• 178.172 movies
  • 12.220 shows
  • 33.993 seasons
  • 647.351 actors
  • 9.374.574 votes
Profile

Nieuwe projecten

stan

• 4649 messages
  • 1288 votes

American Pie 5: The Naked Mile

http://imdb.com/title/tt0808146/

Doom

• 8214 messages
  • 1540 votes

Ow die reeks gaat nog wel even door hoor Stan. Ga je daar nou niet onnodig druk over maken.

stan

• 4649 messages
  • 1288 votes

Ja maar 3 delen was leuk.. Een 4e deel was overbodig maar wel oke.. maar een 5e deel

gotti

• 14075 messages
  • 5886 votes

Ach kom. Niet zo zeuren. Dadelijk heeft Eugene Levy geen werk meer...

Doom

• 8214 messages
  • 1540 votes

Geen naar woord over Eugene Levy. Zie The Man, geweldig is hij daar.

Pieter Montana

• 6678 messages
  • 2286 votes

Firmin bokst film in mekaar

Chris Van den Durpel en Dominique Deruddere willen Vlaamse nummer 1 worden

Regisseur Dominique Deruddere begint volgende week aan de opnamen van Firmin, de langspeelfilm rond Chris Van den Durpels sufgebokste typetje Firmin Crets. Het wordt geen opeenvolging van sketches, maar een groteske romantische komedie waarmee Deruddere voor het eerst echt de grote massa wil bereiken.

Firmin Crets, de ex-bokser uit het Gentse met het gehavende gebit en de geteisterde hersenhelften, maakte zijn eerste televisieoptreden tien jaar geleden al. 'Paul Schampers' dwong hem toen in het VRT-programma Typisch Chris de in sommige middens legendarisch geworden bekentenis k'en hem duud geslegen af.

Ondertussen is Firmin uitgegroeid tot één van de populairste typetjes van Van den Durpel, die de zachtmoedige man met de stalen vuisten ondertussen ook liever gestalte geeft dan Kamiel Spiessens. Spiessens was in 1996 het hoofdpersonage van de komedie Oesje , waar toen meer dan 700.000 Vlamingen naar kwamen kijken. Dat Dominique Deruddere werd aangezocht om de tweede spin-off van Van den Durpels televisietypetjes te regisseren, kan verbazen, maar de twee leerden elkaar kennen via hun gemeenschappelijke vriend en advocaat Peter Marx die optreedt als producer van de film. Het klikte meteen en Deruddere mag nu gaan voor de grote kaskraker die nog mankeert op zijn palmares. Iedereen beroemd sleepte dan wel een oscarnominatie in de wacht, met 120.000 toeschouwers was de belangstelling van het publiek niet helemaal navenant. Met de aanhang van Van den Durpel en een budget van 2,5 miljoen euro (na die van de internationale producties Wait until spring Bandini en Bloedbruiloft het grootste waarmee Deruddere ooit werkte) moet het nu wel lukken. ,,Ik zou al blij zijn met 500.000 toeschouwers, maar eigenlijk hoop ik diep van binnen gewoon dat we de bestaande records verpulveren. En de Vlaamse nummer één aller tijden worden ( lacht )."

Geen sketch, geen slapstick

Deruddere schreef het scenario helemaal zelf. Van den Durpel, die voor televisie ook beroep doet op een stel scenarioschrijvers, had niet de behoefte om over zijn schouder mee te kijken. ,,Ik kan ook zelf een sketch schrijven, maar geen hele film. Ik was onmiddellijk tevreden met hetgeen Dominique ervan gemaakt heeft. Ons gevoel voor humor is ongeveer hetzelfde en hij voelde het personage ook perfect aan."

Firmin is in de film klusjesman in de Gentse boksclub van zijn gewezen concurrent Freddy White (gespeeld door Jan Decleir), met wie hij na een slecht afgelopen liefdesaffaire in onmin leeft. Als de vrouw om wie het toen allemaal draaide onverwacht terug opduikt, en de jonge bokser Mohammed aan Firmin vraagt om zijn trainer te worden, laait de concurrentiestrijd weer op. Hier en daar liggen er dus wel enkele filmclichés voor het oprapen, en Deruddere is niet van plan die allemaal te laten liggen. ,,Een goed gebruikt cliché is altijd beter dan een onhandig vermeden cliché. Ik denk wel dat we het goed aanpakken. De reacties van de mensen die het scenario al gelezen hebben, laten toch verhopen dat er veel gelachen gaat worden. Firmin was ook altijd mijn favoriete personage. Ik zie hem soms nog liever dan Chris zelf ( lacht ). Ik ben altijd blij als de make-up klaar is."

