• 178.079 movies
  • 12.210 shows
  • 33.981 seasons
  • 647.065 actors
  • 9.371.888 votes
Profile

Het download-discussietopic (GEEN downloadtips!)

Dk2008

• 11166 messages
  • 788 votes

Kondoro wrote:

Het liep hoogstwaarschijnlijk niet top door de grote prijs en is een aantal weken gelden terug gehaakt naar 50 euro, binnen no-time zijn de verlaagde plaatsen zo goed als uitverkocht. Dat scheelt je 25 euro, maar heb je dan liever 100 stoelen leeg of voor honderd stoelen toch nog 50 euro vangen? Misschien in mijn ogen toch eens wakker worden.

Met een concert is het misschien ietsje anders omdat het op korte termijn is. Maar kan je beter de prijzen al meteen lager houden. Want nu krijg je dat mensen gaan denken ik wacht volgende keer even dan kan ik goedkoper een plaats krijgen. (Blijft een gok, voor hetzelfde geld is het uitverkocht).

Zie je bij attractieparken ook dat mensen allemaal kortingsbonnen gaan gebruiken. Hierdoor betalen veel mensen niet meer de volle entreeprijs. Geeft aan de andere kant ook aan dat prijzen te hoog zijn. Afijn, zo kunnen we aan de gang blijven.

arno74

• 8700 messages
  • 3342 votes

Dk2008 wrote:

Met een concert is het misschien ietsje anders omdat het op korte termijn is.

Vind het juist wel een goed voorbeeld, sommigen hebben er 50€ voor over, anderen €25, en zo wordt het voor beide groepen mogelijk gemaakt. Met films kun je dat ook. 25€ voor een voorpremiere voor de mensen die het ervoor over hebben, dan gewone prijzen voor de rest en korting voor de vroege voorstelling. Idem met DVD's; een dure special blu-ray edition, een gewone DVD dat veel goedkoper is, en een lowbudget DVD zonder HD tegen 2 euro om maar wat te noemen. Idem met VOD, premium abonnementen met films die net uit zijn, en ook low budget ( wat nu Netflix een beetje dekt).

Voor ieder wat wils. En je zult zien dat het snel gedaan is met downloaden. Films die uitkomen kan ik na vier maanden legaal huren voor 1€... die ga ik dus echt niet downloaden...

En films die niet uitkomen: niet zeuren over downloads.

Wouter

• 18718 messages
  • 3085 votes

Dk2008 wrote:

(quote)

Ben jij de maker van de documentaire die op de site staat?

Nee

Dk2008

• 11166 messages
  • 788 votes

arno74 wrote:

(quote)
Vind het juist wel een goed voorbeeld, sommigen hebben er 50€ voor over, anderen €25, en zo wordt het voor beide groepen mogelijk gemaakt.

Voor ieder wat wils. En je zult zien dat het snel gedaan is met downloaden. Films die uitkomen kan ik na vier maanden legaal huren voor 1€... die ga ik dus echt niet downloaden...

De één zal er mee zitten en de ander niet. Ik zou me genaaid voelen. Ik denk dat ze daarom die plaatsen leeg hebben gelaten, anders worden die prijsverschillen nog groter.

Als ze van te voren zeggen die plaatsen kosten zoveel en die zoveel of een ander tijdstip, bijvoorbeeld voorpremière dan is het weer wat anders.

Als bij de ene film de zaal vol zit en bij de ander niet. Dan klopt daar al iets niet. Maar als filmkijker hoef ik daar verder niet mee te zitten.

En voor ieder wat wils. Dat is van jouw kant als consument/filmkijker. De producenten/distribiteurs die moeten daar mee aankomen. Als je dingen gaat aanbieden die mensen niet willen en wat ze wel willen dat is er niet dan zal het nog lang duren.

