• 183.854 movies
  • 12.738 shows
  • 35.180 seasons
  • 658.683 actors
  • 9.504.895 votes
Profile

Horrorfilm Challenge #2

shugenja

• 766 messages
  • 1756 votes

13) Cold Storage (2026)

99 minuten

FTV (2 punten)

Puntentotaal: 13 x 2= 26

Nevenklassement: Z voor zombie (totaal 13 punten)

Smakelijk gelachen om deze zombie film. liam Neeson speelt toch een beetje parodie op zichzelf en ik vond hem wel beetje oud voor de rol die hij speelde. Maar daar speelt deze film ook echt geweldig op in. En het hele concept dat je dus een mega dodelijke schimmel hebt en dat het militair complex dan later een opslag warenhuis wordt. Lekker smerige kotsende zombies, deze film levert gewoon een niet complexe popcorn ervaring en heeft verder ook geen pretenties. Er zitten leuke grappen in, ja de achilleshiel is wel dat ik het niet echt eng of heel spannend vindt eigenlijk. Maar het kijkt lekker weg 3.5*

Tartarus

• 412 messages
  • 3820 votes

35. All Alone Together (2024)

105 minuten

ftv= 2 punten

puntentotaal= 70

Horror ABC= -

Nevenklassement= 16

2*

Vage low budget film over Lincoln die een film maakt, maar zelf met hallucinaties en trauma worstelt. Al snel weet hij niet meer wat echt is en wat nep is.

Er is zeker een publiek voor dit soort films, maar ik ben dat blijkbaar niet. De down fall van Lincoln wordt mooi neergezet door Alex Nimrod, maar de hele tijd zat ik te wachten op meer. Meer horror, meer spanning, meer van alles iets. Nu kende de film teveel trage momenten waarop het moeilijk was de aandacht erbij te houden en werd het nooit echt eng, ondanks het feit dat je iemand langzaam in elkaar ziet storten. Het einde kwam daarom ook niet zo aan als eigenlijk zou moeten. Toch kan ik me voorstellen dat anderen deze film wel zouden kunnen waarderen. Mijn ding is het gewoon niet.

wendyvortex

• 5326 messages
  • 7335 votes

7. The Terror Within (1989)

90 minuten

FTV (2 punten)

Puntentotaal: 12

Horror ABC: R - Rivers Of Blood – Kijk een horrorfilm waarin het rode lichaamssap rijkelijk vloeit.

Nevenklassement ABC: I, K, N, Q, R, W, X

Waardering: 1*

https://m.media-amazon.com/images/M/MV5BZDliMDk3MDQtZGZiZS00ZjA5LThmMmQtYTllMWZkMDdmNDg4XkEyXkFqcGc@._V1_FMjpg_UX1000_.jpg

Eén van de vele slechte Alien-rip-offs. In dit geval in een bunker op Aarde in de nabije toekomst. 99% van de mensen is uitgeroeid nadat een laborante per ongeluk een reageerbuisje liet vallen met daarin het pest virus (lekker actueel weer)! Paar overlevenden in de bunker en de monsters worden geboren uit zwangere (mensen)vrouwen. Daar zit nog net een leuke Alien verwijzing in. Maar voor de rest stoere mannen die met vlammenwerpers, kruisbogen en laserpistolen door lange gangen lopen op zoek naar het monster dat zich ergens verstopt heeft. Roger Corman produceerde het geheel. Paar flink bloederige scenes, maar verder vooral saai.

Han Solo 420

• 272 messages
  • 1846 votes

Weer even wat registratie invoeren.

7. Alien: Covenant (2017)

122 min.

FTV (2 punten)

De volgende film van de Alien reeks, en dit keer met Ridley Scott weer aan de knoppen. Het ziet er allemaal zeer fraai uit; Zeer mooi vormgegeven. De openingsscène bij de piano's vond ik een zeer goed beginnen die ik me nog steeds voor de geest kan halen. De rest van de film ziet er ook mooi uit.

Alleen wist de film me niet de volle twee uur te boeien. Na de mooie openingsscène springt de film na de bemanningsleden van het schip. De ruimtemissie om een planeet te koloniseren is begonnen. Vervolgens krijgen we een vrij lange en tamme introductie van alle relevante bemanningsleden, die me allemaal geen seconde konden interesseren. Louter de robot vond ik leuk. Na de gebruikelijke conflicten tussen de bemanningsleden kwamen dan eindelijk de aliens in het verhaal. Hier werd het weer een stuk spannender. Het einde, met de verhaalwending, liet me dan ook weer koud. Er was amper spanning. Het overlevingselement, dat ik in de eerste film zo sterk vond, is hier nauwelijks iets van over.

De film was me beter bevallen als hij een stuk korter was geweest. Het zag er wel allemaal mooi uit en de film kent zijn momenten, maar van 122 minuten vond ik er wellicht 60 echt pakkend. Krappe voldoende 2,5*

8. Leviathan (1989)

98 min.

FTV (2 punten)

Wellicht een kruising Alien en The Thing, maar dan onderwater. De karakters zelf zijn wellicht dertien in een dozijn, maar er wordt ook niet al te lang bij stil gestaan. De bijnamen en de paar zinnen die ze in het begin hebben dekken de lading voldoende. Een arts, die in het begin zijn taken flink verzaakt, wordt er even door de kapitein op aangesproken. Vervolgens gaat de film los.

Het mysterie dat zo onderwater aantreffen ontrafelt zich en het monster komt ze een paar keer lastig vallen. Praktische effecten, afgezaagde one-liners, en wat moeilijk kijkende mensen wisselen elkaar af.

