- Home
- Filmforum
- Film - Nieuws
- Nieuwe projecten
Nieuwe projecten
Quentin
-
- 10202 messages
- 8555 votes
Op Peter Jacksons regisseerlijst staat voorlopig alleen Lovely Bones in de planning (voor 2008), maar op het produceer-front is hij iets actiever. De 44-jarige Nieuw-Zeelander gaat uiteraard de verfilming van Halo produceren en gisteren werd bekend dat hij zich ook zal bemoeien met Dambusters, een nieuwe verfilming van het bijna gelijknamige boek (The Dam Busters) van Paul Brickhill uit 1951. Daarin wordt verslag gedaan van "Operation Chastise", waarbij de Royal Air Force tijdens de Tweede Wereldoorlog Duitse dammen bombardeerde met speciale bommen die over het water stuiterden, om zo de torpedo-netten te omzeilen.
De film wordt het regiedebuut voor Christian Rivers, die al vanaf Braindead met Jackson samenwerkt als 'creature and gore technician', en zich bij King King inmiddels heeft opgewerkt tot 'animation director'.
Bron:filmtotaal
aryan
-
- 986 messages
- 1752 votes
The Hobbit op komst?
Geplaatst op 04-09-2006 om 12:54 door FilmTotaal
Na het grote succes van The Lord of the Rings waren berichten over een verfilming van Tolkiens prequel The Hobbit een logisch gevolg. Aan interesse geen gebrek, maar een van de grote problemen van het project bleek het feit dat de rechten van het boek verdeeld zijn over MGM en New Line Cinema. Er zit wellicht toch schot in de zaak: website TheOneRing kwam een paar dagen geleden met het bericht dat een anonieme medewerker de film in de planning zag staan voor juli 2007. Mocht dat waar zijn, dat zal het uiteraard niet de releasedatum zijn maar de start van de productie.
"Please leave my email anonymous as I have some very exciting news to report. I was in New Line's NY offices to discuss upcoming projects when I clearly saw something very intriguing on a year planner. The Hobbit was clearly marked on what looked like July 2007. I couldn't exactly take a moment to investigate the calendar with my audience in the room, but it definitely said The Hobbit."
Bron: TheOneRing
Miss Daisy
-
- 321 messages
- 2291 votes
Carrey and Diaz Reunite for New Film
By WENN| Wednesday, September 06, 2006
Jim Carrey
Photo Gallery
HOLLYWOOD - The Mask costars Jim Carrey and Cameron Diaz are reuniting for the romantic comedy A Little Game.
This will be the first time the two have worked together since the 1994 film in which Carrey played a bank clerk who is transformed into a superhero when he dons a mysterious mask.
The pair will play an engaged Manhattan couple who devise an experiment to see how their friends really feel about their relationship.
They soon discover that their pals believe they are a poor match.
The film is adapted from a French play and will begin shooting next month in New York City.
Article Copyright World Entertainment News Network All Rights Reserved.
Pieter Montana
-
- 6678 messages
- 2287 votes
Normaal gingen ze ook tesamen de hoofdrol spelen in "Fun With Dick And Jane"
Miss Daisy
-
- 321 messages
- 2291 votes
HOLLYWOOD - Director Oliver Stone wants to make another movie about the 9/11 terrorist attacks, because the subject matter is too "huge" to cover in one film.
The Natural Born Killers director's new film World Trade Center has been acclaimed for its touching portrayal of the real-life firefighters who risked their lives to save others in the rubble of New York's Twin Towers in 2001.
His film, which stars Nicolas Cage as real-life 9/11 hero John McLaughlin, has been well received in America, despite some criticism that the movie comes too soon after the tragedy, and that has spurred Stone on to consider a second World Trade Center project.
Stone admits he has uncovered countless tales about the atrocities and he wants to bring them all to the big screen.
At a British Academy of Film and Television Arts (BAFTA) lecture last night Stone said, "It (9/11) was huge. I think it's the basis of another film for me.
"I've started with the basics, with these two men in the center of things."
Article Copyright World Entertainment News Network All Rights Reserved.
IcU
-
- 6783 messages
- 3051 votes
Ondanks eerdere berichten dat Brendan Fraser niet zo veel zin had in een derde Mummy film, lijkt hij nu toch zijn krabbel te hebben gezet. De derde film (eigenlijk de vierde als je de spin-off The Scorpion King meetelt) wordt in ieder geval niet geregisseerd door Stephen Sommers, die de eerste twee films maakte.
Voor de regie is Joe Johnston benaderd. Johnston maakte eerder Jurassic Park III en Jumanji. Het scenario wordt geschreven door Alfred Gough en Miles Millar, tevens verantwoordelijk voor de serie Smallville. Het is nog niet bekend of ook Rachel Weisz, John Hannah en Arnold Vosloo zullen terugkeren. Fraser heeft het druk op het moment, want hij heeft voor zeker nog vijf andere projecten getekend. Ook Johnston zit niet stil. De productie van het door hem geregisseerde Jurassic Park IV is al van start gegaan. De opnames van The Mummy 3 zullen begin volgend jaar beginnen.
