• 178.096 movies
  • 12.215 shows
  • 33.986 seasons
  • 647.094 actors
  • 9.373.012 votes
Profile

James Bond

stinissen (crew films & series)

• 23441 messages
  • 76927 votes

JohnWilliams wrote:

Belachelijk als ze Elba nemen als James Bond!! James Bond hoort gewoon blank te zijn, PUNT uit.

Daar ben ik het wel mee eens en dat ligt niet aan Elba maar aan het karakter Bond.

Karl van H.

• 2812 messages
  • 2254 votes

Ik zie niet waarom hij niet zwart zou mogen zijn. Zelf zou ik het wel cool vinden. Wat is er dan zo 'blank' aan het karakter van Bond?

stinissen (crew films & series)

• 23441 messages
  • 76927 votes

Karl van H. wrote:

Ik zie niet waarom hij niet zwart zou mogen zijn. Zelf zou ik het wel cool vinden. Wat is er dan zo 'blank' aan het karakter van Bond?

Alles maar dan ook alles aan Bond is blank .

JohnWilliams

• 7504 messages
  • 1006 votes

Ligt inderdaad niet aan Elba maar aan Bond zelf, je gaat opeens toch ook geen remake van Harry Potter maken waarbij Harry Potter donker is. Belachelijk zelfs dat er over getwijfeld wordt, bah!

thunderball

• 5878 messages
  • 1414 votes

Op internationale Bondforums als Commanderbond zitten ze hier al maanden over te zeuren en te steggelen. Bijna iedereen vergeet voor het gemak even dat Craig een contract heeft voor minstens nog een film na Spectre en met gemiddeld drie jaar er iedere keer tussen zal Alba richting de 50 zijn voordat ie rond 2021 het stokje zou over kunnen nemen MOCHT Craig dan al stoppen....

Veel te oud dus...

Verder heb ik niks tegen Alba, hij is een goed acteur, heeft zeer veel charisma en zou het best kunnen, als je even niet mee telt dat hij donker is, maar het lijkt me een verkeert soort van "zie ons eens politiek correct zijn" om een donkere acteur te kiezen, terwijl Bond toch echt dat van oorsprong niet is en waarom iets veranderen wat al 50 jaar werkt?

Wanneer hij het wel zou worden, denk ik overigens niet dat dat erg veel verschil zou uitmaken. Leiter en Moneypenny zijn nu tegenwoordig ook donker en Q is een jonge nerd geworden. Maakt het echt wat uit? Het zijn allemaal feitelijk bordkartonnen karakters, hoewel men met de laatste films ons het tegenovergestelde wil doen geloven.

De ongelooflijke avonturen en opdrachten, coole auto's, stunts, evil schurken, lekkere wijven en exotische locaties blijven er altijd in zitten, wie Bond ook vertolkt.

Maar.... ga er maar van uit dat hij het niet wordt. Op dit moment is Craig onze Bond en voorlopig niemand anders! Over een jaar of vijf, zes zien we wel weer verder.....

Dogie Hogan

• 13381 messages
  • 788 votes

ff terug naar de beginjaren: Sean Connery na opnames voor Thunderball: http://i58.tinypic.com/v3de1t.jpg

http://i57.tinypic.com/o8sbww.jpg

Karl van H.

• 2812 messages
  • 2254 votes

stinissen wrote:

(quote)

Alles maar dan ook alles aan Bond is blank .

O. Oké. Goed punt.

Film Pegasus (moderator films)

• 31148 messages
  • 5448 votes

JB zelf veranderen kan moeilijk, zoals eerder al gezegd. En hoeft voor mij niet. Bond is een typische Brit met een Schotse achtergrond die afstamt uit de Koude Oorlog. De reeks is toch al ver gevorderd. Niet dat je het Connery zelf kan kwalijk nemen, maar hij was als Bond toch een pak meer seksistisch dan de Bond van Craig. En ook qua 'gekleurde' karakters is er veel veranderd. Dat merk je aan figuren waar veel meer vrijheid op zit: Monneypenny, M, Q, Felix Leiter. In de 60's was een zwarte Bondgirl zelfs ondenkbaar, tenzij als figurante. De Bondgirls van nu zijn meer dan de lokale missen van vroeger met meer haar op hun tanden. En evengoed diverse.

