• 177.945 movies
  • 12.204 shows
  • 33.972 seasons
  • 646.938 actors
  • 9.370.602 votes
Profile

Vrije filmchallenge

Kondoro

• 11519 messages
  • 2861 votes

#10 - Predator 2 (1990)

Verenigde Staten

Actie / Sciencefiction

108 minuten

>250 (1072 stemmen)

FTV

5 + 108 + 1016 = 1129 punten totaal

https://www.moviemeter.nl/images/cover/1000/1063.300.jpg?cb=1364751269

Recensie.

tbouwh

• 5809 messages
  • 5400 votes

alexspyforever wrote:

(quote)

Ja, ik moet zeggen de titels zijn soms zo dubbelzinnig (Ik heb enkele weken terug eentje gezien die heette "She Came on the bus") dat je denkt ja dat moet wel geweldig sleazy zijn maar uiteindelijk zijn ze dan toch vrij braaf. Uiteindelijk zijn de echte horrorfilms uit die periode toch vaak schokkender dan de exploitatiefilms. Ik vrees dat ik uiteindelijk de beste in dit genre al tijdje geleden heb gezien maar het voordeel is dat ze meestal kort zijn en ideaal om tijdens een challenge als deze te kijken.

tbouwh jij als fan van The Joker gaat The Crow denk ik wel kunnen smaken. De protagonist heeft zeker qua make-up veel van hem weg. Voor de rest kan ik niet oordelen vermits ik de Batman films niet heb gezien.

Vooral fan van Ledgers performance, Jared Leto in Suicide Squad vond ik een vrij grote ramp

Ik denk dat the Crow wel gaat bevallen.

Collins

• 7282 messages
  • 4306 votes

#22 The Driller Killer (1979)

Verenigde Staten

94 minuten

FTV

<250

Algemeen klassement: 94+10+5= 109

(Totaal: 2530)

Periode klassement: 1 + 10 punten decenniumbonus (1970-1979). Eindelijk!

Film scoort 5.0 op IMDB. Net geen Turkey.

https://www.moviemeter.nl/images/cover/4000/4320.300.jpg?cb=1426006939

Horror in de psychologische zin. De ontwikkeling van de geestelijke aftakeling van het schilderende hoofdpersonage gevat in beelden van psychedelische aard en vaak begeleid door volumineuze klanken. Stemmen, muziek en omgevingsgeluiden. De beelden zien er niet mooi gepolijst uit. De beeldwisselingen zijn rommelig. Slordig gesneden en ongestructureerd gepositioneerd in het hortende en stotende filmverhaal. Van de hak op de tak en moeilijk te duiden. Het verhaal loopt als een zieke geest, zogezegd.

De omlijsting van het verhaal is vuil en vies. Er ligt overal afval. Uit en thuis. Er is afbraak en verwaarlozing. Veel daklozen ook. De viezigheid is ook herkenbaar in de personages. Slonzig, onverschillig, gedesoriënteerd en deprimerend als ze zijn.

Met al die middelen hangt er over de film al heel snel, heel effectief en heel indringend een sfeertje van ranzigheid en ongemak. Het is een walm die zich in elk hoekje van de film nestelt. Een penetrante geur die confronteert en irriteert.

Horror van de mind, dus. Met een beetje Gore, dat wel. Het is een psychedelische beleving, maar er wordt wel gekilled natuurlijk. Met een boor nog wel.

Interessante film.

alexspyforever

• 21517 messages
  • 2328 votes

tbouwh ik denk dat we het ook eenvoudig kunnen samenvatten tot wat ons aanspreekt. Mijn eerste interessegebied nog voor horror- en zelfs nog voor ik filmfanaat werd was fantasy. En al is dat nu een stuk minder daar zal altijd een plaats voor zijn in mijn hart, zoals een eerste liefde die je nooit vergeet

Dus ja dat komt dan tot uiting dat ik eerder ga kiezen voor het onrealistische dan voor waar gebeurde feiten of iets dat misschien wel eens echt zou kunnen gebeuren. Een seriemoordenaar, spokenjager, die bestaan echt. Zo een verhalen boeien mij minder ook al zou het in principe meer angst kunnen inboezemen omdat het je in het echt zou kunnen overkomen. Maar om uit mijn stoel te springen van de schrik of te bibberen kijk ik geen horror meer, daarvoor ben ik te nuchter geworden.

