- Home
- Filmforum
- Gebruikers - Filmgames
- Horror Tip Top & Chit Chat Project
Horror Tip Top & Chit Chat Project
Fransman
-
- 3022 messages
- 2267 votes
Ik doe er jullie alvast één cadeau (omdat ik zo'n sympathiek mens ben):
mijn tip voor het genre slasher:
https://www.moviemeter.nl/images/cover/72000/72185.jpg?cb=1506978131
joolstein
-
- 10829 messages
- 8915 votes
Dat is een wel heel erg bijzondere nominatie! Denk niet dat het klopt, dat je een film nomineert waar jezelf niet op gestemd heb. En bij deze heeft er zelfs nog niemand gestemd! Je moet uiteraard de film op zijn minst gezien hebben om hem te kunnen nomineren.
Enfin, niet dat het veel meer uit maakt want alexspyforever ik stop met het kijken van nominaties/ plaatsen van gekeken films. Doordat er zomaar in het wilde weg wordt genomineerd of als je wel prima mee doet (er zijn er al niet veel die dat doen) maar aan een film die jezelf niet zit zitten een te laag cijfer geef, door twee op je vingers wordt getikt, maken dat voor mij dat de lol er een beetje af is. Misschien hoort het bij dit Project maar ik voel me daar minder goed bij en ga dan ook gewoon weer films kijken zonder te veel gedoe.
Fransman
-
- 3022 messages
- 2267 votes
Dat is een wel heel erg bijzondere nominatie! Denk niet dat het klopt, dat je een film nomineert waar jezelf niet op gestemd heb. En bij deze heeft er zelfs nog niemand gestemd! Je moet uiteraard de film op zijn minst gezien hebben om hem te kunnen nomineren.
Enfin, niet dat het veel meer uit maakt want alexspyforever ik stop met het kijken van nominaties/ plaatsen van gekeken films. Doordat er zomaar in het wilde weg wordt genomineerd of als je wel prima mee doet (er zijn er al niet veel die dat doen) maar aan een film die jezelf niet zit zitten een te laag cijfer geef, door twee op je vingers wordt getikt, maken dat voor mij dat de lol er een beetje af is. Misschien hoort het bij dit Project maar ik voel me daar minder goed bij en ga dan ook gewoon weer films kijken zonder te veel gedoe.
Nogal zuur commentaar van joolstein, maar het is natuurlijk zijn goed recht om aan een contest mee te doen of er mee op te houden.
Ik heb overigens de film AD Project (2006) wel gezien. Anders had ik hem niet genomineerd. Maar ik had hem nog niet beoordeeld of er op gestemd, omdat ik daar nog over na loop te denken. Heb nergens gelezen dat je een film hoog moet waarderen om hem te kunnen nomineren. Waarom zou dat ook. Een interessante of onbekende film kan door iemand anders weer heel anders beoordeeld worden. Ik hou niet zo van die dwingende regeltjes.
Alexander1900
-
- 1708 messages
- 563 votes
Jungle/woods filmtip: [url=https://www.moviemeter.nl/film/50528]Eden Lake (2008)[/url
Die had ik al genomineerd maar wel bij een andere genre. 
Dat ik niet actief ben in dit topic komt omdat ik er geen tijd voor heb.
Dying Rose
-
- 1315 messages
- 3419 votes
Ook van mijn kant even verduidelijking: elke getipte film heb ik gezien én plezier aan beleefd.
alexspyforever
-
- 21517 messages
- 2328 votes
Ik stuur jullie allebei een pm omdat ik niet wil dat onenigheid hier publiek wordt uitgevochten. Hopelijk komen we tot een oplossing.
Collins
-
- 7294 messages
- 4307 votes
Ieder zijn smaak maar gezien de tips die jij soms geeft (waarin ook niet altijd veel gebeurt) toch maar een zwakke score.
Had je bloot en seks verwacht in een film waarvan de kampeerders daadwerkelijk minderjarig waren? Sla The Final Terror dan ook maar over want daar is geen tiet in te zien en gezien de vele donkere stukken mag je dat erg letterlijk nemen.
En zoveel naakt was er eigenlijk ook niet meer in de meeste 80s slashers. Ook zijn er veel niet erg bloederig. De 70s hadden meestal meer naakt. joolstein zei me ooit dat nostalgie een verkeerd beeld geeft en dat het heus niet zo was dat de 80s om de 5 minuten blote borsten toonden.
