• 178.091 movies
  • 12.212 shows
  • 33.983 seasons
  • 647.093 actors
  • 9.372.468 votes
Profile

Horror Tip Top & Chit Chat Project

Shaky

• 3736 messages
  • 13046 votes

14. Le Lac des Morts Vivants (1981) Getipt door Fransman

90 minuten - FTV

Punten: 90 + 9 = 99

Totaal punten = 1533

Score: 1*

http://a54.idata.over-blog.com/4/90/82/88/archives/0/1181232683_lac_morts_vivants_vert.jpg

Niet aan mij besteed. Voornamelijk heel veel (slecht geschreven en slecht gebrachte) dialoog. Er gebeurt 90 minuten vrijwel niets en daarnaast moeten we minutenlang naar onfunctioneel naakt kijken dat dus op geen enkele wijze ook maar iets bijdraagt. Pulp kan heel leuk zijn, maar deze binnen het subgenre was niks voor mij. Zal gegarandeerd een markt voor zijn en ik wens de liefhebber dan ook veel plezier met de film; ieder zijn ding.

alexspyforever

• 21517 messages
  • 2328 votes

Shaky wrote:

14. Le Lac des Morts Vivants (1981) Getipt door Fransman

90 minuten - FTV

Punten: 90 + 9 = 99

Totaal punten = 1533

Score: 1*

(afbeelding)

Niet aan mij besteed. Voornamelijk heel veel (slecht geschreven en slecht gebrachte) dialoog. Er gebeurt 90 minuten vrijwel niets en daarnaast moeten we minutenlang naar onfunctioneel naakt kijken dat dus op geen enkele wijze ook maar iets bijdraagt. Pulp kan heel leuk zijn, maar deze binnen het subgenre was niks voor mij. Zal gegarandeerd een markt voor zijn en ik wens de liefhebber dan ook veel plezier met de film; ieder zijn ding.

Ok neem dan maar plaats naast joolstein, op de bank van de liefhebbers van saai ik bedoel gekunsteld en vooral erg technisch en donker gefilmd naakt (en seks)

Bij Rollin bestaat geen onfunctioneel naakt want bij hem draait het vooral daarom in zijn films

Wat een brave jongens toch allemaal hé Fransman

Shaky

• 3736 messages
  • 13046 votes

Ok neem dan maar plaats naast joolstein, op de bank van de liefhebbers van saai ik bedoel gekunsteld en vooral erg technisch en donker gefilmd naakt (en seks)

Als dit het alternatief is, dan neem ik graag plaats op die bank

Bij Rollin bestaat geen onfunctioneel naakt want bij hem draait het vooral daarom in zijn films

Dat de man het veel gebruikt, maakt het er niet functioneel van. Het is enkel naakt om het naakt, om een gebrek aan verhaal of gebeurtenissen op te vullen.

Wat een brave jongens toch allemaal

Oei, klopt. Ik vergeet altijd dat wanneer je niet van onzinnige naaktscènes houdt, dat je dan braaf of preuts bent. My bad. Wacht: tieten! Zo, hoor ik nu weer bij de cool cats?

Shaky

• 3736 messages
  • 13046 votes

Hey wacht eens even alexspyforever, ik heb gisteren nog The Entity (1982) getipt. Niks mis met naakt dus, ook niet voor deze jongen . Alleen is het daar allemaal dienend voor het verhaal.

Zo, en nu weer vriendjes en door met films kijken.

alexspyforever

• 21517 messages
  • 2328 votes

Shaky wrote:

Hey wacht eens even alexspyforever, ik heb gisteren nog The Entity (1982) getipt. Niks mis met naakt dus, ook niet voor deze jongen . Alleen is het daar allemaal dienend voor het verhaal.

Zo, en nu weer vriendjes en door met films kijken.

Goede vrienden plagen mekaar

Inderdaad the Entity is functioneel naakt, maar denk als het nu zou worden gemaakt de camera zich in bochten zou wringen om zo weinig mogelijk naakt te filmen. Met de film Carrie deden ze dat ook maar ze konden ook niet anders omdat de rollen echt door midnerjarigen werden gespeeld. Maar het speelt toch een rol wil je een groter publiek bereiken en bezorgde (eerder paranoïde) ouders niet verontrusten.

En tuurlijk als liefhebber van Re-Animator en Dolls ben je altijd cool in mijn boek!

