• 177.896 movies
  • 12.201 shows
  • 33.969 seasons
  • 646.886 actors
  • 9.369.937 votes
Profile

Horrorfilm Challenge #2

Film Pegasus (moderator films)

• 31144 messages
  • 5447 votes

Een vervolg van het topic Horrorfilm Challenge - Gebruikers: Filmgames - filmforum - moviemeter.nl dat vol zat. Hier kan je verder gaan.

john mcclane 2

• 3488 messages
  • 6576 votes

44.Braindead (Film, 1992) - MovieMeter.nl

RW

https://encrypted-tbn0.gstatic.com/images?q=tbn:ANd9GcSwWGYFq591DyS3eR5gsCC6xBGiQf-6uXX4vA&s

104 minuten

Categorie : splatter .

Braindead heeft zich echt in de geschiedenisboeken weten te plaatsen als een mijlpaal in het horrorgenre, en het zal waarschijnlijk herinnerd worden als een meesterwerk van de splatter en gore cinema dat de grenzen van smaak en visuele effecten verlegde. Niemand kon raden dat Jackson zoń groot meester zou worden .

De humor is geniaal , ook na de zoveelste keer .

De man aan tafel bij Lionel die uit het niets roept : we need another war .De eerste scene met de grasmaaier , waarvan je inmiddels weet dat hij meer trucjes kan met dat ding

Ik ging weer stuk .

Jackson is een held !

https://kinoimages.wordpress.com/wp-content/uploads/2014/10/peter-jackson-behind-the-scenes-of-braindead-1992.jpg?w=660

Dentheman

• 492 messages
  • 638 votes

Topic vol, teveel berichten, bizar Nog 2 weken te gaan luitjes, we knallen lekker door met elkander!

Shadowed

• 11345 messages
  • 6677 votes

Ik zie dat er nog een post ontbreekt die twee gebruikers zeer terecht verdienen, namelijk een felicitatie in het geval van medegebruikers Fisico en Tartarus! Dat lijkt me met een aantal van 100+ registraties zeker welkom. Bij deze van harte dus!

Kondoro

• 11519 messages
  • 2861 votes

Dentheman wrote:

Topic vol, teveel berichten, bizar Nog 2 weken te gaan luitjes, we knallen lekker door met elkander!

We zijn ook al wel een paar jaar bezig geweest in die topic, opzich alleen maar goed om te zien dat het zo goed aanslaat en we elk jaar weer door gaan, iets wat deze site tenminste nog leuk weet te houden.

alexspyforever

• 21517 messages
  • 2328 votes

Na 7 jaar zijn we er dus in geslaagd om het topic vol te krijgen, daar mogen we dus best fier op zijn

44. The Legend of the 7 Golden Vampires (Film, 1974)

Speelduur: 89 minuten

FTV: 2 punten

Puntentotaal: 88

https://thecraggus.com/wp-content/uploads/2024/08/the-legend-of-the-seven-golden-vampires-1.jpg

Hammer goes Bruce Lee... Een heel bizarre mix van kung-fu en vampierfilm. Ok het plot is natuurlijk heel matig en de karakters vlak maar vermakelijk is het wel. Misschien omdat ik Hammer meestal vergelijk met suf en theatraal acteren en style over substance, vond ik het wel tof dat ze nu eens buiten hun comfortzone gingen. Er waren een hoop dingen waarbij ik me afvroeg dit houdt geen steek zoals Dracula die bezit neemt van het lichaam van een man, Vanessa die wordt gebeten door een vampier en vrijwel onmiddellijk transformeert en Van Helsing die zonder enige kennis van martial arts diverse vampieraanvallen overleeft zelfs geen schrammetje oploopt. Het kan de pret niet drukken. Geen geweldige film, maar heb mij er wel mee vermaakt.

Kondoro

• 11519 messages
  • 2861 votes

30. The Dark and the Wicked

95 minuten

FTV (2 punten)

Puntentotaal: 57

Subgenre: 57. Mystery Horror

Themaklassement: 22 punten

(Voltooid: 01, 09, 12, 23, 33, 34, 44, 50, 57, 58, 59, 63, 64, 65, 66, 67, 68, 70, 71, 72, 88, 90, 96)

https://www.moviemeter.nl/images/cover/1128000/1128720.jpg?cb=1625980810

Ondanks dat de film maar een 95 minuten duurt, voelt de film wel echt een stuk langer aan. Het is een behoorlijke slowburner, wat niet erg is maar, wat wel een beetje de angel uit de film haalt. Want ik denk met wat meer snelheid, was deze film grandioos geweest. De kills in deze film zijn namelijk best tof, het wordt met vlagen zelfs echt bloederig en die horrormomenten zorgen ervoor dat deze film me met gemixte gevoelens laat zitten. Want Bertino laat hier wel zien het wel gewoon in zich te hebben dit soort films ook succesvol te laten maken, en helaas haalt hij daar nu gewoon niet genoeg voor uit de kast.

https://m.media-amazon.com/images/S/pv-target-images/397fc393e99b53bbfae11eb2319babe951883585ec451f7a6b49b83c6943d48d._SX1080_FMpng_.png

