- Home
- Filmforum
- Gebruikers - Filmgames
- Horrorfilm Challenge #2
Horrorfilm Challenge #2
John Milton
-
- 24233 messages
- 13403 votes
22. The Dark (2018)
94 minuten - Oostenrijk
FTV - 2 punten - Totaal = 44
Thema 21: Art / Slowburn / Elevated Horror - Voltooid: 22/100 (1-21)
Bron: Pindakaas
https://m.media-amazon.com/images/M/MV5BMTY5MTk2OTk3MV5BMl5BanBnXkFtZTgwMjUzMDA1NjM@._V1_.jpg
De jonge Mina wordt vermoord en verandert dan in een ondode. Ze dwaalt rond in het bos nabij haar ouderlijk huis waar ze zich te goed doet aan vlees en dus zelf de rol van moordenaar op zich neemt. Wanneer ze de mishandelende jongen Alex ontmoet, voelt ze niet de neiging hem te doden. Het besluit hem in leven te laten doet evenwel haar hele bestaan in vraag stellen.
Al in het eerste kwartier werd duidelijk dat ik een goede titel had uitgekozen voor Art / Slowburn / Elevated Horror. Geen spannende opening, geen opzwepende score, maar vooral stilte en wat geluiden die het karakter on screen maakt. Voetstappen, knisperende bladeren... Not a bad thing, want je merkt eveneens meteen dat The Dark niet zonder aandacht in elkaar geflanst is. Laat dat maar aan de Oostenrijkers over. Alhoewel, deze Oostenrijks-Canadese productie is in Ontario opgenomen en Engels gesproken, dus het ademt niet heel erg Almdudler, jodelen en Wiener Schnitzel.
https://image.tmdb.org/t/p/w780/3bC3FyK6rmaebYzoT8qX7EoHgah.jpg
Het is een beetje alsof The Road en Let the Right One in een wat introvert kindje hebben gekregen, al komt de films soms alsnog behoorlijk naar en hard uit de hoek. Geen absolute topper, maar wel een bijzonder toevoeging aan het genre.
3,3*
robertinho
-
- 1514 messages
- 2947 votes
99 minuten - Verenigde Staten
FTV - 2 punten - Totaal = 38
Thema 19: Aquatic Horror - Voltooid: 19/100 (1-19)
Bron: HBO Max
(afbeelding)
Op de grens tussen Texas en Louisiana verdwijnt een achtjarig meisje op mysterieuze wijze rond het Caddo Lake. Hierdoor worden verdwijningen uit het verleden en een reeks sterfgevallen met elkaar in verband gebracht. De gebeurtenissen zullen de geschiedenis van een gebroken familie voorgoed veranderen.
Fijn. Caddo Lake was een van de 'talked about' horrors van vorig jaar, met een ambitieus script. Ik zal hem nog een keer moeten kijken om echt te kunnen oordelen hoe regisseurs Logan George en Celine Held het er nu vanaf hebben gebracht, maar intrigerend was het zeker. Goed spel van Scanlen, Ambrose en O'Brien.
3,7*
I hate to be that guy but... is it horror?
robertinho
-
- 1514 messages
- 2947 votes
20. Elvira, Mistress of the Dark (1988)
96 minuten - Verenigde Staten
FTV - 2 punten - Totaal = 40
Thema 20: Arrow Horror - Voltooid: 20/100 (1-20)
(afbeelding)
Elvira krijgt te horen dat haar tante Morgana overleden is en krijgt als erfdeel haar tante's huis, een boek en de poedel Gonk. Elvira besluit om naar het rustig plaatsje Fallwell te verhuizen naar haar geërfde huis. Maar de mensen daar zijn niet blij met een persoon als Elvira en willen voorgoed van haar af.
Ik ben niet bekend met Elvira's Movie Macabre, en ben er niet mee opgegegroeid. Toch weet ik al heel lang ongeveer wie Elvira is, al kan ik niet precies zeggen sinds wanneer. Maar duidelijk is dat dit karakter haar plaats in de populaire cultuur heeft veroverd. De beeltenis van Elvira is dan ook vrij iconisch; je herkent haar direct. maakt dat ook een goede film? Uiteraard niet, maar Elvira kijkt aangenaam weg ondanks nu en dan flauwe humor. Andere grappen landen gelukkig beter, vooral als je jezelf toestaat in de schlocky '80s vibe te komen. Cassandra Peterson speelt haar rol met enthousiasme, en alleen dat al maakt het aangenaam nachtdienst voer.
