• 178.382 movies
  • 12.228 shows
  • 34.008 seasons
  • 647.593 actors
  • 9.377.956 votes
Profile

Het download-discussietopic (GEEN downloadtips!)

Onderhond

• 87598 messages
  • 12853 votes

Onnozele vent.

Verder benieuwd naar linkjes die je objectieve vaststellingen ondersteunen.

yeyo

• 6352 messages
  • 4616 votes

Ik weet dat 'objectieve vaststellingen' nogal hoogdravend klinkt, maar er staat niets feitelijk onjuist in mijn oorspronkelijke reactie op TheShadowking.

En je ziet de evoluties in Hollywood toch zelf ook wel? Er wordt voornamelijk geïnvesteerd in projecten die al een enorme naambekendheid hebben en bijgevolg een voorsprong hebben wat betreft marketing. Denk maar aan recente titels als Captain America, The Green Lantern, The Smurfs, Rise of the Planet of the Apes, Thor, Conan.. Sequels en remakes beginnen steeds een groter deel van het aanbod uit te maken.

En over dat je geld moet uitgeven om geld te verdienen: All-Time Top Box-Office Films By Decade and Year - filmsite.org

De grootste successen van de laatste jaren waren meteen ook van de duurste films, terwijl er in de jaren '70 (en zelfs in de jaren '80 en '90) nog enkele 'kleine' films met een beperkt budget suprise hits werden. Bekijk ook deze lijst maar eens. Behalve Evan Almighty en Waterworld waren alle films uit de top 30 enorme successen.

Ik 'mis' de jaren '70 toen er in Hollywood meer risico's werden genomen en regisseurs ook grote budgetten kregen, maar meer vrijheid behielden. Ik weet echter dat dit jou allemaal koud laat omdat je het 'New Hollywood' tijdperk wellicht niet bepaald apprecieert.

Onderhond

• 87598 messages
  • 12853 votes

Aan risicos in het huidige filmlandschap toch geen gebrek? Veel minder in Hollywood misschien, maar daarbuiten bruist het als nooit tevoren.

Verder betwijfel ik een beetje de naamsbekendheid van een film als Green Lantern. Zal vast al ergens een publiek hebben, maar bij het grote publiek blijven zo'n figuurtjes toch een nobele onbekende. Andere rangorde dan een Spider-Man ofzo.

TheShadowking

• 403 messages
  • 0 votes

Misschien zouden ze het geld om de grote titels te hypen is moeten steken in het hypen van kleinere projecten...

yeyo

• 6352 messages
  • 4616 votes

Onderhond wrote:

Aan risicos in het huidige filmlandschap toch geen gebrek? Veel minder in Hollywood misschien, maar daarbuiten bruist het als nooit tevoren.

Daar ben ik het dan weer absoluut mee eens.

Onderhond wrote:

Verder betwijfel ik een beetje de naamsbekendheid van een film als Green Lantern. Zal vast al ergens een publiek hebben, maar bij het grote publiek blijven zo'n figuurtjes toch een nobele onbekende. Andere rangorde dan een Spider-Man ofzo.

Zeker een andere rangorde dan Spider-Man en hier in Europa waarschijnlijk redelijk onbekend, maar de comic book cultuur in de Verenigde Staten is natuurlijk heel uitgebreid en fanatiek.

Reinbo

• 70660 messages
  • 0 votes

Onderhond wrote:

(quote)

Onnozele vent.

IDD. Waar die man volledig aan voorbij gaat is dat als het een keertje mis gaat met zo'n grote productie de schade ook meteen enorm is. Bovendien is de winst per dollar weer zeer beperkt. 10 keer de kosten zullen die films nooit opbrengen. Elke econoom kan je uitleggen dat je het risico beter kunt spreiden dan alles op een paard te wedden. Hollywood doet dan ook beide. Maar het is helaas wel zo dat commercie meer dan ooit overheerst en ze daarom in Hollywood vooral op safe spelen met remakes en vervolgen. De tijd dat Hollywood jonge kunstenaars de vrije hand gaf, zoals begin jaren 70 is al decenia voorbij.

djelle

• 6070 messages
  • 0 votes

yeyo wrote:

'you've gotta spend money to make money.'

