- Home
- Filmforum
- Gebruikers - Filmgames
- Horror Tip Top & Chit Chat Project
Horror Tip Top & Chit Chat Project
john mcclane 2
-
- 3489 messages
- 6576 votes
Deze titel dekt de lading wel waar over het gaat .
En dat was de bedoeling .
Erg verontrustend ...
Ik nomineer :
Omdat het niet zo’n bekende naam is .
Maar als ik even mag verder borduren ,,
Tevens is The Babadook (2014)
Echt een fantastische topper in dit genre .
joolstein
-
- 10829 messages
- 8915 votes
Ik kan me maar weinig films met creepy kids bedenken die ik kan nomineren.
Nu zijn kinderen ook maar zelden eng. Ze zijn er fysiek niet echt sterk genoeg voor dus moeten ze of in een groep operen of het hebben van verassing. Bijkomend probleem is dat de kind-acteurs soms vet irritant zijn (vaak betreft het Amerikaanse films waar dit me veelal in overkomt) Toch heb ik een film gevonden met kinderen; een film die het met bekende elementen toch net even anders doet dan andere. Een film voor de echte horrorliefhebbers die net wat meer willen! Je kan hem dus gewoon overslaan alexspyforever Eng of echt shockerend is deze ook niet! Maar als erg goed tussendoortje was Hellions (2015) best geslaagd!
https://pm1.narvii.com/6785/a473717e7b03689f81b00ac9304777dcef2ad0b4v2_hq.jpg
alexspyforever
-
- 21517 messages
- 2328 votes
Deze titel dekt de lading wel waar over het gaat .
En dat was de bedoeling .
Erg verontrustend ...
Ik nomineer :
Omdat het niet zo’n bekende naam is .
Maar als ik even mag verder borduren ,,
Tevens is The Babadook (2014)
Echt een fantastische topper in dit genre .
Is een soort remake van deze:
Jammer joolstein dat je niet voor die film ging, een Troma film die ik nog min of meer ok vind (al is het niet door hen geproduceerd wel gepubliceerd maar het voelt wel echt al een Troma productie). Maar je hebt die wellicht niet gezien?
En John de jongen uit the babadook moet wel het meest irritante zijn uit de filmgeschiedenis, die wilde ik al na een kwartier doodknijpen.
Ik ben wel fan van creepy kids maar de beste heb ik kennelijk gezien, wat ik niet heb gezien is weer zo van die speciale waar ik niks aan heb.
Maar wacht eens Dying Rose gaf Hellions 1* dus misschien kan ik het toch nog proberen.
Harmonica Man
-
- 280 messages
- 0 votes
Deze sla ik over. Ik zal wel wat tips ter harte nemen maar niet geven. Te weinig ervan gezien. Alleen Ils (2006) en die is bekend.
john mcclane 2
-
- 3489 messages
- 6576 votes
alexspyforever ik heb die uit de jaren 80 niet gezien maar het plot lijkt er inderdaad op.
De makers laten het tot aan het einde in het midden wat er aan de hand is .
wat soms best mag in mijn ogen .
alexspyforever
-
- 21517 messages
- 2328 votes
alexspyforever ik heb die uit de jaren 80 niet gezien maar het plot lijkt er inderdaad op.
De makers laten het tot aan het einde in het midden wat er aan de hand is .
wat soms best mag in mijn ogen .
Ja al is de uitwerking van de nieuwe versie meer zoals de tip van Woland. Een goede tip is het zeker en blij dat je voor die hebt gekozen en niet the Babadook. 
joolstein
-
- 10829 messages
- 8915 votes
The Children (1980)
Die film heb ik inderdaad niet gezien maar als het net zo middelmatig (als in standaard prut) en slecht uitgewerkt was als de 2008 -versie had ik die ook zeker niet genomineerd!
john mcclane 2
-
- 3489 messages
- 6576 votes
Braid (2018) sowieso voor female horror!
Ik neem dus aan dat je tip is ,,,ga hem morgen kijken .
beetje psychedelisch , vermoed ik,,,,
ben benieuwd .
remorz
-
- 2497 messages
- 2739 votes
Deze sla ik over. Ik zal wel wat tips ter harte nemen maar niet geven. Te weinig ervan gezien. Alleen Ils (2006) en die is bekend.
remorz
-
- 2497 messages
- 2739 votes
Ik neem dus aan dat je tip is ,,,ga hem morgen kijken .
beetje psychedelisch , vermoed ik,,,,
ben benieuwd .