3*
Dit is inderdaad zo'n figuur die ik altijd al gekend heb, maar hoe? Géén idee!
John Milton
-
- 24233 messages
- 13403 votes
I hate to be that guy but... is it horror?
Caddo Lake is vorig jaar in het Vorige topic toch oogluikend toegelaten, omdat hij wel vaak genoemd werd in de horrorlijstjes. Daarna hebben shadowed en ZZ TOP hem in dit topic ook nog geregistreerd. Dus wat mij betreft is dat een reeds gemaakte uitzondering.
Maar idd, ik vind het na hem gezien te hebben eigenlijk ook geen echte horror. Maar dat vind ik van de helft van mijn registraties 
robertinho
-
- 1514 messages
- 2947 votes
Prima!
Ik heb zelf ook twijfels bij de helft van wat ik kijk, vooral als ik wat experimenteler ga. Of animatie.
Zorgt er in ieder geval voor dat we wat diverser kunnen kijken.
ikkegoemikke
-
- 3449 messages
- 4902 votes
Voila. Ook weer het lijstje bijgewerkt.
Samen hebben we al 258 unieke horrors gekeken. Dus ongeveer 40 per dag .... Echt? 
Zelf heb ik er hiervan 92 gezien oftewel 35%.
Zucht 
John Milton
-
- 24233 messages
- 13403 votes
Ik 117, ofwel 45%. Heel andere koek dan de Top 250 van de 21e eeuw lijst nu nu in aanbouw is.
joolstein
-
- 10841 messages
- 8939 votes
100 minuten
FTV 2 punten
Puntentotaal: 42 +2 = 44
Persoonlijke waardering; 2*
Sub-genre: 70. Remake Horror
Themaklassement: 20 + 1 = 21 punten
Voltooid; 1-10, 12, 13, 14, 15, 17, 19, 23, 32, 58, 70, 75
https://image.tmdb.org/t/p/w1920_and_h800_multi_faces/aMZ3uPB5A8Qk1N7MJ5DMezEAfrr.jpg Begin jaren 2000 waagde er dus iemand om het idee te opperen om John Carpenters tweede grote horrorfilm 'The Fog" een make-over voor de MTV-generatie te geven? Kreeg zelfs Carpenter en Debra Hill zover om als producenten hun naam er aan te verbinden? Veel kan je daarover zeggen maar de regisseur die het aandurf om van Carpenters meest sinistere sfeervolle film een remake te maken, heeft lef of gewoon geld nodig.
En zo werd erin 2005, van het Carpenter-Hill materiaal, met een budget van 18 miljoen (originele 1,1 miljoen) deze versie gemaakt die zich kenmerkt door twijfelachtige beslissingen. Je krijg te maken met een soort "Beverly Hills, 90210"-versie van Carpenters-klassieker De acteurs worden in deze remake gespeeld door de hippe twintigers van toen.
Het verhaal zelf wijk niet veel af van het origineel; een Amerikaanse stadje dat zich voorbereidt om haar stichting te vieren, de welvarendheid van die stichting lig echter in een duistere misdaad. Dit relaas wordt gefilmd met visuele niveau van een tv-film, leunt op eveneens tv-vriendelijke oppervlakkige schokken en een huiveringwekkende sfeer is verdwenen. Tja misschien is het nog een knappe prestatie om een budget waar sommige makers van dromen toch een flop weet te maken. Maar verder blijft dit onbegrijpelijk..
