• 178.409 movies
  • 12.229 shows
  • 34.010 seasons
  • 647.674 actors
  • 9.378.487 votes
Profile

Het download-discussietopic (GEEN downloadtips!)

dutchtuga

• 16970 messages
  • 4101 votes

Fortune wrote:

(quote)

Zijn genoeg manieren om die weer op je televisie te bekijken.

Zorgt dat niet enkel voor kwaliteitsverlies?

Onderhond

• 87598 messages
  • 12853 votes

Nopes, heb thuis een HDMI kabeltje tussen m'n PC en TV lopen en je merkt er niks van. TV is gewoon een tweede computerscherm geworden.

dutchtuga

• 16970 messages
  • 4101 votes

Onderhond wrote:

of via systemen als Wii/Xbox (die ook naadloos aansluiten op een service als NetFlix). Opties genoeg om je film van het internet naar je TV te krijgen.

.

Eén keer geprobeerd (xbox) en vond de kwaliteit vreselijk.

dutchtuga

• 16970 messages
  • 4101 votes

Onderhond wrote:

Nopes, heb thuis een HDMI kabeltje tussen m'n PC en TV lopen en je merkt er niks van. TV is gewoon een tweede computerscherm geworden.

En wat als je pc op een andere verdieping zit? Geef mij maar een fysieke schijf waar de film in allerbeste kwaliteit op staat.

rep_robert

• 27517 messages
  • 4085 votes

Onderhond wrote:

De computernerd die achter z'n bureautje in een ongemakkelijke stoel de films tussen de pixels door probeert te kijken is een aardig verouderd cliché.

Ik kijk juist alles via mijn pc, omdat ik daar een veel groter scherm bij heb staan dan bij mn televisie, zelfde geldt ook voor het geluid Gaat niet voor iedereen op natuurlijk.

wimnoot

• 3963 messages
  • 3923 votes

Wat ik me afvraag is of het downloaden van films echt zo slecht is voor de filmbranche, (dat het slecht is voor videoland staat wel vast). Maar ik heb sinds ik download tientallen films gezien die ik anders nooit gezien zou hebben, en ben genres, regisseurs en acteurs tegengekomen waar ik meer van wil zien. En ik vraag me ook af hoe het komt dat er van iedere genomineerde orcarfilm screeners te downloaden zijn voor de film uberhaubt draait, dat heeft toch iemand vanuit de industrie gelekt, en ik denk dat dat ook gebeurt om een hype te creeren, downloaden is volgens mij ook een vorm van distributie.

dutchtuga

• 16970 messages
  • 4101 votes

Niet als je alles download om alles wat nieuw is als eerste te zien en verder nooit naar de bioscoop gaat. Denk dat er daar meer van zijn dan mensen als jij.

rep_robert

• 27517 messages
  • 4085 votes

Irriteer me daar ook groen en geel aan, dat veel films waarbij ik netjes op de biosrelease wacht al maanden voordat ze uitkomen al te downloaden zijn en al 200 keer op gestemd is. Daardoor kan ik bijna altijd mijn verwachtingen bijstellen en daar houd ik niet van. Mensen downloaden toch massaal. We kunnen ook niet zeggen dat de bios tegenwoordig zo extreem duur is wanneer je zo'n Pathe Unlimited Card kan aanschaffen. Ik zie echt alles wat er draait in de bios en het kost me slechts 18 euro plus 1x 1,50 per maand voor een 3D film.

Argument van tijd trap ik niet in, vooral wanneer mensen aan de lopende band films verslinden.

Onderhond

• 87598 messages
  • 12853 votes

dutchtuga wrote:

En wat als je pc op een andere verdieping zit? Geef mij maar een fysieke schijf waar de film in allerbeste kwaliteit op staat.

Dan doe je het wireless? Als je het trouwens over Blu-Ray hebt ... belabberde selectie films, lelijke fysieke doosjes en overdreven duur. Ook meer iets voor "bezit" dan voor "huur" wat mij betreft.

rep_robert: bioscoop is leuk als uitje, maar als filmfan heb ik er uiteindelijk weinig te zoeken. Een abonnement zit voor ons net op het randje voordelig, maar dan hang je wel elke maand vast aan een aantal films dat je in de bios _moet_ kijken.

dutchtuga

• 16970 messages
  • 4101 votes

Wireless, ten koste van kwaliteit dus. Nee ik ben niet overtuigd

Onderhond

• 87598 messages
  • 12853 votes

Waarom zou wireless ten koste van kwaliteit gaan?

