- Home
- Filmforum
- Gebruikers - Filmgames
- Horrorfilm Challenge #2
Horrorfilm Challenge #2
Dentheman
-
- 492 messages
- 642 votes
Ik weet niet meer hoe het werkt met de punten maar vandaag heb ik de film Eli (2017) en No one gets out alive (2021) beide voor het eerst gezien
joolstein
-
- 10841 messages
- 8939 votes
Ik weet niet meer hoe het werkt met de punten maar vandaag heb ik de film Eli (2017) en No one gets out alive (2021) beide voor het eerst gezien
Hoe meer zielen, hoe meer vreugde....welkom! Hierbij de uitleg...hopelijk lukt het dan wel...
01 Eli (Film, 2019) Deze link krijg je door bij de film in de balk hem weg te knippen....en hier neer te plakken
FTV 2 punten Je geef aan dat je voor het eerst zag! dat is FTV is First Time View, heb je film al eerder gezien dan is het RW- Rewatch en krijg je 1 punt
99 minuten) – De speelduur is om aan te geven hoelang de film duurt, moet 60 mintuten zijn of anders er iets bij kijken om wel aan de minuten te komen
Puntentotaal 2 punten voor FTV en 1 punt voor 1 RW en dit bij elkaar opgeteld
Subgenre : Er zijn 100 subgenres voor wie extra uitdaging wil hebben, een film hieruit kijken levert 1 punt op Let op dit is géén verplichting De link kan verspringen maar is nu hier te vinden Subgenres of kijk anders mijn lijstje op Letterboxd
Eigen score/Persoonlijke waardering : welke waardering/ ster je geef aan een film
Dus dan kom het zo uit te zien
99 minuten
FTV 2 punten
Puntentotaal 2
Subgenre : 56. Mad Scientist Horror
Eigen score : ?*
Oh en heel makkelijk is het om de eerste keer gewoon
te pikken van een mede-deelnemer en dit dan aan te passen'
Tartarus
-
- 378 messages
- 3497 votes
93 minuten
ftv=2p
puntt= 56
subgenre= 80 slasher horror
themakl= 28
3,5*
Ietwat trieste film over een een groepje lot lizards die gezelschap krijgen van het zeer christelijke meisje Remy. Remy wordt weggestuurd uit de sekte waar ze in zat en sluit zich daarom aan bij hen. Al snel vallen er de eerste doden. Wie en waarom is geen mysterie in de film. De film begint met veel naakt, wordt daarna een drama en gaat dan door als slasher. Vervelend is dit echter niet en de film bleef me boeien.
John Milton
-
- 24233 messages
- 13403 votes
oup
-
- 588 messages
- 3199 votes
13. Ivanna (2022) - 103 min - Indonesië
Bron: Amazon Prime
FTV (2): totaal aantal punten = 26
Subgenre: 58. Mystery Horror
Themaklassement: 13 punten
Complete subgenres: 22, 23, 40, 45, 47, 50, 58, 71, 74, 79, 80, 94, 97
Eigen rating: 2,5*
Stroeve Indonesische film met een Nederlandse touch. De special effects zijn nog best aardig gedaan, maar deze film gaat nat op het trage tempo en het (meestal) ontbreken van enige spanning. Ivanna brengt niets nieuws onder de zon en duurt ook een minuutje of 15/20 te lang.
John Milton
-
- 24233 messages
- 13403 votes
32. S-94 (2009)
29 minuten - Japan
FTV - 2 punten - Totaal = 64
Thema 26 : Black & White Horror - Voltooid: 32/100 (1-22, 24-30, 43-45)
Bron: YouTube
https://image.tmdb.org/t/p/w780/7EypnkBO5JKePBl9u62EqlJkQhX.jpg
In het jaar 2010 heeft het S-94 virus bijna de hele mensheid uitgeroeid. Slechts twee vrouwen hebben de epidemie overleefd en leven nu samen. Één vrouw is vastberaden om te overleven terwijl de ander suïcidaal is. Wanneer ze een derde overlevende tegenkomen wordt de balans tussen de twee vrouwen verstoord.