Ik begrijp ook goed waarom een film als The Conjuring je zo aanspreekt, The Warrens vooral waarin je je verder in wil verdiepen. Mij boeit dat niet, ik heb meer interesse in de background story van de heks/demon of wat het ook moge zijn. Helaas vind ik dat niet in de film terug. The Others doet dat wel The Innocents ook en er zijn tal van andere voorbeelden. DAt ze het op een soberdere manier maar toch met mooie cinematografie aanpakken is ook een bonus. The Conjuring was teveel hoe gaan we de kijkers angst aanjagen en we gebruiken hierbij elke truc uit het boekje. Uiteraard heb ik die al allemaal gezien en ga ik na een tijd gaan zeggen ja hoor I get the point now get on with it.

The Blair Witch Project zou in principe een hele interessante hebben kunnen zijn voor mij als ze meer aandacht hadden besteed aan de legende van de heks zelf. Ze waren echter meer bezig van hoe kunnen we dit zo eng mogelijk maken. Ja een bos 's nachts is eng en de bijhorende geluiden doen daar nog een schepje bovenop (en zeker voor ons verstedelijkte mensen die toch redelijk ver van de natuur zijn afgeweken). Dat weet ik allemaal wel, daar hoef ik geen film voor te kijken. Dit is dan weer een voorbeeld waarbij men met zo weinig mogelijk iets wil brengen. Nu goed ik wil toch iets meer dan schokkerige beelden, veel duisternis en geruzie tussen een stel oninteressante jongeren. Ik vind film ook wel kunst en voor mij is zo found footage dat niet. Maar nog meer het heeft ook geen positief effect op mij, enkel frustratie in een nog grotere mate dan de actiefilms of films die er een sport van maken om jump scare records te breken.

Bovenstaand gevoel had ik dus ook bij House of 1000 Corpses die ik vandaag heb gezien. 4 jongeren komen bij een geschift gezin terecht die houden van moorden en tortuur. Straf dat ze daarmee een film van 90 minuten kunnen maken zonder ook maar degelijke karakterontwikkeling, of over het waarom van al die onzin. Leek me eerder de geschifte fantasie van de regisseur moeten doorzwemmen. Dat kan misschien wel interessant zijn maar ik kon er niets anders van maken dat ze het gewoon voor de lol deden. Ik heb dan toch wat meer nodig dan dat.

U96

• 731 messages
  • 762 votes

Collins

• 7282 messages
  • 4306 votes

#23 Contratiempo (2016)

Spanje

Thriller

106 minuten

FTV

<250

Algemeen klassement: 106+10+5=121

(Totaal: 2651)

https://www.moviemeter.nl/images/cover/620000/620677.300.jpg?cb=1498977972

Intelligente thriller die je steeds op het verkeerde been zet wanneer steeds andere mogelijke scenario's de revue passeren. Ondanks de nuchtere vaststelling dat er aan het geheel een zekere onwaarschijnlijkheid kleeft, is het spel met de vele details en invalshoeken absoluut fascinerend en spannend. Fijne film.

MovieMind

• 6943 messages
  • 0 votes

#32 Intruders (1992)

Verenigde Staten

Sciencefiction

163 minuten

(FTV)

<250

163 + 10 + 5 = 178 punten (totaal 4066)

https://www.moviemeter.nl/images/cover/41000/41484.300.jpg?cb=1415042863

Ahh de jaren 90, hoogtijdagen voor alles wat met aliens te maken had en de vormgeving van de greys.

Jaren waarin met name de serie the x-files furore maakte, waar ik zeker fan van was.

Deze film was mij onbekend en blijkt zelfs nog van voor de x-files te zijn.

Op het eerste gezicht een oubollige film uit de vroege 90's en met de gedachte dat ik 163 min. voor de boeg had leek het een vervelende zit te worden.

Maar mischien omdat ik onder andere een sciencefiction liefhebber ben, en wel een zwak heb voor dit soort verhaaltjes (ook fan van the x-files was) dat dit me aansprak.

