• 177.896 movies
  • 12.201 shows
  • 33.969 seasons
  • 646.886 actors
  • 9.369.937 votes
Profile

James Bond

U-96

• 11875 messages
  • 2062 votes

Ik ben het met Redlop eens. Voor mij is de laatste echte Bondfilm 'Licence to Kill' (1989). Daarna is de formule en de sfeer sterk veranderd....

T.O.

• 2413 messages
  • 2790 votes

Ik vind 'The Living Daylights' eerder de laatste Bondfilm dan. 'Licence to Kill' heeft ook al een andere sfeer.

speedy23

• 18945 messages
  • 14043 votes

Orlando Bloom getipt als James Bond.

Orlando Bloom, die in de ´Lord of the Rings´-trilogie de rol van de elf Legolas speelt, zou wel eens in de huid van geheim agent 007 kunnen kruipen. Bloom wordt mogelijk de opvolger van Pierce Brosnan in de volgende Bond-film, aldus de Daily Star. De Britse acteur voert gesprekken met de producers van Bond, die doodgraag de acteur willen strikken. "De jacht op Bloom is geopend, alle registers worden opengetrokken om hem te krijgen. Orlando heeft het juiste Bond-gehalte, de ´looks´ en de charme. Ze willen af van het traditionele Bond-imago van de oudere gentleman en geloven dat een jongere, eigentijdse acteur meer succes zal opleveren", aldus een bron bij de Bond-producers. De woordvoerder van Bloom zegt dat er nog geen beslissing genomen is. (DWM, belga)

(afbeelding)

Jordy

• 22567 messages
  • 2952 votes

Vind dat geen Bond-type. Een beetje meisjesachtig, vind ik 'm.

Rujar

• 2871 messages
  • 3816 votes

speedy23 wrote:

Pierce Brosnan te oud als James Bond

De Ierse acteur Pierce Brosnan is "te oud" bevonden voor de rol van James Bond in de volgende film over de populaire Britse geheim agent. Dat hebben producenten van de Bond-films gezegd volgens het showbizzpersbureau Wenn. Brosnan, die momenteel 50 jaar is, heeft al in vier Bond-films de rol van ´007´ gespeeld.

Begin volgend jaar zouden de opnames beginnen voor een volgende ´James Bond´, maar dan zonder Brosnan. Jude Law, Colin Farrell, Hugh Jackman, Christian Bale en Orlando Bloom worden getipt als zijn opvolgers. Volgens een bron bij EON Productions is voor de 22ste Bond-film gekozen voor "een nieuwe look", voornamelijk om meer jongere kijkers aan te trekken. HLN

Bond moet juist een oude lul zijn. Anders kijken we wel naar XxX.

Uhh.... meer jonge kijkers. Iedereen kijkt toch sowieso naar de Bond films???

Ik vind dit toch jammer. Stukje bij stukje verdwijnt dat onaantasbare Bond 'gevoel' en wordt het langzamerhand een 'gewone' actie-film die teert op het succes van vroeger

speedy23

• 18945 messages
  • 14043 votes

Jordy wrote:

Vind dat geen Bond-type. Een beetje meisjesachtig, vind ik 'm.

Ik persoonlijk ook niet. Ik vind hem niet dat 'mannelijke' uitstralen van een Connery of een Moore bijvoorbeeld...

JoeHallenbeck

• 3413 messages
  • 0 votes

Pfff, Bond gespeeld door een jochie. Zo'n film hadden we toch al? (Spy Kids).

BoordAppel

• 14274 messages
  • 3278 votes

Christian Bale als Bond lijkt me wel lache. Die heeft wel de juiste coole uitstraling.

JoeHallenbeck

• 3413 messages
  • 0 votes

Helaas speelt hij nu al een andere held, namelijk Batman.

neo

• 15435 messages
  • 10035 votes

Bale is voor sadistische (strak in de plooi) rollen uiterst geschikt, maar Bond is moet niet alleen een coole uistraling hebben, nee ook stijl, of beter gezegd charme. En bij Bale zie ik niet zo snel overtuigend zijn gespeelde charmes overbrengen op een bondgirl.

U-96

• 11875 messages
  • 2062 votes

Rujar schreef:

Ik vind dit toch jammer. Stukje bij stukje verdwijnt dat onaantasbare Bond 'gevoel' en wordt het langzamerhand een 'gewone' actie-film die teert op het succes van vroeger.

Inderdaad... Ze kunnen nog beter Sean Connery voor deze film als James Bond casten, of er gewoon mee stoppen...! Hij heeft niks wat Sean Connery, Roger Moore en Timothy Dalton wel hebben... Laat hem maar lekker teren op zijn lord of the rings...

speedy23

• 18945 messages
  • 14043 votes

Waarom niet, The Return of... iets in die aard. Connery kan die rollen nog best aan. En voor geld kan alles. Weet je wel: Never Say Never Again...

