• 178.075 movies
  • 12.209 shows
  • 33.979 seasons
  • 647.065 actors
  • 9.371.852 votes
Profile

Filmboeken

John Milton

• 24221 messages
  • 13386 votes

dimi303 wrote:

Enkele posts geleden wou ik graag het boek "The Charly Chaplin Archives. Deze staat nu al enkele weken in mijn collectie.

wut? heb jij de grote van 150 euro gekocht? Ik zie hem niet goedkoper dan 120 euro. Ik wil die graag hebben, maar ik vrees dat ik op de 50 euro editie wacht, tenzij ik deze voor 60-70 kan krijgen op een gegeven moment, zoals me bij de Bergman ook gelukt is. 120 is me wat te gortig!

Ik heb trouwens de James Bond Archives nog stééds in het plastic zitten

misschien toch maar eens lezen binnenkort!

dimi303

• 3418 messages
  • 3663 votes

John Milton wrote:

(quote)

wut? heb jij de grote van 150 euro gekocht? Ik zie hem niet goedkoper dan 120 euro. Ik wil die graag hebben, maar ik vrees dat ik op de 50 euro editie wacht, tenzij ik deze voor 60-70 kan krijgen op een gegeven moment, zoals me bij de Bergman ook gelukt is. 120 is me wat te gortig!

Ik heb trouwens de James Bond Archives nog stééds in het plastic zitten

misschien toch maar eens lezen binnenkort!

Ja deze van 150 euro, veel geld maar kon deze gewoon niet laten liggen. Ik heb deze van Almodovar ook al en zou graag nog deze van Kubrick en Bergman hebben.

dimi303

• 3418 messages
  • 3663 votes

Binnenkort bestel ik "Painting with light" van John Alton.

dimi303

• 3418 messages
  • 3663 votes

Trouwens twee van die boeken komen uit filmstudies for dummies. ??

Metalfist

• 12407 messages
  • 3964 votes

Voor de liefhebbers, de Charlie Chaplin Archives (de grote versie) was te koop voor 79 euro in het Zuiderspershuis te Antwerpen! Jammer genoeg was vandaag wel de laatste dag, maar eventueel eens polsen bij http://www.boekmarkies.be/ Dat is de organisatie achter de stockverkoop.

Gebeurt trouwens regelmatig dat die een verkoop houden dus zal binnenkort nog wel eens terugkeren.

John Milton

• 24221 messages
  • 13386 votes

Dat zijn fijne deals!

Metalfist

• 12407 messages
  • 3964 votes

Plaatselijke bibliotheekverkoop. Heb bijna moeten vechten om gewoon ergens aan te geraken (ze zeggen dat de jeugd van tegenwoordig geen respect meer heeft maar o wee als je toevallig voor een bak met haak en breiwerk staat te lummelen!) maar toch volgend stapeltje kunnen scoren voor welgeteld 2,25 euro:

* Billen Bloot: mijn leven met de sterren van Hollywood - Frans Billen

* Wereld van de glamour - Thomas Leeflang

* Hitchcock - François Truffaut

* Wie is Wie in de Film: De Encyclopedie

Vooral het Hitchcock/Truffaut interview stond al gigantisch lang op de verlanglijst.

John Milton

• 24221 messages
  • 13386 votes

geen geld! Ik heb die laatste als E-book, maar wil die ook graag in de kast.

Metalfist

• 12407 messages
  • 3964 votes

Niet lang na gisteren dat bericht te hebben gepost heeft het noodlot jammer genoeg toegeslagen. Bij het wegzetten van één van de nieuwe boeken op het bovenste schap, heeft het schap het begeven.. Het ene schap nam het andere mee (in totaal 6 stuks) en voor ik het wist werd ik bedolven onder al mijn filmboeken die op de grond lagen.

Geloof me vrij, zo'n Taschen 100 All-Time Favorites die op je voet terecht komt. Het is niet aan te raden

Ongeveer een uur bezig geweest met alles op te ruimen en na te kijken en het verdict is gelukkig erg mooi meegevallen. Enkel mijn The Grace Kelly Years: Princess of Monaco boek is wat beschadigt geraakt. Die is als één van de eerste boeken gevallen en een schap is met de punt los in de zachte kaft terecht gekomen. Enkel langs buiten beschadigt gelukkig.

