• 178.522 movies
  • 12.249 shows
  • 34.035 seasons
  • 647.800 actors
  • 9.380.056 votes
Profile

Het download-discussietopic (GEEN downloadtips!)

startkabels

• 383 messages
  • 0 votes

Link volkskrant is uit jan 2009, andere bericht gaat over een geboekt succesje van Eyeworks zodat 1 film van FTD werd gehaald.

Ik heb maar 1 politiek bericht gelezen en dan is deze:

http://tweakers.net/nieuws/...

Als de dat leest zie je dat het nog gewoon legaal is.

startkabels

• 383 messages
  • 0 votes

Pitakaas wrote:

Omdat je verwacht dat de film slecht is, dus daarom maar download, is echt het zwakste excuus wat je kunt verzinnen.

Wees dan een man en zeg dat je download omdat het makkelijk en gratis is, en stop eens van die excuusjes te zoeken want daar kan ik echt totaal niet tegen. Die excuusjes van jou slaan namelijk ook helemaal nergens op, is totaal niet goed te praten.

Het ging over het kijken van een cam hoor? Downloaden doe ik omdat het "gratis" (internetaccount/usenetaccount) en makkelijk is inderdaad.

Film Pegasus (moderator films)

• 31155 messages
  • 5452 votes

Onderhond wrote:

(quote)

Linkje naar legale download of DVD van The Expendables misschien?

Even geduld zou ik zeggen. Maar ik snap je punt.

Als het zo belangrijk is om de film te zien kan je altijd naar de bioscoop gaan. Het is niet dat je onmogelijk in staat bent om de film te bekijken.

Ik erken wel dat de filmwereld achterloopt qua release en prijzen van hun films. Maar het is niet omdat daar een probleem ligt, dat illegaal downloaden een oplossing is.

• 31155 messages
  • 5452 votes

startkabels wrote:

(quote)

Het ging over het kijken van een cam hoor? Downloaden doe ik omdat het "gratis" (internetaccount/usenetaccount) en makkelijk is inderdaad.

Blijft een feit dat je 'fout' bezig is, ook al is er de bizarre redenering in Nederland dat DOWNloaden niet hetzelfde is als UPloaden, ook al is de bewuste film illegaal op het net gezet.

Je geeft trouwens toe dat je enkel de film download omdat het gratis is en gemakkelijk. Niet omdat de film niet te verkrijgen is via andere kanalen (waar ik nog enigzins begrip voor zou kunnen opbrengen).

• 31155 messages
  • 5452 votes

startkabels wrote:

De filmindustrie verdient het geld echt wel hoor, wat dacht je van sponsoren, posters, gadgets, boeken en weet ik het allemaal. Of denk je dat dat ook allemaal gedownload wordt.

Onder het mom van, 'stelen van de groten mag, want die verdienen toch geld genoeg'?

ToNe

• 2865 messages
  • 2336 votes

Onderhond wrote:

Verder moet je toch toegeven dat het economisch model dat de filmwereld aanhoudt er op uit is zoveel mogelijk centjes afhandig te maken, zonder ook maar enige schroom of poging om dat te verhullen.

Zonder twijfel, maar entertainment is nu eenmaal een gewild product.

Pitakaas

• 2962 messages
  • 246 votes

startkabels wrote:

(quote)

Hou dan op met die verhaaltjes: de film is waarschijnlijk slecht, daarom wil ik niet betalen voor een bioscoopbezoek dus daarom download ik het.

Dat is namelijk gewoon jezelf keihard voor de gek houden.

• 31155 messages
  • 5452 votes

Daar sluit ik mij bij aan, uiteindelijk wil je de film WEL zien, anders zou je hem ook niet downloaden...

startkabels

• 383 messages
  • 0 votes

Pitakaas wrote:

(quote)

Hou dan op met die verhaaltjes: de film is waarschijnlijk slecht, daarom wil ik niet betalen voor een bioscoopbezoek dus daarom download ik het.

