• 178.383 movies
  • 12.228 shows
  • 34.008 seasons
  • 647.648 actors
  • 9.378.059 votes
Profile

Het download-discussietopic (GEEN downloadtips!)

Theunissen

• 12273 messages
  • 5515 votes

melvddonk wrote:

Als iemand iets over horror/drama/chickflicks/romcoms/etc vroeg in de videotheek dan wist ik meteen antwoord te geven. Ook bekendere titels (bijv. uit de top250 ofzo) wist ik redelijk wat over te vertellen, maar sommige mensen komen aan met vragen als: 'Ik had laatst een filmpje gezien over een jongen en een meisje dat verliefd werden. Ze zaten samen op school. Welke film is dat?' Daar kan je echt niks mee. Ik ging dan maar een heleboel titels uit de rekken pakken waar dat het geval was en dan waren ze meestal ook wel tevreden.

Kwamen er ook wel eens personen vragen voor adult video advies

Tonypulp

• 21231 messages
  • 4608 votes

Nomak wrote:

(quote)
Gelukkig staat er bij ons in de wijk wel iemand met genoeg kennis. En met kennis bedoel ik natuurlijk niet de bekende top 250 titels.
Dat is wel tof dan . Maar hier, zoals Spetie al zegt, is het wat minder. Al ben ik er al een tijdje niet meer geweest, huren heb ik achter me gelaten en koop nu alleen.

rep_robert

• 27517 messages
  • 4085 votes

Theunissen wrote:

(quote)

Kwamen er ook wel eens personen vragen voor adult video advies

'Ik ben naar die ene film op zoek waarbij die maagd/schoolmeid door drie grote negers flink van achteren werd genomen. Volgens mij komt de film uit de jaren 90'

Naomi Watts

• 54554 messages
  • 3155 votes

Moet je wel zelf naar vragen vaak, want het is vaak wel policy dat je geen tips mag gevenals je iemand in de adulthoek ziet staan.

rep_robert

• 27517 messages
  • 4085 votes

Jij krijgt dus nooit tips?

melvddonk

• 3972 messages
  • 0 votes

Nee dat meestal niet. Wel eens of ik daar nog aanraders voor wist, maar dan was mijn antwoord altijd standaard nee.

Wel mensen die vragen van: 'Hoe heet die ene film met die hond?' Dat was echt een veel voorkomende vraag. Niemand bedoelde dezelfde film ofzo en er zijn enorm veel films met honden.

Zij: Ik zoek een film met die ene hond.

Ik: Beethoven?

Zij: Nee

Ik: Hachi?

Zij: Nee.

Ik: Marley & Me?

Ik: Benji?

Ik: Fluke?

Ik: Snow Dogs?

Ik: Eight Below

Ik: Meer films met honden hebben we niet.

Zij: Dan weet ik het ook niet.

Naomi Watts

• 54554 messages
  • 3155 votes

@ rep: lol . Ik heb zelf de knowhow .

Theunissen

• 12273 messages
  • 5515 votes

melvddonk wrote:

Wel mensen die vragen van: 'Hoe heet die ene film met die hond?' Dat was echt een veel voorkomende vraag. Niemand bedoelde dezelfde film ofzo en er zijn enorm veel films met honden.

Die ene film met die Hond (schattige Sint Bernard) is natuurlijk "Cujo"

Jawaddedadde

• 5348 messages
  • 2196 votes

Bij Rise of the Planet of the Apes (2011):

Volledig mee eens. Geen enkel probleem meet downloaden, maar het downloaden van één of andere crappy cam van een film die het (hoogstwaarschijnlijk) toch moet hebben van z'n special effects vind ik vreemd.

mauwiewauwie

• 386 messages
  • 0 votes

Theunissen wrote:

(quote)

Die ene film met die Hond (schattige Sint Bernard) is natuurlijk "Cujo"

neeeehh Ze bedoelde( a man's best friend),met die tibetaanse mastiff.

OOhh nee,Zoltan hound of dracula. of rotweiler ,dobermangang of nog veel meer van die films met honden.

Macmanus

• 13726 messages
  • 3702 votes

Jake the muss wrote:

(quote)

Wat een onzin, heb zelf een zeer mooie telesync ( alleen een lichte golf door het beeld) gezien op een 120 cm scherm, en dan kun je echt wel beoordelen hoe de special effects zijn hoor.

Ghehe "alleen een lichte golf" Hou jezelf lekker voor de gek maar probeer dat niet bij mij. Slechte kwaliteit opblazen naar een groot scherm maakt het alleen maar erger trouwens.

mcdaktari

• 7305 messages
  • 0 votes

melvddonk wrote:

Nee dat meestal niet. Wel eens of ik daar nog aanraders voor wist, maar dan was mijn antwoord altijd standaard nee.

Zij: Ik zoek een film met die ene hond.

Ik: Beethoven?

Ik: Hachi?

Ik: Marley & Me?

Ik: Benji?

Ik: Fluke?

