• 177.914 movies
  • 12.203 shows
  • 33.971 seasons
  • 646.886 actors
  • 9.370.139 votes
Profile

Horrorfilm Challenge #2

Fisico

• 10039 messages
  • 5398 votes

Hoi iedereen! Hierbij de subs tussenstanden. Opgelet, voorlopig tot en met het oude topic. De registraties van dit topic zijn nog niet meegeteld!

01 Shadowed 100 subs

01 joolstein 100 subs

01 77ships 100 subs

01 Fisico 100 subs

01 Tartarus 100 subs

06 John Milton 88 subs

07 Threeohthree 83 subs

08 Woland 80 subs

09 ibendb 73 subs

10 ikkegoemikke 71 subs

11 Number23 55 subs

12 mezzanine 51 subs

12 remorz 51 subs

14 [usr=201453]Shambala[/user] 50 subs

15 Tanguy 49 subs

16 oup 40 subs

17 Dentheman 39 subs

18 moviemike 34 subs

19 Sanderkeuh 32 subs

19 Collins 32 subs

21 Q Jones 24 subs

22 Tommeh 23 subs

23 Kondoro 21 subs

24 wendyvortex 18 subs

25 madmadder 10 subs

25 De gestoorde filmfanaat 10 subs

Shadowed

• 11345 messages
  • 6677 votes

Dentheman wrote:

(quote)
150 films Shadowed! Heb je nog een specifiek doel in gedachten of je dieselt lekker door tot het eindsignaal en ziet dan wel waar je op uit komt? Ik vind sowieso alles dat uitkomt op meer dan een film per dag een prestatie...

Wellicht dat ik voor 200 ga, maar het feit dat ik 150 registraties al heb gehaald had ik van tevoren niet verwacht. Bij iedere film die ik bij de lijst voeg stijgt mijn eigen verbazing een stukje verder.

Threeohthree

• 5557 messages
  • 2931 votes

Fisico wrote:

Hoi iedereen! Hierbij de subs tussenstanden. Opgelet, voorlopig tot en met het oude topic. De registraties van dit topic zijn nog niet meegeteld!

Ik ben 1.5 week naar Thailand en meteen gekickt?

jordandejong

• 4772 messages
  • 1431 votes

Happy Death Day (Film, 2017)

FTV: 2 punten

Totaal: 42 punten

Eigen score: 2,5*

https://m.media-amazon.com/images/M/MV5BMzc5NzA5Njc3NV5BMl5BanBnXkFtZTgwNTQ4NDM2MjI@._V1_.jpg

Bijzonder overgewaardeerde Teen Horror. Blijft bijzonder dat zo'n film dan ineens wel aanslaat bij het grote publiek, want hier zit nou echt werkelijk niks in waarom ik het over een week nog zal herrineren.

Jessica Rothe is een knappe verschijning maar speelt wel een ongelofelijk irritante en onsympathieke campus skank. Ik snap dat haar character development een groot deel van het verhaal is, maar ze is dusdanig onsympathiek dat het je het eerste gedeelte van de film werkelijk niet boeit wat er met haar gebeurd.

De Groundhog Day opzet van de film zorgt er tevens voor dat het grootste eerste gedeelte van de film repetitive aanvoelt en weinig nieuws brengt. Slechts tegen het einde komt daar wat aardige variatie in.

Qua horror hoef je er echt helemaal niks van te verwachten trouwens. Zou dit eerder omschrijven als een Teen komedie/Thriller, want de horror. Tja... Killer straalt niets uit. 0,0 spanning. Geen gore. Als 12 jarige misschien een leuk instap horrortje. Maar verder niet.

Het kijkt tegen het einde aan wel aardig weg, vooral ook door de chemie tussen Tree en Carter. Daarom ook nog een redelijk milde 2,5*. Maar wel een behoorlijk overrated niemandsdalletje

11. Annihilation (Film, 2018)

Alex Garland

115 minuten - FTV (2)

Puntentotaal: 22

Subgenre: Jungle / Woods Horror (51, 24, 84, 80, 49, 27, 57, 33, 15, 32, 74)

Datum: Vrijdagavond 25 oktober

Bron: Netflix
https://www.indiewire.com/wp-content/uploads/2017/09/screen-shot-2017-09-27-at-10-28-00-am.png
Soms zie je films die je in eerste instantie niet heel goed vindt, maar bij afloop toch beter vond dan wat je eerst in gedachten had. Annihilation is er zo een.