'if you love yourself some hardcore cyberpunk cinema, S-94 won't disappoint', schreef onze Onderhond op Letterboxd. Well, I don't really love it... Maar met The Girl with the Needle uit de running, moest ik op zoek naar andere zwart-wit horror, en ik wilde geen oude film. Toen vond ik dit lijstje op Letterboxd, en bij gebrek aan een echt interessante vervanger, besloot ik die shorts te kijken. Regisseur Shozin Fukui kende ik nog van Tetsuo (1989) (assistent-regisseur) en Rubber's Lover (1996), en wie daar iets van gezien heeft, weet wellicht wat hij kan verwachten... 964 Pinocchio (1991) is ook een van zijn films. S-94 is de laatste film van zijn hand, maar de zestiger die de afgelopen jaren als videojockey heeft gewerkt, overweegt een terugkeer.
Dat zou leuk zijn, ik ben wel benieuwd wat hij met de techniek van nu zou maken. Vast iets bizars. 
2,8*
- - - - - - -
Aangevuld met 2 andere zwart-wit horror shorts:
-Pig (1998) - 23 minuten
https://www.americangenrefilm.com/wp-content/uploads/2017/09/pig1.jpg
Experimenteel werkje over een jonge man die door een woestijnlandschap reist . Hij wordt ontvoerd door een man met een varkensmasker op. Psychologische horrorfilm, die de relatie weergeeft tussen een moordenaar en zijn slachtoffer, waarbij alle lijnen worden overschreden en fantasie en realiteit worden vermengd, aldus de synopsis. Of zoals Woland zegt: "voor plot of samenhang is dit niet echt de juiste short"... Geef de man eens ongelijk. Sfeertje is wel aardig 
2,4*
*
-Maniac (2011) - 10 minuten
Korte horror-mockumentary over een cameraploeg die twee seriemoordenaars volgt, geregisseerd door Shia LaBeouf. Wel ok, beetje te kort en plots voorbij om een sterke mening over te hebben.
3*
Noodless
-
- 10047 messages
- 6182 votes
23 Halloween 4: The Return of Michael Myers (Film, 1988)
Speelduur: 88 minuten
RW 1 punt
Totaal 45
Thema 80 slasher
Themaklassement : 23 punten ( 1 + 4 + 19 + 23 + 24 + 25 + 28 + 32 + 35 + 44 + 47 + 60 + 66+ 67 + 68 + 72 + 80 + 83 + 86 + 87 + 94 + 96 + 97)
Beoordeling: 3*
Blijkbaar een rewatch !
In functie van deze horrorchallenge 2025 ging ik op zoek naar een slasher als thema en kwam simpel uit bij de Halloween reeks die ik nog niet helemaal gezien had. Had beter moeten checken want deze had ik toch gezien in 2021, al kon ik er niet veel meer van herinneren. In het tweede gedeelte kon ik wel een paar vage momenten herinneren. Dus volgende keer Halloween 5 ! Deze blijft op een zesje steken.
oup
-
- 588 messages
- 3199 votes
14. 28 Days Later... (2002) - 113 min - Verenigd Koninkrijk
Bron: TV-opname [BBC One]
FTV (2): totaal aantal punten = 28
Subgenre: 100. Zombies & Infected Horror
Themaklassement: 14 punten
Complete subgenres: 22, 23, 40, 45, 47, 50, 58, 71, 74, 79, 80, 94, 97, 100
Eigen rating: 3,5*
28 Days stond al een tijdje op de lijst. Kwam toevallig in mei voorbij op BBC, dus maar even opgenomen.
De eerste minuten was het even wennen aan de matige beeldkwaliteit. De scherpte ontbreekt en het getoonde wereldje is hierdoor extra grauw. Maar het past wonderwel. En al snel stoort het niet meer en ben je helemaal ‘mee’ met protagonist Jim. De shots waarin hij door een totaal verlaten Londen loopt zijn erg sterk. Hier kan de heerlijke soundtrack niet onvermeld blijven, eigenlijk gedurende de hele film.
