• 178.383 movies
  • 12.228 shows
  • 34.008 seasons
  • 647.600 actors
  • 9.378.049 votes
Profile

Het download-discussietopic (GEEN downloadtips!)

Thorak

• 6354 messages
  • 1887 votes

Hoe goed het beeld en geluid dan ook moge zijn in een bioscoop, door menig mede biosbezoeker is er vaak geen sprake van 'genieten' bij. De huidige steeds asocialer wordende samenleving heeft ook zijn weg gevonden in de bioscopen waardoor ik me vaker irriteer in de bios dan dat ik geniet. De dag dat ik mensen de zaal uit ga slaan komt ook steeds dichter bij...

Variërend van complete discussies door de film heen tot rondvliegende M&M's zorgen er voor mij voor dat ik steeds minder naar de bios ga, om nog maar niet te spreken van alle extra toeslagen die je moet betalen om binnen te komen. De toeslagen zijn dalijk net zoveel als het daadwerkelijk kaartje zelf... Laatst bij Harry Potter betaalde ik 8 euro voor het kaartje en 4 euro aan toeslagen! 3D toeslag, lange film toeslag en kosten voor de 3D bril (die dan wel weer gratis voorzien was met vlijmscherpe randjes bij de neus!)...

Fortune

• 4316 messages
  • 2772 votes

Ik download zo goed als alles maar zal nooit aan een cam beginnen.

Minimaal dvdrip en dan zijn er nog mensen die zeggen dat dat slechte kwaliteit is maar voor mij is dat gewoon goed.

Jake the muss

• 135 messages
  • 59 votes

Fortune wrote:

Minimaal dvdrip en dan zijn er nog mensen die zeggen dat dat slechte kwaliteit is maar voor mij is dat gewoon goed.

DVD-rips zijn meestal prima, alleen somige dvd rips van DVD9 naar DVD5 hebben toch echt kwaliteitsverlies, dan zullen ze denk ik spreken van slechte kwaliteit

Jake the muss

• 135 messages
  • 59 votes

Thorak wrote:

De huidige steeds asocialer wordende samenleving heeft ook zijn weg gevonden in de bioscopen waardoor ik me vaker irriteer in de bios dan dat ik geniet. De dag dat ik mensen de zaal uit ga slaan komt ook steeds dichter bij...

Variërend van complete discussies door de film heen tot rondvliegende M&M's zorgen er voor mij voor dat ik steeds minder naar de bios ga

Geef je 100% gelijk, en je ziet al voordat je naar binnen gaat aan de mensen wat je kunt verwachten 2 uur lang, rust of ergenis.

Fortune

• 4316 messages
  • 2772 votes

Nee, mensen die in het algemeen meteen zeggen dat het slechte(re) kwaliteit is terwijl ze zelf niks downloaden of fel tegen downloaden zijn.

Thorak

• 6354 messages
  • 1887 votes

Macmanus wrote:

@OH: Imax Amsterdam Arena (denk alle Imaxen aangezien ze aan nogal wat eisen moeten voldoen) vind ik altijd erg goed in de buurt komen van perfectie.

Bij mij in de buurt is er helaas geen Imax theater (en voor mijn plezier ga ik sowieso niet naar Amsterdam ), Rotterdam is het dichtsbijzijnde, maar qua OV zuigt dat en de meeste vrienden hebben ook nooit zo'n zin om naar rotterdam te rijden voor een filmpje.

Jake the muss

• 135 messages
  • 59 votes

Fortune wrote:

Nee, mensen die in het algemeen meteen zeggen dat het slechte(re) kwaliteit is terwijl ze zelf niks downloaden of fel tegen downloaden zijn.

Die heb je er ook bij ja.

Ieder lekker laten doen wat ze willen, ik doe beide, download en bekijk ze in bios/op blu-ray/dvd.

bevalt me prima en spaart me soms ook geld.

Kan soms niet wachten om een film in de bios te zien.

