- Home
- Filmforum
- Gebruikers - Filmgames
- Alternatieve Knock-out (met stemverplichting)
Alternatieve Knock-out (met stemverplichting)
mikey
-
- 28992 messages
- 5141 votes
. het zal mij persoonlijk echt worst wezen, het lijkt me voor hemzelf alleen compleet stupide om het te doen. verder moet ie dat vooral zelf weten.
timbo_
-
- 13116 messages
- 3862 votes
Als je nooit van plan bent de serie te gaan bekijken zie ik het probleem er niet zo van in. Als je dat wel ooit van plan bent ben je gewoon simpelweg erg dom als je het wel doet.
Zavo
-
- 6392 messages
- 1616 votes
Ik zou dan toch gewoon de pilot kijken, is ook 90 minuten en dan weet je meteen of je wel of niet de rest van de serie wilt zien. Als je nu FWWM heel goed blijkt te vinden en daarna toch de serie wilt zien is het toch zonde...
Als je geinteresseerd bent in LOTR begin je toch ook niet met deel 3?
timbo_
-
- 13116 messages
- 3862 votes
Hmm nee maar dat vind ik wel anders. Ik zou trouwens ook gewoon de pilot kijken maar ik ken genoeg mensen die nooit series kijken omdat ze daar te lang aan vastzitten. Als je van jezelf weet dat je de serie toch nooit gaat kijken kan ik er best inkomen dat je deze film kijkt.
Goldenskull
-
- 24398 messages
- 3093 votes
mensen die nooit series kijken omdat ze daar te lang aan vastzitten.
Dit is dus ook reden #1 dat ik als zo'n beetje de enige jongen van mijn klas geen Prisonbreak kijk
Ik houd helemaal niet van series, ik ga de film nog wel eens zien over een paar weken ofzo.
Co Jackso
-
- 21924 messages
- 2791 votes
Ik houd helemaal niet van series, ik ga de film nog wel eens zien over een paar weken ofzo.
Bedoel je nu niet de film van 24? Zelf volg ik ook geen series. Bij de meeste mensen heb ik vaak het idee dat ze de serie volgen, terwijl ze niet inzien dat het verhaal slapper wordt. Ze vergeten vaak kritisch te kijken naar series en kijken maar om het kijken.
Goldenskull
-
- 24398 messages
- 3093 votes
Bedoel je nu niet de film van 24? Zelf volg ik ook geen series. Bij de meeste mensen heb ik vaak het idee dat ze de serie volgen, terwijl ze niet inzien dat het verhaal slapper wordt. Ze vergeten vaak kritisch te kijken naar series en kijken maar om het kijken.
Dat laatste ben ik met je eens en nee, ik weet dat het wat onduidelijk geschreven is, maar die laatste zin ging weer over Twin Peaks (de film dus) 
Goldenskull
-
- 24398 messages
- 3093 votes
103. To Kill a Mockingbird (1962) - Big Sleep, The (1946)
4-4
Goldenskull
-
- 24398 messages
- 3093 votes
104. Assault on Precint 13 (1976) - Suspiria (1977)
timbo_
-
- 13116 messages
- 3862 votes
Zelf volg ik ook geen series. Bij de meeste mensen heb ik vaak het idee dat ze de serie volgen, terwijl ze niet inzien dat het verhaal slapper wordt. Ze vergeten vaak kritisch te kijken naar series en kijken maar om het kijken.
Eerst zeg je dat je geen series kijkt en dan ga je wel conclusies trekken over series. Lijkt me een beetje onhandig om te bepalen of er kritisch genoeg naar een serie wordt gekeken als je de serie zelf niet gezien hebt.
Ramon K
-
- 13575 messages
- 0 votes
Eerst zeg je dat je geen series kijkt en dan ga je wel conclusies trekken over series. Lijkt me een beetje onhandig om te bepalen of er kritisch genoeg naar een serie wordt gekeken als je de serie zelf niet gezien hebt.
Hij zal toch wel wat afleveringen her en der gezien hebben? Ik wel in ieder geval en ik snap echt niet wat mensen in series zien. Ik vind het hele format kut: 50 minuten waarin men nooit eens dieper op dingen in kan gaan en waarvan de structuur vaak te herhalend is. Na 3 afleveringen House had ik het wel weer gezien oa. En je zou toch zeggen dat na 1 seizoen Prison Break de koek eigenlijk op is. Ik heb weinig of geen series gezien die de moeite waard waren eigenlijk.
Co Jackso
-
- 21924 messages
- 2791 votes
Natuurlijk heb ik in het verleden series gevolgd. Hoewel dit wel heel off-topic is, maar bijvoorbeeld in het verleden een serie als Lost gevolgd. Best leuk eerste seizoen, maar afgehaakt in het tweede seizoen. Het werd mij iets te eentonig en saai, maar anderen blijven wel kijken. Niet omdat het zo spannend of interessant is, maar vooral puur om het feit dat ze nu al zo lang kijken en willen zien hoe het afloopt. Daarnaast is er soms ook nog sociale druk, omdat iedereen in de directe omgeving de serie volgt en blijkbaar leuk vindt. Overigens is de enige serie die ik nog volg The Office US.
kos
-
- 46697 messages
- 8853 votes
Ik vind het hele format kut: 50 minuten waarin men nooit eens dieper op dingen in kan gaan
Tuurlijk wel.