En los van de discussie is zoals thunderball zegt, Alba toch te oud als hij ooit de kans toch zou krijgen. En dan nog kan Sony wel een suggestie doen, maar hebben die geen eindbeslissing. Net zoals ze vroeger ooit opperden om een Amerikaanse acteur te gebruiken. Dat kon ook niet en zal ook niet direct gebeuren.

Metalfist

• 12407 messages
  • 3964 votes

Hoewel ik het een belachelijke trend vind dat alles ineens politiek correct moet worden en dat bepaalde personages een kleurverandering moeten ondergaan (onder andere de nieuwe Annie film), vind ik het argument dat Bond Brits met een Schotse achtergrond moet zijn niet kloppen. Fleming verwerkte de Schotse achtergrond pas nadat Connery de rol had gespeeld, maar Pierce Brosnan is een Ier en George Lazenby is een Australiër. Waarom dan ineens weer zo'n commotie als gesuggereerd wordt dat Elba (nota bene een Brit) een opvolger zou kunnen zijn. Ik snap het niet.

• 31148 messages
  • 5448 votes

Het is toch een drastische verandering van een literair figuur, niet? Wat niet wegneemt dat er meer kleur in de film mag zijn en dat er rekening mee gehouden wordt bij het uitwerken van andere grote filmkarakters. Er is uiteraard een groot verschil tussen het protest tegen verandering van het figuur James Bond en een protest tegen een zwarte spion. Dat mag ik toch hopen!

Metalfist

• 12407 messages
  • 3964 votes

Het is inderdaad een drastische verandering, maar James Bond door een Australiër laten spelen lijkt me dat ook. Wordt gewoon moe van dat politiek correct gedoe en pas op, ik neig ook meer naar een blanke James Bond hoor. Gewoon ook omdat dat nu eenmaal naar mijn gevoel klopt (we hebben ook nooit anders geweten natuurlijk), maar het kleur argument is in mijn ogen nogal belachelijk. Zeker als we het dan over een volbloed Brit hebben als vervanger.

• 31148 messages
  • 5448 votes

Ik heb de aanloop naar Lazenby niet meegemaakt, daar zal het net als bij de blondere Craig wel een hetse geweest zijn. En misschien valt een zwarte Bond beter mee dan verwacht. Maar sommige figuren zitten qua uiterlijk nu eenmaal in het geheugen gebakken. En dat hoeft zeker niet TEGEN andere vormen van uiterlijk zijn. Ik zie nog geen blanke Shaft of Blade moet ik bekennen. Maar je weet maar nooit natuurlijk.

thunderball

• 5878 messages
  • 1414 votes

Australië hoort bij de (Brits) Gemenebest en wordt dus behorend bij Groot Brittannië gezien. Bovendien werd Lazenbys stem heel de film door iemand anders in gesproken, zodat het typisch Engels klonk.

Redlop

• 8961 messages
  • 3566 votes

Heel de film? Ik dacht alleen als Bond zich voordoet als Sir Hilary Bray.

thunderball

• 5878 messages
  • 1414 votes

Dat dacht ik ook altijd, maar las een tijdje geleden ergens dat een ander de rest zou ingesproken hebben.

mjk87 (moderator films)

• 14516 messages
  • 4514 votes

thunderball wrote:

De ongelooflijke avonturen en opdrachten, coole auto's, stunts, evil schurken, lekkere wijven en exotische locaties blijven er altijd in zitten, wie Bond ook vertolkt.

Anderzijds is elke Bond anders in zijn vertolking en juist Craig misschien wel m'n minst favoriete. Wel een goed acteur, maar minder stijlvol en chique dan zijn voorgangers, al schijnt hij dan weer dichter tegen Flemings ietwat rauwe personage aan te zitten.

JohnWilliams

• 7504 messages
  • 1006 votes

Bond hoort gewoon wit te zijn, ik zie geen reden waarom dat veranderd zou moeten worden. Wat is de meerwaarde?

thunderball

• 5878 messages
  • 1414 votes

Wat ik al eerder ergens heb gezegd:

MGM en Eon willen na de komende Bondfilm van Sony af en zullen op zoek gaan naar een andere partner om de films te financieren, dus Sony heeft eigenlijk niks meer te "willen".

