• 178.414 movies
  • 12.231 shows
  • 34.012 seasons
  • 647.724 actors
  • 9.378.666 votes
Profile

Het download-discussietopic (GEEN downloadtips!)

The Oceanic Six

• 60517 messages
  • 4107 votes

FOK.nl / Nieuws / [Upd] Lange Frans beetje hypocriet / FOK!frontpage - frontpage.fok.nl

Wat een kneus, die lange Frans. Lees vooral even de updates bij dat nieuwtje

melvddonk

• 3972 messages
  • 0 votes

Haha, echt triest inderdaad.

Movie-Addicted

• 2221 messages
  • 3435 votes

Ja inderdaad, beetje vreemd weer van hem. Overigens vind hem wel een toffe peer.

_Se7en_

• 2041 messages
  • 1780 votes

Bah, Lange Frans. Wat een pannenkoek is dat zeg.

Skycrawler

• 741 messages
  • 0 votes

Erg hypocriet van Frans. Het Twitterbericht die hij als verdediging plaatste voor zijn illegale handelingen is zo mogelijk nog hypocrieter. Dat bewijst dat Frans selectief is wanneer het hem uitkomt.

_Se7en_

• 2041 messages
  • 1780 votes

Je zou toch denken dat hij genoeg geld heeft om z'n dvdtjes te kopen i.p.v. downloaden. Al is het vast lastig geld verdienen met zulke kutmuziek.

U-96

• 11875 messages
  • 2081 votes

goelian

• 217 messages
  • 323 votes

Ik download ook gewoon. Mijn lokale videotheek is ook maar een bende.

Prijzen veels te hoog, personeel dat totaal geen interesse heeft in film, er missen vaak films die ik wil zien, vooral veel komedie films. De indeling klopt trouwens ook niets van.

En daarbij, als ik zin heb in een bepaalde film, heb ik hem binnen 10 in minuten, en als ik iedere keer naar de videotheek moet gaan waar ik een halfuur moet zoeken + de kans bestaat dat zij hem niet hebben, download ik hem wel.

Daarentegen ga ik ook regelmatig naar de bioscoop. Altijd gezellig + de nieuweste films die nog niet te downloaden zijn.

Onderhond

• 87599 messages
  • 12853 votes

Weet niet of het hier thuishoort, maar het is er aardig aan gerelateerd:

Persoonlijke rant tegen het distributiemodel van de filmwereld.

ToNe

• 2865 messages
  • 2336 votes

Heb je een link van de rant waar je naar refereert? Kon die niet zo 1-2-3 vinden op de site.

Het grootste probleem van dit model is dat het in stand wordt gehouden door MBA's van de oude stempel. Internet heeft informatie voor de consument wel gedemocratiseerd, maar de industrie werkt liever vanuit het oudere (winstgevender?) systeem van segmentering en lokalisatie.

Met alle respect voor filmliefhebbers als jij en ik: we behoren niet tot de demografie waar zij groots op inzetten. Vandaar dat het model ons nooit naar behoren zal faciliteren.

Onderhond

• 87599 messages
  • 12853 votes

De link naar m'n eigen rant staat gewoon in m'n vorige bericht?

Als je de rant van Peter Martin bedoelt: http://twitchfilm.com/news/2011/04/hey-amc-theaters-worry-about-your-customers-not-premium-vod.php

Als je de open brief bedoelt, die staat hier: Movie City News Alert: 23 Filmmakers Sign Open Letter Against Premoum VOD - myemail.constantcontact.com

(linkjes zijn niet echt visueel duidelijk op Twitch, zal er eens over klagen )

Ik begrijp trouwens best dat het oude model winstgevender was voor de filmindustrie, maar al een tijdje niet meer binnen de huidge situatie waar geïrriteerde mensen de film gewoon downloaden. Ik begrijp ook dat ik niet de main focus ben, maar dat men zich liever richt op het avondje-uit-popcorn publiek, ook dat blijft een redelijk verwrongen situatie waar een hoop films ook meteen mee uit de boot vallen.

ToNe

• 2865 messages
  • 2336 votes

Thanks. Het was de theater-rant.