Filmtotaal.nl
lowhusky
-
- 8230 messages
- 0 votes
Goede beslissing van Fraser, een derde mummy film lijkt me ook niks.
IcU
-
- 6783 messages
- 3051 votes
Fraser speelt er wel in mee:
moviefreak#1
-
- 14390 messages
- 25163 votes
Jurassic Park IV, THe Mummy III of IV , Scary Movie 5, Ocean's 13, Pirates of the Caribbean 3, Harry Potter 5, Gadiator 2. Tja het is ook wat als je nieuwe dingen moet verzinnen 
catweasel
-
- 1571 messages
- 951 votes
Ik moet helaas constateren dat je over het algemeen gelijk hebt, maar Harry Potter 5 is gewoon naar een boek dat uit een reeks van zeven komt. Dat lijkt me verschillen van nieuwe projecten als Saw III of Gladiator(wat mij overigens totaal onmogelijk lijkt).
Angrod_Pallanén
-
- 6687 messages
- 1042 votes
Gladiator 2 zal er wel nooit komen, zo wel heeft dat niets te maken met Gladiator. Een The Mummy 3 lijkt me geen straf, echter wel als de regisseur en de helft van de cast niet mee doet. Deel 1 en 2 vond ik beide prima.
Doom
-
- 8214 messages
- 1540 votes
Ik kijk juist erg uit naar sommige vervolg delen. Denk bijvoorbeeld aan Jurassic Park IV, Pirates of the Caribbean 3 en Saw III. Ik heb er zin in! 
Angrod_Pallanén
-
- 6687 messages
- 1042 votes
Jurassic Park IV dus echt niet, wat heeft die film te bieden? Als we dino's willen zien kan je net zo goed Platvoet opzetten of als je goede dino's wilt zien, deel 1. Daar hebben we niet nog een waardeloos deel voor nodig.
lowhusky
-
- 8230 messages
- 0 votes
Jurassic Park IV dus echt niet, wat heeft die film te bieden? Als we dino's willen zien kan je net zo goed Platvoet opzetten of als je goede dino's wilt zien, deel 1. Daar hebben we niet nog een waardeloos deel voor nodig.
Inderdaad geen geweldig idee.
Doom
-
- 8214 messages
- 1540 votes
Elk Jurassic Park deel heeft mij nog erg veel vermaak geleverd. Natuurlijk gaat het qua kwaliteit achteruit vergeleken met het eerste deel van Spielberg, maar daar zit ik niet zo mee. Het blijven namelijk heerlijke actie films met veel spektakel. Ook is het zo gaaf om de dinosaurussen te zien. Jurassic Park IV heeft mij dus nog genoeg te bieden.
Jurassic Park 4.5*
Jurassic Park: The Lost World 4.0*
Jurassic Park III: 3.5*
Hopelijk zet alleen Jurassic Park IV de neerwaartse spiraal niet door. 
Ik ben dus niet zo vel tegen vervolgdelen. Bij sommige films is het totaal overbodig en nutteloos, echter bij sommige films die mij interesseren vind ik het geweldig. Jurassic Park mag bijvoorbeeld van mij eindeloos doorgaan met vervolgdelen.
lordsnoopy
-
- 2949 messages
- 2244 votes
Over: Jurassic Parc IV, The Mummy 3, Saw 3
Ik vind het altijd wel leuk als ze een vervolg maken op een film die ik leuk vind.
Ik zal ze ook zeker gaan kijken, en ik hoop dat ze niet tegenvallen.
Daarnaast sluit ik me aan bij catweasel, Harry Potter 5 is niet zozeer een vervolg, maar een deel uit een serie. Een vervolg kan pas komen als de vorige film een gesloten einde heeft. Daarom beschouw ik Pirates of The Caribbean 2 & 3 ook als 1 grote film, ipv 2 aparte films.
aryan
-
- 986 messages
- 1752 votes
MGM's Hobbit en Terminator 4
Geplaatst op 11-09-2006 om 10:24 door FilmTotaal
Het recente bericht over het op komst zijn van The Hobbit blijkt niet uit de lucht gegrepen. In een artikel in vakblad Variety vertelt voorzitter Harry Sloan van MGM (samen met New Line in het bezit van de filmrechten van The Hobbit) het een en ander over de big-budget projecten van de filmmaatschappij voor de komende jaren.