De film had van mij wel wat korter gemogen want het tempo is wat traag, maar wist me toch te intrigeren. Verbazend weinig stemmen ook bij deze film hier op MovieMeter, wat in die tijd toch een vrij interessante film moet zijn geweest. (strakke poster ook)

Is me achteraf meegevallen..aardige film!

tbouwh

• 5809 messages
  • 5400 votes

alexspyforever mijn eerste échte filmliefde na de kinder-animaties was Lotr, dus die fantasy-liefde delen we wel. Wat dat angst aanjagen in bijvoorbeeld The Conjuring betreft, ik lig daar ook niet wakker van en kan de spanning goed hebben, maar vind het des te intrigerender te zien hoe die spanning precies wordt opgebouwd (filmtechnisch). Camerawerk in die film vind ik echt van grote klasse. Overigens ben ik ook geen liefhebber van TBWP, wél een bizarre hype geweest zeg. Dat verhaal zal iedere filmliefhebber inmiddels wel kennen.

alexspyforever

• 21517 messages
  • 2328 votes

#65. The Touch of Her Flesh (1967)
78 minuten - FTV - <250
zwart/wit
USA

http://i.ytimg.com/vi/4YgYGXEBbC4/0.jpg

Dit is de eerste film van een drieluik. Later volgen nog Curse en Kiss of her Flesh. Het is een vrij simpel revenge verhaaltje dat op een sensuele manier wordt gebracht door vrouwen die zich op allerlei manieren ontkleden en in extase geraken. Stinissen noemt ze volslank, dat vind ik erg overdreven. Ik zou eerder zeggen goed in het vlees met mooie rondingen en een aantal met stevige boezems. Ok dat het niet allemaal logisch vooral wat de naar mijn mening niet zo sympathieke killer betreft, moeten we er dan maar bij nemen. Tijdelijk verlamd aan de benen, maar blijkbaar lukt plots het lopen met een stok. En als hij uiteindelijk zijn ontrouwe echtgenote wil vermoorden blijkt hij nauwelijks nog last te hebben en kan het zelfs zonder stok. Uiteindelijk legt hij toch het loodje, goed want de moorden waren niet goed te praten.

baspls

• 4118 messages
  • 1673 votes

#25 Enemy (2013)
Canada
90 minuten
FTV

90+10+0= 100 (Totaal: 3018 punten)
Periode:
1 (Totaal: 15 punten)
Rariteiten:
0 (Totaal: 1 punten)
Landen:
2 (Totaal: 48 punten)

http://www.chud.com/wp-content/uploads/2014/07/enemy.jpg

Aparte film van Denis Villeneuve met een intrigerend uitgangspunt. Een man ontdekt per toeval een exacte kopie van zichzelf en besluit hem te confronteren.

Sterk aan de film waren ook de Spinnen-symboliek (die een beetje aan Kafka deden denken) en het feit dat je niet altijd wist welke Jake wanneer in beeld was. Jake Gyllenhaal wist het sterk te spelen.
Uiteindelijk lijkt de film te suggereren dat Adam het zich allemaal ingebeeld heeft en dat ze eigenlijk een en de zelfde persoon zijn. Verschillende aanwijzingen zijn hiervoor te vinden; de doorgescheurde foto, het vreemdgaan, het gesprek met de moeder, hoe betaald een derderangs acteurs rekeningen en tot slot het gesprek met de zwangere vrouw (hoe was het op school vandaag?). Het allerlaatste shot van de film was behoorlijk surrealistisch.
Ik denk dat het angst voor vrouwen moet uitbeelden, die eten hun mannetje immers op als ze niet meer nodig zijn.

Ik hou niet zo van die sepia-tinten, geef mij maar mooi kleurrijk of juist blauw en kalm. Wel aardig opgenomen, maar het was weer een echte arthouse-mystery en dat betekend vaak traagheid en ongrijpbaarheid. Kan hier uiteindelijk toch veel minder mee als met Prisoners.

baspls

• 4118 messages
  • 1673 votes

#26 Limitless (2011)

VS

105 minuten

FTV

105+10+0= 115 (Totaal: 3133 punten)

Periode:

1 (Totaal: 16 punten)

Rariteiten:

Landen:

1 (Totaal: 49 punten)

https://moviemanjackson.files.wordpress.com/2014/07/de-niro.jpg

Vermakelijke film met een fascinerend concept. Wat als een pilletje je briljant zou kunnen maken?