De openingsscene met de terugkeer van Kane (Oscar Isaac) is goed, maar vanaf Lena's introductie op de legerbasis wordt het minder, omdat alle vrouwen stereotype zijn op hun eigen manier. Vooral Dr Ventress was een grote stoorzender. Jennifer Jason Leigh is een prima actrice, maar haar personage van een levensvermoeide vrouw is een grote ergernis om voornamelijk aan te horen. Ook een paar onlogische gebeurtenissen/beslissingen, maar ja, die heeft Alien ook, dat moet je voor lief nemen.

Waarom ik dit dan toch een geslaagde film vond was toen de ontknoping naderde. De confrontatie tussen Natalie Portman en haar kloon is een intieme, knap gemaakte scene en het liet mij de film meer waarderen door de visuele effecten, de muziek in de scene was erg creepy, maar maakte het ook een soort van weird, wat een extra bevreemdend gevoel gaf.
https://blogger.googleusercontent.com/img/b/R29vZ2xl/AVvXsEgXUe_LYdFJYVgrepgvKZ4IcKMVO7waARaoN2X5pTy_QcqYnk1yTwjwHWpTHsHhfEbjwsp4r3cywk3T_wpzVf7B9kihL3XCDvgADefIDcK58ZcD1EbHkJKUbDg5YUSo4RKzcsXHS3RwkwDN/s1600/annihilation+2.jpg
Ik ben benieuwd naar Ex Machina van Garland, die film ga ik na deze film bekijken.

Krappe 4* en een aanrader.

Fisico

• 10039 messages
  • 5398 votes

Threeohthree wrote:

(quote)

Ik ben 1.5 week naar Thailand en meteen gekickt?

Ik had enkel je laatste post bekeken en ik zag geen subs staan, daarmee Bij deze aangepast!

Kondoro

• 11519 messages
  • 2861 votes

Echt heel knap dat men hier over de 100 subs hebben, Shadowed zag ik laatst zelfs over de 140 films, echt bizar gewoon. Ik baal een beetje van mijn oktober maand dit jaar, merk dat ik op een verkeerd moment in een soort filmdip terecht ben gekomen, heb ik nu het John Milton-syndroom? Niks negatiefs uiteraard .

Ik heb vandaag wel mijn 31 films gehaald. Dat is mijn persoonlijk doel elk jaar die wel te behalen, en zeker een minimum eis. Ik ga sowieso door tot het einde van de challenge maar, ik kan niet wachten om ook weer even een Steven Seagal film aan te knallen volgende week, lol!

robertinho

• 1512 messages
  • 2934 votes

81. Bloodlust: Subspecies III (Film, 1994) - MovieMeter.nl

83 min

Ftv

Puntentotaal 162

Rating 2,5

https://m.media-amazon.com/images/M/MV5BMWIxNGFjYjUtNzZlNS00MzNhLThlMjktOTRhNTdiMzNmNTYxXkEyXkFqcGc@._V1_QL75_UX388_.jpg

Het begin was echt ruk. Voelde als een Bassie en Adriaan aflevering. Gelukkig maakte de tweede helft dit goed. Die was behoorlijk grimmig en zo serieus gespeeld - echt goed, haha. Paar hele bizarre practical effects. Lang niet allemaal "goed", maar wel de moeite waard.