Klopt ook wel hoor. Als je de film maar genoeg hypet en de media inpepert hoeveel het allemaal wel niet gekost heeft zal je 9 kansen op 10 succes oogsten. Ze geven de mensen een gevoel alsof ze zich haast verplicht voelen om de film te gaan zien. Schoolvoorbeelden zijn Inception en Avatar.

djelle

• 6070 messages
  • 0 votes

TheShadowking wrote:

ik laat liever gewoon films zien of brand ze voor iemand en dan zijn ze net zo blij met een gekopieerd hoesje als een origineel.

En dat is nu het verschil tussen de doorsnee huis tuin en keuken filmliefhebber en iemand met filmpassie. Wie echt respect heeft voor het werk van iemand betaald ervoor, punt andere lijn.

Fortune

• 4316 messages
  • 2772 votes

djelle wrote:

(quote)

En dat is nu het verschil tussen de doorsnee huis tuin en keuken filmliefhebber en iemand met filmpassie. Wie echt respect heeft voor het werk van iemand betaald ervoor, punt andere lijn.

Heeft er niks mee te maken natuurlijk. Nogal een oppervlakkige betekenis van een filmliefhebber.

Een filmliefhebber is iemand die films liefheeft, een passie voor films heeft en dat heeft vrij weinig te maken met hoeveel dvd's je in huis hebt.

Onderhond

• 87598 messages
  • 12853 votes

Daarnaast heeft het ook gewoon met koopkracht te maken. Koop tegenwoordig ook veel makkelijker DVDs dan toen ik studeerde, gewoon omdat ik het me nu wél kan veroorloven.

djelle

• 6070 messages
  • 0 votes

Fortune wrote:

Heeft er niks mee te maken natuurlijk. Nogal een oppervlakkige betekenis van een filmliefhebber.

Een filmliefhebber is iemand die films liefheeft, een passie voor films heeft en dat heeft vrij weinig te maken met hoeveel dvd's je in huis hebt.

Het gaat niet over hoeveelheid. Maar het werk van filmmakers die je echt goed vindt ga je niet zomaar gaan rippen als je echte passie hebt vind ik (maximum tijdelijk als er er even een koopkrachtprobleem is). Getuigt van weinig respect voor diegenen die jouw passie waarmaken.

Reinbo

• 70660 messages
  • 0 votes

Fortune wrote:

(quote)

het zegt natuurlijk wel wat over je houding tegenover film. Kan me niet voorstellen dat je liefhebber bent maar het niet in huis wilt hebben. Maar het is inderdaad een uitspraak waar uitzonderingen op zijn.

Onderhond

• 87598 messages
  • 12853 votes

Reinbo wrote:

Kan me niet voorstellen dat je liefhebber bent maar het niet in huis wilt hebben.

Een beetje esthetisch ingesteld mens kan best wel wat bezwaren hebben tegen een degelijke DVD-collectie. Verschillende formaten van doosje, fugly metalen dozen, lelijke Blu-Ray doosjes; kartonnen rommel eromheen ... Echt mooi om uit te stallen is het meestal niet.

Ben nog het meest fan van die dunne hardkartonnen doosjes, maar die zijn redelijk zeldzaam.

TheShadowking

• 403 messages
  • 0 votes

Ik vraag me echt af hoeveel waarde een zooi hoesjes in een kast hebben. Je kunt net zo goed een jukebox maken die je op je tv kunt bekijken, ziet er stuk beter uit en veel overzichtelijker en kan hem zelfs van buitenaf benaderen dus kan mijn collectie via internet laten zien.

Reinbo

• 70660 messages
  • 0 votes

Onderhond wrote:

(quote)

Een beetje esthetisch ingesteld mens kan best wel wat bezwaren hebben tegen een degelijke DVD-collectie.

Klopt dvd's zijn lelijk, daarom spaar ik ook laserdiscs. Maar als liefhebber wil je (ik in ieder geval) toch graag dat wat je liefhebt vast kunnen pakken en een mp4tje doet dat het niet voor mij.

Maar ach, ben ook een ouwe lul, vraag me af of de jeugd van overmorgen uberhaupt nog het concept fysieke media kent of waardeert. Qua afspelen is het makkelijker als je nergens iets in hoef te doen en alles onder de knoppen van je afstandbediening hebt. Overigens denk ik dat je van films op een usbstick ook een heel aantrekkelijk product kunt maken.

djelle

• 6070 messages
  • 0 votes

Onderhond wrote:

Een beetje esthetisch ingesteld mens kan best wel wat bezwaren hebben tegen een degelijke DVD-collectie. Verschillende formaten van doosje, fugly metalen dozen, lelijke Blu-Ray doosjes; kartonnen rommel eromheen ... Echt mooi om uit te stallen is het meestal niet.