Bélon

• 1795 messages
  • 0 votes

Nederlandse films en documentaires die door Nederlandse filmfondsen gesponsord worden, worden voor een deel gefinancierd door de belastingbetaler. Het lijkt me dat de belastingbetaler die gewoon (later) gratis zou moeten kunnen zien. Zo zat ik laatst in de bios een door mij mede gesponsorde relame -dubbel irritant dus- van de NPO voor een door mij mede gesponsorde telefilm te kijken. Die zou ik gewoon gratis in 1080p van de NPO site moeten kunnen streamen/downloaden en niet in blokkerige 342p of zoiets.

nakada

• 2203 messages
  • 1666 votes

Wat een onzin. Je bent als consument uiteindelijk de 'sponsor' van alles. Dat geeft echt geen rechten op een gratis leven. En als je het in het belachelijke wil trekken, dan zou je slechts recht hebben op het door jou gesponsorde deel. Van die documentaire dus een fractie van een seconde. Veel plezier !

Onderhond

• 87594 messages
  • 12840 votes

nakada wrote:

Wat een onzin. Je bent als consument uiteindelijk de 'sponsor' van alles. Dat geeft echt geen rechten op een gratis leven. En als je het in het belachelijke wil trekken, dan zou je slechts recht hebben op het door jou gesponsorde deel. Van die documentaire dus een fractie van een seconde. Veel plezier !

Njah, nieuwe generatie groeit op met Kickstarter enzo ... mag je onzin vinden natuurlijk, maar zo vreemd is het helemaal niet.

arno74

• 8700 messages
  • 3342 votes

Bij musea profiteer je ook van een goedkoper toegangskaartje dan als er geen subsidie was, maar doordat de filmindustrie een winstoogmerk heeft geldt dat voor de film niet. Je betaalt evenveel voor een gesubsidieerde film als voor een Amerikaanse blockbuster.

kappeuter (crew films)

• 74672 messages
  • 5981 votes

Bélon wrote:

Nederlandse films en documentaires die door Nederlandse filmfondsen gesponsord worden, worden voor een deel gefinancierd door de belastingbetaler. Het lijkt me dat de belastingbetaler die gewoon (later) gratis zou moeten kunnen zien. Zo zat ik laatst in de bios een door mij mede gesponsorde relame -dubbel irritant dus- van de NPO voor een door mij mede gesponsorde telefilm te kijken. Die zou ik gewoon gratis in 1080p van de NPO site moeten kunnen streamen/downloaden en niet in blokkerige 342p of zoiets.

Mee eens. De reden daarvan is nogal dubieus:

Waarom is de beeldkwaliteit van NPO Gemist zo slecht? | NOS

Zoals de contracten met de tv-aanbieders. In die contracten staat dat de NPO de programma’s op NPO Gemist en op de sites van de individuele omroepen in lage kwaliteit moet aanbieden, zeggen bronnen tegen NOS op 3.

“Hoge kwaliteit willen ze niet online hebben vanwege commerciële belangen”, zegt Geert-Jan Bogaerts, hoofd Digitaal van de VPRO. “Als die beelden in goede kwaliteit online staan, kan je net zo goed je kabel opzeggen. Als dat gebeurt, betalen de tv-aanbieders minder voor hun contract met de NPO. En dat kost de NPO weer geld.”

Wouter

• 18718 messages
  • 3085 votes

Bélon wrote:

Nederlandse films en documentaires die door Nederlandse filmfondsen gesponsord worden, worden voor een deel gefinancierd door de belastingbetaler. Het lijkt me dat de belastingbetaler die gewoon (later) gratis zou moeten kunnen zien.

Films mogen maar voor 50% betaald worden door subsidie. Alhoewel omroepgeld daar gek genoeg niet bijhoort. Hoe dan ook, in veel films zit flink wat commercieel geld dat terugverdiend moet worden.

Maar over telefilms heb je gelijk, vind ik.