Shambala

• 147 messages
  • 0 votes

Fisico wrote:

50 subs bij elkaar gesprokkeld, maar ik sta er (weer) niet tussen

Tommeh

• 7317 messages
  • 3291 votes

25. Overlord (Film, 2018)

109 minuten

FTV (2 punten)

Puntentotaal: 50

Subgenre: 58. Nazisploitation Horror

Themaklassement: 25 punten

Afgewerkte thema's: 2, 4, 6, 8, 14, 17, 19, 21, 27, 30, 45, 46, 51, 55, 58, 60, 63, 64, 66, 67, 81, 84, 86, 98, 100

https://64.media.tumblr.com/ec8fa3f0b447d8f6224c9feb395efa06/0de353edb13eafd2-78/s540x810/0fa770c63e09fa8100a52f0858676a0c84c1da82.gif

Misschien niet de meest originele film van deze challenge, maar wel één van de meest vermakelijke. Overlord is een weinig pretentieuze film met lekker veel actie, toffe horror elementen, aardig wat suspense én experimenterende nazi's. Wat wil een mens nog meer? 3,74*

IH88

• 9727 messages
  • 3182 votes

61. Speak No Evil (Film, 2024) - MovieMeter.nl

https://www.fangoria.com/wp-content/uploads/2024/07/Screenshot-2024-07-24-at-16.20.47.png

FTV - 2 punten.

Puntentotaal - 121 punten.

Vakkundig gemaakte remake. McAvoy is natuurlijk de grote blikvanger, maar alle acteurs doen het goed. Davis en McNairy zijn wat kleurloos, maar dat ligt ook aan de rollen. In het origineel was het ene echtpaar ook kleurloos en vooral Davis maakt nog wat van een ondankbare rol. De sfeer is zeer ongemakkelijk en de spanning wordt steeds meer opgevoerd. Het einde is wel teleurstellend. Het hoeft niet precies het origineel te volgen (juist niet), maar van de regisseur van Eden Lake had ik wel wat origineler en vooral donkerder verwacht.

3.5*

77ships

• 643 messages
  • 45 votes

116.Des Teufels Bad/ The Devil's Bath (2024)

121 min. - Oostenrijk / Duitsland

FTW (2 punten)

Puntentotaal: 231 + 14 = 245

Subgenre: NA

Themaklassement: 100

(1 – 100)

https://www.austrianfilms.com/jart/prj3/afc-new/images/img-db/1706792265904.jpg

Mogelijk had ik hier iets te hoge verwachtingen voor naar het lezen van al die enthousiaste reviews. "The Devil's Bath" is een mooie film, gewoon niet het meesterwerk dat ik ergens hoopte dat het ging zijn. Iets te kritisch want er valt zoveel moois over deze film te zeggen. De locaties en landschappen zijn prachtig, actereen past goed bij de film, het plot ontwikkelt zich interessant en het geef inzicht in een periode in de geschiedenis waar ik geen weet van had. Het is mooie folk horror zekker.

77ships

• 643 messages
  • 45 votes

117. The Eleventh Commandment (1986)

93 min. - VS

FTW (2 punten)

Puntentotaal: 233 + 14 = 247

(1 – 100)

https://image.tmdb.org/t/p/w780/xW614JCq79fnWLu7tMC5jUEypoJ.jpg

Robert zit in een instelling met een sadistische verpleegster. Hij is daar geplaatst door zijn oom die ervoor wil zorgen dat hij i.p.v. Robert de erfenis krijgt. De film is nooit duidelijk of het wel of niet waar is zoals Robert beweert dat zijn oom familieleden vermoord heeft om de erfenis te krijgen. Dit lijkt meer het gevolg van een slecht script te zijn dan intentie tot mysterie. Robert ontsnapt door de verpleegster te vermoorden. Gaat hij meet zijn 9-jarige nichtje rondhangen terwijl hij iedereen in die in de weg staat verpleegd.

Ik hoopte dat dit binnen de categorie zo slecht dat het goed wordt ging passen. Helaas is dit gewoon slecht. De hoofdrolspeler is veel te slecht voor zijn rol, iedereen is slecht. Het plot is een zooitje, scenes met het nichtje zijn waardeloos, de religieuze hoek is waardeloos, sociale kritiek is misplaats en waardeloos, de vele pogingen tot plotlijnen zijn slecht. Het heeft soms een hoge soapopera gehalte dat maar heel minimaal interessant is. Hoe de moorden haast uit het niets komen is matig interessant. Er zijn een paar grappige uitspraken en de soundtrack is prachtig slecht, vooral het gebeuren van dat men eerste over de top actiemuziek doet en om de sfeer om te slaan duisterde muziek nog eens bovenop doet en beiden tegelijkertijd afspeelt.