Ben nog het meest fan van die dunne hardkartonnen doosjes, maar die zijn redelijk zeldzaam.

Ja het gaat dus niet om een schilderij. Het is jou passie die je uitstald, een overzicht van de titels waar jij achterstaat en dat maakt het automatisch al fantastisch om naar te kijken of het nu esthetisch is of niet.

Maar ik had het dus nog niet eens over het al dan niet willen verzamelen, alleen ALS je als liefhebber bepaalde films in huis wilt halen die je goed vindt doe het dan tenminste officieel, nogmaals uit respect voor diegenen die jouw passie waarmaken.

TheShadowking

• 403 messages
  • 0 votes

djelle wrote:

Getuigt van weinig respect voor diegenen die jou passie waarmaken.

djelle wrote:

nogmaals uit respect voor diegenen die jou passie waarmaken.

Niet om te zeuren ofzo hoor maar het is jouW passie, ff ter info.

Onderhond

• 87598 messages
  • 12853 votes

djelle wrote:

nogmaals uit respect voor diegenen die jou passie waarmaken.

Is het dan zoveel gevraagd om de distributie van je product met eenzelfde "respect" te behandelen? Of er in ieder geval voor te zorgen dat de distributeur het met eenzelfde respect behandelt?

djelle

• 6070 messages
  • 0 votes

Tja dat is dan weer een andere discussie. Het is de inhoud waar je voor betaald, niet of de cover al dan niet naar je zin is en dergelijke.

Thorak

• 6354 messages
  • 1887 votes

Reinbo wrote:

Overigens denk ik dat je van films op een usbstick ook een heel aantrekkelijk product kunt maken.

Nee dat gaat geen succes worden lijkt me. Die kun je niet bepaald georganiseerd bewaren, tenzij die dan ook weer in doosjes gestopt worden, maar dan krijg je weer hetzelfde als nu met dvd/BluRay. Gaan ze niet in doosjes word het waarschijnlijk een lade of een doos die gaat functioneren als grabbelbak. Lijkt me geen succesvol iets.

Aan de andere kant, digitale boeken kun je tegenwoordig wel op usb-stick kopen....

Onderhond

• 87598 messages
  • 12853 votes

djelle wrote:

Het is de inhoud waar je voor betaald, niet of de cover al dan niet naar je zin is en dergelijke.

Dat is uiteindelijk wat je jezelf maar moet wijsmaken, maar de realiteit ligt toch net iets anders.

En dan heb ik het nog niet over de enorme hoop rommel die je te verwerken krijgt alvorens je film start op de meeste DVDs.

djelle

• 6070 messages
  • 0 votes

Onderhond wrote:

Dat is uiteindelijk wat je jezelf maar moet wijsmaken, maar de realiteit ligt toch net iets anders.

Nu snap ik je even niet. Jou liefde voor films draait toch ook rond wat je ervaart tijdens het kijken? Dat is toch het allerbelangrijkste? Fijne covers zijn mooi meegenomen, maar wat telt is de film.

En dan heb ik het nog niet over de enorme hoop rommel die je te verwerken krijgt alvorens je film start op de meeste DVDs.
Is inderdaad wel vervelend ja.

Reinbo

• 70660 messages
  • 0 votes

Thorak wrote:

(quote)
Nee dat gaat geen succes worden lijkt me. Die kun je niet bepaald georganiseerd bewaren, tenzij die dan ook weer in doosjes gestopt worden, maar dan krijg je weer hetzelfde als nu met dvd/BluRay. Gaan ze niet in doosjes word het waarschijnlijk een lade of een doos die gaat functioneren als grabbelbak. Lijkt me geen succesvol iets.

Aan de andere kant, digitale boeken kun je tegenwoordig wel op usb-stick kopen....

Daar kan je toch juist een heel hip opbergsysteem voor ontwerpen, soort pilaar of meubel, waar je ze allemaal in kan prikken. En een stuk compacter dan een schijfje in een doos. Maar usbsticks met 50 gb zijn voorlopig nog veel te duur.....