Visueel was de film ook wel geinig uitgewerkt. Veel geinige effectjes en ook leuk bedacht dat het beeld meer kleur kreeg als Eddie een pil had genomen.

Het verhaal had verder uiteindelijk niet heel erg veel om het lijf. Opzich had dit concept nog wat verder uitgewerkt kunnen worden. Uiteindelijk toch een leuke film die prima wist te boeien.

alexspyforever

• 21517 messages
  • 2328 votes

tbouwh wrote:

alexspyforever mijn eerste échte filmliefde na de kinder-animaties was Lotr, dus die fantasy-liefde delen we wel. Wat dat angst aanjagen in bijvoorbeeld The Conjuring betreft, ik lig daar ook niet wakker van en kan de spanning goed hebben, maar vind het des te intrigerender te zien hoe die spanning precies wordt opgebouwd (filmtechnisch). Camerawerk in die film vind ik echt van grote klasse. Overigens ben ik ook geen liefhebber van TBWP, wél een bizarre hype geweest zeg. Dat verhaal zal iedere filmliefhebber inmiddels wel kennen.

Denk dat wat dat spanning opbouwen betreft ook wat minder binnen mijn interessegebied ligt of ben ik die fase een beetje gepasseerd. Getuige hiervan is mijn liefde voor HG Lewis gore filmpjes waar je meteen weet waar je aan toe bent. Noem ze guilty pleasures want eigenlijk ben ik niet zo een gorehunter. Maar de trage opbouw bij The Innocents en The Others vind ik dan wel een pluspunt omdat ze daarbij niet enkel spanning opbouwen maar vooral verhaal vertellen, karakters uitdiepen, het mysterie ontrafelen de kijker laten meedenken. Films als Conjuring en Insidious bieden die mogelijkheid niet. Alles wordt ons voorgekauwd en uitgespeld. We moeten enkel doorslikken. Dat is natuurlijk kort door de bocht van mij, maar zo ervaar ik het dus wel. Uiteindelijk wordt er weinig tot de verbeelding overgelaten.

BWP heeft de hype te danken aan het feit dat internet nog niet zo ingeburgerd was en ze dat broodje aap verhaal dat het echt zou zijn gebeurd tijdens de eerste maanden kunnen uitbuiten. Maar zelfs al zou het echt zijn geweest ik twijfel er aan of de nabestaanden zoiets zouden hebben toegelaten. De film zou ook nooit zo een populaire status hebben gekregen denk ik als mensen echt hebben moeten sterven voor een film. Maar toch blijft het bizar dat er toch nogal mensen in getrapt zijn in het begin. De ene noemt eht briljante marketing, ik noem het nogal laag. Het resultaat is dan wat mij betreft een goedkoop wanproduct geworden dat ik enkel heb gekeken omdat het toch zo eng en realistisch en vernieuwend moest zijn. Niets van dat alles. Found footage bestond al, eng is subjectief, realistisch nou blijf jij constant filmen wat er ook gebeurt? Dat het voor een boel anderen wel werkte is mooi, maar het blijft een film ofwel hou je ervan ofwel vind je het zooi, weinig middenweg hier.

Oh ja ik ben toch nieuwsgierig naar Ledger als The Joker, welke film raad je mij dan aan?

baspls

• 4118 messages
  • 1673 votes

alexspyforever wrote:

Oh ja ik ben toch nieuwsgierig naar Ledger als The Joker, welke film raad je mij dan aan?

