• 177.914 movies
  • 12.203 shows
  • 33.971 seasons
  • 646.886 actors
  • 9.370.280 votes
Profile

Vrije filmchallenge

alexspyforever

• 21517 messages
  • 2328 votes

Schitterend om al 2 turkey registraties te zien met Woland en EW101.

GoodOldJack probeer je er aan te denken om overal de speelduur in minuten bij te zetten, die zie ik niet bij Stalker. Probeer zo volledig mogelijk te zijn dan is het voor de organisatoren ook makkelijker om de punten correct bij te houden.

joolstein

• 10824 messages
  • 8910 votes

alexspyforever

Buiten de filmjaren hoef jij je eigenlijk niet veel van puntentellingen aan te trekken

Klopt! Maar om te zien hoe de berekening in zijn werk ging zodat je ook zelf (ik) een beetje mee kan rekenen had ik die opmerking geplaatst. Voor wie dat leuk vind! Dank je voor de uitleg!

Wat mij vooral bijblijft bij die film is die spinnenscène.

Ja die was zeer gaaf gedaan! Best spooky! Ook heftig voor silent dat Mr. Hyde die man dood sloeg . Dat had ik nog niet in een silent gezien?

Eerst en vooral fijn dat je je aan silents waagt

Tja mijn tijdreis voor de challenge is begonnen!

horizons

• 5687 messages
  • 2402 votes

Contratiempo (2016)

106 minuten | < 250 stemmen | FTV

Best wel toffe mystery die klein loopje neemt op het eind maar uiterst genietbaar blijft. Bij film zelf volgt de recensie nog.

Night's Watch

• 1212 messages
  • 1200 votes

Na de eerste tag was deze challenge mij uit het zicht ontschoten maar de tweede tag kwam zojuist binnen terwijl ik The Revenant zat te kijken, een mooie film om mee te beginnen dunkt me! Ik ga mij verder niet bezighouden met rariteitenklassement, het periodeklassement klinkt voor nu interessant maar ik weet nog niet of ik hier 'actief' mee bezig zal gaan. Ik zal in ieder geval de films die ik zie hier registreren begeleid met een still en (korte) recensie

The Revenant (2015)

156 Minuten

FTW

Algemeen klassement

156 + 10 = 166 punten

Periode klassement

1 punt

https://68.media.tumblr.com/26268abf8e7c27b65fc0febb01de37a8/tumblr_o4luk8vOMG1ujwj3ho1_500.jpg

Ik zag hier op MM enkele voorspellingen dat deze film wel eens de hoogste nieuwkomer in de nieuwe top 1000 zou kunnen zijn. Het is te laat om deze film nog in mijn toplijst op te nemen maar wou hem toch graag voor de challenge zien, mede omdat deze rol DiCaprio zijn gouden beeldje heeft opgeleverd. En terecht blijkt!

DiCaprio speelt zijn rol met verve en laat hier maar weer eens zien waarom hij één van mijn favoriete acteurs van dit moment is.. Zijn vertolking van Hugh Glass sluit naadloos aan bij de sfeer die Iñárritu de film meegeeft doormiddel van visuele schoonheid. Het rauwe noordelijke Amerika wordt schitterend in beeld gebracht, scene na scene stond ik weer versteld van de mooie beelden. Ook op de aankleding van de cast en settings is niets aan te merken.

Toch zal The Revenant voor nu de bovenste regionen van mijn toplijst niet binnendringen. De speelduur van ruim tweeënhalf uur voelde te lang voor een film waar niet altijd even veel in gebeurde. Het verhaal is interessant en origineel maar ietwat karig. De beelden maken veel goed maar ik had gerekend op een meer inhoudelijke film.

Met deze kennis zou de score bij de volgende kijkbeurt kunnen stijgen maar voor nu hou ik het op vier sterren.

Rvdz

• 633 messages
  • 2693 votes

Gwoemul (2006) 119 minuten FTV

Fijne Koreaanse monsterfilm. Het wat trage middenstuk en de vaak iets te aanwezige soundtrack staan me een beetje tegen, maar er komen enorm veel geweldige scènes en toffe personages voorbij voor een ruime voldoende.

