• 178.104 movies
  • 12.215 shows
  • 33.986 seasons
  • 647.155 actors
  • 9.373.194 votes
Profile

Filmacademie / Filmopleidingen

Jbr_

• 2 messages
  • 0 votes

Ja sorry, ik was het

ik heb voor het gemak even mijn eigen topic aangemaakt

Mug

• 13981 messages
  • 5969 votes

Dit topic welteverstaan...

joppinter

• 7 messages
  • 2 votes

Whaa! Overmorgen gesprek op de Filmacademie! TE spannend gewoon!!

gotti

• 14075 messages
  • 5886 votes

Succes!

Despucio

• 7 messages
  • 0 votes

Mijn gesprek.. a,.s. donderdag...

Heeft er iemand al een gesprek achter de rug?

Ben Sombogaart en Meike de Jong zijn de twee regisseurs,

met wie ik het gesprek ga voeren.. Enige idee wie Meike de Jong is?

Mug

• 13981 messages
  • 5969 votes

Google en Omroep Brabant weten het... [zelf-onderzoek Despucio, geen goede inkomer als je op gesprek gaat en in het openbaar je afvragen wie iemand is]

Wouter

• 18718 messages
  • 3085 votes

Despucio wrote:

Mijn gesprek.. a,.s. donderdag...

Heeft er iemand al een gesprek achter de rug?

Ben Sombogaart en Meike de Jong zijn de twee regisseurs,

met wie ik het gesprek ga voeren.. Enige idee wie Meike de Jong is?

Mijke....

http://www.moviemeter.nl/director/9144

Leonie1

• 52 messages
  • 24 votes

Volgens mij beginnen de gesprekken pas donderdag.

Despucio

• 7 messages
  • 0 votes

Hey MUG, had al wat zelf onderzoek gedaan, en kwam inderdaad uit op Omroep brabant.. Maar dat is de verkeerde Meike de Jong.. Dus vandaar dat ik mijn vraag hier ging stellen.

Maar (dank u wel Wouter) ik ben al geholpen, door een mede-Moviemeter bezoeker.. Op de brief die ik had ontvangen stond haar naam als Meike vermeld.. Maar ja.. Nogmaals bedankt.. Ik heb nog een laatste vraag als jullie mij niet gaan afkraken? Heb de hele topic gelezen hoor, maar is het nodig om de namen van regiseurs in mijn hoofd te stampen, of gaat het gesprek meer om mijn motivatie en persoonlijkheid? Dus veel voorbereiding kan ik niet doen?

Wouter

• 18718 messages
  • 3085 votes

Klopt.

Thelma85

• 17 messages
  • 1 votes

Ik ben nieuw hier, maar misschien dat mensen wat aan dit verhaal hebben:

Het afgelopen jaar heb ik het oriëntatiejaar bij Open Studio (www.openstudio.nl) gevolgd. Dit kost ongeveer 2500 euro, hebt klassen van rond de 15 personen en je krijgt 2 volle dagen per week les. We hebben in grote lijnen informatie rond het maken van een film of documentaire behandeld, zelf kleine producties gedraaid, en filmfestivals en open dagen bezocht. Ook krijg je ruimte om een eventuele aanmeldingsproductie te maken, en omdat in je klas mensen met verschillende interesses zitten kan je ook heel snel een kleine crew vormen.

Voordat ik begon wist ik dat ik íets met film wilde gaan doen, maar ik had nog geen idee van wat precies. In het afgelopen jaar heb ik eigenlijk ontdekt dat ik ontzettend graag montage wil gaan doen aan de NFTA. Heb me aangemeld, ben door de 1e ronde en mag morgen op gesprek komen. Job ter Burg zit erbij.

