• 177.954 movies
  • 12.204 shows
  • 33.972 seasons
  • 646.938 actors
  • 9.370.914 votes
Profile

Vrije filmchallenge

alexspyforever

• 21517 messages
  • 2328 votes

En de Belgskes ze plaatsen zich toch als eerste Europees land voor het WK voetbal

Woland

• 4796 messages
  • 3815 votes

American Gangster (2007)
Verenigde Staten
FTV, 157 minuten

https://www.moviemeter.nl/images/cover/39000/39302.300.jpg?cb=1362999227

Het valt me na alle hallelujah-verhalen en het hoge gemiddelde toch een beetje tegen. Natuurlijk is het een solide gemaakte film, met prima acteerwerk en redelijk wat actie, maar bijzonder was het nergens. American Gangster neemt alle standaardingredienten van de gangsterfilm, warmt ze een beetje op, en doet er daarna weinig verrassends of vernieuwends mee. Een gewelddadige opkomst met natuurlijk een paar staaltjes bruut machtsvertoon om hun positie te consolideren, een paar hulpjes/familie waar het geld en het prestige ze naar het hoofd stijgen, een eigen drugsconnectie, het gentleman-gedrag naar zijn zeer naaste familie, een onorthodoxe Dirty Harry achtige politieagent die door zijn superieuren niet geloofd wordt maar wiens vasthoudendheid toch vruchten afwerpt ik heb het allemaal al zo vaak langs zien komen. Natuurlijk, het is goed neergezet met ook wat sterke actiescenes, maar ik vond het uiteindelijk maar matig interessant. Een voldoende kan er nog wel af, maar daar houdt het ook wel mee op wat mij betreft. 3.0*

joolstein

• 10828 messages
  • 8911 votes

Meer films kijken zit ervoor mij ook niet meer in! En hoe kan je beter afsluiten dan met een film die aansluit bij de volgende challenge. Een anthologie met hedendaagse "Horror"-regisseurs.

#86 The ABCs of Death (2012)

Verenigde Staten

123minuten

FTV

< 250 (229 stemmen)

Rariteiten: Turkey

Puntenberekening : 9779 +123+10+5 = 9917 punten

https://www.moviemeter.nl/images/cover/83000/83464.300.jpg?cb=1478946442

Als geheel is ABC zeker geslaagd, het concept van 26 korte filmpjes, die ieder een letter van het alfabet vertegenwoordigen is erg leuk. Ook is duidelijk de diversiteit van de regisseurs (en horrorfilms) te zien, wat het wel zo prettig maakt. Iets wat zowel de kracht als ook de zwakte kan zijn van dit soort films. Voor mij werkt het altijd goed! Opvallend was ook het groot aantal regisseurs dat niet Amerikaans was. Natuurlijk heeft ieder zijn eigen favorieten en naast enkele missers, zijn er ook gelukkig een groot aantal toppers. Hieronder mijn bevindingen:

A van Apocalyps:

Pracht openingsfilmpje van Nacho Vigalondo Horror op een romantische toer.

B van Bigfoot

van Adrian Garcia Bogliano combineert een egoïstische moeder met de boeman. Doeltreffend verhaaltje.

C van Cycle

Tegenvallend filmpje van de Chileense filmmaker Ernesto Diaz Espinoza die wel goed heeft gekeken naar Vigalondo’s Timecrimes.

D van Dog Fight

van Marcel Sarmiento is wat tegenvallend met als thema dierenliefde.Zag er wel mooi uit!

E van Exterminate

van Angela Bettis is een Cronenberg- light met Arachnofobie. Nogal tam.

F van Fart

van Noboru Iguchi is het enige luchtige filmpje maar niet echt heel goed.

G van Gravity

van Andrew Traucki Filmpje wat ik totaal niet snapte of dat totaal was mislukt

H van Hydro-Electric Diffusion

van Thomas Cappelen Malling. Met een nazi-poes die een striptease-act opvoert voor een vliegeniers-buldog. Erg mooi gemaakt, al snapte ik niet helemaal de bedoeling.