joolstein
-
- 10841 messages
- 8939 votes
102 minuten
FTV 2 punten
Puntentotaal: 44 +2 = 46
Persoonlijke waardering; 1,5*
Sub-genre: 30. Canuxploitation Horror
Themaklassement: 21 + 1 = 22 punten
Voltooid; 1-10, 12, 13, 14, 15, 17, 19, 23, 30, 32, 58, 70, 75
https://scarevalue.com/wp-content/uploads/2023/07/WhatLurksBeneath.jpg De makers hiervan verdienen wel iets van lof, omdat ze blijkbaar voor de zes opnamedagen ook daadwerkelijk een onderzeeër huurde...het mocht wat kosten...voor een low-budget film gaan ze er dus wel voor! Het probleem is alleen dat dit geen volwaardige horrorfilm is en ook geen militaire thriller in een onderzeeër. Het mag natuurlijk niet al teveel geld kosten ant die locatie heeft al flink wat opgeslokt. Oké er is wat aan de hand met die naakte vrouw die ze vinden in een torpedobuis. Maar ahum… werd dat al niet verraden in de openingsscène? Hm, als je dit element wat voor problemen zorgt trouwens weglaat? Zal niet eens uitmaken voor veel van de verhaallijn, want vreemd genoeg is het gedeelte waar ze dingen doet gewoon vervangbaar! Het verhaal zelf is traag, de film bevat eigenlijk alleen maar dialogen en werkelijk 1 uur en 42 minuten is gewoonweg te lang!
joolstein
-
- 10841 messages
- 8939 votes
24 I Know What You Did Last Summer (2025)
111 minuten
FTV 2 punten
Puntentotaal: 46 +2 = 48
Persoonlijke waardering; 2*
Sub-genre: 86. Teen Horror
Themaklassement: 22 + 1 = 23 punten
Voltooid; 1-10, 12, 13, 14, 15, 17, 19, 23, 30, 32, 58, 70, 75, 86
https://deadline.com/wp-content/uploads/2025/07/I-Know-What-You-Did-Last-Summer.jpg
Nu kijk ik veel low-budget films, en vaak proberen die er nog iets van te maken....maar hier is met een budget van 18 miljoen het volgens mij niet eens geprobeerd! Met gemak is dit, één van de meest ongeïnspireerde remake-pogingen, het is slecht geschreven, creatief failliet en als horrorfilm nergens overtuigend. Oké de film van inmiddels al bijna dertig jaar geleden was ook niet de beste. Maar dat rechtvaardig niet dat deze nog minder zal zijn.
Het begint al met de speelduur want...Tjonge maar liefst twee uur omdat….euh, ja dat is me niet echt duidelijk? De spelers bezitten in ieder geval geen greintje persoonlijkheid...Misschien de sfeer of nostalgie van die film uit de jaren '90 maar dat is er niet veel. Men gooit er gewoon een veel te hip, modern sausje over. Alsof ze een remake maken maar niet weten hoe? En het werk van de moordenaar...tja die zijn als gewoonlijk buiten het zicht van de camera. Het resultaat is een remake die alleen maar verveeld.
joolstein
-
- 10841 messages
- 8939 votes
Met de laatste drie er niet bij zit ik bij het Letterboxd-lijstje van ikkegoemikke op 171 van 258 gezien Tja het is horror dus dat is goed voor 66%
ibendb
-
- 5038 messages
- 3225 votes
20. Elvira, Mistress of the Dark (1988)
96 minuten - Verenigde Staten
FTV - 2 punten - Totaal = 40
Thema 20: Arrow Horror - Voltooid: 20/100 (1-20)
(afbeelding)
Elvira krijgt te horen dat haar tante Morgana overleden is en krijgt als erfdeel haar tante's huis, een boek en de poedel Gonk. Elvira besluit om naar het rustig plaatsje Fallwell te verhuizen naar haar geërfde huis. Maar de mensen daar zijn niet blij met een persoon als Elvira en willen voorgoed van haar af.
Ik ben niet bekend met Elvira's Movie Macabre, en ben er niet mee opgegegroeid. Toch weet ik al heel lang ongeveer wie Elvira is, al kan ik niet precies zeggen sinds wanneer. Maar duidelijk is dat dit karakter haar plaats in de populaire cultuur heeft veroverd. De beeltenis van Elvira is dan ook vrij iconisch; je herkent haar direct. maakt dat ook een goede film? Uiteraard niet, maar Elvira kijkt aangenaam weg ondanks nu en dan flauwe humor. Andere grappen landen gelukkig beter, vooral als je jezelf toestaat in de schlocky '80s vibe te komen. Cassandra Peterson speelt haar rol met enthousiasme, en alleen dat al maakt het aangenaam nachtdienst voer.