Leonie1

• 52 messages
  • 24 votes

Ik vond Job ter Burg heel erg vriendelijk en complimenteus (als dat een woord is). Succes met je gesprek!

gotti

• 14075 messages
  • 5886 votes

Zijn de aanmeldings aantallen bij montage eigenlijk nog steeds relatief laag. Ik weet nog wel, twee jaar geleden bij de open dag, dat er gesproken werd over zo'n 35 mensen en dat ze dat jaar voor het eerst mensen niet opgesprek konden laten komen...

cornelis

• 4744 messages
  • 681 votes

Nee, die zijn nu een stuk hoger. 60.

joppinter

• 7 messages
  • 2 votes

Oke, ik heb gesprek gehad met Ben Sombogaart, Mijke de Jong en Jelle van Doorn. Was eigenlijk best wel leuk, al twijfelde ik af en toe wel een beetje van wat nu de bedoeling was. Maar ze willen inderdaad veel over JOU weten. Dus informatie over de toelatingscommissie opzoeken heeft niet zo heel veel zin...

En ik kreeg nog het compliment van Ben Sombogaart dat ik goed kan acteren! Ha! Nu zit ik te twijfelen, had ik me dan misschien toch beter in kunnen schrijven voor de Toneelacademie

En al ben ik niet door, het was een hele leuke ervaring! Succes iedereen die nog moet!!

cornelis

• 4744 messages
  • 681 votes

Dus informatie over de toelatingscommissie opzoeken heeft niet zo heel veel zin.

Vreemde conclusie. Het lijkt me een redelijk voor de hand liggende voorbereiding op het gesprek.

Jelle van Doorn.

Jelle van Doornik.

Thelma85

• 17 messages
  • 1 votes

Ok gesprek is achter de rug. En heel raar, maar heb geen idee wat ze er allemaal van vonden. En het is onwijs irritant dat je je achteraf nog allemaal dingen gaat lopen bedenken.. ik ben zelfs vergeten te vragen wat ze van m'n film vonden.. terwijl ik DAT juist super graag wilde weten! Maar gelukkig nog maar 3 weken wachten op de verlossing..

En ik denk dat het juist heel goed is om de mensen met wie je een gesprek hebt te googlen, om een beetje achtergrond info te hebben en te weten wie er tegenover je zitten. Ook zodat je zelf vragen kan stellen (over hun loopbaan ofzo) als je nieuwschierig bent!

joppinter

• 7 messages
  • 2 votes

cornelis wrote:

(quote)

Vreemde conclusie. Het lijkt me een redelijk voor de hand liggende voorbereiding op het gesprek.

(quote)

Jelle van Doornik.

Jaja, ik heb zelf natuurlijk ook informatie opgezocht, maar het is niet NODIG! Natuurlijk is het leuk, daar ben ik het helemaal mee eens...

Samm

• 16 messages
  • 7 votes

Joene88,,

bekijk net pas je film, nouja, scenes uit je film..

K vind hm erg goed! Ben heel erg benieuwd naar de rest van de film!

Trouwens, nog proficiat met je verjaardag gister.. was net effe op je site aan 't kijken..

riekje

• 7 messages
  • 0 votes

Ik heb 4 april ook mijn gesprek gehad op de filmacademie. Zweet in je handen hoor, als je voor 4 mensen je verhaal moet doen. Lastig is dat je echt niet door hebt wat ze van je vinden en of je kans maakt. Achteraf gezien vraag ik me af of ik wel enthousiast genoeg ben overgekomen. Ik heb voor de commissie nog een ander filmpje die ik had gemaakt laten zien en daar zeiden ze in ieder geval van dat het mooi was (geloof ik)

Ik kan dus net als de anderen niets anders doen dan wachten en ik moet zeggen dat ik dat het meest moeilijke vind. Ik hoop dat ze eerder met de uitslag gaan komen dan eind april.

Sterkte voor iedereen die aan het meewachten is en die nog toelating moet doen...

Despucio

• 7 messages
  • 0 votes

Hoi Riekje, voor wat heb je toelating gedaan als ik vragen mag?

