• 178.419 movies
  • 12.235 shows
  • 34.017 seasons
  • 647.755 actors
  • 9.378.933 votes
Profile

Horrorfilm draft en KO

Cikx

• 2120 messages
  • 1083 votes

Gisteren aan Rampo begonnen, maar helaas in slaap gevallen en vandaag geen tijd om af te kijken.

alexspyforever

• 21517 messages
  • 2328 votes

John Milton wrote:

Misschien dat ik hem zo nog even kijk, als ik zin heb. Ligt wel klaar, Rampo.

edit: oef, dat was niet best. Makkelijk dus, zij het andersom dan bij Alex.

3-4

Ik heb zo een vermoeden dat Mother! dat spel hier gaat winnen, toen ik zag dat die tegen Rampo uitkwam die door niet erg veel mensen is gezien kreeg ik even hoop. Ik zou met veel andere winnaars ok zijn maar een film als Mother! die naar mijn mening toch op een redelijk nichepubliek is gericht (en volgens mij ook nog steeds sterk op de populariteit van het moment teert) als eindwinnaar ik zou het net als de film zelf nogal een anti-climax vinden. Dan toch nog liever die Franse copycatjes.

En raar dat je Rampo dan niet goed vond, dacht dat dit dan ook wel jouw ding zou zijn. Wat vond je daar dan niet goed aan dat je wel goed vond aan Mother?

alexspyforever

• 21517 messages
  • 2328 votes

Beide hebben geen al te sterk verhaal, maar als ik moet oordelen wat mij het best bijblijft

1-0

Onderhond

• 87599 messages
  • 12854 votes

alexspyforever wrote:

En raar dat je Rampo dan niet goed vond

Wil verder de stem of waardering niet in vraag stellen, maar vraag me wel af of de aandacht er echt bij was. Tijd tussen John's bericht en stem is korter dan de film zelf en daartussen zit ook nog wat MM post activiteit

1-1

Lord Flashheart

• 6454 messages
  • 2375 votes

2-1

arno74

• 8700 messages
  • 3342 votes

alexspyforever wrote:

(quote)

Ik heb zo een vermoeden dat Mother! dat spel hier gaat winnen, toen ik zag dat die tegen Rampo uitkwam die door niet erg veel mensen is gezien kreeg ik even hoop. Ik zou met veel andere winnaars ok zijn maar een film als Mother! die naar mijn mening toch op een redelijk nichepubliek is gericht (en volgens mij ook nog steeds sterk op de populariteit van het moment teert) als eindwinnaar ik zou het net als de film zelf nogal een anti-climax vinden. Dan toch nog liever die Franse copycatjes.

En raar dat je Rampo dan niet goed vond, dacht dat dit dan ook wel jouw ding zou zijn. Wat vond je daar dan niet goed aan dat je wel goed vond aan Mother?

Ik denk dat Mother! een film is die met de tijd alleen in waardering kan stijgen. Rampo heb ik op andere sites opgezocht, en die komt er niet best van af. Hier op MM scoort Aziatisch vaak hoog.

Tonypulp

• 21231 messages
  • 4608 votes

3-1

Wat doet zo'n weinig bijzondere film nog zo ver in een KO?

wibro

• 11590 messages
  • 4098 votes

4-1 (3.5*- 3.0*)

Glacius

• 4297 messages
  • 3033 votes

4-2

Glacius

• 4297 messages
  • 3033 votes

Beyond is niet meer dan een gorefest, en is totaal niet spannend.

Noodless

• 10047 messages
  • 6182 votes

De eerste film heb ik ooit voor een paar euro's verkocht ....3* gegeven...nu wel spijt dat die uit mijn collectie is. Nochtans doe ik dit maar sporadisch. De andere onlangs gezien. 3,5 sterren. Dus een klein verschil. 4-3. voor mij in deze ronde de zwakste battle

alexspyforever

• 21517 messages
  • 2328 votes

Glacius wrote:

Beyond is niet meer dan een gorefest, en is totaal niet spannend.

Ik vond Jane Doe ook niet spannend hoor eerder mysterieus maar spannend neuh. Niet dat The Beyond super is maar Jane Doe is zo een film die wel origineel oogt is maar toch nogal oppervlakkig blijft en niet echt uitnodigt om te herzien naar mijn mening.

Mij is het duidelijk dat John Milton Rampo heeft gekeken om te kunnen stemmen op de battle. Of hij dat nu met volle aandacht en misschien in de rapte heeft gedaan of niet denk niet dat het uiteindelijk veel verschil had gemaakt in zijn eindoordeel.

arno74 dat kan, dat kunnen we natuurlijk pas weten over X aantal jaren. Maar toch net als het merendeel van het oeuvre van Lynch lijken mij films als Mother! toch niet weggelegd voor de gemiddelde filmkijker die geen zin heeft in al die symboliek, psychologie, moraaltjes. Sorry ik klink als een oude zeur nu

Glacius

• 4297 messages
  • 3033 votes

Ik hou van mysterie en obscuriteit, misschien ligt het daar aan

Cikx

• 2120 messages
  • 1083 votes

alexspyforever wrote:

(quote)

Ik heb zo een vermoeden dat Mother! dat spel hier gaat winnen, toen ik zag dat die tegen Rampo uitkwam die door niet erg veel mensen is gezien kreeg ik even hoop.