(afbeelding)

Wouter

• 18718 messages
  • 3085 votes

Nee, het wordt tijd dat Connery de villain gaat spelen.

Bloom vind ik echt te jong, dan nog liever Hugh Grant.

Maar eigenlijk vind ik dat Brosnan nog wel even door kan.

U-96

• 11875 messages
  • 2062 votes

Wouter schreef:

Bloom vind ik echt te jong, dan nog liever Hugh Grant.

Hugh Grant als James Bond..? Dat is een rare combinatie vind ik...

Maar eigenlijk vind ik dat Brosnan nog wel even door kan.

Inderdaad... Ondanks zijn leeftijd blijft het toch nog de beste Bond die nu beschikbaar is...

Wouter

• 18718 messages
  • 3085 votes

U-96 schreef:

(quote)

Hugh Grant als James Bond..? Dat is een rare combinatie vind ik...

Mwoa. Hij heeft charme en humor. Het zou dan misschien wat meer richting de minder serieuze Bondfilms zoals die van Moore moeten gaan, wellicht.

(quote)

Inderdaad... Ondanks zijn leeftijd

Ondanks zijn leeftijd? Ik vind daar niks mis mee...

blijft het toch nog de beste Bond die nu beschikbaar is...

Zeker. Even los van de kwaliteit van de films, misschien toch wel de beste Bond sinds Connery.

U-96

• 11875 messages
  • 2062 votes

Wouter schreef:

Mwoa. Hij heeft charme en humor. Het zou dan misschien wat meer richting de minder serieuze Bondfilms zoals die van Moore moeten gaan, wellicht.

Als ze de kant van Moore opgaan, dan gaat het de goede kant op, en dan krijgen we weer 'klassieke' Bond-films... Het moet niet draaien om special effects, maar op de charme en humor van James Bond... En om het verhaal...

Zeker. Even los van de kwaliteit van de films, misschien toch wel de beste Bond sinds Connery.

Hij doet het goed... Al zie ik James Bond liever meer als een agent, dan als iemand die verdacht veel weg heeft van een commando... Daarom gaat mijn voorkeur toch uit naar Connery en Moore, maar momenteel blijft Brosnan voor mij de enige beschikbare Bond... 'Nick' uit The Langoliers zou in mijn ogen ook heel goed passen...

Wouter

• 18718 messages
  • 3085 votes

Als ze de kant van Moore opgaan, dan gaat het de goede kant op, en dan krijgen we weer 'klassieke' Bond-films... Het moet niet draaien om special effects, maar op de charme en humor van James Bond... En om het verhaal...

Je bent duidelijk jong, want met Moore was het geklaag niet van de lucht. Dat was allesbehalve de 'klassieke' Bond. Daar ging men een beetje naar terug met de films van Dalton.

Bond heeft zich eigenlijk altijd aangepast naar de smaak van dat moment. We zagen eerder de invloed van films als Smokey and the bandit, Star Wars, etc.

En het verhaal? Ja, soms was dat belangrijk, maar even vaak de mooie vrouwen, de gadgets, de actie, de stunts en toch ook de state of the art effecten.

Hij doet het goed... Al zie ik James Bond liever meer als een agent, dan als iemand die verdacht veel weg heeft van een commando...[/quote]

De wereld veranderd.

Daarom gaat mijn voorkeur toch uit naar Connery en Moore

Alhoewel ik hem leuk vond en de beste Bond eentje met Moore kan hij op zich niet in de schaduw staan van Connery. De man was gevaarlijk, sexy en een hele goede acteur.

Het probleem van Bond is dat het natuurlijk eigenlijk een relikwie is die stamt uit de koude oorlog. Sinds die afgelopen is heeft Bond regelmatig een identiteitscrisis. Neem bijv. License to Kill waar men tegen drugsbaronnen vecht. The war on drugs was toen blijkbaar het gevaarlijkste wat ze konden bedenken.

maar momenteel blijft Brosnan voor mij de enige beschikbare Bond... 'Nick' uit The Langoliers zou in mijn ogen ook heel goed passen...

Die ken ik niet.

U-96

• 11875 messages
  • 2062 votes

De dood van Desmond Llewelyn (Q) heeft er ook voor gezorgd dat de huidige James Bond-generatie compleet is uitgemolken... Natuurlijk kunnen ze nog goede Bonds maken, maar een Bond zonder Q is in mijn ogen geen echte Bondfilm... We hebben nu wel John Cleese, maar Desmond Llewelyn kan en zal nooit vervangen worden...