3*
Elvira, de campy quote queen die ze is! In onze vriendengroep wordt ze alleszins voldoende geciteerd. 
- How's your head?
- I haven't had any complaints yet.
of het geweldige
Elvira: And if they ever ask about me, tell them I was more than just a great set of boobs. I was also an incredible pair of legs. And tell them... tell them that I never turned down a friend. I... never turned down a stranger for that matter. And tell them... tell them that when all is said and done, I only ask that people remember me by two simple words.
[stops to think] Any two, as long as they're simple.
IH88
-
- 9734 messages
- 3186 votes
5. Fear Street: Prom Queen (Film, 2025)
FTV - 2 punten.
Puntentotaal: 10 punten.
3*
Verrassend genoeg heb ik me zeer vermaakt met deze film. De Fear Street films hebben sowieso wel een bepaalde charme over zich. Ze nemen zich niet al te serieus, maar het wordt ook nooit zo belachelijk dat je er alleen maar om kunt lachen hoe slecht alles is. Als ik deze film met één woord zou moeten omschrijven dan is het competent. Nergens stijgt het boven de middelmaat uit. maar vermakelijk is het zeker. Junk food voor de horrorfans. Kort, verleidelijk, en vermakelijk om naar te kijken. Maar na afloop ben je ook alles zo weer vergeten.
john mcclane 2
-
- 3489 messages
- 6576 votes
5. Cerdita (Film, 2022) (piggy) – FTV – 99 minutenhttps://static.tvtropes.org/pmwiki/pub/images/2d2ecc7f_92c4_46dc_8ca1_ab1978cbef72.jpeg
Subgenre: slasher.
Dangerous Animals → FTV = 2 punten
Cujo → RW = 1 punt
Misery → RW = 1 punt
Bring Her Back → FTV = 2 punten
Piggy (Cerdita) → FTV = 2 punten
8 challengepunten ✅
Op de een of andere manier had ik hier hogere verwachtingen van, deze film stond al lang op mijn nog te zien-lijst. Jammer genoeg viel het erg tegen. Laura Galán speelt op zich erg goed, maar zij is midden dertig terwijl ze een 17-jarige moet neerzetten. Geen idee waarom die keuze gemaakt is. Bij Carrie was Sissy Spacek ook dik in de twintig, maar hier wordt het wel erg bont.
Verder vond ik het een slaapverwekkende film, met een concept dat waarschijnlijk veel meer in zijn mars had. Helaas blijft het allemaal te vlak en mist het de scherpte die dit soort films nodig heeft.
https://movie-screencaps.com/wp-content/uploads/2025/03/piggy-movie-screencaps.com--1024x768.jpg
Internationaal werd de film juist behoorlijk goed ontvangen, wat het contrast met mijn eigen ervaring nog groter maakt.
2 sterren.
ibendb
-
- 5038 messages
- 3225 votes
17. The Loneliest Boy in the World (Film, 2022)
Speelduur: 91 minuten
FTV: 2 punten
Totaal: 34 punten
Thema: 86. Teen Horror
Voltooid: 17/100 (1, 2, 15, 26, 29, 30, 32, 35, 36, 48, 50, 53, 64, 70, 85, 86, 93)
https://i.postimg.cc/kMkLKwJ0/The-Loneliest-Boy-in-the-World.jpg
Oliver is een tiener die zijn ouders veel te vroeg is verloren. Zijn vader heeft hij nooit echt gekend en zijn moeder is een jaar geleden betrokken geraakt in een absurd ongeluk met een zwembad, tv en een tuinkabouter met een opmerkelijk scherpe muts. Na zijn vrijlating uit een mentale instelling wordt hij in de gaten gehouden door maatschappelijk werkers. Om zijn eenzaamheid tegen te gaan, probeert hij vrienden te maken maar zijn leeftijdsgenoten vinden hem maar een freak. Dan zit er maar niets anders op dan nieuwe vrienden op te graven op het kerkhof. Wanneer zijn nieuwe vrienden miraculeus tot leven komen, heeft hij een nieuwe familie gevonden...
