• 178.104 movies
  • 12.215 shows
  • 33.986 seasons
  • 647.155 actors
  • 9.373.188 votes
Profile

Beoordeling van klassiekers

wibro

• 11590 messages
  • 4098 votes

The One Ring wrote:

(quote)

Nou, ik denk dat als jij vandaag de straat op zou gaan en aangevallen zou worden door neppe vogels je waarschijnlijk nog banger zou zijn dan als je aangevallen werd door echte vogels

Volgens mij is Black & White aangevallen door nepvogels, want hij is van de site verdwenen.

Reinbo

• 70660 messages
  • 0 votes

Bij Night of the Hunter, The (1955):

Apollinisch wrote:

Verder ben ik de eerste om toe te geven dat ik meer slechte dan goede films zie, maar dat is niet zo abnormaal denk ik.

Dan doe je toch wel wat fout lijkt me. Zeker met het aantal films dat jij hebt gezien (op basis van je stemmen). Moet nog genoeg moois te vinden zijn. Pak eens een ander rek in de videotheek of een andere videotheek, zou ik zeggen.

Mocht het je dan nog niet lukken kan je misschien beter een andere hobby zoeken. Zou ik tenminste doen als ik het merendeel niet goed zou vinden.

Apollinisch

• 21297 messages
  • 0 votes

Zeker met het aantal films dat jij hebt gezien (op basis van je stemmen).
Ik stem alleen op films die ik vanaf 01/01/2008 gezien heb.

Verder zie ik vooral wat werk dat me niet aanspreekt omdat ik bijvoorbeeld de top 250 afwerk. Zolang ben ik daar niet meer mee bezig, dus dan kan ik me ten volle richten op films waar ik oprecht benieuwd naar ben. Dat ook daar genoeg teleurstellingen vallen lijkt me evident, maar ik heb het er graag voor over als ik zie wat het wél al opgeleverd heeft.

Ik vind ook niet dat ik mijn tijd verspild heb met het kijken naar deze film. Ik heb er weinig plezier aan beleefd, maar ik vind het gewoon fijn om een eigen mening te hebben over veelbesproken dingen.

Reinbo

• 70660 messages
  • 0 votes

Apollinisch wrote:

(quote)
Ik stem alleen op films die ik vanaf 01/01/2008 gezien heb..

Ik zie niet in wat daar nu zo geestig aan is.

Apollinisch wrote:

Verder zie ik vooral wat werk dat me niet aanspreekt omdat ik bijvoorbeeld de top 250 afwerk.

Da's toch niet erg slim. Ik ga zelf in ieder geval geen films kijken die me niet aanspreken, ook al staan ze in de top 250. Heb daarvoor een te lage pet op van dergelijke lijsten. En dan nog. Ik vind denk ik 75% van de top lijst wel goed en met mij de meeste denk ik. Je bent met je gemiddelde van 1,66 waarschijnlijk ook de user met het laagste stemgemmidelde (ook als is het pas sinds 1-1-8).

Apollinisch wrote:

Ik vind ook niet dat ik mijn tijd verspild heb met het kijken naar deze film. Ik heb er weinig plezier aan beleefd, maar ik vind het gewoon fijn om een eigen mening te hebben over veelbesproken dingen.

Zoveel was duidelijk. De kritiek van Ramon K lijkt dus terecht.

Apollinisch

• 21297 messages
  • 0 votes

Ik zie niet in wat daar nu zo geestig aan is.
Dacht je nou werkelijk dat ik slechts een kleine tweehonderdvijftig films gezien heb?

Da's toch niet erg slim.
Och, dat valt best mee. Klassiekers zijn eigenlijk de enige films waar ik met wat tegenzin aan begin, en zoveel daarvan zie ik niet. In de top 250 dateert een kleine 21% van voor 1960 – dat zijn dus 51 titels die ik gezien wil hebben. Als ze stuk voor stuk 0.5*-materiaal zouden vormen en ik ze achter elkaar zou zien – als dat het geval zou zijn – dan zou je inderdaad kunnen af kunnen vragen of ik misschien sadomasochistisch ben.

