- Home
- Filmforum
- Film - Algemeen
- Het download-discussietopic (GEEN downloadtips!)
Het download-discussietopic (GEEN downloadtips!)
rep_robert
-
- 27517 messages
- 4085 votes
Gedeeltelijk eens. Ik haal heel veel plezier uit een bezoekje naar de bios. Ik ga dan ook met veel plezier heen elke week(kom je ook is je huis uit als je een film kijkt). Daarnaast heeft de bios gelukkig ook nog wel altijd primeurs t.o.v. de downloaders dus ik ben af en toe nog wel gelukkig hoor 
Huren vind ik ook niks meer, vroeger huurde ik elke week wel een video of dvd. Maar aangezien ik voor 5/6 euro(of goedkoper) ook leuke films kan kopen zie ik het nut niet meer om voor 3 euro 1 te huren. Heb nu al 4 jaar niets meer gehuurd.
U-96
-
- 11875 messages
- 2081 votes
Ik vind persoonlijk zelf een film in de bioscoop kijken een beetje uit de mode is, waarom? je hebt nu al zulke grote monitoren en dolby surround systemen of je pc op een biemer aansluiten? waarom die moeite nemen om naar de Bioscoop te gaan? als ik naar de bioscoop ga is dat voor de gezelligheid met Friends, eigenlijk niet voor de film. Omdat ik van een bepaalde genre houdt dat niet of zelden gedraaid worden in de bioscopen.
Ik zie een bioscoopgezoek echt als een uitje. Niet alleen vanwege de film, maar alles eromheen. Gezellig een drankje ervoor, grote zaal met veel mensen, van die goedkope automaatkoffie (heerlijk), de sfeer in zo'n zaal, etc. etc. Het hangt dan wel weer vanaf of er een aantrekkelijke film draait, dus wat dat betreft kan ik me wel vinden in je punt.
Movie-Addicted
-
- 2221 messages
- 3435 votes
Ik zie een bioscoopgezoek echt als een uitje. Niet alleen vanwege de film, maar alles eromheen. Gezellig een drankje ervoor, grote zaal met veel mensen, van die goedkope automaatkoffie (heerlijk), de sfeer in zo'n zaal, etc. etc. Het hangt dan wel weer vanaf of er een aantrekkelijke film draait, dus wat dat betreft kan ik me wel vinden in je punt.
Ja precies, vandaar schreef ik ook : als ik naar de bioscoop ga, is dat voor de gezelligheid met Friends
Naomi Watts
-
- 54554 messages
- 3155 votes
Voor de gezelligheid naar de bios? Ga dan clubben. Ik ga naar de bios omdat ik die desbetreffende film gewoon wil zien, easy as that.
Onderhond
-
- 87599 messages
- 12854 votes
Ik vind het gewoon frustrerend dat die films al zo snel in goede kwaliteit te downloaden zijn, er zitten dan ergens gewoon lekken die gedicht moeten worden.
Eens met de frustratie, maar oneens met de conclusie. Het downloaden is ondertussen 15 jaar aan de gang, maar nog steeds slagen ze er niet in om films globaal te releasen. Er zijn echt maar weinig markten waar de vraag van de klant zo staalhard genegeerd wordt.
rep_robert
-
- 27517 messages
- 4085 votes
Eens, dat had ik volgens mij ook nog ergens in dat verhaaltje verteld. Het is gewoon stuitend dat een film in Amerika soms gewoon een half jaar of eerder uitkomt dan in Europa/Nederland. Dat helpt natuurlijk niet tegen het downloaden.
Onderhond
-
- 87599 messages
- 12854 votes
Ook opmerkelijk voor de Japanse markt trouwens, ik merk al een tijdje dat ik steeds meer moet terugvallen op fansubs of festival subs, het vinden van Japanse releases met Engelse subs wordt steeds moeilijker, en dat terwijl het releasen van Japanse films buiten Japan ook steeds zeldzamer wordt. Zo zijn er weer een hoop recente films die ik gewoon niet op DVD kan aanschaffen terwijl ik daar wel de behoefte aan heb. Droevige regressie.
Movie-Addicted
-
- 2221 messages
- 3435 votes
Voor de gezelligheid naar de bios? Ga dan clubben. Ik ga naar de bios omdat ik die desbetreffende film gewoon wil zien, easy as that.
