• 178.409 movies
  • 12.229 shows
  • 34.010 seasons
  • 647.701 actors
  • 9.378.495 votes
Profile

Het download-discussietopic (GEEN downloadtips!)

ehs21

• 615 messages
  • 293 votes

Naomi Watts wrote:

(quote)

Ik vind het nou niet zo slim om als criterium te hanteren dat iets heel logisch is om dat je er niet op gepakt kan worden, het is juist veel logischer door te stellen of iets nou goed of slecht is. Zelfs een kind kan je vertellen dat downloaden gewoon diefstal is.

ja dat kun je idd ook doen, maar dat vind ik dan weer een beetje naief.

Reinbo

• 70660 messages
  • 0 votes

Naomi Watts wrote:

(quote)

Ik vind het nou niet zo slim om als criterium te hanteren dat iets heel logisch is om dat je er niet op gepakt kan worden, het is juist veel logischer door te stellen of iets nou goed of slecht is. Zelfs een kind kan je vertellen dat downloaden gewoon diefstal is.

Het is diefstal, maar als de pakkans (of de straf) klein is zullen veel mensen stelen. Niet dat dat goed is, maar zo werkt het wel.

Het probleem zou flink afnemen als de maatschappijen/productenten zelf ook hun content als digitale downloads aanboden. Maar om een of andere reden doen ze dat niet.... Dom. Doe mij een legale variant van ThePiratebay en ik wordt direct hun beste klant.

Film Pegasus (moderator films)

• 31154 messages
  • 5451 votes

Er wordt (of kan) zo weinig gedaan tegen illegaal downloaden dat het blijkbaar moreel aanvaardbaar is. Een jammerlijke evolutie. Deels zal dat ook wel liggen omdat de commerciele filmwereld niet met z'n tijd is meegegaan (zelfde probleem in de muziekwereld) zodat ze nu met een plantensproeier de boel proberen te blussen. Of dat rechtvaardigt dat je films en muziek zomaar mag downloaden? Nee! Maar als de meeste mensen nog niet eens willen beseffen dat ze eigenlijk aan diefstal doen, is het vechten tegen de bierkaai.

Naomi Watts

• 54554 messages
  • 3155 votes

Helemaal eens Pegasus.

melvddonk

• 3972 messages
  • 0 votes

Naomi Watts wrote:

Helemaal eens Pegasus.

Maar wat ik nou niet zo heel goed begrijp is dat je zelf ook download NW. Vooral als je er zo op tegen bent.

Iedereen mag zijn eigen mening hebben en ik begrijp het als mensen downloaden inderdaad als stelen zien. Ik download af en toe en dat zijn vaak films die ik naderhand koop. Ik reken mezelf niet tot de criminele onder ons, maar kan me voorstellen dat mensen dat wel doen.

moviemafketel

• 19752 messages
  • 2118 votes

We zijn allemaal criminelen als we downloaden. Jij dus ook.

melvddonk

• 3972 messages
  • 0 votes

Ik vind het wel crimineel om te downloaden, beetje slecht verwoord misschien in het stukje hierboven. Ik blijf alleen vinden dat als je ze alleen download omdat je op dat moment de film simpelweg nog niet in huis hebt vanwege welke reden dan ook, en hem daarna aanschaft, dat het dan minder erg is. De filmindustrie gaat daar in ieder geval zeker niet op achteruit.

Naomi Watts

• 54554 messages
  • 3155 votes

melvddonk wrote:

Maar wat ik nou niet zo heel goed begrijp is dat je zelf ook download NW. Vooral als je er zo op tegen bent.

Ik download meestal op amazon, en alles wat hun aanbieden is legaal. Ook ik download wel eens wat op de illegale manier maar dat is eerder om het eerder te zien. De dvd/BD en biosbezoek komen ook gewoon bij release. Dat kost hun wat mij betreft geen inkomsten.

Iedereen mag zijn eigen mening hebben en ik begrijp het als mensen downloaden inderdaad als stelen zien. Ik download af en toe en dat zijn vaak films die ik naderhand koop. Ik reken mezelf niet tot de criminele onder ons, maar kan me voorstellen dat mensen dat wel doen.