De transformatie van Van den Durpel duurt twee uur, maar het resultaat zou voor de film wel een stuk minder karikaturaal zijn dan voor televisie. ,,Met de film zitten we een stuk dichter bij de realiteit. Het wordt dus geen opeenvolging van sketches en er zit geen slapstick in. Iedereen beroemd II is het ook niet echt, maar dat is wel mijn soort humor: een beetje grotesk en een beetje vulgair."

Valentijn

Annick Christiaens ( Any way the wind blows van Tom Barman, De zevende hemel van Urbanus) speelt Firmins vlam Germaine, debutant Saïd Assissi zijn jonge protégé in de boksclub, en Cathérine Kools ( Vaneigens , Ellektra van Rudolf Mestdagh) diens liefje Lies. Voor de muziek zorgt Raymond Van het Groenewoud. Op 21 augustus beginnen de opnames in Brussel en Gent. Op 14 februari (Valentijnsdag, maar ook het begin van de krokusvakantie) komt de film in de zalen, en later is de film ook te zien als serie op VT4, dat het project mee financiert. Het Vlaams Audiovisueel Fonds (VAF) kende een subsidie toe van 50.000 euro.

Deruddere: ,,Het is de eerste keer dat een film van mij zo vlug in de steigers staat. Dat heeft natuurlijk met Chris te maken en het feit dat VT4 er mee achter zit. Als ik met een obscuur project kom dat ik in de hoek van mijn kamertje geschreven heb, dan duurt het natuurlijk langer. Maar dit is zeker geen opdrachtfilm, ik heb me echt geamuseerd."

--------------

[email protected]

Angrod_Pallanén

• 6687 messages
  • 1042 votes

stan wrote:

Ja maar 3 delen was leuk.. Een 4e deel was overbodig maar wel oke.. maar een 5e deel

Zo erg moet jij dat niet vinden, de hoofdrolspeler komt uit Summerland

Pieter Montana

• 6678 messages
  • 2286 votes

Johnny Depp en Tim Burton werken opnieuw samen

LOS ANGELES - Acteur Johnny Depp en regisseur Tim Burton gaan opnieuw samen een film maken. Het zesde filmproject van het tweetal is gebaseerd op de Broadwaymusical ''Sweeney Todd''. Dat heeft filmstudio Dreamworks donderdag bekendgemaakt.

''Sweeney Todd'', geschreven in 1979 in New York, combineert komedie, tragedie en horror. Het verhaal speelt zich af in het Victoriaanse Groot-Brittannië en gaat over de wraak van een kapper op een rechter die hem ten onrechte heeft veroordeeld.

De opnames gaan begin volgend jaar van start en eind 2007 zal de film in de zalen komen.

Het is al de zesde keer dat de 43-jarige Depp, die momenteel schittert als kapitein Jack Sparrow in het tweede deel van ''Pirates of the Carribean'', samenwerkt met Burton. Hun laatste film was de animatieprent ''Corpse Bride'

----------------------

[email protected]

moviefreak#1

• 14390 messages
  • 25163 votes

Never change a winning team

Mr Confused

• 1715 messages
  • 6592 votes

Horror prequels & sequels die er zitten aan te komen:

28 WEEKS LATER

2002 MANICS: BEVERLY HELLBILLIES

BOOGEYMAN 2

BUBBA NOSFERATU

CANDYMAN 4

CONSTANTINE 2

CREEPSHOW 3

DAWN OF THE DEAD 2

DAY OF THE DEAD (REMAKE)

DOG SOLDIERS: FRESH MEAT

EVIL DEAD IV

THE GRUDGE 2

HELLBOY 2: THE GOLDEN ARMY

THE HILLS HAVE EYES 2

HOSTEL 2

I'LL ALWAYS KNOW WHAT YOU DID LAST SUMMER

LAND OF THE DEAD 2

LOVE AT SECOND BITE

THE MOTHER OF TEARS

MY BLOODY VALENTINE 2

PUMPKINHEAD 3 & 4

RESIDENT EVIL: EXTINCTION

RETURN TO SLEEPAWAY CAMP

THE RING 3

SCREAM 4

STIR OF ECHOES: THE DEAD SPEAK

STRANGELAND: DISCIPLE

TEXAS CHAINSAW MASSACRE: THE BEGINNING

UNDERWORLD 3

URBAN LEGENDS: GOLDFIELD MURDERS

WHEN A STRANGER RETURNS

WHITE NOISE 2: THE LIGHT

WRONG TURN 2

YOUNG HANNIBAL

Angrod_Pallanén

• 6687 messages
  • 1042 votes

Mr Confused wrote:

THE HILLS HAVE EYES 2

YOUNG HANNIBAL

Kijk hier erg naar uit! Wordt THHH2 een remake of heeft die niets te maken met deel 2 uit '85?