I van Ingrown

van Jorge Michel Grau is zonder veel uitleg toch schokkend genoeg. Schitterend!

J van Jidai-Geki

van Yudai Yamaguchi Leuke onderbroekenlol met een man die Seppuku pleegt.

K van Klutz,

van Anders Morganthaler. Animatiefilmpje over poep, vooral flauw en kinderlijk.

L van Libido

van Timo Tjahjanto is vooral voor doorgewinterde horrorfan. Grandioos !

M van Miscarriage

Dit belabberd kort filmpje van Ti West stelt vooral te teleur. Een creatieve dip?

N van Nuptials

van Banjong Pisanthanakun. Een verrassend en schattig filmpje over wat er kan misgaan als je pratende papegaai koopt.

O van Orgasme

van Bruno Forzani and Héléne Cattet is zoals je kan verwachten een prachtig surrealistisch visuele Giallo-wereld. Vrij experimenteel.

P van Pressure

van Simon Rumley zoekt het in sociaal commentaar over hoe ver je als moeder gaat voor je kinderen. Echter schortte het bij mij een beetje aan impact.

Q van Quack

van Adam Wingard is hilarisch en briljant tegelijk!

R van Removed

van Srdjan Spasojevic herbergt Gore in combinatie met celluloid een bizar filmpje.

S van Speed

van Jake West is prachtig. De dood die twee vrouwen achterna zit met uiteindelijk een gave twist.

T van Toilet

van Lee Hardcastle, gemaakt volledig van klei. Erg knap gedaan!

U van Unearthed

van Ben Wheatley is een soort huis- tuin en keuken opname vanuit de ogen van een vampier. Prima werkje!

V van Vagitus (het gehuil van een pasgeboren baby)

van Kaare Andrews. Mooi gemaakte Sf- Dystopie over geboortebeperking met een onvervalste RoBoCop. Voortreffelijk!

W van WTF!

van Jon Schnepp vreemde maar awaar tegenvallend. Zappende potpourri stijl? Inderdaad WTF wat was niet creatief.

X van XXL

van regisseur Xavier Gens was erg goede en misselijkmakende bodyhorror met sociale commentaar op de koop toe! Fantastisch!

Y van YoungBuck

van Jason Eisener haalt het maximale eruit qua soundtrack, camerawerk maar door net iets meer uitleg was de effectiviteit ook beter geweest. Toch zeker niet slecht!

Z van Zetsumetsu

van Yoshihiro Nishimura had eigenlijk WTF moeten heten want inderdaad wat was dit? Gigantische penissen, naakte vrouwen, bloed en erotiek met eten.. wat een heerlijk onzinnigheid was dat. Mooie afsluiter!

Overal is The ABC’s of Death een vermakelijke horrorfilm met ups en downs. En geeft een mooi overzicht van talentvolle regisseurs binnen het horrorgenre.

Collins

• 7282 messages
  • 4306 votes

#55 The Ugly (1997)

Nieuw-Zeeland

93 minuten

FTV

<250

Algemeen Klassement: 93+10+5=108

(Totaal: 6154)

Periodeklassement: 1 + 10 punten voor de jaren 90

(Totaal: 65)

https://www.moviemeter.nl/images/cover/4000/4677.300.jpg?cb=1396951694

Een horrorfilm is het zeker, maar het is niet enkel horror dat de klok slaat. De film heeft naast de horror vooral veel psychologische en dramatische elementen in zich.

Een mooie opbouw en voortgang. In een gesprek tussen psychologe en seriemoordenaar, dat plaats vindt in een slonzige verhoorkamer in de sfeerbepalende setting van een armzalig en naargeestig gekkengesticht, ontstaat een angstaanjagende kijk in het hoofd van de laatste. Door hem zien we moorden gepleegd worden en beleven we de intimiderende factoren die een rol hebben gespeeld bij het ontstaan van zijn moordzucht. Het levert een film op die over de hele lengte een spannende beklemming met zich meedraagt.