Max Harwood is uitmuntend als sociaal afgezonderde tiener met vreemde gewoontes. Hij is perfect gecast in deze comedy met lichte horrorelementen. Het hele verhaaltje is aandoenlijk en ook de uitvoering ervan is degelijk. De film verkent eenzaamheid als thema en doet dit op een oppervlakkige doch hartverwarmende manier. De sets zijn kleurrijk en vrolijk, met een jaren '80 sausje dat misschien net niet genoeg uit de verf komt of zelfs onnodig is. Misschien ben ik geen fan van de nogal dwaze CGI die achteraf gezien niet veel toevoegt, behalve een klein mopje hier en daar.
Met een speelduur van anderhalf uur is dit een perfecte snack tussendoor. Horrorfans zullen bedrogen uitkomen. Indien je van luchtige comedy met een donker randje houdt, dan is dit misschien wel voor jou. Scherp is het nooit, oprecht is het wel.
3,5*
Shambala
-
- 147 messages
- 0 votes
05. Return Of The Living Dead III (1993)
Speelduur : 97 minuten
RW ( totaal ) : 1 punt ( 9 , 4 x FTV + 1 x RW )
75. Sci-fi Horror
Gaat als rewatch op de lijst in de 'uncut' versie ( schijnt ). Zombies ( uiteraard ! ) , een love story , sci-fi , body-horror , voor elk wat wils zullen we maar zeggen ! Deel 1 blijft voor mij wel de beste in de ROTLD reeks , met deze op een goede tweede plaats !
3 *
Subgenres (5)
02,03,23,75,84
ibendb
-
- 5038 messages
- 3225 votes
Speelduur: 86 minuten
Totaal: 36 punten
Thema: 76. Screenlife Horror
Voltooid: 18/100 (1, 2, 15, 26, 29, 30, 32, 35, 36, 48, 50, 53, 64, 70, 76, 85, 86, 93)
https://i.postimg.cc/13NxydkK/jqk786stjk.webp
Indien je komkommers eng vindt, is dit een film voor jou! Voor al de rest valt deze te skippen.
Bloat is een lui excuus voor een horrorfilm. Het zit vol inconsistenties, stukken die uiteindelijk nergens heengaan, onbekwame editing en een uitvoering die totaal niet is wat de film had kunnen zijn. Het constante inzoomen op het computerscherm zorgt voor hoofdpijn en verwarring. Alle interacties tussen personages voelen artificieel aan. Daarbovenop is het nog eens slecht geacteerd en slecht geschreven. Het monster op zich is amper te zien en wordt duidelijk erg vaag gehouden om het budget niet teveel naar boven te trekken.
Onkunde van de bovenste plank. Dat is Bloat.
1*
ibendb
-
- 5038 messages
- 3225 votes
19. Fierce Killer Marsupial (Film, 2024)
Totaal: 38 punten
Thema: 23. Australian / Ozploitation / Oceania Horror
Voltooid: 19/100 (1, 2, 15, 23, 26, 29, 30, 32, 35, 36, 48, 50, 53, 64, 70, 76, 85, 86, 93)
Met een titel als Fierce Killer Marsupial had ik een grappige, zelfbewuste en over de top film verwacht. In plaats daarvan kreeg ik dit slaapwekkende stuk vreten voorgeschoteld.
Het engste aan deze film is de spuuglelijke oranje filter die continu afleidt. Personages lopen anderhalf uur te brabbelen, verhaaltjes te vertellen. Als kers op de taart beginnen ze werkelijk te midden van een crisissituatie aan een infantiele puzzeltocht om meer views te krijgen. Er gebeurt werkelijk niets hier. Niemand is sympathiek en de marsupial in kwestie is amper te zien. De encounters met het wezen zijn op een hand te tellen... Moest je maar twee vingers hebben, of zo.
1*
John Milton
-
- 24233 messages
- 13403 votes
Prima!
Ik heb zelf ook twijfels bij de helft van wat ik kijk, vooral als ik wat experimenteler ga. Of animatie.