HOSTEL 2

Eerst maar eens deel 1 zien, hopelijk wordt Hostel niet net zo'n serie als Saw.

THE RING 3

SCREAM 4

Deze twee betwijfel ik erg, vooral die laatste lijkt me totale onzin.

kos

• 46695 messages
  • 8851 votes

Ze lijken me allemaal ruk.

mikoz

• 11297 messages
  • 867 votes

Op THHH 2 na dan mocht Aja hem maken.

mikoz

• 11297 messages
  • 867 votes

Maar vooral : I Always know what you did last summer ..

Mr Confused

• 1715 messages
  • 6592 votes

Mr Confused wrote:

28 WEEKS LATER

2002 MANICS: BEVERLY HELLBILLIES

BOOGEYMAN 2

BUBBA NOSFERATU

CANDYMAN 4

CONSTANTINE 2

CREEPSHOW 3

DAWN OF THE DEAD 2

DAY OF THE DEAD (REMAKE)

DOG SOLDIERS: FRESH MEAT

EVIL DEAD IV

THE GRUDGE 2

HELLBOY 2: THE GOLDEN ARMY

THE HILLS HAVE EYES 2

HOSTEL 2

LAND OF THE DEAD 2

LOVE AT SECOND BITE

THE MOTHER OF TEARS

MY BLOODY VALENTINE 2

PUMPKINHEAD 3 & 4

RETURN TO SLEEPAWAY CAMP

THE RING 3

SCREAM 4

STIR OF ECHOES: THE DEAD SPEAK

STRANGELAND: DISCIPLE

TEXAS CHAINSAW MASSACRE: THE BEGINNING

UNDERWORLD 3

WHEN A STRANGER RETURNS

WHITE NOISE 2: THE LIGHT

WRONG TURN 2

YOUNG HANNIBAL

Bronnen via IMDB, Fangoria, UHM, het net in het algemeen.

En inderdaad kos ze lijken me ook allemaal ruk behalve Evil dead IV.

aryan

• 986 messages
  • 1752 votes

kan er wel een dawn of the dead 2 komen? Ik dacht dat dawn, day en night of the dead een soort trilogy was

Mr Confused

• 1715 messages
  • 6592 votes

aryan wrote:

kan er wel een dawn of the dead 2 komen? Ik dacht dat dawn, day en night of the dead een soort trilogy was

Dat is ook zo maar dat weerhoudt mensen niet om munt te slaan uit wat geen andere verwezelijken. Trouwens er bestaat ook al een day of the dead 2.

speedy23

• 18945 messages
  • 14043 votes

Jackie Chan wil samenwerken met Zhang Yimou.

Actiester Jackie Chan voert gesprekken met de internationaal geprezen filmmaker Zhang Yimou over een mogelijke samenwerking. Dat heeft de woordvoerder van de 52-jarige acteur maandag bekendgemaakt.

De twee mannen hebben al verschillende discussies over filmprojecten gevoerd, maar hebben de knoop nog niet doorgehakt. "Zij moeten het juiste script vinden", zegt de woordvoerder. Zhang, een 54-jarige Chinees, is bekend van films als Raise the Red Lantern (1991) en House of Flying Daggers (2004). Veel van zijn films behandelen maatschappelijke thema's.

De actieheld Jackie Chan komt uit Hongkong en staat er om bekend alle stunts uit zijn films zelf uit te voeren. Chan brak in 1994 wereldwijd door met de komedie Rumble in the Bronx. Hiervoor was hij al een grote ster in China. (novum & hln.be)

lordsnoopy

• 2949 messages
  • 2244 votes

Mr Confused wrote:

CONSTANTINE 2

UNDERWORLD 3

Als deze er komen ga ik ze zeker kijken, nou maar hopen dat men de tijd neemt om ze fatsoenlijk te maken. Meestal neemt te kwaliteit van een film af naarmate de serie langer wordt.

Pieter Montana

• 6678 messages
  • 2286 votes

Jennifer Aniston regisseert

LOS ANGELES - De 37-jarige actrice Jennifer Aniston, die onlangs nog met Vince Vaughn voor de camera stond voor de film The Break Up, laat het acteren een tijdje voor wat het is. Momenteel neemt Aniston de regie van de kortfilm 'Room 10' voor haar rekening.

Het is ,,echt leuk'' om zelf een keer achter de camera te staan, vertelde Aniston over haar nieuwe job. De film gaat over een nacht op een spoedgevallendienst in een ziekenhuis. De hoofdrollen worden vertolkt door Robin Wright Penn en Kris Kristofferson.