Het verhaal is behoorlijk simpel, en eigenlijk ook niet héél boeiend om te volgen. En wederom is de film daarin erg schaars. En dat zijn eigenlijk wel opeenstapelingen van negatieve dingen waar deze film helaas een beetje in faalt. Toch weet Bertino er vaak een best grimmige en nare sfeer te creëren, en door het gebruik van ‘geesten’ weet je eigenlijk ook niet wat er gaat komen.

https://static01.nyt.com/images/2020/11/06/arts/darkand2/darkand2-videoSixteenByNineJumbo1600.jpg

Volledige mening (met spoilers!).

oup

• 586 messages
  • 3177 votes

41. The Last House on the Left (1972)

84 minuten

FTV (2): totaal aantal punten = 82 + 14 bonuspunten = 96 punten

Subgenre: 84. Teen Horror

Themaklassement: 41 punten

Complete subgenres:

2, 4, 6, 7, 8, 9, 11, 12, 14, 21, 24, 25, 27, 31, 32, 35, 39, 43, 44, 46, 47,
54, 57, 60, 62, 64, 66, 67, 74, 77, 79, 81, 83, 84, 85, 86, 88, 91, 93, 98, 100

Eigen rating: 2,5*

Vrij rommelige debuutfilm van Wes Craven. Zijn idee was goed, de uitvoering nogal belabberd. Acteerwerk is matig. Gekke slapstickachtige muziek. En toch zitten er wat opvallende scenes in. De kettingzaag zouden we twee jaar later terug zien in The Texas Chain Saw Massacre. Zou Tobe Hooper inspiratie bij deze film hebben opgedaan?

Best was het niet, maar het was bij vlagen wel vermakelijk en ook zo weer klaar. Nipte 2,5*.

The Last House on the Left is nog 6 dagen te zien op Amazon Prime

ikkegoemikke

• 3449 messages
  • 4883 votes

74. The Sacrament (2013)

95 Minuten

FTV (2) : Totaal aantal punten = 161

Subgenre: 51. Jungle / Woods Horror

(Voltooide subgenres 1 t/m 51,53,54,55,57,58,63,64,65,66,68,71,77,79,80,83,85,86,88,91,97,100)

Themaklassement: 72 punten

Eigen rating : 3*

https://www.eyeforfilm.co.uk/images/newsite/Sacrament.jpg

Om het nu horror te noemen, vind ik toch een beetje overdreven. Deze op James Warren Jones gebaseerde film toont wel aan hoe schrikwekkend het is dat er personen zijn met zoveel charisma, dat ze goedgelovige mensen kunnen overtuigen om hun hebben en houden achter te laten en en masse zelfmoord te plegen. Op dat vlak vind ik het wel een zenuwslopende, documentaire-achtige film.

ikkegoemikke

• 3449 messages
  • 4883 votes

Aan alle deelnemers van de horrorchallenge, Proficiat! We hebben een topic laten vollopen

Ik heb nog eens het lijstje geupdate.

Samen hebben we al 1529 verzameld. Wow.

Daar heb ik er 554 van gezien. Zo'n 36% dus.

Seam

• 988 messages
  • 2307 votes

Wacht even, er zijn nog 2 weken te gaan? Ik dacht dat het tot Halloween ging? Dit biedt nog kansen! Ik moet er nog 11!

Seam

• 988 messages
  • 2307 votes

21. Black Christmas (Film, 2006)

84 minuten

Puntentotaal: 42

En dan ook maar meteen de 'remake' gekeken, hoewel ik in het begin dacht dat het eerder een vervolg was. Er zijn wel wat aardige nieuwe ideeen, maar de uitwerking laat enorm te wensen over. En vooral wat het origineel zo uniek en baanbrekend maakte, mist hier compleet. Domme slasher en probeert ook te hard een 'nieuwe' kersthorrorfilm te worden.

Verbaast me dat er niet meer pikante scene's in de film voorkwamen, dat had wel in die tijdsgeest (en commercie) gepast. Gore was trouwens wel oké.

2*

Nu nog de meest recente remake om te kijken welke slechter is.

cinemanukerke

• 1817 messages
  • 1036 votes

Wat vooraf ging : ik en mijn dochter besloten mee te doen met de Horror challenge en beurteling kiezen we een film. Ik kies :

19. Alien (Film, 1979)

RW – 1 punt

Puntentotaal 34

Subgenre : 63. Outer Space Horror (afgevinkt : 14, 17, 18, 29, 32, 34, 35, 57, 63, 64, 74, 78, 79, 80, 82, 84, 93, 98,100)

Eigen score : 4,5* / Score dochter : 4,5*

https://www.kevinmccorrytv.ca/nostromocorridor.jpg

Nu ruimte reizen effectief mogelijk is voor de gewone sterveling, zit ik op de eerste rij om dit avontuur te absorberen. Ik contacteerde het bedrijf SpaceX van Elon Musk en die stuurde ons een folder op met foto’s van het Dragon ruimteschip of de Falcon 9 lanceer raketten. Tof. Een ritje rond de maan, wat foto’s nemen en dan de souvenirshop binnen. Eens iets anders dan een dagje Grotten van Han. Ik kreeg ook nog wat praktische info : er is een shuttlebus voorzien naar basiskamp met een Tesla, reiskoffer bestaat enkel uit een ruimtepak (traveling light is hun motto en dan heb ik het nog niet over de zwaartekracht gehad). Het is een all-in formule wat betreft eten en drinken en je slaapt in een duizend sterren hotel als je naar omhoog kijkt. Top voor komend verlof. Maar toch eerst budget scherp stellen. Welk prijskaartje hangt er aan vast : 1 miljard dollar ????? Hm, misschien even wachten tot de dollarkoers wat zal dalen ...