Vrouwelijke regisseur (plus script) en drie vrouwelijke hoofdrollen in een... nou misschien geen mindfuck maar toch wel een -boggle van een film. Sowieso origineel genoeg om eens op te zetten.
remorz
-
- 2497 messages
- 2739 votes
Ik nomineer Citadel (2012), die ik toevallig onlangs zag. The Children (2008) vond ik ook fantastisch. Eventueel Cooties (2014) maar als niemand die tipt, bewaar ik m eventueel voor komedie.
alexspyforever
-
- 21517 messages
- 2328 votes
The Children (1980)
Die film heb ik inderdaad niet gezien maar als het net zo middelmatig (als in standaard prut) en slecht uitgewerkt was als de 2008 -versie had ik die ook zeker niet genomineerd!
Ik geef toe de film nam zich misschien iets te serieus. De 1980 versie is voor een reden uitgegeven door Troma, low budget en niet serieus nemen. Ook wel trashy maar daar hou jij normaal gezien ook wel van.
remorz die film heb ik ook gezien maar kon me niet meer herinneren of dat kinderen waren. Nu ik neem aan van wel als jij em recentelijk hebt gezien.
joolstein
-
- 10829 messages
- 8915 votes
wat ik niet heb gezien is weer zo van die speciale waar ik niks aan heb.
Maar wacht eens Dying Rose gaf Hellions 1* dus misschien kan ik het toch nog proberen.
Als je The Woods al artistiek vind (wat de film niet echt is) Neem dan maar van mij aan dat Hellions je zeker niet beval. Daarnaast is het van de regisseur van Pontypool Een film die zeker anders was. Mensen vergelijken het met Trick 'r Treat (al ben ik wel eens met de mening dat die film beter was) Echter afgezien van het Halloween-thema en een jongetje met een jutezak over zijn hoofd, is dit een totaal andere film.
alexspyforever
-
- 21517 messages
- 2328 votes
Als je The Woods al artistiek vind (wat de film niet echt is) Neem dan maar van mij aan dat Hellions je zeker niet beval. Daarnaast is het van de regisseur van Pontypool Een film die zeker anders was. Mensen vergelijken het met Trick 'r Treat (al ben ik wel eens met de mening dat die film beter was) Echter afgezien van het Halloween-thema en een jongetje met een jutezak over zijn hoofd, is dit een totaal andere film.
Tja ik heb the Woods in geen 10 jaar gezien... Dan was ie misschien niet artistiek maar memorabel was ie voor mij dan ook niet geweest als ik me er niks meer van herinner en geen idee had op het einde waar het nu eigenlijk over ging. En ja Pontypool was zeker anders, redelijk origineel maar vond het eerlijk gezegd nogal flauw en kon het niet echt serieus nemen. Ik weet wel dat je een film die anders is en origineel overkomt wel kan waarderen. Ik juich dat ook wel toe dat zulke initiatieven in de kijker worden gezet maar uiteindelijk beoordeel ik de film nog altijd op de kijkervaring, kon het mij boeien of entertainen. Dus ja uiteindelijk hecht ik er ook weer niet zoveel waarde aan. Soms werkt het wel soms niet, een doorslaggevend argument is het niet voor mij. Het is zoals met die clichés en platgetreden paadjes, soms verpesten ze de hele film en een andere keer vind ik het allemaal niet erg. Bij The Hallow ergerde ik me dus wel erg aan de clichés (maar vooral aan de vervelende vader) maar voor jou werkte het wel terwijl je the Children een standaard prutswerk vond en ik die niet zo slecht vond.
Maar uiteindelijk was mijn uitspraak eerder als grap bedoeld. Het is niet omdat de films die Rose goed vindt ik meestal niks vind, dat het omgekeerde ook geldt 
Dus ja ik geloof je wel dat Hellions niet meteen iets voor mij zal zijn. Ik hoop dat er alsnog iets trashy komt. Misschien moet ik Collins iets influisteren of vindt jeroentjuhhhhh nog ergens iets so bad it's good;
alexspyforever
-
- 21517 messages
- 2328 votes
En ook al genomineerd door remorz bij home invasion.
