• 178.087 movies
  • 12.212 shows
  • 33.983 seasons
  • 647.093 actors
  • 9.372.459 votes
Profile

Nieuwe projecten

The Cube

• 142 messages
  • 0 votes

speedy23 wrote:

Hoover was van 1947 tot 1972 directeur van de Amerikaanse inlichtingendienst FBI. Zijn hele leven wist Hoover geheim te houden dat hij homoseksueel was, onder meer uit vrees gechanteerd te worden door politieke tegenstanders. Toch was het algemeen bekend dat er meer dan vriendschap was tussen Hoover en zijn medewerker Clyde Tolsen. "Hij was een fascinerende man. En ik denk dat ik de aangewezen man ben om zijn leven te verfilmen. Ik ben samen met hem opgegroeid", aldus Eastwood. Hoover overleed in 1972. (belga/lb/hln.be)

(afbeelding)

(afbeelding)

Ik denk dat heel veel mensen, en vooral de generatie van nu, niet weet dat Hoover ook een racist, en een felle tegenstander was van Martin Luther King en Malcolm X (voorvechters van de burgerrechten in Amerika in de jaren '60).

Ik had al meerdere berichten gelezen over een Hoover-verfilming, en wat ik dan alleen maar las is hoe de scriptschrijvers en Eastwood, Hoovers personage proberen te verbloemen.

En daarmee verdraaien ze ook Amerika's geschiendenis van de burgerrechtenbeweging in de jaren '60 voor de nieuwe generaties. Ik vind het jammer dat Eastwood een vals portret van Hoover wil verfilmen terwijl hij weet dat Hoover een racist was.

_Se7en_

• 2041 messages
  • 1777 votes

Is dat niet hetzelfde verhaal als met de 'Che'- films?

Che Guevara als een volksheld neerzetten is zo'n beetje hetzelfde als J. Edgar Hoover heilig verklaren.

Naomi Watts

• 54554 messages
  • 3155 votes

. Voor de liefhebbers van foute pulp.

_Se7en_

• 2041 messages
  • 1777 votes

Oei, dat ziet er slecht uit. Mooi .

Q Jones

• 3524 messages
  • 2880 votes

Doet me een beetje denken aan Species

Poepgezicht

• 298 messages
  • 1247 votes

Zoolander 2 dan toch in de maak | nu.nl/film | Het laatste nieuws het eerst op nu.nl

Ik hoop dat de nieuwe Zoolander net zo vet wordt als de eerste. Die ik nog regelmatig kijk, omdat die grappen gewoon altijd leuk blijven!

speedy23

• 18945 messages
  • 14043 votes

Code 37 wordt bioscoopfilm.

'Code 37', de misdaadserie met Veerle Baetens in de hoofdrol, wordt een bioscoopfilm. Dat hebben Starway Film Distribution (SFD) en de Vlaamse Media Maatschappij (VMMa) gemeld. De film zal vanaf 26 oktober 2011 te zien zijn in de Vlaamse bioscopen.

De film is gebaseerd op de gelijknamige serie die vorig jaar op vtm werd uitgezonden en waarvan de tweede jaargang in het voorjaar op antenne komt. De serie volgt de acties van de Gentse Sectie Zeden en werd geprezen wegens haar hoge realiteitsgehalte en de authenticiteit. Veel van de verhalen werden dan ook ingefluisterd door leden van de échte Gentse Sectie Zeden, zo luidt het.

De film wordt, net als de serie, geproduceerd door Dirk Impens van Menuet en geregisseerd door Jakob Verbruggen. En net als in de serie zijn de hoofdrollen in de film weggelegd voor Veerle Baetens, Michaël Pas, Gilles De Schrijver en Marc Lauwrys. De opnames van de film starten op 21 maart 2011. (belga/dea/hln.be)

(afbeelding)

schram101

• 16683 messages
  • 2293 votes

Hier een interessante trailer van een nieuwe film van de regisseur van House of Wax en Orphan. Stond nog niet op de site zag ik.

Trailer Unknown - Video op FilmTotaal

Persoonlijk is mijn interesse gewekt!

stinissen (crew films & series)

• 23439 messages
  • 76925 votes

speedy23 wrote:

Code 37 wordt bioscoopfilm.

'Code 37', de misdaadserie met Veerle Baetens in de hoofdrol, wordt een bioscoopfilm. Dat hebben Starway Film Distribution (SFD) en de Vlaamse Media Maatschappij (VMMa) gemeld. De film zal vanaf 26 oktober 2011 te zien zijn in de Vlaamse bioscopen.

De film is gebaseerd op de gelijknamige serie die vorig jaar op vtm werd uitgezonden en waarvan de tweede jaargang in het voorjaar op antenne komt. De serie volgt de acties van de Gentse Sectie Zeden en werd geprezen wegens haar hoge realiteitsgehalte en de authenticiteit. Veel van de verhalen werden dan ook ingefluisterd door leden van de échte Gentse Sectie Zeden, zo luidt het.