Maar aangezien ik de meeste klassiekers 1.5* geef – wat inhoudt dat ik het geen goede films vind, maar dat ze ook geen vervelende zit opgeleverd hebben, en ik ze bovendien verspreid kijk met tussendoor films die een stuk hoger op mijn “nog zien-lijst” staan – is dat duidelijk niet zo.

Daar laat ik het ook bij. Ik doe waar ik zelf zin in heb en wat een ander daarvan vindt zal me een zorg wezen.

Reinbo

• 70660 messages
  • 0 votes

Apollinisch wrote:

(quote)
Dacht je nou werkelijk dat ik slechts een kleine tweehonderdvijftig films gezien heb?

Nee, ik zet er toch achter dat ik mijn stelling baseer op je aantal stemmen. Weet niet hoeveel je er wel hebt gezien, maar ook al heb je er net zo veel gezien als Stinissen dan zijn er nog steeds zo'n 200.000 films over om uit te kiezen.

Lijkt me dat je dan nog steeds meer goede dan slechte films moet kunnen kijken. M.a.w. je doet toch echt iets fout imo.

orbit

• 12092 messages
  • 0 votes

Apollinisch wrote:

(quote)
Och, dat valt best mee. Klassiekers zijn eigenlijk de enige films waar ik met wat tegenzin aan begin, en zoveel daarvan zie ik niet. In de top 250 dateert een kleine 21% van voor 1960 – dat zijn dus 51 titels die ik gezien wil hebben. Als ze stuk voor stuk 0.5*-materiaal zouden vormen en ik ze achter elkaar zou zien – als dat het geval zou zijn – dan zou je inderdaad kunnen af kunnen vragen of ik misschien sadomasochistisch ben.

Maar aangezien ik de meeste klassiekers 1.5* geef – wat inhoudt dat ik het geen goede films vind, maar dat ze ook geen vervelende zit opgeleverd hebben, en ik ze bovendien verspreid kijk met tussendoor films die een stuk hoger op mijn “nog zien-lijst” staan – is dat duidelijk niet zo.

Daar laat ik het ook bij. Ik doe waar ik zelf zin in heb en wat een ander daarvan vindt zal me een zorg wezen.

Vreemd, je hebt toch ook een klassieker in je top10.. een die een stuk trager is en mindere beelden biedt dan deze Night Of The Hunter. Dus waarom je zou opzien tegen het kijken van klassiekers snap ik niet helemaal.

Apollinisch

• 21297 messages
  • 0 votes

Lijkt me dat je dan nog steeds meer goede dan slechte films moet kunnen kijken. M.a.w. je doet toch echt iets fout imo.
Lijkt mij niet, maar dan kom ik waarschijnlijk weer terug op dat kritisch kijken-verhaal. Iets interessants is niet meteen iets goeds.

Ik heb even jouw eigen stemlijsten erbij gepakt. Welgeteld 684 films vind je slecht tegenover "slechts" 593 films die je goed vindt. Je doet toch echt iets fout imo...

Dus waarom je zou opzien tegen het kijken van klassiekers snap ik niet helemaal.
Omdat de meeste klassiekers niet eens in de buurt komen van het niveau van de klassiekers die ik wél waardeer?

orbit

• 12092 messages
  • 0 votes

Daar sta je dan alléén in, die klassiekers worden door de meeste critici en ook het algemeen publiek wel hoger gewaardeerd.. misschien moet je wat beter opletten?

Apollinisch

• 21297 messages
  • 0 votes

Ja, of misschien moet ik een bril kopen.

orbit

• 12092 messages
  • 0 votes

Je moet zelf weten wat je ergens van vindt, maar om nu al te concluderen dat je klassiekers taaie kost vindt, terwijl je er nog niet zoveel hebt gezien en wel wegloopt met Persona lijkt me voorbarig.