Collins
-
- 7294 messages
- 4307 votes
Creepy/evil kids
Collins
-
- 7294 messages
- 4307 votes
25. The Hitcher (1986). Een tip van john mcclane 2.
97 minuten - RW
Punten: 97 (Totaal: 2339 + 97 = 2436)
3.5*
https://1.bp.blogspot.com/-rgG4NPDf-kg/TZdcSvq7qOI/AAAAAAAADtI/b1EkcD7u72k/s1600/hitch1.bmp
Fransman
-
- 3022 messages
- 2267 votes
Gezien:
Tip van: alexspyforever
Mijn score: 3,5*
https://www.moviemeter.nl/images/cover/16000/16899.jpg?cb=1475387789
Prachtig gemaakte film vol duistere steegjes, de ruïne van een kerk met een klok die door een geest wordt geluid, angstige mensen, prachtige belichting, sfeervolle kleuren en spinnenwebben, heel veel spinnenwebben. Er rust een vloek op het dorp, van een jong meisje dat op 7-jarige leeftijd om het leven is gekomen. Hoe precies is me niet duidelijk geworden, maar dat ligt aan mij.
Griezelen op niveau. Of zoals EW101 terecht zegt: 'Typische film die je 's nachts moet bekijken met een pot bier op tafel, regen en onweer buiten en een deken om je heen.' Heb me er prima mee vermaakt en bij vlagen was het echt eng: die ogen van dat meisje, brrr. Maar anderzijds, het is wel filmkunst van meer dan een halve eeuw geleden. Een film uit de jaren zestig en de stijl van toen zie je in alles, in de aankleding, de sfeer, de manier van acteren en toch ook wel het verhaal. Een dorp in de ban van een vloek, ik geloof dat filmers van nu daar niet meer aan zouden beginnen, of het althans heel anders zouden aanpakken. Die lastige identificatie, daar had ik ook wel een beetje last van.
alexspyforever
-
- 21517 messages
- 2328 votes
Tips Creepy/evil kids
Fransman: The Hole in the Ground (2019)
baspls: Pet Sematary (1989)
Shaky: Home Movie (2008)
Woland: ¿Quién Puede Matar a un Niño? (1976)
Alexander1900: The Good Son (1993)
alexspyforever: The Bad Seed (1956)
john mcclane 2: The Children (2008)
joolstein: Hellions (2015)
Collins: Mumsy, Nanny, Sonny & Girly (1969)
Onderhond: Stephanie (2017)
Tips per thema - Google Spreadsheets - docs.google.com
Compleet list of films nominated for the Horror Tip Top , a list of films by joolstein • Letterboxd
Fransman
-
- 3022 messages
- 2267 votes
Ja, The Children (2008) en The Children (1980) moeten natuurlijk niet verward worden met Little Children (2006) , ha ha ha, dat zit ook vol met kinderen die je graag achter het behang zou willen plakken, maar is toch niet helemaal hetzelfde hè en is bovendien geen horror, alhoewel het is ook wel een soort horror, want er zijn ook andere vormen van horror en een willekeurige Amerikaanse buitenwijk gooit wat dat betreft hoge ogen. Maar ja, ik heb al getipt in deze categorie. Maar jullie mogen deze creeps best bekijken hoor...
alexspyforever
-
- 21517 messages
- 2328 votes
Ja, The Children (2008) en The Children (1980) moeten natuurlijk niet verward worden met Little Children (2006) , ha ha ha, dat zit ook vol met kinderen die je graag achter het behang zou willen plakken, maar is toch niet helemaal hetzelfde hè en is bovendien geen horror, alhoewel het is ook wel een soort horror, want er zijn ook andere vormen van horror en een willekeurige Amerikaanse buitenwijk gooit wat dat betreft hoge ogen. Maar ja, ik heb al getipt in deze categorie. Maar jullie mogen deze creeps best bekijken hoor...
Drama/romantiek
137 minuten
Thanks but no thanks 
Onderhond
-
- 87594 messages
- 12840 votes
Heel onbekend is hij uiteraard niet, maar de keuze in dit genre is ook wat beperkt. Zelden dat zo'n kind ook echt indruk weet te maken/creepy weet te zijn. En als ze het al zijn, zijn ze vaak niet de centrale figuur (maar een geest die ronddoolt, ook niet meteen passsend bij het thema).
alexspyforever
-
- 21517 messages
- 2328 votes
Heel onbekend is hij uiteraard niet, maar de keuze in dit genre is ook wat beperkt. Zelden dat zo'n kind ook echt indruk weet te maken/creepy weet te zijn. En als ze het al zijn, zijn ze vaak niet de centrale figuur (maar een geest die ronddoolt, ook niet meteen passsend bij het thema).