Baby Driver (2017) 115 minuten >250 stemmen

Mijn derde keer alweer (als Wright-superfan met een Pathé Unlimited moet je toch iets ), maar blijft geweldig. De actiescénes zorgen keer op keer weer voor een vorm van filmische euforie die maar een select aantal regisseurs bij me op kunnen wekken.

alexspyforever

• 21517 messages
  • 2328 votes

Zo voor ik mijn bed induik nog een film die ook bij de rariteiten kan:

Pussy Galore (1965) - IMDb

68 minuten

FTV

niet op MovieMeter

Ja de film heeft slechts 7 stemmen op imdb en geen enkele review. Ondanks de titel blijft het zoals alle nudie cuties bij blote borsten en poepen. De alternatieve titel is iets beter "Nudists Galore". Dit is een van de laatste nudies die ik nog niet had gezien. Aanvankelijk wilde ik deze films wat opsparen voor deze challenge maar aangezien er nauwelijks nog iets deftig tussen zit heb ik ze allemaal afgelopen maanden verwerkt, kwestie van leukere films over te houden (hoop ik dan). Veel materiaal uit andere films is hier herbruikt, geen plot en weer veel geleuter over hoe gezond nudisme is met veel promotie voor de naturistenkampen. Op het einde zit er dan nog iets geks in over een leraar en zijn naakte studentes. Maar het is de moeite niet om hier een uur op te moeten wachten. Deze had een turkeyscore verdiend helaas 6,4 op imdb.

Alathir

• 2125 messages
  • 1635 votes

Star Trek into Darkness (2013)

132 minuten

FTV

Leuke blockbuster met heerlijke special effects. 4*

Neerja (2016)

122 minuten

FTV

<250

Waargebeurde vliegtuigkaping over de heldhaftigheid van een airhostess Neerja Bhanot. Erg actueel en realistisch gebracht. Sterke film, vooral de dramatische kant. Waarschijnlijk ook 4*. Morgen iets uitgebreidere review bij de film zelf. Slaapwel allemaal

luukve

• 247 messages
  • 658 votes

Flags of Our Fathers

135 minuten

2006

FTV

Ging er al niet met veel verwachtingen in, anders was ik er zeker bedrogen uit gekomen. Oorlogsfilms liggen mij niet echt (echte toppers daargelaten) omdat ze altijd de oorlogsscènes bagatelliseren en/of de gebeurtenissen ervoor of erna te vol smeren met patriottisme en cheesy clichés. Moet wel zeggen dat in deze film de oorlogsscènes behoorlijk indrukwekkend waren (CG daargelaten, maar dan kan ik wel vaak doorheen kijken), alleen alles erom heen kom niet boeien. Komt vooral omdat de film geen moeite doet om je te laten verbinden met een van de personages, ook al is er op papier een vrij interessant personage Ira. Dit heeft deels met het script te maken die ze geen diepgang geeft, maar ook door het matige acteerwerk. Het hele gejank om de oorlog heen was me allemaal te veel, en bij het einde kon ik het niet meer uithouden. Verder zat Eastwood er ook compleet naast met zijn score die veel te veel van de film deed afleiden.

1,5* voor wat aardige oorlogvoering en een op zich interessant verhaal, maar slechte executie

U96

• 731 messages
  • 762 votes

https://www.moviemeter.nl/images/cover/82000/82548.300.jpg?cb=1363095997

ATM (2012) - MovieMeter.nl

90min

FTV

250<515stemmen

punten=90+10= 100Punt.

periodeclas. 1punt

heel spannende psychologisch horrorfilm, het verhaal verteld over 3 mensen (1vrouw 2mannen) werkzaam in de financiële sector, na hun werk naar een feestje gaan na enige tijd verlaten ze samen het feestje, onderweg stoppen ze bij een ATM geldautomaat, van dan af zitten ze vast in de klauwen van een heel creepy moordenaar die duidelijk een heel psychologisch spelletje met ze speelt, vanaf de moment van de ATM is de film spannend tot op het einde, echt wel een goeie horror film die je geen moment los laat juist het einde is iets verwarrend wat een tweede kijkbeurt vraagt voor mij 3,5*

tbouwh

• 5809 messages
  • 5398 votes

Cikx wrote:

Ah, mooi dan telt Peeping Tom (1960) dus toch.

