• 178.404 movies
  • 12.228 shows
  • 34.008 seasons
  • 647.671 actors
  • 9.378.150 votes
Profile

Het download-discussietopic (GEEN downloadtips!)

Onderhond

• 87598 messages
  • 12853 votes

Naomi Watts wrote:

weet je hoeveel indy filmmakers worstelen om hun project te financieren.

Beetje bij producers en sponsers gaan leuren om geld? De filmindustrie worstelt inderdaad, omdat ze hopeloos verouderen en steeds verder achter de realiteit aanhollen. The Tunnel heeft men toch mooi zelf kunnen financieren, ook Small Gods komt van eigen centjes.En er zijn steeds meer en meer social initiatieven om beginnende filmmakers te steunen.

Theunissen

• 12273 messages
  • 5515 votes

Ik wil juist helemaal af van de CD's, DVD's en Blu-ray's. Wat moet ik nog met een muziek CD als ik een computer(s), een iPod en een auto heb. Geef mij maar lekker alles digitaal, hoef je ook niet bang te zijn voor beschadigingen aan het schijfje en het werkt ook nog eens sneller.

Tonypulp

• 21231 messages
  • 4608 votes

Omdat de meeste mensen iets fysieks willen aanschaffen. Het idee dat ik een bestandje koop is gewoon...nee, helemaal niets. Al is een netflix service wel interessant om er op na te houden.

Naomi Watts

• 54554 messages
  • 3155 votes

melvddonk wrote:

Het is inderdaad niet gek dat je een andere mening hebt en ik heb ook nergens gezegd dat dat niet mag. Het punt waar ik over val is alleen de manier waarop je het brengt.

Het kan hard klinken, al ben je dan wel een dief. Zoals ik ook aangaf doe ik dat ook. Ik heb het probleem alleen met de types die excuses gaan zoeken. Je kan toch gewoon zeggen dat je soms profiteert van het feit niet voor dingen te betalen waar je wel voor hoort te betalen?

Maar goed, ik begrijp wat je bedoelt en ben het zelfs op vele vlakken volledig eens met je. Ik vind alleen dat je af en toe wat fel uit de hoek kan komen en mijn vraag was dan ook eigenlijk waarom je dat deed, terwijl je zelf ook download. Het is volgens mij ook mijn goed recht om daar dan weer een mening over te hebben toch?

Graag zelfs . Het ging mij om het feit dat de schuld bij anderen worden gelegd terwijl dat niet zo is. Dat soort dingen begrijp ik echt niet. Mocht ik voor jouw gevoel te fel gereageerd hebben was dat niet mijn bedoeling. Waarvoor excuses. Je bent in een korte tijd een sleutel user geworden hier, waar ik a. veel van aan trek en respect heb en b. dat ik ook graag met je discussieer. Ook op dit gebied, en vind je input juist fijn. Je moet niet gaan denken dat ik je mening wil diskwalificeren, ik vind dat er gewoon geen excuses zijn om te downloaden.

Verder vind ik het ook raar dat je het een onzinreden vind dat mensen tijdelijk downloaden vanwege geldgebrek. Ik ga me niet ineens een paar weken lang (tijdens dat ik werkeloos ben) niet meer bezighouden met mijn hobby omdat ik daar geen geld voor heb. Maar dat is natuurlijk ook persoonlijk.

Dat kan wel handig zijn, dat ben ik met je eens maar wat ik wil zeggen is dat het geen excuus mag zijn om te downloaden. Geen geldig excuus in ieder geval.

Ik heb er niet zoveel op tegen als mensen die downloaden ook films aanschaffen. Het grootste probleem heb ik met mensen die alleen maar downloaden en nooit wat kopen en mensen die branden. Dat neemt inderdaad niet weg dat downloaden nog steeds niet het juiste is om te doen. Maar nogmaals: de manier waarop jij het brengt vind ik een beetje te fel

Zal er even op letten (en dit is niet sarcastisch). Wil ook niet dat mijn discussie stijl anderen dwars gaat zitten maar dat je het aan geeft is dan ook welkom.

