• 178.536 movies
  • 12.249 shows
  • 34.035 seasons
  • 647.938 actors
  • 9.380.596 votes
Profile

Het download-discussietopic (GEEN downloadtips!)

Reinbo

• 70660 messages
  • 0 votes

startkabels wrote:

(quote)

Ben ik een loser omdat ik films download en thuis kijk? Dat valt me van je tegen.

Ja. Exact. Je bent gewoon geen echte filmliefhebber als je dat doet, maar een goedkope filmconsument. Daar heb ik helemaal niets mee. En ik ben duidelijk niet de enige.

Filmliefhebbers kijken films graag onder de beste omstandigheden en willen een origineel bezitten van films die ze goed vinden.

GuyB

• 1299 messages
  • 0 votes

Ben ik de enige die zijn aantal filmdownloads op één hand kan tellen?

Reinbo

• 70660 messages
  • 0 votes

GuyB wrote:

Heb ik zelfs aan een vinger genoeg. En dat was omdat die film op geen enkele andere manier te krijgen was (Angel's Egg).

Maar ik piepte vroeger wel via de nooddeur die bios in.

startkabels

• 383 messages
  • 0 votes

Reinbo wrote:

(quote)

Ja. Exact. Je bent gewoon geen echte filmliefhebber als je dat doet, maar een goedkope filmconsument. Daar heb ik helemaal niets mee.

O dus alleen als je films koopt en dan thuis kijkt bent je een film liefhebber haha, komt op hetzelfde neer als downloaden en dan kijken heh?

Wat jullie allemaal willen zeggen is dat je de filmindustrie moet sponsoren.

Ik kan er niets aan doen dat de verspreiding van films ernstig gedateerd is en dat de filmindustrie de techniek niet bij kan houden.

Dan stoppen ze er toch lekker mee, alleen maar low budget films, krijg je ook niet van die crap zoals The Expandables.

IceTigerGhost

• 673 messages
  • 2744 votes

Bioscopen zijn tegenwoordig niet altijd meer de beste omstandigheden: kleine kinderen, chips lawaai, ruziemakers,...

Maar bij deze heb ik daar gelukkig geen last van gehad

cm_punk

• 369 messages
  • 1009 votes

GuyB wrote:

Ik kan dat niet, dat moet ik toegeven. Vind ik ze kut, heb ik er gelukkig niks voor betaald, en hen dus niet gesteund (zie films als DragonBall). Vind ik ze wel goed, haal ik ze alsnog origineel op.

Reinbo

• 70660 messages
  • 0 votes

startkabels wrote:

(quote)

O dus alleen als je films koopt en dan thuis kijkt bent je een film liefhebber haha, komt op hetzelfde neer als downloaden en dan kijken heh?

Ik kan er niets aan doen dat de verspreiding van films ernstig gedateerd is en dat de filmindustrie de techniek niet bij kan houden.

Dan stoppen ze er toch lekker mee, alleen maar low budget films, krijg je ook niet van die crap zoals The Expandables.

Stoer hoor.

yeyo

• 6352 messages
  • 4620 votes

startkabels wrote:

Ben benieuwd wat je van de lowbuget versie van The Matrix Revolutions zou vinden.

Reinbo

• 70660 messages
  • 0 votes

Of LotR echt films die zich prima lenen voor een cam versie.....

cm_punk

• 369 messages
  • 1009 votes

startkabels wrote:

Alsof low-budget gelijk staat aan crap films (SAW 1, Blair Witch etc). En als je de film toch crap vind, vind ik die 3 raar van jou. Want een 3 staat nog gelijk aan een voldoende. Frustratie's?:-D Post aub nog meer, dit is fun!

IceTigerGhost wrote:

Bioscopen zijn tegenwoordig niet altijd meer de beste omstandigheden: kleine kinderen, chips lawaai, ruziemakers,...

Maar bij deze heb ik daar gelukkig geen last van gehad

Dat is echt niet bij elke film zo. Iam Legend irriteerde ik me dood aan kut ventjes die reageerde op de film. Buurman naast mij ergerde zich nog meer en die wees ze erop rustig te zijn.

Inception had ik nergens last van, evenals Expendables.

Daarbij horen kleine kinderen bij een voorstelling van 23.00 uur al op bed te liggen:P

Reinbo

• 70660 messages
  • 0 votes

Zat bij de late avondvoorstelling naast en jongen die steeds aan het smssen was, maar nadat ik op mijn beste Schwarzeneggeriaans vroeg daar mee op te houden deed hij 'm weg. En dat terwijl ik nauwelijks groter ben dat Jet Li. Gewoon aanpakken die gasten.

cm_punk

• 369 messages
  • 1009 votes

Reinbo wrote:

Zat bij de late avondvoorstelling naast en jongen die steeds aan het smssen was, maar nadat ik op mijn beste Schwarzeneggeriaans vroeg daar mee op te houden deed hij 'm weg. En dat terwijl ik nauwelijks groter ben dat Jet Li.

