- Home
- Filmforum
- Film - Algemeen
- Huilen bij films
Huilen bij films
Q Jones
-
- 3524 messages
- 2880 votes
Ik vond eigenlijk heel die film om te huilen
The Oceanic Six
-
- 60517 messages
- 4107 votes
Ik huil eigenlijk niet om een film. Ik geloof dat ik alleen bij het einde van Marley & me een traan liet. Op 1 of andere manier was zon simpele film aangrijpend.
Wel krijg ik soms vochtige ogen bij films en series. Zo had ik dat bij de serie 24 wel een paar keer. Neem het einde van seizoen 8 met Jack en Cloe
. Of in eerdere seizoenen Jack die afscheid nam van Kim terwijl hij op een zelfmoordmissie was met een nucleaire bom in zijn vliegtuig. Of de ''sterfscene'' van Tony in seizoen 5... 24 is ook voor de emotionele kijkers puur genot!
Als kind had ik het trouwens wel moeilijk met de dood van Mufasa in The Lion King. Scruffy was trouwens ook zielig, toen moeders dood ging...
The Notebook was trouwens ook een zielige film. En recent nog het einde van Toy Story 3. Prachtige film met een emotioneel laatste kwartier.
Bij Kill Bill 1 vond ik de dood van de ouders van O-Ren erg zielig, toen zij onder haar bed lag verstopt en zag dat haar ouders afgeslacht werden. Werd erg mooi getoond in een comic book stijl. Verder nog het einde van Terminator 2 waar Arnold in het brandende vuur wegzakt en waar John Connor als kind bij staat te rouwen om zijn naderende dood. Met die thememuziek erbij, zo vreselijk mooi!
Als ik er nog meer weet post ik het nog wel...
dominion
-
- 4062 messages
- 0 votes
Mijn vader ging wel heel erg huilen bij het einde van Marley and Me.
dominion
-
- 4062 messages
- 0 votes
Ben jij ook gevoelig als het om honden gaat ik ook wel een beetje
.
Elineloves
-
- 24071 messages
- 3630 votes
Honden, kinderen, pokemon's... ik kan overal wel om janken als het maar een beetje zielig is met een opzwellend muziekje.
melvddonk
-
- 3972 messages
- 0 votes
Vandaag nog gehuild bij Grave of the Fireflies.
Schindler's List doet het bij mij ook altijd goed. Dan moet ik al huilen voordat de 'zielige stukjes' komen, omdat ik weet wat er gaat gebeuren! 
Don Dijk
-
- 7079 messages
- 0 votes
Als kind had ik het trouwens wel moeilijk met de dood van Mufasa in The Lion King.
Ik nu nog steeds.

En het einde van de serie Heartbreak High was hartverscheurend. Voor mij dan.
riesma
-
- 3706 messages
- 3081 votes
Vandaag nog gehuild bij Grave of the Fireflies.

En het einde van de serie Heartbreak High was hartverscheurend. Voor mij dan.
Horrorfreak12
-
- 375 messages
- 0 votes
Net deze topic ontdekt !
klein persoonlijk lijstje :
The Fountain
Brokeback Mountain
The curious Case of Benjamin Button
Walk to remember
Up
The Lion King
Horrorfreak12
-
- 375 messages
- 0 votes
Bij Seven Pounds had ik het ook persoonlijk zeer moeilijk ! Je verwacht gewoon amper iets van wat er gebeurd, ook bij die gemene telefoon naar de blinde was ik even aangedaan.
Stu-Pot
-
- 3491 messages
- 1189 votes
Films waar ik het heel moeilijk mee heb maar juist niet op het punt sta om te huilen (of traantje weg te pinken):
Irréversible
The Deer Hunter
Into The Wild
The Cove
Hotaru no Haka
Magnolia
One Flew over the Cuckoo's Nest
Free Willy (jeugdsentiment)
Ganja Queen
Sharkwater
Dead Man Walking
Hachiko: A Dog's Story
Le Renard et l'Enfant
Film waar ik daadwerkelijk bij huil:
Vozvrashchenie
misterwhite
-
- 4726 messages
- 656 votes
Hier is mijn lijstje:
Hachiko: A Dog's Story
Donnie Darko
Magnolia
Dolls
Recontruction
Vozvrashchenie
Hotaru no haka
dominion
-
- 4062 messages
- 0 votes
Ik moest ook een klein beetje wat tranen laten bij What's Eating Gilbert Grape.
Dat stukje met die moeder vond ik toch best wel zielig.
Horrorfreak12
-
- 375 messages
- 0 votes
The Flood: who will save our children? ( lang geleden heel hard
)
Movie-Addicted
-
- 2221 messages
- 3435 votes
In Overigen > Algemeen > Films/Documentaires die emoties in je losmaken?:
Graag wil ik van jullie weten om welke films of documentaires het gaan, en tot hoeverre jullie je emoties lieten of laten gaan?
Ik had het zelf bij de Documentaire: Wonangsori a.k.a Old partner 2008 dat ik een traantje moest laten...
jazzzz
-
- 579 messages
- 870 votes
Ik heb dit topic ff doorgelezen, maar het verbaasd me dat niemand American History X heeft genoemd.. Ik heb zelf alleen om The Lion King gehuild, toen die vader van simba doodging, maar toen was ik 4...
melvddonk
-
- 3972 messages
- 0 votes
Ach, bij het einde van American History X kon ik het ook niet droog houden, maar ik huil dan ook vrij snel! 
Tonypulp
-
- 21231 messages
- 4608 votes
Bij de documentaire 'Mine' en ook Marley & Me hield ik 't niet droog, beide gaan over.... juist, honden 
melvddonk
-
- 3972 messages
- 0 votes
Mine heb ik niet gezien, maar Marley & Me daar heb ik gewoon hardop zitten janken. Heel zielig inderdaad.
Heb je Hachi al gezien?
moviemafketel
-
- 19752 messages
- 2118 votes
Ja dierenfilms heb ik het ook wel eens moeilijk mee. Bear , Instinct en Eight Below bijvoorbeeld.
Tonypulp
-
- 21231 messages
- 4608 votes
Heb je Hachi al gezien?
Nope, en ga ik ook niet doen 
melvddonk
-
- 3972 messages
- 0 votes
Waarom niet? Bij mij was dat ook janken geblazen.
Skycrawler
-
- 741 messages
- 0 votes
Het einde van Big Fish en Pan's labyrinth was zielig maar huilen..? Nee.
FillumGek
-
- 8987 messages
- 3398 votes
Idem. Dan voel ik me de hele dag kut 
Tonypulp
-
- 21231 messages
- 4608 votes
Waarom niet? Bij mij was dat ook janken geblazen.
Juist daarom, kan ik me behoorlijk kut door voelen, zoals Fillumgek ook al zegt.
Rianneke_Dan
-
- 14194 messages
- 2563 votes
Heb me ook de hele dag rot gevoeld na het kijken van Hachi. Maar het was het wel waard want het is echt een prachtige film. Zou hem niet zo snel nog een keer opzetten, maar ik ben wel blij dat ik de film gezien heb, al is het alleen maar om daarna lekker mijn eigen hondje te kunnen knuffelen 
FillumGek
-
- 8987 messages
- 3398 votes
Maar ik heb geen hond (wel een liefhebber), dus dan kan ik het rotgevoel ook niet van me afzetten
Marley & Me en Eight Below vond ik ook al klote.