• 178.061 movies
  • 12.207 shows
  • 33.977 seasons
  • 647.065 actors
  • 9.371.784 votes
Profile

Filmacademie / Filmopleidingen

Leonie1

• 52 messages
  • 24 votes

Bij mij was het ook goed gegaan. Niet dat ik echt een verpletterende indruk heb gemaakt maar goed. Ik vond het gesprek ook niet bepaald 'pittig' zoals in de brief stond vermeld

Webby

• 861 messages
  • 846 votes

Morgen ben ik er voor camera / licht... heb er zin in!

Da Jando

• 1383 messages
  • 1061 votes

En? Goed gegaan?

En inderdaad Leonie, het valt best mee

Webby

• 861 messages
  • 846 votes

Ging best aardig. Tweede gesprek met Rolf Dekens en Daniel Bouquet ging beter, eerste gesprekje met docenten beetje nerveus...

jerryv

• 115 messages
  • 3 votes

En wat vragen ze dan zoal tijdens zo'n gesprek?

Moet je gewoon over jezelf vertellen, of ligt de nadruk op het filmpje wat je gemaakt hebt...? of..?

Da Jando

• 1383 messages
  • 1061 votes

Ze willen vooral graag weten of je echt weet waar je aan begint, hoe serieus je ermee bezig bent, waarom je het zo graag wilt. Er worden wat vragen over je toelatingsfilmpje gesteld, hoe die tot stand is gekomen, hoe de samenwerking verliep, waarom je ervoor gekozen hebt om het zo te doen en niet zo.

Verder worden wat situaties geschets: 'stel er gebeurt dit, wat zou je dan doen' Ook stellen ze vragen die inhaken op je aanmeldingsformulier, bijv. over de boeken die je hebt gelezen.

Zo was ging het min of meer bij mij, weet niet hoe verschillend het is bij andere richtingen.

Webby

• 861 messages
  • 846 votes

Idem, de vragen bij mij hadden ongeveer dezelfde strekking.

jerryv

• 115 messages
  • 3 votes

oke, bedankt.

Leonie1

• 52 messages
  • 24 votes

Ik ben niet toegelaten Ze vonden wel dat ik talent had, maar het was nog te pril. Dus.

cornelis

• 4744 messages
  • 681 votes

Jammer. Maar er staat dus ook een compliment in.

Webby

• 861 messages
  • 846 votes

Mijn brief komt volgende week... spannend...

Da Jando

• 1383 messages
  • 1061 votes

Jammer Leonie Wat ga je nu doen?

Ik ben helaas ook niet aangenomen. De reden stond dit jaar gelukkig wel netjes beschreven in een brief, namelijk dat m'n aanmeldingsformulier enthousiastme toonde en dat ik zelfverzekerd over kwam tijdens het gesprek, maar dat mijn toelatingsfilms in vergelijking met de 6 die wel door zijn niet sterk genoeg waren. Jammer.

cornelis

• 4744 messages
  • 681 votes

Ah, da's kut, Jan....!

Da Jando

• 1383 messages
  • 1061 votes

Dat is het zeker!

FisherKing

• 18696 messages
  • 0 votes

Klote Jan! Sterkte ! Je vind wel iets anders.

Leonie1

• 52 messages
  • 24 votes

Ja, ze waren wel erg te spreken over het filmpje maarja. Wat ga jij nu doen Jan? Ik weet het niet echt meer

spier

• 4 messages
  • 0 votes

Hi, ik zat wat te zoeken en kwam op dit forum uit.

Ik ben hier nieuw.Ik heb gisteren ook een brief gekregen waar in stond dat ik niet was aangenomen voor de richting camera en licht.

Ik snap er eigenlijk niks van. Dit is de tweede keer dat ik toelating doe, de tweede keer dat ik wordt uitgenodigd voor een gesprek. Ik had alles ontzettend goed voorbereid, een speciale film gemaakt, die zie mooi belicht vonden, me verdiept in mn favoriete D.O.Ps . De foto opdracht die ik had gemaakt vonden ze mooi, mijn motivatie vonden ze goed. Ik had me ontzettend goed voorbereid op mn gesprek en wist waarover ik sprak en kwam uit mn woorden. Waarom hebben ze me dan toch niet aangenomen... Ik weet het echt niet meer... en zonder een beetje feedback weet ik absoluut niet waar ik nu sta en of ik voor de 3e keer toelating moet gaan doen volgend jaar...

andere gedupeerden? suggesties?

cornelis

• 4744 messages
  • 681 votes

spier wrote:

Waarom hebben ze me dan toch niet aangenomen...

Er is maar 1 conclusie: omdat ze uit een hele stapel aanmeldingen slechts een handvol mogen aannemen en dat je deze en de vorige keer niet bij de in hun ogen meeste geschikte kandidaten behoorde.