Same here. Ik heb dan ook helemaal geen problemen mee met mensen die illegaal downloaden hoor, vooral niet als ze zelf ook geregeld naar de bios gaan of dvds kopen. Ik heb vooral een probleem met degene die alleen downloaden en nooit of bijna nooit kopen. En het grootste probleem heb ik met de downloaders die hun criminele gedrag 'goed' praten en de schuld leggen bij een ander. En niet eens erkennen dat ze crimineel bezig zijn. Wees dan gewoon mans genoeg om toe te geven dat je een dief bent maar daar niet zo veel om geeft.

melvddonk

• 3972 messages
  • 0 votes

Ik heb het grootste probleem met mensen die films op dvdtjes branden en die dan proberen te verkopen. Je moest eens weten hoe vaak ik zulke lui bij mij in de kroeg gehad heb met de vraag: 'Kunnen we hier niet wat illegale dvdtjes verkopen? 30% van de winst voor jullie.'

Naomi Watts

• 54554 messages
  • 3155 votes

Dan heb je het over de overtreffende trap. De doorverkopers .

moviemafketel

• 19752 messages
  • 2118 votes

Helemaal als ze het op marktplaats gaan verkopen

melvddonk

• 3972 messages
  • 0 votes

In de vriendengroep van mijn vriend zaten erg veel mensen die een 'Masterbox' kochten. Voor (pin me er niet op vast) ongeveer 30 euro geloof ik kochten ze dan een box met een aantal films, wat afleveringen van series en een cd ofzo. En die 'Masterbox' kwam dan een keer per maand uit. Zaten dan nieuwe bioscoopfilms in. Gelukkig is die organisatie toen opgerold en heb ik bij die mensen nooit meer 'Masterboxen' zien staan.

Kansloos gedoe.

rep_robert

• 27517 messages
  • 4085 votes

Naomi Watts wrote:

Same here. Ik heb dan ook helemaal geen problemen mee met mensen die illegaal downloaden hoor, vooral niet als ze zelf ook geregeld naar de bios gaan of dvds kopen. Ik heb vooral een probleem met degene die alleen downloaden en nooit of bijna nooit kopen. En het grootste probleem heb ik met de downloaders die hun criminele gedrag 'goed' praten en de schuld leggen bij een ander bi jzichzelf en niet eens erkennen dat ze crimineel bezig zijn. Wees dan gewoon mans genoeg om toe te geven dat je een dief bent maar daar niet zo veel om geeft.

Hier ben ik het mee eens.

Naomi Watts

• 54554 messages
  • 3155 votes

Zie nu pas dat dat stukje niet helemaal klopte. Aangepast .

Onderhond

• 87598 messages
  • 12853 votes

Naomi Watts wrote:

Same here. Ik heb dan ook helemaal geen problemen mee met mensen die illegaal downloaden hoor, vooral niet als ze zelf ook geregeld naar de bios gaan of dvds kopen.

Dat matched toch niet echt met je eerdere berichten? Af en toe een brood stelen kan best als je maar zorgt dat je geregeld ook een brood koopt Over je moordanalogie zullen we het dan nog maar niet hebben.

En Reinbo: die legale piratebays zijn er ondertussen wel. Maar in Amerika. Als Europeaan wordt je vakkundig afgeschermd van die releases. iTunes verkoopt ondertussen gewoon films, net als netflix (ik geloof een abo voor 8 EUR/maand ofzo).

Wat amazon.com betreft ken ik de regeling niet, maar het zou mij enigszins verbazen moesten ze de downloads ook in NL legaal zomaar aanbieden. Graag wat meer info hierover, ben ik wel benieuwd naar.

En verder blijf ik bij mijn idee over het "respect" argument. Dat hoort van twee kanten te komen en je kan downloaden veroordelen wat je wil, als je ook maar durft te geloven dat de filmindustrie het kleinste greintje respect heeft voor z'n trouwste fans dan leef je in een andere wereld dan de mijne.

rep_robert

• 27517 messages
  • 4085 votes

Onderhond wrote:

(quote)

Dat matched toch niet echt met je eerdere berichten? Af en toe een brood stelen kan best als je maar zorgt dat je geregeld ook een brood koopt Over je moordanalogie zullen we het dan nog maar niet hebben.