Terug naar mijn film Alien. Wablieft, zie ik jullie denken, Alien nog niet gezien ? Natuurlijk wel maar dit past in het kader van mijn filmopvoeding. Vermits nu een nieuw deel van de franchise in de bios loopt, leek het me interessant om aan mijn dochter te tonen waar het allemaal was begonnen. Ergens in de eind jaren ’70 in een tijd waar wij als kind toen nog autoloze zondagen meemaakten en nadien een tweede oliecrisis … Papa, stopt ermee en laten we de film kijken. Zo gezegd zo gedaan. Het was een tijdje geleden dat ik die nog zag maar de hoge quotering blijft gehandhaafd zo niet een beetje gestegen op de ladder der sublieme films. Ridley Scott zet hier de puntjes op de i wat het filmmaken betreft. Ik heb tijdens de challenge al een pak goed gemaakte entertainment films gezien waaronder The invisible man en A quiet place de beste waren maar hier laat Alien zien wat er nog ontbrak. Een visie. Een superieure production design van het ruimteschip (zowel binnen als buitenkant) met aandacht voor detail waarin de metafoor ‘lost in the machine’ verborgen zit. Het art design van Giger voor het monster, de magnifieke belichting beladen met rook ... dit alles zorgt voor een beklemmende sfeer. Alhoewel een welbekend plot van monster doodt bemanning één voor één maar hier is de fantastische visualisering een master class cinema beleving. Ook mijn dochter was voor een 116 minuten volledig stil (een unicum). Je zou het misschien niet zeggen maar ook Madame Cinemanukerke heeft nog een stem en daardoor zaten we vanmorgen fragmenten van The Masked singer aan het bekijken tijdens ontbijt. Maar zo'n film als Alien kun je niet zomaar wegwuiven.

Papa, zo’n Alien pak, zou dit geen tip zijn voor the masked singer ?

John Milton

• 24218 messages
  • 13383 votes

Sinds 18 oktober niets geregistreerd, dus het werd hoog tijd om me aan mijn eigen devies 'niet teveel oppotten' te gaan houden. Met die Hernia heb ik het achter de computer zitten zoveel mogelijk tot mijn werk willen beperken, en op de iPad is het toch altijd een beetje behelpen met links van afbeeldingen en hyperlinks maken. Maar ik heb wel het een en ander gekeken op de bank en tijdens rustige dienstjes, dus daar gaan we dan.

*

103. Mother's Day (1980)

90 minuten - Verenigde Staten

FTV (2 punten)

Puntentotaal: 205 +14 = 219

Subgenre: 89. Troma Horror

Themaklassement: 89 punten (Voltooid: 1-89)

Bron: Pindakaas

https://blogger.googleusercontent.com/img/b/R29vZ2xl/AVvXsEgcwhkr8tuX6glOs808T4o2pxG1W1_wWiMkd1agIU_cR__ngWmQ22gjChmWl02-PulnnkPyCy1nhxF9sTyw6dGiTGskg9vcIh_5XL59SUZ4um0Bg9zM6YHi7fIU8Ebp_0IUhTUMMaxQDML3/s1600/day11.jpg

Drie dames besluiten een gezellig weekeindje in de bossen te gaan kamperen. Daar worden ze door twee gestoorde jongens en hun moeder gevangen en gemarteld. Eén van de dames sterft, en de andere twee besluiten wraak te nemen op de gestoorde familie.

Mijn eerste Charles Kaufman, ik het duurde even voor ik doorhad dat dit iemand anders was dan Troma co-founder Lloyd Kaufman, wiens films ik vaak wel kan smaken met een potje bier. Het is wel zijn broer overigens, maar vergeleken met Lloyds films is deze wel wat zouteloos.

2,3*

----------------------

104. The Exorcist: Believer (2023)

111 minuten - Verenigde Staten

FTV (2 punten)

Puntentotaal: 207 +14 = 221

Subgenre: 90. Turkey Horror (<5.0 IMDb)

Themaklassement: 90 punten (Voltooid: 1-90)

Bron: Skyshowtime

https://images.gids.tv/films/77824/the-exorcist-believer-1690360581541.jpg?watermark%5Btext%5D=Bron%3A+Universal+Pictures

Sinds zijn zwangere vrouw twaalf jaar geleden omkwam bij een aardbeving in Haïti, moet Victor Fielding hun dochter Angela in zijn eentje zien groot te brengen. Maar als Angela en haar vriendinnetje Katherine in het bos vermist raken en pas na drie dagen weer opduiken zonder dat ze enig idee hebben wat er met hen gebeurd is, leidt dat tot een reeks gebeurtenissen die de wanhopige Victor ertoe dwingen om de confrontatie aan te gaan met het kwaad in zijn meest angstaanjagende gedaante. Daarom zoekt hij zijn toevlucht tot de enige nog levende persoon die ooit iets dergelijks heeft meegemaakt: Chris MacNeil.

