- Home
- Filmforum
- Film - Algemeen
- James Bond
James Bond
The Oceanic Six
-
- 60517 messages
- 4107 votes
Daniel Craig lijkt klaar voor 'Bond 25'; Christopher Nolan over regie | Filmtotaal filmnieuws
Het zou wel mijn ideale verhaal zijn zeg.
Craig nog een keer als 007, Nolan die het regisseert en Adele die wederom de themesong zingt.
Hopelijk komt het allemaal uit.
Film Pegasus (moderator films)
-
- 31148 messages
- 5448 votes
Met een andere regisseur krijgt het weer een andere insteek. Nolan zou een mooie keuze zijn, al is dat nog niet bevestigd. Craig mag nog wel een film maken.
thunderball
-
- 5878 messages
- 1414 votes
Het lijkt er op dat ze op het eerste net van Belgie de komende tijd iedere vrijdagavond rond half twaalf een James Bond film uitzenden.
Vorige week was het Dr. No, vanavond From Russia with love en volgende week Goldfinger.
Wellicht de komende weken nog meer?
Voordeel is dat ze de films niet onderbreken met reclame blokken en er ook geen lollige reclame tijdens de film in beeld verschijnt.
The Oceanic Six
-
- 60517 messages
- 4107 votes
Het lijkt er op dat ze op het eerste net van Belgie de komende tijd iedere vrijdagavond rond half twaalf een James Bond film uitzenden.
Vorige week was het Dr. No, vanavond From Russia with love en volgende week Goldfinger.
Wellicht de komende weken nog meer?
Voordeel is dat ze de films niet onderbreken met reclame blokken en er ook geen lollige reclame tijdens de film in beeld verschijnt.
Kijken mensen nog via de reguliere tv naar films ja?
Moet er niet aan denken meer. En de gemiddelde fan van James Bond heeft ze toch wel allemaal op dvd of br? 
thunderball
-
- 5878 messages
- 1414 votes
Ach ik dacht: ik meld het even, misschien doe ik er iemand een plezier mee? Wellicht win ik er weer een paar JB zieltjes mee. Brix vond het in ieder geval leuk! 
Zwolle84
-
- 8022 messages
- 0 votes
Bovendien: neem het op in hd en je hebt betere kwaliteit dan wanneer je een dure dvd-box koopt.
The Oceanic Six
-
- 60517 messages
- 4107 votes
Charlize Theron als nieuwe Bond? | Filmtotaal filmnieuws
*insert kots smiley*
Pleur toch heel snel met deze politiek correcte shit op zeg. Net als dat gezeik dat Bond wel eens zwart moet zijn. Of homoseksueel.
Ik hoop dat de makers nooit aan deze flauwekul toe gaan geven en Bond gewoon laten spelen door iemand waar Fleming zijn goedkeuring aan zou kunnen geven. Kan me echt enorm irriteren aan dit soort berichten.
Kondoro
-
- 11519 messages
- 2861 votes
Ik hoop geen vrouwelijke Bond. Ook al zal er veel geklaag zijn, bond is gewoon mannelijk anders is de lol er wel vanaf!
Zwolle84
-
- 8022 messages
- 0 votes
Ligt eraan. Als ze een vrouwelijke/gekleurde/homoseksuele Bond kiezen omdat het de beste keuze is, zie ik niet in waarom het niet kan. Omdat het is omdat hij een zij, gekleurde en/of homoseksuele man/vrouw is, vind ik het te geforceerd.
thunderball
-
- 5878 messages
- 1414 votes
Ze zenden op België een week later ook nog Thunderball uit, maar dan houdt het op. Zijn wel dan de vier besten met Connery. Het maffe is dat RTL7 de week erop toevallig op vrijdag You only live twice uitzendt, dus krijg je feitelijk toch nog de volgende film weer op de achtereenvolgende vrijdag te zien.
mjk87 (moderator films)
-
- 14514 messages
- 4512 votes
Ligt eraan. Als ze een vrouwelijke/gekleurde/homoseksuele Bond kiezen omdat het de beste keuze is, zie ik niet in waarom het niet kan. Omdat het is omdat hij een zij, gekleurde en/of homoseksuele man/vrouw is, vind ik het te geforceerd.
Nee, Bond is een (eigenlijk Schotse) man die wild wordt van vrouwen. Anders is het geen Bond meer; zoals hij is, dat maakt het hem. Je wil ook geen blanke Othello.
Graaf Machine
-
- 9791 messages
- 1412 votes
Een blanke Othello zou mij prima zijn. Het is niet dat Bond een Schotse man is die wild wordt van vrouwen dat het geen vrouw kan zijn, het is dat Bond een archetypische oeraartsconservatieve Schotse man is die wild wordt van vrouwen. Daarom kan het geen vrouw zijn.