Ik geef films als Alien, The Exorcist en Suspiria een grotere kans, maar ik zou het zeker niet erg vinden mocht je gelijk hebben.

alexspyforever

• 21517 messages
  • 2328 votes

Cikx wrote:

(quote)

Ik geef films als Alien, The Exorcist en Suspiria een grotere kans, maar ik zou het zeker niet erg vinden mocht je gelijk hebben.

Ik doe zo een uitspraak ook niet zomaar ik weet ondertussen ook wel waar de voorkeuren liggen van het merendeel van de stemmers hier. Het wordt mij bij momenten zelfs een beetje te voorspelbaar en te eenzijdig. Psychologisch lijkt de voorkeur te krijgen op grafisch, Franse horrorfilms lijken al bij voorbaat gewonnen. Nu goed laat dat jullie enthousiasme niet onderdrukken als jullie wel gelukkig zijn met de eindwinnaar.

joolstein

• 10841 messages
  • 8939 votes

5-2

Noodless

• 10047 messages
  • 6182 votes

5-3 dus.....sorry zal door mijn tekst komen ?

Hollywood007

• 3342 messages
  • 3849 votes

The autopsy of Jane Doe net gezien voor de horror challange. Hij was zeer goed. De andere blheb ik helaas niet gezien.

John Milton

• 24233 messages
  • 13403 votes

Scherp OH!

De stem was inderdaad al aan het begin van de 4e korte film. Was toen echt al wel duidelijk in welke richting de weegschaal hing (eigenlijk bij de 2e al). Maar ik heb de eerste 3 hoe dan ook aandachtig gekeken, en de vierde ook braaf afgekeken hoor, daarna. Eerlijk is eerlijk

kanttekening: volle aandacht voor zover mogelijk. Ik zat een beetje in het MR kamp met deze film. Niet helemaal mijn ding. En dan wil soms nog wel eens kort de iPad pakken tussendoor, al vind ik dat zelf eigenlijk niet horen. Ook niet roomser dan de paus.

Ik heb van Mother bewust geen recensie geschreven Alex, wil hem eerst nogmaals zien. Maar ik vond die behoorlijk goed, had hem ook redelijk hoog in mijn eindlijst vorig jaar.

alexspyforever

• 21517 messages
  • 2328 votes

Hollywood007 wrote:

The autopsy of Jane Doe net gezien voor de horror challange. Hij was zeer goed. De andere blheb ik helaas niet gezien.

Zei je niet 'goed voor een keertje', dat vind ik dan toch niet echt de definitie van zeer goed

Ik denk wel dat The Beyond meer jouw ding gaat zijn.

Hollywood007

• 3342 messages
  • 3849 votes

alexspyforever wrote:

(quote)

Zei je niet 'goed voor een keertje', dat vind ik dan toch niet echt de definitie van zeer goed

Ik denk wel dat The Beyond meer jouw ding gaat zijn.

Ik vond de film goed maar je moet hem op de juiste manier bekijken. Als je deze overdag bekijkt zal hij helemaal niets doen, 's avonds alleen in de donker zal hij je meer zeggen. Maar dat is gewoon wel met de meeste horrorfilms he ?. Ik zal The Beyond op mijn lijstje zetten. Hij zal wel ergens bijpassen voor de horror Challenge. Het zal wel pas volgende week erbij staan. Voor deze week heb ik mijn 4 films reeds gezien.

alexspyforever

• 21517 messages
  • 2328 votes

Hollywood007 wrote:

(quote)

Ik vond de film goed maar je moet hem op de juiste manier bekijken. Als je deze overdag bekijkt zal hij helemaal niets doen, 's avonds alleen in de donker zal hij je meer zeggen. Maar dat is gewoon wel met de meeste horrorfilms he ?. Ik zal The Beyond op mijn lijstje zetten. Hij zal wel ergens bijpassen voor de horror Challenge. Het zal wel pas volgende week erbij staan. Voor deze week heb ik mijn 4 films reeds gezien.

Mij maakt tijdstip echt niet uit hoor. Tenzij er constant iemand me probeert af te leiden heeft de omgeving niet echt effect op mijn beleving of waardering van een horrorfilm.

En misschien moet je mijn tip meenemen als je toch zo snel aan je maximum zit, kijk dan 2 of meer films per subgenre

alexspyforever

• 21517 messages
  • 2328 votes

Battle overzicht

Battle 10

The Thing (1982)

vs.

Dolls (1987)

t/m 9, 2 verschil

alexspyforever

• 21517 messages
  • 2328 votes

ik vrees voor een pijnlijke afgang van mijn nominatie dus dit is misschien een eer-redder

0-1

Onderhond

• 87599 messages
  • 12854 votes

1-1

mikey

• 28993 messages
  • 5142 votes

2-1

Woland

• 4796 messages
  • 3820 votes

3-1

Noodless

• 10047 messages
  • 6182 votes

Ik vond Dolls heel leuk, maar The Thing is voor mij een niveau hoger.

4-1

baspls

• 4118 messages
  • 1673 votes

5-1 Ai, ik vond Dolls een erg leuk en sfeervol filmpje, maar The Thing is en blijft een van mijn favoriete Scifi-Horror's omwille van de briljante effecten en het spannende verhaal.

Guest

Let op: In verband met copyright is het op MovieMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.