77ships

• 643 messages
  • 45 votes

118. Terrifier 2 (2022)

140 min. - VS

FTW (2 punten)

Puntentotaal: 235 + 14 = 249

(1 – 100)

https://static1.srcdn.com/wordpress/wp-content/uploads/2022/10/The-Little-Pale-Girl-in-Terrifier-2.jpg?q=50&fit=crop&w=1140&h=&dpr=1.5

Ik was niet echt een fan van de eerste Terrifier. De tweede vond ik alvast iets beter maar helemaal verkocht ben ik ook niet na het zien van deze film. De film ziet er soms iets te haast digitaal voor mij, het is inderdaad ook haast absurd lang, voelde bijna meer alsof ik een mini reeks binge keek i.p.v. een film. Het meer bovennatuurlijke gegeven werkt meer dat verwacht (al reeds aanwezig voorheen), ondanks de duur kan men moeilijk spreken over een uitgewerkte mythologie. Men probeert personages uit te werken maar het voelt alsof er gewoon te veel doelloze scenes zijn zoals b.v. Clown café stuk. De gore is er zeker maar niet iets waar ik noodzakelijk hard naar zoek. De derde is blijkbaar nog eens een verbetering bovenop deze.

Tartarus

• 378 messages
  • 3496 votes

Shadowed wrote:

(quote)

Wellicht dat ik voor 200 ga, maar het feit dat ik 150 registraties al heb gehaald had ik van tevoren niet verwacht. Bij iedere film die ik bij de lijst voeg stijgt mijn eigen verbazing een stukje verder.

Wow!! 150 is al zo'n prestatie op zich, maar als je de 200 haalt, dan vind ik je helemaal een legende

Tartarus

• 378 messages
  • 3496 votes

106. Friday the 13th Part VII: The New Blood (Film, 1988)

88 minuten

FTV=2 p

puntentotaal= 212

themaklassement=100 p voltooid

3,5* Erg vermakelijk deel van Friday the 13th. Tina heeft speciale gaven en komt naar kamp Crystal Lake voor therapie, samen met haar moeder en therapeut. Jason komt er ook weer bij natuurlijk en daar vallen de eerste slachtoffers al. Heel origineel is het niet, maar dat hoeft ook niet bij een goede formule. De film doet wat er van verwacht wordt en blijft entertainend.

107. Friday the 13th Part VIII: Jason Takes Manhattan (Film, 1989)

100 minuten

FTV=2 p

puntentotaal= 214

themaklassement=100 p voltooid

3* Jason gaat naar New York op een cruiseschip, dus weg uit zijn vertrouwde omgeving. Ergens vind ik het leuk dat de makers met iets anders kwamen, maar toch miste ik kamp Crystal Lake. De film was iets teveel jaren 80 voor me, maar dan niet op een goede manier. Een scene die me bv erg tegenviel was een dame op haar gitaar die slechte muziek maakt. Voor mij haalde dat soort momenten de vaart eruit en voegde het niets toe. Ik twijfel tussen 2,5* en 3* , maar denk dat ik het toch op de 3* hou vanwege een paar mooie kills en het einde.

ZZ TOP

• 507 messages
  • 2186 votes

28. The Substance (Film, 2024) - MovieMeter.nl

141 minuten

FTV (2 punten)

Puntentotaal: 56

https://senavideo-npodrie.objectstorage.nl-ams-1.scalia.io/media_item/1057/15/the_substance_2-1726558748.png
Wat een heerlijke kijkervaring was dit. De film is visueel erg indrukwekkend. Het oogt allemaal intens en verontrustend, waardoor je de hele film door een beklemmend en ongemakkelijk gevoel krijgt. De film verloopt traag en bouwt zich langzaam op, wat eigenlijk alleen maar ten goede komt.
De praktische effecten zijn geweldig en het bloed vloeit gemakkelijk. Vooral richting het einde gaat het flink over the top. Margaret Qualley en Demi Moore spelen echt fantastisch. Erg sterk.
Wel is het concept een beetje raar. Waarom zou je het gebruiken als je toch niet bewust ben van je nieuwe lichaam. Maar daar moet je je als kijker gewoon bij neerleggen.