Thorak

• 6354 messages
  • 1887 votes

djelle wrote:

(quote)
Nu snap ik je even niet. Jou liefde voor films draait toch ook rond wat je ervaart tijdens het kijken? Dat is toch het allerbelangrijkste? Fijne covers zijn mooi meegenomen, maar wat telt is de film.
Maar dat staat toch redelijk dwars op je stelling van originele filmdragers?

Thorak

• 6354 messages
  • 1887 votes

Reinbo wrote:

(quote)

Daar kan je toch juist een heel hip opbergsysteem voor ontwerpen, soort pilaar of meubel, waar je ze allemaal in kan prikken. En een stuk compacter dan een schijfje in een doos. Maar usbsticks met 50 gb zijn voorlopig nog veel te duur.....

Absoluut, maar die heb je toch ook voor cd's, dvd's en BluRays? Je zit dan nog steeds met het verhaal van de lelijke verpakkingen of in dit geval mischien lelijke sticks...

Qua compactheid hebben USB-stick natuurlijk wel het voordeel inderdaad, maar die moeten dan weer in een doosje waar de poster van de film op moet en een synopsis, wat daardoor de verpakking dan weer groot maakt.

Onderhond

• 87598 messages
  • 12853 votes

djelle wrote:

Maar de film an sich kan je niet kopen. En tientallen DVDs kopen om ze in een doos te steken en ergens weg te bergen is ook aardig lullig.

Het vervelende aan het hele verhaal is dat je de regisseur en crew wel hun centjes gunt, maar dat ze zelf maar weinig interesse tonen in hoe hun product bij de consument terecht komt. En de mensen waaraan ze dat toevertrouwen die boeit het al helemaal niet, behalve dan als ze denken meer geld uit je zak te slaan.

Herinner je je het begintijdperk van de DVD nog? Eindeloze mogelijkheden, allerlei extras, meerdere voice tracks, ongelimiteerde ondertitels. Maar als je dan uiteindelijk een film als Saint Ange hier in de winkel koopt (over de wachttijd hebben we het dan maar niet) dan zit je met een Engelse dub opgezadeld

Macmanus

• 13726 messages
  • 3702 votes

Denk dat de volgense stap niet usb is maar gewoon full kwaliteit downloaden en op externe hardeschijven stoppen. En dan hou je de super hd schijfjes over voor de collectors. Net als muziekliefhebbers nu ook alles op hun ipod hebben en lp's hebben liggen om mee te pronken.

Reinbo

• 70660 messages
  • 0 votes

Thorak wrote:

(quote)
Absoluut, maar die heb je toch ook voor cd's, dvd's en BluRays? Je zit dan nog steeds met het verhaal van de lelijke verpakkingen of in dit geval mischien lelijke sticks...

Qua compactheid hebben USB-stick natuurlijk wel het voordeel inderdaad, maar die moeten dan weer in een doosje waar de poster van de film op moet en een synopsis, wat daardoor de verpakking dan weer groot maakt.

Ik denk dan aan dit soort dingen, met een sticky die bij de film past. Maakt leuk verzamelspul.

(afbeelding)

Macmanus wrote:

Denk dat de volgense stap niet usb is maar gewoon full kwaliteit downloaden en op externe hardeschijven stoppen. En dan hou je de super hd schijfjes over voor de collectors. Net als muziekliefhebbers nu ook alles op hun ipod hebben en lp's hebben liggen om mee te pronken.

Dat denk ik ook.

djelle

• 6070 messages
  • 0 votes

Thorak wrote:

Maar dat staat toch redelijk dwars op je stelling van originele filmdragers?

Hoezo? Ik zei dat iemand met oprechte filmpassie graag betaald voor een goeie film, alleen al uit respect voor diegenen die je filmpassie waarmaken. Heeft niks te maken welke cover je erbij krijgt. Hoeft niet eens over filmdragers te gaan, legaal downloaden bestaat ook.

Daarnaast gaf ik hier eerder ook aan dat een DVD verzameling automatisch fantastisch is voor een liefhebber, omdat het zijn passie uitstald etc. Bij mij staan de meeste gewoon vertikaal naast elkaar zodat je enkel een overzicht hebt op de titels. Dat is wat telt.

Fortune

• 4316 messages
  • 2772 votes

Macmanus wrote:

Denk dat de volgense stap niet usb is maar gewoon full kwaliteit downloaden en op externe hardeschijven stoppen.

Dat is nu al normaal.

Guest

Let op: In verband met copyright is het op MovieMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.