Waarom ga je na de bios, als je toch smst?:-S

Ook zo irritant als je een stelletje naast je hebt en die zitten meer te bekken dan de film te checken :-P. Nog nooit gedaan met een meid, dat in de bios, tijdens de film.

tukkerstein

• 2219 messages
  • 3473 votes

Wat een onzin, met name vanaf de kant van Reinbo. Een "echte" filmliefhebber downloadt geen films? Het woord filmliefhebber betekent niets anders dan - jawel - een liefhebber van films. Zegt dat woord iets over downloaden? Ik download ook genoeg films, omdat huren en kopen simpelweg te duur is of veel moeite kost. Maar goed, ik ben blij dat Reinbo zo'n real filmliefhebber is.

Als je niet snapt dat Rambo vs Terminator uber cool is ben je dom, ook al heb je met beide niets

Niet echt een uitspraak van een filmliefhebber, eigenlijk gewoon een heel domme, kinderachtige reactie, ook al ben ik het niet met startkabel eens. Dit soort reacties verwacht ik eerder van drie weken-oude gebruikers met als naam xxTwilightx>3

WTULTC

• 17 messages
  • 93 votes

Ik ga toch ook niet lopen klagen als muziekliefhebber dat er geen stereotoren in de winkel te vinden is met een cd-wisselaar omdat alles tegenwoordig op mp3 zit en daarvoor stereotorens/mp3-spelers etc. voor worden gemaakt. Dat is namelijk echt het geval! De mp3's die iedereen op zijn pc heeft staan zijn meestal ook niet legaal gedownload.

Wat ik er mee wil zeggen, wat maakt het uit dat startkabels (dacht ik) een camversie heeft gekeken ipv de bios. De filmindustrie verdient er toch genoeg geld aan.

Zo verdienen artiesten/bands het meeste geld aan hun optredens en nog steeds hoe gek het ook zal klinken aan hun cd-verkoop. Hopelijk gaan makers van stereotorens dat ook weer in zien en komen de cd-wisselaars terug al dan niet met een toevoeging van mp3. Een combi van die 2 zou het beste zijn. Wat er nu namelijk in de winkels ligt heb ik zelf met mijn cd-collectie weinig aan mocht mijn huidige cd-wisselaar (stereotoren) kapot gaan.

yeyo

• 6352 messages
  • 4620 votes

tukkerstein wrote:

Wat een onzin, met name vanaf de kant van Reinbo. Een "echte" filmliefhebber downloadt geen films? Het woord filmliefhebber betekent niets anders dan - jawel - een liefhebber van films. Zegt dat woord iets over downloaden? Ik download ook genoeg films, omdat huren en kopen simpelweg te duur is of veel moeite kost. Maar goed, ik ben blij dat Reinbo zo'n real filmliefhebber is.

Ik snap gewoonweg niet hoe je als zelfverklaarde filmliefhebber niet eens de drang hebt om films aan te schaffen op dvd. Een dvd is toch veel leuker om te bezitten dan zo één of ander stom bestandje op je harde schijf?

Tonypulp

• 21231 messages
  • 4608 votes

yeyo wrote:

(quote)

Een dvd is toch veel leuker om te bezitten dan zo één of ander stom bestandje op je harde schijf?

Dat snappen alleen de echte liefhebbers .

dutchtuga

• 16970 messages
  • 4101 votes

Hebben die downloaders ook kopieën van posters aan hun muren hangen?

Of boeken uitgeprint op hun werk om het toch te kunnen lezen? Dat is namelijk goedkoper/makkelijker.

startkabels

• 383 messages
  • 0 votes

yeyo wrote:

(quote)

Ik snap gewoonweg niet hoe je als zelfverklaarde filmliefhebber niet eens de drang hebt om films aan te schaffen op dvd. Een dvd is toch veel leuker om te bezitten dan zo één of ander stom bestandje op je harde schijf?

Dat werkt zo: Binnenhalen>Branden>Covers maken

O -edit- Ik doe dat niet hoor, ik hecht heel veel waarde aan bestandjes op mijn harddisk. Ik lees net ook dat als je geen posters heb hangen je er niet bij hoort

dutchtuga

• 16970 messages
  • 4101 votes

Dat werkt zo: Binnenhalen>Branden>Covers maken

Heb je daar ook de goedkoopste cd-r's en printer voor staan? Of dat dan weer niet... Het moet namelijk wel zoveel mogelijk op het 'echte' werk lijken toch?

startkabels

• 383 messages
  • 0 votes

cm_punk wrote:

(quote)

Ah, maar origineel gaat zo:

Werken>Winkel>Uitzoeken>Betalen.

Oohw, wacht... dat was de vraag niet.

Oke dan zo:

Werken>Downloaden>Branden>Betalen voor internet ed

cm_punk

• 369 messages
  • 1009 votes

startkabels wrote:

(quote)

Oke dan zo:

Werken>Downloaden>Branden>Betalen voor internet ed

Dude, post maar niks meer of lees die andere kerel zijn post nog 1 keer. Want je komt niet zo heel snugger over moet ik zeggen.