FillumGek

• 8987 messages
  • 3398 votes

The Spiritual World (2007) voor paranormal.

alexspyforever

• 21517 messages
  • 2328 votes

Je mag ook nog steeds een tip geven voor jungle/woods en sci-fi horror

Shaky

• 3736 messages
  • 13046 votes

15. O Estranho Mundo de Zé do Caixão (1968) Getipt door Alexspyforever

80 minuten - FTV

Punten: 80 + 8 = 88

Totaal punten = 1621

Score: 3*

https://culturalpop.com.br/_restrito/fotos/191e2205d0.jpg

Bijzonder vreemd filmpje dat bestaat uit drie losstaande verhalen, aan elkaar geflanst door wat ongerelateerde dansende mensen. De logica en samenhang is ver te zoeken, om nog maar te zwijgen van de nogal pretentieuze openingsscène die volledig random is. Toch krijgt de film een voldoende van mij en dat komt voornamelijk door het sterke derde segment; goede gore, redelijk verhaal, prima gebracht. Het eerste segment is vrij standaard, maar nog wel te doen. Het tweede segment moeten we maar gewoon snel vergeten. Veel goede ideeën, maar een te zwakke uitwerking en veel te random om echt een hoge score te krijgen. Echter; wel een voldoende.

remorz

• 2497 messages
  • 2739 votes

alexspyforever wrote:

Mag je ontbrekende tips nog altijd aanleveren?

alexspyforever

• 21517 messages
  • 2328 votes

remorz wrote:

(quote)

Mag je ontbrekende tips nog altijd aanleveren?

Jazeker, ik zie jouw naam niet staan bij Splatter/gore, female horror en Vampires dus daar kun je nog altijd een tip voor geven.

remorz

• 2497 messages
  • 2739 votes

Braid (2018) sowieso voor female horror!

alexspyforever

• 21517 messages
  • 2328 votes

40. The Island of Dr. Moreau (1977)

tip van Harmonica Man

Jungle/Woods

94 minuten + FTV (94+ 9= 103) Totaal: 3741+ 103 = 3844 punten

1,5*

https://i.ytimg.com/vi/2RAgnFAQ9s4/hqdefault.jpg

Nou dit viel me toch echt niet mee. Niet dat ik me nog veel herinner van de eerste verfilming Island of Lost Souls (1932) maar ik vond die wel veel sfeervoller dan deze. Dat zowat alle scènes bij daglicht plaatsvinden helpt ook niet mee. Ook blijven de karakters allemaal vlak en inwisselbaar. Sommige personages zijn zelfs overbodig vooral die van Barbara Carrera. Ik bleef maar hopen dat ze op een moment zou veranderen in de panter lady. Doodzonde om in die periode een vrouw nog als muurbloempje te gebruiken. Het thema is schokkend maar zeker voor een jaren 70 film blijft het te braaf.

De make-up is ok voor de periode beetje Planet of the Apes stijl. Setting is fijn, er is ook met echte dieren gewerkt. Het verhaal is echter te traag en er gebeurt te weinig en als er wat gebeurt is het allemaal plots. Verliefdheid, waanzin het gebeurt in een vingerknip omdat het zo is voorgeschreven in een fantasieloos flets script.

Het is allemaal te weinig en zeker als ik het als een horrorfilm moet beoordelen. Overbodige remake die voor mij terecht vergeten mag blijven.

alexspyforever

• 21517 messages
  • 2328 votes

41. The Hallow (2015)
tip van joolstein
Jungle/Woods
97 minuten + FTV (97 + 10 = 107) Totaal: 3844 + 107 = 3951 punten
2*

https://i.ytimg.com/vi/8WMIryF7vhA/maxresdefault.jpg

Ik moet hier ook concluderen dat dit niet goed maar ook weer niet slecht is. Ik las een reactie dat dit wel iets is voor een beginnende horrorliefhebber, daar kan ik me ook wel in vinden. Op het eerste zicht leek dit wel origineel maar na verdere analyse was er toch redelijk wat jatwerk aanwezig en dan vooral uit Don't Be Afraid of the Dark (2010) . De wezens leken er wel wat op ze kunnen niet tegen fel licht, ze zijn uit op kinderen en er is zelfs een scène waarin de moeder gewapend met een fototoestel de wezens op een afstand gaat houden analoog aan een scène waarbij het meisje it DBAOTD hetzelfde doet in het gigantische huis en ook om een bewijs te hebben dat ze bestaan.. Ook de beweegredenen van de wezens lijken min of meer hetzelfde met een al even kritische en ongelovige vader.Het is ook allemaal een stuk vlakker uitgewerkt en niet zo boeiende personages.