De dialoog tussen beide is intrigerend en gaat behoorlijk gedetailleerd in op het vroegere leven van de moordenaar. De dialoog wordt subtiel en minder subtiel visueel begeleid. We worden meegevoerd het verleden in. We beleven mee. Alles dicht op de huid gefilmd waardoor de herinneringen rauw en confronterend binnenkomen. Het voelt indringend en intiem en het smaakt ongemakkelijk.

Het is een somber verhaal, dat door het sombere kleurgebruik extra naargeestig aanvoelt. Geen greintje kans op wat licht in de duisternis.

Veel psychohorror. Maar niet alleen. Er is ook ruimte voor het plastische werk. De moorden leveren behoorlijk wat bloed en een ietsje gore op. Zelfs wat jumpscares.

Fijne film.

Collins

• 7282 messages
  • 4306 votes

Dat was de laatste.

Heb de afgelopen weken mooie films gezien en heb me door deze challenge weer eens wat meer verdiept in de films van enkele decennia geleden. Ook nog een paar goeie tips gekregen die ik zeker ga opvolgen.

Kortom. 't Was leuk.

tbouwh

• 5809 messages
  • 5400 votes

Inderdaad was de registratie van Collins de laatste. Einduitslag komt er straks aan

tbouwh

• 5809 messages
  • 5400 votes

MovieMind wrote:

#61 Innocence (2004)

Frankrijk / België / Verenigd Koninkrijk / Japan

Drama / Fantasy

122 minuten

(FTV)

< 250

122 + 10 + 5 = 137 punten (totaal 7853)

(afbeelding)

Viel behoorlijk tegen, deze kunstzinnige prul!

Ik vind de poster wel erg intrigerend, en de plotomschrijving ook...

alexspyforever

• 21517 messages
  • 2328 votes

tbouwh wrote:

(quote)

Nouja de film is toch op het randje van het pedofiele vond ik.

tbouwh

• 5809 messages
  • 5400 votes

alexspyforever wrote:

(quote)

Nouja de film is toch op het randje van het pedofiele vond ik.

Das minder

TornadoEF5

• 5616 messages
  • 1726 votes

alexspyforever wrote:

En de Belgskes ze plaatsen zich toch als eerste Europees land voor het WK voetbal

We're the best!

tbouwh

• 5809 messages
  • 5400 votes

Met meer deelnemers dan vooraf gedacht is het een leuke challenge geworden in eerste instantie wat gesteggel ('als we alles mogen registreren, wat maakt het dan de moeite'), maar de nevenklassementen genereerden vervolgens voldoende ruimte om de eigen niches op te zoeken en daar ook mee te scoren. Voor een korte(re) challenge is wat meer 'gedwongen' blikvernauwing de volgende keer niet verkeerd, maar als we er langer over doen (zoals nu) werkt dit toch goed

Dank voor jullie deelname allemaal

En wat het algemeen klassement betreft...scorsese zat 'em dicht op de hielen, maar toch leek vanaf het begin al duidelijk dat onze nummer #1 zijn username waar ging maken!

Van harte gefeliciteerd:)

1. moviefreak#1 17593

2. scorsese 14705

3. tbouwh 13580

4. alexspyforever 11637

5. joolstein 9917

6. U96 9705

7. Baggerman 9562

8. Rvdz 9192

9. MovieMind 8689

10. Gang_Star 8314

11. Alathir 7318

12. Night's Watch 7289

13. baspls 7251

14. Woland 6514

15. Collins 6154

16. Zandadder 5660

17. TornadoEF5 4988

18. GoodOldJack 4538

19. EW101 3782

20. Cikx 3216

21. horizons 3028

22. Miszmi 3002

23. Boenga 2705

24. DVD-T 2447

25. jOERI 1892

26. Kondoro0614 1265

27. kaketoe 838

28. Dying Rose 697

29. luukve 145

alexspyforever

• 21517 messages
  • 2328 votes

Ok mijn beurt dan

Eindstand rariteitenklassement

https://s3.amazonaws.com/spoonflower/public/design_thumbnails/0000/1534/v2_Curiosity_Cabinet_Fabric_FINAL_for_Spoonflower_shop_preview.jpg