Normaal gesproken niet, maar je snapt de strekking van het verhaal hopelijk wel toch? De filmindustrie gaat niet kapot aan ons, mensen die euro na euro geld uitgeven aan films/series en af en toe een downloadje meepakken vanwege het budget dat binnen de perken moet blijven. Daarnaast is er natuurlijk ook veel niet te krijgen op dvd/blu-ray en word je ook veroordeeld tot downloaden. Dus een vergelijking met een broodje maken is dan we erg makkelijk, aangezien dat overal in ruime mate te verkrijgen valt. Daarnaast schrik ik ook van de prijzen, wilde Paranormal Activity 2 kopen(die ik in de bios heb gezien). Kijk is op bol.com of frs.nl, kost je gewoon 20 a 23 euro voor een 1 disc editie die al 3 maanden te koop is. Moet niet gekker worden.

Naomi Watts

• 54554 messages
  • 3155 votes

Ook een metafoor die voor mij niet best werkt. Bovendien zijn winkels ook vaak een boosdoener, 't distributiekanaal moet ook gewoon korter. En die groep zijn stukken minder destructiever voor de filmindustrie inderdaad. Deze materie valt ook niet echt met een schaartje te knippen, maar imho kan je op zo'n manier makkelijk onderscheid maken tussen een profiteur of een parasiet.

Sasja

• 1338 messages
  • 120 votes

ik weet niet of ik dit mag plaatsen, maar op Freerecordshop.nl zit tegenwoordig ook een download service

- freerecordshop.nl

Onderhond

• 87598 messages
  • 12853 votes

5 euro om te "huren", 13 euro om te "kopen".

Nog even herhalen dat men in Amerika een netflix abo voor een euro of 8 heeft en daarmee een maand lang onbeperkt films kan kijken.

Het is maar hoe je "diefstal" omschrijft natuurlijk.

Tonypulp

• 21231 messages
  • 4608 votes

Op xbox is er ook zo'n dure en beperkte service, Zune. Natuurlijk belachelijk als je het vergelijkt met Netflix ja, achterstallig klote stelsel hier in Europa.

dutchtuga

• 16970 messages
  • 4101 votes

Onderhond wrote:

En verder blijf ik bij mijn idee over het "respect" argument. Dat hoort van twee kanten te komen en je kan downloaden veroordelen wat je wil, als je ook maar durft te geloven dat de filmindustrie het kleinste greintje respect heeft voor z'n trouwste fans dan leef je in een andere wereld dan de mijne.

Inderdaad. Maak het wat aantrekkelijker voor de consument. Voorbeeldje: waarom verdwijnen alle videotheken ineens? Waarom zijn die extreem hoge prijzen voor het verhuren van dvd's niet gewoon verlaagd? Ik wil wedden dat als het huren van een dvd 1 euro kost er veel minder mensen downloaden. De kosten haalt een videotheek er toch wel uit? Zeker voor de populaire films. Nu gaat een hele cultuur verdwijnen. Doodzonde.

Onderhond

• 87598 messages
  • 12853 votes

Dat videotheken verdwijnen is niet meer dan logisch. Fysische stockage is (te) beperkt en huurDVDs zijn zo duur net omdat ze er anders financieel niet komen met hun klantenbestand.

Een DVD fysiek lenen is wmb niet meer van deze tijd. Matige selectie van films, kwaliteit van DVD is niet gegarandeerd, als je al iets leuks vindt is het vaak uitgeleend ... mnee, dan biedt het internet veel meer potentieel.

dutchtuga

• 16970 messages
  • 4101 votes

Toch zou het allemaal een stuk aantrekkelijker gemaakt mogen worden, wat niet eens is geprobeerd. Veel mensen prefereren nog steeds fysiek iets te halen, de deur uit te komen, maar die keus wordt ons nu volledig afgenomen, omdat het downloaden een norm is geworden. De mens is vooral lui gemaakt.