Dogie Hogan

• 13381 messages
  • 788 votes

Sean Connery wil indruk maken op Ursula Andress:

http://i59.tinypic.com/mkau5x.jpg

thunderball

• 5878 messages
  • 1414 votes

Ik las vanavond op Commanderbond dat men bezig is het voor elkaar te krijgen om een rerecording te financieren van de complete score van Moonraker, daar de originele score tot nu toe verloren lijkt te zijn (niet dat ooit de moeite is gedaan er daadwerkelijk in Parijs naar te gaan zoeken).

Zie ook:

MOONRAKER NEW RECORDING by James Fitzpatrick — Kickstarter

John Barry

• 3410 messages
  • 638 votes

Als het lukt om die financiering rond te krijgen is dat wel goed nieuws. Wat er met de originele score precies is gebeurt is een klein mysterie . Zelf hoop ik dat het origineel toch ooit nog eens opduikt, maar met een rerecording ben ik ook blij.En ik ben zelf toch al behoorlijk tevreden met de cd soundtrack van Moonraker die er nu al is. Hoewel onvolledig, staan er mooie stukken muziek op.

thunderball

• 5878 messages
  • 1414 votes

Sommige bronnen beweren dat de originele tapes vernietigd zijn. Een aantal jaar geleden heeft de Parijse studio, waar de score destijds was opgenomen, een groot aantal van wat er jaren was opgeslagen vernietigd. Gerucht gaat dat de Moonraker tapes daar ook bij waren. De eerlijkheid gebied wel te zeggen, dat nog nooit iemand er daadwerkelijk naar heeft gezocht.

Overigens is het de bedoeling dat wij fans een financiële bijdragen storten, binnen een maand, zodat de rerecording van Moonraker gestalte kan worden gegeven. Het orkest zal worden geleidt door Nick Raine, die oorspronkelijk het gitaarwerk van het James Bond theme voor zijn rekening nam en al eerder rerecordings heeft opgenomen.

thunderball

• 5878 messages
  • 1414 votes

Beetje oud nieuws, maar daar het boek in de inmiddels Nederlandse vertaling nog volop in de boekwinkel te koop is, toch goed dat je er nog aandacht aan besteed.

Inmiddels heeft Sir Roger sinds afgelopen september al weer een ander boek uitgebracht onder de titel Last Man standing: Tales from Tinseltown.

thunderball

• 5878 messages
  • 1414 votes

De Moonraker rerecording is canceled, althans voor dit moment. Blijkbaar zijn er rechtenissues die het onmogelijk maken om er mee door te gaan.

thunderball

• 5878 messages
  • 1414 votes

Op de Grote Verzamelbeurs te Utrecht, 11 en 12 april, zullen maar liefst 6 Bondgirls aanwezig zijn om te signeren.

Caroline Munro The Spy Who Loved Me

Martine Beswicke from Russia with Love & Thunderball

Valerie Leon The Spy Who Loved Me & Never Say Never Again

Carole Ashby Octopussy & A View to Kill

Madeline Smith Live and Let Die

Virginia Hey The Living Daylights

Dat wordt genieten!

JohnWilliams

• 7504 messages
  • 1006 votes

Super nice, wel een klein verschil tussen Johan Derksen zien of 6 Bondgirls.

thunderball

• 5878 messages
  • 1414 votes

Van de andere kant: Derksen was wel ontzettend lachen (jij krijgt ook alles gratis voor elkaar, krent! ) en de twee belangrijkste Bondgirls, die in april er bij zijn, heb ik al in het echt gezien en de rest hadden pieprolletjes.

Houd er rekening mee dat ze er na al die jaren niet meer zo uitzien als destijds in de betreffende Bondfilm (vooral Beswicke ziet er tegenwoordig ....eh.... apart uit! )

thunderball

• 5878 messages
  • 1414 votes

Afgelopen middag nog een keertje (3e en laatste keer) naar de James Bond tentoonstelling, Designing 007, in de Rotterdamse Kunsthal geweest.

Ben je Bondfan, dan is het echt de moeite waard er een keer heen te gaan. Het kan nu nog de komende twee weken en daarna is het echt afgelopen.

JohnWilliams

• 7504 messages
  • 1006 votes

thunderball wrote:

Houd er rekening mee dat ze er na al die jaren niet meer zo uitzien als destijds in de betreffende Bondfilm (vooral Beswicke ziet er tegenwoordig ....eh.... apart uit! )

Guest

Let op: In verband met copyright is het op MovieMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.