The Dark Knight van Christoper Nolan neem ik aan (dat is de enige film met Ledger als de Joker)

Batman Begins en The Dark Knight Rises zou je ook nog kunnen kijken, maar persoonlijk vind ik TDK toch behoorlijk boven de andere twee uitstijgen, wacht maar af wat Tim vind.

baspls

• 4118 messages
  • 1673 votes

#27 Howards End (1992)
Verenigd Koninkrijk
140 minuten
FTV
150 stemmen

140+10+5= 155 (Totaal: 3288 punten)
Periode:
1 (Totaal: 17 punten)
Rariteiten:
Landen:
2 (Totaal: 51 punten)

https://media.baselineresearch.com/images/92285/92285_full.jpg

De film verhaalt over de zusters Schlegel. Helen wordt afgewezen door de jongste zoon van de Wilcox-familie, Margaret blijft echter bevriend met Mevrouw Wilcox. Een tijdje na de dood van mevrouw Wilcox vraagt meneer Wilcox Margaret ten huwelijk. Helen wil dat meneer Wilcox het arme koppel Bast helpt en zorgt voor nogal wat commotie in de familie...

Emma Thompson zette een leuke Margaret neer, haar positiviteit deed me een beetje aan mijn moeder denken. Daarnaast ook Anthony Hopkins (in een totaal andere rol als Hannibal Lecter) en een jonge Helena Bonham Carter voor de Tim Burton-films.

Ondanks dat het zo'n lange film was voelde het tempo soms wat te gehaast aan. Bepaalde dingen lijken zo heel plotseling te gebeuren, bijvoorbeeld Mr. Wilcox die met Ms. Schlegel wil trouwen. Het huis Howards End was als het ware een MacGuffin. Het verhaal speelt zich er nauwelijks en we krijgen het interieur niet eens volledig te zien, maar toch speelt het een beslissende rol in het verhaal.

De film was weer prachtig opgenomen. Heerlijke Britse setting met upper-class-taferelen die doen denken aan vroege Hitchcock's zoals Rebecca. Ook erg mooie muziek van Richard Robbins.

Hoewel Howards End het zeker wint qua sfeer, was The Remains of the Day toch wat sterker qua inhoud. Bovendien kwamen Hopkins en Thompson daarin ook beter tot hun recht. Howards End voelt meer aan als een subliem geschoten soap. Desalniettemin weer heerlijk ontsnapt aan het heden met dit mooie kostuumdrama van James Ivory.

GoodOldJack

• 1339 messages
  • 4625 votes

#3 Jack Reacher: Never Go Back (2016)

Verenigde Staten

118 minuten

FTV

Degelijke actiefilm met een goede Cruise, een best goede Cobie Smulders en een paar leuke booswichten. Verhaal niks bijzonders maar degelijk. Actiescènes evenzeer goed zonder meer. Maar wat een ongelooflijk slechte actrice is die Danika Yarosh seg, met gemak de slechtste acteerprestatie die ik dit jaar gezien heb. En dan heb ik het niet eens over de domme keuzes die de schrijvers haar laten maken maar echt puur of haar acteerprestaties, heb ze wel is beter zien acteren in een schooltoneel van de lagere school.

#4 Hail, Caesar! (2016)

Verenigd Koninkrijk

106 minuten

FTV

Gang_Star

• 6837 messages
  • 3401 votes

alexspyforever wrote:

Dat is inderdaad zoals Bas al meldde The Dark Knight van Christopher Nolan. Ledger is daar fenomenaal in zijn rol van the Joker. Maar buiten dat is The Dark Knight waarschijnlijk zelfs de beste superhelden film ooit gemaakt. Ik kan in ieder geval geen superhelden film bedenken die beter is.

scorsese

• 13158 messages
  • 11070 votes

#61 The Big Chill (1983)

105 min

FTV

<250 stemmen

Verenigde Staten

Algemeen klassement

7263 + 105 + 10 + 5 = 7383

Periode klassement

25 + 1 = 26

Landen klassement

97 + 1 = 98

Rariteiten klassement

7

Redelijke film over een aantal oude schoolvrienden die elkaar weer zien nadat één van hen zelfmoord heeft gepleegd. De personages op zich zijn wat clichématig, maar als groep worden ze wel goed neergezet. Aardige dialogen, maar er wordt te weinig echt gezegd. De film heeft een nostalgisch tintje, voornamelijk door de heerlijke soundtrack. De cast bestaat louter uit bekende namen.