De film wordt, net als de serie, geproduceerd door Dirk Impens van Menuet en geregisseerd door Jakob Verbruggen. En net als in de serie zijn de hoofdrollen in de film weggelegd voor Veerle Baetens, Michaël Pas, Gilles De Schrijver en Marc Lauwrys. De opnames van de film starten op 21 maart 2011. (belga/dea/hln.be)

(afbeelding)

Lijkt me echt goed ik vond de eerste serie ook lekker kijkvoer.

speedy23

• 18945 messages
  • 14043 votes

Peter Jackson plant vier 'Kuifje'-films.

Producent Peter Jackson wil een hele reeks 'Kuifje'-films maken. Indien de eerste een succes wordt, heeft hij al plannen voor een tweede, derde en vierde prent.

"Een van mijn favorieten is 'De Zeven Kristallen Ballen', op dat verhaal loop ik al lang te broeden. Maar ook de Oost-Europese avonturen van Kuifje, zoals 'De Scepter van Ottokar' en 'De Zaak Zonnebloem'. Die lenen zich perfect voor een thriller, met de complexe politieke situatie in de Balkan en de geheim agenten".

"De verhalen over de Maan zijn ook fantastisch, die zouden ideaal zijn voor een derde en vierde film als we ze over komen".

De eerste film, 'The Adventures of Tintin: The Secret of the Unicorn', heeft volgens regisseur Steven Spielberg een 'film noir'-gevoel. "Het eerste deel van de film, het meest mysterieuze, is schatplichtig aan de film noir en aan het Duitse theater van Berthold Brecht. Maar de film is tegelijk ook een fantastisch avontuur". De film komt pas eind volgend jaar uit. (bang/lb/hln.be)

(afbeelding)

Peter Jackson, Kuifje en Steven Spielberg.

(afbeelding)

Justinw

• 5378 messages
  • 1803 votes

Zeer leuk nieuws. Verheug me er nu al op. Ottokar vond ik een erg goede en die Kristallen ballen herrinner ik me ook nog wel met die proffessoren.

starbright boy (moderator films)

• 22407 messages
  • 5071 votes

Mijn favoriete albums zijn beiden veel minder geschikt denk ik: Kuifje in Tibet en De Juwelen van Bianca Castafiore..

Brix

• 19677 messages
  • 5113 votes

Het is : 'De Zeven Kristallen Bollen', maar dat is slechts een klein detail.

Het verhaal zou zich inderdaad prima lenen voor een verfilming, met als vervolg natuurlijk 'De Zonnetempel'.

'De Krab met de Gulden Scharen', en 'De Sigaren van de Farao' zou ik ook graag als film zien.

Justinw

• 5378 messages
  • 1803 votes

Dit staat overigens op Wikipedia!

Regisseurs Steven Spielberg en Peter Jackson zullen een film van Kuifje maken, die in twee delen zal verschijnen. Hierin worden drie boeken samengebracht tot één verhaal: De krab met de Gulden Scharen, Het geheim van de Eenhoorn, en de Schat van Scharlaken Rackham. Elementen uit De Krab met de Gulden Scharen worden gebruikt om de Kapitein te introduceren in het leven van Kuifje.

Kuifje zal gespeeld worden door Jamie Bell. In eerste instantie ging Thomas Sangster Kuifje spelen, maar hij trok zich terug toen de productie vertraging opliep. Kapitein Haddock zal gespeeld worden door Andy Serkis, Nick Frost en Simon Pegg vertolken de tweeling Jansen en Janssen en in de huid van schurk Red Rackham kruipt Daniel Craig. De eerste film "Kuifje en het geheim van de Eenhoorn" ("The Adventures of Tintin: The Secret of the Unicorn") van Spielberg komt uit in 2011.

Leuke acteurs met namen als Simon Pegg en Daniel Craig.

Stephan

• 7890 messages
  • 1387 votes

starbright boy wrote:

Mijn favoriete albums zijn beiden veel minder geschikt denk ik: Kuifje in Tibet en De Juwelen van Bianca Castafiore..

Kuifje in Zwitserland

Justinw

• 5378 messages
  • 1803 votes

Ik ga zo een paar aflvering opzetten

Brix

• 19677 messages
  • 5113 votes

Stephan wrote:

(quote)

Kuifje in Zwitserland

Haha! ( toegang voor boven de 16)

(afbeelding)

schram101

• 16683 messages
  • 2293 votes

Nieuwe Big Momma film met Martin Lawrence!

http://www.filmtotaal.nl/artikel.php?id=19666

Maikeru

• 1934 messages
  • 2388 votes

Op IMDB net gelezen dat Darren Aronofsky begint met twee nieuwe films; 'X-Men Origins: Wolverine 2' (2011), en 'Machine Man' (2012).

Wolverine 2 vind ik maar een vreemde keuze, hoewel in de handen van Aronofsky ik het wel een kans wil geven.