Fijn dat dit soort films nog gemaakt worden. Misschien toch maar Revenge (Film, 2017) - MovieMeter.nl een tweede kans geven dan.

4.0*

29. Wishmaster 3: Beyond the Gates of Hell (Film, 2001) - MovieMeter.nl

91 minuten

FTV (2 punten)

Puntentotaal: 58

https://resizing.flixster.com/HJxN79GOunQSF6ReVWoQtWY54A4=/fit-in/705x460/v2/https://resizing.flixster.com/-XZAfHZM39UwaGJIFWKAE8fS0ak=/v3/t/assets/p28532_i_h10_ac.jpg
Wat een teleurstelling is dit. Andrew Divoff besloot na het lezen van het dramatische script om niet nog een keer in de huid te kruipen van de Djinn. Heel verstandig. Zijn vervanger is een perfect voorbeeld van een totale miscast. Totaal geen charisma en weinig angstaanjagend. En over de overige acteurs zou ik het maar niet hebben.
De totale creativiteit van de wensen, de praktische effecten, de gore alles is totaal verdwenen.
Gewoon dramatisch dit. Jammer, want deze reeks verdiend beter.

1.0*

30. Wishmaster 4: The Prophecy Fulfilled (Film, 2002) - MovieMeter.nl

92 minuten

FTV (2 punten)

Puntentotaal: 60

https://images.mubicdn.net/images/film/54677/cache-93017-1445948931/image-w1280.jpg
Stukje beter dan het ontiegelijk slechte 3e deel. Het verhaal gaat natuurlijk nergens meer over en de romantische draai die voor deze film is gekozen snap ik ook totaal niet. Niet echt in lijn met de overige films uit de reeks. Het acteerniveau is nog lager dan het nieuwe seizoen van GTST. Weinig overtuigend.
De creativiteit van de kills zijn wel weer beter en de gore is weer iets meer aanwezig en oogt beter, maar daar is alles ook wel weer mee gezegd. Andrew Divoff blijft gewoon een erg gemis.

2.0*

31. Jimmy (Film, 2024) - MovieMeter.nl

85 minuten

FTV (2 punten)

Puntentotaal: 62

https://cinemagazine.nl/wp-content/uploads/jimmy.jpg
Tijd voor een Nederlandse horrorfilm dacht ik. Maar deze was erg teleurstellend. Visueel ziet er allemaal best prima uit, maar het verhaal is een totale chaos. Het geheel oogt rommelig en het lijkt erop dat de regisseur niet weet welke kant hij op wil. Weinig spanning en totaal niet eng.
Rick Paul van Mulligen speelt prima in zover dat mogelijk is in deze setting. De rest is weer van het bekende dramatische acteerniveau wat we van Nederland gewend zijn.
Gemiste poging.

1.0*

Shadowed

• 11345 messages
  • 6677 votes

151. Caddo Lake (2024)

99 minuten

FTV (2). Totaal aantal punten = 290

Subgenre: Fin

Themaklassement: 100 punten

Eigen rating: 3,0*

https://i0.wp.com/bloody-disgusting.com/wp-content/uploads/2024/09/Screenshot-2024-09-24-123610.png?fit=1517%2C840&ssl=1

Naarmate het einde vordert wordt deze film steeds moeilijker om te volgen, wat eigenlijk ook meteen het appeal is van dit soort mysteries. Er wordt ook naar behoren geacteerd en de makers kauwen zeker niet alles voor, maar de stilering is simpelweg niet boeiend genoeg en de personages worden geen moment sympathieker. De eerste helft valt daardoor geregeld een beetje dood.

John Milton

• 24218 messages
  • 13383 votes

Kondoro wrote:

Ik baal een beetje van mijn oktober maand dit jaar, merk dat ik op een verkeerd moment in een soort filmdip terecht ben gekomen, heb ik nu het John Milton-syndroom?