Dat is namelijk gewoon jezelf keihard voor de gek houden.

Lees nou eens wat ik zeg!

Ik kijk een cam dus omdat ik niet naar de bios ga voor een film waar ik van te voren van weet dat ik er niet van houdt.

Downloaden doe ik omdat het gratis en makkelijk is.

Nomak

• 11634 messages
  • 0 votes

startkabels wrote:

Ik kijk een cam dus omdat ik niet naar de bios ga voor een film waar ik van te voren van weet dat ik er niet van houdt.

Niet dat het me boeit wat jij doet, maar waarom zou je persé een film willen zien waarvan je op voorhand al weet dat je hem slecht zult vinden?

startkabels

• 383 messages
  • 0 votes

Film Pegasus wrote:

Daar sluit ik mij bij aan, uiteindelijk wil je de film WEL zien, anders zou je hem ook niet downloaden...

Klopt, ik heb ook niet gezegd dat ik een film NIET wil zien. Wel dat het waarschijnlijk niet mijn ding is en dan maar een cam download ipv naar de bios ga.

startkabels

• 383 messages
  • 0 votes

Nomak wrote:

(quote)

Niet dat het me boeit wat jij doet, maar waarom zou je persé een film willen zien waarvan je op voorhand al weet dat je hem slecht zult vinden?

Omdat de film helemaal verheerlijkt wordt en veel te hoge cijfers krijgt, dat wil ik dan welleens zien.

Erwinner

• 33715 messages
  • 3079 votes

Ik jat snoepjes bij AH, maar dan alléén de snoepjes die ik op voorhand niet vertrouw qua smaak

Onderhond

• 87599 messages
  • 12855 votes

Film Pegasus wrote:

Even geduld zou ik zeggen. Maar ik snap je punt.

Even is al gauw 3 (enorme opstand van de bioscopen) tot 6 maand. Het feit dat daar een verschil opzit is al gewoon ridicuul, maar men kijkt er niet meer vanop omdat het zo ingeburgerd is.

Punt is natuurlijk wel dat een film als The Expendables (kleine hype) nu hot is, binnen een maand of 6 is er enkel nog wat animo onder de fans. Dus als je zin hebt om een woordje mee te babbelen als filmminnend mens is het toch echt nu de moment om de film te kijken. Maar als je de film dan wss niet zo goed vindt is die 10 EUR en alles behalve ideale omstandigheden geen aanlokkelijke optie.

Uiteraard is downloaden geen "ideale" en goeie oplossing, maar momenteel zeker wel het meest logische alternatief.

ToNe

• 2865 messages
  • 2336 votes

Onderhond wrote:

Even is al gauw 3 (enorme opstand van de bioscopen) tot 6 maand. Het feit dat daar een verschil opzit is al gewoon ridicuul, maar men kijkt er niet meer vanop omdat het zo ingeburgerd is.

Maar hoe zie jij het dan OH?

Een gelijktijdige release (bios, iTunes, DVD/BR, on-demand)?

De weerstand van een bios, die voorheen 'exclusiviteit' kan claimen, is hierbij dan niet onterecht. Ook de industrie offert, als 't ware, een cyclus niet op. Zo'n box-office run wordt moeilijk opgeven, lijkt mij.

Ik zie hierin niet zo gauw een power-to-the-people beweging deze 'inburgering' / ingebakken mentaliteit veranderen.

Pitakaas

• 2962 messages
  • 246 votes

startkabels wrote:

(quote)

Downloaden doe ik omdat het gratis en makkelijk is.

Je wilt een film niet zien in de bios, maar je wilt hem wel zien op je TV.

Wat is het verschil? Volgens mij zijn beide versies even goed/slecht.

Je kunt toch ook kijken in de bios om te zien waarom de film zo hoog gewaardeerd is?