Zorgt er in ieder geval voor dat we wat diverser kunnen kijken.
Eerder hebben we wel horror-label op IMDb of MovieMeter gehanteerd, daar hebben we nu ook Letterboxd bij, wat de poule nog meer vergroot. Mijn voorstel is om dat wel aan te houden, maar mocht je iets heel graag willen zien dat in vorige edities óók goedgekeurd is, maar nu dat label niet (meer) heeft, dan mag daar wat mij betreft idd wel een uitzondering voor gemaakt, in het kader van de eerlijkheid. 
remorz
-
- 2497 messages
- 2743 votes
10. Gekijōban Mononoke: Karakasa / Mononoke The Movie: The Phantom In The Rain (2024)
Speelduur: 89 min
Puntentotaal: 19 punten
-
Subgenre: 17. Animated Horror
Themaklassement: 10 punten (17-32-35-36-51-61-75-79-80-100)
https://www.nippon.com/en/ncommon/contents/japan-topics/2655127/2655127.jpg
In een paleisharem met 2000 werkzame vrouwen vindt de voorbereiding op een geboorteceremonie plaats. Twee nieuwelingen moeten elkaar bijstaan in de vele taken die de organisatie ervan vereisen. De ambitieuze, gecontroleerde Asa wordt ongebruikelijk snel gepromoveerd, terwijl de ietwat onbezonnen naïeveling Kame moeite heeft ritme te vinden in de structuur van de hiërarchisch vormgegeven organisatie.
Als kijker is het ook even grip krijgen op de belangrijkste sleutelfiguren en karakters, eens temeer omdat je vanaf de openingsscène eigenlijk overweldigd wordt met een verbluffende beeldtaal. De vormgeving van de vele cubicles bestaan uit verhalende wandtekeningen, mozaïeken op de plafonds en een rijkdom aan ornamenten in het interieur.
Geuren en wolken zijn tastbare rookpluimen, druppels en lichtstralen fonkelen als geometrische vormen die speels om elkaar heen dartelen, alles in een overweldigend kleurenpalet. Niet zo hard en verzadigd als in een Sakuran (2006), dat een vergelijkbare setting heeft, maar iets gebleekter, haast pastel. Niettemin is het genoeg om je als kijker compleet te overprikkelen.
Het verhaal wordt voorgeschoteld middels een veelvoud aan conversaties, discussies, aankondigingen en bijeenkomsten, terwijl de snelle cuts (met uiteenlopende camerastandpunten en -bewegingen) per dialoog van verteller naar luisteraar naar wandtekeningen naar een rimpelende druppel in een plas water naar dichtschuivende schermdeuren schiet, iets wat al snel desoriënterend werkt, even gefragmenteerd als de verbeelding van een droom.
Wanneer een bediende dood aangetroffen wordt, komt die desoriëntatie zelfs nog in een stroomversnelling als een geheimzinnige medicijnverkoper het paleis binnenstormt op jacht naar de dader: een kwaadwillende geest of mononoke. De (actie)scenes waarin hij de evil spirit opjaagt of laatstgenoemde zich steeds nadrukkelijker manifesteert, zijn eigenlijk nauwelijks met woorden te omschrijven. Een onnavolgbare sensorische overload komt het dichtst in de buurt. Het is iets wat je moet ondergaan. Ik was along for the ride en vond het wáánzinnig, maar na afloop heeft je brein misschien wel effe rust nodig.
Ja, dikke 4,5* dit. Komt langzaam op gang maar bouwt op naar pieken van intensiteit die ik zelden zag.
N.B. Het horrorgehalte is trouwens miniem, dus verwacht hier geen bloedvergieten, hoogstens een of twee momenten die onder je huid kruipen.
