- Home
- Filmforum
- Film - Algemeen
- Het download-discussietopic (GEEN downloadtips!)
Het download-discussietopic (GEEN downloadtips!)
Theunissen
-
- 12273 messages
- 5515 votes
Groot scherm en beter geluid is iets wat ik hier thuis ook nog wil realiseren. Het was weer even wennen om in een gewoon woonhuis te gaan wonen, met een gewone televisie, nadat we natuurlijk dat café hadden met een groot scherm, beamer en goede kwaliteit boxen om je heen.
Je hebt tegenwoordig dan wel geen rook (rookverbod in Cafe) effecten meer in je films 
Thorak
-
- 6354 messages
- 1887 votes
Ik ga alleen naar de bioscoop voor het grote scherm en om meer in de film te zitten en ook wel voor de gezelligheid. Als ik naar de bioscoop ga hoop ik eigenlijk altijd dat er vrijwel niemand in de zaal zit want dat lijdt me wel eens van de film af. Zeker als er een knappe meid in de buurt zit. Laatst kwam me dat wel bij de Hangover II goed uit want die film kon me niet bekoren. De prijs van de bioscoop vind ik eigenlijk nog niets eens zo duur alleen vind ik de kwaliteit niet meer goed sinds ik thuis alleen nog naar HD kijk want de meeste films in de bioscoop zien eruit als DVD kwaliteit (althans in de bioscoop bij ons in de buurt). Het geluid is natuurlijk fantastisch in een bioscoop.
Wat betreft de kwaliteit ben ik met je eens, dat is hier bij de bioscoop ook zo. Dvd kwaliteit haalt het vaak zat zelfs niet eens. Ook de projector afstelling wil nog wel eens een en ander aan schorten. 
Het viel me vorige week trouwens bij Fast 5 ook weer eens op dat de ondertiteling van geen kant klopte, dat is dus echt niet alleen met de gedownloade custom subs zo, maar ook gewoon in de bios en daar kan ik het niet uitzetten.
Ik heb nog altijd de neiging als er lettertjes onder staan ze automatisch te gaan lezen. Zo ook vorig jaar in Kroatië Kelly's Heroes in het Engels met Kroatische subs, automatisch trokken mijn ogen er naar toe, ook al kon ik er geen touw aan vast knopen.
melvddonk
-
- 3972 messages
- 0 votes
Je hebt tegenwoordig dan wel geen rook (rookverbod in Cafe) effecten meer in je films
In eerste instantie hielden wij ons daar niet aan (over illegaal gesproken
). Na een tijdje was het voor ons weer legaal, omdat onze kroeg precies 70m² was en wij geen personeel vast in dienst hadden. Roken tijdens de film dus 
Theunissen
-
- 12273 messages
- 5515 votes
Ik hoop ook altijd op redelijk lege zalen, voornamelijk omdat ik het altijd lijk te treffen dat ik pratende mensen rond me heb zitten. Vorig jaar bij Indiana Jones zelfs slaande ruzie met een vrouw gehad die iedere scene aan haar man aan het uitleggen was. Ga dan lekker thuis een dvd kijken!!.
Ik ga altijd met mijn broer na de film (en soms ook een vriend erbij) en die heeft ook altijd een handje eraan om bij veel scenes te gaan praten. Dat vind ik ook altijd vervelend maar ik zeg daar niets van want anders moet ik alleen naar de film en dat is natuurlijk niet zo gezellig 
Ik ga ook geregeld naar de bioscoop in Belgie en die vertalen de film zowel in het Frans en in het Nederlands wat inhoudt dat de bovenste regel in het Frans is en de onderste in het Nederlands. Ik lees ook altijd de ondertiteling en dan is het best vaak vervelend. In het begin heb je dan zoiets van "wat staat daar nu"
Het nadeel van de twee talen is ook dat de ondertiteling veel sneller is, je moet dan echt snel lezen.
De Belgische bioscoop heeft wel het voordeel dat het gezelliger is en beter (ook beter eten) en ook minder irritant volk hoewel het hier erg meevalt. Ik vergelijk het dan wel weer met de bioscoop bij ons.
Theunissen
-
- 12273 messages
- 5515 votes
). Na een tijdje was het voor ons weer legaal, omdat onze kroeg precies 70m² was en wij geen personeel vast in dienst hadden. Roken tijdens de film dus
Dan kom ik bij jou eens de film "The Fog" en "The Mist" kijken. Is het net alsof je echt in de film zit 
rep_robert
-
- 27517 messages
- 4085 votes
Ik had eerlijk gezegd je vraag niet gezien omdat er zeer veel berichten gepost worden en ik het niet allemaal lees. Maar om je vraag te beantwoorden ja maar dan wel in digitale vorm (geen schijfje).