David Gordon Green probeert het weer met een klassieke horrorfilm, en hij slaagt er wat mij betreft dit keer nog minder in dan bij Halloween. Ik heb de twee lager gewaardeerde sequels daarop niet gezien, dus ik was op deze film met een nòg lager gemiddelde (hij duikt nog onder de 2,42* gemiddels van Halloween Ends) niet helemaal voorbereid. Maar ik snap wel waarom. Als je Leslie Odom Jr. en Ann Dowd in de cast hebt, en zelf Ellen Burstyn hebt weten te strikken, dan moet je wel met een sterk verhaal komen. En dit slappe aftreksel dat wat doelloos ronddwaalt doet de mijlpaal die Friedkin's film is, geen eer aan.

2,4*

Tommeh

• 7317 messages
  • 3291 votes

24. Gojira (Film, 1954)

98 minuten

FTV (2 punten)

Puntentotaal: 48

Subgenre: 04. 1950s Horror

Themaklassement: 24 punten

Afgewerkte thema's: 2, 4, 6, 8, 14, 17, 19, 21, 27, 30, 45, 46, 51, 55, 60, 63, 64, 66, 67, 81, 84, 86, 98, 100

https://i0.wp.com/broadly-specific.com/wp-content/uploads/2021/01/screenshot-595.png?fit=1472%2C1079&ssl=1

Tja, wat moet ik hier nou over zeggen. Leuk om de eerste Godzilla film een keer gezien te hebben, maar ik kan niet zeggen dat ik omver geblazen ben. Volgens mij moeten ze half Madurodam hebben gebouwd en vervolgens gesloopt, zoveel miniatuursets werden er gebruikt. Voor die tijd moet het allemaal aardig spectaculair zijn geweest, maar ik vond het vooral koddig ogen. In het filmtopic zegt men dat het onbedoeld vermakelijk is, daar sluit ik me wel bij aan. 2,5*

John Milton

• 24218 messages
  • 13383 votes

105. Dracula's Daughter (1936)

71 minuten - Verenigde Staten

FTV (2 punten)

Puntentotaal: 209 +14 = 223

Subgenre: 91. Universal Horror (Universal Studios)

Themaklassement: 91 punten (Voltooid: 1-91)

https://image.tmdb.org/t/p/w780/d16wbD3Vn9jYk983t28uG8Dm0Wj.jpg

Prof. Van Helsing dreigt te worden vervolgd voor de moord op Graaf Dracula, maar de beschuldigingen worden van tafel geveegd als een gekke vrouw er met het lichaam van de Graaf vandoor gaat en Londen kort daarna weer bezaaid ligt met leeggezogen slachtoffers.

lekker wegkijkende Dracula sequel die nochtans niet heel bijzonder is. Een film die terecht nooit een klassieke status heeft gekregen zoals Bride of Frankenstein (1935) die wist te bedingen, maar evenmin vervelend om te kijken!

3*

-------------

106. Teeth (2007)

88 minuten - Verenigde Staten

FTV (2 punten)

Puntentotaal: 211 +14 = 225

Subgenre: 92. Vagina Dentata / Schlong Horror

Themaklassement: 92 punten (Voltooid: 1-92)

https://image.tmdb.org/t/p/w780/jj7d3iJF67aKJjS11pjCICsRDS2.jpg

De verlegen leerlinge Dawn (Jess Weixler) onderdrukt haar seksualiteit zo goed als maar kan om haar kuisheid te bewaren. Haar geloof wordt ernstig door haar stiefbroer Brad (John Hensley) belemmerd, die iedere keer opnieuw provoceert en haar ongewilde acties opdringt. Als zij dan het slachtoffer van een verkrachting wordt, bemerkt Dawn plotseling een abnormaliteit in haar eigen lichaam: ze blijkt namelijk tanden in haar vagina te bezitten.

Aan de ene kant had ik de neiging om iets super obscuurs en bizars op te snorren voor deze parel van een subgenre, want laten we eerlijk zijn: Vagina Dentata / Schlong Horror in de themachallenge stoppen, is natuurlijk wel een huzarenstukje. Mocht ik de rest van mijn leven verder nog maar weinig presteren, dan kunnen ze in mijn grafrede op zijn minst trots vertellen dat ik dat heb bereikt. Maar: het voelde verkeerd om iets anders te kijken dan Mitchell Lichtenstein's Teeth uit 2007, aangezien dat de eerste film is die ik kende over deze mythologische voorstelling, die wel eens uit het mannelijke castratiecomplex voort zou kunnen komen.

https://www.giantfreakinrobot.com/wp-content/uploads/2024/08/Teeth-2007-Feature.jpg

Goed is de film helaas niet, maar ik heb wel degelijk gefascineerd zitten kijken hoe het kuise 'save yourself for marriage' meisje Dawn (Jess Wexler) zich tot de daad laat verleiden, en hoe dit onherroepelijk vreselijk fout gaat. Want hoe kijk je wanneer tijdens de sex plots je snikkel wordt afgebeten, en je vol afgrijzen constateert dat slecht een rafelig afgehapt, bloed spuitend stompje resteert? Nou, zoals hierboven dus.

Als dat intrigeert en je wilt er meer van zien, dan moet je Teeth zeker eens... aanzwengelen.