101 minuten

FTV

Ik ga alles vanaf gister gewoon meetellen omdat het wat chaotisch was

Het wordt gewaardeerd (en ik zie dat users dat ook al volop doen) als je je eigen punten vast optelt. Ik zal e.e.a. nog wel controleren en (wanneer nodig) corrigeren, maar dit scheelt toch al enorm, ook voor users lijkt me om zelf snel het puntensysteem door te krijgen. Zo complex is het systeem in kwestie ook niet volgens mij

Verder is een recensie niet verplicht, maar wordt 'ie wél erg op prijs gesteld; stills en posters zijn daarnaast leuke middelen om de presentatie wat aantrekkelijker te maken.

Het idee is dat ik eens per 1.5 week ongeveer (is nu mijn plan) de stand update. alexspyforever houdt de 'rariteiten' bij (kortfilms, stille films etc), joolstein de perioden (maw, veel punten te verdienen als je bijvoorbeeld uit ieder '60s-jaartal één film kijkt).

tbouwh

• 5809 messages
  • 5398 votes

TornadoEF5 en Alathir

Even heel concreet (in eerste instantie niet via pm, omdat ik jullie graag direct beiden bereik):

-Wat mij betreft zijn jullie ideeën goed (welk productieland selecteer je o.a., dat lijkt me prima), maar we hebben ook een uitgebreide puntenverdeling nodig; het verschil tussen pakweg de VS en Bulgarije als productieland bijvoorbeeld, en zo moet ieder land in theorie bij een bepaalde puntencategorie gaan horen, vóórdat je met het toekennen en controleren van punten start

- Als jullie samen tot zo'n omsloten concept kunnen komen op korte termijn ben ik vast akkoord dat we landen mee gaan tellen. Concept kan gestuurd naar mij, joolstein en alexspyforever, want het moet dan wel toegevoegd aan de regels. Doet één van jullie het, ook prima, maar overleg dat dan wél met elkaar via pm.

-Verbonden aan een landenklassement zou dan wel zijn dat jullie het zelf bijhouden (met terugwerkende start, vanaf gisteren). Zien jullie dat zitten, prima; anders houden we het bij de klassementen die we nu hebben.

tbouwh

• 5809 messages
  • 5398 votes

horizons wrote:

Contratiempo (2016)

106 minuten | < 250 stemmen | FTV

Best wel toffe mystery die klein loopje neemt op het eind maar uiterst genietbaar blijft. Bij film zelf volgt de recensie nog.

Kijk, daar is zo'n challenge dus ook fijn voor - titel was me nog niet bekend, maar gaat direct op de lijst.

Overigens is het geen punt om recensies later nog te plaatsen hier - het is dan alleen fijn als je niet nogmaals de punten vermeldt (of gewoon zegt dat de punten al geregistreerd zijn), dit om evt. verwarring te voorkomen.

tbouwh

• 5809 messages
  • 5398 votes

luukve wrote:

1,5* voor wat aardige oorlogvoering en een op zich interessant verhaal, maar slechte executie

Was die woordkeuze (laatste woord) bewust?

Baggerman

• 10839 messages
  • 8277 votes

Die Bitteren Tränen der Petra von Kant (1972) - MovieMeter.nl
124 minuten
1972
<250
FTV

Punten (hopelijk goed: 124 + 1 + 5 + 10 = 140)

Ooit heb ik die twee Fassbinderboxen voor een prikkie gekocht, maar ik kan me er steeds niet toe zetten om er films uit te kijken. Ten onrechte blijkt nu toch weer. Deze film deed me denken aan Ingmar Bergman en, hoewel daar voor mij vaak het etiket 'saai' op zit geplakt, boeit ontzettend. Visueel is het geheel knap uitgevoerd, helemaal temeer alles zich toch slechts in een ruimte afspeelt. Iedereen roemt vooral Schygulla, maar ik vind toch Carstensen hier de show stelen. De pijn van liefdesverdriet werd nooit zo goed in beeld gebracht.

alexspyforever

• 21517 messages
  • 2328 votes

Baggerman wrote:
124 minuten
1972
<250
FTV

Ooit heb ik die twee Fassbinderboxen voor een prikkie gekocht, maar ik kan me er steeds niet toe zetten om er films uit te kijken. Ten onrechte blijkt nu toch weer. Deze film deed me denken aan Ingmar Bergman en, hoewel daar voor mij vaak het etiket 'saai' op zit geplakt, boeit ontzettend. Visueel is het geheel knap uitgevoerd, helemaal temeer alles zich toch slechts in een ruimte afspeelt. Iedereen roemt vooral Schygulla, maar ik vind toch Carstensen hier de show stelen. De pijn van liefdesverdriet werd nooit zo goed in beeld gebracht.