,,Ik waardeer Jennifer zeer als actrice'', zo wordt Kristoffersen geciteerd. Daarom heeft hij het er nu zeer gemakkelijk mee om regieaanwijzingen van haar te krijgen. De film wordt gedraaid in het kader van het project ,,Glamour Reel Moments'', dat vrouwen de gelegenheid geeft om te regisseren.

----------

[email protected]

lowhusky

• 8230 messages
  • 0 votes

lijkt me echt niks.

Pieter Montana

• 6678 messages
  • 2286 votes

BBC-blunder wordt verfilmd

Een blunder van de BBC, waarbij een sollicitant in een live uitzending werd gezien als deskundige, wordt verfilmd. Een producent uit Hollywood heeft zich door de flater laten inspireren. Deze week is een deal gesloten met de sollicitant.

Guy Goma zat dit voorjaar in de foyer van de BBC voor zijn sollicitatie naar de functie van computertechnicus. Door een misverstand kwam hij in de studio terecht.

Daar werd gedacht dat hij Guy Kewney was, die als deskundige zou worden geïnterviewd over een rechtszaak tussen het computerbedrijf Apple en het gelijknamige platenlabel van The Beatles.

Goma wilde de BBC niet in verlegenheid brengen. Hij worstelde zich met een zwaar Frans accent door het interview heen. Het filmproject is in ontwikkeling, maar de Congolees denkt al wel na over de rolverdeling. Voor de rol van de 38-jarige Goma heeft hij al iemand op het oog. ,,Will Smith zou geweldig zijn.''

---------------

Bron@Nieuwsblad

De Blunder

Pieter Montana

• 6678 messages
  • 2286 votes

Het Gele Teken/ La Marque Jaune van de stripreeks Blake en Mortimer wordt verfilmd

http://www.imdb.com/title/tt0450346/

Mug

• 13981 messages
  • 5969 votes

Berichten verplaatst naar Film > Cast en crew > Orlando Bloom

IcU

• 6783 messages
  • 3051 votes

Wie dacht dat The Dukes of Hazzard al erg was, kijk maar eens naar dit:

(afbeelding)

De heel-snel-naar-video prequel The Dukes of Hazzard: The Beginning

Waarom?

lowhusky

• 8230 messages
  • 0 votes

wordt een regelmatige ramp

Doom

• 8214 messages
  • 1540 votes

Dit wordt erg.

Pieter Montana

• 6678 messages
  • 2286 votes

Lordi mikt ook op het witte doek

HELSINKI - De Finse rocker Lordi (32) wil met zijn monstermasker na zijn succes op het Eurosongfestival nu ook de bioscoopzalen veroveren. Lordi heeft een eerste versie van een script klaar en blijft trouw aan zijn imago. ,,Het wordt zeker geen kinderfilm of iets voor het hele gezin'', zegt hij maandag in de krant Ilta Sanomat.

Lordi, die eigenlijk Tomi Putaansuu heet, noch de andere leden van zijn groep willen in de film acteren of muziek spelen. ,,We zullen gewoon monster zijn'', verduidelijkt de zanger van het nummer Hard Rock Hallelujah.

Vooraleer de monsters zich op het witte doek kunnen uitleven, moet eerst nog het nodige geld voor de productie van de film worden bijeengebracht.

---------------------

[email protected]

Waarom blijven zangers nou niet gewoon zingen?

Pieter Montana

• 6678 messages
  • 2286 votes

Marlon Wayans in Pretty Ugly

Komiek Marlan Wayans zet zijn schouders onder een nieuwe film uit de Dreamworks-stal. Hij gaat Pretty Ugly ontwikkelen en produceren en zal ook de hoofdrol voor zijn rekening nemen. In de film zal hij een knappe zakenman spelen die, door een vloek, 's morgens lelijk verminkt opstaat. Om de vloek weer op te heffen, zijn maatschappij te redden en de liefde van zijn leven niet te verspelen, moet hij op zoek naar zijn innerlijke schoonheid. Klinkt als Kafka for dummies.

----------------------

Bron: The Hollywood Reporter

Miss Daisy

• 321 messages
  • 2291 votes

HOLLYWOOD - Director Ridley Scott has confirmed he plans to make a Gladiator sequel with Russell Crowe, despite Crowe's character having been killed off.
Scott intends to write around the problem of Crowe dying at the finale of his 2000 smash hit.

He had originally tried to get a follow-up made in 2003, before abandoning the idea, but things are now back on track.

Scott says, "I will probably do a sequel to Gladiator. The only problem is Russell Crowe was such a powerful presence and, of course, Maximus dies at the end.

"We'll have to get Russell back somehow."

Article Copyright Entertainment News Network All Rights Reserved.

www.hollywood.com

O jee

Guest

Let op: In verband met copyright is het op MovieMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.