1. alexspyforever 111

2. moviefreak#1 72 (met 12 stuks kampioen van de silents, met 49 zwart/wit films moet hij enkel mij voor zich dulden met 51, ook 7 films gekeken die niet op imdb staan en 4 turkeys, het is dat ik mijn zinnen had gezet op dit klassement anders had hij dit ook nog gewonnen )

3. joolstein 51 (blijft een open vraag of hij nog hoger had kunnen eindigen als hij niet voor 10 dagen in de onmogelijkheid was om films te kijken toch heel knap 10 silents, 32 zwart-wit en 9 turkeys, ik voel dat hij er op gebrand is om ons allemaal naar huis te kijken in oktober )

4. Woland 32 had ik eerlijk gezegd niet verwacht dat hij voor een hoge plaats zou gaan in dit klassement, had zeker nog meer punten kunnen scoren maar denk dat hij de silents na een tijd beu werd: 10 silents-13 zwart/wit-9 turkeys)

5-6. U96 en Gang_Star 12 (beide heren zijn misschien verrast dat ze precies toch wel van turkeys houden, GS scoorde al zijn punten met turkeys, U96 keek er 11 en 1 Z/W)

7. EW101 10 (er zijn slechts 4 users die de 4 tabellen met een cijfer hoger dan 0 wisten te vullen en hij is er 1 van; 1 silent, 1 zwart/wit, 6 turkeys en 1 film niet op MM)

8. scorsese 9 (denk dat hij dit klassement eerder als een leuke toevoeging zag, eigenlijk wel grappig dat hij vooraf aangaf dat hij misschien niet zo actief ging zijn maar de filmmicrobe is te sterk denk ik: 1 silent, 6 zwart/wit, 2 turkeys)

9-11. tbouwh, Baggerman en baspls: bas is de 4de die alle tabellen vulde met 4 zwart/wit, 1 silent, 1 turkey en 1 niet op MM. Had het nog langer geduurd hij had nog zoveel rariteiten, ach ja er is zoveel te zien en zo weinig tijd maar wel nog een lang leven voor je Baggerman keek 5 zwart/wit en zelfs 2 niet op MM waarvan hij een van de 2 (of allebei?) zelf toevoegde aan MM, ik had hem hier eigenlijk nog bonuspunten voor moeten geven. tbouwh voor zoveel films gezien te hebben opvallend lage score eigenlijk: 5 zwart/wit, 1 silent, 1 turkey)

12. MovieMind 6 (niet slecht voor een eerste challenge: 3 zwart/wit, 1 silent (al was dat blijkbaar niet de bedoeling) en jawel maar liefst 2 turkeys)

13. Collins 5 (ook een debutant, 4 zwart/wit en 1 turkey)

14-15. DVD-T en Alathir 4 (DVD-T pakte 3 zwart/wit en 1 silent mee, gezien zijn betrekkelijk lage aantal films toch goed. Alathir keek wel best veel maar niet zo veel rariteiten nochtans 1 turkey waardeert hij wel heel erg 2 turkeys, 2 zwart-wit)

16-17. horizons en Zandadder 3 (horizons keek 3 turkeys, Zandadder 2 turkeys en 1 zwart/wit)

18-22. Cikx, GoodOldJack, jOERI, Night's Watch en TornadoEF5 2 (2 zwart/wit van Cikx, NW en Tornado; 2 turkeys van joeri; 1 zwart/wit en 1 turkey van Jack)

23-24. Dying Rose en Rvdz (dit duo keek elk 1 turkey, vooral Rose was hier niet zo blij mee aanvankelijk maar dat zijn de regels van het spel

25-29. Boenga, kaketoe, luukve, Miszmi en Kondoro0614 0 (dit 5-tal voelt zich duidelijk veel te goed voor het wondermooie van rariteiten, barbaren )

MovieMind

• 6943 messages
  • 0 votes

tbouwh wrote:
Vond ik ook (mooie poster zelfs), maar je zit twee uur lang naar een meisjesschool te kijken voorzien van wat mystiek. Je moet volgens mij zelf een interpretatie aan de film geven (net zoals bij Lynch, maar niet zo diep) waarbij je op sommige vragen geen antwoord krijgt.

