• 177.914 movies
  • 12.203 shows
  • 33.971 seasons
  • 646.905 actors
  • 9.370.278 votes
Profile

Vrije filmchallenge

alexspyforever

• 21517 messages
  • 2328 votes

Ik ga het nog wat makkelijker maken voor het controleren van punten

#3 Planet of the Apes (1968)

USA

112 minuten

+112 punten voor algemeen klassement

+1 punt voor periodeklassement

http://static.rogerebert.com/uploads/blog_post/primary_image/mzs/30-minutes-on-planet-of-the-apes-1968/primary_tumblr_msyt40ZhMX1rkqno1o1_1280.jpg

Deze heb ik als kind ooit eens gezien, wel niet helemaal van het begin. En volgens mij heb ik het einde ook niet gezien ofwel had ik het toen niet begrepen. Wel een verrassend einde dat uiteraard roept om een sequel. Er zijn er 4 van. Het idee is ook om die allemaal te gaan kijken al zal ik me op dit moment geen fan gaan noemen. Waarom ik nooit verder heb gegraven in deze films, ben niet zo fel voor sci-fi tenzij het wordt gecombineerd met horror. Ik moet zeggen dat de gedateerdheid wel goed meeviel. Eigenlijk wel leuk bedacht zo een omgekeerde wereld waarin de mens door apen wordt uitgestald als dieren in een kooi. Mooie aankleding en locatie. Er zitten natuurlijk wel waarheden in over de slechtheid van de mensen, maar de apen vertonen hier ook erg veel van die menselijke trekjes. Zat wel leuk in elkaar al heeft de film zijn duur en tempo een beetje tegen. Soms is er gewoon teveel gepraat en dan betrapte ik mij er op op de klok te gaan kijken. Ander minpunt is dat de film een behoorlijk gebrek heeft aan vrouwelijke karakters.

Algemeen klassement: 305 punten

Periodeklassement: 3 punten

Rariteitenklassement: 1 punt

scorsese jij kan ook niet lang weblijven hé

joolstein

• 10824 messages
  • 8910 votes

alexspyforever 2 (weken) is akkoord hoor! Als de deelnemers dit graag zien dan sluit ik me graag daarbij aan!

Gang_Star

• 6837 messages
  • 3401 votes

alexspyforever wrote:

Ik weet dat punten vooral een bonus zijn en voor sommige een stimulans om mee te doen, kijklijsten verminderen, tips opdoen, tips geven, discussiëren. Uiteraard brengt dit een zekere vorm van competitie mee dat jou deed afhaken vorige keer. Mijn voorstel is om 2-wekelijks een tussenstand te plaatsen. In 10 weken zouden dat 4 keer een tussenstand zijn en 1 eindstand. Ook minder druk naar de organisatoren toe. joolstein en tbouwh vinden jullie dat ook goed? Jullie mogen ook zelf bepalen dan welk moment jullie die tussenstand plaatsen als het om de 2 weken is en dus niet wekelijks.

2 weken klinkt wat mij betreft net iets beter

alexspyforever

• 21517 messages
  • 2328 votes

Nog even een voorstel, tip van baspls.

Voor de controle net iets makkelijker te maken is het handig om je registraties te nummeren (zie mijn laatste registratie).

Gang_Star

• 6837 messages
  • 3401 votes

#1 Amsterdamned (1988) RW

02-07-2017

Nederland

Actie/Thriller

105 minuten

Weer eens aan een herziening gewaagd nadat deze Amsterdamned in een Blu-Ray box verscheen. In ieder geval qua kwaliteit tegenvallend, was niet bepaald sterk voor een film op Blu-ray. De scene waar veel mensen schande over spraken welke was weggeknipt, was duidelijk zichtbaar en zorgde daarmee voor een slechte overgang naar de volgende scene. Erg jammer.

