- Home
- Filmforum
- Film - Algemeen
- James Bond
James Bond
starbright boy (moderator films)
-
- 22396 messages
- 5066 votes
Ik ben wel een fan van Keoghan. Erg goede acteur die alles kan spelen. Ik zag hem al in rollen als onder meer een verstandelijk wat beperkte awkward jongen, een geplaagde kunstenaar en een psychopathische gangster. Als iemand Bond gaat spelen speelt hij minder andere rollen en daar hoop ik niet op. Ik heb liever dat hij spannende en gevarieerde keuzes maakt.
Overigens zou denk ik een twintiger of begin dertiger casten.
Movie Jim
-
- 641 messages
- 359 votes
Barry Keoghan als James Bond?
Die ken ik helemaal niet 
Dan zal dat wel nepnieuws zijn,
over Nederlands acteur Barry Atsma, wordt de nieuwe James Bond 
Barry Atsma met alle respect, is ook veel te oud voor James Bond de helft van zijn leven al bereikt 
Nederlands topacteur wordt de nieuwe James Bond! [UPDATE] | FilmTotaal filmnieuws
Duke Nukem
-
- 1777 messages
- 1980 votes
Barry Atsma met alle respect, is ook veel te oud voor James Bond de helft van zijn leven al bereikt 
Nederlands topacteur wordt de nieuwe James Bond! [UPDATE] | FilmTotaal filmnieuws
Movie Jim
-
- 641 messages
- 359 votes
Barry Keoghan als James Bond?
Die ken ik helemaal niet 
Dan zal dat wel nepnieuws zijn,
Ja inderdaad 
Graaf Machine
-
- 9789 messages
- 1412 votes
Ik denk overigens dat Fedja van Huet best een goede villain zou kunnen vertolken. Hij heeft dat psychopatische wel onder de knie.
Film Pegasus (moderator films)
-
- 31144 messages
- 5447 votes
Nolan zou gevraagd zijn voor 2 Bondfilms te schrijven en regisseren. Met een nieuwe Bond en zijn creatieve vrijheid kan dat een nieuwe start zijn he. 
Christopher Nolan rumoured to be directing two James Bond films - nme.com
Duke Nukem
-
- 1777 messages
- 1980 votes
Nolan zou gevraagd zijn voor 2 Bondfilms te schrijven en regisseren. Met een nieuwe Bond en zijn creatieve vrijheid kan dat een nieuwe start zijn he. 
Christopher Nolan rumoured to be directing two James Bond films - nme.com
"Craig ended his run as Bond in 2021’s No Time To Die, directed by Cary Joji Fukunaga. A number of stars have been rumoured as Craig’s successor, including Aaron Taylor Johnson, Regé-Jean Page and Damson Idris."
Daar gaan we weer met de suggestie van de media voor een zwarte James Bond. 
Film Pegasus (moderator films)
-
- 31144 messages
- 5447 votes
Ik las ergens een artikel met de vraag of het tijd is om de oude Bondfilms te rebooten. Puur een gedachtegang van een tijdschrift in afwachting van witte rook bij de nieuwe Bondacteur. Laat ons hopen dat dit niet gebeurd, maar het past wel in het huidig blockbusterklimaat en ik zou er ook niet van verschieten... Maar laat ons hopen dat er gewoon verder nieuwe verhalen komen, weliswaar met een nieuwe stijl die past bij de nieuwe Bond.
The Oceanic Six
-
- 60517 messages
- 4107 votes
Dat is met No Time To Die allang gedaan, was gewoon een spirituele reboot van OHMSS.
john mcclane 2
-
- 3489 messages
- 6576 votes
Deze acteur word blijkbaar .
Ik had nog nooit van hem gehoord ,
Ben benieuwd .
Graaf Machine
-
- 9789 messages
- 1412 votes
Het is ook geen naam voor een James Bond. Het is een naam voor een edelman die de vijand is van James Bond.
Een goede naam voor een James Bond zou bijvoorbeeld Barry Keoghan zijn, maar ze kunnen niet zo goed lezen, daar in huize Babs Broccoli.
john mcclane 2
-
- 3489 messages
- 6576 votes
Het is ook geen naam voor een James Bond. Het is een naam voor een edelman die de vijand is van James Bond.
Een goede naam voor een James Bond zou bijvoorbeeld Barry Keoghan zijn, maar ze kunnen niet zo goed lezen, daar in huize Babs Broccoli.
