- Home
- Filmforum
- Gebruikers - Filmgames
- Horrorfilm Challenge #2
Horrorfilm Challenge #2
silverspawn
-
- 55 messages
- 3117 votes
alexspyforever
-
- 21603 messages
- 2328 votes
FTV
60 minuten
Totaal: 26+2= 28 punten
https://www.classic-monsters.com/wp-content/uploads/2014/10/Mummys-Tomb-The_03.jpg
Vervolg op Hand of the Mummy waarbij het olijke duo in de eerste film weerkeert alleen zijn ze zogezegd 30 jaar ouder. De comedy wordt deze keer gelukkig achterwege gelaten. Ook meer mummie actie en dat is toch de reden waarom je films als deze gaat kijken. Tof dat je aan het begin nog een samenvatting krijgt van de vorige film en dus de reden waarom zij het doelwit worden van de mummie. Redelijk vermakelijk al helpt de korte speelduur ook weer mee.
wendyvortex
-
- 5328 messages
- 7336 votes
91 minuten
FTV (2 punten)
Puntentotaal: 14
Horror ABC: B - Brutalize That Body Horror - Kijk een horrorfilm waarin het menselijk lichaam de nodige groteske of verontrustende verandering ondergaat.
Nevenklassement ABC: B, I, K, N, Q, R, W, X
Waardering: 4*
https://www.horrorgeeklife.com/wp-content/uploads/2022/11/The-Kindred-1987-Cover-1068x597.jpg
Heerlijk die tijd zonder CGI. Een hoop smurrie en stop-motion van hoog niveau. Wat ontzettend jammer dat we daar van afgestapt zijn. Fijne 80's horror weer. Al vrees ik dat dit wel een beetje de laatste 80's klassieker kan zijn die ik nog niet gezien had. In het rijtje tussen Re-Animator en From Beyond al is deze net iets minder uitbundig in de eerste helft.
Woland
-
- 4877 messages
- 3910 votes
19. African Kung-Fu Nazis (2019) - 3.5*
FTV, 84 minuten, Ghana
Puntentotaal: 38
Subgenre:
The Horror ABCs: ABDFHIJMNOPVWZ
https://m.media-amazon.com/images/M/MV5BODViZTlhZTktZDAwMi00M2RiLThlNWItY2I5YzE0NzIxMTFkXkEyXkFqcGc@._V1_.jpg
Ik was nietsvermoedend aan het scrollen in de collectie van John Milton, en toen zag ik deze titel voorbijkomen. Je begrijpt, die kon ik niet laten liggen. Het begint al met een beetje achtergrondverhaal om het concept uit te leggen - Hitler en Tojo zijn na de oorlog naar Ghana gevlucht, en hebben via karate e.d. hun eigen veroudering stilgezet. Ze hebben Italië uit de alliantie geschopt ("because they suck at war"
) en in plaats daarvan Ghana, oftwel de Ghan-ariërs als derde partij genomen. Hitler (met dikke swastika-tattoo) en Tojo zijn verder bijna in hun eentje (Göring komen we ook nog kort tegen, in een Mexicaans worstelaarsmasker), maar ze zijn allebei wel de eindbazen.
Er dan komt er een kung fu toernooi aan waar onze held Addae (en zijn buddy Akante) tegen de Ghan-ariërs kan vechten. Uiteraard weet ook de film zelf dat het belachelijk is, en er komen nog wel wat lekker slechte grappen voorbij over (en vaak ten koste van) Hitler, of over de Aziatische mini-penis van Tojo, of verwijzingen naar kung fu klassiekers als Drunken Master. Het is gemaakt voor het vermaak van de Ghanees, dus we zien ook met de billen schuddende Ghanese dames, maar vooral heel veel matige maar soms redelijk vermakelijke kung fu gevechten. Met Mortal Kombat achtige finishing moves. Op een objectieve manier is dit natuurlijk allemaal niet zo best, maar als B-film vol onzin is dit behoorlijk vermakelijk. Wel blij dat het maar 84 minuten duurde, want het is na het zoveelste 'grappige' gevecht en de matige climax op een gegeven moment wel weer leuk geweest.
shugenja
-
- 769 messages
- 1759 votes
14) Faust (1994)
Een typische svankmajer. De animatie meester maakt weer met een minimum budgetje iets heel moois. Met poppenspel, klei animaties, stop motion bij elkaar ik denk niet dat er een andere filmmaker is die dit zo doet. Het lijkt soms wel een beetje alsof de draad van het verhaal mist en ook qua tempo is het vooral in het begin wel een beetje inkomen. Maar wat vet gemaakt ik kan er wel van genieten het is totaal absurd allemaal. Soms is het zo vreemd en symbolisch maar al met al de moeite waard.