Hoe dan ook, Amsterdamned is enigszins jeugdsentiment. Jaren later vermaakt het nog steeds prima. De film heeft genoeg spannende scenes, zoals de speedboot achtervolging en de motor- auto achtervolging en een fijn sfeertje. Huub Stapel speelt een lekker grove rol (een duidelijk voorbeeld was bij de bakker) als Eric Visser. Extra leuk is nog dat mevrouw Neuteboom en Sjakie uit Flodder voorbij komen, net zoals onder andere Monique van de Ven, Wim Zomer (Daniel uit GTST) en een heel jonge Tatum Dagelet voorbijkomen. Amsterdamned is dus een film waar een hoop bekende koppen in te zien zijn, maar buiten dat is het een spannende film met de nodige goede actiescènes en een dosis humor. Een prima Maas film.

Totaal 105 punten.

Rvdz

• 633 messages
  • 2693 votes

#3 War on Everyone (2016)

98 minuten

FTW

>250

98 + 10 + 5 = 113

https://i.ytimg.com/vi/MpaEQ9eOytM/maxresdefault.jpg

Ik heb regisseur Martin McDonagh erg hoog zitten, maar aan de films van zijn broer John Michael had ik me tot nu toe nooit gewaagd. Daar had ik beter ook niet mee kunnen beginnen. Of in ieder geval niet met deze film, want dit is echt prutswerk van een zeldzaam laag niveau. Dit soort wannabe-Tarantino geneuzel is echt precies het soort genre waar de films van die andere McDonagh keihard de draak mee steken. Zo'n dergelijke film is nog best leuk met een aardig script, maar dat is ver ondermaats, net als het grootste deel van de cast.

TornadoEF5

• 5616 messages
  • 1725 votes

2. Tropa de Elite (2007) - FTV - 114 min

Miszmi

• 3240 messages
  • 598 votes

To Russia with Love (2014) - 90 minuten - FTV – 3 augustus 2017 – 0 stemmen – 105 punten - Tussenstand: 105 punten

Deze documentaire alleen gekeken voor een opdracht op school, maar dat maakt niet dat ik hem hier niet mag registreren .

Ik ben niet zo thuis in een documentaires en vind het dan ook lastig om er iets zinnigs over te zeggen. Ik weet niet wat voor een documentaire goed of slecht is, kwalitatief gezien kan ik dat dus lastig beoordelen. Goed, natuurlijk kan ik wel wat zeggen over de inhoud en op zich was dit prima. Ik had er wel wat meer van verwacht, bijvoorbeeld meer zien van wat het met hen heeft gedaan. Je kreeg vooral te horen dat er veel angst speelde en dat kan ik, gezien alle verhalen, ook heel goed begrijpen. Het gaat dan met name om de angst om te protesteren, in Rusland is homopropaganda immers verboden.

Verder was de documentaire vrij interessant om te zien. Ik weet dat Rusland geen land is waar je jezelf gelukkig mag prijzen als je tot de LHBT-gemeenschap behoort, maar het heeft mij wel een nog beter beeld gegeven van de situatie daar. Het verhaal dat mij erg aangreep was het verhaal van de 17-jarige Vlad. Het is al een schande om homoseksueel te zijn, laat staan als je minderjarig bent. Ze zeggen immers ook dat ze al deze regeltjes opstellen om de minderjarigen te beschermen. Ik weet niet zo goed waarvoor ze beschermd moeten worden, ze leven denk ik nog in de middeleeuwen waar ze denken dat homo zijn een ziekte is die genezen kan worden. Enfin, wat deze jongen door heeft moeten maken gun je niemand en voelde in mezelf ook onbegrip en woede opkomen toen hij zijn verhaal vertelde. Dit is ook iets dat mij waarschijnlijk nog lang bij blijft.

Mede door zijn input in deze documentaire vond ik het toch zeer indrukwekkend. Ik ben blij dat hij uiteindelijk naar New York is verhuisd en daar zichzelf na al die jaren kon zijn. De stalker die ik ben, heb ik natuurlijk nog wel even op Facebook gekeken hij is inmiddels getrouwd en vermoed dat hij nog steeds in Amerika woont en daar dus een verblijfsvergunning heeft gekregen, het is hem zo gegund!

moviefreak#1

• 14390 messages
  • 25163 votes

Dag 2:

Prom Night (1980) 87 min FTW <250

Bonjour Tristesse (1958) 94 min FTW <250

La Chinoise (1967) 99 min FTW <250

Charlotte et Véronique, ou Tous les garçons s'appellent Patrick (1959) 21 min short FTW

MovieMind

• 6943 messages
  • 0 votes

#2 The Bad Batch (2016)

Verenigde Staten

Romantiek / Sciencefiction

115 minuten

(FTV)

<250

115 + 10 + 5 = 130 punten (totaal: 258)

https://www.moviemeter.nl/images/cover/531000/531380.300.jpg?cb=1494537961

Degelijke film in een post apocalyptische setting.