Dat ben ik met je eens, zit ook een groot verschil in. Ik ben zelf ook zo iemand die veel koopt maar daarnaast ook wel iets download. Reglementair of niet. Ik probeer een zo goed mogelijke filmliefhebber te zijn die ik kan maar mijn honger is ook groter dan die mijn salaris kan stillen (al vind ik dit geen excuus normaals ).

Theunissen

• 12273 messages
  • 5515 votes

De Film industrie is net zoals Iran en Noord-Korea die willen ook nooit veranderen en aan de macht blijven.

Naomi Watts

• 54554 messages
  • 3155 votes

Onderhond wrote:

(quote)

Ehm, als het echt te duur voor je is neem je ook niemand's inkomsten af, in dat geval had je ook gewoon nooit de film gezien

de vraag is als het niet te downloaden is zal je het dan kopen? Ik denk dat als dit niet voor handen is de afzet toch wel veel hoger is.

edit: Al heb je wel een punt ja. Lawyered! In een zekere zin kan het wel een excuus zijn ja.

Theunissen

• 12273 messages
  • 5515 votes

Tonypulp wrote:

Omdat de meeste mensen iets fysieks willen aanschaffen. Het idee dat ik een bestandje koop is gewoon...nee, helemaal niets. Al is een netflix service wel interessant om er op na te houden.

Dan kunnen ze ook wel de cover erbij leveren zodat je die kunt uitprinten.

P.S. ook al eens nagedacht dat alleen een bestandje beter is voor het milieu Ik ook niet

Onderhond

• 87598 messages
  • 12853 votes

Daar had ik het even niet over, maar jij meent dat "te duur" geen argument is en dat het leidt tot broodroof. Ik zeg dat als het echt te duur is, er ook geen sprake is van broodroof.

Dat er mensen zijn die een hoop downloaden en dan niks of minder kopen is verder absoluut zo. En ik zal inderdaad wel ooit een paar films niet aangeschafd hebben omdat ik ze eerst gedownload had. Dat wil dan vooral zeggen dat het de aanschaf toch niet waard was en ik mezelf dus een miskoop bespaard heb. Piraterij is nog een gradatie erger.

Naomi Watts

• 54554 messages
  • 3155 votes

Onderhond wrote:

Daar had ik het even niet over, maar jij meent dat "te duur" geen argument is en dat het leidt tot broodroof. Ik zeg dat als het echt te duur is, er ook geen sprake is van broodroof.

Al mijn post bewerkt, je hebt inderdaad wel een punt dat dit in gevallen juist wel een excuus kan zijn. My bad.

Onderhond

• 87598 messages
  • 12853 votes

Grootste probleem is dat er voor de liefhebber (je kent ze wel, kijkt graag elke dag een filmpje) maar moeilijk een platform te vinden is waar hij z'n hobbie op een enigszins prijsaanvaardbare manier kan uitoefenen.

Ofwel betaal je je blauw (bios, dvd, huur), ofwel krijg je een beperkte selectie aan films van 3 jaar geleden voorgeschoteld (TV). De tijd dat film een "ervaring" was is er wel een beetje uit. Het is een massa consumptiegoed geworden, en wanneer men daar de prijs niet aan wil aanpassen, zit men inderdaad met een probleem. Al helemaal als er (bijna) gratis en legale alternatieven zijn voor de klant.

Thorak

• 6354 messages
  • 1887 votes

Naomi Watts wrote:

Dat mensen gaan downloaden moeten ze zelf weten

Thorak wrote:

Je maakt je er anders wel knap druk om voor wat anderen zelf moeten weten...

Naomi Watts wrote:

Dat is het punt nou juist. Dat moeten ze niet zelf weten,...

Snap je nu waarom ik er veel moeite mee heb om je serieus te nemen?

Ik las net inderdaad dat je zelf ook download, na mijn bericht. Daarvoor had ik dat nog niet gelezen.

Naomi Watts

• 54554 messages
  • 3155 votes

Eens. Het moet ook wel van beide kanten komen en je hobby voor een goede prijs, zonder je blauw te betalen, is er niet.

