- Home
- Filmforum
- Gebruikers - Filmgames
- Knock-Outs algemeen discussietopic
Knock-Outs algemeen discussietopic
Doom
-
- 8214 messages
- 1540 votes
Oke. Evil Dead ook? Speed? Jaws? Nah ja. Het zal ongetwijfeld een ja worden. Het is in ieder geval niet mijn smaak qua cinematografie. Maar het is goed, ik zal wel een vreemde smaak hebben. 
Hero moet er overigens inderdaad in, schitterend. Net zoals, ik ga het nog eenmalig zeggen, Haute Tension! Kon het niet laten, sorry 
mikey
-
- 28993 messages
- 5143 votes
Zit er ook een fulci tussen? Beyond misschien
maxcomthrilla
-
- 15579 messages
- 2845 votes
What about Broken Flowers?
Saw stelt wat Broken Flowers betreft cinematografisch niet zoveel voor.
Saw heeft veel flashbacks en duistere, ranzige kleuren. Bovendien is er sprake van mooi camerawerk, denk aan het in beeld brengen van Amanda en de scène in de fotoruimte.
The One Ring
-
- 29974 messages
- 4109 votes
Ik mis nog een cinematografisch meesterwerk: The Aviator! Werkelijk schitterend om te zien. Ook leuk hoe Scorsese de klassieke stijl van kleurgebruik overneemt en dat per periode aanpast. Daarvoor kan bijvoorbeeld The Man Who Shot Liberty Valance eruit. Ford liet in The Searchers misschien zien schitterend landschappen te kunnen filmen, maar in Liberty Valance ontbreken deze.
Good Night, and Good Luck
Doom, The Shining is top 16 materiaal. Weet je zeker dat je niet de 1998-versie zag?
Reinbo, je mag de uitroeptekens achter Johnny Guitar, Shane en Paris, Texas wel verwijderen 
Doom
-
- 8214 messages
- 1540 votes
Meningen verschillen. Ik weet overigens heel erg zeker dat ik The Shining uit 1980 heb bekeken. Is het zo vreemd dat iemand, toevallig een horror liefhebber, deze film helemaal niets vind? Kan toch. 
Zelf vind ik het in ieder geval jammer. Ik had graag het meesterlijke er van in willen zien.
The One Ring
-
- 29974 messages
- 4109 votes
Het mooie aan The Shining op cinematografisch gebied (naast die shots van de lange gangen) is ook dat de film, in tegenstelling tot de meeste horrorfilms, erg licht is. Het hotel lijkt zelf haast te schijnen. Zelfs een achtervolging door een donker doolhof word schijnt nog. En het ziet er prachtig uit naar mijn mening. Visueel Kubrick's beste, en dat zegt veel.
Doom
-
- 8214 messages
- 1540 votes
De achtervolging in het doolhof is inderdaad visueel prachtig. Dat kan ik niet ontkennen. 
Respekked
-
- 6286 messages
- 1229 votes
Saw heeft veel flashbacks en duistere, ranzige kleuren. Bovendien is er sprake van mooi camerawerk, denk aan het in beeld brengen van Amanda en de scène in de fotoruimte.
Vond het niet heel bijzonder, maar goed. Ben overigens nog steeds van mening dat Broken Flowers er in moet. Die stukjes autobaan telkens zijn echt schitterend. Zoals iemand terecht opmerkt bij de film, een regenachtige snelweg heeft er nog nooit zo mooi uitgezien.
eRCee
-
- 13443 messages
- 1980 votes
Onder cinematografie versta ik simpelweg hoe een film eruit ziet. Simpel as that. Hoe mooier alles in beeld wordt gebracht qua kleuren, cameragebruik, decors of wat dan ook hoe mooier de cinematografie.
De discussie is al vaak gevoerd, maar dit is wat te simpel. Decor (en kleur) horen niet bij de cinematografie. Bij cinematografie gaat het er inderdaad om hoe iets in beeld wordt gebracht. Het is echter wel handig om je bewust te zijn van de verschillende facetten. Zie hier.
Gizzmann
-
- 5617 messages
- 2866 votes
Nightmare Before Christmas
Big Fish
Artificial Intelligence
Adaptation
The Crow
Cruel Intentions
Edward Scissorhands
Eternal Sunshine of the Spotless Mind
Forrest Gump
Léon
Pianist, The
Searching for the Wrong-Eyed Jesus
Being John Malcovich
Ik weet niet echt welke er uit zouden moeten, maar deze vind ik toch best sterk. Niet iedereen zou het eens zijn met Cruel Intentions waarschijnlijk.
Reinbo
-
- 70660 messages
- 0 votes
Ik heb gisteren Broken Flowers gezien en voiond het cinematorgrafisch niet erg bijzonder.. in ieder geval geen onontbeerlijke toevoeging op de bestaande lijst.
De titels hieronder kan ik me enigsinds in vinden, Ze zullen in ieder geval bij een aantal users populair zijn, al heeft dat mijns inziens meer met de film dan de cimnematografie te mmaken.....maar laat maar weten wat er uit moeten......
this for that....