Zwolle84
-
- 8022 messages
- 0 votes
Alleen is het dus ook al geen Schot meer. Dan kan het mannelijke er ook wel af.
Graaf Machine
-
- 9791 messages
- 1412 votes
Het mannelijke kan er wel af, maar het oerconservatieve vrouwenjagen niet. En dan kom je toch weer bij een man uit.
-
- 31148 messages
- 5448 votes
James Bond is Brits en eigenlijk gewoon Engels. De Schotse roots via z'n vader kreeg hij van Ian Fleming nadat de Schot Sean Connery de rol voor het eerst op zich nam.
Bond heeft wel wat wijzigingen gekend doorheen de jaren met verschillende acteurs. Niet allemaal Engels, maar qua stijl toch wel Brits en geen Amerikaanse spion. Je moet Bond als personage behouden. Een groot verschil met een functie als M of Q.
Dat vrouwen een grotere rol verdienen in de filmwereld is evident, maar dan met eigen originele personages. Zoals Wonder Woman beter werkt dan de vrouwelijke versie van Ghostbusters. Geef Bond een vrouwelijke vijand of creëer een vrouwelijk personages in de reeks dat belangrijk wordt. Werkt veel beter dan een filmfiguur te veranderen. Beter een vrouwelijke hoofdrol in de nieuwe Star Wars dan een Darth Mother denk ik.
Zwolle84
-
- 8022 messages
- 0 votes
Het mannelijke kan er wel af, maar het oerconservatieve vrouwenjagen niet. En dan kom je toch weer bij een man uit.
Want vrouwen kunnen niet op vrouwen jagen?
mjk87 (moderator films)
-
- 14514 messages
- 4512 votes
Misschien moeten we anders een hond maken van Bond, een Britse Kommissar Rex, dan wordt het James Dog.
Graaf Machine
-
- 9791 messages
- 1412 votes
Ja hoor, vrouwen kunnen best op vrouwen jagen. Maar "oerconservatieve" vrouwen jagen niet openlijk op vrouwen. En niet op mannen ook.
Edit: en daarom kon M ook prima door een vrouw vertolkt worden: in die rol past een oerconservatieve vrouw net zo goed als een oerconservatieve man.
Graaf Machine
-
- 9791 messages
- 1412 votes
Misschien moeten we anders een hond maken van Bond, een Britse Kommissar Rex, dan wordt het James Dog.
Ja, of een robot, James Bot.
The Oceanic Six
-
- 60517 messages
- 4107 votes
mjk87 (moderator films)
-
- 14514 messages
- 4512 votes
Goede acteur, maar lijkt me iets te rauw en ruig. Dan zie ik liever een Bale met wie Nolan ook heeft gewerkt, al wordt die wel erg oud nu.
Zwolle84
-
- 8022 messages
- 0 votes
Zijn Bond-acteurs ook niet altijd vrij onbekend voordat ze Bond-acteur worden? Niet dat dat een garantie is natuurlijk, maar Hardy is wel een heel grote ster om nu nog in te stappen.
John Milton
-
- 24221 messages
- 13386 votes
Goede acteur, maar lijkt me iets te rauw en ruig. Dan zie ik liever een Bale met wie Nolan ook heeft gewerkt, al wordt die wel erg oud nu.
http://cdn.movieweb.com/img.news.tops/NECegsUsrmPpFL_2_b.jpg
The Oceanic Six
-
- 60517 messages
- 4107 votes
Er is bekend gemaakt dat de nieuwe James Bond op 8 november 2019 gaat draaien.
Dat duurt helaas nog even. Ik had eigenlijk wel najaar 2018 gehoopt.
-
- 31148 messages
- 5448 votes
Idd jammer dat we nog zolang moeten wachten. Maar evengoed een goed teken dat ze tijd nemen om er een sterke film van te maken. Craig heeft dan wel getekend, de rest van de cast en script is er nog niet. Dat krijg je nooit rond tegen eind 2018.
The Oceanic Six
-
- 60517 messages
- 4107 votes
Thorongil
-
- 1619 messages
- 690 votes
Had eigenlijk niets anders verwacht. Misschien dat er daarna nog één of zo in zit, maar dan begint hij toch wat te oud te worden.
-
- 31148 messages
- 5448 votes
Na deze nog één film met een oudere Bond (denk aan Logan of Never say never again) zou wel leuk zijn.
-
- 31148 messages
- 5448 votes
Wie is Logan?
De oude Wolverine uit de X-Men films: Logan (2017)