John Milton
-
- 24233 messages
- 13403 votes
102 minuten - Verenigde Staten
FTV - 2 punten - Totaal = 46
Thema 24: Backwoods / Rednecks / Hillbilly Horror - Voltooid: 23/100 (1-22, 24)
Bron: Plex van andere MovieMeter user
https://i.ibb.co/1J6GmfrP/image.png
Boer Vincent Smith en zijn jongere zus Ida wonen op een boerderij met een bijbehorend motel, genaamd “Motel Hello”. Vincents beroemde gerookte vleeswaren zijn in werkelijkheid mensenvlees. Hij zet vallen op nabijgelegen wegen om slachtoffers te vangen. Hij begraaft de slachtoffers tot aan hun nek in zijn “geheime tuin” en snijdt vervolgens hun stembanden door om te voorkomen dat ze kunnen schreeuwen. Ze worden in de grond gehouden en gevoed totdat ze klaar zijn voor de “oogst”. Ida helpt Vincent, omdat ze allebei de slachtoffers als dieren zien.
Betere productiewaarden dan ik had verwacht, en Motel Hell is ook een best lekker wegkijkende horrorkomedie met een best cult gehalte. Tonypulp benadrukt in zijn recensie de filmhistorische erfenis van Kevin Connors film. Dit zou oorspronkelijk een Tobe Hooper project worden, maar toen Universal ervan afzag, viel dat door de mand. Ik ben benieuwd hoe de film zou zijn als Hooper was aangebleven, maar het is alsnog een aangenaam redneck filmpje geworden.
https://www.alternateending.com/wp-content/uploads/2019/12/lVYP9Wj47vZ4hdWr8xDJiZIDkl5.jpg
Wanneer je Motell Hell niet te serieus neemt, en het ziet al een degelijk gemaakte Midnight Drive-inn horror flick, dan is dit zeker een vermakelijk werkje, dat zowel op de lijsten Badmovies.org's Best B-Movies als TSZDT's The 1,000 Greatest Horror Films prijkt.
Misschien wel de best film ooit waarin een man met een varkensmasker en kettingzaag een sheriff probeert te fileren.
3*
Tartarus
-
- 378 messages
- 3497 votes
93 minuten
ftv= 2p
puntt= 48
subgenre= 76 screenlife horror
themakl= 24
2*
Deze film werd me aangeraden door mijn dochter, maar ik vond het erg tegenvallen. Kurt wil beroemd worden en rijdt voor een soort uber en filmt alles. Om deze zo gewenste beroemdheid te verkrijgen, gaat hij net even wat verder dan gewenst is. De humor was niet mijn soort humor, de film kwam af en toe zeer amateuristisch en rommelig over en de hoofdrolspeler was zeer ongeloofwaardig. Naar het einde toe werd het iets beter, maar dit kon de film niet meer redden.
Dentheman
-
- 492 messages
- 642 votes
Speelduur: 95 minuten
Datum van zien: woensdag 17 september 2025
Medium: Fear channel
Puntentotaal: 17 punten
Waardering: 2,5
Themaklassement: subgenre 13 - action horror
Punten themaklassement: 9/100
Behaalde subgenres: 2, 3, 6 , 11, 13, 33, 37, 85 en 87
Review: Jaja, mijn 1e registratie met gebruik van Fear channel, het horrorkanaal op Amazon prime. Eerlijk is eerlijk, het meeste dat ik tegen kom is pulp, maar dit is gewoon een redelijke B film. Een echte "rtl 7 film", zoals mijn broertje en ik zouden zeggen (onze vader had dat graag aan staan, met films als "Undersiege" etcetera).
Fishburn en Paxton toch 2 herkenbare koppen uit menig blockbuster in mijn idee, altijd even schakelen als je dit soort acteurs plots tegenkomt in overduidelijke kleinere producties, ook al ben ik geen groot fan van beiden.
De film omvat geen groots verhaal, geen grootse CGI, de antagonisten kennen we wel uit andere films en een horroraspect dat ver te zoeken is (ik moest helemaal naar IMDb om dat vast te stellen, ken je nagaan
). Deed mij enigszins denken aan 30 Days of Night (Film, 2007) , alleen die kwam voor mij wel boven gemiddeld uit. Deze kolonie heeft mij echter geen zure avond bezorgd, zoals ik wel even bang voor was met het gebruikte medium, gewoon een doorsnee tv filmpje 
John Milton
-
- 24233 messages
- 13403 votes
Wat een goede vondst, remorz. Jammer dat ik net die hondslelijke Cubaanse animated horror heb zitten kijken
.