Ik vond zelf de naam Dick steele een fantastische vondst .Uit de film Spy Hard 1996
Een spoof film met leslie Nielsen .( verder niet zo’n leuke film helaas )
Als je de naam James Bond voor het gevoel een naam wilt geven die als het tegenovergestelde aan voelt is Dick Steele uiterst treffend !
The Oceanic Six
-
- 60517 messages
- 4107 votes
Ik heb er niet echt een mening over, ken hem niet zo heel goed maar je wist dat ze voor een jongere en wat minder bekende Brit zouden gaan.
Basto
-
- 11920 messages
- 7397 votes
Basto weet jij misschien of er een 4K UHD uitgave aan zit te komen van de 007 catalogus
Jij bent meestal goed op de hoogte dus ik vraag jou
Nog niks over vernomen. Als het komt zal het rond Kerst zijn ooit.
TerryA
-
- 547 messages
- 2459 votes
ik denk dat de volgende Bond en opvolger van Daniel Craig iemand is die nog niet helemaal bekend is, maar toch de hoofdrol heeft gehad in verschillende (top) films... 'under the radar' of 'hiding in plain sight'.. en iemand die in tien jaar tijd nog steeds Bond zou kunnen spelen... dus ik ga voor George Mackay 
Graaf Machine
-
- 9789 messages
- 1412 votes
Nog even wachten op nieuwe Bond. Ruzie in de tent.
Quote:
"Het zou Broccoli irriteren dat Amazon de James Bond-reeks alleen maar ziet als "content". Amazon zou diverse spin-offs en zelfs tv-shows rond Bond willen ontwikkelen. Zo werd een jaar geleden de realityshow 007's Road to a Million gelanceerd. Daarin racen kandidaten over de hele wereld langs locaties uit de films.
Een ander conflict zou de keuze van een nieuwe "Bond" zijn. Daniel Craig nam na vijf films met No Time To Die in 2021 afscheid van het personage. EON wil graag een relatief onbekende dertiger casten als nieuwe Bond, zoals dat in het verleden ook meestal gebeurde.
Amazon wil echter een grote ster als nieuwe 007. Het zou de afgelopen maanden Broccoli niet gelukt zijn een gesprek te plannen met de top van Amazon over de situatie."
Ik schaar me achter de visie van Broccoli.
IH88
-
- 9727 messages
- 3182 votes
Eens Graaf Machine. Schaar me helemaal achter Broccoli. Hoewel spin-offs geen probleem hoeven te zijn. Zolang Bond er maar buiten blijft en geen rol speelt in die series. Een serie rond een andere 00, Q of bijvoorbeeld Paloma kan weinig kwaad. Zolang James Bond er maar niet in te zien is. 007 hoort gewoon alleen in zijn eigen films te verschijnen.
Uit het artikel blijkt overigens niet wat Amazon en Broccoli als grote ster zien. Henry Cavill, Idris Elba, Tom Hardy en Tom Hiddlestone ja, maar is Aaron Taylor-Johnson nou zo'n grote ster? Al die andere Britse acteurs die worden genoemd zou ik nou ook geen grote sterren noemen. Bekende gezichten zeker, maar Josh O'Çonnor of Jack Lowden zijn toch geen grote sterren. Daniel Craig had ook al een lange carrière achter zich voordat hij James Bond werd.
Graaf Machine
-
- 9789 messages
- 1412 votes
Idris Elba is ondertussen bijna grijs. Die zou eventueel op termijn wel M kunnen spelen. Henry Cavill is superman, dat gaat niet werken. Tom Hardy zie ik fysiek niet zo zitten. Tom Hiddlestone, ja dat zou een prima keuze zijn.
Sowieso zijn Hiddlestone en Taylor-Johnson geen grote sterren. Craig was dat ook niet in 2006.
Alleen Roger Moore was indertijd al wel een grote ster, maar dan voornamelijk op televisie en dan ook nog in een tijd dat er geen internet en geen videotheek was, dus de impact was veel minder.
Zelf had ik het liefst Barry Keoghan gezien als Bond, maar ik weet dat ik me daarin in een minderheid begeef. Bovendien is die aardig op weg een grote ster te worden.
