- Home
- Filmforum
- Gebruikers - Filmgames
- Horrorfilm draft en KO
Horrorfilm draft en KO
arno74
-
- 8700 messages
- 3342 votes
Hollywood007
-
- 3342 messages
- 3849 votes
Mij maakt tijdstip echt niet uit hoor. Tenzij er constant iemand me probeert af te leiden heeft de omgeving niet echt effect op mijn beleving of waardering van een horrorfilm.
En misschien moet je mijn tip meenemen als je toch zo snel aan je maximum zit, kijk dan 2 of meer films per subgenre
Ik ben gewoon een beetje een voorsprong aan het opbouwen. Binnenkort heb ik waarschijnlijk wat minder tijd. 
alexspyforever
-
- 21517 messages
- 2328 votes
Een afstraffing voor Dolls, het begint een beetje akelig te worden dat ik het zo kan voorspellen.
0-3
John Milton
-
- 24233 messages
- 13403 votes
Een afstraffing voor Dolls, het begint een beetje akelig te worden dat ik het zo kan voorspellen.
alexspyforever
-
- 21517 messages
- 2328 votes
Ja, daar ben ik dus alweer een uitzondering in. Ik hou wel van het origineel uit 1951 ook al is dat wel een heel andere soort film en heeft qua verhaal ook niet erg veel raakvlakken met de Carpenter film. Ik verwachtte meer zoiets maar kreeg dus iets heel anders. Carpenter weet mij als regisseur ook niet echt te grijpen, ook Halloween kan mij totaal niet boeien. Niet omdat ik die met latere slashers vergelijk wel met eerdere die ik eigenlijk al veel beter vond. Hij zorgt wel voor sfeer dat is niet het probleem maar om een of andere reden blijf ik er onverschillig bij. Argento is dan mogelijks nog wat meer style over substance al zijn zn concepten meestal wel interessant en de kills meestal wel leuk maar zijn plots zijn vaak niet echt goed te volgen (althans ik heb zo het gevoel dat dit hem niet echt interesseert). Dan heb ik toch liever een Bava waar zowel de beelden als het verhaal me kunnen boeien.
mikey
-
- 28993 messages
- 5142 votes
Carpenter heeft een periode gehad (tijdens The Thing) dat horror veel meer kan zijn dan corny en cheesy. En serieus te nemen viel. En dat is zeer verdienstelijk voor een horror regisseur. Gordon kon dat niet.
alexspyforever
-
- 21517 messages
- 2328 votes
Carpenter heeft een periode gehad (tijdens The Thing) dat horror veel meer kan zijn dan corny en cheesy. En serieus te nemen viel. En dat is zeer verdienstelijk voor een horror regisseur. Gordon kon dat niet.
Dat ga ik niet tegenspreken. Mij spreekt het fantasy aspect van een Dolls sowieso gewoon meer aan dan het alien thema. Zeker vroeger verkoos ik fantasy resoluut boven sci-fi. Maar in combinatie met horror vind ik dat meer goede sci-fi horrors zijn dan fantasy horrors. Carpenter ligt mij gewoon niet.
Glacius
-
- 4297 messages
- 3033 votes
0-3
Wat verwacht je, The Thing wordt over het algemeen gezien als een van de beste horrors aller tijden.
Als we het dan toch over Carpenter hebben, deed In The Mouth of Madness ook mee in deze K.O.?
alexspyforever
-
- 21517 messages
- 2328 votes
Als we het dan toch over Carpenter hebben, deed In The Mouth of Madness ook mee in deze K.O.?
Nope
wibro
-
- 11590 messages
- 4098 votes
ik vrees voor een pijnlijke afgang van mijn nominatie dus dit is misschien een eer-redder
Ik maak van de stand alsnog (9-2). 
alexspyforever
-
- 21517 messages
- 2328 votes
Ik maak van de stand alsnog (9-2).
Bedankt dan toch voor de heads up
Ik vind The thing zeker geen slechte film, maar het thema spreekt me niet zo aan. Ik miste ook vrouwelijke input, denk dat het een 100% mannelijke cast was. Dat vind ik sowieso al minder leuk.
mikey
-
- 28993 messages
- 5142 votes
denk dat het een 100% mannelijke cast was. Dat vind ik sowieso al minder leuk.
Glacius
-
- 4297 messages
- 3033 votes
Schande!
Glacius
-
- 4297 messages
- 3033 votes
Bedankt dan toch voor de heads up
Ik vind The thing zeker geen slechte film, maar het thema spreekt me niet zo aan. Ik miste ook vrouwelijke input, denk dat het een 100% mannelijke cast was. Dat vind ik sowieso al minder leuk.
Dat maakt mij dan weer geen donder uit 
alexspyforever
-
- 21517 messages
- 2328 votes