• 178.405 movies
  • 12.228 shows
  • 34.008 seasons
  • 647.671 actors
  • 9.378.203 votes
Profile

Alternatieve Knock-out (met stemverplichting)

The One Ring

• 29974 messages
  • 4109 votes

Ramon K wrote:

Mijn zusje keek wel eens naar The Gilmore Girls en dan vielen de grote hoeveelheden gevatte dialoog op. Niet alleen onrealistisch (in moordend tempo opgeratelde volzinnen) maar ook totaal irritant.

Ik heb Gillmore Girls nooit gezien, maar dit klinkt bijna als The Big Sleep van Howard Hawks. Het klinkt bijna aantrekkelijk, maar dat zal wel niet je bedoeling zijn

Ramon K

• 13575 messages
  • 0 votes

1 van die Gilmore Girls was een tiener en je kunt absoluut niet geloven dat zo'n meid zo gevat is. Het is zo onwerkelijk en ik kan absoluut niet met zo'n personage meeleven.

A. Jacobsen

• 495 messages
  • 104 votes

3-4

Ik moest bij die uitspraak meteen aan Hard Candy denken (hoewel het daar vaak bij pogingen tot gevatheid blijft) die jij ook een lage score geeft.

Onderhond

• 87598 messages
  • 12853 votes

Ramon K wrote:

en dan vielen de grote hoeveelheden gevatte dialoog op. Niet alleen onrealistisch (in moordend tempo opgeratelde volzinnen) maar ook totaal irritant.

Absoluut niet eigen aan series

Ramon K

• 13575 messages
  • 0 votes

Niet alle series misschien nee. Dat zal best zo zijn.

Onderhond

• 87598 messages
  • 12853 votes

Ik bedoelde vooral dat je het ook vaak in films terugvindt.

orbit

• 12092 messages
  • 0 votes

3-5

Goldenskull

• 24398 messages
  • 3093 votes

105. Cat on a Hot Tin Roof (1958) - Cook the Thief His Wife & Her Lover, The (1989)

The One Ring

• 29974 messages
  • 4109 votes

Onderhond wrote:

Ik bedoelde vooral dat je het ook vaak in films terugvindt.

Precies en daar hou ik er wel van, realistisch of niet. Of het nou tieners zijn of niet. Ik ben het verder met Ramons argumenten eens, maar hier even niet. Al zal Gillmore Girls dan weer niet mijn smaak zijn vermoed ik.

kos

• 46697 messages
  • 8853 votes

0-1

timbo_

• 13116 messages
  • 3862 votes

Ramon K wrote:

Hij zal toch wel wat afleveringen her en der gezien hebben? Ik wel in ieder geval en ik snap echt niet wat mensen in series zien. Ik vind het hele format kut: 50 minuten waarin men nooit eens dieper op dingen in kan gaan en waarvan de structuur vaak te herhalend is. Na 3 afleveringen House had ik het wel weer gezien oa. En je zou toch zeggen dat na 1 seizoen Prison Break de koek eigenlijk op is. Ik heb weinig of geen series gezien die de moeite waard waren eigenlijk.

Ik kan me helemaal vinden in je voorbeelden maar ik vind dat er wel degelijk geweldige series gemaakt zijn. Een serie als Carnivale vind ik echt in niets minder dan de beste films die ooit gezien heb. Ik vind ook dat personages wel degelijk veel beter uitgewerkt worden in deze serie dan in praktisch alle films maar dat terzijde. Ook series als Lost en in mindere mate Twin Peaks vind ik echt bijzonder mooie series. Verder zijn er dan nog veel series waarbij ook ik na een seizoen of nog eerder afhaak maar dat wil niet zeggen dat er geen goede series worden gemaakt. Je scheert wat mij betreft alles series iets teveel over één kam.

Tommeh

• 7317 messages
  • 3297 votes

0-2

Ramon K

• 13575 messages
  • 0 votes

Je scheert wat mij betreft alles series iets teveel over één kam.

I don't care. Het format leent zich gewoon niet voor echte uitdieping omdat narratief (incl cliffhangers) altijd voorop staat. Tuurlijk zullen serieliefhebbers komen met voorbeelden van series die ze dieper, beter of geweldig vinden. Maar na 30 jaar TV-kijken kan ik gewoon concluderen dat ik het hele format kut vind en ook onvergelijkbaar met cinema.