Het verhaal is klassiek, een man sluit een deal met de duivel voor zijn ziel. Probeert de duivel voor de gek te houden en kat en muis spel begint. Meer verhaal heb je niet nodig en die slanke 90 minuten dat is toch heerlijk lekker 4*
Dentheman
-
- 536 messages
- 736 votes
24) Scouts Guide to the Zombie Apocalypse (2015)
Speelduur: 93 minuten
Datum van zien: donderdag 8 oktober 2026
Medium: Netflix
FTV: 2 punten (21 FTVs)
Puntentotaal: 45 punten
Waardering: 3,5
Themaklassement: K - Karma is a bitch = 1 punt
Punten klassement: 21 punten
Subgenres: B, C, E, G, H, I, J, K, L, M, N, P, Q, O, S T, U, V, W, Y en Z
Review: Ik was een beetje bang weer een flauwe poging tot horror-comedy te zien te gaan krijgen, maar ik was op veel momenten oprecht aan het lachen (de trampoline scene of het billen happen zonder gebit, mein gott). Leuke, vermakelijke film die weet wat het is, maar dat ook wel behoorlijk goed aanpakt. Joey Morgan speelt geniaal als Augie, weet precies op de juiste momenten de komische snaar te raken, aanrader!
https://i.postimg.cc/kGk3qCR9/Scouts-guide-to-the-zombie-apocalypse-2015.webp
Woland
-
- 4877 messages
- 3910 votes
20. Marebito (2004) - 4.0*
FTV, 92 minuten, Japan
Puntentotaal: 40
Subgenre: L - Love that Lovecraft
The Horror ABCs: ABDFHIJLMNOPVWZ
https://www.moviemeter.nl/images/cover/26000/26785.jpg?cb=1407135438
Ik dacht de acteur al te herkennen, maar inderdaad, het is Shunya Tsukamoto - de man achter klassiekers als Tetsuo. Hier regisseert hij niet, dat doet Takashi Shimizu, vooral bekend van The Grudge (en zo te zien van een niet al te hoogstaande filmografie in recentere jaren). Marebito is een aparte, vage film die ook opzettelijk ambigu is. Het gaat over cameraman Matsuoka die geobsedeerd is door angst (niet op een fobische manier, maar door het concept). Hij ontdekt een ondergrondse wereld, geinspireerd door Shaver en Lovecraft, vol nare wezens, en ook een geketende vrouw die hij vervolgens naar boven meeneemt. Wat niet zo makkelijk is, want ze leeft van bloed en de geobsedeerde Matsuoka doet er alles aan om dit goed te laten verlopen. Maar hij loopt ook over van wappie-theorieën en gesprekken, ook met mysterieuze figuren en wezens.
Of misschien is deze letterlijke interpretatie niet de juiste, want Matsuoka is een schoolvoorbeeld van een onbetrouwbare verteller, met serieuze obsessiviteit - dus wellicht is dit zijn visie, maar is hij in werkelijkheid een psychoot die een meisje heeft gekidnapt en daarop projecteert. Om uiteindelijk zijn laatste verbinding met de buitenwereld, zijn ex-vrouw, te vermoorden. Het verhaal is ook visueel afwisselend, met veel lo-res camerabeelden en een groezelige sfeer, maar zeker niet de gehele film. Wat er nou precies gebeurt, écht zeker weet je het niet, dus als je van duidelijkheid houdt kan ik deze film afraden. Maar ik vond het wel een boeiende en sfeervolle mindfuck.
mezzanine
-
- 425 messages
- 3010 votes
Maar ook wel weer fascinerend, toch? Die rare mix van volwassen en kinderacteurs, de brute kills en het kinderachtige gedoe, die bezopen tante, de pedofilie en transfobie. Ik denk niet dat ik het zelf een goede film durf te noemen, maar hij is me wel altijd bijgebleven en blijven verwonderen.
Daar heb je volkomen gelijk. Je beschrijft het perfect en heb ook met verwondering zitten kijken, vind het ook leuk dat ik dit nu toch gezien heb, zo fout, maar voor mij niet op de goede manier.
Tartarus
-
- 416 messages
- 3826 votes
40. Leviticus (2026)
88 minuten
ftv= 2 punten
puntentotaal= 80
Horror ABC= -
Nevenklassement= 18
3*
Australische film over 2 jongens die verliefd op elkaar worden, maar de omgeving keurt dat af. Ze moeten een ritueel ondergaan om te "genezen" en daarbij ontstaat er een angstaanjagend wezen.
De 2 hoofdrolspelers deden het zeer goed in deze kritische film over oa homofobie. Af en toe voelde het wel meer als een romantisch drama aan dan een horror, ik denk dat voor mij de combinatie romantiek en horror niet zo goed werkt. Toch nog 3* omdat het wel een goed gemaakte film is.
41. Reipu Zonbi: Lust of the Dead (2012)
73 minuten
ftv= 2 punten
puntentotaal= 82
Horror ABC= u
Nevenklassement= 19
1,5*
Als ik ergens lees:"Deze film moet je absoluut niet gaan kijken, zo schokkend is het", dan weet ik al wat ik ga kijken. De Engelse titel is Rape Zombie: Lust of the Dead. De film gaat dus ook over mannelijke zombies die in plaats van hersenen eten vrouwen gaan verkrachten. Nou klinkt dat best schokkend, maar de film viel me erg mee. En tegen. Een beetje horror fan heeft het allemaal al veel schokkender gezien. Dit was vooral erg amateuristisch en slecht, maar dan weer niet zo slecht dat het goed wordt. Wel een film die ik over 5 minuten al weer vergeten ben.