Voor mij is naakt een leuke bijkomstigheid, maar absoluut geen reden om een film minder te waarderen als er geen bloot in zit. Het gebrek aan naakt is voor mij ook nooit een reden om in het algemeen een film of een slasher in het bijzonder, niet te willen bekijken. Verhaal en sfeer (en acceptabel acteerwerk) zijn voor mij bijvoorbeeld veel belangrijkere overwegingen.
Sleepaway Camp vond ik vooral leuk omdat er veel meer verhaal, karakterontwikkeling en diepgang in zat dan de standaard slasher. Die flashbackscènes vertellen erg veel trouwens. Angela is een erg complex karakter hetgeen haar juist heel boeiend maakt. Het is veel meer psychologisch dan body count. Een slasher die de ballen toont om zo een gevoelig onderwerp eens op tafel te gooien, niet evident in die periode. Ik had ook Alice, sweet Alice kunnen tippen, ook daar zit geen streepje naakt maar het is wel degelijk mijn favoriete slasher ook weer vrij atypisch omdat er veel meer verhaal en karakterontwikkeling in zit.
Vreemd dat je de kills niet creatief noemt, dan vond ik nu juist wel. Een bijenkorf op iemand loslaten, iemand in kokend vet duwen vind ik toch wel creatief.
The Final Terror (1983) ga ik zeker eens bekijken. Waarom? Omdat ik daar een lekkere creepy sfeer in verwacht. Voor mij een goede reden om nieuwsgierig te zijn.
Ik heb net Bloody Birthday (1981) beoordeeld. Een soortement slasher zonder naaktheid, maar met een heerlijke sfeer en een goed verhaal. Waardering 3,5*. Een fijne tip
. Dank aan de tipgever
alexspyforever
-
- 21517 messages
- 2328 votes
We blijven nog een beetje in dezelfde sfeer. Volgende thema is "Animated". Ik ben niet zo bekend met horror animatiefilms. Ik ken wel animatiefilms die ik niet meteen aan kleine kinderen zou aanraden om te kijken zonder begeleiding, maar echt horror animatie ben ik toch wel een leek in.
Dus horror animatiefilms en duistere animatiefilms kunnen worden getipt. Het moet wel volledig animatie zijn dus geen films waar animatie en live action worden gecombineerd.
Tips per thema - Google Spreadsheets - docs.google.com
Compleet list of films nominated for the Horror Tip Top , a list of films by joolstein • Letterboxd [/quote]
John Milton
-
- 24221 messages
- 13386 votes
Ik nomineer Pâfekuto Burû (1997) (Perfect Blue)
https://www.moxiecinema.com/uploads/films/_feature/perfectblue_still.jpg
Een meesterwerkje van Satoshi Kon, met vleugjes Hitchcock en De Palma. Sommigen zien zelfs wat Lynch, al is dat niet mijn eerste gedachte.
john mcclane 2
-
- 3489 messages
- 6576 votes
nou dan is bij de keuze snel gemaakt .
mijn tip voor animatie is 9 (2009
meerdere keren gezien ,en een fabeltastisch verhaal(tje ) met prachtige animatie's
Shaky
-
- 3735 messages
- 13044 votes
Geen tip van mij voor dit genre. Ik heb geen flauw idee... heeft er wellicht ook mee te maken dat ik niks met dit subgenre heb.
Hollywood007
-
- 3342 messages
- 3838 votes
Tip voor jungle/woods is Creature from the Black Lagoon (1954)
Voor animated heb ik ook niet echt een idee.
alexspyforever
-
- 21517 messages
- 2328 votes
ik vind het dus ook een moeilijke het zal ook eerder eentje in de richting worden van de tip van john mcclane 2.
Ik hoop er een beetje op dat baspls die film kiest met een donkere ketel. Ik ga zelf kiezen voor Coraline (2009)
Een film met een aantal spannende momenten en een aantal zaken zijn toch wel wat luguber.
https://images-na.ssl-images-amazon.com/images/I/51nyWOIDU7L.jpg
John Milton
-
- 24221 messages
- 13386 votes
Benieuwd waar OH nu mee gaat komen nu deze titels weg zijn. 
Tonypulp
-
- 21231 messages
- 4608 votes
Even een inhaalslag voor alle thema's waar ik nog geen tip voor had:
HAUNTED / OLD DARK HOUSE
The Houses October Built (2014)
DEMONS DEVIL POSSESSION
American Guinea Pig: The Song of Solomon (2017)
GOTHIC
PSYCHOLOGICAL / DRAMA
PARANORMAL / GHOST
CREEPY KIDS
Quella Villa Accanto al Cimitero (1981)
ANIMATIE
Onderhond
-
- 87594 messages
- 12839 votes
Benieuwd waar OH nu mee gaat komen nu deze titels weg zijn.