2,5*

joolstein

• 10824 messages
  • 8908 votes

123 Beezel (2024)

81 minuten

FTV- 2 punt

Puntentotaal: 257 + 1 = 259

Themaklassement: 100 punten Voltooid

Eigen score: 3,5*

https://www.upcominghorrormovies.com/sites/default/files/beezel.jpg Een eenvoudig huis in een typische buitenwijk is de locatie voor vier verhalen over de blinde heks "Beezel" die in donkere kelder van dit huis huist. Eigenlijk dus een soort anthologie verdeeld over vier tijdlijnen. Het besluit om de heks en het huis met elkaar te verbinden en ze tegelijkertijd op zichzelf te laten staan, is slim gedaan!

Het is 1966 en een jongentje speelt, een man met de bril en een mes, een luik in het kastje onder de wastafel in de badkamer en er is meteen van het mysterie...Een betere introductie kan je niet krijgen!

In 1987 ontmoeten we huiseigenaar Harold Weems, die videograaf Apollo heeft ingehuurd om zijn verhaal vast te leggen omdat hij nog steeds verdacht wordt van de dood van zijn eerste vrouw en jonge zoon. Iets klopt er niet!

In 2003 is het verpleegster Naomi haar eerste avond om met haar zorgtaken voor bedlegerige Deloris Weems te beginnen, verhalen over vroegtijdig vertrekken van collega's zijn een teken dat niet zo zal gaan als gepland.

In 2013 arriveert Robs vervreemde stiefzoon, Lucas, en zijn vrouw (Co-schrijver Victoria Fratz; Val, die het script mede schreef) bij het oude huis dat ze hebben geërfd. Hij wil het verkopen, zij wil blijven en komen ze Beezel zelf tegen.

De film op één locaties. laten afspelen is natuurlijk ook om budgettaire redenen Het heeft daarom ook "found footage" achtige stijl niet helemaal maar het flirt er wel mee! En ie elementen werden slim gebruikt! Waar deze film zich nog meer weet te onderscheiden van de rest is het gebruik van verschillende videoformaten. (een JVC, een KEM om naar Super 8-beelden te kijken, digitale Camcorder) En als er dan ook voldoende bloedvergieten en uitstekende praktische effecten zijn Ja dit was een fijne film die geen tijd verspilt en efficiënt en pittig zijn verhaal verteld.

joolstein

• 10824 messages
  • 8908 votes

124 Frankie Freako (2024)
85 minuten
FTV- 2 punt
Puntentotaal: 259 + 1 = 261
Eigen score: 3*
https://i0.wp.com/bloody-disgusting.com/wp-content/uploads/2024/07/conor_w_electrified_phone_2_4638-scaled.jpg?fit=2560%2C1341&ssl=1 Om eerlijk te zijn is het niet zo goed als Steve Kostanski’s vorige horror-komedie, Psycho Goreman, maar het is nog steeds opvallend en redelijke wat fun. Kostanski maakt onderdeel uit van Astron-6 en wordt door mij zeer gewaardeerd vanwege zijn uitstekende praktische effecten die aan van alles heeft gewerkt, van zijn eigen werk The Void, Leprechaun Returns. Psycho Goreman via 'Crimson Peak, Suicide Squad en 'Star Trek: Discovery' naar het recentelijke In a Violent Nature.

Deze Kostanski's film opereert sowieso wederom op een eigen euh…tja laten we het omschrijven als... golflengte. Er is niet echt iets wat er op lijkt of waar het mee is te vergelijken. Het doet denken aan Ghoulies,(specifiek Ghoulies Go to College) Gremlins, Critters of Puppet Master. Maar Er is niets engs aan de duivelsrode, paars-punkharige Frankie Freako en zijn vriendjes Dottie Dunko en Boink Bardo uit Freakworld.

Terwijl de doorsnee yuppie Conor, met zinnetjes als ‘in godsnaam’, en handjes wil vasthouden met zijn mooie vrouw in sexy lingerie meer doet denken aan maffe komedies als Munchie of anders Drop Dead Fred, Revenge of the Nerds of Dude Bro Party Massacre III Een terugkeer naar de 'tiny terrors'-films van eind jaren '80 en '90 met charmant grof poppenspel en praktische effecten.

Enfin een televisiecommercial voor een 1-900 partyhotline, gehost door een louche goblin-ding genaamd Frankie Freako, belooft je leven opschudden. Dat is precies wat er gebeurt in deze film, non-stop gezinsvriendelijke kattenkwaad door poppen die zich uitleven op een jaren 80-manier. Maar liefst 40% van de cheesy humor van de film hangt af van hoe leuk het is om mensen gekke dingen te zien doen...!

Ondanks dat Kostanski meewerkt aan films met grote budgetten is dit low-budget productie en geldgebrek wordt hier, in ieder geval als een uitdaging beschouwd om nog inventiever en creatiever te zijn. De Freakos zijn geen elegante poppen, ze bestaan uit gevormd schuimrubber maar zijn wel opvallend. En tijdens de climax worden er extra poppenmodellen, de thuiswereld van de Freakos en zelfs een groot monster op het scherm getoverd!