Kraay

• 6190 messages
  • 1474 votes

Het feit dat serie's het moeten hebben van de televisie***, maakt ze eigenlijk voor mij al kansloos, 9/10 van de series gaat voor de grootste doelgroep, en daar vallen liefhebbers van diepgang/visueel niet onder.

Alleen hierom al zal ik nooit een fan van series worden.

Verder duren ze veel te lang, want je hebt aan een losse aflevering niet veel, er gebeuren wel dingen, maar je weet dat het uiteindelijk toch weer nergens heen gaat, want er komt weer een vervolg, en daarop een vervolg enz.

Twin Peaks daarentegen gaat wel zijn eigen gang.

Niet te vergelijken met Prison Break, Lost en enz.

Niets voor niets alleen maar te aanschouwen op Canvas (publieke omroep, dus kleine doelgroep)

Kijk sowieso zelden TV, ook de films boeien mij al lange tijd niet meer, enkel de films op publieke omroepen (ned 2&3, canvas) weten mij nog te bekoren. (kleine doelgroep, in tegenstelling tot series)

***films daarentegen komen (ook) op andere manieren aan kijkers

Apollinisch

• 21297 messages
  • 0 votes

Maar na 30 jaar TV-kijken kan ik gewoon concluderen dat ik het hele format kut vind en ook onvergelijkbaar met cinema.
Want op de tv zenden ze zulke geweldige films uit?

Wat ik me dan afvraag: zijn er eigenlijk arthouse-series? Zoja, wat zijn de klassiekers? En dan doel ik niet op dingen als Twin Peaks, dat is veel te bekend.

Reinbo

• 70660 messages
  • 0 votes

Singing detective.

Matchostomos

• 4171 messages
  • 535 votes

1-2

Ramon K

• 13575 messages
  • 0 votes

Want op de tv zelden ze zulke geweldige films uit?

Nope. Ik vind de series kut, de films kut en de programma's kut. Ik kijk heel weinig TV.

orbit

• 12092 messages
  • 0 votes

1-3

timbo_

• 13116 messages
  • 3862 votes

Apollinisch wrote:

Wat ik me dan afvraag: zijn er eigenlijk arthouse-series? Zoja, wat zijn de klassiekers? En dan doel ik niet op dingen als Twin Peaks, dat is veel te bekend.

Carnivale is de beste serie ooit gemaakt.

timbo_

• 13116 messages
  • 3862 votes

Ramon K wrote:

I don't care. Het format leent zich gewoon niet voor echte uitdieping omdat narratief (incl cliffhangers) altijd voorop staat. Tuurlijk zullen serieliefhebbers komen met voorbeelden van series die ze dieper, beter of geweldig vinden. Maar na 30 jaar TV-kijken kan ik gewoon concluderen dat ik het hele format kut vind en ook onvergelijkbaar met cinema.

Ja ik heb die dertig jaar er nog niet opzitten maar ben het er in ieder geval niet mee eens. Ik vind dat er wel degelijk series zijn die uitdieping in zich hebben.

Goldenskull

• 24398 messages
  • 3093 votes

106. Walk to Remember, A (2002) - C'est Arrivé près de chez Vous (1992)

0-1

timbo_

• 13116 messages
  • 3862 votes

1-1

A. Jacobsen

• 495 messages
  • 104 votes

Soms wel lullig die stemverplichting,

ik heb totaal geen zin in A Walk to Remember.

Co Jackso

• 21924 messages
  • 2791 votes

1-2

J.S.

• 11754 messages
  • 3060 votes

1-3

Apollinisch

• 21297 messages
  • 0 votes

0.5* vs 0.5*

1-4

ROOSKY

• 29923 messages
  • 7951 votes

2-4

The One Ring

• 29974 messages
  • 4109 votes

A. Jacobsen wrote:

Soms wel lullig die stemverplichting,

ik heb totaal geen zin in A Walk to Remember.

Geen zorgen. Mijn stem voor Man Bites Dog zorgt ervoor dat je de film hier niet meer aan zult treffen

2-5

The One Ring

• 29974 messages
  • 4109 votes

107. Brief Encounter (1945) - Per un Pugno di Dollari (1964)

0-1

Guest

Let op: In verband met copyright is het op MovieMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.