Mn vrouw is niet zo een bios-liefhebber, dus kijk ik de betreffende film met haar eerst als download, waarna ik soms blij ben dat ik nog niet daarvoor naar de bios ben geweest.

Voorbeeld "naar mijn mening dan" daarvan is the green hornet, wat een waardeloze film vindt ik dat zeg.

En daar veranderd 3D (waar ik zowiezo geen fan van ben) helemaal niks aan.

Thorak

• 6354 messages
  • 1887 votes

Fortune wrote:

Same here! Alleen download ik niet alles, ik ga nog regelmatig naar de bios en goede films koop ik nog steeds.

Dvd-rips zijn als ze gord geript zijn gewoon dezelfde kwaliteit als het origineel. Zelfs van dvd9 naar dvd5 hoeft totaal geen probleem te zijn, zeker niet als je alle overtollige dingen als extra's, menu's, subs en audio weg laat.

Vaak zijn er ook goede R5 dvd's te vinden, die zijn soms wel iets minder dan een originele dvd, maar nog steeds erg goed van kwaliteit. TS versies begin ik ook niet aan, maar de helaas steeds zeldzamer wordende TC (TeleCine) versies waren ook altijd wel goed, je kreeg dan alleen iedere 20 minuten even 1 minuut in zwart/wit.

Jake the muss

• 135 messages
  • 59 votes

Thorak wrote:

maar de helaas steeds zeldzamer wordende TC (TeleCine) versies waren ook altijd wel goed, je kreeg dan alleen iedere 20 minuten even 1 minuut in zwart/wit.

Nu je het zegt ja, zijn dat niet de PROMO uitgaves?

Eerste, niet officiele versies?

StephanRR

• 26 messages
  • 557 votes

Onderhond wrote:

De eerste bioscoop waar je van perfect geluid/beeld kan genieten moet ik nog vinden trouwens. Verder lijkt het me wel juist wat Macmanus zegt, de effecten beoordelen op een CAM is haast onbegonnen werk. Al lijkt het mij dat het gebrek aan detail soms ook positief kan uitdraaien.

LOL zeker nog nooit een film in IMAX gezien

Thorak

• 6354 messages
  • 1887 votes

Jake the muss wrote:

(quote)

Ja die versies die naar bioscopen, recensenten en beoordelings organisaties gaan inderdaad. Die zijn altijd van perfecte kwaliteit. Op dergelijke dvd's worden ook o.a. de Oscar nominaties bepaald (als je de tekst die met regelmaat onder in verschijnt tenminste mag geloven) en die doen dat ook echt niet "met een slechte beeldkwaliteit waarin je de effecten niet mee kunt beoordelen".

Sasja

• 1338 messages
  • 120 votes

Jake the muss wrote:

(quote)

ja dat waren de screeners, mat nags erin, dus idd de zwart/wit of tekst inbeeld

Minotaures

• 7810 messages
  • 2537 votes

1ste keer sinds een aantal jaren dat ik films via een ander manier te pakken kreeg.

Liever niet, maar ik heb weinig keuze: ik moet ruim 350 films zien, waar ik 50 kan lenen. De overige 300 ga ik nevernooit kopen en er zitten een paar bij die moeilijk zijn te verkrijgen.

Thorak

• 6354 messages
  • 1887 votes

Sasja wrote:

(quote)

ja dat waren de screeners, mat nags erin, dus idd de zwart/wit of tekst inbeeld

Tja ze hebben verschillende namen; Promo, screener, telecine (TC, niet te verwarren met TS, telesync)... Hoe dan ook, het zijn allemaal namen voor het zelfde.

TheShadowking

• 403 messages
  • 0 votes

Ik ga alleen bij hoge uitzondering naar de bioscoop, naar films die ook "bioscoop waardig" zijn.

Cam versies kijk ik verder niet.

Maar mensen hebben het vaak over de ervaring in de bios blabla, als je beetje goeie hardware thuis hebt is die ervaring thuis minstens zo goed wellicht nog beter.