Ik: Snow Dogs?

Ik: Eight Below

Ik: Meer films met honden hebben we niet.

Zij: Dan weet ik het ook niet.

Lassie

Macmanus

• 13726 messages
  • 3702 votes

mcdaktari wrote:

Dan moet jij er vooral niet naar kijken en laat andere mensen zelf beoordelen of ze het goed genoeg vinden om naar te kijken

Zeg toch ook niet dat meneer het niet mag kijken. Maar ga niet liegen en vertellen dat het een goede versie is. Het is een waardeloze versie. Jullie zijn gewoon geen echte filmliefhebbers.

mcdaktari

• 7305 messages
  • 0 votes

Macmanus wrote:

(quote)

Zeg toch ook niet dat meneer het niet mag kijken. Maar ga niet liegen en vertellen dat het een goede versie is. Het is een waardeloze versie. Jullie zijn gewoon geen echte filmliefhebbers.

Ok als jij het zegt dan zal ik wel geen echte liefhebber zijn, maar waar baseer je dat op, puur het feit dat ik een ts keek of wat??

Ik weet 1 ding wel, zolang als ik via internet films kijk heb ik nog nooit een betere kwaliteit ts gezien als van Rise of the Apes.

Maar ik kijk de films ook in de bioscoop (teminste films die ik goed vind)

Thorak

• 6354 messages
  • 1887 votes

Dat er nog niemand met de klassieker "The hound of Baskervilles" komt...

nakada

• 2203 messages
  • 1679 votes

snuf de hond in oorlogstijd.

Jake the muss

• 135 messages
  • 59 votes

Macmanus wrote:

(quote)

Ghehe "alleen een lichte golf" Hou jezelf lekker voor de gek maar probeer dat niet bij mij. Slechte kwaliteit opblazen naar een groot scherm maakt het alleen maar erger trouwens.

Sorry hoogheid

m1chel

• 1948 messages
  • 499 votes

Jake the muss wrote:

(quote)

Sorry hoogheid

FillumGek

• 8987 messages
  • 3398 votes

Macmanus wrote:

(quote)

Ach stel je niet zo aan, ik snap niet waar je je zo druk om maakt. Je weet niet eens over welke versie we het hebben. Ga maar snel naar de bios, meneer de filmsnob. Dan kan je misschien nog iets toevoegen aan dit topic.

Thorak

• 6354 messages
  • 1887 votes

Macmanus wrote:

(quote)

Aldus degene die beweert een film op BluRay gezien te hebben die nog helemaal niet op BluRay uit is (Hobo with a shotgun)... wat was dat woord ook alweer? Oh ja, hypocriet!

Macmanus

• 13726 messages
  • 3702 votes

Thorak wrote:

(quote)
Aldus degene die beweert een film op BluRay gezien te hebben die nog helemaal niet op BluRay uit is (Hobo with a shotgun)... wat was dat woord ook alweer? Oh ja, hypocriet!

Ghehe. Aanval is de beste verdediging? Maar valt wel mee. Was gewoon een HD versie die volgens de uploader een BR-rip was. De Blu-ray kwam 2 weken erna officieel uit. Zou best gelekt kunnen zijn door iemand binnen zo een bedrijf. Trailer die Reinbo liet zien liet me niet anders denken. Anywho. Is nog steeds wat anders dan een verre van HD versie kijken die hiervan uit is. Fillumgek heeft eerder in de discussie zijn kaarten al laten zien door een screen te plaatsen van de versie die hij heeft gezien. Sowieso weet ik ook wel wat er rondzwerft op het internet. Dus ik weet donders goed welke versie hij en de mensen waarmee ik spreek hebben gezien. Dus mag ook best zeggen dat ik het maar slap vind. Gezien de name calling die er opeens ontstaat zal ik wel een snaar hebben geraakt. filmliefhebbers.

Jake the muss

• 135 messages
  • 59 votes

Macmanus wrote:

(quote)

Ghehe. Aanval is de beste verdediging? Maar valt wel mee. Was gewoon een HD versie die volgens de uploader een BR-rip was. De Blu-ray kwam 2 weken erna officieel uit. Zou best gelekt kunnen zijn door iemand binnen zo een bedrijf. Trailer die Reinbo liet zien liet me niet anders denken. Anywho. Is nog steeds wat anders dan een verre van HD versie kijken die hiervan uit is. Fillumgek heeft eerder in de discussie zijn kaarten al laten zien door een screen te plaatsen van de versie die hij heeft gezien. Sowieso weet ik ook wel wat er rondzwerft op het internet. Dus ik weet donders goed welke versie hij en de mensen waarmee ik spreek hebben gezien. Dus mag ook best zeggen dat ik het maar slap vind. Gezien de name calling die er opeens ontstaat zal ik wel een snaar hebben geraakt. filmliefhebbers.