In een toekomstig amerika worden de ongewensten (bad batch) naar een omheind woestijnachtig gebied in texas verbannen om daar aan hun lot te worden overgelaten.

De film laat al snel het dreigende scenario zien wat je in deze omgeving staat te wachten.

Gezien het lage budget wordt hier een degelijk filmpje afgeleverd waarbij een aantal bekendere acteurs de revue passeren. Niet dat de rol van Keanu Reeves net zo goed door een onbekendere acteur gespeeld had kunnen worden, als ook de bijrol van Ribisi (waarvan ik op een gegeven moment wel erg de indruk kreeg dat zijn rol door Rain Man (Dustin Hoffman) was geinspireerd), maar ze vonden het waarschijnlijk interessanter om daar wat bekendere namen voor te gebruiken.

Buiten Suki Waterhouse (die een prima rol neerzet) en Jason Momoa heeft (volgens mij zonder ook maar één woord te zeggen) Jim Carrey mij het meest verrast met zijn rol.

Dat gezegd hebbende heb ik me redelijk vermaakt met deze low budget film!

De genre aanduiding Romantiek vind ik overigens erg ruim genomen.

horizons

• 5687 messages
  • 2402 votes

tbouwh wrote:

(quote)

Kijk, daar is zo'n challenge dus ook fijn voor - titel was me nog niet bekend, maar gaat direct op de lijst.

Overigens is het geen punt om recensies later nog te plaatsen hier - het is dan alleen fijn als je niet nogmaals de punten vermeldt (of gewoon zegt dat de punten al geregistreerd zijn), dit om evt. verwarring te voorkomen.

voor de aanrader.

En over recensie: daar bedoelde ik mee bij de film zelf. Ik zal hier eerder een beknopte samenvatting plaatsen en bij de film zelf een uitgebreidere versie.

Heb bij m'n laatste plaatsing de nummer #3 nog kunnen toevoegen.

tbouwh

• 5809 messages
  • 5398 votes

horizons evt. kun je dan ook in je registratie linken naar de 'lange' recensie, al is 't (juist) geen probleem lange recensies hier te posten hoor.

alexspyforever

• 21517 messages
  • 2328 votes

#4. Beneath the Planet of the Apes (1970)
95 minuten - FTV
USA

Algemeen klassement: 95 + 10 = 105 (Totaal: 410 punten)
Periodeklassement: 4 punten
Rariteitenklassement: 1 punt

http://3.bp.blogspot.com/-f9nq1ZJFRjI/UiUebWp1bBI/AAAAAAAAAsY/qsIZg4ycKH4/s1600/2845452282_08b4dc457b.jpg

Eerste half is nog best te pruimen maar vanaf het moment van de ontsnapping van Brent en Nova wordt het redelijk flauw en absurd. Het einde is echt wel afgeraffeld en zegt weinig, daar waar die van het origineel toch vrij sterk is. Teleurgesteld dat Zira en Cornelius zo weinig in de film voorkomen, wat mij betreft de beste karakters. Brent vond ik maar een flauwe dubbelganger van Taylor. Uiteindelijk zijn er meer vragen dan antwoorden. Hopelijk is deel 3 beter want anders kap ik met de reeks.

tbouwh

• 5809 messages
  • 5398 votes

Zo, ik ga het standaard zo bijhouden, dan kan ik m'n eigen 'afvinklijstje' constant copy-pasten

#1: Meshes of the Afternoon (1943)

Speelduur: 14 min.