Ik heb nog niet veel horror animatie zien voorbijkomen eerlijk gezegd. Perfect Blue heeft wat slasher invloeden maar is toch bezwaarlijk horror te noemen, Coraline en 9 zijn wat duisterdere kinderanimaties, niet slecht maar ook niet echt passend binnen dit topic.
Gantz: O (2016) is wel de moeite maar vind ik ook niet echt horror genoeg, de Godzilla animes vind ik dan weer teveel sci-fi. Een Frankenweenie ligt dan weer te dicht bij Coraline.
Dan maar voor wat steviger horrorwerk, hoewel niet echt onbekend toch maar weinig stemmen hier: Yôjû Toshi (1987)
John Milton
-
- 24221 messages
- 13386 votes
Eens. Ik vind zelf psychologische thriller ook meer van toepassing, maar hij heeft het label op IMDb. Good enough for me. Zoals je aangeeft is de keuze niet reuze 
Wicked City is voor mij lang geleden, maar herinner ik me ook niet primair als horror, eerder sci-fi of fantasy? Ach, je moet wat...
Onderhond
-
- 87594 messages
- 12839 votes
Wicked City is voor mij lang geleden, maar herinner ik me ook niet primair als horror, eerder sci-fi of fantasy? Ach, je moet wat...
Mnee, uiterst occult, vol gemuteerde wezens en rondspattend bloed.
Collins
-
- 7294 messages
- 4307 votes
30. Bloody Birthday (1981). Een tip van alexspyforever.
85 minuten - FTV
Punten: 85 + 9 = 94 (Totaal: 2859 + 94 = 2953)
3.5*
https://2.bp.blogspot.com/-TJRjseCBIp0/U8AVYEp1V1I/AAAAAAAAEiU/PhRbpx6nPkM/s1600/bloodybirth2.jpg
Harmonica Man
-
- 280 messages
- 0 votes
Er schieten mij alleen wat animätie series te binnen met een horror insteek maar een hele film is voor mij ook onbekend terrein. Mr Pickles is wel eens leuk om te kijken. Gaat over een demonische hond. Deze buiten mededinging omdat het een serie betreft.
Harmonica Man
-
- 280 messages
- 0 votes
Nogal zuur commentaar van joolstein, maar het is natuurlijk zijn goed recht om aan een contest mee te doen of er mee op te houden.
Ik heb overigens de film AD Project (2006) wel gezien. Anders had ik hem niet genomineerd. Maar ik had hem nog niet beoordeeld of er op gestemd, omdat ik daar nog over na loop te denken. Heb nergens gelezen dat je een film hoog moet waarderen om hem te kunnen nomineren. Waarom zou dat ook. Een interessante of onbekende film kan door iemand anders weer heel anders beoordeeld worden. Ik hou niet zo van die dwingende regeltjes.
Ik ontdek ook nog vaak films die ik wel heb gezien maar nog niet op heb gestemd. Vaak ben ik dan de titel vergeten en zijn het films die ik 40 jaar terug eens heb gezien. Met name die oude Hammer House of Horror films.
John Milton
-
- 24221 messages
- 13386 votes

Hij staat ook al even op de herzieningslijst.
alexspyforever
-
- 21517 messages
- 2328 votes
Eens. Ik vind zelf psychologische thriller ook meer van toepassing, maar hij heeft het label op IMDb. Good enough for me. Zoals je aangeeft is de keuze niet reuze 
Jij had dit thema gekozen, samen met 2 anderen, ik weet niet meer wie nog. Je wilde daarin graag tips krijgen maar er moeten natuurlijk liefhebbers en kenners voorhanden zijn. JOuw tip is de enige animatie die ik al ooit eens eerder heb zien passeren denk via de horrordraft, via Cikx veronderstel ik. En dat is ook waarom ik em heb gezien. Vond die wel goed en het had ook een van mijn keuzes kunnen zijn. Of er echt veel onbekende gaan uitkomen ik betwijfel het.
alexspyforever
-
- 21517 messages
- 2328 votes
Het was een poging waard.
BIj erotiek gaan we misschien hetzelfde aan de hand hebben 
Onderhond
-
- 87594 messages
- 12839 votes
BIj erotiek gaan we misschien hetzelfde aan de hand hebben
Smerig 
alexspyforever
-
- 21517 messages
- 2328 votes
Nu ga je toch niet vertellen dat je preuts bent zeker?