Wordt dus uitkijken naar een nieuwe kast of eens kijken om deze kast te repareren en de schappen vast te boren. Kan het in ieder geval aanraden om goed na te kijken wat je waar plaatst. Heb even getwijfeld om nog een foto ervan te trekken, maar mijn hart brak bij het zien van alles dat op de grond lag.

Roger Thornhill

• 6012 messages
  • 2446 votes

En mijn hart breekt met je mee, als ik me herinner hoe ik me voelde toen ik een lekkage bleek te hebben in de kamer waar mijn filmboeken staan... Gelukkig dat de schade bij jou beperkt is gebleven!

John Milton

• 24221 messages
  • 13386 votes

Wat zal je je rot geschrokken zijn. Ik heb wel eens een stapeltje laten vallen, en dat vond ik al heel erg. Blij dat de schade meevalt, man! Geluk bij een ongeluk....

Roger Thornhill

• 6012 messages
  • 2446 votes

Het beroerde met filmboeken is dat ze vaak gevonden zijn bij De Slegte, op een boekenmarkt, bij een antiquariaat enz., dus "even" vervangen zoals bij bijvoorbeeld (de meeste) DVD's of bij recente boeken is zelden mogelijk. Vaak dus een collectie van grote immateriële waarde.

Metalfist

• 12407 messages
  • 3964 votes

Check! Veel werk dat ik 1x en dan nooit meer heb gevonden.

Brix

• 19677 messages
  • 5113 votes

Gelukkig viel die schade dus nog mee achteraf Metalfist

Had veel erger kunnen zijn.

Ooit bij een verhuizing haalde een vriend van mij mijn kast met stripalbums leeg (zonder mijn medeweten) en begon beneden i.p.v. bovenaan.

Halverwege donderden de resterend zwaar beladen planken naar beneden, met als gevolg vele beschadigde albums...

Daar ben ik een tijdje niet goed van geweest, dat mag je me geloven.

John Milton

• 24221 messages
  • 13386 votes

Het is grote Sale de komende dagen bij Taschen, en het lijkt hard te gaan. James Bond archives, Bergman, Chaplin en vele andere. Geen Almodovar helaas.

Ik ben losgegaan bij de Filmboeken.

j0enne

• 9606 messages
  • 3774 votes

Ik heb de James Bond Archives, Stanley Kubrick Archives en 365 Day-by-Day besteld.

Nu afwachten in welke staat ze verkeren aangezien 't om showmodellen en licht beschadigde boeken gaat.

Maar voor zulke prijzen kun je de gok nemen, en anders maar retour sturen.

Welke heb jij besteld?

SergioMalick

• 1230 messages
  • 1833 votes

Een tijd geleden heb ik dit boek gekregen van mijn ouders:

http://i64.tinypic.com/289wqas.jpg

Het is een ontzettend mooi boek met filmposters vanuit heel de wereld. Er zit bijvoorbeeld een Japanse poster van Apocalypse now in:

http://i63.tinypic.com/2s14276.jpg

En nog een quizvraag, welke films staan hieronder afgebeeld?

http://i65.tinypic.com/348ohlf.jpg

Edit: Ik zie dat ik niet de eerste met dit boek ben op dit topic, maar het blijft erg mooi.

Roger Thornhill

• 6012 messages
  • 2446 votes

Mister Arkadin, onbekend (kan ik daar de naam van Emir Kusturica ontcijferen?), Once upon a time in America ? Fraai artwork wel!

SergioMalick

• 1230 messages
  • 1833 votes

Roger Thornhill wrote:

Mister Arkadin, onbekend (kan ik daar de naam van Emir Kusturica ontcijferen?), Once upon a time in America ? Fraai artwork wel!

We hebben een winnaar! Het is inderdaad Kusturica en de titel is dan ook geen probleem meer om te bedenken. Iets met katten. Hoe wist je dat het Once Upon a time in America was? Ik kon er zelf namelijk niet gelijk opkomen, voordat ik het opzocht.