Je houdt precies erg veel van de film want je hebt die al getipt bij slasher...
Onderhond
-
- 87594 messages
- 12840 votes
Je houdt precies erg veel van de film want je hebt die al getipt bij slasher...
Blergh. Niet eens zo'n geweldige fan van de film, gewoon eentje die goed is in niches die mij minder boeien.
Stephanie (2017) dan maar, halfje lager maar ook veel minder stemmen.
Harmonica Man
-
- 280 messages
- 0 votes
Vandaag wel een horrorfilm met kids bekeken maar deze waren niet eng. Ze werden steeds het slachtoffer.
The Curse of La Llorona (2019)
Omdat ik de nieuwe ook bij moet houden. Geproduceerd oa door James Wan met (te) veel jumpscares die niet allemaal overkwamen. Toch vermaakte ik me er wel mee.
baspls
-
- 4118 messages
- 1673 votes
Hahaha, Ik kende dit niet maar dat zou een uitstekende Nederlandstalige titel(song) zijn voor de film.
Fransman
-
- 3022 messages
- 2267 votes
Blergh. Niet eens zo'n geweldige fan van de film, gewoon eentje die goed is in niches die mij minder boeien.
Stephanie (2017) dan maar, halfje lager maar ook veel minder stemmen.
Leuke tip, lijkt me wel wat, ik ga zoeken.
alexspyforever
-
- 21517 messages
- 2328 votes
Nonde nonde alweer een tegenvallende woods film, deze was echt wel slecht!
Jeroentjuh zijn tips zijn echt wel hit en miss voor mij.
tip van jeroentjuhhhhh
Jungle/Woods
82 minuten + FTV (82 + 8 = 90) Totaal: 3951 + 90 = 4041 punten
0,5 *
https://image.tmdb.org/t/p/w500_and_h282_face/qAuVpPhjFn82cAPFQ1or0fBGkL8.jpg
Kennelijk komen de meeste klachten dat het veel te donker is gefilm waardoor je bij de nachtscènes vaak niet ziet water precies aan het gebeuren is. Ik had kennelijk ook zo een donkere versie. Neen, ik ga niet op zoek naar een beter verlichte versie. Betalen voor een blu-ray versie heb ik er niet voor over. De openingsscène is aardig en van goede beeldkwaliteit trouwens. Daarna krijgen we de standaard jongeren in het bos, beetje werken, beetje onnozel doen en oninteresante dialogen die enkel leeftijdgenoten zullen boeien;. Af en toe wat kills meestal buiten beeld.
Wat hier nu zo anders is als de menige andere slashers van die periode zoals sommige beweren is mij volledig ontgaan tezij het ontbreken van blood/gore en naakt hieronder valt. Neen hoor volgens mij zijn er genoeg low budget prullen als dit gemaakt die worden gedistribueerd door Troma, Something Weird en dergelijke. Als een mega turkey als Manos: The Hands of Fate (1966) zelfs kijkbaarder wordt dan is het al heel erg. Misschien had ik wat van die mushrooms moeten eten, dan had ik misschien het licht gezien.
Sleepaway Camp (om maar een voorbeeld te noemen van een seks en goreloze slasher) is een meesterwerk in vergelijking met dit. Peopletoys (1974) Bloody Birthday (1981)
En zo kan ik nog wel even doorgaan, met low buget slashers met weinig tot geen bloed/gore/seks/naakt.
Fransman
-
- 3022 messages
- 2267 votes
Ik ben tegen slashers met weinig tot geen bloed/gore/seks/naakt.
Wat is ook al weer een slasher? Die categorie is bij mij nog onbezet.
Tonypulp
-
- 21231 messages
- 4608 votes
Volgens mij heb je dan überhaupt niet gezocht
De goede versie staat gewoon op YouTube.
'tis juist een goed gewaardeerde film omdat het geen echte slasher is, maar inventief enkele elementen daarvan integreert in een survival film. Dus neen... geen onnodig naakt en andere exploitatieve afleiding. Zal de volgende keer een titty-counter bij m'n tips voegen