It happens to the best of us

Maar ja dat kan. Bij mij is het tempo ook iets aan het afnemen, al komt dat wellicht meer door mijn rug. Toch heb ik gisteravond met Miss Milton ook een docu over Elizabeth Taylor zitten kijken, in plaats van te lobbyen voor een horror die haar ook wel zou liggen.

Mijn tip zou dus zijn om die Steven Zeemeeuw film gewoon aan te zwengelen tussendoor, dan blijft de challenge leuk, in plaats van een opgave. Tenzij je echt keihard voor de stats gaat, is een paar potentiële horror registraties missen helemaal zo erg niet. De kans dat je er dan zat van wordt is in mijn optiek dan stukken kleiner.

Shadowed

• 11345 messages
  • 6677 votes

152. The Creeping (2022)

95 minuten

FTV (2). Totaal aantal punten = 292

Eigen rating: 2,0*

https://resizing.flixster.com/QadUry_rIbGmqidA0GlgNiLM2vg=/620x336/v2/https://resizing.flixster.com/-XZAfHZM39UwaGJIFWKAE8fS0ak=/v3/t/assets/p22003392_i_h10_ab.jpg

The Creeping doet denken aan een wat minder geslaagde variant van Relic, omdat het allemaal aanzienlijk minder spannend en sfeervol voor de dag komt. Beide films worden ook steeds fantasierijker naarmate de finale vordert, maar waarbij dat binnen Relic voordelig uitpakte, wordt The Creeping er vooral een beetje belachelijk mee. Erg spannend wil het verder ook niet worden, waardoor je het verloop van dit geheel binnen een mum van tijd vergeten bent.

Shadowed

• 11345 messages
  • 6677 votes

153. Ghosts of the Void (2023)

91 minuten

FTV (2). Totaal aantal punten = 294

Eigen rating: 3,0*

https://m.media-amazon.com/images/M/MV5BYTM2ZTFmMGItY2UwZS00ODUxLWFkN2UtOGJjMGU3Y2VjMzJlXkEyXkFqcGc@._V1_.jpg

De thriller- en horrorelementen worden binnen deze film redelijk naar de achterhoek gedreven en eigenlijk krijgen ze dan ook te weinig ruimte, maar er wordt wel uitstekend geacteerd door de hoofdpersonages. De maker zet een uiteenlopende relatie overtuigend en soms zelfs begripvol neer, ondanks dat de nuance per minuut iets verder verdwijnt. In die "volwassenheid" zit de kracht van Ghosts of the Void en op visueel vlak ziet het er doordacht en netjes uit, maar uiteindelijk gebeurt er iets te weinig voor een hoger cijfer.

Shadowed

• 11345 messages
  • 6677 votes

154. Cuckoo (2024)

102 minuten

FTV (2). Totaal aantal punten = 296

Eigen rating: 2,5*

https://www.columbiatribune.com/gcdn/authoring/authoring-images/2024/08/05/PMJS/74678816007-cuckoo-still-5-credit-felix-dickinson-courtesy-of-neon-rgb.jpg?width=660&height=440&fit=crop&format=pjpg&auto=webp

Dan Stevens is leuk en de film kent originele ideeën, maar uiteindelijk is de aanloop niet al te boeiend en duurt het te lang voordat de boel loskomt. Het ontgaat mij ook een beetje waarom de regisseur zijn verhaal zo serieus neemt en vervolgens komt aanzetten met de meest karikaturale figuren mogelijk. Het ziet er allemaal verder doordacht uit, maar heel spannend, memorabel en/of sfeervol wil het uiteindelijk niet worden. Een kleine teleurstelling.

Kondoro

• 11519 messages
  • 2861 votes

John Milton wrote:

(quote)

Maar ja dat kan. Bij mij is het tempo ook iets aan het afnemen, al komt dat wellicht meer door mijn rug. Toch heb ik gisteravond met Miss Milton ook een docu over Elizabeth Taylor zitten kijken, in plaats van te lobbyen voor een horror die haar ook wel zou liggen.