Reinbo

• 70660 messages
  • 0 votes

tukkerstein wrote:

(quote)

Niet echt een uitspraak van een filmliefhebber, eigenlijk gewoon een heel domme, kinderachtige reactie, ook al ben ik het niet met startkabel eens. Dit soort reacties verwacht ik eerder van drie weken-oude gebruikers met als naam xxTwilightx>3

a) Ik heb het niet enkel over downloaden. Startkabel kijkt de film ook niet in de bios en vind dat een film op Cam versie net zo goed zou moeten zijn als in de bios. En wil ze ook niet kopen als hij ze wel goed vind.

Dan ben je in mijn optiek geen filmliefhebber. Je hebt er op z'n minst weinig van begrepen.

B) Als je niet begrijpt dat Rambo vs Terminator in een scene cool is ben je inderdaad dom, het ontbreekt je dan aan historisch film besef.. Dat lijkt me immers logisch. Ik wil daarmee niet zeggen dat ook hij het cool moet vinden....

louisvf

• 1462 messages
  • 2523 votes

dutchtuga wrote:

Hebben die downloaders ook kopieën van posters aan hun muren hangen?

Of boeken uitgeprint op hun werk om het toch te kunnen lezen? Dat is namelijk goedkoper/makkelijker.

Beetje belachelijke opmerking niet?

Ik download zeer veel films, bijna alle nieuwe films. Niet omdat ik geen geld heb of lui ben maar omdat ik weet dat ze slecht zijn... (Prince of persia just binnen se ) (Maar oke, ik download wel geen cam-versies)

Af en toe trek ik nog eens naar de bios (de alternatieve studios dan wel).

Films die ik koop zijn de oude (naar mijn mening nog goede films) zoals westerns, film- noirs en misdaad van de jaren 70/80.

Ben ik geen filmliefhebber omdat ik ook download? Slaat volgens mij echt op niets.

Ik hoop trouwens dat de filmindustrie kapot gaat omwille van de downloaders, dan word ie terug wat kleiner en maakt men misschien terug af en toe een goede film inplaats van wekelijks met kutfilms naar ons hoofd te smijten.

Oh en mijn kamer hangt vol met originele filmposters van in den tijd (via via)

startkabels

• 383 messages
  • 0 votes

louisvf wrote:

Ik download zeer veel films, bijna alle nieuwe films. Niet omdat ik geen geld heb of lui ben maar omdat ik weet dat ze slecht zijn... (Prince of persia just binnen se ) (Maar oke, ik download wel geen cam-versies)

Ja Prince of Persia heb ik nog niet binnengehaald, trek me niet zo eigenlijk.

606

• 23879 messages
  • 12278 votes

tukkerstein wrote:

Wat een onzin, met name vanaf de kant van Reinbo. Een "echte" filmliefhebber downloadt geen films? Het woord filmliefhebber betekent niets anders dan - jawel - een liefhebber van films. Zegt dat woord iets over downloaden? Ik download ook genoeg films, omdat huren en kopen simpelweg te duur is of veel moeite kost.

Juist, zo is het

louisvf

• 1462 messages
  • 2523 votes

startkabels wrote:

(quote)

Ja Prince of Persia heb ik nog niet binnengehaald, trek me niet zo eigenlijk.

Puur omwille van de game...

Sasja

• 1338 messages
  • 120 votes

Mag het ook allebei?

Ik download films die ik al heb gekocht (ben te lui om de film uit te zoeken en ui de kast te pakken om 2 uur later weer terug te stoppen en zo blijven ze netjes en kras vrij) en nieuwere films (degene die me niet zo spectaculair lijken, films die ik echt wil zien bekijk ik dan wel in de bios) download ik dan wel eerst (geen cam)en als ik die goed vind koop ik die alsnog, en in de tussen tijd houd ik deze op mijn HD.

Ik download wel eens wat en ja dan heb je vaak een nieuwe film in goede kwaliteit voordat deze in NL te koop is maar ik weet nog voor/tijdens de dvd rage het gevoel om op een specifieke film te wachten totdat deze te koop was, dat je dan de winkel inliep met spanning of de film niet stiekum uitverkocht was en dat je met trots de film in je kast zette. Daar kan geen gebrandde dvd tegen op

13woutie13

• 4384 messages
  • 0 votes

Oei, dat is wel heel erg lui...

startkabels

• 383 messages
  • 0 votes

13woutie13 wrote:

Oei, dat is wel heer erg lui...

Lol, of erg hoge download snelheid.

13woutie13

• 4384 messages
  • 0 votes

Maar kom op, je koopt toch een DVD om hem lekker te bekijken. En het liefst in de mooiste omstandigheden (als die aanwezig zijn). En als je dan gaat downloaden, lijkt het downloaden meer op een verslaving...

Guest

Let op: In verband met copyright is het op MovieMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.