John Milton

• 24221 messages
  • 13386 votes

De Nederlandse filmproducent Klaas de Jong heeft aangifte gedaan tegen Ziggo, Telfort, Vodafone en KPN. Hij is van mening dat de providers vervolgbaar zijn omdat zij Nederlandse films doorgeven die te vinden zijn op torrentsites.

Nederlandse filmproducent doet aangifte tegen providers om illegaal downloaden

arno74

• 8700 messages
  • 3342 votes

Kijk, nou komen ze in de buurt van een oplossing, maar de telecomsector is misschien te machtig voor de filmindustrie. Eerlijkste zou zijn een tax per dataverbruik, is iedereen van al dat gedoe af. Ben benieuwd waar dit op uitloopt.

John Milton

• 24221 messages
  • 13386 votes

Brein vraagt om gegevens van twee individuele uploaders. blijft interessante materie.

Onderhond

• 87594 messages
  • 12840 votes

Toch altijd een beetje creepy wanneer van die stichtingen als Brein zich gaan bezighouden met beheer en openheid van het internet. Ze zijn in staat om met hun enge "ik word onrecht aangedaan" blik zo'n cruciaal platform compleet kreupel te slaan.

arno74

• 8700 messages
  • 3342 votes

Vind het zeer gevaarlijk wanneer privépartijen politieagentje gaan spelen. Waarom zou Brein privégegevens mogen opvragen? Als ze van mening zijn dat een delict is gepleegd moeten ze aangifte doen, en niet het recht in eigen hand nemen. Pure schending van de privacy, terecht dat de internetproviders niet meewerken.

Onderhond

• 87594 messages
  • 12840 votes

Njah, Brein hoopt gewoon op nieuwswaarde, om daarna via één of andere manier via een aangezwengelde discussie de wetten rond dit soort zaken aan te passen lijkt mij. Daar is hun Amerikaanse tegenhanger ook zo goed in.

En dan is het maar te hopen dat ze daar vanuit de regering niet teveel aandacht aan besteden.

John Milton

• 24221 messages
  • 13386 votes

"We zien de laatste jaren dat het door de immer voortschrijdende techniek kinderspel geworden is om illegaal films te bekijken. Het is zo gebruiksvriendelijk dat mensen er massaal gebruik van maken", aldus Alexander Vandeputte van Lumière.

Kom op jongen. Maak dat gedachtensprongetje. Je bent er bijna.

arno74

• 8700 messages
  • 3342 votes

Geld vragen bij de overheid levert meer gemak voor ze op dan concurrerend en gebruiksvriendelijk worden. Je ziet waar ze steeds de oplossing zoeken, nooit bij zichzelf.

Onderhond

• 87594 messages
  • 12840 votes

Njah, het zure is dat in plaats van hun geld te investeren in zaken die de consument dienen, ze hun geld nu weer aan dit soort onzin gaan verkwanselen. Weer een extra reden om films uit het buitenland te importeren, laten ze maar lekker kapotgaan hier.

Die quote die John Milton aanhaalt ook

John Milton

• 24221 messages
  • 13386 votes

Thought you might 'like' that one!

Lefgozer

• 3491 messages
  • 2256 votes

John Milton wrote:

"We zien de laatste jaren dat het door de immer voortschrijdende techniek kinderspel geworden is om illegaal films te bekijken. Het is zo gebruiksvriendelijk dat mensen er massaal gebruik van maken", aldus Alexander Vandeputte van Lumière.

Ha, goeie John!

Biosguru

• 1557 messages
  • 5096 votes

John Milton wrote:

Close, maar hij heeft twee Blu Rays van ieder € 20 euro als oogklepjes. Streamen via netflix, etc, brengt lang niet zoveel op. Het hele idee dat in het verleden behaalde resultaten geen garantie voor de toekomst zijn, is wat lastig in deze branche. Het niet halen van resultaten uit het verleden is wat makkelijker te verkroppen onder de noemer diefstal. Net zo lang tot er geen enkele Blu Ray speler meer te koop is.