Mijn tip zou dus zijn om die Steven Zeemeeuw film gewoon aan te zwengelen tussendoor, dan blijft de challenge leuk, in plaats van een opgave. Tenzij je echt keihard voor de stats gaat, is een paar potentiële horror registraties missen helemaal zo erg niet. De kans dat je er dan zat van wordt is in mijn optiek dan stukken kleiner.

Gezien het feit dat oktober nog maar 3 dagen duurt hij in het nog wel vol voor dit jaar. Ik denk dat het ook komt door het feit dat ik iets meer aan het gamen ben deze maand, ik geef BO6 de schuld.

Maar ik kijk erg uit om einde van de week sowieso de nieuwe Deadpool te kijken, als ik tijd heb Sociale verplichtingen liggen ook nog hoog, en het wordt een druk weekend.

Shambala

• 147 messages
  • 0 votes

52. The Revenant (2009)

Speelduur : 110 minuten

FTV, totaal : 98 punten ( 6 RW, 46 FTV )

Subgenre : 12. Action Horror

Grappige insteek omtrent de 'ondoden': een revenant heeft kenmerken van zowel een zombie als van een vampier. Het idee de straten schoon te vegen van criminelen om zo aan bloed ( voeding ) te komen was vrij origineel. De scène waarin Bart Joey's hoofd laat 'praten' met een vibrator is hilarisch !

3 *

53. The Fog (1980)

Speelduur : 90 minuten

FTV, totaal : 100 punten ( 6 RW, 47 FTV )

Subgenre : 37. Elemental / Weather Horror

Aardige Carpenter. Wel vrij donker waardoor je b.v. de kills slecht meekrijgt ( die ook vaak buiten beeld gebeuren ). Tempo ligt vrij laag en aan het eind wordt het pas echt leuk. Leuk 'tussendoortje', wat je ook letterlijk kunt opvatten: deze zat tussen Carpenter's betere horrors 'Halloween' en 'The Thing'.

3 *

Subgenres (52)

04-05, 07, 09, 11-12, 17-18, 21-25, 27, 30, 32-35, 37, 42, 44-50, 54-55, 57-58, 62, 66-67, 69-72, 75, 78-80, 82, 84-86, 88-89, 93-94, 98

IH88

• 9727 messages
  • 3182 votes

John Milton wrote:

(quote)

Sterkte met de hernia JM. Blijven bewegen inderdaad (en minder films kijken dus). Heb wel paar keer een spit gehad maar dat is natuurlijk minder erg dan een hernia. Door yoga (ja echt) heb ik er nu al een paar jaar geen last meer van.

Fisico

• 10039 messages
  • 5398 votes

109. Basket Case (Film, 1982)

FTV - Ja: 2 punten

Puntentotaal: 216

Subgenre: -

Themaklassement: 100 punten (compleet)

Eigen score: 3,0*

MM: 233 stemmen, 2,61* gemiddeld

https://image.tmdb.org/t/p/w780/3O0VMivHUqIJkGXRYBsLEpi4bLR.jpg

Ondanks het feit dat Duane en Belial na verloop van tijd als Siamese tweeling van elkaar worden gescheiden, blijven ze onvoorwaardelijke vrienden en zijn ze emotioneel onafscheidelijk. Duane loopt dan ook de hele film door met een grote rieten mand waarin hij Belial bewaart.

Wanneer er een derde persoon op de proppen komt, Duane ontdekt nu eenmaal zijn seksualiteit en ontmoet een meisje, is dit niet naar de zin van het monsterlijke creatuur. Belial ziet er wel lelijk goed uit, grappig ook wel, al zou ik hem liever niet tegenkomen.

Basket case is zo´n typische 80s comedy horror. Gezapig en luchtig, prima vibe en wat humor. Gore en bloot inclusief, al is dat laatste hier niet echt aanwezig. Low budget en knullig, maar wel pure fun.

