- Home
- Filmforum
- Film - Algemeen
- Filmboeken
Filmboeken
dimi303
-
- 3418 messages
- 3665 votes
Waar heb je deze gevonden? Stond een stukje in de filmmagie over het boek.
Charlie Brown
-
- 70 messages
- 0 votes
The Film Programme podcasts heb ik allemaal ingehaald afgelopen 2 jaar (veel reizen met OV) en sinds een jaar hou ik die bij iedere week, omdat het zo kort is, luister ik hem meestal de dag dat hij uitkomt al. [...]
Ben je ook bekend met Kermode and Mayo's Film Review? Luisterde een aantal jaren maar ben 2 jaar geleden afgehaakt. Ik heb wat moeite met Kermode maar hij kent z'n vak en heeft een enorme passie voor films. Ik ben afgehaakt voornamelijk vanwege het tijdsgebrek. Ik heb een stuk gelezen uit Kermode zijn boek over The Exorcist, interessante analyse. Ik kan beter met zijn schrijfwerk dan zijn radiowerk overweg.
John Milton
-
- 24221 messages
- 13386 votes
Ik heb er een paar geluisterd dit jaar, maar vergeleken met de andere podcasts, klonk het niet lekker. Ik weet dat hij best de moeite waard is, maar ik voelde niet de behoefte meer te luisteren aan de hand van dieper podcasts
Badalamenti
-
- 23135 messages
- 3565 votes
Waar heb je deze gevonden? Stond een stukje in de filmmagie over het boek.
Gewoon besteld bij Standaard Boekhandel.......
Charlie Brown
-
- 70 messages
- 0 votes
Ik heb er een paar geluisterd dit jaar, maar vergeleken met de andere podcasts, klonk het niet lekker. Ik weet dat hij best de moeite waard is, maar ik voelde niet de behoefte meer te luisteren aan de hand van dieper podcasts
Ik begrijp wat je bedoeld, ik kon er ook nooit echt in komen. En als je tijdgebrek hebt dan is het wat makkelijker om het te laten vallen, ook al is het de moeite waard.
John Milton
-
- 24221 messages
- 13386 votes
Boekentips van Rogerebert.com. Staan een paar leuke titels tussen!
Metalfist
-
- 12407 messages
- 3964 votes
Ik had het boek al een tijdje, maar ik ben weggeblazen door Marilyn Monroe: Ik Ben Alleen (Fragments). Sowieso interessant voor de Monroe fan (check!), maar vooral de opmaak is erg degelijk. Sta me toe om even een deel van mijn review te quoten:
filmboek
-
- 1 messages
- 0 votes
Hoi filmboeken liefhebbers,
Met volle aandacht heb ik een groot aantal van jullie berichten gelezen over het vinden van filmboeken. Geweldig om het enthousiasme te voelen van de ware film liefhebbers.
Zelf ben ik sinds 1980 al bezig met het kopen van diverse boeken over speelfilms en tv series.
Maar daar is nu een einde aan gekomen. Ik ruim alles op. Mocht iemand interesse hebben dan kan ik een lijst sturen van wat ik zoal heb. Het zou zonde zijn als deze mooie boeken niet bij iemand terecht zouden komen die ze weet te waarderen.
Veel boeken over westerns, science fiction, horror, tekenfilms, tv films, tv series. Ook veel naslagwerken.
Stuur mij een bericht, dan kijken we wel wat we voor elkaar kunnen betekenen.
John Milton
-
- 24221 messages
- 13386 votes
Met volle aandacht heb ik een groot aantal van jullie berichten gelezen over het vinden van filmboeken. Geweldig om het enthousiasme te voelen van de ware film liefhebbers.
Zelf ben ik sinds 1980 al bezig met het kopen van diverse boeken over speelfilms en tv series.
Maar daar is nu een einde aan gekomen. Ik ruim alles op. Mocht iemand interesse hebben dan kan ik een lijst sturen van wat ik zoal heb. Het zou zonde zijn als deze mooie boeken niet bij iemand terecht zouden komen die ze weet te waarderen.
Veel boeken over westerns, science fiction, horror, tekenfilms, tv films, tv series. Ook veel naslagwerken.
Ja. Interesse! Ik wil graag een lijst!
dimi303
-
- 3418 messages
- 3665 votes
Ben nu bezig met het boek De verlichte stad, een geschiedenis van bioscopen, filmvertoningen en filmcultuur in Vlaanderen. Heel informatief.
dimi303
-
- 3418 messages
- 3665 votes
Zeker interesse in jouw lijst.
John Milton
-
- 24221 messages
- 13386 votes
altijd leuk dat soort boeken Brix, al heb ik zelf vrees ik meer regisseurs- en acteursbiografiën gekocht dan ik in jaren kan lezen, al zou ik niets anders doen. Bogart, Bergman, Stamp, Coens, Tarkovsky, werkelijk tientallen denk ik. Alleen over Scorsese al tegen de tien verschillende. Moet trouwens eens wat films van deze man zien, voor zover ik net zag heb ik alleen Star Wars: Episode IV - A New Hope (1977) gezien van hem. Beschamend.
Metalfist
-
- 12407 messages
- 3964 votes
Ik dacht eerst dat je het over Scorsese had toen je het over Star Wars had
Ik heb zelf Cushing pas de laatste jaren ontdekt (vooral via zijn Hammer werk), maar dan moet je er toch eens dringend werk van gaan maken om wat meer van hem te zien John Milton. Sterk acteur die een film echt naar een hoger niveau kan tillen.
@dimi303: ik denk dat filmboek niet meer online gaat komen. Als je wil, kan ik je wel zijn e-mail adres en zijn filmlijsten doorsturen? Dan kan je hem eventueel nog contacteren.