Roger Thornhill

• 6012 messages
  • 2446 votes

Kogels + borsalino-hoeden = gangsterfilm, en dan met Amerika in de titel, dus maar een gokje gewaagd... En nu besef ik de eerste helft van jouw usernaam pas!

John Milton

• 24221 messages
  • 13386 votes

j0enne wrote:

Ik heb de James Bond Archives, Stanley Kubrick Archives en 365 Day-by-Day besteld.

Nu afwachten in welke staat ze verkeren aangezien 't om showmodellen en licht beschadigde boeken gaat.

Maar voor zulke prijzen kun je de gok nemen, en anders maar retour sturen.

Welke heb jij besteld?

Dat was precies mijn gedachte. Te gekke prijs heb je dan voor Kubrick en Bond Archives. Ik heb die beide voor respectievelijk 42 en 50 euro gekocht. Alleen Bergman Archives had ik voor een vergelijkbaar bedrag als er nu werd gevraagd, en hij was ook nu heel snel uitverkocht.

Zoals ik zei heb ik me een beetje laten gaan, en al die kleine bedragjes tellen dan nog best op. Maar ze zijn het vermoedelijk waard en goedkoper dan dit zullen ze niet worden. Deze jongens (en zelfs een paar mooie dames) staan binnenkort bij mij op tafel:

http://i46.photobucket.com/albums/f135/Jeroen_Berndsen/TAS1_zpsy6ctyz0h.jpg

http://i46.photobucket.com/albums/f135/Jeroen_Berndsen/TAS2_zpsz05fs8wf.jpg

http://i46.photobucket.com/albums/f135/Jeroen_Berndsen/TAS3_zpszq7k9opd.jpg

Roger Thornhill

• 6012 messages
  • 2446 votes

Mag wel een stevige tafel zijn, John Milton, als die al die Taschens tegelijkertijd moet dragen... Prachtige uitgaves hè!

j0enne

• 9606 messages
  • 3774 votes

Sommigen die uitverkocht waren zijn nu weer beschikbaar, zoals The Ingmar Bergman Archives en The James Bond Archives.

John Milton

• 24221 messages
  • 13386 votes

Benieuwd hoelang ze onderweg gaan zijn en hoe klein die beschadiginkjes zijn. I hope barely visible.

En ja Roger, ik denk dat die hele stapel tillen een behoorlijk gewicht is!

j0enne

• 9606 messages
  • 3774 votes

John Milton

Ik heb ze zojuist binnengekregen. Allen zitten nog in plastic.

Het lijkt me niet dat wanneer 't om showmodellen ging ze 't opnieuw zouden plastificeren.

Ik zie aan de buitenkant ook verder geen beschadigingen.

Kortom, erg blij mee!

John Milton

• 24221 messages
  • 13386 votes

Ik kreeg vanmorgen ook 2 dozen binnen j0enne, was alleen vlak voor ik naar mijn werk moest, dus heb ze niet opengemaakt nog. Wordt vanavond laat of morgenochtend.

Maar goed om te horen dat jij gave boeken hebt gekregen! Dat is hoopvol!

Edit:

http://i46.photobucket.com/albums/f135/Jeroen_Berndsen/Mobile%20Uploads/2016-06/E12586C5-D1B1-476C-B0C9-09ED9BD6009D_zpsusrgubfq.jpg

Die paar die ik al had er even naastgezet voor de foto

En ook bij mij allemaal puntgaaf, j0enne. Zo blij mee!

Mijn eigen Taschen tafeltje. Jammer dat het zo kut in de kast past. En de schaars geklede Pirelli dames zijn schijnbaar opgehouden bij de grens. Perverts zijn het ook, daar bij de grensbewaking. Hoewel, ik mis de '40's adds ook nog, bedenk ik nu...

j0enne

• 9606 messages
  • 3774 votes

Lekker hoor!

https://s.s-bol.com/imgbase0/imagebase/large/FC/4/9/7/2/9200000002832794.jpg

Deze ligt momenteel bij van Piere voor maar €10!

John Milton

• 24221 messages
  • 13386 votes

Mooi boek, heb ik nog een review over geschreven, jaren terug.

10 euro is een koopje!

Guest

Let op: In verband met copyright is het op MovieMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.