Apollinisch

• 21297 messages
  • 0 votes

En vanaf hoeveel geziene klassiekers mag ik dat dan wel concluderen? Ik heb er volgens mij al veel te veel gezien (in alle soorten en maten) om iets voorbarig te kunnen noemen.

Reinbo

• 70660 messages
  • 0 votes

Apollinisch wrote:

(quote)
Lijkt mij niet, maar dan kom ik waarschijnlijk weer terug op dat kritisch kijken-verhaal. Iets interessants is niet meteen iets goeds.

Ik heb even jouw eigen stemlijsten erbij gepakt. Welgeteld 684 films vind je slecht tegenover "slechts" 593 films die je goed vindt. Je doet toch echt iets fout imo...

Je vergelijking klopt niet. je hebt het nu over zeer goede vs zeer slechte films. Ik vind films vanaf 2,5 al best aardig, zeker niet secht. Scoor gemiddeld een 2,71 (Boven gemiddeld dus.) Is ook ruim een punt hoger dan jouw gemiddelde... en als ik naar mijn laatste 30 stemmen kijkt scoren er veel meer goed dan slecht.

orbit

• 12092 messages
  • 0 votes

Apollinisch wrote:

En vanaf hoeveel geziene klassiekers mag ik dat dan wel concluderen? Ik heb er volgens mij al veel te veel gezien (in alle soorten en maten) om iets voorbarig te kunnen noemen.

Hmm, ik heb geen idee wat je hebt gezien, want zoals gezegd heb je een beperkte stemmenlijst. Daaruit kan ik alleen concluderen dat je nog niet zo ver bent gevorderd..

En klassiekers van gelijksoortige aard als Persona staan niet in de top250

Apollinisch

• 21297 messages
  • 0 votes

Reinbo wrote:

Je vergelijking klopt niet. je hebt het nu over zeer goede vs zeer slechte films. Ik vind films vanaf 2,5 al best aardig, zeker niet secht.

Ja, dat begrijp ik. Daarom heb ik ook alleen de 0.5*- t/m 1.5*-lijsten met de 4.0*- t/m 5.0*-lijsten met elkaar vergeleken. Als ik zie hoe jij met je sterren strooit dan komt dat in mijn stemlijsten neer op een vergelijking tussen de 0.5*-lijst en de 2.5*- t/m 5.0*-lijsten. Ofwel 50 slechte films tegenover zestig goede films...

orbit wrote:

Daaruit kan ik alleen concluderen dat je nog niet zo ver bent gevorderd..

Van de klassiekers uit bijvoorbeeld de top 250 heb ik zeker driekwart gezien, en van de meeste grote regisseurs heb ik ook minstens drie werken gezien. Maar maak je geen zorgen hoor, ik zal zeker nog wel klassiekers tegenkomen. Ben benieuwd of er iets tussenzit dat me zal bekoren...

Quaero

• 357 messages
  • 818 votes

Niks tegen mensen die slechts een kleine tweehonderdvijftig films gezien hebben hè

danuz

• 12935 messages
  • 0 votes

A gosjie, heb je er pas tweehonderdvijftig gezien

Quaero

• 357 messages
  • 818 votes

Tsjah, er zijn ook dingen naast film

Daarom vind ik deze site ook zo handig, ik kijk vooral films die ik echt goed vind

danuz

• 12935 messages
  • 0 votes

Er zijn absoluut dingen naast film - binnen en buiten de kunstwereld - en volgens mij is "in de echte wereld" tweehonderdvijftig films overigens niet eens weinig, het is meer dat er hier zoveel mensen rondhangen die net iets te veel tijd besteden aan de filmwereld

Je bent dus een heel selectieve kijker en je hebt inzicht in je eigen smaak, dat helpt ook mee inderdaad

klute89

• 3649 messages
  • 0 votes

Quaero wrote:

Daarom vind ik deze site ook zo handig, ik kijk vooral films die ik echt goed vind

Daar ga ik helemaal in mee. (Op wat rand gevalletjes na dan)

Onderhond

• 87594 messages
  • 12842 votes

Vooral "goeie" films kijken is toch makkelijk als beginnend filmfan, moet zeggen dat ik mij de laatste tijd ook meer en meer op lijstjes richt omdat het aanbod "die wil ik echt zien" films toch niet meer al te groot is.

