• 178.536 movies
  • 12.249 shows
  • 34.035 seasons
  • 647.938 actors
  • 9.380.511 votes
Profile

Het download-discussietopic (GEEN downloadtips!)

Reinbo

• 70660 messages
  • 0 votes

Ik heb zelf het idee dat mensen die downloaden de film ook op hun PC bekijken. Of vergis ik me daarin? PC's hebben klote beeld en slecht geluid. (Vergeleken met grote tv's met goede surround sets)

Verder ben ik van mening dat sommige films nauwelijks tot hun recht komen op een klein scherm met simpel geluid. Met name actiefilms. Geluid moet je voelen.

Wil niet zeggen dat ze dan meteen slecht zijn, maar je mist wel wat. Avatar en Expendables zijn typisch films die je in de bios moet zien. Audio Visuele ervaringen.

Maar ach, films op de commerciele zender kijken is nog erger.....

DonOswaldo

• 6430 messages
  • 1931 votes

yeyo wrote:

Een dvd is toch veel leuker om te bezitten dan zo één of ander stom bestandje op je harde schijf?

Dat sowieso, vind het ook altijd zo raar om mensen te zien met een collectie die volledig uit bootlegs bestaat, maar er toch aardig trots op zijn.

startkabels

• 383 messages
  • 0 votes

Reinbo wrote:

Ik heb zelf het idee dat mensen die downloaden de film ook op hun PC bekijken. Of vergis ik me daarin? PC's hebben klote beeld en slecht geluid. (Vergeleken met grote tv's met goede surround sets)

Verder ben ik van mening dat sommige films nauwelijks tot hun recht komen op een klein scherm met simpel geluid. Met name actiefilms. Geluid moet je voelen.

Wil niet zeggen dat ze dan meteen slecht zijn, maar je mist wel wat. Avatar en Expendables zijn typisch films die je in de bios moet zien. Audio Visuele ervaringen.

Pc's hebben tegenwoorden HD output naar TV, dat ziet er beter uit dan op het witte doek.

BoordAppel

• 14274 messages
  • 3282 votes

Reinbo wrote:

Jij leeft nog in '98 of zo? Tv schermen zijn tegenwoordig pc schermen en vice versa. 5.1 sets heb je ook gewoon voor de pc, al vind ik dat toch maar bijzonder weinig toevoegen.

Film Pegasus (moderator films)

• 31155 messages
  • 5452 votes

Ik treed Reinbo bij dat het kijken van downloads en vooral dergelijke opnames met een camcorder toch not done is voor een echte filmliefhebber. Hoe kan je nu genieten van mindere kwaliteit enkel om er over mee te praten. Een filmliefhebber wil toch kwaliteit?

Ik heb enkel begrip voor downloaden van films die hier niet te verkrijgen zijn op dvd. Meer als laatste redmiddel om een bepaalde film te zien. Maar The Expandebles bvb dowloaden omdat je geen geld wil uitgeven aan de bioscoop is een teken van diefstal en niet omdat je wil genieten van de film zelf. Wel omdat je wil meepraten met de hoop en te gierig bent om er geld aan uit te geven.

In Nederland (ben zelf een Belg) is het blijkbaar gewoon legaal om films te downloaden maar niet te uploaden. Dat is als een bank overvallen, maar de kluis niet mogen opendoen. Als iemand anders de deur heeft opengezet is het geen probleem... Meer een geval van gratis downloaden goed te praten lijkt me en er moreel mee weg te komen.

chevy93

• 12754 messages
  • 1324 votes

Niet mee eens. Ikzelf vind The Expandables zeker geen bioscoopbezoekje waard. En de DVD aanschaffen is al helemaal pure geldklopperij. Daarom zal ik die ga downloaden, zodra er normale kwaliteit is. Als de film goed bevalt zal ik hem in de loop der jaren vast wel een keer aanschaffen. Sommige mensen hebben gewoon niet het geld op iedere film op DVD aan te schaffen/te huren.