Nu goed buiten al dat jatwerk is de eerste helft wel erg sfeervol al gebeurt er niet veel. De vader loopt wat rond, krijgt wat waarschuwingen van een niet al te vriendelijke buurman die hij uiteraard in de wind slaat. De hond ruikt natuurlijk wel dat er wat aan de hand is en zoals wel vaker legt het arme dier als eerste het loodje . Wanneer de wezens niet te zien zijn en het drietal bedreigen levert het wel een aantal spannende scènes op vooral die scène in de auto. Het kat-en muisspelletje duurt vervolgens dan weer te lang en als ik ergens een gloeiend hekel aan heb is dat de film regels opstelt en die vervolgens met de glimlach aan zijn laars lapt. ik doel daarmee op de vader die zelf in een van de wezens is aan het veranderen de lamp stuk slaat omdat het licht hem hindert. Dan maakt hij vuur waar hij dan weer geen last van heeft maar wel de andere wezens schrik mee kan aanjagen. Goed idee maar toch teveel kritiekpunten om hier een voldoende uit te puren. Bovendien hielp het niet met een onsympathiek personage als die vader. Maar uiteindelijk zijn de personages allemaal vlak en doen ze als opbouw net zo oninteressante dingen als de gebruikelijke bende jongeren. De kans voor de Ieren om er iets leuk van te maken maar ze komen uiteindelijk met een nogal slappe kopie die uitblinkt in voorspelbaarheid.

3,5* vind ik wel erg genereus beste tipgever zeker als ik ga vergelijken met Errementari. Nu ben ik toch eens benieuwd hoeveel ik aan Don't Fuck in the Woods ga geven. Zou mijn cijfer voor die film uiteindelijk invloed gaan hebben op mijn oorspronkelijke beoordeling van the Hallow

FillumGek

• 8987 messages
  • 3398 votes

alexspyforever wrote:

(quote)

Oja thanks, zal er eens naar kijken als ik tijd heb. Geniet op dit moment nog even van een vakantie in Japan.

alexspyforever

• 21517 messages
  • 2328 votes

Fransman wrote:

Gezien:

The Woods (2006)

Tip van joolstein

Mijn score 3*

(afbeelding)

review

Dit zou best wel eens de keerpuntfilm zijn geweest voor mij. Op een gegeven moment was ik die artistieke en vage films grondig beu en heb horror zelfs enkele jaren de rug toegekeerd. Jazeker John Milton, Shaky etc ooit vond ik dit soort horror fijn en slim. Op een gegeven moment was het vermoeiend en gewoon niet leuk meer. Nu goed mede dankzij mijn nichtje die ouder werd en graag enge films wilde kijken ben ik zo weer in het genre gerold en ferventer dan ooit. Heel kritisch ook wel met een voorkeur voor trash. Uiteindelijk sluit dat toch beter aan bij mijn smaak

John Milton

• 24221 messages
  • 13386 votes

Ik heb hem niet gezien, dus kan er niet over oordelen. Hij oogt niet heel artistiek, als ik eerlijk ben

alexspyforever

• 21517 messages
  • 2328 votes

John Milton wrote:

Ik heb hem niet gezien, dus kan er niet over oordelen. Hij oogt niet heel artistiek, als ik eerlijk ben

Tja ik herinner me er zo goed als niets meer van, vooral dat het allemaal nogal vaag was. Maar ik keek in die periode wel vaker van die Japanse of Aziatische films met onrustige zielen of simpele verhaaltjes die op een vrij complexe manier werden gebracht. Toen ik op een moment geen zin meer had in al dat denkwerk of films die je eens het mysterie is ontrafeld toch niet meer opnieuw bekijkt, is er bij mij dus een verandering opgetreden. Af en toe probeer ik het nog wel eens hoor met het bekende resultaat.

John Milton

• 24221 messages
  • 13386 votes

prima tip!

baspls

• 4118 messages
  • 1673 votes

Pet Sematary (1989)

Hoewel niet in de eerste plaats een creepy kid film ga ik voor deze van Stephen King (naast Carrie zijn beste vind ik), om uit te leggen waarom het een creepy kid film is moet ik echter teveel over het verhaal uitleggen en in spoilers vervallen. Sfeervol en op sommige momenten bijzonder creepy.