Zoals ik het interpreteerde was dat het ging over gestorven meisjes die in een soort van schemerzone moeten wachten en hun beste beentje moeten laten zien om op het eind in de hemel toegelaten te worden, maar dat kan ik compleet verkeerd zien natuurlijk . Verder vond ik het maar een bedenkelijke film in de zin van 'dat bepaalde akelige mannetjes van deze film wel eens een natte droom zouden kunnen krijgen, want het leek een waar pedofielenparadijs'.

De onschuld (innocence) haal je wel uit de film en visueel is het bijna net zo mooi als de poster, samen met een eigen interpretatie en het mysterieuze kunnen sommige er lyrisch over zijn.

Maar die uitwerking had het niet op mij, vandaar kunstzinnige prul.
Achteraf mischien een te snel en nors oordeel, want het is subjectief natuurlijk.
Slecht is de film absoluut niet want de film is apart en heeft wel een bepaalde kwaliteit.

Dat sommige er meer in zien dan wat ik erin zag kan ik wel begrijpen, zou het je daarom ook niet afraden de film te kijken. Ben eigenlijk wel benieuwd wat jij ervan vind mocht je hem gaan kijken.

Miszmi

• 3240 messages
  • 598 votes

alexspyforever, hahaha ik zal niet zeggen dat ik me te goed voel voor het rariteitenklassement, maar wist vooraf inderdaad al dat ik daar niet aan mee zou doen. Ik hou het liever bij dingen dat ik ken en wijk daar niet zo snel vanaf. Daarom ook in het landenklassement weinig gescoord, ook hier hou ik het vooral op Engelstalige films met af en toe een uitschieter naar Nederlands. Ik hecht ook veel waarde aan een cijfer, als een cijfer op MM (en IMDb) heel laag is en de recensies ook niet positief zijn, sla ik de film standaard over. Als een film weinig stemmen heeft, wil ik hem nog wel eens proberen. Het stemgemiddelde zegt overigens niet altijd iets, ik heb ook vaak genoeg gehad dat een film (zeer) goed werd beoordeeld, maar dat ik daardoor een te hoog beeld van de film had geschetst en deze dus toch tegenviel. (500) Days of Summer en Seven Pounds zijn daar recente voorbeelden van. Toch zal ik niet snel van mijn normale patroon afwijken. Ik heb het tijdens de vorige challenge wel geprobeerd, met bijvoorbeeld zwart/wit films en zelfs een silent, maar dit trok mij absoluut niet aan.

Iedereen die heeft meegeholpen aan de challenge, bedankt! Het is best veel werk om alles bij te houden, laat staan voor zo'n lange tijd!

MovieMind

• 6943 messages
  • 0 votes

tbouwh wrote:

9. MovieMind 8689

Niet verwacht, maar zeer tevreden met een subtop positie in het algemeen klassement.

Dank voor jullie deelname allemaal
Jij ook bedankt!

MovieMind

• 6943 messages
  • 0 votes

alexspyforever wrote:

12. MovieMind 6 (niet slecht voor een eerste challenge: 3 zwart/wit, 1 silent (al was dat blijkbaar niet de bedoeling) en jawel maar liefst 2 turkeys)

Ja, ook hier tevreden met een positie net boven de middenmoot. Niet dat ik competitiegevoel had, maar wel leuk dat ik eens een challenge heb meegedaan. Denk dat ik in de horrorchallenge ook deel ga nemen, hoewel ik daar waarschijnlijk de sluitpost zal zijn.

Jij ook bedankt voor de organisatie!

tbouwh

• 5809 messages
  • 5400 votes

MovieMind ik heb het spoilerstukje nog even gepasseerd, want ik wil 'em nog wel een keer zien. Mystiek in films trekt me vrijwel altijd, en als ik je korte meningen bij o.a. Lost Highway heb gezien, ben ik denk ik vrijwel altijd wel een grotere liefhebber van films die interpretatie het exclusieve domein van de kijker maken. Niet voor niets is Lynch m'n favoriete regisseur

alexspyforever

• 21517 messages
  • 2328 votes

MovieMind wrote:

(quote)
Ja, ook hier tevreden met een positie net boven de middenmoot. Niet dat ik competitiegevoel had, maar wel leuk dat ik eens een challenge heb meegedaan. Denk dat ik in de horrorchallenge ook deel ga nemen, hoewel ik daar waarschijnlijk de sluitpost zal zijn.