@ Thorak: anders quote je de hele zin even (het ging om de excuses rond downloaden [in dit geval o.a. het ze hebben geld zat excuus], downloaden zelf moet iedereen zelf weten als de verantwoordelijkheid wordt genomen) . Maar geeft niet trouwens, insgelijks .

Tonypulp

• 21231 messages
  • 4608 votes

Theunissen wrote:

P.S. ook al eens nagedacht dat alleen een bestandje beter is voor het milieu Ik ook niet

melvddonk

• 3972 messages
  • 0 votes

Onderhond wrote:

Dat er mensen zijn die een hoop downloaden en dan niks of minder kopen is verder absoluut zo. En ik zal inderdaad wel ooit een paar films niet aangeschafd hebben omdat ik ze eerst gedownload had. Dat wil dan vooral zeggen dat het de aanschaf toch niet waard was en ik mezelf dus een miskoop bespaard heb. Piraterij is nog een gradatie erger.

Eens.

melvddonk

• 3972 messages
  • 0 votes

Naomi Watts wrote:

(quote)

Het kan hard klinken, al ben je dan wel een dief. Zoals ik ook aangaf doe ik dat ook. Ik heb het probleem alleen met de types die excuses gaan zoeken. Je kan toch gewoon zeggen dat je soms profiteert van het feit niet voor dingen te betalen waar je wel voor hoort te betalen?

(quote)

Graag zelfs . Het ging mij om het feit dat de schuld bij anderen worden gelegd terwijl dat niet zo is. Dat soort dingen begrijp ik echt niet. Mocht ik voor jouw gevoel te fel gereageerd hebben was dat niet mijn bedoeling. Waarvoor excuses. Je bent in een korte tijd een sleutel user geworden hier, waar ik a. veel van aan trek en respect heb en b. dat ik ook graag met je discussieer. Ook op dit gebied, en vind je input juist fijn. Je moet niet gaan denken dat ik je mening wil diskwalificeren, ik vind dat er gewoon geen excuses zijn om te downloaden.

(quote)

Dat kan wel handig zijn, dat ben ik met je eens maar wat ik wil zeggen is dat het geen excuus mag zijn om te downloaden. Geen geldig excuus in ieder geval.

(quote)

Zal er even op letten (en dit is niet sarcastisch). Wil ook niet dat mijn discussie stijl anderen dwars gaat zitten maar dat je het aan geeft is dan ook welkom.

Dat ben ik met je eens, zit ook een groot verschil in. Ik ben zelf ook zo iemand die veel koopt maar daarnaast ook wel iets download. Reglementair of niet. Ik probeer een zo goed mogelijke filmliefhebber te zijn die ik kan maar mijn honger is ook groter dan die mijn salaris kan stillen (al vind ik dit geen excuus normaals ).

Excuses waren niet nodig hoor, want voelde me niet persoonlijk aangevallen, vond het alleen wat te fel. Ik denk dat we voor het grootste gedeelte op één lijn zitten, maar het vooral anders verwoorden. Ik zeg namelijk ook steeds dat downloaden, zelfs als je in geldgebrek zit, niet het juiste is om te doen, maar de reden dat ik het doe is wel voornamelijk geldgebrek. Als ik wat krapper zit, dan download ik veel, heb ik het wat breder, dan download ik haast niet.

Denk dat we eigenlijk hetzelfde zeggen, maar op een andere manier.

Naomi Watts

• 54554 messages
  • 3155 votes

Dat was ook wat zwart/wit, en daar zat ik ook naast. Want er zijn wel gevallen dat het een excuus kan zijn. Voor de rets zijn we het vaak wel eens, en zo niet, ook helemaal geen punt .

Thorak

• 6354 messages
  • 1887 votes

Onderhond wrote:

Dat ben ik helemaal met je eens en dat geldt ook vor mij. Maar ook andersom is het zo, ik heb ook wel dvd's gekocht nadat ik ze eerst had gedownload en die ik anders niet gekocht zou hebben. En nog vele andere films die ik gedownload heb, maar anders gewoon helemaal nooit gezien zou hebben.