Fisico

• 10039 messages
  • 5398 votes

110. Rabid (Film, 1977)

Puntentotaal: 218

MM: 206 stemmen, 2,85* gemiddeld

https://image.tmdb.org/t/p/w780/kWG2d5zMvhgocam4O1GZlUSwjEW.jpg

Dit vond ik beduidend een mindere Cronenberg. Geen idee wat voor schepsel Cronenberg hier te voorschijn wou toveren. Iets vampier achtig gezien de drang naar bloed, maar ik vond het allemaal nogal wazig en pover uit de hoek komen. Een kritiek ook wel tegen plastische chirurgie bijvoorbeeld, dat wel, maar ik zag al betere Cronenbergs.

Een parasiet die vervolgens rabies ontwikkelt bij de slachtoffers. Zombies kon je het evenmin noemen. Ik vond het ook allemaal bijzonder langdradig vooraleer er schot in de zaak kwam. Dan werd het nog even amusant, maar voor mij was de kaars toen al uit.

Opmerkelijk hier is dat de hoofdrol is weggelegd voor porno-actrice Marilyn Chambers. Zij deed het overigens niet onverdienstelijk.

Fisico

• 10039 messages
  • 5398 votes

111. Carnival of Souls (Film, 1962)

Puntentotaal: 220

MM: 200 stemmen, 3,38* gemiddeld

https://image.tmdb.org/t/p/w780/42Qw609wFkUFLlNHTHp4zyDFGS9.jpg

Pure horror zou ik dit niet noemen. Wel een erg sfeervolle film met een mysterieuze insteek en vibe. Prima cinematografie en goede casting van Candace Hilligoss die met haar doordringende ogen de aandacht naar zich toetrekt. Prima sound ook welk geheel absoluut te goede kwam.

Ik vond het niet altijd even duidelijk omdat er gespeeld werd met dromen en realiteit. Ik kende de film vooraf niet echt. Niet alle verwachtingen werden ingelost. Moeilijk te beoordelen voor mij. Het hangt er wat tussenin. De punten gaan eerder naar het technische aspect dan naar het plot.

Fisico

• 10039 messages
  • 5398 votes

112. Relic (Film, 2020)

Puntentotaal: 222

MM: 311 stemmen, 2,67* gemiddeld

https://image.tmdb.org/t/p/w780/rWfYam2K65oMi1YmmNrsFh90zvO.jpg

Eerder een mysterieus drama dan het genre horror. Centraal staat een dementerende vrouw en zo goed als de gehele film kan daaraan opgehangen worden. Men poogt er wat mysterie aan te koppelen, maar daar slaagt men maar matig in. Met wat goedkope geluiden en 'spanningsopbouw' probeert men dingen te verkopen die er helemaal niet zijn.

Het meest intrigerende vond ik nog het huis met de verborgen ruimtes waarin Sam verdwaalde, maar achteraf gezien blijk dat qua spanning ook maar een flauwe sof. Wat met de verkeerde verwachtingen de film ingestapt. De film is zeker niet superslecht, maar verwacht zeker geen horror.

Fisico

• 10039 messages
  • 5398 votes

113. Frankenhooker (Film, 1990)

Puntentotaal: 224

MM: 134 stemmen, 2,84* gemiddeld

https://image.tmdb.org/t/p/w780/fDtEGB9oDOxRUZaYW3ret4aa3gC.jpg

Al bij al geinige onzin. Een soort van parodie op Frankenstein en in dat opzicht best geslaagd, maar geweldig kan je de film nauwelijks noemen. De synopsis op MovieMeter mag dan al niet correct zijn, de dood van Elizabeth is wel tragisch. Grappig langs een kant ook, zeker wanneer de boulevardpers erop terugkomt tijdens zijn sensatiereportages.

Eigenlijk niet zoveel slechter (of beter) dan Brain damage of Basket case van diezelfde Henelotter. 2,5* of 3,0*, wat maakt het uit? Vermakelijk is het zeker en het pigment van de prostituées levert goedkope blote borsten af. Ik weet niet goed hoe ik om moet met die exploderende chicks. Dat was zo lame, maar tegelijkertijd zo fout grappig ook. De film neemt zich nauwelijks serieus - zie maar wat er van Jeffrey komt - en misschien moet je de film ook zo opnemen.

Guest

Let op: In verband met copyright is het op MovieMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.