Ik droom zeker? Baggerman die meedoet aan een challenge? En dan nog met een recensie. Welkom

Night's Watch

• 1212 messages
  • 1200 votes

tbouwh wrote:

TornadoEF5 en Alathir

Even heel concreet (in eerste instantie niet via pm, omdat ik jullie graag direct beiden bereik):

-Wat mij betreft zijn jullie ideeën goed (welk productieland selecteer je o.a., dat lijkt me prima), maar we hebben ook een uitgebreide puntenverdeling nodig; het verschil tussen pakweg de VS en Bulgarije als productieland bijvoorbeeld, en zo moet ieder land in theorie bij een bepaalde puntencategorie gaan horen, vóórdat je met het toekennen en controleren van punten start

- Als jullie samen tot zo'n omsloten concept kunnen komen op korte termijn ben ik vast akkoord dat we landen mee gaan tellen. Concept kan gestuurd naar mij, joolstein en alexspyforever, want het moet dan wel toegevoegd aan de regels. Doet één van jullie het, ook prima, maar overleg dat dan wél met elkaar via pm.

-Verbonden aan een landenklassement zou dan wel zijn dat jullie het zelf bijhouden (met terugwerkende start, vanaf gisteren). Zien jullie dat zitten, prima; anders houden we het bij de klassementen die we nu hebben.

Een challenge die gericht is op het zien films uit verschillende landen spreekt ook mij aan maar enige voorbereiding, voor zowel organisatoren als voor de deelnemers, lijkt mij wel zo prettig. Als er wordt besloten dit sub klassement nu nog toe te voegen aan deze challenge denk ik niet dat ik hier actief aan mee kan/ga doen. Als jullie besloten deze challenge op een later tijdstip te houden ben ik bereid en hopelijk ook beschikbaar om mee te denken en helpen.

tbouwh

• 5809 messages
  • 5398 votes

Night's Watch in principe gaat 't meedoen aan de nevenklassementen hier vanzelf natuurlijk. De organisatoren checken a.d.h.v. de puntensystemen hoe veel punten je scoort bij de nevenklassementen. Echter, wie dat wil kan zich natuurlijk ten doel stellen om in een bepaald klassement extra veel punten te halen. Maar dat hoeft niet.

tbouwh

• 5809 messages
  • 5398 votes

Baggerman wrote:

124 minuten

1972

<250

FTV

Helemaal goed geregistreerd wat betreft het algemeen klassement: aantal minuten, FTV en <250 stemmen. Het feit echter dat je hier ook dat punt voor het periodeklassement noemde zette ons aan het denken

Nu dus een algemene opmerking:

Het wordt erg gewaardeerd als jullie zelf vast de punten optellen voor het algemeen klassement. Met andere woorden: aantal minuten (uitgedrukt in punten), FTV kortfilm/FTV langspeel/miniserie, en dan nog de evt. <250 stemmen op moviemeter (zie bericht alexspyforever).

De perioden en rariteiten hoeven jullie echter zelf niet te registreren Zo voorkomen we dat klassementen door elkaar gaan lopen en punten vergeten worden. alexspyforever en joolstein zullen de punten voor rariteiten respectievelijk perioden nagaan en in (tussen)standen verwerken.

Moraal van het verhaal: het scheelt jullie allen enkel werk, maar het is wel van belang om mogelijke verwarring te mijden.

Night's Watch

• 1212 messages
  • 1200 votes

tbouwh wrote:

Night's Watch in principe gaat 't meedoen aan de nevenklassementen hier vanzelf natuurlijk. De organisatoren checken a.d.h.v. de puntensystemen hoe veel punten je scoort bij de nevenklassementen. Echter, wie dat wil kan zich natuurlijk ten doel stellen om in een bepaald klassement extra veel punten te halen. Maar dat hoeft niet.