Er heerst nog te veel een 'pas-je-maar-aan-ons-aan' mentaliteit waardoor de zgn. oplossingen de problemen niet wegnemen. Uit de VOD-oplossing lees ik bijv. dat het de krimpende DVD-verkoop moet gaan compenseren ipv. de home-theater bezitter (zelfde release window, alternatieve kanaal) te faciliteren. Alles is top-down.

Vandaar dat ik weinig hoop heb voor enige verandering. Popcornfilms zijn helaas hierin leidend (en bepalend) waardoor men pas aan verandering zal denken als ook deze films plots verliesgevend worden. Zelfs dan blijft het nog de vraag of de aangedragen oplossingen de breedte van het aanbod ten goede zullen komen.

Onderhond

• 87599 messages
  • 12853 votes

Ik ben eigenlijk wel eens benieuwd naar de huidige iTunes situatie. Daar is de bibliotheek ondertussen echt wel redelijk gigantisch geworden (qua muziek dan toch) zodat ook de kleinere en obscuurdere genres vlot bediend kunnen worden.

Enig idee hoe winstgevend zo'n platform ondertussen is, of teren die nog steeds op de zakzentjes van Apple?

Waku

• 5458 messages
  • 6492 votes

Bij Sucker Punch (2011):

Wat een gezeik over "pindakazen"....

Laat iedereen in zijn waarde.

Je bent vrij om te "pindakazen"of om het niet te doen.

Moderator, sluit aub de discussie hierom zodat het gewoon weer over de film gaat zoals moviemeter bedoelt is.

Weet ik teminste of ik wel of niet de film kan down..euhhh.."pindakazen"

AC1

• 5775 messages
  • 909 votes

Waku wrote:

Wat een gezeik over "pindakazen"....

Laat iedereen in zijn waarde.

Waarom laat je de artiesten van wie je gratis geniet niet in hun waarde? Ik val haast van mijn stoel als ik zo'n uitspraken lees. Zeg mij eens eerlijk, waarom moeten we profiteurs zoals jij respecteren?

Waku wrote:

Je bent vrij om te "pindakazen"of om het niet te doen.

Die is goed! Nee, je bent alleen maar zogenaamd vrij (buiten schot) omdat het controleren haast onmogelijk is. Je weet goed genoeg dat je zit te profiteren van het systeem omdat de verspreiding van software via computers zo'n praktijken nu eenmaal mogelijk maakt.

Waku wrote:

Moderator, sluit aub de discussie hierom zodat het gewoon weer over de film gaat zoals moviemeter bedoelt is. Weet ik teminste of ik wel of niet de film kan down..euhhh.."pindakazen"

Heb je dan toch last van je geweten dat je het niet graag leest? Trouwens, je hele post gaat niet over film maar over hoe heerlijk je het vindt dat je niet voor je hobby (want liefde kan ik het niet noemen) betaalt. Je zit jezelf gewoon mooi te praten. Je hebt gewoon geen respect voor iemand anders maar wij moeten je in je waarde laten? Haha.

Moderator, er zijn genoeg websites waar zulk soort praat niet kan omdat het als een vorm van 'gedogen' wordt beschouwd. Wanneer treden jullie eens wat strenger op? Dit is gewoon vreemd, verdacht en onbeschrijflijk hypocriet!

Naomi Watts

• 54554 messages
  • 3155 votes

Helemaal mee eens AC1. Die contradicties in één post inderdaad, om dan nog maar te zwijgen over het goed praten van diefstal en vervolgens gaan prediken over het in de waarde laten .

ehs21

• 615 messages
  • 293 votes

Het is toch logisch dat iedereen het doet als het niet aangepakt wordt? Alsof jullie nooit iets verkeerd doen, ook vast wel eens een boete gehad voor te hard rijden oid. Ik krijg nu namelijk een beetje het gevoel van "kijk ons eens goed zijn dat we overal netjes voor betalen". Prima als je dat doet natuurlijk, maar dat hoef je ook nog niet te gaan predikken en anderen veroordelen als ze wel DL-en.

dutchtuga

• 16970 messages
  • 4101 votes

Eindeloos downloaden is natuurlijk even wat anders dan een keertje een boete krijgen. Het gaat niet zozeer om het netjes alles betalen, maar vooral om het respect tonen naar de filmindustrie. Nu zit er wel een verschil tussen grootverdieners en de rest, maar mensen die bewust nooit kopen, omdat alles te downloaden is, zijn gewoon triest.