28 Days heeft een gezonde portie (droge) humor. Brendan Gleeson (Frank) doet hier ook een flinke duit in het zakje, wat een goede acteur is dit toch. De film kakt wel behoorlijk in na het overlijden van Frank.
Het gedeelte in het landhuis is aan de zwakke kant. Een paar nogal vervelende karakters doen hier hun intrede. De vaart is dan even helemaal weg. Gelukkig is dit van korte duur en is er al snel weer genoeg te genieten als de meeste van die irritante figuren zijn neergemaaid.
Al met al erg van deze film genoten en op naar 28 Weeks Later (2007) die ook voor deze challenge op de rol staat.
Noodless
-
- 10047 messages
- 6182 votes
24 Campfire Tales (Film, 1997)
Speelduur: 88 minuten
FTV 2 punten
Totaal 47
Thema 18 Anthology horror
Themaklassement : 24 punten ( 1 + 4 + 18 + 19 + 23 + 24 + 25 + 28 + 32 + 35 + 44 + 47 + 60 + 66+ 67 + 68 + 72 + 80 + 83 + 86 + 87 + 94 + 96 + 97)
Beoordeling: 2*
https://images.justwatch.com/poster/330271417/s718/campfire-tales.jpg
Deze film bestaat uit vijf horrorverhalen die door vier vrienden met elkaar in verband worden gebracht. The Hook, Honeymoon, People Can Lick To, The Locket en The Campfire. Vrij zwak qua uitvoering en nergens spannend.
Typisch filmpje dat je morgen al vergeten bent. 4/10
oup
-
- 588 messages
- 3199 votes
15. In My Mother's Skin (2023) - 97 min - Filipijnen
Bron: Amazon Prime
FTV (2): totaal aantal punten = 30
Subgenre: 13. Action Horror
Themaklassement: 15 punten
Complete subgenres: 13, 22, 23, 40, 45, 47, 50, 58, 71, 74, 79, 80, 94, 97, 100
Eigen rating: 2,5*
De scènes met de fee zijn erg fraai. Verder is dit helaas een Filipijns niemendalletje dat nergens in uitblinkt. Alles hebben we al eens eerder gezien én beter. Het acteerwerk is te zwak om bijna 100 minuten te kunnen boeien.
Wil je een horror zien uit de Filipijnen, dan is IMMS geinig om even mee te pakken. Ben je op zoek naar een goede film, dan kun je deze prima links laten liggen.
Tartarus
-
- 378 messages
- 3497 votes
91 minuten
ftv= 2p
puntt= 58
subgenre= 81 something weird video horror
themakl= 29
3*
Wat een rare film was dit, zeg. Had ik ook al verwacht, maar het was toch nog erger dan ik dacht. Vaak vind ik de komedie niet zo grappig in horrorfilms, maar hier heb ik toch een paar keer een zuinig lachje op m'n gezicht gehad. Duane heeft een tweelingbroer.Die tweelingbroer is mismaakt en wordt door Duane meegesjouwd in een rieten mand. Ze zijn uit op wraak totdat Duane een leuke vrouw leert kennen. Dit leidt tot problemen tussen de 2 broers. Dit alles klinkt al vreemd, maar de film is nog vele malen vreemder. Leuk om een keertje gezien te hebben.
remorz
-
- 2497 messages
- 2743 votes
Regisseur Shozin Fukui kende ik nog van Tetsuo (1989)
Die is toch van Tsukamoto? Of link je naar de verkeerde film?
John Milton
-
- 24233 messages
- 13403 votes
Doel op 250 gezet?
Maar volgens mij gaf hij toen ook bij het einde van de challenge wel aan dat dat eigenlijk wat te gek was. Je heb nu een heel verantwoord tempo, Shadowed. Had je bepaalde voornemens, of komt het gewoon nu zo uit? 