Als ik iets koop wil ik het eigenlijk fysiek hebben, als ik iets digitaal koopt lijkt het net alsof ik download. Als je geen grote verzamelwoede hebt zie ik het probleem van een fysieke koop ook niet eigenlijk. Nodigt ook eerder uit om her- of gekeken te worden.
Thorak
-
- 6354 messages
- 1887 votes
Ja dat heb ik ook al meerdere malen gehad met aankopen via iTunes, ik voeldde me na aankoop eigenlijk wel een beetje bekocht, want wat had ik nou eigenlijk daadwerkelijk gekocht? Helemaal niets eigenlijk.
Wat betreft dvd's kopen ben ik de afgelopen 2 jaar wel een stuk selectiever geworden, ik kan mijn dvd's bijna niet meer kwijt. Er moet nu te veel gaan wijken om alle dvd's nog een plek te kunnen geven...
Theunissen
-
- 12273 messages
- 5515 votes
Als ik iets koop wil ik het eigenlijk fysiek hebben, als ik iets digitaal koopt lijkt het net alsof ik download. Als je geen grote verzamelwoede hebt zie ik het probleem van een fysieke koop ook niet eigenlijk. Nodigt ook eerder uit om her- of gekeken te worden.
Sterker nog als je het digitaal koopt download je het tevens (iTunes als voorbeeld). Een muziek nummer wil ik echt alleen nog digitaal hebben want dan kan ik het zowel afspelen op de computer in de auto en ook nog op de iPod voor op vakantie/vliegtuig. Ik vind een film digitaal verder zeer gemakkelijk. Ik download dan de film en speel hem gelijk af via de Media-player (gekoppeld op het netwerk) op de TV. Met een Blu-ray moet ik het eerst altijd uit een doosje pakken, daarna in de Blu-ray speler stoppen en daarna nog wachten tot het menu tevoorschijn komt waarin ik moet kiezen om de film te starten. Al met al duurt dat soms wel 5 minuten terwijl ik het digitaal altijd binnen de minuut voor elkaar heb. Verder heeft digitaal ook het voordeel dat ik niet hoef te wisselen. Soms kijk ik wel eens een film en dan heb ik er na een aantal minuten geen zin in en wil ik de andere film zien. Dat gaat digitaal zeer makkelijk. Uit dit stuk kun je misschien ook afleiden dat ik best lui aangelegd ben
Er ontwikkeld zich dan ook al een TV buikje (komt ook door mijn werk als programmeur, ik zit meer dan ik beweeg).
Vroeger deed ik ook altijd de hoesjes downloaden en brande ik de Film op DVD waarna ik hem in de kast zette en nooit meer keek. Na een tijdje realiseerde ik me dat dit toch niet echt nuttig was en het koste me ook veel onnodige inkt (nog iets wat tegenwoordig veel te duur is) en papier (ik printte de covers altijd op foto papier). Dat was ook min of meer het tijdstip dat ik besloot om alle films in de verkoop te doen (uiteraard alleen de officieel gekochte DVD's) of weg te gooien. Al met al beschik ik nog over 15 DVD's en 1 Blu-ray. Omdat ik nu ruim een jaar volledig digitaal ben geworden bespaart het me veel geld (vrijwel geen inkt verbruik meer, geen lege DVD's meer kopen, geen foto papier meer, en geen hoesjes meer). En het handige is ook nog dat het milieu besparend is (maar daar stond ik dus nooit bij stil).
rep_robert
-
- 27517 messages
- 4085 votes
Snap jou ook wel, maar ik hecht weinig waarde aan een digitale collectie. Dus wil ik daar eigenlijk liever ook geen geld voor uitgeven als ik eerlijk ben. Dat is denk ik meer het probleem voor Thorak en ik. Dan download ik liever toch gratis/illegaal.
Theunissen
-
- 12273 messages
- 5515 votes
Als ik met iemand aan het praten ben kijk ik ook meestal effen naar de gegevens van de persoon zodat ik weet met wie ik praat (zeker als ik nog nooit met de persoon gepraat heb). En eerlijk gezegd verraste jouw profiel me (is positief bedoeld) want ik dacht te maken te hebben met een man van rond de 30/40 zeker omdat je aangaf dat je een kroeg had. Maar met het profiel zat ik er dus volledig naast 
Theunissen
-
- 12273 messages
- 5515 votes
Snap jou ook wel, maar ik hecht weinig waarde aan een digitale collectie. Dus wil ik daar eigenlijk liever ook geen geld voor uitgeven als ik eerlijk ben.