Dat begrijp ik, maar het is toch leuker om vooraf actief te zoeken naar een aantal films uit onbekende(re) oorden dan min of meer toevallig punten sprokkelen. Het aantal punten interesseert mij niet zoveel maar het idee klinkt te leuk om bij deze challenge in te moffelen. Niets ten nadele van deze challenge overigen maar ik ben simpelweg erg enthousiast

horizons

• 5687 messages
  • 2402 votes

I Know Who Killed Me (2007)

http://i.onionstatic.com/avclub/5275/2/16x9/960.jpg

105 minuten | < 250 stemmen | FTV | Verenigde Staten

[Punten: 105 + 5 + 10 = 120]

Een redelijk belovend begin dat zienderogen aftakelt naar best bar slecht.

tbouwh

• 5809 messages
  • 5398 votes

Night's Watch klopt, daarvoor hebben we dan ook de nevenklassementen Daarnaast heb ik een mooi concept binnen van Alathir voor een landenklassement. Goede hoop dus dat we dat er ook nog door gaan krijgen en dan met terugwerkende kracht punten kunnen gaan toekennen.

Spaar de ideeën voor specifieke challenges verder op voor later, zou ik zeggen

joolstein

• 10824 messages
  • 8910 votes

Orphans of the Storm (1921)

150 minuten

FTV

<250 (24 stemmen)

Rariteiten: S, ZW (2+2=4)

Puntenberekening : 94 +150+5+10= 259 punten

https://descargacineclasico.com/wp-content/uploads/2015/06/Las_dos_huerfanas.descargacineclasico.com_.jpg

Een mega -productie van D.W. Griffith met een zeer lange speeltijd. Wat vooral opvalt zijn de vele verschillende camera-beelden. Zowel close-ups als weidse beelden en vaak vanuit verschillende camera-standpunten en inzoomend op bepaalde details. Het gaat over vondeling Louise en echte dochter Henriette die opgroeien als zussen. Ze raken van elkaar gescheiden en met op de achtergrond de uitbraak van de Franse Revolutie moeten de beide meisjes elkaar terugvinden. Die twee meisjes worden gespeeld door twee echte zussen namelijk Lillian Gish en Dorothy Gish. Veel van de charme in de film komt dus dan ook van hen. Wat me verder opviel was dat het een echte crowd-pleaser is. Waarbij alle elementen en genres om publiek een goede tijd te bezorgen aanwezig waren. Romantische scenes voor de dames, ondeugende scenes met half geklede dames voor de mannen enz. Daarnaast is er een massa-scene over de bestorming van de Bastille en een spectaculaire spannende eindscène met rijdende paarden. Door de romantiek, de bijzondere camera-beelden en massascènes is dit een aangename film geworden. Het vergt wel wat kijk-inspanning omdat het tempo in een film van die tijd iet lager lag. En voor ons die op zijn gegroeid met film zullen sommige dingen dus dan ook algauw van te voren zien aankomen.Echter is het nog best een goede en onderhoudende film.

DVD-T

• 15565 messages
  • 3122 votes

Nou vooruit. Laat ik ook maar eens mee gaan doen.

#1 Network (1976)

121 minuten

FTV

http://i2.cdn.cnn.com/cnnnext/dam/assets/140326200452-network---howard-beale-horizontal-large-gallery.jpg

"We'll tell you anything you want to hear, we lie like hell."

Heerlijke satire op de televisie wereld. Lumet's film is echter meer dan dat. Het is tevens een karakter studie die flink wordt aangedikt, maar die zeker werkt. Lumet doet niets anders dan in veel van zijn andere films en dat is de mensen die in zijn films leven, zo echt mogelijk over te laten komen. Het maakt daarbij niet uit hoe gek het verhaal of de personages zijn. de interactie tussen Schumacher en Christensen is daar het beste voorbeeld van. Fantastisch geacteerd ook door Dunaway en Holden. Verder moet de film het vooral hebben van de uitspattingen van Finch als Beale. Zorgt toch voor enkele sterke scenes. Helaas kent de film ook een aantal mindere momenten. Zo is het verhaal rondom de "movement" en Christensen's nieuwe programma het minst interessant. Hoewel dit toch het belangrijkste plotpunt in de film is, weet Lumet dit niet boeiend te houden. Ook zijn er enkele scenes tussen wat tv bonzen die een beetje out of place voelen. Toch overheersen de fijne scenes wel in Network. En vooral Holden is toch wel een genot om naar te kijken als door een midlife crisis geplaagde man.

Hoewel de film een satire is, werkt het toch een stuk beter als full-blown drama, en daarin ook meer dan slaagt. Erg goede film.