Platoon
JFK
Rear Window
Vertigo
The Name of the Rose
Das Boot
Soldaat van Oranje
Crouching Tiger, Hidden Dragon
House of Flying Daggers o
Hero
Nightmare Before Christmas
Big Fish
Artificial Intelligence
The Crow
Edward Scissorhands
Eternal Sunshine of the Spotless Mind
Léon
Pianist, The
Being John Malcovich
Onderhond
-
- 87599 messages
- 12855 votes
Diegene die ik voorgedragen heb mogen niet weg.
aegron
-
- 4030 messages
- 1269 votes
Kill Bill
Pi
Tenshi no Tamago
Mogen er iig niet uit. De rest maak mij niet uit.
maxcomthrilla
-
- 15579 messages
- 2845 votes
Saw
Man On Fire (2004)
The Beach
L Auberge Espagnole
Eight Below ( Al heeft hij waarschijnlijk weinig kans! )
Liever ook niet eruit.
Onderhond
-
- 87599 messages
- 12855 votes
Zeker niet:
Any Way the Wind Blows
Avalon
Trainspotting
In de categorie onbekend maakt stom dat je ze niet gezien hebt, en ook onbemind:
Millennium Actress
Sôseiji
Electric Dragon 80K Volt
Tian Bian Yi Duo Yun (The Wayward Cloud)
Queto Yurlunyur
-
- 4775 messages
- 3110 votes
De film Tengoku to Jigoku ofwel High and Low staat twee keer in de lijst: een van de twee kan dus weg. Daarentegen mis ik The Third Man (wel genoemd door iemand, maar niet in de lijst verschenen).
Wat betreft de lijst wat er niet uit mag: kunnen we wellicht eerst vaststellen hoeveel titels we teveel hebben?
Reinbo
-
- 70660 messages
- 0 votes
L Auberge Espagnole wat is hier zo speciaal aan, heb 'm gezien, maar is me qua cinematografie totaal niet opgevallen?
@ Queto Yurlunyur
we hadden er 256, daarna zijn er nog een titel of 20 aangedragen die er idd wel inmoeten....
Queto Yurlunyur
-
- 4775 messages
- 3110 votes
De volgende mogen in ieder geval zeker niet weg:
Aguirre, der Zorn Gottes
Badlands
Baraka
Dersu Uzala
Fort Apache
Great Expectations (1946)
Ivan Groznyy I [Ivan the Terrible, Part One]
Ivanovo Detstvo [De Jeugd van Ivan]
Jean de Florette
Kakushi-Toride no San-Akunin [The Hidden Fortress]
Le Mépris
Morte a Venezia [Death in Venice]
Mua He Chieu Thang Dung [À la Verticale de l'Été]
Raiders of the Lost Ark
Ryan's Daughter
The Adventures of Robin Hood (1938)
The Killing (1956)
The Maltese Falcon
The Man Who Fell to Earth
The Sweet Hereafter
Walkabout
En als het even kan zou ik ook graag de volgende willen behouden:
A Passage to India
Johnny Guitar
La Caduta degli Dei [The Damned]
La Gloire de Mon Père
Le Clan des Siciliens
Le Mépris
Les Quatre Cents Coups
Nirgendwo in Afrika
Pelle Erobreren [Pelle the Conqueror]
She Wore a Yellow Ribbon
Spartacus
The Conversation
The Fall of the Roman Empire
The Last Picture Show
The Man Who Shot Liberty Valance
The Man Who Would Be King
White Heat
Reinbo
-
- 70660 messages
- 0 votes
Fort Apache heeft met 25 stemmen Ryan's Daughter 24, Ivan Groznyy I 21, hebben wel erg weinig kans vrees ik.....
Ivanovo Detstvo 40, maar al Tarkovski's overige films zitten er al in.....
maxcomthrilla
-
- 15579 messages
- 2845 votes
L Auberge Espagnole wat is hier zo speciaal aan, heb 'm gezien, maar is me qua cinematografie totaal niet opgevallen?
De cameravoering was wel speciaal.
- Toen de jongen op sollicitatie ging, versnelde de beelden. (doorspoelen)
- Toen het vliegtuig opsteeg en andersom weer terug vloog.
- Na het uitgaan met de groep gaf de camera de situatie van de jongeren weer: dronken, vibrerend, beelden die in elkaar overliepen.
Maar hij kan er op zich wel uit, want hij zal toch niet ver komen.
Reinbo
-
- 70660 messages
- 0 votes
Die eerste twee punten zijn meer montage trukjes dan geweldige cinematografie...... Zal Vertigo in z'n plaats zetten.
Queto Yurlunyur
-
- 4775 messages
- 3110 votes
Fort Apache heeft met 25 stemmen Ryan's Daughter 24, Ivan Groznyy I 21, hebben wel erg weinig kans vrees ik.....
25 als minimum stellen dan wellicht? Dan kan Fort Apache nog net meedoen - een van de mooist gefilmde westerns wat mij betreft (veel mooier dan bv. The Searchers)
Kan ik er wat aan doen dat die man zoveel mooie films gemaakt heeft?
Maar als je de lijst te eenzijdig vindt, laat dan liever Zerkalo weg, of desnoods Offret. Ivanovo Detstvo vind ik qua cinematografie veel mooier (en 40 stemmen lijkt me meer dan genoeg).
Reinbo
-
- 70660 messages
- 0 votes
25 al minimum.... Zerkalo weg voor Ivan... ben effe een nieuwe lijst aan het maken...
maxcomthrilla
-
- 15579 messages
- 2845 votes
Je kunt ondertussen Donnie Darko en lola rennt opnieuw in die lijst zetten 
Die waren net zoals een paar andere films al verzekerd van deelname. alleen werden ze net weggelaten omdat ze niet ter discussie stonden.