Ik mik op top 5 (mits er geen filmdip toeslaat), daar waren vorig jaar 130 films voor nodig. Het gaat nu lekker, maar een joolstein kan dit tempo ook volhouden. Bij mij bestaat altijd de kans dat het JM syndroom toeslaat.
https://media1.tenor.com/m/5yeteWy1W-4AAAAC/baby-yoda-yoda.gif
John Milton
-
- 24233 messages
- 13403 votes
Hij stond onder zijn regisseurscredits, maar als assistent-regisseur! Ik zet het erbij 
ikkegoemikke
-
- 3449 messages
- 4902 votes
10. Sinister (2012)
110 minuten
FTV (2punten) - Totaal : 20 punten
subgenre: 10. 2010's horror
Voltooide subgenres 1,2,3,4,5,6,7,8,9,10
Themaklassement: 10 punten
Eigen score: 4*
https://spoileralert.blog/wp-content/uploads/2020/09/sinister.jpg
Wow. Ik stond al zoveel keren op het punt om deze te kijken maar bedacht me telkens. Misschien omdat ik de filmposter niet overtuigend vond. Weet ik veel. Maar deze was dus echt wel de moeite om eens te kijken. Het is al heel lang geleden dat een horror me fascineerde. En misschien dat ik er zelfs een beetje spanning van voelde. An sich is het niet een revolutionaire film die iets totaal nieuws brengt. Maar het concept van de Super-8 filmpjes geeft het een realistische ondertoon. Vreselijke creepy pseudo-snuff-movies. De ontknoping is nogal ... euh ... sinister. Kortom, een film die de tag "Horror" wel degelijk verdiend.
John Milton
-
- 24233 messages
- 13403 votes
33. Succubus (1968)
95 minuten - West-Duitsland
FTV - 2 punten - Totaal = 66
Thema 39 : Erotic Horror - Voltooid: 33/100 (1-22, 24-30, 39, 43-45)
Bron: Ok.ru
Een stripper in een nachtclub verliest het onderscheid tussen droom en werkelijkheid. Hij bezoekt allerlei landschappen vol met droomfiguren, dansende dwergen en bizarre SM-spelletjes...
Om een of andere reden had ik deze gekozen als experimental horror, en hoewel daar wel een lans voor te breken valt, voelde het tien minuten in de film niet goed, en heb ik deze Jess Franco (you don't say!) naar erotic horror geschoven. Voor experimental heb ik nu iets veel toffers gevonden. Fritz Lang vond het naar verluidt de beste erotische thriller die hij ooit zag, maar Necronomicon - Geträumte Sünden (1968) heeft net aan 2* op MovieMeter over 44 stemmen. 0.5* van ikkegoemikke, 1* van Noodless, 2* van joolstein. En daar komt nu nog een keer 2* bij van de Milton.
Het houdt niet over.
2*
ikkegoemikke
-
- 3449 messages
- 4902 votes
Toch nog even snel het lijstje bijgewerkt voordat ik in mijn bedje kruip 
De teller staat op 331. Zelf maar 115 van gezien. Een milde 34% dus!
John Milton
-
- 24233 messages
- 13403 votes
Ik zit er nog steeds circa 10% boven met 45%. Ik ga ook niet boven die 50% geraken hoor. Op zich niet gek aangezien ik alleen tijdens de horrorchallenge op horror focus, de rest van het jaar is het meer drama, arty-farty, ouwe meuk en de grote titels.
Threeohthree
-
- 5557 messages
- 2935 votes
93 minuten
FTV (2punten)
Puntentotaal: 48 punten
Subgenre: Pregnancy horror
Themaklassement: 24 punten
Eigen score: 3.5*
https://static0.cbrimages.com/wordpress/wp-content/uploads/2023/02/huesera.jpg?w=1200&h=675&fit=crop
Gaaf filmpje uit Peru. Uitwerking van de inhoudelijke kant ook erg fraai gedaan. Het is een stukje mentaal van wat een zwangerschap met een lichaam doet en een stukje projectie van eigen gedrag dat zich manifesteert in het onbewustzijn. Daarnaast valt vooral het camerawerk op met een aantal zeer fraaie shots (die wieg). Hoewel de horror altijd aanwezig is, is het voor een groot deel psychologisch, maar niet getreurd, ook grafisch weet de film af en toe flink uit te pakken. En dat met 90 minuten maakt dit echt een fijn filmpje. Let wel op het tempo is niet verschrikkelijk hoog, maar heb me persoonlijk geen seconde verveeld.