"Over the next few years, MGM is planning to release half a dozen films, some in the $150 million to $200 million-plus range. Studio is ready to unveil such high-profile projects as Terminator 4; one or two installments of The Hobbit, which Sloan hopes will be directed by Peter Jackson; and a sequel to The Thomas Crown Affair with Pierce Brosnan. It has already announced a Pink Panther sequel and the next 007 pic Bond 22, due out in November 2008. Rocky Balboa unspools in February."
aryan
-
- 986 messages
- 1752 votes
Meer fantasy voor Peter Jackson
Geplaatst op 12-09-2006 om 11:34 door FilmTotaal
Regisseur Peter Jackson (The Lord of the Rings) gaat opnieuw een fantasy-reeks verfilmen. De Nieuw-Zeelander, momenteel als producer verbonden aan Halo en Dambusters, heeft daarvoor de driedelige Temeraire-reeks van Naomi Novik op het oog. De boeken, His Majesty's Dragon, Throne of Jade en Black Powder War, spelen zich af aan het begin van de negentiende eeuw ten tijde van Napoleon en de oorlog tussen Frankrijk en Engeland, met als toevoeging dat draken een belangrijk deel uitmaken van de legers. Hoofdpersoon is de Britse zeekapitein Will Laurence die op een ingenomen Frans schip een draken-ei vindt, een geschenk van China aan Napoleon. Wanneer daaruit een draak tevoorschijn komt, noemt hij deze Temeraire en voegt hij zich met het dier bij de luchtmacht.
"Temeraire is a terrific meld of two genres that I particularly love: fantasy and historical epic. I can't wait to see Napoleonic battles fought with a squadron of dragons. That's what I go to the movies for."
Jackson, die in 2007 eerst aan de slag gaat met de verfilming van Lovely Bones, weet nog niet of Termaire een trilogie zal worden.
Angrod_Pallanén
-
- 6687 messages
- 1042 votes
Boeiender?
I quote:
De boeken, His Majesty's Dragon, Throne of Jade en Black Powder War, spelen zich af aan het begin van de negentiende eeuw ten tijde van Napoleon en de oorlog tussen Frankrijk en Engeland, met als toevoeging dat draken een belangrijk deel uitmaken van de legers.
Hoe bedoel je weinig interessant. Draken zijn ok, maar na "Reign Of Fire" niet echt mijn ding meer. Daarbij vind ik een oorlog tussen Frankrijk en Engeland even verfrissend als een film over de gevechten in de Wereldoorlogen. Maar dat ligt meer aan het genre.
lowhusky
-
- 8230 messages
- 0 votes
maar ik vind LOTR supersaai en draken vind ik dus boeiender...
speedy23
-
- 18945 messages
- 14043 votes
Erik Van Looy maakt nieuwe thriller.
Regisseur Erik Van Looy is aan een nieuwe film bezig: de thriller "Loft", naar een scenario van Bart De Pauw. Het Vlaams Audiovisueel Fonds geeft 62.500 euro ontwikkelingssteun voor de nieuwe prent van Van Looy. Woestijnvis verzorgt de productie. (belga & hln.be)
aryan
-
- 986 messages
- 1752 votes
Pitt in Mission: Impossible IV?
Geplaatst op 19-09-2006 om 16:27 door Arjan
Aangezien Tom Cruise er uit ligt bij Paramount lijkt de filmstudio op zoek te zijn naar een nieuwe acteur voor de Mission: Impossible reeks. Het oog schijnt gevallen te zijn op niemand minder dan Brad Pitt. Gelukkig zal Pitt dan niet de rol van Cruise, het personage Ethan Hunt, overnemen maar zal het gaan om een nieuwe geheim agent. Pitts personage zal een eigen unit gaan samenstellen en leiden.
De samenwerking met Cruise werd door Paramount enige weken geleden beëindigd, bijna zeker vanwege de slechte reputatie die de acteur zichzelf heeft weten te geven. Of Pitt ook daadwerkelijk onmogelijke missies zal gaan ondernemen is nog niet bekend. Er ligt namelijk nog geen scenario en er is nog geen regisseur voor Mission: Impossible IV. Cruise was ook als producent verbonden aan de reeks, maar deze samenwerking is nu dus ten einde. Wel heeft Paramount al onderhandelingen gevoerd met Pitts productiemaatschappij, Plan B. Wellicht zal dit ook gelijk een deal over de nieuwe Mission: Impossible betekenen.
Dustyfan
-
- 5607 messages
- 0 votes
Gelezen in NRC.next van vandaag:
GELD VOOR BEHOUD BEELDARCHIEVEN
Voor een grootscheepse reddingsoperatie van audiovisueel Nederlands erfgoed stelt het kabinet de komende 7 jaar 173 miljoen euro beschikbaar. (...) Voor dat geld kunnen 285.000 uur film, video en audio en 2,9 miljoen foto's van de ondergang worden gered.
Goed nieuws, volgens mij. Het Instituut voor Beeld en Geluid heeft 10 jaar lang moeten zeuren en het Filmmuseum is al 25 jaar bezig om geld los te krijgen om dit materiaal te kunnen conserveren. In het archief liggen onder meer materiaal van de publieke omroepen zoals tv-series en shows, de Polygoon-journaals, opnames van het koningshuis en industriële films van Fokker en Philips.
kArIzMa_TuRk
-
- 3642 messages
- 0 votes
Mummy III?
er is nieuws dat er een derde deel van ''Mummy'' komt.. 'Brendan Fraser' wilt het zo graag maar 'Rachel Weisz' wilt er nog hard over nadenken..