En dat het kijken op de PC niet de ultieme kijkervaring is? Dat is voor iedereen anders. Zelf prefereer ik uiteraard de grote TV in de woonkamer met 5.1 installatie, maar die kan ik niet mee naar school nemen. Met een goed paar oortjes (of een gewone koptelefoon) is elke film goed te doen hoor. Kwaliteit van het beeldscherm is tegenwoordig net zo goed als die op TV. Sterker nog, als je een film kijkt op de laptop/PC ben je minder afgeleid dan als je kijkt op de TV.

Overigens wil ik wel aankaarten dat ik 90% van de gedownloade films die ik kijk, ik brand en kijk op de TV.

Film Pegasus wrote:

en vooral dergelijke opnames met een camcorder toch not done is

Daar ben ik het wel mee eens.

Reinbo wrote:

En ook niet iedereen wil honderden euro's uitgegeven, puur alleen om het geluid 'te voelen'. Films moeten ook gewoon goed zijn als je ze 'bescheiden' kijkt en niet alleen met veel bombast. Mijn TV op mijn kamer heeft een scherm dat kleiner is dan die van onze laptop. Trek je daar je eigen conclusies maar uit.

ToNe

• 2865 messages
  • 2336 votes

chevy93 wrote:

Niet mee eens. Ikzelf vind The Expandables zeker geen bioscoopbezoekje waard. En de DVD aanschaffen is al helemaal pure geldklopperij. Daarom zal ik die ga downloaden, zodra er normale kwaliteit is. Als de film goed bevalt zal ik hem in de loop der jaren vast wel een keer aanschaffen.

Als je zeker weet dat het je niet zal bevallen, dan loop je toch voorbij? Wat is voor raar gedrag, dat je, ondanks je weet dat het geen geld (biosbezoek en DVD-aanschaf) waard is, het dan toch gaat zien/ consumeren?

Sommige mensen hebben gewoon niet het geld op iedere film op DVD aan te schaffen/te huren.
Filmconsumptie is geen noodzaak. Je hoeft ook niet alles te willen hebben of te willen zien.

mister blonde

• 12698 messages
  • 5832 votes

Precies. Verschikkelijk die drogredenen van mensen die downloaden. Het is heel simpel, als je het geld niet wil uitgeven, moet je wachten tot ie op TV komt.

Vooral het gezwets van die louisvf eerder op de pagina raakt kant noch wal.

Onderhond

• 87599 messages
  • 12856 votes

ToNe wrote:

ondanks je weet dat het geen geld (biosbezoek en DVD-aanschaf) waard is, het dan toch gaat zien/ consumeren?

Je weet dat de kans daartoe erg groot is. Daarnaast is er uiteraard nog een groot verschil tussen bezitten en consumeren.

Sasja

• 1338 messages
  • 120 votes

Reinbo wrote:

Daar heb je gelijk in, Ook al heb je zon mooie monitor en geluidssysteem aan de pc hangen dan is het nog niet veel om naar te kijken. Daarom bekijken veel mensen die films downloaden via een mediaplayer aan de tv (hd eraan en spelen maar of via hun netwerk)

Sasja

• 1338 messages
  • 120 votes

13woutie13 wrote:

Oei, dat is wel heel erg lui...

Weet je dan niet hoe vervelend het is om een halfuur naar je kast met films te kijken waar je zin in heb? en dan eindelijk een film vinden om erachter te komen binnen een halfuur dat je geen zin hebt om de gekozen film te kijken? (komt wel eens voor)

Spetie

• 38871 messages
  • 8169 votes

Sorry hoor, no offense, maar dat is echt vrouwenlogica.

ToNe

• 2865 messages
  • 2336 votes

Onderhond wrote:

Je weet dat de kans daartoe erg groot is.

Daarom heb je ook 'gelegenheidsdieven'. Maar het is geen rechtvaardiging.
Daarnaast is er uiteraard nog een groot verschil tussen bezitten en consumeren.
Consumeren impliceert een economische investering. Consumptie van The Expandables is gebaseerd op 'toegang tot de bioscoop' wat betekent dat je een kaartje moet kopen. Voor elke andere variatie hierop (uitzending, bezit) dient er ook gewoon betaald te worden. (reclame, aanschaf etc.)