Geen hoogvlieger, maar ik heb me hier een avondje goed mee vermaakt. 3*

9. Eva Nera (1976)

98 min.

FTV (2 punten)

Puntentotaal: 12 + 6 = 18

Ik zocht in de categorie Horror iets met een cobra. Zodoende kwam ik op deze film uit. Zonder me verder in te lezen over deze film, ben ik er aan begonnen; En waar was ik aan begonnen?

De film begint met een 2,5 minuut durende collage van boten en vliegtuigen. Als personages ergens na toe moeten, dan krijgen we de hele reis voorgeschoteld. Zodra men klaar was met vervoer, kwam er weer de verplichte striptease. Ik vermoed als alle stripteases en logistieke handelingen eruit geknipt worden, dat er dan van de 98 minuten hooguit 30 minuten over blijven.

Om de een of andere reden is hoofdzakelijk de soundtrack me echt bij gebleven. Het paste niet altijd even goed bij de film; Super upbeat-psych terwijl er iemand aan het sterven is. Dit maakte alle vluchten, wandelingen, en bootreizen wel een stuk leuker! Eigenlijk geen idee waar de soundtrack vandaan komt.

Voor mensen die van cheesy films met een slang houden, raad ik Hard Ticket to Hawaii (geen horror helaas) aan. Deze film was niet zo denderend, maar de soundtrack was wel lekker. 1,5*

Tartarus

• 412 messages
  • 3820 votes

36. The Laughing Dead (1989)
103 minuten
ftv= 2 punten
puntentotaal= 72
Horror ABC= -
Nevenklassement= 16
1,5*

Ik had hoge verwachtingen van deze film nadat die me aangeraden werd met kreten als "Dit is een klassieker" en "Deze film moet je gewoon gezien hebben" , maar o wow, wat een slechte film was dit, zeg. Een priester leidt een tour naar Mexico waar ze in een dorpje komen waar een gestoorde dokter slechte plannen heeft. De priester wordt hiervan het slachtoffer. Er gebeuren heel veel dingen die in mijn ogen werkelijk nergens op slaan en het geheel was nog slechter dan een B film. Er zitten een paar mooie momenten in, bv het ruilen van de harten, maar dat weegt niet op tegen de vele, vele slechte momenten. Het eerste gedeelte van de film gebeurt er niks interessants en als er dan wel eindelijk wat gebeurt, dan ziet het er amateuristisch en vergezocht uit. Het slechte acteerwerk is vervelend, net zoals het kind dat een te grote rol heeft in de film, en de beelden waren lelijk. Snel weer vergeten.

Woland

• 4874 messages
  • 3909 votes

18. Cementerio del Terror (1985) - 3.5*
FTV, 88 minuten, Mexico
Puntentotaal: 36
Subgenre: D - Don’t Have Sex
The Horror ABCs: ADFHIJMNOPVWZ

https://www.moviemeter.nl/images/cover/41000/41889.jpg?cb=1391333991

Ik stond toch wel even te kijken van de levenskeuzes die onze Mexicaanse vrienden in dit plot maken. Het begint al met je vriendin uitnodigen voor een jetset-party, met fotografen, VIPs en dergelijke, om te eindigen in een verlaten huis vol spinnenwebben. Niet heel verbazend, dat konden de dames niet waarderen. Vervolgens breken ze in in een mortuarium om een lijk te ontvreemden. Om vervolgens met hun vriendinnen, voor shits en giggles, een occulte rite uit te voeren op de begraafplaats met bovenstaand lijk, daar zijn ze dan wel weer voor in. En zelfs als dit misgaat, is er nog steeds alle reden om een beetje te vozen. Maar goed, je moet het plot toch ergens laten beginnen, en de aanloop duurde eerlijk gezegd al lang genoeg.

Het zal niet verbazen, bovenstaande rite was niet zo'n goed idee. Wat volgt is een aardige low budget zombiefilm. Het low budget is duidelijk te merken aan dat de meeste gore toch redelijk indirect getoond wordt. Maar ik zeg nu wel zombiefilm, er is meer aan de hand - er wordt ook iemand gespleten door een soort van telekinetisch zwevende bijl. Hoe dan ook, niet het beste verhaal ooit (er wordt een lijk opgewekt, maar hij bleek al een soort van vervloekt, maar er is ook een soort van klopgeest, en de kinderen schrikken zich dan weer een ongeluk door weer iets anders in een crypte, en dan volgen er weer meer ondoden, maar hoe dat allemaal samenhangt, tja - iets met zwarte magie maar het blijft vaag), niet de beste visuals ooit, laat staan de beste acteurs, maar ik heb me prima vermaakt met deze wat chaotische en zeer jaren '80 horror.

oup

• 623 messages
  • 3477 votes

12. Den Stygge Stesøsteren (2025)

Speelduur: 105 min

Land: Noorwegen

Regisseur: Emilie Blichfeldt

Bron: MUBI

FTV (2): totaal punten = 24

Eigen rating: 3,5*

Deze horrorversie van Assepoester komt behoorlijk stroef op gang. Het eerste uur mist pit en heeft net iets teveel inkakmomenten. Maar het laatste halfuur gaan nog even alle registers open met een flinke portie ranzigheid (die lintworm, haha lekker zeg) en een toch wel onverwachte dosis bodyhorror. Lang zat ik op een drietje. Maar het laatste deel van de film trekt het naar een verdiende 3,5. Prima muzikale omlijsting ook. Fijne debuutfilm van Blichfeldt!

Guest

Let op: In verband met copyright is het op MovieMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.