Een gezin komt te wonen langs een gevaarlijke weg. Op een dag loopt de huiskat - Churchill - voor een auto op de weg. De vader des huizes wil de kat begraven op het Dierenkerkhof achter het huis, maar buurman Judd heeft een beter idee. Ze begraven de kat op een oude begraafplaats van de indianen. De volgende dag is de kat weer thuis...

Shaky

• 3736 messages
  • 13046 votes

Lang geleden gezien, maar ik kan me nog herinneren dat ik dit toch echt een prima verassing vond. Ik verwachtte er weinig van, het is wat ik nog weet een kleine film met weinig budget, maar ik was dus aangenaam verrast:

https://horrornews.net/wp-content/uploads/2011/02/homemovie_3.jpg

Home Movie (2008)

Woland

• 4796 messages
  • 3817 votes

Deze is nog niet genomineerd, volgens mij: ¿Quién Puede Matar a un Niño? (1976)

Alexander1900

• 1708 messages
  • 563 votes

The Good Son (1993) met het jongetje van Home Alone. Hij speelt hier de creep en dat doet hij goed.

alexspyforever

• 21517 messages
  • 2328 votes

Hola 2 mannen die plots terug zijn wakker geworden vlak voor de eerste schooldag

Shaky gene slechte film maar ik vond het zo jammer dat ze die in found footage stijl hebben gefilmd waardoor de schok voor mij toch iets minder was. Ik vond vooral hun pa creepy zeker toen die ineens in een paashaas pak zat rond te 'springen'

alexspyforever

• 21517 messages
  • 2328 votes

baspls wrote:

Pet Sematary (1989)

Hoewel niet in de eerste plaats een creepy kid film ga ik voor deze van Stephen King (naast Carrie zijn beste vind ik), om uit te leggen waarom het een creepy kid film is moet ik echter teveel over het verhaal uitleggen en in spoilers vervallen. Sfeervol en op sommige momenten bijzonder creepy.

Een gezin komt te wonen langs een gevaarlijke weg. Op een dag loopt de huiskat - Churchill - voor een auto op de weg. De vader des huizes wil de kat begraven op het Dierenkerkhof achter het huis, maar buurman Judd heeft een beter idee. Ze begraven de kat op een oude begraafplaats van de indianen. De volgende dag is de kat weer thuis...

Hehe ken je deze dan?

alexspyforever

• 21517 messages
  • 2328 votes

Fransman wrote:

Mijn (al aangekondigde) nominatie voor creepy/evil kids:

The Hole in the Ground (2019)

(afbeelding)

4* van John Milton en een stukje van joolstein zijn review

Een mysterieus zinkgat in het bos, een eigenaardige buurvrouw en een moeder met een zoon waarvan zijn karakter begint te veranderen. Dit zijn prima ingrediënten om een spannende horror film te maken. Nu zijn er binnen de moderne horror grofweg twee soorten films; de ene leunt zwaar op schrik-effecten vaak begeleidt door hard geluid, de andere films proberen het meer over een artistiekere boeg te gooien en gebruiken het meest van de tijd voor karakteropbouw, waarbij de horror nogal eens zoek raakt. Deze film behoort meer tot de laatste categorie.

Dat zijn toch al goeie indicaties dat ik die best kan overslaan.

het zou ook zomaar een artistiekere versie zijn van deze:

The Pit (1981)

Probeer die maar eens John Milton of zou je dat niet aankunnen een 12-jarig joch die wel heel erg kwijlt op zijn kinderjuf

https://www.moviemeter.nl/images/cover/29000/29837.jpg?cb=1474366451

Ik ga dan maar voor de moeder gaan van de creepy/evil kids. Hier is er geen vreemd gat of wat dan ook nodig om het kind te laten transformeren in een monstertje, zij is er gewoon eentje van nature.

The Bad Seed (1956)

eigenlijk een vroege voorloper van de tip van Alexander1900

https://recliningstandards.files.wordpress.com/2014/08/the-bad-seed-patty-mccormack-nancy-kelly.jpg

Al vond ik het wel lastig om niet voor Alice, sweet Alice te kiezen...

John Milton

• 24221 messages
  • 13386 votes

Jep, die is niet voor jou denk ik.

en kwijlden niet alle 12 jarige jochies een beetje op hun oppas?

Guest

Let op: In verband met copyright is het op MovieMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.