Wataru

• 279 messages
  • 787 votes

Hier een artikel in de NRC over waarom het illegaal downloaden niet wordt aangepakt: Illegaal downloaden wordt n...

John Milton

• 24221 messages
  • 13386 votes

We gaan het zien. Gerust ben ik er niet op. Geheel ondenkbaar dat mijn IP een keer kiekeboe heeft geroepen voor het oog van de camera, is het ook weer niet...

arno74

• 8700 messages
  • 3342 votes

John Milton wrote:

We gaan het zien. Gerust ben ik er niet op. Geheel ondenkbaar dat mijn IP een keer kiekeboe heeft geroepen voor het oog van de camera, is het ook weer niet...

Ach, zolang illegaal het comunicatieverkeer tussen twee personen aftappen véél zwaarder wordt gestraft dan wanneer je "illegaal" je thuiskopie maakt omdat de dvd die je hebt gekocht dat met kopieerbeveiliging onmogelijk maakt zou ik me daar niet al te druk over maken. Helemaal niet als je dat ook nog eens opslaat op een schijf waarover je kopieercanon hebt betaald. Trouwens, iemand "vragen" om dik 200 euro over te maken vanwege een schade van enkele centen, wat niet in verhouding staat, "want anders..." valt volgens mij in de categorie afpersing, en in Nederland is dat voorzover ik weet nog steeds (behoorlijk) strafbaar. En dan moeten ze ook nog even uitleggen waarom en met wie ze een inbreuk op je privacy hebben gepleegd om aan je persoonsgegevens te komen...

Waarom zouden ze nou toch die afpersingsbrieven, uhhh ik bedoel "boetes" niet opsturen...?

Wataru

• 279 messages
  • 787 votes

Waarom zouden ze nou toch die afpersingsbrieven, uhhh ik bedoel "boetes" niet opsturen...?

Om jouw retorische vraag te beantwoorden, dit komt vooral doordat de internet- en telecomproviders in Nederland nog steeds de privé gegevens van de downloaders niet worden doorgegeven.

arno74

• 8700 messages
  • 3342 votes

Wataru wrote:

(quote)

Om jouw retorische vraag te beantwoorden, dit komt vooral doordat de internet- en telecomproviders in Nederland nog steeds de privé gegevens van de downloaders niet worden doorgegeven.

En dat is maar goed ook, commerciële bedrijven zijn geen rechters of opsporingambtenaren, van privégegevens hebben ze af te blijven! Het is van de zotte dat ze menen daar recht op te hebben. Ik heb het al eerder gezegd: als ze bewijzen hebben dat iemand de wet overtreedt moeten ze aangifte doen en niet eigen rechtertje spelen.

Doen ze dat niet dan hebben ze dus ook niets (legaals) om die aangifte mee te staven, want anders hadden ze dat al lang gedaan.

Wataru

• 279 messages
  • 787 votes

Daar heb je helemaal gelijk in, maar je zult wel gemerkt hebben dat het recht op privacy (en dus privégegevens) de laatste jaren erg onder druk staan.

Maar ik ben het met je eens, het is inderdaad eigenaardig dat ze denken recht te hebben op privégegevens.

John Milton

• 24221 messages
  • 13386 votes

In het kader van Brexit en een mogelijk verder uiteenvallen van de EU, maak ik me naast de meer voor de hand liggende implicaties toch ook een beetje zorgen op filmvlak, of dit geen consequenties voor het effectief tegengaan van geoblocking gaat hebben, en afspraken over databundels in het buitenland en dergelijke.

Ik ben niet blij hiermee

Populisme en referenda, not my favorite combo

Edit: EU referendum result “devastating” for UK film and TV - m.screendaily.com

Dat is alvast een niet zo fijn gevolg!

Guest

Let op: In verband met copyright is het op MovieMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.