IH88
-
- 9727 messages
- 3182 votes
Graaf Machine Al die acteurs die ik hierboven benoemde worden geen James Bond (Elba, Hardy, Cavill, Hiddlestone). Bedoelde meer dat uit het artikel niet blijkt wat Amazon als grote ster beschouwd en wat Broccoli haar definitie is van grote ster. Als Broccoli acteurs als Josh O'Connor of Taylor-Johnson (Of Paul Mescal) al als grote sterren beschouwd, dan wordt de zoektocht wel wat moeilijker en moet je gaan kijken naar acteurs waar echt niemand nog van heeft gehoord.
Graaf Machine
-
- 9789 messages
- 1412 votes
IH88 Ik denk dat je 'relatief onbekend' moet zien door de ogen van de doorsnee bioscoopbezoeker, die 3 keer in het jaar een film op het grote doek ziet. Voor ons filmgekken ligt de lat natuurlijk op een heel andere hoogte.
Paul Mescal. Aron Taylor-Johnson, Josh O'Connor zijn toch nog wel relatief onbekend. Tom Hardy, Henry Cavill of Idris Elba zijn van een andere categorie.
Hoewel Paul Mescal natuurlijk wel een inhaalslag heeft gemaakt via Gladiator II.
Nou ja, ik zie wel. Jammer dat het weer zo lang moet duren. Die vorige duurde ook al zo lang, zelfs zonder corona was het nog een dikke vier jaar na nummer 24 geweest (najaar 2015 om voorjaar 2020). En dat dus met dezelfde acteur.
TerryA
-
- 547 messages
- 2459 votes
Idris Elba is ondertussen bijna grijs. Die zou eventueel op termijn wel M kunnen spelen. Henry Cavill is superman, dat gaat niet werken. Tom Hardy zie ik fysiek niet zo zitten. Tom Hiddlestone, ja dat zou een prima keuze zijn.
Sowieso zijn Hiddlestone en Taylor-Johnson geen grote sterren. Craig was dat ook niet in 2006.
Alleen Roger Moore was indertijd al wel een grote ster, maar dan voornamelijk op televisie en dan ook nog in een tijd dat er geen internet en geen videotheek was, dus de impact was veel minder.
Zelf had ik het liefst Barry Keoghan gezien als Bond, maar ik weet dat ik me daarin in een minderheid begeef. Bovendien is die aardig op weg een grote ster te worden.
Tom Hiddleston is volgens mij intussen ook te oud geworden. En hij is ook nog momenteel bezig met nog een John Le Carre verfilming bij The Night Manager deel 2 en misschien ook nog een deel 3?
The Night Manager (TV Series 2016–2025) - IMDb
Bond producers willen iemand die rond de 35 is, en niet ouder. Ook dan iemand die 5 tot 10 jaar lang mee kan draaien, en hun voorkeur is altijd iemand die niet een grote ster al is, want Bond moet groter zijn dan elke rol dat ze al gespeeld hebben - dus ook nooit iemand die bijv. Superman heeft gespeeld 
Met Roger Moore was het toen een uitzondering omdat ze al problemen hadden gehad eind jaren 60 met Lazenby die 6 of 7x Bond zou spelen, toen liep hij weg, dan toch maar weer 1x Connery, maar dan moesten ze snel iemand anders kiezen, en Moore was wel bekend als The Saint op de TV, maar niet in grote films, en dus kreeg hij de rol.
Daniel Craig was toen bekend op TV, maar nog geen hoofdrollen gehad in films. Hij kreeg zijn grote doorbraak in de UK met de BBC drama 'Our Friends in the North', een mini series dat BAFTA's had gewonnen maar werd bijna nergens uitgezonden op tv buiten de UK. Barbara Broccoli had hem in die series gezien.
Als Broccoli & Co hun zin krijgen dan zien we een acteur die eind jaren 20/begin jaren 30 is, dat geen echte hoofdrol heeft gehad in films. Iemand die intussen 40 of ouder is kunnen we al vergeten.
En als je kijkt wat in het verleden altijd is gebeurt, dan behalve die omstandigheden met Roger Moore wanneer ze wel iemand snel moesten noemen, elke nieuwe Bond is nooit van tevoren benoemd door de pers? 
The Oceanic Six
-
- 60517 messages
- 4107 votes
Ik schaar me achter de visie van Broccoli.
Ik ook, maar dit hadden ze kunnen weten met een samenwerking met Amazon.
Die willen content. Series, spin-offs, snelle vervolgen.