74 minuten
FTV (2punten)
Puntentotaal: 50 punten
Subgenre: Splatter & Gore
Themaklassement: 25 punten
Eigen score: 3*
https://kitleyskrypt.com/wp-content/uploads/2021/05/no-reason-4.jpeg
Hm, dit was mijn eerste Itenbach en zodoende moest ik na 5 minuten ff IMDB erbij pakken. Toen las ik een review dat Itenbach een beetje de Tommy Wissau is in de horror-wereld. YOU'RE TEARING ME APART LISA! wordt zeer gewaardeerd in dit huis. En met die instelling was de film best genietbaar, helaas omdat het Duits is is de film een stuk minder quoteable en dat is nu net wat films als The Room zo geweldig maken. De gore is gelukkig wel on point en ook behoorlijk creatief. Einde kon ik ook wel waarderen, dus al met al prima mee vermaakt.
Seam
-
- 991 messages
- 2313 votes
99 minuten
FTV: 2 punten
Puntentotaal: 24
Omdat hij opnieuw dit jaar gemeld wordt, ben ik er ook maar eens voor gegaan. De uitzondering die de regel bevestigt. Zou wel grappig zijn als deze titel ieder jaar steeds terug blijft komen haha.
Maar terecht ook! Het is namelijk een vermakelijke film. Op de een of andere manier was ik meer geboeid dan ik had verwacht. Kracht ligt vooral in het script, duurde even voordat ik doorhad wat het idee van de film was. Daarna bleef het alsnog interessant om te zien hoe alles zou uitpakken. En de moerassen zijn een prachtige setting. Leuke verrassing, eerste van de horrorchallenge, ironisch genoeg alleen geen horror!
4*
Seam
-
- 991 messages
- 2313 votes
13. Beetlejuice Beetlejuice (Film, 2024)
105 minuten
FTV: 2 punten
Puntentotaal: 26
De eerste vond ik wel vermakelijk, maar had zeker geen vervolg nodig. En dit vervolg probeert ook echt veel te hard. Teveel zijplotjes en alles wat op het einde afgeraffeld moet worden. In de laatste 30 minuten had je een heel tv seizoen kunnen uitwerken. Verliest daardoor veel aan kracht en deed het me allemaal erg weinig. De praktische effecten waren wel gaaf en het design ook weer mooi om te zien.
2.5*
John Milton
-
- 24233 messages
- 13403 votes
80 minuten - Japan
FTV - 2 punten - Totaal = 68
Thema 38 : Elemental/ Weather Horror - Voltooid: 33/100 (1-22, 24-30, 38-39, 43-45)
Bron: Pindakaas
https://pbs.twimg.com/media/Gart6ZmbcAAwYvh?format=jpg&name=large
Wanneer Yosaku met zijn meester in een afgelegen dorpje verblijft, komen ze in contact met een geest. De geest vermoordt Yosaku's meester maar laat hem leven. Yosaku keert terug naar zijn geboortedorp en neemt daar de taak van zijn overleden meester op zich, maar niet iedereen is hier blij mee.
Met net over de tien stemmen een wat onbekendere Japanse spookfilm, die desondanks wel een iets breder publiek verdient. Het tempo ligt niet enorm hoog, maar visueel is het een fijn werkje en met 80 minuten ook geen aanslag op je vrije tijd. De spookscènes zijn de hoogtepunten hier.
The Snow Woman heeft in 2024 een fraaie restauratie gekregen, en kan dus in goede kwaliteit worden bekeken.