De film is bedoeld om niets anders te doen dan dom, en gek te doen met één man en drie onaangename Freako's. Het is niet helemaal mijn ding maar Kostanski's innovatieve kunstenaarschap met praktische effecten staat nog steeds als een huis!

joolstein

• 10824 messages
  • 8908 votes

125 Catnado (2022)

70 minuten

FTV- 2 punt

Puntentotaal: 261 + 1 = 263

Eigen score: 1*

https://www.starburstmagazine.com/wp-content/uploads/2024/07/catnado-scaled.jpg

Korte versie;

Oef...waarom kijk dan toch naar een film die Catnado heet? Misschien hoopte ik met Catnado op net zoiets als Haaiennado of Clownado...Maar NEE het is een anthologiefilm waar de wervelwind met katachtigen soms niet meer is dan dat ze het vermelden op de radio. OMG het was een doe-het-zelf-inspanning met een microbudget waar geen talent bij betrokken is om iets van het gebrek aan budget te compenseren.

Er valt weinig aan te bevelen, of je moet echt een groot fan zijn van films op een microbudget, shot-on-videofilm of doe-het-zelf-cinema want dit was gewoon derderangs.

John Milton

• 24218 messages
  • 13383 votes

Haha, die wilde ik ook kijken na mijn subgenres, zag hem online langskomen, maar ik denk dat ik dat maar laat zitten dan

Gefeliciteerd met het behalen van de 100 subgenres trouwens joolstein, Tartarus, Fisico, 77ships, in het kielzog van Shadowed.

Zijn er nog meer die alle 100 Subgenres al af hebben weten te tikken, waarvan ik het even heb gemist?

https://i.ytimg.com/vi/ZgoT_iPjGbA/maxresdefault.jpg

Wel sowieso een aantal die er bijna zijn of mooi op schema liggen om het te halen, waaronder ikzelf.

John Milton

• 24218 messages
  • 13383 votes

107. Vampire's Kiss (1988)

103 minuten - Verenigde Staten

FTV (2 punten)

Puntentotaal: 213 +14 = 227

Subgenre: 93. Vampire Horror

Themaklassement: 93 punten (Voltooid: 1-93)

https://static1.colliderimages.com/wordpress/wp-content/uploads/2024/03/vampire-s-kiss-1988.jpg

Wie zich wel eens op het internet buiten MovieMeter begeeft, en dat zal voor de meeste filmliefhebbende forumleden gelden, is waarschijnlijk bekend met Cage's bovenstaande 'overacterende' tronie. Lang heb ik niet geweten uit welke film dit kwam, want ik hoefde het immers niet te onthouden als ik het ergens zag. Want slecht. Dat kon niet anders. Toch? Gek genoeg kwam ik echter steeds vaker meningen tegen die Vampire’s Kiss als een ondergewaardeerde cultfilm bestempelden. Toch maar eens kijken dus. En wat blijkt? Ik heb zitten genieten, dit is hilarisch.

Cage speelt een uitgever die in zin nek gebeten wordt door een vrouw en vervolgens grillig gedrag begint te vertonen. Hij drijft zijn secretaresse tot het uiterste terwijl hij in het reine probeert te komen met zijn waanideeën. De vrouw blijft hem bezoeken en naarmate zijn waanzin toeneemt, begint het erop te lijken dat sommige gebeurtenissen die hij meemaakt hallucinaties zijn. Of verandert hij werkelijk in een vampier?

https://scontent-ams4-1.xx.fbcdn.net/v/t1.6435-9/164983752_1083134818780402_1678426230634887162_n.jpg?_nc_cat=101&ccb=1-7&_nc_sid=833d8c&_nc_ohc=MjAr-Mev-foQ7kNvgHgoU8m&_nc_zt=23&_nc_ht=scontent-ams4-1.xx&_nc_gid=AOpHgn1ibGBeqsFlFRpH55Z&oh=00_AYBbEuLLYHyJbz7PHRp96m4bvEK-igevZ3tnI6TiqQaxdQ&oe=67454AD8

Vooral liefhebbers van Mary Harron's American Psycho (2000) zou ik Vampire’s Kiss absoluut aan willen raden, want het is een geweldige companion piece. Cage gaat tot het uiterste (en daar voorbij) maar in de context van de film werkt het. Tevens lijkt hij zijn inspiratie uit de silent horrors van de jaren 20 te halen, wat ik een feest vind om naar te kijken.

https://64.media.tumblr.com/9e5170dd8dca107b438960c01097d647/e6016348429f668e-5b/s540x810/8d4ca62cf27633922170ee4ea30accfa8f5e1709.gifvMr. Max Schreck, I presume?

Absoluut cult, en een film die ik nog eens zal moeten herzien voor een definitief oordeel.

3,7*

joolstein

• 10824 messages
  • 8908 votes

126 Curse of the Sin Eater (2024) - IMDb

89 minuten

FTV- 2 punt

Puntentotaal: 263 + 1 = 265

Eigen score: 4*

https://images2.vudu.com/background/3402622-3840a.jpg

Een zondeneter is een persoon die een maaltijd van de borst nuttigt van een overleden persoon om zo de zonden op zich te nemen waardoor de ziel van die persoon werd verlost. Dit soort praktijken waar arme mensen door rijke mensen werden betaald om alle zonden van de overledene op zich nemen om zo een plekje in de hemel te krijgen kwamen voornamelijk voor in de 18e en 19e eeuw in Schotland, Ierland, Wales, en sommige Engelse provincies. Deze folkloristisch griezelige achtergrond vormt een mooi uitgangspunt

Dat geven en de verhaallijn ‘wees voorzichtig met wat je wenst’ zijn eigenlijk nog best eenvoudig en toch verrukkelijk macaber. Rick Malone, een bouwvakker waarbij het op het moment allemaal niet zo lekker loopt, krijgt de sinistere deal van zijn leven aangeboden door de rijke George Drayton. Om het imperium van Drayton te erven, moet Rick alleen een maaltijd nuttigen die op het lijk wordt geserveerd Euh lees toch eens de kleine lettertjes....want dat is natuurlijk te mooi om waar te zijn !