Ik dacht eigenlijk dat de huidige jonge generatie meer ophad met digitaal i.p.v. schijfjes. Zeker omdat iedereen tegenwoordig een telefoon heeft die meer wegheeft van een computer/media player.
rep_robert
-
- 27517 messages
- 4085 votes
Heb je ook gelijk in, maar puur omdat het makkelijk is. Ik kan onmogelijk trots zijn op de films die ik op mijn pc heb. Zegt me vrij weinig, gewoon makkelijk voor tussendoor en als je een titel tegenkomt die niet te koop is o.i.d. Of het geld niet waard is. Heb inmiddels 1000+ dvd's, ben er erg trots op en vind het bovenal ook erg mooi om te hebben. Ook voor later en zo. Verzameldrang he. Bij muziek heb ik dat overigens niet, alles ook digitaal.
melvddonk
-
- 3972 messages
- 0 votes
Haha!
Nee, ik lijk ook niet echt op een man van rond de 30/40. Ach ja, we hebben een horecafamilie. Is me met de paplepel ingegoten, dus toen ik meerderjarig was begon het bij mij ook direct te kriebelen.
melvddonk
-
- 3972 messages
- 0 votes
Muziek heb ik ook digitaal, maar ook puur omdat dat gemakkelijker is. Je kan wel een cd kopen in de winkel, maar als je die muziek weer op een mp3speler wil zetten, dan moet je hem toch eerst op je pc zetten, enz.. Je kan net zo goed meteen naar itunes gaan en wat nummers downloaden. Die kan je daarna dan ook prima op cd/mp3speler zetten.
Theunissen
-
- 12273 messages
- 5515 votes
Haha!
Nee, ik lijk ook niet echt op een man van rond de 30/40. Ach ja, we hebben een horecafamilie. Is me met de paplepel ingegoten, dus toen ik meerderjarig was begon het bij mij ook direct te kriebelen.
Ik vind het leuk dat je geen man bent. Zeker omdat het verrassend voor me was.
Theunissen
-
- 12273 messages
- 5515 votes
Heb je ook gelijk in, maar puur omdat het makkelijk is. Ik kan onmogelijk trots zijn op de films die ik op mijn pc heb. Zegt me vrij weinig, gewoon makkelijk voor tussendoor en als je een titel tegenkomt die niet te koop is o.i.d. Of het geld niet waard is. Heb inmiddels 1000+ dvd's, ben er erg trots op en vind het bovenal ook erg mooi om te hebben. Ook voor later en zo. Verzameldrang he. Bij muziek heb ik dat overigens niet, alles ook digitaal.
Kijk je geregeld nog naar die 1000+ DVD's (lijkt me van niet want het duurt dan 3 jaar als je iedere dag een film zou kijken) of is het meer een hobby van je en beschouw je de collectie als collector items.
Ik ben behoorlijk saai wat betreft verzamelen want het enige wat ik verzamel is geld
Ik geef het geld meestal uit aan computers (en onderdelen) en media onderdelen die bij mij niet lang meegaan omdat ik steeds wat nieuwer en beters wil hebben. Laatst nog een Boxee Box (media-player) gekocht i.p.v. mijn andere 1 jaar oude media-player (waar ik ook tevreden over was) welke uitstekend bevalt en zeer veel mogelijkheden heeft.
melvddonk
-
- 3972 messages
- 0 votes
Ik kan niet voor Robert praten, maar ik heb erg veel plezier van mijn 800+ dvd's. Er zitten er ook zeker heel veel bij die ik regelmatig een keer herkijk en wat ik vooral zo fijn vind is dat ze er staan. Als ik zin heb om een filmpje te kijken hoef ik nooit de deur uit om er eentje te kopen/huren, want er staan er altijd nog wel een aantal in de kast die ik nog niet gezien heb.
Verder is het voor mij, net zoals robert al zegt, ook gewoon leuk om te hebben als collectors items.
rep_robert
-
- 27517 messages
- 4085 votes
Een mix van alles, ik vind die bomvolle kast hier mooi staan, kijk veel films geregeld meerdere malen(vooral wanneer ik vrienden op visite heb) en ben sinds een jaar ook wat meer bezig met speciale edities van films en heb al 2 kastjes vol collector's editions/gift sets/anniversary editions e.d.). Daarnaast heb ik altijd iets te doen als ik me verveel en kan ik aan de hand van de hoes sneller een filmkeuze maken. Mn eigen privévideotheek zoals Melanie al aangeeft 
Theunissen
-
- 12273 messages
- 5515 votes
Ieder zijn Hobby, kan me goed voorstellen dat het mooi uitziet als je een hele kast hebt vol met films.