3,6*
ikkegoemikke
-
- 3449 messages
- 4902 votes
11. Barbarian (2022)
102 minuten
FTV (2punten) - Totaal : 22 punten
subgenre: 11. 2020's horror
Voltooide subgenres 1,2,3,4,5,6,7,8,9,10,11
Themaklassement: 11 punten
Eigen score: 3*
Mijn eega heb ik om 5 uur ergens naartoe moeten brengen omdat ze met gidsen gezamelijk op weekend gaan. Dus dat betekent: patat veel film kijken deze 2 dagen 
Deze stond nog open van een vorige horror-challenge (denk 2023). Werd toen massaal gekeken. Dus tijd om deze film ook eens te laten passeren. Geen slechte film maar om eerlijk te zijn vond ik het nu ook weer niet baanbrekend en spectaculair. Het eerste deel was in mijn ogen het beste totdat Justin Long op de proppen kwam. Er zitten ook weer enkele ergernis opwekkende momenten in. Zoals bijvoorbeeld het verliezen van die revolver op het einde. Een moment waarop ik weer met mijn ogen moest draaien. En de ontknoping is toch wel echt een tegenvaller. Ach, het positieve is dat de film van mijn lijst geschrapt is 
Woland
-
- 4801 messages
- 3820 votes
22. L'Ultimo Treno della Notte (Film, 1975)
Speelduur: 94 minuten (FTV, Italië)
Punten: 2 (totaal 44)
Thema: 71. Revenge Horror
Voltooid: 21/100 (1-4, 13, 15-17, 27, 33, 38, 39, 50, 51, 55, 62, 70-72, 79, 90, 100)
Beoordeling: 3.0*
https://www.moviemeter.nl/images/cover/24000/24429.jpg?cb=1732217302
Oftewel, schijnbaar, 'De Slet van de Nachttrein'. Bijzonder. De originaliteitsprijs zal deze film niet winnen, maar het was toch van betere kwaliteit dan ik gedacht had. Night Train Murders is een video nasty en kijkbaarder dan veel van die andere films. Het begint wat langzaam op de trein van Hamburg naar Verona, maar het wordt zeker grimmig met een paar vervelende psychopaten (en een even gestoorde dame) die twee meisjes verkrachten en vermoorden. Om dan in de tweede helft volgens het standaard rape-revenge recept de wraak te zien van de vader die losgaat op onze psychopaatjes. Aardig gefilmd, aardig geacteerd, naargeestig sfeertje, al weet de film niet echt te verrassen en is het soms wel aan de trage kant.
77ships
-
- 643 messages
- 45 votes
22. L'Ultimo Treno della Notte (Film, 1975)
Speelduur: 94 minuten (FTV, Italië)
Punten: 2 (totaal 44)
Thema: 71. Revenge Horror
Voltooid: 21/100 (1-4, 13, 15-17, 27, 33, 38, 39, 50, 51, 55, 62, 70-72, 79, 90, 100)
Beoordeling: 3.0*
(afbeelding)
Oftewel, schijnbaar, 'De Slet van de Nachttrein'. Bijzonder. De originaliteitsprijs zal deze film niet winnen, maar het was toch van betere kwaliteit dan ik gedacht had. Night Train Murders is een video nasty en kijkbaarder dan veel van die andere films. Het begint wat langzaam op de trein van Hamburg naar Verona, maar het wordt zeker grimmig met een paar vervelende psychopaten (en een even gestoorde dame) die twee meisjes verkrachten en vermoorden. Om dan in de tweede helft volgens het standaard rape-revenge recept de wraak te zien van de vader die losgaat op onze psychopaatjes. Aardig gefilmd, aardig geacteerd, naargeestig sfeertje, al weet de film niet echt te verrassen en is het soms wel aan de trage kant.
Deze is mij zoizo bijgebleven en een zeldzame geval van waar de remake beter is dan het origineel maar het remake aspect is ook heel losjes.