alexspyforever

• 21517 messages
  • 2328 votes

#66. Warlock (1989)
103 minuten - FTV - <250
USA

Algemeen: 103 + 10 + 5 (Totaal: 6160 punten)
Periode: 1 (Totaal: 42 punten)
Rariteiten: 0 (Totaal: 65 punten)
Landen: 1 (Totaal: 75 punten)

http://horrornews.net/wp-content/uploads/2012/03/Warlock-1989-movie-9.jpg

Dit is totaal geen horror, fantasy op het niveau van een familiefilm. Het begon nochtans veelbelovend met een afgekapte vinger en afgebeten tong maar gaandeweg ontwikkelt er zich een vrij saai verhaaltje en karakters met weinig diepgang. Er zit wel een goede vaart in, maar dit is toch allemaal te goedkoop om te blijven boeien voor een uur en 3 kwartier.

alexspyforever

• 21517 messages
  • 2328 votes

Kondoro wrote:

#10 - Predator 2 (1990)

Verenigde Staten

Actie / Sciencefiction

108 minuten

>250 (1072 stemmen)

FTV

5 + 108 + 1016 = 1129 punten totaal

(afbeelding)

Recensie.

Onbewust heb je er mij aan herinnerd dat ik het origineel hiervan nog moet zien. Deze net als The Dark Knight gaan nog op de kijklijst voor augustus. Dank ook aan baspls en Gang_Star voor de overtuiging.

Gang_Star

• 6837 messages
  • 3401 votes

#26 The Adventures of Ford Fairlane (1990)

Verenigde Staten

Actie / Komedie

104 minuten

81 stemmen

FTV

Renny Harlin, als ik die naam hoor schiet Die Hard 2 meteen door het hoofd. Maar ook films als The Long Kiss Goodnight, 12 Rounds, Deep Blue Sea en Mindhunters zijn vermakelijke films van deze regisseur en een actiefilm van hem ligt mij vaak best goed. Deze The Adventures of Ford Fairlane heb ik dus ook maar een kans gegeven, ondanks dat ik niet overtuigd was van het verhaal.

Het verhaal vond ik dan ook matig. Het hoofdpersonage Ford was erg irritant met de constante voice over. Zuzu was eveneens een vervelende factor en de film legt wat mij betreft de nadruk iets te vaak op de humor. Deze humor is flauw, heel erg flauw en ik kon er echt niet om lachen. Robert Englund speelt nog een redelijke rol als één van de badguys wat ik op zich best kon waarderen. Veel heeft The Adventures of Ford Fairlane echter niet te bieden en is het vooralsnog voor mij één van de grootste tegenvallers in het oeuvre van Renny Harlin.

Woland

• 4796 messages
  • 3815 votes

#35. The Abyss (1989)
Verenigde Staten
FTV, 139 minuten

https://www.moviemeter.nl/images/cover/0/674.300.jpg?cb=1383515775

Ook ik sta wel een beetje te kijken van alle positieve verhalen die ik hier zie staan, behalve van de bovenbuurman. De special effects zijn best aardig, en het acteerwerk is best okee hoor, maar verder zie ik hier toch vooral een veel te lange, behoorlijk langdradige typische Hollywood-scifi in. Natuurlijk geeft de onderwatersetting wel wat extra cachet, en is het ook weer eens wat anders om onder water aliens tegen te komen in plaats van op het land. Op geforceerde wijze worden de bad guys het verhaal ingebracht en zit er natuurlijk een gescheiden koppel aan boord die diep van binnen natuurlijk toch nog wel van elkaar houden, en elke keer wordt er in het script weer opzichtig gezocht naar een excuus om weer wat actie en spektakel te genereren. Dus volgt er om de tien minuten weer een (bijna-)ongeluk waarna alles (grotendeels) uiteindelijk net weer op z'n pootjes belandt, niet een, maar gewoon twee bijna-doodervaringen waarbij de hoofdpersonen op miraculeuze wijze overleven, komen er allerlei onderwaterachtervolgingen, ruzies en gevechten, noodexpedities naar buiten die net weer goed gaan. En af en toe komen de aliens weer even buurten zodat er wat special effects getoond kunnen worden. Ik ben blij dat ik niet voor de Director's Cut ben gegaan, dan had ik nog een half uur naar dit Hollywood-spektakel-geneuzel moeten kijken. Ik wou eerst nog voor de twee sterren gaan vanwege de toch wel fraaie effecten en de af en toe aanwezige spanning, maar met een lengte van 140 minuten haalt James Cameron er weer een half puntje af. 1.5*

GoodOldJack

• 1339 messages
  • 4625 votes

#5 After the Sunset (2004)

Verenigde Staten

100 minuten

FTV

Mooie omgeving, mooie vrouwen en twee topacteurs met Brosnan en Harrelson maar verder is het niet al te geweldig.