Reinbo

• 70660 messages
  • 0 votes

Ik moet eerlijk bekennen dat sinds ik aan het dl ben geslagen ik het eigenlijk absurd vind dat ik er ooit 20 minuten voor in de auto ging zitten (Videotheek om de hoek is al jaren dicht). Gewoon 2 liter diesel verbranden, terwijl je het gewoon voor een paar watt stroom kunt binnenhalen.

Vind het toch echt aan de branche om een werkend alternatief te bieden. Zie niet waarom dat zo moeilijk moet zijn. En het gaat me in de hele discussie niet eens om het geld. betaal er graag voor en heb er echt al tienduizenden euro's aan uitgegeven (koop, huur en biosbezoek). Laat de producenten (eigenaren) er maar voor zorgen dat ik bij hun content kan komen.... Desnoods enkel via de site van de producent zoals bij bijv. Umfeld en enkele dvd edities van David Lynch. Die heb ik daar braaf gekocht, opsturen mag ook.

Onderhond

• 87598 messages
  • 12853 votes

Tja, ze hebben toen geprobeerd om meer voedsel in de videotheek te introduceren, maar dat was (uiteraard) geen succes. Ik denk trouwens dat we ondertussen op een kantelpunt zijn en dat echt investeren in fysiek materiaal steeds minder zinvol wordt.

Wat bezit betreft zal het nog wel even op zich laten wachten, maar who cares bij een huurfilm. Da's kijken en weer weg. En bij een videotheek wil dat zeggen dat je weer helemaal naar zo'n videotheek moet, daarna moet je dat ding ook weer terugbrengen.

Ik heb verder ook gewoon aardig slechte ervaringen met videotheken. Urenlang rondbaggeren om een paar films vast te hebben waar je matig enthousiast over bent.

Onderhond

• 87598 messages
  • 12853 votes

btw, het werkende alternatief bestaat gewoon al een tijdje, maar niet in Europa. Da's weer één of andere debiele rechtenkwestie waardoor services als iTunes en NetFlix hier niet uitgerold kunnen worden.

Voor 8 euro 1 maand unlimited films (met een mooie database - waar ik zelfs een groot deel van m'n films kan halen). Als filmfan kan je daar toch niet vervelend over doen, denk dat de meeste dat ook wel bereid zijn te betalen.

dutchtuga

• 16970 messages
  • 4101 votes

Maarja, dan zit je films op je pc-scherm te kijken, toch? Niet echt wenselijk voor mijn filmervaring. Dan zouden ze dat video on demand eens mogen verbeteren. Goedkoper maken en vooral in 1080p HD uitzenden. Echt schandalig dat je rond de 6 (?) euro per nieuwe film betaalt, die dan ook nog eens wordt uitgezonden in 720p.

rep_robert

• 27517 messages
  • 4085 votes

8 euro onbeperkt een maand lang is niks ja. Als je kijkt naar de bedragen die wij moeten neertellen voor het digitaal bekijken van een film kan ik eigenlijk wel janken. Dan koop ik liever de dvd dan dat ik een film online een dag huur voor 5 euro o.i.d.

Fortune

• 4316 messages
  • 2772 votes

dutchtuga wrote:

Maarja, dan zit je films op je pc-scherm te kijken, toch? Niet echt wenselijk voor mijn filmervaring.

Zijn genoeg manieren om die weer op je televisie te bekijken.

Onderhond

• 87598 messages
  • 12853 votes

dutchtuga wrote:

Maarja, dan zit je films op je pc-scherm te kijken, toch? Niet echt wenselijk voor mijn filmervaring.

Da's de laatste 5 jaar ook geen probleem meer. Kabeltjes, wireless of via systemen als Wii/Xbox (die ook naadloos aansluiten op een service als NetFlix). Opties genoeg om je film van het internet naar je TV te krijgen.

De computernerd die achter z'n bureautje in een ongemakkelijke stoel de films tussen de pixels door probeert te kijken is een aardig verouderd cliché.

Guest

Let op: In verband met copyright is het op MovieMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.