Net wat je zegt, het is lastig om niet te weten wat ze van je vinden.. Ik denk dat ze volgende week al de eerste briefjes de deur uit doen.. Dat zei de begeleider trouwens, de data op de brief is meer voor als ze afwijken, vandaar dat ze het zo ruim heeft genomen.

riekje

• 7 messages
  • 0 votes

Ik heb toelating gedaan voor regie documentaire. En jij? Zouden ze niet bellen als je bent toegelaten? Ik ben dat allemaal vergeten te vragen. Pffff, moet zeggen dat ik nu pas echt heel erg zenuwachtig aan het worden ben

gotti

• 14075 messages
  • 5886 votes

Er wordt een brief naar je opgestuurd, als het goed is.

vysje

• 1 messages
  • 0 votes

hej,

Regisseur lijkt mij echt een hardstikke leuk beoep. Vooral ook omdat je zo creatief en vrij mag zijn. Maar ik weet dat ik veels te jong ben, dan zou ik natuurlijk eerst en andere opleiding kunnen doen, maar de kans dat ik niet wordt toegelaten blijft erg groot (maak weinig dingen mee, ouders nogsteeds bij elkaar enz. als je begrijpt wat ik bedoel). Maar wordt je bij die filmacademie alleen opgeleid voor de regie van films? Of kun je er ook dingen als videoclips mee doen? Of heb je daar weer andere opleidingen voor?

enne... Zijn er ook nog altenatieven in het buitenland?

gotti

• 14075 messages
  • 5886 votes

vysje wrote:

hej,

Regisseur lijkt mij echt een hardstikke leuk beoep. Vooral ook omdat je zo creatief en vrij mag zijn.

Dat kan in de andere takken van de film ook hoor.

Maar ik weet dat ik veels te jong ben, dan zou ik natuurlijk eerst en andere opleiding kunnen doen, maar de kans dat ik niet wordt toegelaten blijft erg groot (maak weinig dingen mee, ouders nogsteeds bij elkaar enz. als je begrijpt wat ik bedoel).

Niet echt. Je doet nu net alsof een miserabele jeugd helpt in je ontwikkeling naar regisseur, want dit is zeker niet zo. Levenservaring in z'n algemeenheid is wel belangrijk.

Maar wordt je bij die filmacademie alleen opgeleid voor de regie van films? Of kun je er ook dingen als videoclips mee doen? Of heb je daar weer andere opleidingen voor?
Of je op de academie zelf ook clips maakt weet ik niet; wel is het zo dat veel mensen die van de academie af komen wel videoclips en commercials maken.

enne... Zijn er ook nog altenatieven in het buitenland?
In Nederland zijn ook nog genoeg opleidingen: In Utrecht heb je de HKU (dependance in Hilversum) en in Breda St. Joost waar ook twee audiovisuele opleidingen zitten. St. Joost is volgens mij gericht op de expirimentelere film, de HKU is meer allround. Volgens mij heeft de Rietveld Academie ook een audiovisuele opleiding, maar ook die is vrij expirimenteel, naar het schijnt.

Wouter

• 18718 messages
  • 3085 votes

@Vysje: Volgens mij moet je eens rondneuzen op de site van de filmacademie en uitvissen wanneer de open dag is.

riekje

• 7 messages
  • 0 votes

Zijn er nog meer mensen die een brief hebben gekregen over de uitgestelde toelatingsuitslag van regie docu?

gotti

• 14075 messages
  • 5886 votes

Heeft er volgens mij mee te maken dat er te weinig (competente) mensen zich hadden aangemeld, zodat ze de aanmeldingsdatum verzet hebben naar (*even spieken*) woensdag 25 april (dit is ook het geval bij Productie).

Niks om je zorgen over te maken, lijkt me.

riekje

• 7 messages
  • 0 votes

kost me wel mijn nagels dit

joppinter

• 7 messages
  • 2 votes

YES

Ik ben toegelaten! Voor Regie Fictie!!!

Zijn er meer mensen die al weten of ze door of niet door zijn?

Guest

Let op: In verband met copyright is het op MovieMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.