James Bond heeft (bijna) altijd voor kwaliteit gestaan. Goede acteurs, onbekendere acteurs die nog geen absolute ster waren die James Bond speelden. Soms duurt het effe voor er een vervolg is, maar kwaliteit was er.
Deze situatie is mooi klote. Denk dat je binnen 4, 5 jaar geen nieuwe film hebt. Maar ik hoop wel dat Broccoli gewoon lekker de oude werkwijze aan mag houden.
The Oceanic Six
-
- 60517 messages
- 4107 votes
Eens Graaf Machine. Schaar me helemaal achter Broccoli. Hoewel spin-offs geen probleem hoeven te zijn. Zolang Bond er maar buiten blijft en geen rol speelt in die series. Een serie rond een andere 00, Q of bijvoorbeeld Paloma kan weinig kwaad. Zolang James Bond er maar niet in te zien is. 007 hoort gewoon alleen in zijn eigen films te verschijnen.
Uit het artikel blijkt overigens niet wat Amazon en Broccoli als grote ster zien. Henry Cavill, Idris Elba, Tom Hardy en Tom Hiddlestone ja, maar is Aaron Taylor-Johnson nou zo'n grote ster? Al die andere Britse acteurs die worden genoemd zou ik nou ook geen grote sterren noemen. Bekende gezichten zeker, maar Josh O'Çonnor of Jack Lowden zijn toch geen grote sterren. Daniel Craig had ook al een lange carrière achter zich voordat hij James Bond werd.
Dat kan dus wel kwaad. Veel kwaad zelfs. Too much content of content van wisselende kwaliteit kan heel schadelijk voor het imago zijn.
Kijk naar Marvel. Kijk naar Star Wars. Allemaal verpest door Disney omdat ze veel te veel en veel te middelmatige content aan het maken zijn de laatste 5-10 jaar.
ik wil geen spin-off die Q of een andere 00-agent volgt.
PS: Daniel Craig had een behoorlijke carrière toen hij Bond werd, maar niet bij het grote publiek. Iemand als Elba is wel een a-ster al.
IH88
-
- 9727 messages
- 3182 votes
Dat kan dus wel kwaad. Veel kwaad zelfs. Too much content of content van wisselende kwaliteit kan heel schadelijk voor het imago zijn.
Kijk naar Marvel. Kijk naar Star Wars. Allemaal verpest door Disney omdat ze veel te veel en veel te middelmatige content aan het maken zijn de laatste 5-10 jaar.
ik wil geen spin-off die Q of een andere 00-agent volgt.
PS: Daniel Craig had een behoorlijke carrière toen hij Bond werd, maar niet bij het grote publiek. Iemand als Elba is wel een a-ster al.
Ja, misschien heb je wel gelijk. Zeker ook omdat Amazon itt Netflix zelf geen geweldige series maakt. Die Citadel shows zijn me toch slecht pff. Snap de redenering van Amazon ook niet echt. James Bond verkoopt zichzelf, daar heb je echt geen wereldster voor nodig. De enige die misschien wat extra box office kan genereren is Elba, maar Hardy of Cavill zijn ook geen box office magneten. Mensen komen voor Bond naar de bios, niet voor de acteur. Tenzij ze een Amerikaan casten, maar dan krijg je denk ik een wereldoorlog tussen de VS en Engeland
.
Stephan
-
- 7890 messages
- 1387 votes
Aaron Pierre zou een goede 'zwarte' Bond zijn.
In Rebel Ridge was hij imposant.
Graaf Machine
-
- 9789 messages
- 1412 votes
Barry Keoaghan zou een goede 'witte' Bond zijn.
thunderball
-
- 5878 messages
- 1414 votes
Amazon creative control? Dat klinkt eerlijk gezegd niet al te geruststellend als ik eerlijk ben.
davidov
-
- 3466 messages
- 2164 votes
Amazon creative control? Dat klinkt eerlijk gezegd niet al te geruststellend als ik eerlijk ben.
Au, dit doet pijn en zag ik ook niet aankomen. Einde van een tijdperk. Ben het met je eens; heb er een zéér slecht gevoel bij. Vrees dat Bond Star Wars achterna gaat.
Wel weer typisch zoals altijd; jarenlang alleen geruchten en geen nieuws en dan opeens is er groot nieuws. Helaas is het daarom ook zo geloofwaardig.
Bah.