Land van herkomst: USA

Beoordeling: -

FTV ja/nee: ja

Onder 250 stemmen ja/nee: nvt

Bijzonderheden (zwart-wit, kort, enkel imdb, silent, turkey): kort, enkel imdb, in zwart-wit

Aantal punten alg. kl: 14+5=19

Aantal punten alg. kl totaal: 19

Een tip voor liefhebbers van surrealistische cinema. Ik kreeg deze short aangeraden van iemand die wilde laten zien waar Lynch oa z'n inspiratie vandaan gehad zal hebben. Duurt niet lang en is uiterst intrigerend. In ieder geval een tip voor baspls denk ik

EW101

• 1256 messages
  • 2284 votes

Creepozoids (1987) - -FTV- 76 min - <250- Turkey

https://www.moviemeter.nl/images/cover/9000/9455.300.jpg?cb=1430146786

Vermakelijke film! Het verhaal volgt een groepje overlevende die per toeval een laboratorium ontdekken om in te schuilen voor 'zure regen' (een van hen krijgt namelijk een zere schouder daarvan!). De wereld is namelijk vergaan tijdens de Derde Wereldoorlog. Jammer genoeg is hier nauwelijks iets van te zien en is de film gewoon in een achterbuurt (zo ziet het eruit) opgenomen. Hierna komen er toch verrassende momenten zoals enkele mutaties. Daarbij wordt het nog redelijk sfeervol.
De film zit daarnaast vol met hilarische dialogen en onzinnige momenten. (vooral tegen het einde en de uitleg van het plot zelf; zeker als je een beetje van biologie af weet). De muziek was ook nog aardig. Kortom, een verrassend sfeervol en vermakelijk geheel.

Oja, de regisseur , David DeCoteau heeft enorm veel gemaakt volgens imdb. Van Beach Babes 2: Cave Girl Island (1998) tot Puppet Master III: Toulon's Revenge (1991). Vrijwel alles onder steeds een ander pseudoniem.

Zandadder

• 2595 messages
  • 3079 votes

1. Extortion (2017) 3,5*

108 min

herkomst: USA

<250 ja.

2. Inconceivable (2017) 3.0*

105 min

herkomst: USA

<250 ja.

3. Money Monster (2016) 3,5*

95 min

herkomst USA

<250 nee.

4. Red White & Blue (2010) 4,0 *

102 min

herkomst USA

<250 nee.

alexspyforever

• 21517 messages
  • 2328 votes

tbouwh wrote:

Zo, ik ga het standaard zo bijhouden, dan kan ik m'n eigen 'afvinklijstje' constant copy-pasten

#1: Meshes of the Afternoon (1943)

(embed)

Speelduur: 14 min.

Land van herkomst: USA

Beoordeling: -

FTV ja/nee: ja

Onder 250 stemmen ja/nee: nvt

Bijzonderheden (zwart-wit, kort, enkel imdb, silent, turkey): kort, enkel imdb, in zwart-wit

Aantal punten alg. kl: 14+5=19

Aantal punten alg. kl totaal: 19

Een tip voor liefhebbers van surrealistische cinema. Ik kreeg deze short aangeraden van iemand die wilde laten zien waar Lynch oa z'n inspiratie vandaan gehad zal hebben. Duurt niet lang en is uiterst intrigerend. In ieder geval een tip voor baspls denk ik

Luitenant misschien moet je zelf nog eens naar de regels kijken, maar een short hoort niet bij bijzonderheden zoals de andere rariteiten. Voor shorts krijg je enkel punten in het algemene klassement en niet bij rariteiten. Tuurlijk staan die enkel op imdb, er staan geen kortfilms op MM.

alexspyforever

• 21517 messages
  • 2328 votes

EW101 wrote:

Creepozoids (1987) - -FTV- 76 min - <250- Turkey

(afbeelding)

Nice deze ga ik als tip bewaren voor een Turkey challenge

Gang_Star

• 6837 messages
  • 3401 votes

#2 American Shaolin (1991)

