• 177.901 movies
  • 12.202 shows
  • 33.971 seasons
  • 646.886 actors
  • 9.370.003 votes
Profile

Huilen bij films

renske

• 1105 messages
  • 926 votes

Ik huil snel dus dat is me nogal een lijstje, maar ééntje weet ik me nog specifiek te herinneren waarbij ik huilde:

"Una Giornata Particolare".

En laatst nog bij de documentaire "Etre et Avoir".

Jordy

• 22567 messages
  • 2952 votes

Ben regelmatig erg geëmotioneerd door films, maar bij mij uit zich dat niet in tranen. Twee momenten van "een grote brok" die me nu te binnen schieten:

Good Will Hunting:

"Tell me you don't love me! "
"I don't love you

Unbreakable:

"I had a bad dream"

I.c.e Motion

• 57 messages
  • 37 votes

Teveel om op te noemen :

Mik

• 1504 messages
  • 1094 votes

Mijn laatste brok-moment was ook Donnie Darko. Daarvoor? .. geen idee.

Trouwens, mijn laatste brok-moment was na de moviemeeting, in de auto met Tovenaar keihard Llorando op de radio (met dank aan Neo).

neo

• 15435 messages
  • 10035 votes

Mik wrote:

Trouwens, mijn laatste brok-moment was na de moviemeeting, in de auto met Tovenaar keihard Llorando op de radio (met dank aan Neo).

echte mannen onder elkaar huilen ook weleens geef niet zoveel credit aan mij, bedank liever meneer badalementi and friends

titan

• 1609 messages
  • 4411 votes

Ik heb zelf ooit 2 keer gehuild bij een film; bij A simple plan en Todo sobre mi madre (allebei in mijn top 10 trouwens).

neo

• 15435 messages
  • 10035 votes

die laatste was idd om te janken

titan

• 1609 messages
  • 4411 votes

in positieve zin ja

narva77 (crew films)

• 12722 messages
  • 6540 votes

Huilen niet, maar wel geëmotioneerd (en brok in de keel) raakte ik bij o.a.

-Magnolia idd (ontlading van drie uur film op het einde)

-Donnie Darko (Mad World op het einde)

-Mulholland Drive (Llorando)

-Le Grand Bleu (meerdere scene's met Rosanna Arquette en Jean-Marc Barr)

-Amelie (paar minuten voor het einde, als zij verdrietig is en dagdroomt over Nino)

...und so weiter und so weiter...

yosemite44

• 1241 messages
  • 1314 votes

aangezien het topic "huilen" in het algemeen heet: in de laatste minuut verliezen in San Siro, das huilen

FisherKing

• 18696 messages
  • 0 votes

Ik ben een snelle huiler, bij Dolls inderdaad maar dat was qua schoonheid. Vanwege tragiek huil ik bij alle drama-films die ik hoger dan 3.5 waardeer.

maar huilen van het lachen was bij Kopps !!!

Ramon K

• 13575 messages
  • 0 votes

yosemite44 wrote:

aangezien het topic "huilen" in het algemeen heet: in de laatste minuut verliezen in San Siro, das huilen

Inderdaad!

Hobbes

• 2911 messages
  • 1195 votes

en weer wat:

Good Will Hunting

"It's not your fault"

-"I know"

"No you don't...It's not your fault"

en die andere schitterende scene (een van de mooiste die ik ken) uit GWH:

"I'll fucking kill you, now that's not a threat, that's a fact".

kos

• 46685 messages
  • 8843 votes

Good Will Hunting en the Green Mile zijn geen films waar ik het moeilijk bij heb; ligt er allemaal veels te dik op. Bij de hierboven genoemde Elephant Man was dat toch anders. Om erg emotioneel van te worden. Sowieso verreweg mijn favoriete Lynch film in elk opzicht.