O ja ik was vergeten dat een andere hobby van mij natuurlijk ook nog downloaden is.
rep_robert
-
- 27517 messages
- 4085 votes
Stad in gaan wordt overigens ook een stuk leuker als je films/series koopt 
Theunissen
-
- 12273 messages
- 5515 votes
De Stad kun je ook digitaal bekijken en erheen gaan 
Was afgelopen vrijdag nog in New York, Gibraltar, Amsterdam en Maastricht en zelfs nog effen op Mars. En dat zelfs onder werktijd dus ik kreeg er ook nog voor betaald 
Thorak
-
- 6354 messages
- 1887 votes
Kijk je geregeld nog naar die 1000+ DVD's (lijkt me van niet want het duurt dan 3 jaar als je iedere dag een film zou kijken) of is het meer een hobby van je en beschouw je de collectie als collector items.
Muziek dvd's zet ik nog zeer regelmatig op als ik andere dingen aan het doen ben, ipv de radio aan te zetten.
otherfool
-
- 18519 messages
- 3403 votes
Ooit verzamelde ik ook wel dvd's, maar tegenwoordig geef ik ze net zo hard weer weg. Vind het wel lekker opruimen, had toch wel behoorlijk wat kastjes vol (ook cd's), ik moet er nu eigenlijk niet meer aan denken. Verder ben ik ook als Theunissen, snel kijken en weer weggooien. Een film herzien doe ik misschien 5 a 10 keer per jaar. En om hoesjes geef ik ook niks, terwijl ik er dan weer niet aan moet denken om mijn boeken digitaal te 'hebben'.
Nee, dvd's kopen doe ik niet meer, naar de bios gaan wel, maar de dagen van de Pathe Unlimited liggen ook alweer een tijdje achter me. Downloaden is makkelijk, gratis en legaal, pas als 1 van die 3 voordelen verdwijnen zal ik allicht moeten heroverwegen.
En ik mis het ook niet, die tripjes naar de videotheek of mediazaak. Vond het vroeger heerlijk om door die bakken te rammelen, maar die tijd is voor mij gewoon geweest.
rep_robert
-
- 27517 messages
- 4085 votes
De Stad kun je ook digitaal bekijken en erheen gaan 
Was afgelopen vrijdag nog in New York, Gibraltar, Amsterdam en Maastricht en zelfs nog effen op Mars. En dat zelfs onder werktijd dus ik kreeg er ook nog voor betaald
Is zeker altijd lekker shoppen met jouw vriendin 
rep_robert
-
- 27517 messages
- 4085 votes
Ooit verzamelde ik ook wel dvd's, maar tegenwoordig geef ik ze net zo hard weer weg.
Je weet waar ik woon 
En ik mis het ook niet, die tripjes naar de videotheek of mediazaak. Vond het vroeger heerlijk om door die bakken te rammelen, maar die tijd is voor mij gewoon geweest.
Videotheken zijn sowieso ouderwets, qua aanbod heb ik denk ik zelf veel meer verschillende soorten films in huis dan een videotheek, het aanbod is te beperkt. Daarnaast vroeg ik vroeger om tips aan de mensen die er werken. Tegenwoordig hoeft dat ook niet meer, ten eerste weet je zelf al meer dan genoeg van films en het internet is ook een handig medium om erachter te komen waar je zin in hebt.
Tonypulp
-
- 21231 messages
- 4608 votes
Sowieso werken er in de bekendere videotheken vaak een stelletje know-nots...niet normaal meer 
melvddonk
-
- 3972 messages
- 0 votes
Maar het is ook best moeilijk toch hoor. Ik vind zelf dat ik aardig wat van films weet, maar mijn interesses liggen niet overal. Als iemand iets over horror/drama/chickflicks/romcoms/etc vroeg in de videotheek dan wist ik meteen antwoord te geven. Ook bekendere titels (bijv. uit de top250 ofzo) wist ik redelijk wat over te vertellen, maar sommige mensen komen aan met vragen als: 'Ik had laatst een filmpje gezien over een jongen en een meisje dat verliefd werden. Ze zaten samen op school. Welke film is dat?' Daar kan je echt niks mee. Ik ging dan maar een heleboel titels uit de rekken pakken waar dat het geval was en dan waren ze meestal ook wel tevreden.
Als er iemand aan me vroeg of ik nog een goede kostuumdrama wist dan viel ik ook echt helemaal stil. Dat ligt me dus écht totaal niet. Na een paar weken had ik door wat ik moest doen. We hebben toen alle subgenres op een briefje gezet en daar een aantal films die we hadden staan aan gelinkt. Als iemand dan naar een specifiek (sub)genre vroeg waar ik weinig vanaf wist, keek ik stiekem op mijn briefje. 
Spetie
-
- 38871 messages
- 8161 votes
Sowieso werken er in de bekendere videotheken vaak een stelletje know-nots...niet normaal meer
Inderdaad en zeker in Veenendaal. 
Nomak
-
- 11634 messages
- 0 votes