Ik zie het als een uitje, je moet het zo bekijken als je met een groep van 4 of 6 mensen gaat of je zus en broer? ga ik niet de spelbreker zijn van: Ja hoor, ik ga die film echt niet kijken! dan zit ik maar voor spek en bonen ofzo 
Naomi Watts
-
- 54554 messages
- 3155 votes
Ik zie het als een uitje, je moet het zo bekijken als je met een groep van 4 of 6 mensen gaat of je zus en broer? ga ik niet de spelbreker zijn van: Ja hoor, ik ga die film echt niet kijken! dan zit ik maar voor spek en bonen ofzo
Als het inderdaad een film is die je niet echt wil zien maar dat je door gezelschap water bij de wijn moet doen, snap ik die gedachtegang wel ja
.
Reinbo
-
- 70660 messages
- 0 votes
Ik heb altijd het downloaden van films min of meer ontweken. Echter, door het zeer geringe aanbod van films in videotheken en 'films' op tv (m.a.w. 50% film, 50% reclame) wordt je hoe dan ook richting het downloaden geduwd.
Idem, ben er dit jaar ook toe over gegaan. Puur omdat de videotheken nauwelijks nog interessant aanbod hebben. Bovendien sluiten er steeds meer de deuren. Maar heb wel een doorlopende Pathe pas, dus voor de grote titels wacht ik het liefst op de biosrelease.
Vind het prima als het strafbaar/moeilijker gemaakt wordt, als ze daar maar wat legale manieren tegenoverstellen. Want het blijft gek dat de filmindustrie minder instaat blijkt het aanbod bij de klant te krijgen dat die 'illegalen' sites.
Reinbo
-
- 70660 messages
- 0 votes
Ik vind persoonlijk zelf een film in de bioscoop kijken een beetje uit de mode is, waarom? je hebt nu al zulke grote monitoren en dolby surround systemen of je pc op een biemer aansluiten? waarom die moeite nemen om naar de Bioscoop te gaan? als ik naar de bioscoop ga is dat voor de gezelligheid met Friends, eigenlijk niet voor de film. Omdat ik van een bepaalde genre houdt dat niet of zelden gedraaid worden in de bioscopen.
Ik heb een behoorlijk mooie thuisbios maar vind de beleving in de bios en zeker IMAX3D toch wel meer dan de moeite waard om voor naar de bios te gaan.
Movie-Addicted
-
- 2221 messages
- 3435 votes
Idem, ben er dit jaar ook toe over gegaan. Puur omdat de videotheken nauwelijks nog interessant aanbod hebben. Bovendien sluiten er steeds meer de deuren. Maar heb wel een doorlopende Pathe pas, dus voor de grote titels wacht ik het liefst op de biosrelease.
Vind het prima als het strafbaar/moeilijker gemaakt wordt, als ze daar maar wat legale manieren tegenoverstellen. Want het blijft gek dat de filmindustrie minder instaat blijkt het aanbod bij de klant te krijgen dat die 'illegalen' sites.
Precies, goed verwoordt (de 2e alinea) mee eens.
Hannibal
-
- 9358 messages
- 3277 votes
Kabinet wil illegaal downloaden verbieden - Internet & Media - VK - volkskrant.nl
Iets wat al illegaal is verbieden... knappe titel weer Volkskrant 
Movie-Addicted
-
- 2221 messages
- 3435 votes
Kabinet wil illegaal downloaden verbieden - Internet & Media - VK - volkskrant.nl
Iets wat al illegaal is verbieden... knappe titel weer Volkskrant
Of ze zijn het woord "gedogen" vergeten. Het zou moeten zijn; Het illegaal (gedogen) downloaden verbieden.
Black Math
-
- 5430 messages
- 1753 votes
Idem, ben er dit jaar ook toe over gegaan. [...]
Jij downloadt tegenwoordig ook?
Echt de laatste "bekende" user op deze site waarvan ik het had verwacht.
Movie-Addicted
-
- 2221 messages
- 3435 votes
Haha! 
Hannibal
-
- 9358 messages
- 3277 votes
Of ze zijn het woord "gedogen" vergeten. Het zou moeten zijn; Het illegaal (gedogen) downloaden verbieden.
Iets wat gedoogd wordt is ook verboden, er wordt alleen niet tegen opgetreden.
"Aanpakken" (zoals ze in de eerste zin gebruiken) is het juiste woord.
Black Math
-
- 5430 messages
- 1753 votes
Haha!
Movie-Addicted
-
- 2221 messages
- 3435 votes
Iets wat gedoogd wordt is ook verboden, er wordt alleen niet tegen opgetreden.
