- Home
- Filmforum
- Film - Algemeen
- Huilen bij films
Huilen bij films
riesma
-
- 3706 messages
- 3082 votes
Vroeger bij Herbie, toen-ie gesloopt werd. Blijf van Herbie af!
Justinw
-
- 5378 messages
- 1803 votes
soms word je meegesleept omdat je houdt van je superheld
titia
-
- 601 messages
- 1302 votes
Huilen bij films, ik doe het niet zo vaak. Maar altijd succes heeft Ciske de Rat, ik heb 'm al een paar keer gezien (keertje of 5 denk ik) en iedere keer weer begin ik te huilen als cis en tante jans (zo heette ze toch?) weer herenigd worden. Best triest dat ik er elke keer weer in trap.
Bij mij springen de tranen eerder in mijn ogen als een op het oog hopeloze situatie toch nog goed komt, dan wanneer er een dramatisch zielig moment is. Dood enzo. Hoewel Simon ook wel een brok in mijn keel bezorgde. Prachtige film trouwens. En daar schaam ik me dan ook veel minder voor dan bij Ciske.
moviemafketel
-
- 19752 messages
- 2118 votes
Nederlandse films zijn meestal low-budget en daardoor moeten ze het ook vooral van drama hebben(waar vooral de acteurs/actrices en de conversaties de kar moeten trekken), waar we overigens best goed in zijn.
Ciske de Rat en Simon zijn daar hele goede voorbeelden van. Ook van God los en De Dominee lieten een indruk op mij achter. Misschien dat de Nederlandse taal ook directer bij mij binnenkomt. Het voelt vertrouwder en dichter bij huis natuurlijk. En schamen, omdat je emoties hebt moet je natuurlijk nooit doen.
Bottleneck
-
- 8233 messages
- 2117 votes
Werd bij Donnie Darko emotioneel. En vroeger kon ik Zwelgje niet trekken 
riesma
-
- 3706 messages
- 3082 votes
Zwelgje! Daar zeg je wat. Tranen met tuiten! Als je begrijpt wat ik bedoel.
Lucsz
-
- 180 messages
- 1375 votes
Ik huilde bij As It Is In Heaven. Onverklaarbaar. Wel een van mijn lievelingsfilms, maar ik zag het zeker niet aankomen ofzo.
titia
-
- 601 messages
- 1302 votes
zwelgje!!!!
laatst zag ik 'm weer, en 't werkt altijd...whehhhhh
barns
-
- 478 messages
- 775 votes
Ik kan toch elke keer weer een traantje wegpinken bij het einde van American Beauty.. de analyse van zijn "stupid little life", echt tranentrekkend mooi 
goongumpa
-
- 3057 messages
- 4083 votes
Als kind was ik altijd heel erg emotioneel betrokken bij een film. Ik was gauw bang, in spanning en moest vaak huilen.
Maar de laatste jaren niet meer... Ik word heel zelden echt meegesleept of geraakt en ik heb al jaren niet meer gehuild - hoe hard ik ook probeer. Ik vind dat zó jammer...
Sgerrard_8
-
- 198 messages
- 232 votes
Niet huilen maar een ferme brok in de keel bij de scène in The Shawshank Redemption waarin BROOKS vrijgelaten wordt in een voor hem volstrekt 'onbekende' wereld. ' Brooks was here '
Miron
-
- 744 messages
- 74 votes
Liet je niet eens traantjes vallen op het einde?
Justinw
-
- 5378 messages
- 1803 votes
Niet huilen maar een ferme brok in de keel bij de scène in The Shawshank Redemption waarin BROOKS vrijgelaten wordt in een voor hem volstrekt 'onbekende' wereld. ' Brooks was here '
Idd zo zielig was dat, ik laatst weer bij into the wild. Prachtige film.
maxo922
-
- 691 messages
- 627 votes
Kuki Ningyo (Air Doll), toen Nozomi onder de brug door voer en naar de mensen op de brug zwaaide. Ik denk dat het haar kinderlijke en schattige manier van bewegen is. Prachtig! 