Overigens hoort een film als deze gewoon in de allerbeste kwaliteit gezien te worden, dus gewoon de blu-ray kopen.

ehs21

• 615 messages
  • 293 votes

Uiteraard is dat wat anders. Maar als je bijv. de keus gegeven wordt tussen 2 identieke broden en de ene is 1 euro en de andere 2 dan kiest iedereen voor die van 1. En zo is het natuurlijk ook met DL-en, 15 euro voor een dvd of graits dl-en. Ik vind het dus vrij logisch dat mensen het doen. Dan moeten ze maar zorgen dat het beter controleerbaar is. Zelf koop ik bijv wel altijd netjes mijn playstation 3 spellen, maar films en vooral series download ik wel.

Tonypulp

• 21231 messages
  • 4608 votes

Wat een vreemd voorbeeld. Je betaalt er dan toch alsnog voor? Als de ene winkel 10 euro vraagt voor ''bassie en adriaan gaan op vakantie'' en de ander 8, dan koop je toch de dvd voor 8? Het heeft echter niets te maken met het verschil tussen kopen (betalen) of downloaden (jatten).

Downloaden valt niet goed te praten, hoe vaak het ook geprobeerd wordt. Alleen in zeldzame gevallen (geen release) is het gerechtvaardigd.

Naomi Watts

• 54554 messages
  • 3155 votes

Ongelofelijk, gaan misdadigers nu de schuld leggen bij de autoriteiten .

ehs21

• 615 messages
  • 293 votes

Ik praat het ook niet goed, ik zeg alleen dat het logisch is dat het gedaan wordt aangezien het niet aangepakt wordt.

Naomi Watts

• 54554 messages
  • 3155 votes

Dus als moord niet aangepakt wordt is het logisch om mensen te gaan vermoorden? Ok..

ehs21

• 615 messages
  • 293 votes

sjonge jonge kon je niet nog een slechter argument bedenken?

dutchtuga

• 16970 messages
  • 4101 votes

Nu trek je het wel een beetje ver door, NW

Dat er gedwonload wordt is normaal, inderdaad, gezien het simpele feit dat het allemaal maar gewoon kan. De mens denkt in veel (domme) gevallen helaas niet door, als ze hun film maar zo snel mogelijk en goedkoop mogelijk in huis kan halen, ongeacht de kwailteit.

Aan de andere kant wordt er ook niet erg gemotiveerd om te kopen, aangezien er teveel distributeurs en winkels zijn die je uitmelken tot en met. Kijk bijvoorbeeld naar de bioscoop; zo'n Pathé Unlimited is een goed middel om weer veel volk naar de bioscoop te trekken. Waren er geen winkels als Fame en Play.com geweest had ik ook waarschijnlijk veel minder gekocht dan dat ik nu doe.

Naomi Watts

• 54554 messages
  • 3155 votes

dutchtuga wrote:

Nu trek je het wel een beetje ver door, NW

Bij zo'n dom excuus had je zoiets kunnen verwachten natuurlijk .

ehs21

• 615 messages
  • 293 votes

wat is daar dom aan dan? Ik zeg gewoon hetzelfde als dutchtuga alleen die doet het wat uitgebreider.

moviemafketel

• 19752 messages
  • 2118 votes

Ik download heel soms, maar heb nog geen mensen vermoord. Kan nog komen natuurlijk.

Naomi Watts

• 54554 messages
  • 3155 votes

ehs21 wrote:

wat is daar dom aan dan? Ik zeg gewoon hetzelfde als dutchtuga alleen die doet het wat uitgebreider.

Ik vind het nou niet zo slim om als criterium te hanteren dat iets heel logisch is om dat je er niet op gepakt kan worden, het is juist veel logischer door te stellen of iets nou goed of slecht is. Zelfs een kind kan je vertellen dat downloaden gewoon diefstal is.

Naomi Watts

• 54554 messages
  • 3155 votes

moviemafketel wrote:

Ik download heel soms, maar heb nog geen mensen vermoord. Kan nog komen natuurlijk.

Met zo'n avatar heb je de schijn een beetje tegen mafketel .

Guest

Let op: In verband met copyright is het op MovieMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.