Fuck it, ik kijk hem alsnog buiten de themachallenge om. Gelijk aanzwengelen. JM is niet zo van de anime, maar deze artstyle ziet er zo bijzonder uit!
remorz
-
- 2497 messages
- 2743 votes
Wat een goede vondst, remorz. Jammer dat ik net die hondslelijke Cubaanse animated horror heb zitten kijken
.
Fuck it, ik kijk hem alsnog buiten de themachallenge om. Gelijk aanzwengelen. JM is niet zo van de anime, maar deze artstyle ziet er zo bijzonder uit!
En dat gewoon op d'n ordinaire Netflix!
Heb je Folk-horror al afgevinkt? Of Single Location eventueel? Valt in dit stadium vast nog wel ergens onder te scharen!
John Milton
-
- 24233 messages
- 13403 votes
En dat gewoon op d'n ordinaire Netflix!
Heb je Folk-horror al afgevinkt? Of Single Location eventueel? Valt in dit stadium vast nog wel ergens onder te scharen!
oup
-
- 588 messages
- 3201 votes
Dan kun je het tweede deel er meteen achteraan gooien
(ook op Netflix): Mononoke Movie 2: Hinezumi (2025)
Woland
-
- 4801 messages
- 3820 votes
19. Sea Fever (Film, 2019)
Speelduur: 89 minuten (FTV, Ierland)
Punten: 2 (totaal 38)
Thema: 79. Single Location Horror
Voltooid: 19/100 (1-4, 13, 16, 17, 33, 38, 39, 50, 51, 55, 62, 70, 72, 79, 90, 100)
Beoordeling: 3.0*
https://image.tmdb.org/t/p/w780/uBknPio2qglByZRxJX4EUAhkESV.jpg
Redelijk filmpje over een Ierse kotter die op de oceaan een nieuwe ontdekking doet, en één waar ze niet zo blij mee zijn - een onbekende parasiet die de bemanning infecteert, en waar de besmettelijkheid een continue bron van discussie is. De inspiratiebronnen als The Thing en Alien moge duidelijk zijn, en de film heeft ook een bijzonder interessante timing gezien het precies bij het begin van de Corona-pandemie uitkwam. Het zit solide in elkaar en het acteerwerk is redelijk, en het is ook gewoon een geloofwaardig verhaal waarbij zowel de dreiging als de isolatie goed overkomen, al wordt het zelden expliciet. Maar het sleept zeker in het begin nog wel met een lange opbouw, en ook het einde vond ik niet heel bijzonder.
moviemike
-
- 1309 messages
- 5775 votes
FTV (2 punten)
Puntentotaal: 12
Subgenre 47: Giallo Horror
Themaklassement: 6 punten
Voltooid: 1-18-40-47-63-100
Bekeken via: Streamz
Beoordeling: 2,5*
Nadat iemand in een wit busje haar van de baan heeft geramd raakt de callgirl Diana blind. Samen met Rita, een vrouw die mensen in haar situatie helpt, probeert ze haar leven opnieuw op de rails te zetten. Ondertussen heeft Diana's belager nog steeds hetzelfde doel, haar voorgoed uit de weg ruimen.
Argento's laatste film is minder slecht dan verwacht. Een simpel en kort verhaal zonder verrassingen. Misschien een beetje een overbodige film maar wel een fijne extra voor diegenen die graag nog eens een nieuwe giallo van Dario Argento hadden willen zien.
Seam
-
- 991 messages
- 2313 votes
5. Fear Street: Prom Queen (Film, 2025)
(afbeelding)
FTV - 2 punten.
Puntentotaal: 10 punten.
3*
Verrassend genoeg heb ik me zeer vermaakt met deze film. De Fear Street films hebben sowieso wel een bepaalde charme over zich. Ze nemen zich niet al te serieus, maar het wordt ook nooit zo belachelijk dat je er alleen maar om kunt lachen hoe slecht alles is. Als ik deze film met één woord zou moeten omschrijven dan is het competent. Nergens stijgt het boven de middelmaat uit. maar vermakelijk is het zeker. Junk food voor de horrorfans. Kort, verleidelijk, en vermakelijk om naar te kijken. Maar na afloop ben je ook alles zo weer vergeten.