Fortune

• 4316 messages
  • 2772 votes

Ik snap sowieso niet waarom er mensen zijn die moeilijk doen om downloaden.

Ga een hobby zoeken of maak je meer zorgen om de echte onrecht in de wereld dan om de mensen die films downloaden in een toch al oneerlijke te dure maatschappij die alleen maar draait om concurrentie en geld.

En dan vooral de filmindustrie die zich ook alleen maar bekommert om zoveel mogelijk dollars binnen harken dan om werkelijk goede films af te leveren. En de film industrie draait voor zo ver ik weet nog goed genoeg.

Ik bedoel ik voel met niet schuldig als ik zie wat films opleveren alleen al in de bioscoop.

Ik voel me ook niet schuldig wanneer ik MTV-cribs kijk of wanneer ik lees wanneer een top-acteur weer een $20 000 000 huis koopt ergens.

Ik krijg me toch het gevoel dat deze mensen zelfs over-gecompenseerd worden met wat ze doen.

Reinbo

• 70660 messages
  • 0 votes

dutchtuga wrote:

Maarja, dan zit je films op je pc-scherm te kijken, toch? Niet echt wenselijk voor mijn filmervaring. Dan zouden ze dat video on demand eens mogen verbeteren. Goedkoper maken en vooral in 1080p HD uitzenden. Echt schandalig dat je rond de 6 (?) euro per nieuwe film betaalt, die dan ook nog eens wordt uitgezonden in 720p.

Hang je toch gewoon de pc aan de beamer of zet het op een media speler.

Reinbo

• 70660 messages
  • 0 votes

Fortune wrote:

Ik snap sowieso niet waarom er mensen zijn die moeilijk doen om downloaden.

Ga een hobby zoeken of maak je meer zorgen om de echte onrecht in de wereld dan om de mensen die films downloaden in een toch al oneerlijke te dure maatschappij die alleen maar draait om concurrentie en geld.

En dan vooral de filmindustrie die zich ook alleen maar bekommert om zoveel mogelijk dollars binnen harken dan om werkelijk goede films af te leveren. En de film industrie draait voor zo ver ik weet nog goed genoeg.

Ik bedoel ik voel met niet schuldig als ik zie wat films opleveren alleen al in de bioscoop.

Ik voel me ook niet schuldig wanneer ik MTV-cribs kijk of wanneer ik lees wanneer een top-acteur weer een $20 000 000 huis koopt ergens.

Ik krijg me toch het gevoel dat deze mensen zelfs over-gecompenseerd worden met wat ze doen.

Maar het zijn ook niet hun films die ik wil zien...

Fortune

• 4316 messages
  • 2772 votes

Zijn er dan wel mensen of maatschappijen die het echt moeilijk hebben omdat er gedownload word?

dutchtuga

• 16970 messages
  • 4101 votes

Reinbo wrote:

(quote)

Hang je toch gewoon de pc aan de beamer of zet het op een media speler.

Media speler zou inderdaad wel een optie zijn, maar ik hecht gewoon teveel waarde aan het fysieke en, niet te onderschatten, de artwork van een hoesje. Ik wil tijdens de film zo nu en dan even het hoesje erbij kunnen pakken. Film is voor mij meer dan gewoonweg iets opzetten. Het is niet voor niets dat posters en hoesjes van nu weinig meer voorstellen.

yeyo

• 6352 messages
  • 4616 votes

Fortune wrote:

Je kijkt toch niet alleen maar blockbusters? Niet-gevestigde of 'non-bankable' regisseurs hebben het sinds de jaren '80 hoe dan ook al moeilijk om budgetten rond te krijgen. Films die een beperkte release krijgen (en natuurlijk de hele DTV markt) berusten op dvd verkoop en verhuur. Als die markt instort is het niet rooskleurig geteld voor low budget / independent filmmakers..

dutchtuga

• 16970 messages
  • 4101 votes

Onderhond wrote:

Waarom zou wireless ten koste van kwaliteit gaan?

Alles wat ik ooit wireless (o.a. draadloos koptelefoon, wireless gamen, films wireless streamen vanuit pc op xbox) heb gehad ging ten koste van de originele beeld- en geluidskwaliteit en in het geval van gamen, de snelheid.