Minotaures

• 7810 messages
  • 2537 votes

TheShadowking wrote:

Maar mensen hebben het vaak over de ervaring in de bios blabla, als je beetje goeie hardware thuis hebt is die ervaring thuis minstens zo goed wellicht nog beter.

Dat lijkt mij ook.

Thorak

• 6354 messages
  • 1887 votes

Ben ik ook met je eens, maar velen hebben nog steeds de indruk dat gedownloadde films altijd slecht van kwaliteit zijn volgens mij.

Dat de meeste films gewoon in exact de zelfde kwaliteit als de dvd of BluRay zijn ontgaat velen.

djelle

• 6070 messages
  • 0 votes

Dezelfde kwaliteit als DVD en Blu Ray misschien, maar toch niet hetzelfde als in de bioscoop.

Ik download bijna uitsluitend films die hier niet op dvd verkrijgbaar zijn, per uitzondering eens een die hier wel te vinden is indien ik echt twijfel of het wel de moeite gaat zijn. Zoja koop ik de officiële DVD of blu ray, zoals het een echte filmliefhebber/verzamelaar betaamt.

Alles zomaar downloaden schaadt de filmindustrie, en daar wil ik niet aan meewerken.

TheShadowking

• 403 messages
  • 0 votes

djelle wrote:

Dezelfde kwaliteit als DVD en Blu Ray misschien, maar toch niet hetzelfde als in de bioscoop.

Ik download bijna uitsluitend films die hier niet op dvd verkrijgbaar zijn, per uitzondering eens een die hier wel te vinden is indien ik echt twijfel of het wel de moeite gaat zijn. Zoja koop ik de officiële DVD of blu ray, zoals het een echte filmliefhebber/verzamelaar betaamt.

Alles zomaar downloaden schaadt de filmindustrie, en daar wil ik niet aan meewerken.

Oh ik koop nooit fysieke films, ben ik nu een nep filmliefhebber/verzamelaar?

Trouwens ik vind het maar een lompe uitspraak dat downloaden de filmindustrie schaadt. Ik zie de films alleen maar groter, duurder en grafisch beter worden terwijl er steeds meer wordt gedownload.

Trouwens waarom worden films niet gewoon aantrekkelijker gemaakt om te kopen? Doe er een leuke poster gratis bij of andere merchandise voor filmliehebbers zodat het kopen van films wat aantrekkelijker wordt? (Het is maar een idee). Als je kijkt wat voor slechte geldklopperij films er gemaakt worden om makkelijk geld te verdienen mogen ze best wat meer moeite doen voor hun geld. Haast iedereen houdt van films dus de markt is groot en er is veel geld te halen.

Thorak

• 6354 messages
  • 1887 votes

djelle wrote:

, zoals het een echte filmliefhebber/verzamelaar betaamt.

Dat vind ik toch wel zo'n vréselijk wan-argument! Echt een vreselijke dooddoener die echt totaal nergens op slaat. Maar goed, als jij zo in je elitaire illusie wilt zweven, be my guest....

Overigens ben ik nog steeds geen enkele bioscoop tegengekomen die dvd-kwaliteit haalt, laat staan BluRay!

Tonypulp

• 21231 messages
  • 4608 votes

Dan ben je absoluut een nep verzamelaar ja, lijkt me logisch .

Al kun je net zo goed van films houden als je ze niet koopt. Alleen hebben de mensen die er daadwerkelijk geld en moeite insteken er toch logischerwijs er wat meer voor over .

Het verwijt dat de kopers hun ego hiermee strelen en zich beter zouden voelen is ook zo cliché en goedkoop opgemerkt trouwens.. hou daar eens over op joh (hierboven).

Als je kijkt wat voor slechte geldklopperij films er gemaakt worden om makkelijk geld te verdienen mogen ze best wat meer moeite doen voor hun geld.
Dan vermijd je die films toch??

melvddonk

• 3972 messages
  • 0 votes

jeroentjuhhhhh wrote:

(quote)
Dan ben je absoluut een nep verzamelaar ja, lijkt me logisch .