Machine Man wordt hopelijk weer wat meer richting zijn debuutfilm Pi. Klinkt in elk geval als een cyberpunk-film, wat mij wel interesseert.

AHWA

• 16922 messages
  • 1293 votes

Focking Martin Sheen in de nieuwe Spider-Man. Hells yeah.

SnakeDoc

• 4687 messages
  • 2243 votes

The 33 of San Jose,

Zo gaat de film heten over de 33 chileense mijnwerkers.

Plannen zijn al helemaal gemaakt

Was te verwachten natuurlijk!

Brix

• 19677 messages
  • 5113 votes

Disney heeft alle opnames met live-acteurs voor het grootschalige nieuw filmproject 'John Carter of Mars' afgerond.

Nu is Pixar aan de beurt voor de digitale effecten.

Release blijft, zoals eerder aangekondigd, 8 juni 2012.

The Cube

• 142 messages
  • 0 votes

The Lincoln Lawyer trailer.

Hoofdrolspeler: Matthew McConaughey. Ik denk dat dit wel een goeie film wordt.

Brix

• 19677 messages
  • 5113 votes

Een kijkje op de verlaten set van de nieuwe Disney-Pixar film 'John Carter of Mars':

YouTube - Sneak Peak at the SET of "John Carter of MARS"

Zie ook andere Youtube links voor meer info of deze film.

Metalfist

• 12407 messages
  • 3964 votes

Buffy Reboot Zonder Whedon moet men hier niet aan beginnen, zelfs al wordt het een geheel andere, donkere film...

Brix

• 19677 messages
  • 5113 votes

Legacy of Secrecy, nieuwe film over de moord op president Kennedy, met Leonardo Di Caprio, die tevens de producent is.

Nog in het planning stadium.

schram101

• 16683 messages
  • 2293 votes

Nieuwe film van de regisseur van District 9

Mysterieuze "AGM Heartland" teaser trailer - Video op FilmTotaal

The Cube

• 142 messages
  • 0 votes

(afbeelding)

Mark Wahlberg wordt Nathan Drake in de gameverfilming Uncharted

So why did Mark Wahlberg turn down The Crow? Could it be because he had another, far less gloomy action fantasy marking his dance card? The answer is yes, with the scoop from MTV that Wahlberg will be playing the trigger-happy Nathan Drake in Uncharted, the movie version of the PS3 game.*

We might actually have guessed, seeing that Uncharted is to be directed by David O Russell, Wahlberg's three-time collaborator from Three Kings, I Heart Huckabees and the upcoming The Fighter. It's still something of a surprise though, since Drake's easygoing flippancy and John McClane-ish what-the-hell-am-I-doing vibe is at odds with Wahlberg's rather intense screen persona.

That's a persona he's been keen to tweak lately though, with his performance in The Other Guys demonstrating the comedy chops he hinted at in Huckabees and, a long time ago, the almost-forgotten bonkers actioner The Big Hit. And he certainly seems keen to fill Drake's pixellated shoes, enthusing that "The idea David has is just insane".

The Uncharted series, for those not familiar, comprises two games so far, in the form of Drake's Fortune and Among Thieves, both of which follow the globe-trotting adventures of Nathan Drake as he searches for lost treasure. The thrust is a bit Indiana Jones, a bit Tomb Raider, and, to be honest, a bit National Treasure, with the added pleasure of extreme violence: the body count on both games can't be far short of four figures.

Lost cities feature heavily (El Dorado the first time, and Shambhala the second), but it sounds as if Russell is following his own path for the film version, which, if he has his way, will feature both Robert De Niro and Joe Pesci in supporting roles. "That's who David wants," confirms Wahlberg. "I talked to Pesci about it, and I know David's people have talked to De Niro." De Niro, we'd have thought, would be a good fit for Drake's cohort and mentor Sully, but the plan afoot is apparently that "De Niro will play my father and Pesci is my uncle."

Last time Wahlberg turned out for a videogame adaptation, the result was the less-than-enthusiastically received Max Payne (although the notorious New York critic Armond White maintains that film is up there with the work of Peckinpah, Eisenstein and Bosch). This time however, we can't help but be excited. An action videogame adaptation from David O Russell is as odd a fit as Aronofsky and Wolverine, but "I'm obviously in for whatever David wants to do," says Wahlberg, "and his ideas for this are off the charts [uncharted, then. Haha]. It's not going to be the watered-down version, that's for sure."

Russell seems to be writing his own screenplay, which suggests that the previous attempt by Sahara and Conan scribes Josh Oppenheimer and Thomas Dean Donnelly has been jettisoned. Shooting is pencilled in for next summer, so expect Uncharted in 2012.

Bron: Empire

kos

• 46688 messages
  • 8846 votes

schram101

• 16683 messages
  • 2293 votes

kos wrote:

(quote)

.

Ziet er heerlijk uit! Ook al viel District 9 wat tegen.

Guest

Let op: In verband met copyright is het op MovieMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.