Ik vind dat ze nu moeten stoppen met het maken van Bondfilms... Ze profiteren tegenwoordig gewoon van het succes van vroeger...

Wouter

• 18718 messages
  • 3085 votes

U-96 schreef:

De dood van Desmond Llewelyn (Q) heeft er ook voor gezorgd dat de huidige James Bond-generatie compleet is uitgemolken...

Uitgemolken? Weet je zeker dat je het juiste woord gebruikt? Wat bedoel je?

Anyway, je kan ook te ver gaan in je nostalgie, vind ik.

Cleese is een betere Q dan Desmond. Zoals Judy Dench ook beter is. Niet alles is een verslechtering.

Natuurlijk kunnen ze nog goede Bonds maken, maar een Bond zonder Q is in mijn ogen geen echte Bondfilm...

Er is toch een Q nu?

We hebben nu wel John Cleese, maar Desmond Llewelyn kan en zal nooit vervangen worden...

Prima, vind ik.

Ik vind dat ze nu moeten stoppen met het maken van Bondfilms... Ze profiteren tegenwoordig gewoon van het succes van vroeger...

Dat deden ze altijd al. En ze zijn nu minstens zo succesvol. En zolang ze dat zijn zullen ze niet stoppen.

Face it. Oorspronkelijk was het belangrijkste component van de films: Connery. Het meest ingrijpende dat ze ooit hebben gedaan is daar een opvolger voor vinden. Alles wat jij nu zegt, zei men destijds nog meer en misschien wel meer terecht. Uiteindelijk was Connery essentieler dan Q, hoor....

speedy23

• 18945 messages
  • 14043 votes

Wouter wrote:

Cleese is een betere Q dan Desmond. Zoals Judy Dench ook beter is. Niet alles is een verslechtering.

Daar kan ik mij 100% in vinden...

U-96

• 11875 messages
  • 2062 votes

Wouter wrote:

Cleese is een betere Q dan Desmond.

Cleese is een perfecte Q; dezelfde houding en humor, maar kun je een paar redenen noemen waarom Cleese beter is dan Desmond?

Wouter

• 18718 messages
  • 3085 votes

Simpelweg talentvoller.

speedy23

• 18945 messages
  • 14043 votes

Wouter wrote:

Simpelweg talentvoller.

Hij komt ook humoristischer over, en hij heeft ook meer dat echte Britse flegma die zo eigen is aan James Bond...

TheGodfather

• 8 messages
  • 675 votes

Ewan McGregor is gewoon de beste acteur die de rol van Bond kan vertolken op dit moment1

Hij heeft dat stijve Engelse en heeft ook de looks en de humor.

Wouter

• 18718 messages
  • 3085 votes

Wellicht over een jaar of tien.

speedy23

• 18945 messages
  • 14043 votes

Ik denk het ook. Hij wordt op 31 maart pas 33...

sn@ke

• 2077 messages
  • 888 votes

U-96 wrote:

De dood van Desmond Llewelyn (Q) heeft er ook voor gezorgd dat de huidige James Bond-generatie compleet is uitgemolken... Natuurlijk kunnen ze nog goede Bonds maken, maar een Bond zonder Q is in mijn ogen geen echte Bondfilm... We hebben nu wel John Cleese, maar Desmond Llewelyn kan en zal nooit vervangen worden...

Vind je nu omdat LIewelyn er niet meer is, ze moeten stoppen met bond ? Cleese is minstens even goed, hoe kan nu het gemis van 1 personage al zorgen voor uitmelking ? Zo erg is dat niet , in tegendeel de nieuwe cast ( Dench , Cleese ) is ouderwets goed.

U-96

• 11875 messages
  • 2062 votes

De dood van Desmond is niet de reden dat ik het uitmelking noem... Het draait nu alleen maar om special effects... Ik maak me er eigenlijk niet eens druk om... De laatste Bondfilm is Licence To Kill (1989)... De rest beschouw ik niet als echte Bondfilms...

Wouter

• 18718 messages
  • 3085 votes

U-96 schreef:

De dood van Desmond is niet de reden dat ik het uitmelking noem...

Zoiets leek je toch wel te zeggen.

Het draait nu alleen maar om special effects... Ik maak me er eigenlijk niet eens druk om...

You could have fooled me.

De laatste Bondfilm is Licence To Kill (1989)... De rest beschouw ik niet als echte Bondfilms...

Als er 1 Bond is die afwijkt van typische Bond is het Licence to Kill wel.

speedy23

• 18945 messages
  • 14043 votes

[quote]Wouter schreef:

(quote)

Daar ben ik nu volledig mee akkoord. Hij is zo 'anders' dan de andere in de reeks.

Guest

Let op: In verband met copyright is het op MovieMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.