Al kun je net zo goed van films houden als je ze niet koopt. Alleen hebben de mensen die er daadwerkelijk geld en moeite insteken er toch logischerwijs er wat meer voor over .

Het verwijt dat de kopers hun ego hiermee strelen en zich beter zouden voelen is ook zo cliché en goedkoop opgemerkt trouwens.. hou daar eens over op joh (hierboven).

(quote)
Dan vermijd je die films toch??

Couldn't agree more jeroentjuhhhh.

djelle

• 6070 messages
  • 0 votes

TheShadowking wrote:

Ok het komt misschien elitairder over dan ik had bedoeld. Maar ik kan me moeilijk voorstellen dat iemand vol filmpassie liever zijn collectie toont met een hoop cd-r(w)'s of in het beste geval verhuld in gekopieerde hoesjes dan de echte officiële uitgaves, special editions, steelcases van je favoriete films enzoverder. Nog los van het feit dat ik graag betaal voor films die het naar mijn mening verdienen.

En ja tuurlijk 'iedereen ziet graag films', de doorsnee jan met de pet pikt ook graag een filmpje mee en download maar als ie der zin in heeft. Maar dat is dus nog een verschil met iemand met zware filmpassie.

Als argument is dit overigens al helemaal niet bedoeld. Maar het is wel zo dat de downloadcultuur tegenwoordig zeker en vast de filmindustrie negatief beinvloedt. Jaarlijks lopen ze miljarden mis, waardoor vast veel scripts en filmplannen niet doorgaan wegens 'teveel risico' en vooral nog de allercommercieelste (veiligste) films in de zalen te zien zijn. Die Hard 4 was ook nooit een PG-13 geworden bijvoorbeeld als die -zoals zijn voorgangers- in de jaren 80 en vroege '90 was uitgekomen: een tijdperk waar bioscopen nog prima draaiden en filmmakers niet moesten vrezen dat ze sowieso al een hoop bezoekers of kopers gingen mislopen aan massale downloadings. Dan kon er wel makkelijker een R-rating vanaf (R-rating, vanaf 18 dus, betekend -vooral in Amerika- minder winst wegens beperktere doelgroep). Een heel duidelijk concreet voorbeeld van een negatief gevolg denk ik.

En op het eind van het verhaal gaat het ook over een hele groep mensen die gewoon proberen hun boterham verdienen met iets wat ze graag doen. Iets creatiefs. Iets waar ik van hou (en ja ok er zijn er altijd die het louter en alleen voor het geld doen maar daar heb ik het niet over). En daar sta ik graag achter. Misschien is het inderdaad naiëf van me, maar ik betaal dan duizend keer liever voor zoiets dan veel dingen waar ik verplicht moet voor betalen bij de jaarlijkse belastingsbrief.

Dus als ik vind dat een bepaalde film goed gemaakt is wil ik allerminst bijdragen aan een demotivatie van de mensen die erachter zitten door het met z'n allen maar even gratis te consumeren alsof het allemaal niks gekost heeft. De filmindustrie is de enige industrie waar ik van hou, dus ik weiger mee te werken aan een devalutatie ervan. En ik denk dat iedereen met oprechte filmpassie die er een beetje over nadenkt dit principe wel zal delen. Als dat elitair is, so be it. Maar de -"laten we maar lekker alles gratis afhalen ze lossen het wel op"- mentaliteit die momenteel nogal circuleert vind ik persoonlijk pas iets elitairs hebben eerlijk gezegd.

Ik zie de films alleen maar groter, duurder en grafisch beter worden terwijl er steeds meer wordt gedownload.
Daarom dat mensen bij heel wat films zitten klagen over slechte goedkope fx uit bulgaria e.d.