03-07-2017

Verenigde Staten/Hong Kong

Actie

106 minuten= 106 punten

36 stemmen= 5 punten

FTV= 10 punten

Totaal American Shaolin: 10+106+5= 121 punten

American Shaolin, ook wel King of the Kickboxers 2 genaamd. King of the Kickboxers was een vermakelijk lowbudget actiefilm met Billy Blanks in een rol. Vermakelijk genoeg om ook maar de 'opvolger' eens op te zetten. American Shaolin vond ik daarentegen wel het concept als King of the Kickboxers bevatten, maar op een heel andere manier uitgewerkt. Geen wraakthema dit keer, maar een doelstelling om de eerste Amerikaanse shaolin te worden. De trainingen hiervan zijn vaak erg leuk (zo krijgt de hoofdrolspeler soms een tik als hij op twee houten palen klimt). De film heeft redelijke actiescènes maar het is juist de luchtige kant van dit verhaal dankzij de leuke momenten van humor, die American Shaolin tot een leuke film maakt.

Totaal 105+121= 226 punten.

joolstein

• 10824 messages
  • 8910 votes

Dr. Mabuse, der Spieler - Ein Bild der Zeit (1922)

minuten

FTV

<250 (66 stemmen)

Rariteiten: S, ZW (4+2=6)

Puntenberekening : 259 +297+5+10= 571 punten

https://www.moviemeter.nl/images/cover/5000/5648.300.jpg?cb=1396952638

Fritz Lang is een fantastisch regisseur! Want als er één ding duidelijk naar voren komt in deze film, is het wel de visuele pracht. Echter met een tijdspanne van vierenhalf uur is dat veel te lang om die pracht de gehele tijd vast te houden. Het is zelfs zolang dat het opgedeeld is in twee gedeeltes. Die beide dan weer opgedeeld zijn in 6 aktes per deel. Het eerste Part I - Der große Spieler: Ein Bild der Zeit opent met dat Dr. Mabuse de beurs manipuleert. Achteraf blijkt dat een beetje buiten de rest van het eerste te vallen. Want na de spannende opening komt er een hele lange zit met vooral wat Mabuse vooral nog meer doet. Wat dus gokken/kaarten blijkt te zijn. Pas naar het einde toe komt er nog vaart in de film. Het tweede gedeelte Inferno: Ein Spiel von Menschen unserer Zeit is een stuk vlotter (al blijft het langzaam) en iets beter ook. We zien wat meer cameratrucjes (geesten) en ook zien we het huis van graaf Told meer en dat is zeer mooi vormgegeven. De eindscène is letterlijk en figuurlijk grandioos. Ondanks dat er op Fritz Lang regie en filmische beelden weinig aan op te merken valt, is het vooral de lengte van de film die het tot een lager eindoordeel doet belanden. En was ik uiteindelijk blij dat “The Man Who Was Mabuse.” in beeld zag.

joolstein

• 10824 messages
  • 8910 votes

alexspyforever wrote:

(quote)

Nice deze ga ik als tip bewaren voor een Turkey challenge

Kan ik je zeker aanraden Prima film! Maar dat is ook de enige film van de regisseur die ook echt goed is. Heb van hem nog niet zolang The Pit and the Pendulum (2009) gezien en die was niet om aan te zien! En mijn vermoeden bestaat dat het de rest ook niet mee valt!

tbouwh

• 5809 messages
  • 5398 votes

alexspyforever Dat weet ik wel, maar het is voor mij een prettige manier om te specificeren wat ik gezien heb. Er staat bijzonderheden, niet rariteiten die telling laat ik aan jou over.

Baggerman

• 10839 messages
  • 8277 votes

Hadakakko (1961) - IMDb

(Run, Genta, Run!)

146 minuten Run, Genta, Run! (TMDb)

1961

FTV

<250 ((nog) niet op MM!)

enkel imdb

Punten: 146 + 10 + 5 = 161 punten.

https://avistaz.to/images/posters/m/s/f/msflsgblfulx.mid.jpg

Ik wilde deze film toevoegen aan MM, maar nergens was een deugdelijke plotbeschrijving te vinden. Mezelf dus maar opgeofferd en deze (familie?)film gaan kijken, wellicht als luchtig tegenwicht voor de zware kost van gisteren en vanochtend. De film slaagt daar sowieso in, maar blijkt daarnaast een mooi drama dat een prachtig inkijkje geeft in het Japan van eind jaren vijftig. Protagonist Genta is een van de vele Japanse kinderen van die tijd wiens vader niet is teruggekeerd uit de oorlog en zijn moeder en hij staan er alleen voor. Overigens een opvallend tedere rol voor Rentarô Mikuni, die blijkbaar niet te beroerd was om in een film als deze te spelen. Ook zou ik zweren dat ik Chishû Ryû ook nog in een cameo voorbij zag stiefelen als blinde vader.