Jij ook bedankt voor de organisatie!

Bedankt. Ja, sommige zijn best wel competititief ingesteld. Ik was er vooral op gebrand om de rariteiten te winnen. Landenklassement en periode had ik mijn zinnen niet op gezet. In het begin deed ik nog wel mee voor een plaats in de top 3 in het algemeen klassement maar uiteindelijk kan ik niet op tegen de 3 users die voor mij eindigden. Ik zou daarvoor niet enkel veel (dat is niet echt een probleem zoals je kan zien) maar ook nog eens langere films moeten kijken en dat laatste is iets wat ik veel minder zie zitten. Dat is misschien ook een reden dat ik eerder voor oudere films kies. Maar zelfs als ik vakantie zou hebben en moest me van niets iets aantrekken dan nog zou ik niet al mijn tijd steken in het kijken van films.

Ik zou een horrorchallenge best kunnen winnen als ik mij er echt op toeleg al zal joolstein ongetwijfeld hetzelfde denken

Maar ik kan je nu al zeggen dat de horrorchallenge niet gericht is op punten, het is vooral het creëren van een horrorsfeertje tot de hoogdag van de horror Halloween. Ik vind het altijd leuk om te zien de verschillen tussen de verschillende users wat ze kijken want het horrorgenre heeft zoveel subgenres. Ik vind het ook altijd leuk om te zien als mensen uit hun comfortzone willen gaan (iets wat ik zelf ook altijd als een leuke uitdaging zie). Nu goed van harte welkom uiteraard

Maar ook een veelkijker als ik gaat het deze maand kalmer aan doen met filmkijken

Miszmi je weet uiteraard dat je mijn opmerking van barbren niet serieus moet opnemen, al had ik zo een gevoel dat ik van jou een reactie zou krijgen

Dat onze smaken grondig verschillen maakt allemaal niet uit, feit is dat je er zoals bijna altijd weer bij bent. Je zegt nu wel van ja ik weet nog niet hoe dat in oktober gaat zijn, maar ik ken jou je gaat zeker proberen films mee te pikken. Ik zou zelfs niet durven om jou niet te taggen hiervoor

Gang_Star

• 6837 messages
  • 3401 votes

Ondanks mijn bedenkingen naar aanleiding van eerdere challenges, een positief gevoel gehouden over deze challenge. Waarvoor dank aan een ieder.

Onverwachts een 10e plaats, met dank vooral aan mijn vakantie waarin ik eindelijk weer eens wat tijd had om films te kunnen kijken. Desondanks stond mijn deelname los van al die scores.

alexspyforever wrote:

5-6. U96 en Gang_Star 12 (beide heren zijn misschien verrast dat ze precies toch wel van turkeys houden, GS scoorde al zijn punten met turkeys,

Ik vermoed dat het voornamelijk actiefilms zijn. Ik ben geregeld ook niet eens met films die hoog scoren. Zo vond ik bijvoorbeeld films als the badabook of babadook (weet niet hoe je dat schrijft) en don't breath tegenvallend en Rings juist wel vermakelijk , maar die bleek een voor mij onverwachte turkey. Dus ik laat een tegenvallende score mij in het algemeen ook niet afschrikken.

joolstein

• 10828 messages
  • 8911 votes

Eindstand periode-klassement

https://media.feestbeest.nl/catalog/cache/360/category/1393/resized/jaren_20-90.1490986823.jpg

Ook hier was moviefreak#1 een geduchte tegenstander. Waar ik een zware dobber aan had! Verrassend op derde plaats is Woland! alexspyforever en scorsese waren in een heuse tweestrijd voor de vierde -vijfde plaats, die uiteindelijk beslecht werd door alex. tbouwh schoof op de laatste dagen stiekem daar tussen en haalde zo de vijfde plaats. Wat scorsese deed terug zakken naar de zesde. Collins, baspls, Baggerman en MovieMind sluiten de top 10 en waren een constante factor.