• 31155 messages
  • 5452 votes

Een idee is de beweging in de muziekwereld, waarbij cd's als het ware nog verkocht worden als promotiemateriaal voor hun optredens. Terwijl dat vroeger net omgekeerd was. Grote namen geven hun muziek zelfs gratis weg. In de muziek is het geld nog wel te rapen in optredens, festivals, koppelen aan bepaald product, ... Misschien geen slecht idee om deze trend ook toe te passen op de filmwereld? Uiteraard niet identiek, maar bij wijze van spreken de basisfilm aan goedkope prijs verkopen en een meerwaarde geven aan specials, 3D versies, meetings, bioscoop, filmzenders, noem maar op.

• 31155 messages
  • 5452 votes

startkabels wrote:

(quote)

Omdat de film helemaal verheerlijkt wordt en veel te hoge cijfers krijgt, dat wil ik dan welleens zien.

Je kan niet weten of de cijfers te hoog liggen als je de film nog niet gezien hebt. Bovendien ga je dan mee een oordeel vellen aan de hand van een camcorder versie wat in mijn ogen je oordeel mee beïnvloedt.

Je mag het nog draaien zoals je wil. Je wil een film zien waar je niet van gaat houden maar toch wil zien. Je ziet de film dus enkel om mee te kunnen lopen met de hype en niet omdat je een film wil zien waar je van denkt dat het wel de moeite zou kunnen zijn? Niet echt filmliefhebberij lijkt me.

DonOswaldo

• 6430 messages
  • 1931 votes

Hoe ging die quote ook al weer, ohja: ''Een beetje filmliefhebber kijkt het origineel!'' (De mensen die altijd camversies dieken kunnen hier natuurlijk niet over mee praten.)

Al download ik zelf ook zo nu en dan wat, maar dan wel met een goede reden.

• 31155 messages
  • 5452 votes

Als je een film download die je moeilijk of niet kan bemachtigen heb ik daar nog begrip voor. Ook niet helemaal koosjer, maar als het niet anders te bekomen is, snap ik de intentie wel. Maar een film als The Expendables downloaden omdat je die enkel wil zien om er over mee te praten, alhoewel je al op voorhand iets hebt van 'die film is gewoon slecht, waarom de hoge schore?' gaat er bij mij niet in. Luxe zoals films en dergelijke moet je nu eenmaal betalen. Voor niets gaat de zon op...

moviemafketel

• 19752 messages
  • 2118 votes

Heel af en toe download ik een film. Uiteraard niet films als Avatar die duidelijk voor de bios bedoeld zijn. Maar gewoon een Drama of een redelijke actiefilm waar lekker dom in wordt geschoten vind ik niet zo'n probleem om dat effies op mijn pc te kijken. Vaak koop ik de films daarna alsnog op dvd als ze me echt goed zijn bevallen.

startkabels

• 383 messages
  • 0 votes

Pitakaas wrote:

Je wilt een film niet zien in de bios, maar je wilt hem wel zien op je TV.

Wat is het verschil? Volgens mij zijn beide versies even goed/slecht.

Je kunt toch ook kijken in de bios om te zien waarom de film zo hoog gewaardeerd is?

Het verschil is dat je voor de bios de deur uit moet en moet betalen, verder zit je in een zaal vol mensen, is er een pauze en kun je de film niet zelf op pauze zetten etc. etc.

Ik heb al andere films gezien in de bios en heb geen tijd om alles daar te gaan kijken.

chevy93

• 12754 messages
  • 1324 votes

ToNe wrote:

Als je zeker weet dat het je niet zal bevallen, dan loop je toch voorbij? Wat is voor raar gedrag, dat je, ondanks je weet dat het geen geld (biosbezoek en DVD-aanschaf) waard is, het dan toch gaat zien/ consumeren?

Ik zeg niet dat het geen geld waard is, maar dat weet ik pas, nadat ik de film heb gezien. Ik zie het probleem ook niet. Als het een kwaliteitsfilm is, schaf ik hem alsnog aan. Als het geen kwaliteitsfilm is, schaf ik hem niet aan, waardoor het bedrijf ook geen geld krijgt. Wat in mijn ogen terecht is, omdat ze slecht werk hebben afgeleverd.

mister blonde wrote:

Precies. Verschikkelijk die drogredenen van mensen die downloaden.