De film is levendig en laat zien hoe de Japanners hun kinderen proberen humanistisch op te voeden. Opvallend daarin zijn de sportdag en het debat tussen kinderen en volwassenen. Toch zeker aanbevelenswaardig.

Boenga

• 2628 messages
  • 1532 votes

Max (2012) - IMDb

83 min

FTV

< 250 stemmen (3 met de mijne erbij)

83 + 10 + 5 ? Dat zou dan 98 zijn...

Sprookjesachtige romcom, voor jong en minder jong.

Simpel en voorspelbaar, maar 5 kwartier lang een warme en gezellige sfeer, goed voor een Home Alone in Franse stijl.

De laatste minuten zijn er echter te veel aan; La Douce France wordt weggeblazen door nonkel Hollywood. Niks mis met een happy end, het is zelfs noodzakelijk, maar dit was toch wel al te simpel, belachelijk, goedkoop, eigenlijk gewoon onnozel. Weg charmes.

2,5, maar toch nog een halfje erbij voor de jonge Shana Catera, de hoofdactrice die hier zelfs geen vermelding krijgt...

Woland

• 4796 messages
  • 3815 votes

2. The Last King of Scotland (2006) - FTV - 121 minuten

https://www.moviemeter.nl/images/cover/34000/34073.300.jpg?cb=1486055780

The Last King of Scotland had ik al een tijd klaarliggen, maar het kwam er maar niet van. Het is een degelijke film met een geweldige rol van Forest Whitaker, maar ik viel niet van m'n stoel van enthousiasme. De film is een soort van historische fictie, grotendeels gebaseerd op de werkelijke Idi Amin en zijn dictatuur in Uganda, maar dan vanuit het beeld van de fictieve Schotse arts James Garrigan (McAvoy). En wat mij betreft werkte dat vertelperspectief niet zo, voornamelijk omdat McAvoy niet zo'n overtuigend of interessant figuur speelt; wel is het zo dat op deze manier de werkelijke aard van Amin pas stap voor stap wordt getoond. Een man die onvoorspelbaar en manipulatief is, en hartelijkheid afwisselt met bruut geweld als hij ook maar enig onraad ruikt - ingebeeld of niet. Helaas zien we wat mij betreft te weinig van Amin, en te veel van Garrigan. Maar naast de fantastische acteerprestatie van Whitaker als Idi Amin blijft het verder wat mat, ondanks de exotische locatie en potentieel spectaculaire gebeurtenissen (veel geweld in een chaotische omgeving, de verwording van Idi Amin tot paranoide dicator, de kaping bij Entebbe). Niet slecht, maar mijn verwachtingen werden niet waargemaakt. Ik dacht eerst aan 3.0*, maar Forest Whitaker acteert er nog een halve ster bij: 3.5*.

tbouwh

• 5809 messages
  • 5398 votes

Woland had mijn tekst kunnen zijn

alexspyforever

• 21517 messages
  • 2328 votes

Baggerman wrote:

Hadakakko (1961) - IMDb

(Run, Genta, Run!)

146 minuten Run, Genta, Run! (TMDb)

1961

FTV

<250 ((nog) niet op MM!)

enkel imdb

Punten: 146 + 10 + 5 = 161 punten.

Even herinneren dat als je een film kijkt die (nog) niet op MM staat, dan is de <250 stemmen regel niet van toepassing dus die 5 punten bonus ga je voor deze film niet krijgen sorry. In de plaats daarvan krijg je wel een punt in het rariteitenklassement.