13woutie13
-
- 4384 messages
- 0 votes
Waar ik echt een potje bij heb lopen huilen:
-Braveheart
-Nuovo Cinema Paradiso (ontroering, geluk)
-The Brotherhood of War
Films waar ik het net kon ophouden:
-Million Dollar baby
-Brokeback Mountain
-The Deer Hunter (eindscene tussen de Niro en Walken)
-Dances with Wolves (gewoon omdat het zo prachtig is)
-After the Wedding
Dat was het wel zo'n beetje...
Timmy757
-
- 3365 messages
- 598 votes
Huilen doe ik nooit om films. Kan wel zijn dat ik een brok in mijn keel krijg:
- Hotaru no Haka, meerdere momenten.
- Saving Private Ryan, einde.
- The Pianist (oa. Scene dat die man in een rolstoel van het balkon wordt gegooit door de SS)
- To End All Wars (Scene dat Dusty wordt gekruisigd.)
- The Green Mile (Scene dat John Coffey wordt geëxecuteerd.{/spoiler])
AGE-411
-
- 10342 messages
- 750 votes
Mar Adentro kwam het dichtst in de buurt.
Gevolgd door 'The Green Mile'.
AGE-411
-
- 10342 messages
- 750 votes
Grat hetzelfde Brix, alleen eet ik wel nog vlees. Heb een salami verslaving.
Salami is geen vlees

Timmy757
-
- 3365 messages
- 598 votes
Salami is geen vlees
Wat is het dan
? Kaas
?
dulcinea
-
- 923 messages
- 818 votes
Nog nooit een traan gelaten bij een film maar serieuze brok in de keel bij:
Brokeback mountain (verboden liefdes doet mij altijd wel iets maar de manier waarop het hier in beeld werd gebracht, nergens sentimenteel maar net daardoor zo krachtig en emotioneel, deze is heel lang blijven hangen bij mij)
Schindler's list (tja er gewoon nog maar aan denken dat mensen dit echt meegemaakt hebben maakt je gewoon heel stil)
About Schmidt (ik heb zelf behoorlijk schrik om oud te worden en alleen achter te blijven, het einde van deze film verwoordde dat allemaal zo perfect)
August rush (of hoe meligheid soms ook gewoon kan werken)
Click (weeral het thema oud worden, familie, verloren tijd, ...)
Into the wild (bij de foto op het einde, beseffen dat iemand het allemaal echt meegemaakt had maakte het plots héél vatbaar)
moviemafketel
-
- 19752 messages
- 2118 votes
Vooral bij films waarbij de hoofdrolspeler zich opoffert voor anderen krijg ik het wel eens moeilijk. Verder ook bij films waar de hoofdrolspeler dood gaat. Ik kijk vooral drama, dus dat komt nog wel eens voor.
melvddonk
-
- 3972 messages
- 0 votes
Ik huil echt om alles, maar Schindler's List sloeg wel echt alles.
Verder heb ik bijvoorbeeld gisteren moeten huilen bij:
- Little Children
En eergisteren bij:
- Mulholland Dr.
En eergisteren bij:
- Bounce
Maar ja, zoals ik al zei: ik huil nogal snel bij films.
(ik huil zelfs bij tvprogramma's als: de grote woonwens, als ik dan zie hoe blij mensen zijn
)
Elineloves
-
- 24071 messages
- 3630 votes
Lol dat soort programma's vind ik zo fake.. daar kan ik niet om huilen. Krijgen verdorie alles supermooi, en hoeven dr zelfs niets voor te doen. 
En dat terwijl ik toch echt snel emotioneel word en traantjes wegpink... Had het zelfs bij Toy Story 3. 
melvddonk
-
- 3972 messages
- 0 votes
Lol dat soort programma's vind ik zo fake.. daar kan ik niet om huilen. Krijgen verdorie alles supermooi, en hoeven dr zelfs niets voor te doen. 
En dat terwijl ik toch echt snel emotioneel word en traantjes wegpink... Had het zelfs bij Toy Story 3.
Toy Story 3 was ook echt heel mooi!
Ik vind die programma's ook helemaal niks. Kan er eigenlijk niet naar kijken, maar af en toe moet het (mijn vriend vindt het wel leuk namelijk), en dan kan ik het toch niet laten om dan toch aan het einde een traantje te laten. Ik weet niet wat dat is met mij 
AHWA
-
- 16922 messages
- 1293 votes
Laatste aflevering The West Wing, afsluiter seizoen 8 Scrubs en aflevering 405 The Son van Friday Night Lights.