"Aanpakken" (zoals ze in de eerste zin gebruiken) is het juiste woord.
Owja, sorry. Dom van me idd "aanpakken"
Reinbo
-
- 70660 messages
- 0 votes
Ben er ook lang fel op tegen geweest, maar toen eind vorig jaar weer een kwaliteitsvideotheek in Rotterdam de deuren sloot en ook het aanbod van mijn andere twee huisvideotheken steeds meer 50 keer dezelfde Hollywood sequel ipv arthouse titels begon te bestaan, heb ik mijn heil elders gezocht. Maar daarnaast blijf ik met mijn doorlopende Pathepas. LantaarnVenster pas en regelmatige aankopen ene grote financier van de filmindustrie. Kan niet wachten op een Europeese iTunes site, maat dan wel een waar alles te vinden is.
Trouwens niet als aanklacht of zoiets bedoeld, ik download zelf ook, maar ik durf dat meestal niet bij mijn berichten te schrijven, vanwege het risico dat Reinbo dan reageert met "Dief!"
Ben nu zelf ook een dief, maar heb nu eenmaal een enorme honger en 'steel' vrijwel alleen wat ik nergens anders (meer) kan krijgen... Is trouwens wel makkelijk dat DL en goed voor het milieu. Hoef geen 10 km in de auto voor wat films. 
Black Math
-
- 5430 messages
- 1753 votes
Mij hoor je je niet veroordelen. Moet trouwens zeggen dat sinds ikzelf flink films ben gaan downloaden, het aantal gekochte DVD's ook schrikbarend snel gestegen is. Maar blij dat ik het nu dus voortaan gewoon kan zeggen wanneer ik een film heb gedownload 
BoordAppel
-
- 14274 messages
- 3282 votes
Bits of Freedom en de Consumentenbond mochten niet aanwezig zijn bij de persconferentie over het downloadverbod. Ze waren zeker te bang voor kritische vragen die ze niet konden beantwoorden?
En hoe gaan ze dat downloadverbod handhaven, met deep packet inspection? Zeg maar dag tegen het briefgeheim. Grove schending van de privacy.
Reinbo
-
- 70660 messages
- 0 votes
Ach dat privacy argument vind ik ook altijd overtrokken. Vroeger viel men al over een camera, want dat kon echt niet en nu zet iedereen alles op
Youtube. Daarbij als je niks te verbergen hebt, is het briefgeheim ook niet velangrijk. Verder weet google & co toch al precies wat je uitspookt.
BoordAppel
-
- 14274 messages
- 3282 votes
Doet er niet toe. Van mijn communicatie met derden blijft iedereen af, ook al heb ik niets te verbergen. Ik zou niet graag in een politiestaat wonen.
Black Math
-
- 5430 messages
- 1753 votes
Ik zou het ook erg eng vinden als mijn brieven waarin ik soms heel erg persoonlijke dingen uitwissel door anderen gelezen worden. Ik schrijf soms dingen waarvan ik niet zou willen dat sommige vrienden het lezen, laat staan mensen die ik niet eens ken.
rep_robert
-
- 27517 messages
- 4085 votes
Stel je hebt gevoelige informatie op je pc...stel je dan is voor.
Reinbo
-
- 70660 messages
- 0 votes
Lijkt me ook niet dat 'de staat' daar veel interesse zou hebben. Bovendien , wie zegt dat ze dat nu al niet allemaal kunnen lezen. Het enige verschil os dat ze het dan ook mogen. Heeft verder weinig met een politiestaat te maken. Eerder een google of facebookstaat..... Anyway, ik snap ook wel dat het niet prettig lijkt, maar denk dat het feitelijk voor 99% geen bal
Uitmaakt.
Reinbo
-
- 70660 messages
- 0 votes
Stel je hebt gevoelige informatie op je pc...stel je dan is voor.
Die is nu toch ook niet veilig..... Er is vast wel ergens een 13 jarige die dat eraf kan halen.
BoordAppel
-
- 14274 messages
- 3282 votes
Dat de overheid al je communicatie en gedrag in kaart brengt heeft alles met een politiestaat te maken. Elk voorstel dat daar ook maar een beetje bij in de buurt komt moet direct afgeschoten worden.
Reinbo
-
- 70660 messages
- 0 votes
Ze gaan dat natuurlijk enkel pas ik kaart brengen als je ergens van verdacht wordt. Bovendien doen ze dat natuurlijk nu ook al in bepaalde gevallen. Alleen is het dan niet bruikbaar als bewijs.