Weet je überhaupt wel wat een drogreden is? Het is gewoon je volle verstand gebruiken... Bovendien lijk jij mij echt zo'n type die wel gewoon een iPod heeft vol met gedownloade muziek en ondertussen de moraalridder speelt.

Als jij film een betaalbaar medium maakt, mag je kritiek gaan leveren op downloaders. Aangezien ik dat niet zie gebeuren...

mister blonde wrote:

Het is heel simpel, als je het geld niet wil uitgeven, moet je wachten tot ie op TV komt.

Dat is al jaren niet meer zo en dat weet je zelf ook.

startkabels

• 383 messages
  • 0 votes

Stelletje moraalridders inderdaad.

Accepteer nou maar dat er altijd wel een manier blijft om te downloaden dus ze kunnen maar beter snel met een goed legaal en betaalbaar download alternatief komen.

Zolang de politiek dat niet heeft zal de rechter downloaden niet verbieden.

Ik betaal nu CD's, internet, usenet etc., dus daar moet het een beetje mee overeenkomen, als de flm industrie er weer grof geld mee wilt gaan verdienen gaat het niet werken.

ToNe

• 2865 messages
  • 2336 votes

chevy93 wrote:

Als het een kwaliteitsfilm is, schaf ik hem alsnog aan. Als het geen kwaliteitsfilm is, schaf ik hem niet aan, waardoor het bedrijf ook geen geld krijgt. Wat in mijn ogen terecht is, omdat ze slecht werk hebben afgeleverd.

Omdat ze slecht werk hebben geleverd! Die drogredenen worden steeds amusanter. De filmindustrie is geen liefdadigheidsinstelling, hoor.

Ik zeg niet dat het geen geld waard is, maar dat weet ik pas, nadat ik de film heb gezien.Ik zie het probleem ook niet.

Nee, ik geloof inderdaad dat je het probleem niet ziet. Echt waar. Vandaar al die bizarre redenen om het te rechtvaardigen.

startkabels

• 383 messages
  • 0 votes

Hij hoeft het niet eens te rechtvaardigen want het is legaal.

DonOswaldo

• 6430 messages
  • 1931 votes

startkabels wrote:

Hij hoeft het niet eens te rechtvaardigen want het is legaal.

Je weet dat rechtvaardig en legaal heel ver van elkaar af kunnen staan..? Als moorden nu opeens legaal wordt, is het daarmee toch niet rechtvaardig..

startkabels

• 383 messages
  • 0 votes

DonOswaldo wrote:

(quote)

Je weet dat rechtvaardig en legaal heel ver van elkaar af kunnen staan..? Als moorden nu opeens legaal wordt, is het daarmee toch niet rechtvaardig..

Jawel officieel geRECHTvaardigd door een RECHTer.

Ik snap wel wat je bedoeld hoor jongen

moviemafketel

• 19752 messages
  • 2118 votes

Denk vooral dat mensen die een studie op het gebied van film doen of werk in die wereld hier de brave zielen uithangen.

Bepaalde films moet je in de bios zien of op dvd/br, maar er zijn genoeg van die losse flodders die je effies binnen wilt halen voor de zondag-middag of zo. Dramaatje, RomCommetje. Soms blijken het baggerfilms te zijn en dan ga ik zo'n dvd uiteraard niet meer in de winkel kopen. Dan ben ik echt dief van eigen portemonnee. Heel vaak zijn het hele aardige films die ik daarna met alle liefde legaal bestel en nog eens in wat betere kwaliteit ga bekijken. Ik vind dat mensen nogal snel gepikeerd zijn hier.

13woutie13

• 4384 messages
  • 0 votes

Op het moment dat je je ogen loopt te verkloten op een torrent met cam-beelden zink je behoorlijk diep.

Guest

Let op: In verband met copyright is het op MovieMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.