4.0*

#2 Ouija: Origin of Evil (2016)

99 minuten

FTV

https://media.pathe.nl/nocropthumb/1600x900/gfx_content/other/2038230_81332_Still_2_s-high.jpg

Het komt zelden voor dat een sequel veel beter is dan het origineel. Zeker als het origineel zo slecht is als Ouija is geworden. Sfeerloos en inspiratieloos.

Met Flanagan aan het roer moest het in ieder geval weer beter worden. Al zie ik nog steeds geen hele serie met dit concept. Daarvoor is het gewoon niet interessant genoeg. Met de sfeer zit het in dit deel helemaal goed. Lekker creepy, mysterieus en af en toe een leuk schrik effect. Net als Flanagan's Oculus is dit een beetje een slow burner thriller waarbij hij zich ook richt op de mensen waarom het gaat. Zo komen zijn karakters nooit een dimensionaal over en leef je ook meer met hen mee. De opbouw is helemaal geslaagd. Wat minder geslaagd is, is de climax waarbij wat meer horror komt kijken en de uiteindelijke pay-off wat mager is. Toch herpakt hij zich aan het einde nog wel met een toch wel behoorlijk fijn einde. Best goed acteerwerk ook van Basso.

Jammer dat Flanagan uiteindelijk niet heel veel meer interessants doet met het onderwerp. Naast het sterke eerste uur blijft er weinig over om het publiek te blijven boeien. Daarvoor is het onderwerk dan ook niet interessant genoeg. Fijne opbouw, magere climax en een leuk slot maken van Origin of Evil toch een vermakelijk geheel.

3.0*

Gang_Star

• 6837 messages
  • 3401 votes

alexspyforever tbouwh. Misschien is het een idee om niet wekelijks een tussenstand te plaatsen. Gezien mijn eerdere kritiek (met Johan via pm en tbouwh volgens mij in de discussie over o.a wie is de super tip topper via pm). Om die toen eerder genoemde reden zit ik niet bepaald te wachten op een nieuwe challenge, maar het kan ook geen kwaad om de lowbudget actiefilms waar ik de laatste tijd geregeld naar kijk, waar nauwelijks of soms nooit op zijn gestemd, wat meer aandacht te schenken. Maar die eeuwige competitieve strijd hoeft van mij ook niet. Ik heb het idee dat als er niet geregeld een tussenstand wordt geplaatst, dat het competitieve dan een stuk minder zal zijn. Dit omdat niet constant te zien is wat er qua tussenstand is, zodat er bijvoorbeeld niet de hele tijd lange films gekeken worden om zoveel mogelijk punten in te lopen of juist uit te lopen. Het hele idee lijkt mij toch om zoveel mogelijk films met elkaar te discussiëren en ook andere users tips op laten doen. Daar hebben we tenslotte niet geregeld een tussenstand voor nodig...

alexspyforever

• 21517 messages
  • 2328 votes

Gang_Star wrote:

alexspyforever tbouwh. Misschien is het een idee om niet wekelijks een tussenstand te plaatsen. Gezien mijn eerdere kritiek (met Johan via pm en tbouwh volgens mij in de discussie over o.a wie is de super tip topper via pm). Om die toen eerder genoemde reden zit ik niet bepaald te wachten op een nieuwe challenge, maar het kan ook geen kwaad om de lowbudget actiefilms waar ik de laatste tijd geregeld naar kijk, waar nauwelijks of soms nooit op zijn gestemd, wat meer aandacht te schenken. Maar die eeuwige competitieve strijd hoeft van mij ook niet. Ik heb het idee dat als er niet geregeld een tussenstand wordt geplaatst, dat het competitieve dan een stuk minder zal zijn. Dit omdat niet constant te zien is wat er qua tussenstand is, zodat er bijvoorbeeld niet de hele tijd lange films gekeken worden om zoveel mogelijk punten in te lopen of juist uit te lopen. Het hele idee lijkt mij toch om zoveel mogelijk films met elkaar te discussiëren en ook andere users tips op laten doen. Daar hebben we tenslotte niet geregeld een tussenstand voor nodig...