TheShadowking

• 403 messages
  • 0 votes

Je gaat ervan uit dat een filmliefhebber er altijd op uit is een verzameling te tonen aan andere, ik laat liever gewoon films zien of brand ze voor iemand en dan zijn ze net zo blij met een gekopieerd hoesje als een origineel.

De reden dat ik aanhaalde dat iedereen graag films kijkt was om aan te geven dat er zat geld te verdienen is, dat heeft verder niets met filmliefhebber of niet te maken. Ik stel dat het helemaal geen kwaad kan dat de filmindustrie wat krimpt en ze wat kritischer moeten kijken naar wat ze uitbrengen en wat niet. Komt alleen maar ten goede als je het mij vraagt. Misschien krijgen de wat onbekendere (goedkopere) acteurs (die hun boterham gewoon willen verdienen) dan ook een eerlijke kans.

Onderhond

• 87598 messages
  • 12853 votes

TheShadowking wrote:

Je gaat ervan uit dat een filmliefhebber er altijd op uit is een verzameling te tonen aan andere

Als ze gekopieerde hoesjes erbij willen lijkt me dat logisch. Geeft je niks om "de verzameling" dan steek je gewoon wat gebrande DVDtjes in een DVD-map.

Madecineman (moderator films)

• 7484 messages
  • 1715 votes

Off-topic verwijderd.

yeyo

• 6352 messages
  • 4616 votes

TheShadowking wrote:

Ik stel dat het helemaal geen kwaad kan dat de filmindustrie wat krimpt en ze wat kritischer moeten kijken naar wat ze uitbrengen en wat niet. Komt alleen maar ten goede als je het mij vraagt. Misschien krijgen de wat onbekendere (goedkopere) acteurs (die hun boterham gewoon willen verdienen) dan ook een eerlijke kans.

Met alle respect, maar dit is een nogal naïeve stelling. Filmstudio's worden enkel 'kritischer' in de zin van wat sowieso commercieel rendabel zal zijn. Hoe verklaar je anders de eindeloze remakes en 'brand names' van de laatste jaren? Eerder een vervlakking dan een verruiming van het aanbod me dunkt.

Ook naambekendheid speelt daar een grote rol is, dus of deze evoluties zo voordelig zijn voor onbekendere acteurs weet ik niet.

Dat films tenslotte altijd duurder lijken te worden heeft ten eerste met inflatie te maken en ten tweede met een mentaliteitswijziging in Hollywood: 'you've gotta spend money to make money.'

The Truth About Blockbusters

TheShadowking

• 403 messages
  • 0 votes

Iedereen trapt gewoon met open ogen in de kletspraatjes van de geld graaiers. Natuurlijk zullen ze steen en been klagen omdat ze geld mislopen, maar je hoeft er echt geen medelijden mee te hebben.

De hele wereld is aan het bezuinigen, de film industrie moet ook wat slimmer te werk gaan!

yeyo

• 6352 messages
  • 4616 votes

Je mag er zeker van zijn dat de 'geld graaiers' in Hollywood hier weinig hinder van ondervinden, dat is dan ook het hele punt van mijn betoog. Het is enkel de creativiteit en vrijheid van de artiesten (regisseurs) die erdoor in het gedrang komt.

Maar goed, als jij objectieve vaststellingen wilt ontkennen..

Reinbo

• 70660 messages
  • 0 votes

Echte filmliefhebbers hebben er helemaal geen probleem mee om voor film te betalen. Een filmliefhebber krijgt dan immers waar voor zijn geld. Bovendien wordt een deel van dat geld weer gebruikt om nieuwe films van te maken.

Wel is het zo dat de filmbudiness nog wat slagen te maken heeft in de manier waarop ze films online aanbieden. Het aanbod van bepaalde gratis download sites is beter dan dat van betaalde en dat is vreemd.

Ik zelf betaal altijd graag. Het zijn de kosten voor bier en popcorn waar ik wel problemen mee heb.3 euro voor een biertje, dat is pas geldklopperij.

Guest

Let op: In verband met copyright is het op MovieMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.