Sasja

• 1338 messages
  • 120 votes

Spetie wrote:

Sorry hoor, no offense, maar dat is echt vrouwenlogica.

Komt dat goed uit, ik ben er ook 1

Justinw

• 5378 messages
  • 1803 votes

Reinbo wrote:

Verder ben ik van mening dat sommige films nauwelijks tot hun recht komen op een klein scherm met simpeggl geluid. Met name actiefilms. Geluid moet je voelen.

Ik heb me tv via een HDMI kabel naar me PC gelinkt. Fungeert als een soort 2e beeldscherm. Werkt perfect en is haarscherp bij 1920 bij 1080. Ook een simpele DVIX ziet er al stukker beter uit dan op een pc schermpje.

Avatar moet je trouwens inderdaad in 3D in de bios hebben gezien. The Expendables ga ik deze of aankomende week heen

Onderhond

• 87599 messages
  • 12856 votes

ToNe wrote:

Consumeren impliceert een economische investering. Consumptie van The Expandables is gebaseerd op 'toegang tot de bioscoop' wat betekent dat je een kaartje moet kopen. Voor elke andere variatie hierop (uitzending, bezit) dient er ook gewoon betaald te worden. (reclame, aanschaf etc.)

Even ter zijde, als "consument" betaal je uiteindelijk (meestal) ook voor een download. Wel aan de verkeerde partij, maar dat vind ik eerlijk gezegd niet zozeer de zorg van de consument (hoewel het recht daar anders over denkt).

Verder moet je toch toegeven dat het economisch model dat de filmwereld aanhoudt er op uit is zoveel mogelijk centjes afhandig te maken, zonder ook maar enige schroom of poging om dat te verhullen.

Ik ben geen econoom, maar vraag me geregeld af of er precedenten zijn waar de vraag van de consument zo radicaal genegeerd wordt ten gunste van een door de industrie geprefereerd model. Zeker in deze tijd win je daar absoluut geen zieltjes mee, wat toch het hoofddoel is.

Spetie

• 38871 messages
  • 8169 votes

Reinbo wrote:

Tjonge je loopt echt hopeloos achter he? Als ik download brand ik de films op dvd en die kijk ik op het grote televisiescherm. Voor divxfilms, die ik niet kan branden heb ik net als JustinW een HDMIkabel van mijn computer naar mijn televisie lopen en die kijk ik rechtstreeks. Reken maar dat het beeld goed is.

Op de PC films kijken lijkt mij ook niets.

AHWA

• 16922 messages
  • 1293 votes

Film kijken op pc is niets mis mee. Doe ik vaak genoeg. Goed beeld of goed geluid geef ik niet zo heel veel om.

Pitakaas

• 2962 messages
  • 246 votes

Ik heb gewoon een mediaspeler staan waarop ik alle 1080p BluRays vlekkeloos kan afspelen.. Techniek is allang geen issue meer om kwaliteit in te leveren tov de verzamelaars.

Sterker nog, ik download BluRays die ik op DVD heb verzameld, en de BluRays zijn betere kwaliteit!

Goed beeld en goed geluid geef ik zeker om, dus cam versies downloaden vind ik gewoon verspilde moeite.

AHWA

• 16922 messages
  • 1293 votes

Ach, cams en TS'en zijn -mits ze redelijk zijn- op een iPod touch goed te kijken.

startkabels

• 383 messages
  • 0 votes

Film Pegasus wrote:

Ik treed Reinbo bij dat het kijken van downloads en vooral dergelijke opnames met een camcorder toch not done is voor een echte filmliefhebber. Hoe kan je nu genieten van mindere kwaliteit enkel om er over mee te praten. Een filmliefhebber wil toch kwaliteit?

Dat je camversies download geeft misschien juist aan dat je een echte filmliefhebber bent.

Zal dit even toelichten want kan me voorstellen dat het onlogisch klink: Films die mij goed lijken kijk ik het liefst in bios of anders in HD.