Apollinisch
-
- 21297 messages
- 0 votes
Ik geloof niet dat er veel mensen zijn die series kijken terwijl ze het in werkelijkheid helemaal niet zo interessant vinden. Ikzelf heb alle afleveringen van Lost gezien, en ik kijk nog altijd met evenveel plezier als toen ik begon. Ik vind het een heerlijk avontuur waar ik graag zelf bij ben. Voor mij zijn series veel meer dan films een middel tot escapisme. Bij films volg ik een dagje uit het leven personage x, terwijl ik de personages uit series echt leer kennen.
Bij series als Heroes en Prison Break ben ik na verloop van tijd wel afgehaakt omdat er dan inderdaad aan kwaliteit ingeboet wordt, maar ik ben daarin echt niet de enige. Zal vast en zeker uit de kijkcijfers blijken. Bovendien is het logisch dat je een serie langer volgt dan misschien nodig is. Je stopt niet meteen met een serie na één aflevering die kut is. Het duurt een tijdje voordat de hoop op een goede aflevering volledig verdwenen is.
En wat betreft series bestaande uit afleveringen die altijd op eenzelfde manier in elkaar steken: geweldig!
Als ik cynisch ben zet ik House op. Als ik gezelligheid wil kijk ik Friends. Enzovoort. Weet ik tenminste waar ik aan toe ben.
Zavo
-
- 6392 messages
- 1616 votes
Hij zal toch wel wat afleveringen her en der gezien hebben? Ik wel in ieder geval en ik snap echt niet wat mensen in series zien. Ik vind het hele format kut: 50 minuten waarin men nooit eens dieper op dingen in kan gaan
Beetje vreemde opmerking. Een serie duurt juist veel langer dan een film, dus er kan juist veel dieper op dingen ingegaan worden. Met name worden personage in series veel dieper uitgewerkt.
Ik kijk zelf ook niet echt veel series, als ik er één kijk doe ik dat het liefst van dvd en dan de hele serie in korte tijd kijken. Elke week moeten wachten op de volgende aflevering op tv vind ik niks.
The One Ring
-
- 29974 messages
- 4109 votes
Ik ben het wel met Ramon en Co Jackso eens. Een probleem is dat een serie inderdaad de potentie heeft om personages en dergelijke verder uit te diepen, maar deze potentie zelden benut wordt. Of in ieder geval niet op een echt interessante wijze. In plaats daarvan heb ik vaak het gevoel dat er van cliffhanger naar cliffhanger gewerkt wordt. Lost heb ik geen seizoen volgehouden. 24 heb ik recent nog het hele eerste seizoen van bekeken. 24 afleveringen van 3 kwartier en dan toch maar één aflevering waarin iets gebeurde dat ik echt bijzonder vond. Het kijkt weg, maar het heeft duidelijk meer interesse in verhaal dan iets anders. In personages al helemaal niet. Ik kan me geen serie herrinneren van de laatste jaren waar ik met echt plezier een heel seizoen heb afgekeken. Alleen komedieseries vind ik leuk, maar die moeten het dan ook niet hebben van een voortgaand verhaal.
Voor Twin Peaks wil ik wel een uitzondering maken. Lijkt me nog wel interessant.
The Last
-
- 7169 messages
- 0 votes
Niet omdat het zo spannend of interessant is, maar vooral puur om het feit dat ze nu al zo lang kijken en willen zien hoe het afloopt.
Dat zie je dus duidelijk verkeerd.
Ze vergeten vaak kritisch te kijken naar series en kijken maar om het kijken.
Hier ben ik het ook absoluut niet mee eens. Alsof alles ineens van intellectueel formaat moet zijn ofzo..... (geldt overigens niet alleen voor series) tegenwoordig kan men veel plezier beleven met het kijken van een serie (apollinisch benadrukt het prima), voor het geval je het nog niet wist.
Bovendien kunnen series wel degelijk dieper ingaan op meerdere dingen. Vaak gebeurt dat dan ook na een aantal afleveringen. Geheel met Zavo eens in dit geval.
Ramon K
-
- 13575 messages
- 0 votes
Dat bedoelde ik dus met die '50 min waarin men nooit eens dieper op dingen in kan gaan': er moet verhalend veel in die 50 min gebeuren. Een boel twists met weinig diepgang. Daar is namelijk weinig plaats voor. Een lange speelduur heeft verder weinig te maken met diepgang. Ander irritant punt bij nogal wat series is de onrealistische dialoog. Mijn zusje keek wel eens naar The Gilmore Girls en dan vielen de grote hoeveelheden gevatte dialoog op. Niet alleen onrealistisch (in moordend tempo opgeratelde volzinnen) maar ook totaal irritant. Zelfs Twin Peaks bleek een sof omdat die serie qua personages en hun onderlinge relaties net zo plat is als al die andere series.
Ramon K
-
- 13575 messages
- 0 votes
Er zijn inderdaad een paar sitcoms geweest die ik leuk vond. Maar zelfs de meeste sitcoms bevatten een dozijn vreselijke afleveringen. Dat waren dan afleveringen die gebouwd werden rondom een (vaak vreselijke) moraal: roken is slecht, alcohol is slecht etc. Van Bill Cosby Show tot Friends. Die laatste serie vind ik ook totaal overrated.