Voor mij ligt de verhouding downloaden/kopen denk ik net niet op 50/50, waarschijnlijk tussen de 55/45 en 60/40.

Tonypulp

• 21231 messages
  • 4608 votes

Naomi Watts

• 54554 messages
  • 3155 votes

.

melvddonk

• 3972 messages
  • 0 votes

Theunissen

• 12273 messages
  • 5515 votes

Bij mij ligt de verhouding tussen downloaden en kopen op ongeveer 98/2% en het laatste jaar zelfs op 100/0%. Maar dat ligt vooral omdat ik geen verzamelaar ben. Ik heb al eens aangegeven dat ik vrijwel mijn hele DVD collectie inmiddels verkocht of weggegooid heb. Ik ben een echte DigiMan die niets meer moet hebben van schijfjes. De films die ik download delete ik vrijwel na het zien van de film meteen omdat ik niet iemand ben die een film vaak wil zien (de verrassing is er dan voor mij af).

P.S. Ik ga overigens wel geregeld naar de Bioscoop.

Thorak

• 6354 messages
  • 1887 votes

Naomi Watts wrote:

@ Thorak: anders quote je de hele zin even (het ging om de excuses rond downloaden [in dit geval o.a. het ze hebben geld zat excuus], downloaden zelf moet iedereen zelf weten als de verantwoordelijkheid wordt genomen) . Maar geeft niet trouwens, insgelijks .

Bij deze dan:

Naomi Watts wrote:

Dat mensen gaan downloaden moeten ze zelf weten maar kom niet met excuusjes als ze verdienen zoveel geld, ik heb er geen geld voor, het is zo duur etc.

Thorak wrote:

Je maakt je er anders wel knap druk om voor wat anderen zelf moeten weten...

Naomi Watts wrote:

Dat is het punt nou juist. Dat moeten ze niet zelf weten, weet je hoeveel indy filmmakers worstelen om hun project te financieren. En straks verdwijnen ze omdat iedereen hun films download ipv koopt. Dvd distributie is juist het leeuwendeel van hun budget.

Dit veranderd nog niets aan mijn punt. In je eerste reaktie zeg je dat ze het zelf moeten weten, maar niet met excuses komen en in je tweede zeg je nog steeds dat ze het NIET zelf moeten weten, excuses of niet... Hoe je het wendt of keert, dit blijven tegenstrijdige reakties. Zeker van iemand die zelf ook blijkt te downloaden is het een vrij vreemde reaktie in mijn optiek.

melvddonk

• 3972 messages
  • 0 votes

Theunissen wrote:

Bij mij ligt de verhouding tussen downloaden en kopen op ongeveer 98/2% en het laatste jaar zelfs op 100/0%. Maar dat ligt vooral omdat ik geen verzamelaar ben. Ik heb al eens aangegeven dat ik vrijwel mijn hele DVD collectie inmiddels verkocht of weggegooid heb. Ik ben een echte DigiMan die niets meer moet hebben van schijfjes. De films die ik download delete ik vrijwel na het zien van de film meteen omdat ik niet iemand ben die een film vaak wil zien (de verrassing is er dan voor mij af).

Maar als je een film heel goed vond nadat je hem gedownload en gekeken hebt, vind je dan niet dat die film het verdient om gekocht te worden? Dat heb ik namelijk wel vaak. Ik wacht vaak wel even bij wat bekendere titels (zoals laatst bij Piranha, Blood Night, etc..) totdat ze in de 3 voor 25 actie zitten, want 20 euro voor een dvdtje vind ik ook nog steeds veel geld.

Thorak

• 6354 messages
  • 1887 votes

Theunissen wrote:

Ik koop bepaalde films nog wel op dvd aangezien dat een duurzamer medium is. Harde schijven hebben een relatief korte levensduur, zeker als je die veel gebruikt en writable dvd's gaan ook maar een paar jaar mee.