Miszmi

• 3240 messages
  • 598 votes

Confessions of a Shopaholic (2009) - 104 minuten - FTV – 3 augustus 2017 – 835 stemmen – 114 punten - Tussenstand: 219 punten

Tja, wat kan je over deze film zeggen. Hollywood, voorspelbaar en bomvol clichés is dan het eerste dat me te binnen schiet. Nergens stijgt het boven andere films in dit genre uit. Ik had verwacht dat het wat verrassender uit de hoek kon komen.

Het is verder niet heel slecht, gewoon erg standaard. Dancy is weliswaar absoluut niet vervelend om naar te kijken, maar de acteerprestaties zijn vrij matig. Bij iedereen overigens, ook hier weet de film er op geen enkel vlak tussenuit te springen. Fisher laat wel zien dat ze wat kan, maar in deze film is het allemaal vreselijk over-de-top.

Het is absoluut mijn genre, samen met familiefilms toch wel het meest bekeken genre bij mij. Gezien de hoeveelheid films die ik hierin al heb gezien, verwacht ik de voorspelbaarheid en clichés ook wel en erger ik mij daar over het algemeen wel wat minder aan. Toch zijn er vaak nog films die er op een enkel ogenblik tussenuit springen en deze weet zich op geen enkel vlak te profileren. Jammer, want het verhaal op zich biedt genoeg mogelijkheden.

Doordat het er nergens tussenuit springt, kom ik ook op een krappe onvoldoende uit.

alexspyforever

• 21517 messages
  • 2328 votes

#5. The Road to Ruin (1934) - IMDb

USA

62 minuten - FTV

zwart/wit - enkel op imdb - turkey

Algemeen: 62 + 10 = 72 (Totaal: 482)

Periode: 5 punten

Rariteiten: 3 punten (Totaal: 4 punten)

https://alchetron.com/cdn/The-Road-to-Ruin-1934-film-images-cc95da9a-8785-4a82-bddf-5dd162e3eed.jpg

Kan hier kort over zijn. Het verhaal van een meisje dat samen met vrienden en vriendinnen ontspoort door "wilde" feestjes waren stevig wordt gedanst, gedronken, gegokt etc. Het wordt allemaal een beetje repetitief en een uur voelt op die manier lang aan. Het hoogtepunt van de film is wellicht dat op een gegeven moment en meer naar het einde van de film toe enkele dames in lingerie te zien zijn en op die manier het zwembad induiken. Ik had er al op voorhand niet veel van verwacht. Saai maar ik heb al slechter gezien.

alexspyforever

• 21517 messages
  • 2328 votes

joolstein wrote:
(quote)

Kan ik je zeker aanraden Prima film! Maar dat is ook de enige film van de regisseur die ook echt goed is. Heb van hem nog niet zolang The Pit and the Pendulum (2009) gezien en die was niet om aan te zien! En mijn vermoeden bestaat dat het de rest ook niet mee valt!

Soms heb ik ook gewoon wel zin in zo een belachelijke turkey. Af en toe kunnen die entertainend zijn en soms verrassend goed waardoor ik zoiets heb van huh hoe komt die film aan zo een laag gemiddelde? Earth vs the Spider (1958), Tormented (1960), Daddy's Girl (1996), Pinocchio's Revenge (1996), The She-Creature (1956) zijn maar enkele voorbeelden van films die onder 5,0 op imdb scoren maar ik zelf heel aangenaam vind, zelfs als heb herbekeken. Dus als ik (of jij) nog wat punten wil bij de rariteiten en toch een leuke kijkervaring

Ik was trouwens ook niet erg weg van Mabuse, beste gedeelte was sowieso wanneer hij die spoken begon te zien. Dat is me het meest bijgebleen, de rest was nogal langdradig en saai. Eigenlijk denk ik dat Häxan uit hetzelfde jaar een film was geweest die je veel beter had gelegen. Maar misschien heb je die al gezien? Docu over heksen met horrorelementen
En als je de jaren af aan het gaan bent, ik zou zeggen voor 1923 The Hunchback of Notre Dame. Meer drama dan horror maar een prachtige setting en een schitterende Lon Chaney sr. als Quasimodo.

Guest

Let op: In verband met copyright is het op MovieMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.