• 178.420 movies
  • 12.235 shows
  • 34.017 seasons
  • 647.758 actors
  • 9.378.966 votes
Profile

Horrorfilm draft en KO

EW101

• 1256 messages
  • 2284 votes

6-1

arno74

• 8700 messages
  • 3342 votes

7-1 (4* vs 3,5*)

Collins

• 7301 messages
  • 4318 votes

8-1

Kondoro

• 11524 messages
  • 2866 votes

9 - 1

arno74

• 8700 messages
  • 3342 votes

Hollywood007

• 3342 messages
  • 3849 votes

alexspyforever wrote:

(quote)

Mij maakt tijdstip echt niet uit hoor. Tenzij er constant iemand me probeert af te leiden heeft de omgeving niet echt effect op mijn beleving of waardering van een horrorfilm.

En misschien moet je mijn tip meenemen als je toch zo snel aan je maximum zit, kijk dan 2 of meer films per subgenre

Ik ben gewoon een beetje een voorsprong aan het opbouwen. Binnenkort heb ik waarschijnlijk wat minder tijd.

John Milton

• 24233 messages
  • 13403 votes

0-2

alexspyforever

• 21517 messages
  • 2328 votes

Een afstraffing voor Dolls, het begint een beetje akelig te worden dat ik het zo kan voorspellen.

0-3

Tonypulp

• 21231 messages
  • 4608 votes

1-3

John Milton

• 24233 messages
  • 13403 votes

alexspyforever wrote:

Een afstraffing voor Dolls, het begint een beetje akelig te worden dat ik het zo kan voorspellen.

The Thing is ook niet de eerste de beste, heeft een hoop liefhebbers

mikey

• 28993 messages
  • 5142 votes

1-4

alexspyforever

• 21517 messages
  • 2328 votes

John Milton wrote:

(quote)
The Thing is ook niet de eerste de beste, heeft een hoop liefhebbers

Ja, daar ben ik dus alweer een uitzondering in. Ik hou wel van het origineel uit 1951 ook al is dat wel een heel andere soort film en heeft qua verhaal ook niet erg veel raakvlakken met de Carpenter film. Ik verwachtte meer zoiets maar kreeg dus iets heel anders. Carpenter weet mij als regisseur ook niet echt te grijpen, ook Halloween kan mij totaal niet boeien. Niet omdat ik die met latere slashers vergelijk wel met eerdere die ik eigenlijk al veel beter vond. Hij zorgt wel voor sfeer dat is niet het probleem maar om een of andere reden blijf ik er onverschillig bij. Argento is dan mogelijks nog wat meer style over substance al zijn zn concepten meestal wel interessant en de kills meestal wel leuk maar zijn plots zijn vaak niet echt goed te volgen (althans ik heb zo het gevoel dat dit hem niet echt interesseert). Dan heb ik toch liever een Bava waar zowel de beelden als het verhaal me kunnen boeien.

mikey

• 28993 messages
  • 5142 votes

alexspyforever wrote:

Het kwaliteitsverschil is in dit geval best groot. Ik heb altijd een zwak gehad voor Gordon maar vergeleken met Carpenter, helaas.

Carpenter heeft een periode gehad (tijdens The Thing) dat horror veel meer kan zijn dan corny en cheesy. En serieus te nemen viel. En dat is zeer verdienstelijk voor een horror regisseur. Gordon kon dat niet.

Lord Flashheart

• 6454 messages
  • 2375 votes

2-4

EW101

• 1256 messages
  • 2284 votes

3-4

alexspyforever

• 21517 messages
  • 2328 votes

mikey wrote:

(quote)
Het kwaliteitsverschil is in dit geval best groot. Ik heb altijd een zwak gehad voor Gordon maar vergeleken met Carpenter, helaas.

Carpenter heeft een periode gehad (tijdens The Thing) dat horror veel meer kan zijn dan corny en cheesy. En serieus te nemen viel. En dat is zeer verdienstelijk voor een horror regisseur. Gordon kon dat niet.

Dat ga ik niet tegenspreken. Mij spreekt het fantasy aspect van een Dolls sowieso gewoon meer aan dan het alien thema. Zeker vroeger verkoos ik fantasy resoluut boven sci-fi. Maar in combinatie met horror vind ik dat meer goede sci-fi horrors zijn dan fantasy horrors. Carpenter ligt mij gewoon niet.

Glacius

• 4297 messages
  • 3033 votes

alexspyforever wrote:

0-3

Wat verwacht je, The Thing wordt over het algemeen gezien als een van de beste horrors aller tijden.

Als we het dan toch over Carpenter hebben, deed In The Mouth of Madness ook mee in deze K.O.?

wendyvortex

• 5196 messages
  • 7274 votes

4-4

alexspyforever

• 21517 messages
  • 2328 votes

Glacius wrote:

Als we het dan toch over Carpenter hebben, deed In The Mouth of Madness ook mee in deze K.O.?

Nope

joolstein

• 10841 messages
  • 8939 votes

5-4

Woland

• 4801 messages
  • 3820 votes

5-5

U96

• 731 messages
  • 762 votes

5-6

tattoobob

• 8198 messages
  • 2567 votes

5-7

wibro

• 11590 messages
  • 4098 votes

alexspyforever wrote:

ik vrees voor een pijnlijke afgang van mijn nominatie dus dit is misschien een eer-redder

Niet terecht overigens. Dolls vanmorgen bekeken. Ik vond 'm duidelijk beter dan The Thing.

Ik maak van de stand alsnog (9-2).

alexspyforever

• 21517 messages
  • 2328 votes

wibro wrote:

(quote)
Niet terecht overigens. Dolls vanmorgen bekeken. Ik vond 'm duidelijk beter dan The Thing.

Ik maak van de stand alsnog (9-2).

Bedankt dan toch voor de heads up

Ik vind The thing zeker geen slechte film, maar het thema spreekt me niet zo aan. Ik miste ook vrouwelijke input, denk dat het een 100% mannelijke cast was. Dat vind ik sowieso al minder leuk.

mikey

• 28993 messages
  • 5142 votes

alexspyforever wrote:

denk dat het een 100% mannelijke cast was. Dat vind ik sowieso al minder leuk.

Dit is de enige film zonder vrouw ooit!

Glacius

• 4297 messages
  • 3033 votes

alexspyforever wrote:

(quote)

Nope

Schande!

Glacius

• 4297 messages
  • 3033 votes

alexspyforever wrote:

(quote)

Bedankt dan toch voor de heads up

Ik vind The thing zeker geen slechte film, maar het thema spreekt me niet zo aan. Ik miste ook vrouwelijke input, denk dat het een 100% mannelijke cast was. Dat vind ik sowieso al minder leuk.

Dat maakt mij dan weer geen donder uit

alexspyforever

• 21517 messages
  • 2328 votes

1-0

Guest

Let op: In verband met copyright is het op MovieMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.