Films waarvan ik van te voren weet dat ik ze niet goed ga vinden (ben vrij kritisch) zal ik niet snel kijken, maar bijvoorbeeld bij The Expendables heb ik een cam gedownload bij gebrek aan betere kwaliteit op internet en omdat ik het een bioscoop bezoek niet waard vond.

Zo kan ik toch een mening vormen over deze film, want was nogal sceptisch over de cijfers op moviemeter en IMDB.

Film Pegasus wrote:

Ik heb enkel begrip voor downloaden van films die hier niet te verkrijgen zijn op dvd. Meer als laatste redmiddel om een bepaalde film te zien. Maar The Expandebles bvb dowloaden omdat je geen geld wil uitgeven aan de bioscoop is een teken van diefstal en niet omdat je wil genieten van de film zelf. Wel omdat je wil meepraten met de hoop en te gierig bent om er geld aan uit te geven.

Waarom heb je daar geen begrip voor, ik zie downloaden als eerste hulpmiddel om een film te zien die ik niet in de bios ga kijken of simpelweg niet draait.

Dat ik The Expendables niet in de bios wilt zien heeft niets met gierigheid te maken, maar met keuzes. Of kijk jij alle films die in de bios draaien?

Dat jij downloaders beticht van diefstal slaat nergens op, je bent geen rechter en downloaden is legaal.

Film Pegasus wrote:

In Nederland (ben zelf een Belg) is het blijkbaar gewoon legaal om films te downloaden maar niet te uploaden. Dat is als een bank overvallen, maar de kluis niet mogen opendoen. Als iemand anders de deur heeft opengezet is het geen probleem... Meer een geval van gratis downloaden goed te praten lijkt me en er moreel mee weg te komen.

Je vergelijking rammelt aan alle kanten. Internet is van iedereen en mensen mogen zelf weten wat ze downloaden voor zichzelf.

Wat inderdaad illegaal is is de verspreiding van film met copyrights door ze te uploaden.

Kan dit niet rijmen met een bank overvallen.

Hannibal

• 9358 messages
  • 3277 votes

Downloaden uit illegale bron is sinds dit jaar ook niet meer legaal.

startkabels

• 383 messages
  • 0 votes

Hannibal wrote:

Downloaden uit illegale bron is sinds dit jaar ook niet meer legaal.

Kun je daar een bron van geven? Volgens mij was het verbod op The Pirate Bay in nedeland, dat BREIN zo graag wilde, afgewezen door de rechter.

Pitakaas

• 2962 messages
  • 246 votes

Laten we onszelf vooral niet voor de gek houden mannen. Misschien is het dan wel legaal, het is gewoon fout.

Ik download zelf ook, maar besef ten minste dat ik fout zit... En probeer dan geen excuusjes te verzinnen zoals startkabels.. Met jouw kronkelingen kun jij een moord nog goed praten!

Dat je camversies download geeft misschien juist aan dat je een echte filmliefhebber bent.

Zal dit even toelichten want kan me voorstellen dat het onlogisch klink: Films die mij goed lijken kijk ik het liefst in bios of anders in HD.

Films waarvan ik van te voren weet dat ik ze niet goed ga vinden (ben vrij kritisch) zal ik niet snel kijken, maar bijvoorbeeld bij The Expendables heb ik een cam gedownload bij gebrek aan betere kwaliteit op internet en omdat ik het een bioscoop bezoek niet waard vond.

Zo kan ik toch een mening vormen over deze film, want was nogal sceptisch over de cijfers op moviemeter en IMDB.

Dit is toch gewoon je reinste onzin?

Film Pegasus (moderator films)

• 31155 messages
  • 5452 votes

startkabels wrote:

Dat je camversies download geeft misschien juist aan dat je een echte filmliefhebber bent. Zal dit even toelichten want kan me voorstellen dat het onlogisch klink: Films die mij goed lijken kijk ik het liefst in bios of anders in HD.