Da Jando

• 1383 messages
  • 1061 votes

Leonie1 wrote:

Wat ga jij nu doen Jan? Ik weet het niet echt meer

Well, de opleiding Digital Video Design van het HKU lijkt me ook erg leuk. Wel heel anders dan de montageopleiding van de filmacademie.
Binnen de opleiding BAT Digital Video Design word je allround opgeleid. Je bouwt bekwaamheid op in regie, camera, licht, geluid, muziek, studioproducties en productie. Je vergroot je technische vaardigheden en leert de logica van digitale apparatuur en software. Je raakt bedreven in beeldbewerkingtechniek, in montage en special effects, in het combineren van beeld en geluid en in nieuwe mediatoepassingen. Je bewerkt je eigen ideeën tot sterke concepten en realiseert deze in korte clipachtige films, theatrale presentaties, multimedia events of projecties.

Ik heb gewoon erg veel zin om aan een nieuwe opleiding te beginnen. Nog een jaar cursussen volgen en werken in de hoop dat ik volgend jaar wel word toegelaten heb ik weinig trek in.

De toelatingsopdracht van die opleiding is ook erg pittig en de deadline is 15 mei. Hoop dat ik daar wel terecht kan en anders bouw ik een huis ergens in the middle of nowhere in Rusland en ga ik verder door het leven als een kluizenaar

Leonie1

• 52 messages
  • 24 votes

Ja, ik ga toelating doen bij Audiovisuele Media aan de HKU, maar ik weet niet zo goed of ik dat wel echt wil. Maarja, werken/cursussen en dan nog een keer proberen is ook een risico.

Anders klinkt dat laatste idee van je nog wel aantrekkelijk.

Wouter

• 18718 messages
  • 3085 votes

Leonie1 wrote:

Ja, ze waren wel erg te spreken over het filmpje maarja. Wat ga jij nu doen Jan? Ik weet het niet echt meer

Dick Maas, Lodewijk Crijns, Martin Koolhoven, Theo van Gogh....

Allemaal minimaal 1 keer afgewezen....

Webby

• 861 messages
  • 846 votes

Ik kreeg vandaag ook mijn afwijzingsbrief richting camera / licht. Ze achten mij nog te jong en de toelatingscomissie raadt mij aan volgend jaar zeker weer aanmelding te doen... Jammer dat het niet in een keer lukt, maar volgend jaar ben ik er gewoon weer bij.

In de brief stond ook iets over de Lichtworkshop op de academie die in september begint. Dat wil ik dan wel gaan doen.

Onderhond

• 87594 messages
  • 12839 votes

Wouter wrote:

[Dick Maas, Lodewijk Crijns, Martin Koolhoven, Theo van Gogh....

Allemaal minimaal 1 keer afgewezen....

Duw die mensen nog wat dieper de put in

Leonie1

• 52 messages
  • 24 votes

Ja, mij raadden ze dat ook aan. Ik wil volgend jaar ook graag weer toelating doen, maar ik zie nu al voor me dat ik over 6 jaar nog steeds geen opleiding heb afgerond.

Wouter bedankt voor de oppepper

spier

• 4 messages
  • 0 votes

cornelis wrote:

Er is maar 1 conclusie: omdat ze uit een hele stapel aanmeldingen slechts een handvol mogen aannemen en dat je deze en de vorige keer niet bij de in hun ogen meeste geschikte kandidaten behoorde.

Ik vraag me dan af op welk vlak ik niet ben toegelaten, wat was het wat ze minpunten vonden, want dat hebben ze niet aangegeven. Het blijft vaag... Kent iemand 'The photographic workshop' in Main in U.S.A? is dat een goede opleinding?

cornelis

• 4744 messages
  • 681 votes

Het is helaas ook een vaag systeem, spier.

mister blonde

• 12694 messages
  • 5825 votes

Idd. Als er in een jaar 20 talentvolle mensen op gesprek zijn geweest moet je er 20 aannemen en als er maar 2 zijn, moet je er maar 2 aannemen.

Ik snap wel dat dat niet kan, maar zo zou het wel moeten zijn.

cornelis

• 4744 messages
  • 681 votes

En dan nog is het bepalen van wie talentvol genoeg is een vage aangelegenheid.

Een mogelijkheid zou zijn om veel meer mensen toe te laten tot het eerste jaar, en daar dan uiteindelijk van te bepalen wie je wil houden voor de resterende drie jaren. Maar dat is erg duur.

spier

• 4 messages
  • 0 votes

Het is zekers een vaag systeem.... ik heb ontzettend veel geleerd van mn eerste aanmelding en gesprek. Daarom heb ik mij erg goed voorbereid op het tweede gesprek, en veel mensen gesproken uit te filmwereld. Speciaal een film gemaakt voor de toelating, een week gedaan om een goede motivatie te ontwikkelen, veel fotos gemaakt. Al het advies wat ze de eerste keer gaven (2jaar geleden) heb ik opgevolgd, Kortom ik ben mezelf ontzettend intensief gaan ontwikkellen met als doel toelating. Toen kreeg ik ook een brief dat ze graag wouden dat ik het jaar erna weer toelating zou doen.... tja en dan ga je nu toch denken wat er mis met mijn aanmelding is en wat ik anders had moeten doen of moet ik gewoon maar auto-didact blijven...

spier

• 4 messages
  • 0 votes

maar cornelis of Mister blonde, zijn jullie ook bezig met toelating of werkzaam in deze branche?

Guest

Let op: In verband met copyright is het op MovieMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.