Ondanks dat het veel werk was, vond ik het ook leuk om te doen. Deelnemers dank je wel voor de deelname jullie waren top!

De cijfers:

01 joolstein 165/86

02 moviefreak#1 150/159

03 Woland 89/61

04 alexspyforever 78/124

05 tbouwh 70/115

06 scorsese 65/121

07 Collins 65/55

08 baspls 38/60

09 Baggerman 37/72

10 MovieMind 34/68

11 Gang_Star 33/75

12 TornadoEF5 33/40

13 Rvdz 32/77

14 Night's Watch 31/53

15 Alathir 25/56

16 U96 24/76

17 Cikx 19/25

18 Zandadder 18/46

19 EW101 18/34

20 Miszmi 18/26

21 GoodOldJack 16/33

22 Boenga 14/25

23 DVD-T 14/22

24 jOERI 12/14

25 horizons 10/24

26 Kondoro0614 8/11

27 kaketoe 6/7

28 Dying Rose 4/6

29 luukve1/1

alexspyforever

• 21517 messages
  • 2328 votes

joolstein volgens mij heb je een registratie van mij niet meegeteld waar ik nog een punt scoor en 10 extra voor het decennium 1970-79, ik kom volgens mijn eigen berekeningen op 78 uit en heb in totaal 124 films gezien. Nu goed heel veel maakt die eindpositie me niet meer uit hoor 4 of 5 ben er tevreden over. Proficiat met je overwinning hier ondanks je afwezigheid voor een tijdje.

joolstein

• 10828 messages
  • 8911 votes

alexspyforever wrote:

Ik zou een horrorchallenge best kunnen winnen als ik mij er echt op toeleg al zal joolstein ongetwijfeld hetzelfde denken

Ik wilde het rustig houden deze horrorchallenge. Elke dag één, al zal het tijdens de nachtdiensten iets uitlopen. Het blijft natuurlijk mijn favoriete genre. Waar ik zonder challenge veel in kijk.

Volgens mij heb je een registratie van mij niet meegeteld waar ik nog een punt scoor en 10 extra voor het decennium 1970-79, ik kom volgens mijn eigen berekeningen op 78 uit en heb in totaal 124 films gezien.

Oh wat gek, maar ik duik daar dan nog even in! Je hield het zelf altijd goed bij dus moet het kloppen!

MovieMind

• 6943 messages
  • 0 votes

joolstein wrote:

10 MovieMind 34/86

Heb films voor de voet gekeken en eigenlijk geen rekening gehouden met de decennia's. Verrassend en gelijkertijd tevreden met de positie in het eindklassement. Kleine opmerking, het is 68 ipv 86.

Bedankt voor je inzet!

TornadoEF5

• 5616 messages
  • 1726 votes

joolstein

Wat betekent cijfer 1 en cijfer 2?

33/28, wat betekent dat?

joolstein

• 10828 messages
  • 8911 votes

TornadoEF5 wrote:

joolstein

Wat betekent cijfer 1 en cijfer 2?

33/28, wat betekent dat?

33/40 hoort dat te zijn gescoorde punten en aantal gekeken films.

Tijdens je laatste registratie had je de jaren 2000 gecompleteerd hier kreeg je 10 punten extra.

alexspyforever

Ook jij had gelijk! Ik had het getal niet aangepast in Exel. die stond op 9 ipv 20

MovieMind

In jou geval waren het kromme vingers denk ik!

Sorry Had beter even kunnen wachten tot vanavond Toen ik aan de puntentelling begon was ik net uit mijn bed. Door het korte slaapje zaten mijn ogen schijnbaar nog dicht! Exel telde automatisch de punten op dus de puntentelling klopt wel. Mits ik mijn ogen goed open niet dicht heb zitten.