Daarnaast is het aangevuld met verschillende subplots van Malone's vervallen religieuze geloof; de zelfmoord en relatie met zijn moeder en zijn relatie met een schoolvriend Jeremy en een ex-vriendin Tanya. Gespeeld door een cast van getalenteerde acteurs met een tv-achtergrond.

Dit is een uitzonderlijke eerste speelfilm van regisseur Justin Denton Die prachtig is vormgegeven met heel veel regie-flair De film bezit een ​​interessante visuele kwaliteit, weelderig sfeervolle decors en het effectieve gebruik van speciale effecten. Het zijn die kleine details in kleurenpalet van de decors, shots en scènes die deze productie naar een hoger niveau brengen

Nu blijkt dat Justin Denton werkte aan de visuele effecten van meerdere grote speelfilms en visuele effecten-cinematic (filmisch) regisseur bij The Elder Scrolls Online -game Prima acteerprestaties, een weloverwogen geluidsontwerp en de sfeervolle beelden van Denton, creëren hier dus echt iets gaafs!

robertinho

• 1512 messages
  • 2934 votes

Seam wrote:

21. Black Christmas (Film, 2006)

84 minuten

Puntentotaal: 42

En dan ook maar meteen de 'remake' gekeken, hoewel ik in het begin dacht dat het eerder een vervolg was. Er zijn wel wat aardige nieuwe ideeen, maar de uitwerking laat enorm te wensen over. En vooral wat het origineel zo uniek en baanbrekend maakte, mist hier compleet. Domme slasher en probeert ook te hard een 'nieuwe' kersthorrorfilm te worden.

Verbaast me dat er niet meer pikante scene's in de film voorkwamen, dat had wel in die tijdsgeest (en commercie) gepast. Gore was trouwens wel oké.

2*

Nu nog de meest recente remake om te kijken welke slechter is.

Op YouTube kun je It's Me, Billy deel 1 en 2 kijken. Fanfilm, als een vervolg op het origineel. Best leuk!

ZZ TOP

• 507 messages
  • 2186 votes

25. It Follows (Film, 2014) - MovieMeter.nl

100 minuten

FTV (2 punten)

Puntentotaal: 50

Subgenre: Psychological Horror

Themaklassement: 15 punten

Afgewerkte thema`s: 23, 11, 100, 53, 50, 90, 42, 72, 83, 64, 58, 69, 65, 39, 68

https://variety.com/wp-content/uploads/2014/05/it-follows-cannes-2014-4.jpg?w=1000&h=562&crop=1

Leuke en verfrissende Horror/Mystery. Eigenlijk een simpel concept met een degelijke uitvoering. De spanning wordt langzaam opgebouwd en de manier van filmen sprak mij ook wel aan. De film zorgt ervoor dat je als kijker toch een beklemmend gevoel krijgt. Voor de gore of jumpscares hoef je deze film niet kijken, maar dat heeft het ook helemaal niet nodig. De combinatie van de psychologische spanning met het originele concept is voldoende.

Ik zag dat er plannen waren voor een vervolg. Maar dat hoeft niet per se van mij. Niet alles hoeft uitgemolken te worden.

3.0*

26. Wishmaster (Film, 1997) - MovieMeter.nl

90 minuten

FTV (2 punten)

Puntentotaal: 52

https://assets.americancinematheque.com/wp-content/uploads/2022/03/21205306/Wishmaster-HERO-1.jpg

Leuke fantasierijke horrorfilm. Best gek dat deze nooit in mijn vizier is gekomen. Had er eigenlijk nog nooit van gehoord, maar nu uiteindelijk wel. En deze film heeft mij zeker positief verrast.

De creativiteit van de wensen zijn gaaf en de uitwerking is sterk. Vooral de praktische effecten zijn zeker voor die tijd top. Lekker bloederig en over the top. Andrew Divoff speelt verassend sterk als de Djinn. Erg charismatish.

Erg vermakelijk.

3.5*

27. Wishmaster 2: Evil Never Dies (Film, 1999) - MovieMeter.nl

96 minuten

FTV (2 punten)

Puntentotaal: 54

https://pbs.twimg.com/media/GIffMqHXcAA47p9.jpg

Na het eerste deel gekeken te hebben smaakte het naar meer, dus gelijk eigenlijk maar het vervolg opgezet. Deze is iets minder dan het eerste deel, maar nog steeds erg leuk. Andrew Divoff keert weer terug en dat is toch wel een enorm pluspunt. De overige acteurs waren wel erg matig.

De praktische effecten zijn weer erg sterk, maar toch mist het allemaal net een beetje de creativiteit die het eerste deel wel had.

Toch was het weer vermakelijk met een aantal goede bloederige momenten.