U96

• 731 messages
  • 762 votes

https://www.moviemeter.nl/images/cover/0/43.jpg?cb=1427548276

The Talented Mr. Ripley (1999) - MovieMeter.nl

V.S.

Thriller/drama

139 minuten

FTV

>250 stemmen (1865)

IMDb 7,3/10

https://www.moviemeter.nl/images/cover/94000/94007.jpg?cb=1494741845

Suite Française (2014) - MovieMeter.nl

U.K./Frankrijk/Canada/Belgie

Drama

107minuten

FTV

<250 stemmen (214)

IMDb 6,9/10

https://www.moviemeter.nl/images/cover/12000/12316.jpg?cb=1380796111

Carandiru (2003) - MovieMeter.nl

Brazil/Argentinie/Italie

148minuten

FTV

<250punten (201)

IMDb 7,6/10

https://www.moviemeter.nl/images/cover/0/569.jpg?cb=1365591531

Mean Streets (1973) - MovieMeter.nl

U.S.

Misdaad/Drama

112 minuten

FTV

>250stemmen (883)

IMDb 7,4/10

U96

• 731 messages
  • 762 votes

https://www.moviemeter.nl/images/cover/4000/4871.jpg?cb=1382428293

Meisje (2002) - MovieMeter.nl

België / Nederland

Drama / Romantiek

91 minuten

FTV

<250stemmen (182)

IMDb 6,5/10

Gang_Star

• 6837 messages
  • 3401 votes

#27 Sword of Vengeance (2015)

Verenigd Koninkrijk

Actie

87 minuten

44 stemmen

FTV

IMDb score 4,4 (Turkey)

Sword of Vengeance bewandelt een matig verhaal waar het nogal aan karakterontwikkeling scheelt en wat een apart kleurenfilter heeft. Een film die dankzij de vele (brute) actiescènes, de sfeer en de locaties nog uiteindelijk een stuk beter is dan verwacht, maar waar door tegelijkertijd ook teveel herhaling qua actiescènes de film toch nog wat eentonig begint te worden en begint te vervelen.

Night's Watch

• 1212 messages
  • 1200 votes

#34 Manhunter (1986)

VS

119 Minuten

FTW

>250

Algemeen klassement

4248 + 119 + 10 = 4377 punten

Periode klassement

21 punten

Landenklassement

51 + 1 = 52

https://images-na.ssl-images-amazon.com/images/M/MV5BMTg0YTU5OTUtMDkwMy00NzZlLWE3MzYtOTFlZjJjNjM1YzZmXkEyXkFqcGdeQXVyNTA1NDY3NzY@._V1_.jpg

Zo'n typische film die je het gevoel geeft dat je naar een goede film zit te kijken. Een goede film is Manhunter zeker, ik had ook niet anders verwacht van Mann. De muziek is een absoluut hoogtepunt in de film, net William Petersen die Will Graham erg sterk speelt. Na de Hannibal nu voor het eerst gezien te hebben mijn favoriet van de reeks.

#35 The Silence of the Lambs (1991)

VS

118 Minuten

FTW

>250

Algemeen klassement

4377 + 118 + 10 = 4505 punten

Periode klassement

21 punten

Landenklassement

52+ 1 = 53

https://qzprod.files.wordpress.com/2016/02/silenceofthelambs.png?w=1600

The SIlence of the Lambs is de film waar ik de hoogste verwachtingen bij had, deze heeft de film niet geheel kunnen waarmaken. Het is een sterke film maar niet zo verbluffend als dat ik had verwacht. De rollen van Hopkins en Foster zijn zeker noemenswaardig maar kunnen de film ook niet 'datgene' geven waar ik op zat te wachten. Kleine tegenvaller, misschien eens herzien met minder hoge verwachtingen.