Reinbo

• 70660 messages
  • 0 votes

Fortune wrote:

Zijn er dan wel mensen of maatschappijen die het echt moeilijk hebben omdat er gedownload word?

Ja, independent cinema heeft het altijd moeilijk. Films gefinancierd krijgen is in die sector een enorm probleem. Voor elke Spielberg zijn en duizenden regisseurs die hun financiering niet rond krijgen. Als de maatschappijen meer geld binnen halen, kunnen ze ook meer projecten financieren.

Reinbo

• 70660 messages
  • 0 votes

dutchtuga wrote:

[ maar ik hecht gewoon teveel waarde aan het fysieke en, niet te onderschatten, de artwork van een hoesje.

Voor het artwork verzamel ik laserdiscs. Content mag van mij prima digitaal zijn, zeker als het om huur gaat.

dutchtuga

• 16970 messages
  • 4101 votes

Op die manier zul je ook nooit mooi nieuw artwork zien. Het draait dan toch allang niet meer om de presentatie. Digitaal plaatje met vooral de gezichten van de acteurs erin verwerken en klaar is kees.

Macmanus

• 13726 messages
  • 3703 votes

Verzamelaars zullen er altijd blijven. Zie Vinyl. De films die al interessante artwork zouden maken zullen dat dan nog wel doen. Maken ze voor de fans gewoon mooie edities.

Fortune

• 4316 messages
  • 2772 votes

Ja, maar nu zeggen jullie dat hun het sowieso al moeilijk hebben, al voor het download tijdperk.

Maar zijn toch ook nog art house bioscopen en festivals waar er winst en publiciteit word geboekt.

Denk dat het door het downloaden mensen zich sneller ook aan dat soort films wagen en zodoende dat er voor dat soort films meer fans komen.

Fortune

• 4316 messages
  • 2772 votes

Maar je kan toch ook niet zeggen van download van de maatschappijen die veel geld binnenhalen maar koop de dvd's van de maatschappijen die het moeilijk hebben.

Reinbo

• 70660 messages
  • 0 votes

Beetje krom. Maak het maar gratis, want dan kijken er meer mensen... Levert enkel geen geld op.

De oplossing is simpel. Biedt de content legaal en makkelijk toegankelijk aan, voor een scherpe prijs. Zet daarnaast een harde aanpak op illegale downloaders en zij die het faciliteren in en klaar is kees.

Reinbo

• 70660 messages
  • 0 votes

Fortune wrote:

Maar je kan toch ook niet zeggen van download van de maatschappijen die veel geld binnenhalen maar koop de dvd's van de maatschappijen die het moeilijk hebben.

Nee, vooral het eerste is een onzinnige gedachte.

Alastor

• 2634 messages
  • 3018 votes

http://www.considerati.com/uploads/media/Feiten_om_te_Delen.pdf

Bovenstaand een recente literatuurstudie door onderzoeksbureau Considerati over de huidige stand van zaken m.b.t. het legale en illegale online aanbod van auteursrechtelijk beschermde werken en de consumptie daarvan in Nederland.

Wellicht interessant voor de lezers van deze discussie.

Reinbo

• 70660 messages
  • 0 votes

Even snel doorgescand, maar de schade voor de branche is enorm. Omzetdaling van 500 naar 200 miljoen. Zal wel voornamelijk de muziekmarkt zijn, maar toch...

lordmars

• 156 messages
  • 0 votes

ik vraag me af waarom je zou gaan downloaden, ik bedoel, je zit al achter internet dus kleine moeite om een dvd op te zoeken met de film die je wilde kijken, ze kosten meestal geen drol en je ben niet illigaal bezig. als je niet kan wachten op een film die nog in de bios moet komen en dan maar download ben je behoorlijk zielig vind ik.

Reinbo

• 70660 messages
  • 0 votes

Probleem is dat de films die ik graag wil zien niet op dvd te krijgen zijn, en als dat wel zo is, ze meer dan 20 of zelfs 30 euro kosten. Voor blockbuster meuk zou ik wel naar de videotheek gaan als die in de buurt zat. Verder heb ik een doorlopende pathepas. Heb thuis gewoon Pathe Reinbo.

Guest

Let op: In verband met copyright is het op MovieMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.