3.0*

Tartarus

• 378 messages
  • 3496 votes

104. Boo (Film, 2005)

94 minuten

FTV=2 p

puntentotaal= 208

themaklassement=100 p voltooid

3* Ondergewaardeerde spookfilm over een stel tieners die naar een verlaten ziekenhuis gaan om daar Halloween te vieren. Ze krijgen daar ook nog gezelschap van een man die op zoek is naar zijn zusje en een voormalig acteur die hem helpt. Qua acteren zullen er geen Oscars uitgedeeld worden, maar zo slecht als veel reviews het doen klinken vond ik het ook niet. Het verhaal is niet altijd even origineel, maar kijkt toch lekker weg. Leuke film om zo eens tussendoor te kijken.

Shadowed

• 11345 messages
  • 6677 votes

143. Zombie Town (2023)

93 minuten

FTV (2). Totaal aantal punten = 274

Subgenre: Fin

Themaklassement: 100 punten

Eigen rating: 2,0*

https://www.filmbuffonline.com/FBOLNewsreel/wordpress/wp-content/uploads/2024/09/Zombie-Town-school.jpg

De posters zijn leuk ingericht en beloven een speelse horrorfilm, maar uiteindelijk is Zombie Town vooral een project met te weinig budget voor de schaal die het nastreeft. Het ziet er allemaal goedkoop en kaal uit, vooral de zombies zelf zien er eigenlijk onafgemaakt uit. Gelukkig wordt er goed geacteerd en wil het naïeve karakter best aanstekelijk werken, waardoor het nergens al te vermoeiend is. Liefhebbers van Dan Aykroyd en/of Chevy Chase zullen zich moeten settelen voor minuscule bijrollen.

Shadowed

• 11345 messages
  • 6677 votes

144. Nefarious (2023)

99 minuten

FTV (2). Totaal aantal punten = 276

Eigen rating: 2,5*

https://m.media-amazon.com/images/M/MV5BMTdhMGQ1NGYtY2IzNC00ZjJlLTlkZTMtNDJkZDUyYzcwNjhjXkEyXkFqcGc@._V1_.jpg

Praatfilm die het moet hebben van de dialoogopbouw tussen Sean Patrick Flanery en Jordan Belfi, maar het mysterie wordt nogal onzorgvuldig uit de doeken gedaan binnen 30 minuten. Als kijker weet je tamelijk vroeg hoe de vork in de steel zal gaan zitten en vanaf dat moment zal je vooral moeten afwachten op een onvermijdelijke finale. Gelukkig komt dat met uitstekend acteerwerk en een boeiend verloop, dus het kan altijd erger.

Shadowed

• 11345 messages
  • 6677 votes

145. Bagman (2024)

93 minuten

FTV (2). Totaal aantal punten = 278

Eigen rating: 2,0*

https://www.justwatch.com/images/backdrop/321542513/s640/the-bagman-2024/the-bagman-2024

Iets te bekende horrorfilm over een monster die kinderen in zijn zak stopt en meeneemt. De opening zet de kijker meteen op scherp, maar daarna vervalt Bagman relatief snel in taferelen die iedere horrorliefhebber iets te vaak gezien heeft. Sfeervol ziet het er gelukkig wel uit, maar echt spannend wil het nooit worden. De kleine snotaap van Sam Claflin en Antonia Thomas mag overigens veel te veel. Hij loopt weg van huis en doet waar hij zin in heeft en vanuit de ouders krijgt hij enkel een knuffel met de lieftallige vraag of hij voortaan even bij hen in de buurt wil blijven. Vroeg of laat gaat het dan natuurlijk mis.

Shadowed

• 11345 messages
  • 6677 votes

146. The Coven (2015)

90 minuten

FTV (2). Totaal aantal punten = 280

Eigen rating: 0,5*

https://img.rgstatic.com/content/movie/f0637d0a-a6c3-4be7-8681-800c9cac0448/backdrop-1280.jpg

Geen idee wat er precies gaande was hier, maar uiteindelijk kon me dat ook niet zoveel interesseren. The Coven is een familieproject waarbinnen er een hele hoop gebeurt, maar de regie en de productie zijn werkelijk een puinhoop. Onoverzichtelijk in beeld gebracht, rommelig geschreven en slecht geacteerd. Het heeft me een hoop moeite gekost om elke minuut van deze horrorfilm uit te zitten, maar uiteindelijk is het me gelukkig gelukt.

ikkegoemikke

• 3449 messages
  • 4883 votes

75. Ahí Va el Diablo (2012)

97 Minuten

FTV (2) : Totaal aantal punten = 163

Subgenre: 52. Latin American Horror

(Voltooide subgenres 1 t/m 55,57,58,63,64,65,66,68,71,77,79,80,83,85,86,88,91,97,100)

Themaklassement: 73 punten

Eigen rating : 3*

https://m.media-amazon.com/images/M/MV5BNTA4MTQ1NDgyNV5BMl5BanBnXkFtZTgwMDQ0NzU2MDE@._V1_.jpg

Bevreemdend, mysterieus Zuid-Amerikaans horrorfilmpje dat over bezeten kinderen gaat maar dit op een heel andere manier aanpakt. Eigenlijk gebeurd er bitter weinig en toch slaagt men erin om een bepaalde spanning op te bouwen. Wel opvallend veel naakt hier

Guest

Let op: In verband met copyright is het op MovieMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.