Je spreekt jezelf tegen. Je vond het niet waard om de bioscoop een bezoek te geven voor The Expendables, maar wel de moeite om het net af te schuimen om de film toch per se te willen zien. Enige motivatie om een camcorder versie te verkiezen boven een groot scherm is toch puur het feit dat het eerste gratis is? Want ik veronderstel dat jij niet zal betalen voor een download.

Je vergelijking rammelt aan alle kanten. Internet is van iedereen en mensen mogen zelf weten wat ze downloaden voor zichzelf.

Wat inderdaad illegaal is is de verspreiding van film met copyrights door ze te uploaden.

Kan dit niet rijmen met een bank overvallen.

Ook al moet de filmindustrie meer meegaan met z'n tijd en met films op het internet te zetten, een beter antwoord kunnen bieden aan de huidige vraag. Maar zelf gaan ze dat nooit doen als het er gratis wordt afgenomen. De schuld verschuiven naar de personen die uploaden is de handen wassen in onschuld. Gratis bestaat niet en downloaden zonder te betalen, zeker een versie die illegaal is opgenomen in een bioscoop met een camcorder, blijft in mijn ogen pure diefstal.

Die wet in Nederland is ook enorm absurd. Films stelen en gratis uitdelen via het net als het ware mag niet, maar diezelfde films aannemen en downloaden mag dan weer wel. In mijn ogen ben je dan even medeplichtig. Betaal gewoon voor legale downloads, of koop een dvd. Film is geen publiek bezit.

Onderhond

• 87599 messages
  • 12856 votes

Film Pegasus wrote:

Betaal gewoon voor legale downloads, of koop een dvd. Film is geen publiek bezit.

Linkje naar legale download of DVD van The Expendables misschien?

Hannibal

• 9358 messages
  • 3277 votes

Aanvulling op de quote van FP: Of even geduld opbrengen tot de film te huur of te koop is als je niet naar de bioscoop wil.

Ik snap wel dat mensen films downloaden, ik download veel muziek, maar ik koop ook veel muziek. Veel van wat ik download en heel goed vind koop ik daarna ook origineel, als ik het kan vinden tenminste. Helaas wil ik altijd meer dan mijn budget aankan.

startkabels

• 383 messages
  • 0 votes

Film Pegasus wrote:

Je spreekt jezelf tegen. Je vond het niet waard om de bioscoop een bezoek te geven voor The Expendables, maar wel de moeite om het net af te schuimen om de film toch per se te willen zien. Enige motivatie om een camcorder versie te verkiezen boven een groot scherm is toch puur het feit dat het eerste gratis is? Want ik veronderstel dat jij niet zal betalen voor een download.

Ook al moet de filmindustrie meer meegaan met z'n tijd en met films op het internet te zetten, een beter antwoord kunnen bieden aan de huidige vraag. Maar zelf gaan ze dat nooit doen als het er gratis wordt afgenomen. De schuld verschuiven naar de personen die uploaden is de handen wassen in onschuld. Gratis bestaat niet en downloaden zonder te betalen, zeker een versie die illegaal is opgenomen in een bioscoop met een camcorder, blijft in mijn ogen pure diefstal.

Dat is geen tegenspraak dat is oorzaak gevolg. Geen bios>Downloaden. En downloaden is geen moeite gewoon 1 query ingeven en uitzoeken maar. Mijn motivatie voor cam had ik gegeven: Film had hoge cijfers, ik was sceptisch, eerst zien voor mening geven.

De filmindustrie verdient het geld echt wel hoor, wat dacht je van sponsoren, posters, gadgets, boeken en weet ik het allemaal. Of denk je dat dat ook allemaal gedownload wordt.

Pitakaas

• 2962 messages
  • 246 votes

Omdat je verwacht dat de film slecht is, dus daarom maar download, is echt het zwakste excuus wat je kunt verzinnen.

Wees dan een man en zeg dat je download omdat het makkelijk en gratis is, en stop eens van die excuusjes te zoeken want daar kan ik echt totaal niet tegen. Die excuusjes van jou slaan namelijk ook helemaal nergens op, is totaal niet goed te praten.

Guest

Let op: In verband met copyright is het op MovieMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.