Als je mensen onterecht voor leugenaar uitmaakt, komt de "name calling" vanzelf

Je heb filmliefhebbers en filmliefhebbers, de ene geniet van een film en weet em te waarderen of niet, welke versie diegene ook kijkt. de andere kijkt een film niet voordat ie officieel op het grote doek wordt vertoond en/of om em daarna voor 35 euro op Blu-ray aan te schaffen.

En dat ik dan zeg dat ik een goeie telesync heb gezien (dus geen GOEIE versie) die best te kijken was, waar je ook op kan zien dat de bijvoorbeeld de apen echt mooi gemaakt zijn, ben ik daarom geen filmliefhebber en kan ik de special effects niet beoordelen.

Onzin

Macmanus

• 13726 messages
  • 3702 votes

Is het echt onterecht? Wil je echt beweren dat het een goede versie is? Ik geloof best dat je het kijkbaar vond en je het hoorbaar vond maar het een goede versie noemen is toch wel wat overdreven. Maar goed het zal wel, ben er al veel te lang mee bezig. Je doet het jezelf aan. Ik ga lekker genieten van perfect geluid en beeld volgende week in de bios.

Edit:

Jake the muss wrote:

En dat ik dan zeg dat ik een goeie telesync heb gezien (dus geen GOEIE versie) die best te kijken was, waar je ook op kan zien dat de bijvoorbeeld de apen echt mooi gemaakt zijn, ben ik daarom geen filmliefhebber en kan ik de special effects niet beoordelen.

Onzin

Nou ja wat het probleem is van deze rondslingerende versie. Is dat de kleuren nogal flets zijn en zwart niet helemaal zwart. Dan kan je een hoop detail in de special effects missen denk ik.

Je zei inderdaad niet dat je een "goeie versie" hebt gezien maar een "zeer mooie telesync". Dacht dat je daar ook mooi beeld mee bedoelde. Maar je blijkt het "te kijken" te vinden. Oke dat begrijp ik al beter.

Jake the muss

• 135 messages
  • 59 votes

Daar ga je weer met je "goeie versie", dat zeg ik toch niet?

Je heb alleen cams en je heb cams.

Sommige zijn gewoon zo schandalig slecht dat er niet eens een kleur te herkennen is (voorbeeld was een transformers DOTM waarin optimus gewoon grijs/groen was, ipv blauw/ rood).

En je heb cams die toch best wel strak zijn, en gewoon heel goed te kijken zonder dat je kramp in je oogbollen krijgt, dat is voor mij dan een goede (cam) versie.

Tuurlijk kijk ik dit soort films ook in de bios, maar soms kan ik niet wachten en pindakaas ik een cam op de hoop dat ie een beetje te kijken valt, zoals wel meerdere doen.

Jake the muss

• 135 messages
  • 59 votes

@Macmanus

Oh, zag je laatste bericht niet, zo bedoelde ik het inderdaad ja.

Macmanus

• 13726 messages
  • 3702 votes

Heb mijn post aangepast. Je stuk onder het zwaaien las ik pas later.

Jake the muss

• 135 messages
  • 59 votes

Ja, voor mij hetzelfde

Onderhond

• 87598 messages
  • 12853 votes

De eerste bioscoop waar je van perfect geluid/beeld kan genieten moet ik nog vinden trouwens. Verder lijkt het me wel juist wat Macmanus zegt, de effecten beoordelen op een CAM is haast onbegonnen werk. Al lijkt het mij dat het gebrek aan detail soms ook positief kan uitdraaien.

Macmanus

• 13726 messages
  • 3702 votes

Maar duidelijk, het is niet mijn manier van kijken maar kan me goed voorstellen dat je de film snel wilt zien. Was natuurlijk ook een beetje bedoeld om men op de kast te jagen, door ze geen echte filmliefhebbers noemen. Dat is natuurlijk iedereen op MovieMeter!

@OH: Imax Amsterdam Arena (denk alle Imaxen aangezien ze aan nogal wat eisen moeten voldoen) vind ik altijd erg goed in de buurt komen van perfectie.

Jake the muss

• 135 messages
  • 59 votes

Macmanus wrote:

Maar duidelijk, het is niet mijn manier van kijken maar kan me goed voorstellen dat je de film snel wilt zien. Was natuurlijk ook een beetje bedoeld om men op de kast te jagen ze geen echte filmliefhebbers noemen. Dat is natuurlijk iedereen op MovieMeter!

Nou...........sommige stemmen een 5 na alleen een trailer gezien te hebben, terwijl de film nog geen 1 waard is.

En @onderhond, je heb ook wel gelijk, een film is altijd pas goed te beoordelen (in zowel positieve als negatieve zin) na em officieel op dvd/blu-ray of in de bios te hebben gezien.

Maar om een indicatie te krijgen van hoe en wat kun je met sommige TSen best uit de voeten hoor.

Oh, en ik vind het toch wel een verschil hoor, een cammetje kijken op me 55 cm 7 jaar oude grundig op me slaapkamer, of op mn 120cm LED in de woonkamer

Guest

Let op: In verband met copyright is het op MovieMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.