Brix
-
- 19677 messages
- 5113 votes
Cushing was o.a. ook een van mijn favoriete Sherlock Holmes vertolkers, in enkele speelfilms, en een TV serie.
Ik vond hem altijd een meerwaarde, in welke film hij ook speelde.
John Milton
-
- 24221 messages
- 13386 votes
Ik dacht eerst dat je het over Scorsese had toen je het over Star Wars had
Ik heb zelf Cushing pas de laatste jaren ontdekt (vooral via zijn Hammer werk), maar dan moet je er toch eens dringend werk van gaan maken om wat meer van hem te zien John Milton. Sterk acteur die een film echt naar een hoger niveau kan tillen.
Hehe, nee Scorsese is mijn skydaddy. Daar heb ik heel wat films van gezien! Ik doelde inderdaad op de Hammer films van Cushing. Toevallig van de week tot mijn grote schrik pas mijn eerste Hammer film gezien. Op de een of andere manier dacht ik dat ik er al meerdere gezien had, maar ik bleek
nog op nul te staan.
@dimi303: ik denk dat filmboek niet meer online gaat komen. Als je wil, kan ik je wel zijn e-mail adres en zijn filmlijsten doorsturen? Dan kan je hem eventueel nog contacteren.
Ik vond er mooie boeken bijzitten, maar ik vond de prijzen wat aan de forse kant voor mijn budget helaas.
Metalfist
-
- 12407 messages
- 3964 votes
Waren inderdaad op zich wel mooie boeken, maar niet helemaal mijn smaak. Nogal veel jaaroverzichten en dat heb ik al wel genoeg in de kast staan.
Scorsese valt bij mij wat tegen. Ik heb er maar 9 films van gezien en niet altijd echt goed bevonden blijkbaar. Het is echter al jaren een projectje om zijn werk eens compleet te maken dus dat komt nog wel goed. Ik zit momenteel op 7 films die ik heb gezien met Cushing (valt me eerlijk gezegd ook wat tegen, al vertrouw ik de zoekfunctie van IMDB niet meer) en daar is The Curse of Frankenstein (1957) mijn favoriet van. Hij heeft ook nog een kleine bijrol in John Huston's Moulin Rouge.
Heb je het boek al binnen Brix? Lijkt me wel iets interessants te zijn.
Brix
-
- 19677 messages
- 5113 votes
Nee gisteren pas besteld, en komt uit USA...ik denk dat het wel een week of 3 zal duren voordat het er is.
De commentaren op Amazon zijn positief, dus ik verwacht ook dat het zeer de moeite waard zal zijn.
dimi303
-
- 3418 messages
- 3665 votes
Ik ben op het ogenblik bezig de geschiedenis van bioscopen in Vlaanderen door te nemen met volgend interessant boek:
Metalfist
-
- 12407 messages
- 3964 votes
Ook weer eens een nieuwe aanschaf gedaan. Blijft me verbazen dat je in Kringloopwinkels toch zo'n soort boeken vind:
http://i.imgur.com/wrYE48e.png
Geen al te dik boek, maar tijdens het doorbladeren kwam ik al een aantal van mijn favorieten tegen (Hitchcock, Truffaut, Visconti, Welles) dus de gok gewaagd. De review op Amazon lijkt me wel wat overdreven trouwens.
Brix
-
- 19677 messages
- 5113 votes
Ik ben op het ogenblik bezig de geschiedenis van bioscopen in Vlaanderen door te nemen met volgend interessant boek:
Dank voor de tip...een echte smaakmaker 
John Milton
-
- 24221 messages
- 13386 votes
En ik heb mijn eerste Hammer Cushing inmiddels ook gekeken ?
dimi303
-
- 3418 messages
- 3665 votes
Leest bijzonder vlot en is heel informatief, dergelijke boeken heb ik graag. Dus als er nog tips zijn hoor ik ze graag.
dimi303
-
- 3418 messages
- 3665 votes
Twee nieuwe aanwinsten:
De animatiefilm vóór en na Walt Disney (1981)
Robert Vrielynck
New cinema in Europe (1966)
Roger Manvell
dimi303
-
- 3418 messages
- 3665 votes
The academy awards - The complete unofficial history ( Jim Piazza and Gail Kinn )
Metalfist
-
- 12407 messages
- 3964 votes
Nog eens een rommelmarkt vondst gedaan:
Geschiedenis van de Film I & II door Marc Turfkruyer
Lijkt wel een interessant boek te zijn. Een in Antwerpen gepubliceerd naslagwerk over de filmgeschiedenis in samenwerking met Frans historicus Charles Ford. Plus, er zitten nog wat mooie foto's tussen en dat is altijd mooi meegenomen 
j0enne
-
- 9607 messages
- 3775 votes
Dit pas allemaal gehaald op de boekenbeurs:
http://s.s-bol.com/imgbase0/imagebase/large/FC/3/1/4/8/1001004010628413.jpg
http://horrornews.net/wp-content/uploads/2010/10/101-scifi-movies.jpg
http://ep.yimg.com/ay/barronseduc/1001-movies-you-must-see-before-you-die-5.gif
Deze voor maar €€6, de Nederlandse versie was namelijk €€20.
http://s.s-bol.com/imgbase0/BOOKCOVER/FC/1/8/4/8/5/1848560672.gif
http://s.s-bol.com/imgbase0/imagebase/thumb/FC/3/7/6/9/1001004011519673.jpg
http://s.s-bol.com/imgbase0/imagebase/thumb/FC/7/7/1/8/1001004011598177.jpg