Ik weet dat punten vooral een bonus zijn en voor sommige een stimulans om mee te doen, kijklijsten verminderen, tips opdoen, tips geven, discussiëren. Uiteraard brengt dit een zekere vorm van competitie mee dat jou deed afhaken vorige keer. Mijn voorstel is om 2-wekelijks een tussenstand te plaatsen. In 10 weken zouden dat 4 keer een tussenstand zijn en 1 eindstand. Ook minder druk naar de organisatoren toe. joolstein en tbouwh vinden jullie dat ook goed? Jullie mogen ook zelf bepalen dan welk moment jullie die tussenstand plaatsen als het om de 2 weken is en dus niet wekelijks.

tbouwh

• 5809 messages
  • 5398 votes

Ik zat nu op 1.5 maar vindt 2 (weken) ook prima, dus dan stel ik dat voor

En Gang_Star de nadruk ligt niet op de punten, maar als je niets bijhoudt geldt wel dat je het net zo goed niet kunt doen dit is een leuke stimulans juist ook om aandacht te geven aan minder populaire filmvormen en titels.

Maar dat komt dus wel goed op deze wijze

Nog een mededeling van het front: met dat landenklassement gaat het denk ik wel goed komen. Het concept van Alathir is prima en hij wil de punten ook bijhouden. Zo ook een extra stimulans dus om te kiezen voor films uit een land dat je normaal wellicht over het hoofd zou zien.

Baggerman

• 10839 messages
  • 8277 votes

alexspyforever wrote:

Ik droom zeker? Baggerman die meedoet aan een challenge? En dan nog met een recensie. Welkom

Ja, dat taggen heeft tòch geholpen. Ik heb lekker een dagje vrij en zou toch al wat lange films bekijken die ik voor me uitgeschoven heb, dus waarom niet eens meedoen?

tbouwh wrote:

Helemaal goed geregistreerd wat betreft het algemeen klassement: aantal minuten, FTV en <250 stemmen. Het feit echter dat je hier ook dat punt voor het periodeklassement noemde zette ons aan het denken

ja, dat ene puntje was een misinterpretatie, want ik weet niet of het me gaat lukken de hele jaren zeventig te bekijken .

Baggerman

• 10839 messages
  • 8277 votes

Bara no Sôretsu (1969) - MovieMeter.nl
https://www.moviemeter.nl/images/cover/32000/32698.300.jpg?cb=1436345679
105 minuten
1969
FTV
<250
ZW
105 + 10 + 5 = 120 punten

Zeer zeker apart, speels en (toen) vernieuwend. Deed me denken aan films van Jakubisko en vooral Pavel Juráceks 'Case for a Rookie Hangman'.

De hele travestiet- en gayscenes doen mij niet zo heel veel. De gedachte erachter lijkt inderdaad een beetje op aapjeskijken. Wèl leuk vind ik de interviews tussendoor.

Het einde (deed me weer denken aan Oldboy!) verraste me ook nog en geeft een extra plusje.

scorsese

• 13155 messages
  • 11068 votes

#1 The Brood (1979)
91 min
FTV
<250 stemmen
Canada
91+10+5= 106

Goeie film waarin een moeder met psychische problemen een controversiële therapie ondergaat. Een verhaal dat naar het einde toe eigenlijk steeds beter wordt en een boeien gegeven vormt. Het begin is daardoor soms wat langdradig. De vergroeiingen aan het lichaam zijn typisch Cronenberg en zorgen voor een paar creepy momenten.

Totaal: 106

tbouwh

• 5809 messages
  • 5398 votes

Baggerman die punten per uniek jaartal krijg je sowieso hoor, maar je krijgt extra punten als je een heel decennium volmaakt Ging er nu met name om dat jij die punten niet bij hoeft te houden, maar je had dus wel gewoon goed gerekend/geïnterpreteerd. Als je vanaf nu gewoon registreert naar vb van het alg. kl loopt het helemaal prima Ik neem aan dat die film van zojuist een FTV was.

Nog eenmaal (omdat ik zelf ook nog weer even moest kijken, dan kan ik 'em net zo goed direct overnemen):

Hoe registreren?

* Titel (de originele of alternatieve titel eventueel link naar de film op MM of imdb)

* Speelduur in minuten (van de versie die je dus hebt bekeken)

* Jaar (imdb)

* Indien je de film voor een eerste keer kijkt "FTV" (first time view) vermelden

* Indien minder dan 250 stemmen op MovieMeter "<250" vermelden

* Rariteiten aangeven eventueel afgekort "S", "ZW", "enkel imdb", "turkey"

* Puntenberekening en recensie zijn optioneel

Guest

Let op: In verband met copyright is het op MovieMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.