Phooze

• 2544 messages
  • 597 votes

Ik laat weleens een traantje als ik me helemaal ga inleven in de film en ik alleen ben. Ik moet er dus enigszins wel een beetje moeite voor doen, en die moeite neem ik niet als ik met meerdere personen kijk

Films waarvan ik het me kan herrineren:

- Gladiator Als ze crowe wegdragen en de keizer laten liggen... die muziek doet 't hem helemaal
- Braveheart Onthoofding
- Meet Joe Black Aftiteling, zooo'n mooi nummer
- Road to perditionschieten in de regen
- Godfather part IIIAls Pacino van z'n stoeltje dondert...

Vroeger nooit gehuild, dus bambi kon me niks schelen

jay73

• 1184 messages
  • 1388 votes

Donnie Darko inderdaad, al vaak genoemd. Hoef ik me dus niet voor te schamen

't Blijft toch die rake tekst van Mad World die keer op keer die brok in m'n keel kweekt.

Phooze

• 2544 messages
  • 597 votes

Ik heb Donnie Darko alleen nog maar achter een computer gezien, daarom heb ik me nog niet helemaal kunnen inleven in de film.... moet het toch maar binnenkort op dvd kopen.

Schoot me nog te binnen:

Lord of the Rings: The Fellowship Als gandalf over het randje valt maar dat was meer een brok, dan een traan.

ichi

• 788 messages
  • 7208 votes

Aan het kijken van Lassie heb ik een trauma over gehouden. Elke keer als ik zo'n hond zie(ben de naam even kwijt) barst ik in tranen uit.

Hobbes

• 2911 messages
  • 1195 votes

een schotse collie

troy31

• 329 messages
  • 130 votes

ik huil ook nogal snel bij films, vaak ook omdat ik dan boos ben, of onmacht voel.

voorbeelden:

the pianist en the magdalena sisters.

een film die ik al meerdere malen gezien heb, maar waarbij ik het nooit droog hou is:

hair! dat einde, boehoeeee als ik er aan denk alleen al.

leuk topic trouwens, ik ga es nadenken welke films mij nog meer aan het wenen gemaakt hebben.

JoeHallenbeck

• 3413 messages
  • 0 votes

Als je begrijpt wat ik bedoel : "J-je b-bent stout, Zwelgje!.

Gets me everytime.

Droopy

• 357 messages
  • 406 votes

Huilen... Lang geleden bij ET daar waar ET afscheid neemt en terug gaat naar zijn planeet en bij de film naar de klote. Dit kwam voornamelijk door de sfeer van de film en een aangrijpende gebeurtenis die zich in mijn verleden heeft afgespeeld. De film is nu niet echt bepaald een tranentrekker maar goed. Alleen kijkend naar deze film begrijp ik niet waarom mensen zich letterlijk naar de klote kunnen helpen terwijl anderen, zonder slopende levensstijl, moeten vechten voor hun leven.

kos

• 46685 messages
  • 8843 votes

Omdat Hobbes Band of Brothers (ook geen film) aanhaalt denk ik opeens aan het absoluut meest emotionele moment wat mij betreft. de dood van commisaris Cattaniin La Piovra. Toen knapte er echt even iets in me. Ik word alweer helemaal weemoedig als ik er alleen al aan denk.

Pablito

• 180 messages
  • 813 votes

Ja, La Piovra!

Geweldige serie.

Hobbes

• 2911 messages
  • 1195 votes

moet ik nog steeds uitkijken. ik heb seizoen 1 op DVD heb helaas nog maar 1 aflevering gezien.

kos

• 46685 messages
  • 8843 votes

Het stuk wat ik bedoel is pas in seizoen 4 dus je hebt nog aardig wat te gaan

Jordy

• 22567 messages
  • 2952 votes

oh series, ik heb het op diverse momenten in seizoen 2 van Buffy ook erg moeilijk

Hemdale

• 2222 messages
  • 8822 votes

Bij Smallville seizoen 2 episode 2 (Insergence) kreeg het ook een beetje moeilijk... wat een dramatische toestand...

T.O.

• 2413 messages
  • 2790 votes

Edward Scissorhands !

Violet-Oi!

• 116 messages
  • 71 votes

bij heeeeeel veel films!

vroeger zwelgje inderdaad

en de laatste film waar de tranen echt bleven komen was lilja 4-ever.tweede deel vooral

Guest

Let op: In verband met copyright is het op MovieMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.