77ships
-
- 643 messages
- 45 votes
Speelduur: 93 minuten (FTV, VK)
Punten: 2 (totaal 2)
Thema: 50. Hammer Horror
Voltooid: 1/100 (93)
https://miro.medium.com/v2/resize:fit:720/format:webp/1*jqaURyj4_NNVebKCYfwqkA.jpeg
Ik ben terug van mijn vakantie en ik heb mijzelf ingelezen met wat hier allemaal al registreerd, heel veel, ongelofelijk veel. Mijn reis door centraal Azie was absoluut fenomenaal en ik raad het iedereen aan - plekken bezocht:
- Kazachstan: Almaty, Esik
- Kyrgizie: Burana, Bishkek, Issyk Lake, Death Valley, Ala Archa
- Oezbekistan: Tashkent, Samarkand, Buchara, Chimgan
- Tadjikistan: Choedzjand
Ik heb "The Nanny" gekozen los van John Milton, een Hammer film waar ik nooit eerder van gehoord het zonder Christopher Lee of Peter Cruising.
Joey heeft zijn zusje vermoord en is daar voor in een instelling geplaats. De instelling laat hem terug thuis komen maar zijn moeder kan het mentaal niet aan, zijn gedrag spoort niet, vader is afzijdig en de huishoudster is eigenaardig op zijn minst. Bette Davis is ongelofelijk creepy op haar eigen, de film probeert jou vaak op een valse spoor te zetten maar doet dit nooit succesvol, de ontknopping is geen verassing en soms is het beetje saai. De verklaring is iets beter uitgewerkt dan ik geacht had en maakt nog wat goed.
77ships
-
- 643 messages
- 45 votes
Speelduur: 94 minuten (FTV, VSA + Nederland)
Punten: 2 (totaal 4)
Thema: 83. Stephen King Horror
Voltooid: 2/100 (50, 83)
https://www.attackfromplanetb.com/wp-content/uploads/2024/08/vr0j40eg2wi-640x275.jpg
Scenario van Stephen King zelf, een anthologie film die twee kort verhalen verfilmd van zijn kortverhalen bundel "The Night Shift". "Quitters, Inc." over een bedrijf dat tot het absoluut extreme gaat om mensen te doen stoppen met roken met James Woods is een van de beste kortverhalen van Stephen King. De versie hier is tonaal heel raar, rommelig en het einde veel zwakker maar is nog altijd leuk. "The Ledge" is terug een geweldige kortverhaal van hem over een mafiabaas die verslaafd is aan gokken en een best extreme weddenschap maakt met de man met wie zijn vrouw een affaire heeft, de verfilming werkt veel beter hier. Het laatste verhaal is speciaal hiervoor geschreven en combineert de naratieve ark van de kat die ook in de andere verhalen voorkomt, deze is gewoon slecht en totaal onlogisch, spijtig. Imperfect maar nog altijd wel vermakkelijk, zeker niet zo goed als "Creepshow" maar past er wel bij voor fans van die film.
John Milton
-
- 24233 messages
- 13403 votes
Wat een vakantie, heerlijk. Welkom terug! We zijn pas net bezig, maar er is idd al het een en ander geregistreerd 
77ships
-
- 643 messages
- 45 votes
Speelduur: 60 minuten (FTV, VSA)
Punten: 2 (totaal 6)
93. Universal Horror
Voltooid: 3/100 (50, 83, 93)
https://eofftvreview.wordpress.com/wp-content/uploads/2022/10/horror-island-1.jpg
Een Universal Horror film waar ik nog nooit van gehoord heb zonder de bekende monsters en geen horror eigenlijk.
Een stereotype matroos met de cliché uiterlijk vaan piraat komt aankloppen bij een oplichter met veel schulden want hij heeft een schatkaart. Een schat zou zitten op een eiland dat hij bezit, meer personages komen opdagen, allemaal flauwe humor en typetjes die mij niets doe en helft van de speeltijd is voorbij voordat men op het eiland zit. Dan krijgen wij een korte komedie van een schattenzoektocht, flauwe personage, who-done-it, stukje Cluedo, allemaal veel te kort en veel te slecht, vond niets aan dit.
Woland
-
- 4801 messages
- 3820 votes
Welkom terug, ik heb een paar jaar terug ook Oezbekistan en Turkmenistan gedaan, en Centraal-Azië is idd echt een topbestemming.
En nu aan de bak!