Naar de bioscoop ga ik eigenlijk alleen nog maar als het films zijn die vanwege het spektakel de moeite lijken om op het grote scherm te zien. Films als thrillers drama's etc kijk ik liever gewon thuis aangezien ik 8 euro per persoon gewoon een belachelijke prijs vind t.o.v. een dvd van 10 euro kijken met 4 man.

Naomi Watts

• 54554 messages
  • 3155 votes

Thorak wrote:

Dit veranderd nog niets aan mijn punt. In je eerste reaktie zeg je dat ze het zelf moeten weten, maar niet met excuses komen en in je tweede zeg je nog steeds dat ze het NIET zelf moeten weten, excuses of niet... Hoe je het wendt of keert, dit blijven tegenstrijdige reakties. Zeker van iemand die zelf ook blijkt te downloaden is het een vrij vreemde reaktie in mijn optiek.

Niet echt. Puur omdat ik doel op verschillende facetten. Al kan ik het wel begrijpen dat het voor jou zo oogt al zijn het voor mij twee totaal andere zaken.

Theunissen

• 12273 messages
  • 5515 votes

Ik heb het afgelopen jaar één Blu-ray (mijn eerste ) gekocht omdat die in de aanbieding was. Het is notabene een film die in mijn Top 10 staat maar ik heb hem nog nooit afgespeeld. Achteraf gezien had ik die 8 euro dus beter kunnen besparen.

melvddonk

• 3972 messages
  • 0 votes

Theunissen wrote:

Ik heb het afgelopen jaar één Blu-ray (mijn eerste ) gekocht omdat die in de aanbieding was. Het is notabene een film die in mijn Top 10 staat maar ik heb hem nog nooit afgespeeld. Achteraf gezien had ik die 8 euro dus beter kunnen besparen.

Dat was geen antwoord op mijn vraag. Of je de films nou wel of niet koopt, vind je niet dat een goede film het verdient om gekocht te worden?

Theunissen

• 12273 messages
  • 5515 votes

Thorak wrote:

Naar de bioscoop ga ik eigenlijk alleen nog maar als het films zijn die vanwege het spektakel de moeite lijken om op het grote scherm te zien. Films als thrillers drama's etc kijk ik liever gewon thuis aangezien ik 8 euro per persoon gewoon een belachelijke prijs vind t.o.v. een dvd van 10 euro kijken met 4 man.

Ik ga alleen naar de bioscoop voor het grote scherm en om meer in de film te zitten en ook wel voor de gezelligheid. Als ik naar de bioscoop ga hoop ik eigenlijk altijd dat er vrijwel niemand in de zaal zit want dat lijdt me wel eens van de film af. Zeker als er een knappe meid in de buurt zit. Laatst kwam me dat wel bij de Hangover II goed uit want die film kon me niet bekoren. De prijs van de bioscoop vind ik eigenlijk nog niets eens zo duur alleen vind ik de kwaliteit niet meer goed sinds ik thuis alleen nog naar HD kijk want de meeste films in de bioscoop zien eruit als DVD kwaliteit (althans in de bioscoop bij ons in de buurt). Het geluid is natuurlijk fantastisch in een bioscoop.

melvddonk

• 3972 messages
  • 0 votes

Groot scherm en beter geluid is iets wat ik hier thuis ook nog wil realiseren. Het was weer even wennen om in een gewoon woonhuis te gaan wonen, met een gewone televisie, nadat we natuurlijk dat café hadden met een groot scherm, beamer en goede kwaliteit boxen om je heen.

Theunissen

• 12273 messages
  • 5515 votes

melvddonk wrote:

(quote)

Dat was geen antwoord op mijn vraag. Of je de films nou wel of niet koopt, vind je niet dat een goede film het verdient om gekocht te worden?

Ik had eerlijk gezegd je vraag niet gezien omdat er zeer veel berichten gepost worden en ik het niet allemaal lees. Maar om je vraag te beantwoorden ja maar dan wel in digitale vorm (geen schijfje).

Guest

Let op: In verband met copyright is het op MovieMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.