Woland

• 4796 messages
  • 3815 votes

Ha, efficiënt de decennia volgemaakt zie ik. Er was bij de meeste klassementen geen beginnen aan om met de echte veelkijkers mee te komen, maar toch nog leuke klasseringen bij de jaren en de rariteiten - en landen wellicht ook nog. Maar goed, blijft bijzaak, uiteindelijk een hoop leuke (en ook wat minder leuke) films gezien en daar gaat het om. Al ben ik competitief genoeg om toch ook wel met een schuin oog naar de klassementen te kijken

Alathir

• 2125 messages
  • 1635 votes

Ik heb nog eventjes de eindstand van het landenklassement te melden. Geen grote verrassingen meer.

1 moviefreak#1 402

2 Baggerman 223

3 tbouwh 217

4 scorsese 188

5 joolstein 152

6 alexspyforever 144

7 U96 140

8 Woland 137

9 MovieMind 135

10 Collins 125

11 Gang_Star 123

12 baspls 120

13 Rvdz 116

14 Alathir 100

15 Zandadder 98

16 Boenga 82

17 Night's Watch 73

18 GoodOldJack 59

19 TornadoEF5 58

20 EW101 58

21 Cikx 57

22 horizons 45

23 DVD-T 37

24 Miszmi 31

25 kaketoe 23

26 Dying Rose 21

27 jOERI 16

28 Kondoro0614 13

29 luukve 1

Het is natuurlijk niet uit te sluiten dat ik zelf een paar fouten heb gemaakt, maar aldus heb ik ook wel enkele statistieken die misschien wel het vermelden waard zijn. Hopelijk snappen jullie wat ik hier verder ga lullen. Cijfers zijn mijn ding wel.

Totaal aantal gezien films in deze challenge: 1562

Gemiddelde score per persoon (in het landenklassement) : 103,2 (met mijn schamele 100 punten zit ik er zelfs onder, allemaal door moviefreak )

Gemiddeld aantal gezien films: afgerond 54 per persoon.

waarvan 56.34% van het totaal films uit de VS zijn!

9.09% komt uit UK

Nederland doet het opvallend dubbel zo goed als België met 1.8% tov 0.9%. Nochtans weet iedereen dat de kwaliteit uit België komt lol

Canada blijkt even populair te zijn als Nederland, dus dat ze beiden 2 punten waard zijn is dus perfect vastgelegd.

2.82% komt uit Japan. 2.62% uit Scandinavië. Zuid-Korea/China/Hong Kong is goed voor 2.43% van het totaal. 12.36% uit West en Centraal-Europa. 1.86% uit Oost-Europa, dan zie je toch wel een stuk verschil in populariteit. 2.43% Midden-Oosten.

India doet het met 12 films (0.77%) heel slecht, net als Rusland met 19 films. Afrika 3 films, proficiat aan degene die het aangedurft hebben. Verder nog wel een aantal minimale bijdragen die het vermelden eigenlijk niet waard zijn.

MovieMind

• 6943 messages
  • 0 votes

Alathir wrote:

9 MovieMind 135

Ook hier een positie naar tevredenheid.

Begreep hier vanaf het begin niet veel van (verwarde het ook een beetje met het periodeklassement) dus liet het maar over me heen komen. Leuk die statistieken ook en bedankt voor je inzet!

MovieMind

• 6943 messages
  • 0 votes

Weet niet of jij ook nog met een lijstje op de proppen komt, maar ook jij bedankt voor je inzet en medewerking aan deze challenge baspls.

scorsese

• 13160 messages
  • 11071 votes

#124 Trespass Against Us (2016)

99 min
FTV
<250 stemmen
Verenigd Koninkrijk

Algemeen klassement
14705 + 99 + 10 + 5 = 14819
Periode klassement
65
Landen klassement
188 + 2 = 190
Rariteiten klassement
9

Aardige film over een associale en criminele kamperfamilie. Qua verhaal stelt het niet al te veel voor. En ondanks dat ik totaal geen sympathie kon opbrengen voor wie dan ook in de familie, bleven de personages boeiend genoeg. Redelijk rauw en de inbraak is best spannend. Van de cast zet Sean Harris in een bijrol de meest geloofwaardige kamper neer. Met gemak 3.0 sterren.

Guest

Let op: In verband met copyright is het op MovieMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.