#36 Hannibal (2001)

VS

131 Minuten

FTW

>250

Algemeen klassement

4505 + 131 + 10 = 4646 punten

Periode klassement

22 punten

Landenklassement

53+ 1 = 54

https://content.propstore.com/auction/gregcannom/listings/lot114/img08.jpg

Fantastisch hoe Hopkins in deze film de rol in Lecter in het 'wild' neerzet, hij zet het personage perfect neer. De welgemanierde maar mysterieuze man inclusief bijpassende stem. Julian Moore neemt het stokje prima over van Foster. De film heeft, zeker in het laatste half uur, wat meer scenes die ik zou verwachten in een reeks films rond Hannibal, tot mijn verbazing was er van zijn gruweldaden weinig te zien in pakkenbeet zes uur aan film.

#37 Red Dragon (2002)

VS

124 Minuten

FTW

>250

Algemeen klassement

4646 + 124 + 10 = 4780 punten

Periode klassement

22 punten

Landenklassement

54 + 1 = 55

https://wheresthejump.com/wp-content/uploads/2016/10/red-dragon-2002-2.jpg

Degelijke remake degelijke score, drieënhalve ster. Voornamelijk te danken aan de cast. Een blonde Norton is even wennen maar hij speelt zijn rol sterk, ook Hopkins speelt weer een fijne Hannibal. De bijrollen voor Watson, hoffman en Ralph Fiennes zijn een fijne toevoeging aan de film.

Hannibal Rising (2007) sla ik over, ik ben bang dat het afbreuk doet aan het personage dat Hopkins in drie films heeft weten neer te zetten.

U96

• 731 messages
  • 762 votes

https://www.moviemeter.nl/images/cover/471000/471254.jpg?cb=1472246188

Morgan (2016) - MovieMeter.nl

V.S.

Thriller/SF

92minuten

FVT

>250stemmen (181)

IMDb 5,8/10

naar mijn mening vrij sterke thriller met enkele horrorelementen, een groep wetenschappers creëeren een nagenoeg perfecte kunstmatige mens morgan genaamd, Morgan evolueert pijlsnel tot een superslimme vrouw, met alle menselijke emoties die een mens bezit, of toch niet? op een dan word Morgan door de firma, die haar heeft gecreëerd geëvalueerd of ze wel of niet in leven mag blijven. 3,5*

alexspyforever

• 21517 messages
  • 2328 votes

#67. Heat of Madness (1966)
82 minuten - FTV - <250
zwart/wit
USA

Algemeen: 82 + 10 + 5 = 97 (Totaal: 6257 punten)
Rariteiten: 1 (Totaal: 66 punten)
Landen: 1 (Totaal: 76 punten)

https://www.movieposter.com/posters/archive/main/104/MPW-52111

Als ik deze film als een puur drama moet beoordelen is het goed. Het acteerwerk is veel beter dan wat we van films met het Something Weird label gewoon zijn. Vooral Kevin Scott als de fotograaf die langzaam aan waanzinnig wordt speelt een overtuigende rol. Helaas met een plot als deze verwacht men rauwe exploitatie. Dat is hier duidelijk veel te tam. Ook op veel naakt moet je niet hopen, dat wordt eigenlijk minder terwijl het geweld dan wel escaleert, nogal een wanverhouding. Ook het verhaal is eigenlijk te simpel om 80 minuten te kunnen vullen. Er zijn gewoon teveel dialogen waarbij er wordt geruziet en uiteindelijk ken je de karakters op het einde nog niet veel beter. Tijd die beter in echte exploitatie had kunnen worden gestoken. En misschien ook een geloofwaardigere relatie opbouwen tussen John en Susan die eigenlijk meteen verliefd worden door samen dingen te doen getoond via een montage. Ook de rol van Jennifer Laird als Susan is gewoon te ongeloofwaardig. Ondanks zoveel signalen bleef ze toch steeds in de liefde geloven hoewel er nauwelijks momenten zijn na het begin dat hij aardig is voor haar. Met een beter script had dit een prima film kunnen opleveren.

Guest

Let op: In verband met copyright is het op MovieMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.