Verder vind ik Apollinisch tof, goeie bliksemafleider

Lord Flashheart

• 6454 messages
  • 2375 votes

Onderhond wrote:

Verder vind ik Apollinisch tof, goeie bliksemafleider

Lijkt er inderdaad op dat je er een nieuw vriendje bij hebt: eentje die alles afzeikt wat van pakweg voor 1990 is en vervolgens in discussies aan komt zetten met 3 excuusfilmpjes die hij toevallig wél waardeert. En zichzelf daarmee een goede beoordeler van klassiekers vind.

Onderhond

• 87594 messages
  • 12842 votes

Misschien ben ik het zelf wel onder een andere account ... whooooo~~

Lord Flashheart

• 6454 messages
  • 2375 votes

Ik acht je ertoe in staat.

djelle

• 6070 messages
  • 0 votes

Jongens, waar gaat dit nog over? Apollinisch doet 'iets fout' omdat hij de meeste klassiekers niet waardeerd? Omdat hij de mening niet volgt van de meeste critici en publiek moet hij beter opletten? Spottende smileys her en der... Geen wonder dat die gebombardeerde klassiekers zo blijven staan op dergelijke sites (als je als gebruiker teveel afwijkt van de overwegende consensus krijg je allemaal narigheid naar je kop en wordt je kennelijk niet meer serieus genomen).

Stop toch eens met dat gedoe, dring jullie mening niet op, laat iedereen beoordelen wat en hoe ie wil potverdikke. Niet iedereen hoeft klaar te komen van prehistorische Hollywoodformules en Italiaanse tearjerkers.

Ramon K

• 13575 messages
  • 0 votes

Oorspronkelijke kritiek ging niet over klassiekers.....

Onderhond

• 87594 messages
  • 12842 votes

Lord Flashheart wrote:

Ik acht je ertoe in staat.

geeft nog maar eens aan over hoeveel mensenkennis jij beschikt.

constructivist

• 135 messages
  • 3358 votes

djelle wrote:

Italiaanse tearjackers.

Je bedoelt vast tearjerkers.

Overigens iedereen moet stemmen zoals hij/zij zelf wil maar enige nuance zou wel op zijn plaats zijn.

djelle

• 6070 messages
  • 0 votes

Ramon K wrote:

Oorspronkelijke kritiek ging niet over klassiekers.....

Met de oorsprongkelijke opmerkingen (waarom moet dat kritiek heten) was er ook niks mis. Ik vind ook geen duidelijke lijn in zijn stemmenpatroon (niet dat dat hoeft verder), dat is onschuldig discussievoer. Jammer dat sommigen het laten evolueren tot een situatie waar Appolinisch niet meer in waarde wordt gelaten.

Halcyon

• 9952 messages
  • 0 votes

Ik denk dat er ook een verschil is tussen mensen die een film oprecht slecht vinden of mensen die een film opzichtig de grond in boren om te provoceren. Aangezien je dat tweede nooit 100% objectief kan vaststellen moet je zulke mensen helaas het voordeel van de twijfel gunnen. Maar sommige comments ruiken toch echt naar pure bashing en dat hier reactie op komt is niet onlogisch. Ikzelf trek me er niks van aan, maar in deze discussie lijkt het wel aangewezen om de dingen in een juist perspectief te plaatsen.

Guest

Let op: In verband met copyright is het op MovieMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.