- Home
- Filmforum
- Gebruikers - Filmgames
- Horrorfilm challenge zomer 2016
Horrorfilm challenge zomer 2016
Richard_Voorhees
-
- 2311 messages
- 2135 votes
The Phantom of the Opera (1925) - FTV - 5 punten - 14 juli 2016 (24 films, 100 punten)
https://upload.wikimedia.org/wikipedia/commons/4/45/The_Phantom_of_the_Opera_(1925_film).jpg
Review: Inmiddels de derde 'Phantom' verfilming die ik zag en ik moet zeggen dat ik deze verreweg de beste vind (in vergelijking met de andere Universal verfilming uit '43 en Argento's versie uit '98).
De decors zien er indrukwekkend uit. Vooral bij de scenes in de zaal en de aankomsthal (tijdens het gemaskerde bal) heb je echt het idee dat ze in het Operahuis van Parijs zijn.
Verder is het acteer werk van de hele cast wel overtuigend, met extra lof voor Mary Philbin en Lon Chaney. Die blik van Philbin bij de ontmaskering is geweldig en Chaney slaagt erin om wat emotie vanonder die laag make-up te tonen.
Ook is het wel leuk om te zien dat er hier al wat met kleur tinten geprobeerd werd (vooral het rood). Vooral tijdens het gemaskerde bal zorgt het wel voor extra sfeer.
Als laatste wil ik de dak scene nog even benoemen, want ook dat was een bijzonder sterk geschoten scene. Vooral het moment waarop we erachter komen dat the phantom daar ook zit vind ik erg goed.
Nooit gedacht dat ik zo van silent films kon genieten. Nadat ik gisteren genoten heb van 'Hunchback of the Notre Dame' ging deze er ook weer in als zoete koek.
4*
Eindelijk ook de 100 punten bereikt. 
Richard_Voorhees
-
- 2311 messages
- 2135 votes
Ik kende de regisseur Pete Walker niet maar zie dat er verschillende films op zijn naam staan veelal Horror en ook wat erotiek. Ik hoop dat deze film niet het voorbeeld is voor de rest van zijn films?
Ik ken van Pete Walker enkel House of Mortal Sin (1976) en House of the Long Shadows (1983) en die kan ik beiden aanraden.
Woland
-
- 4796 messages
- 3817 votes
I Tre Volti Di Paura (1963) - FTV - 4 punten - 14 juli 2016 (totaal 20 films, 70 punten)

Oftewel Black Sabbath. Naamgever van de welbekende band, maar ook de film is uitstekend te pruimen. Ik ben over het algemeen niet zo'n fan van verzamelingen korte films, en ook hier heeft de samenbundeling niet heel veel meerwaarde - de individuele films hebben niet zoveel met elkaar te maken. Maar alsnog zijn de drie korte films allemaal de moeite waard. Mijn versie (de verknipte Amerikaanse, vrees ik) begon met misschien wel het beste verhaal: A Drop of Water, een ouderwets spookverhaal met een simpel plot maar bakken vol sfeer. Sowieso is de sfeer het hoogtepunt van deze film, Bava heeft alles bijzonder fijn op de plaat gezet. Fraaie actrices uitkiezen kan hij ook prima. Hoe dan ook, het tweede verhaal was wat mij betreft het minste van de drie, over een dame die telefonisch geterroriseerd wordt. Niet zo heel spannend, niet zo heel interessant, alsnog wel fraai en kijkbaar. Het derde verhaal tenslotte was het langste, en hoewel het opnieuw niet het meest originele plot was, is ook hier de sfeer en de setting bijzonder goed gedaan. Een soort van vampierverhaal op het Russische platteland. Dit was in ieder geval lekker filmkijken, 4 sterren en dit zal niet mijn laatste Bava zijn van deze horrorchallenge.
alexspyforever
-
- 21517 messages
- 2328 votes
The Earth Dies Screaming (1965) - FTV - 14 juli 2016 - 4 punten (46 films - 168 punten)
http://www.foundagrave.com/wp-content/uploads/2015/11/the-earth-dies-screaming6.jpg
Het begin van de film deed me een beetje denken aan de originele Village of the Damned. Het verschil is hier wel dat de mensen hier niet zijn flauwgevallen maar wel degelijk gedood. Voor de rest zijn de films totaal niet vergelijkbaar en is Village een veel betere film op elk gebied. Een handvol overlevenden worden gedwongen om samen te werken. Wellicht is het de korte speelduur de oorzaak dat we niemand echt leren kennen. Uiteindelijk is het vooral wachten op de dreigingen enerzijds van robots in ruimtepakken die dan ook nog eens bij machte zijn om gedode mensen weer terug te brengen als zombies. Veel gepraat, weinig actie en de 'monsters' komen te weinig in beeld om echt dreigend over te komen. En uiteraard is er weer het vervelende karakter dat liever zijn eigen hachje wil redden dan aan de groep te denken. Hij deed me denken aan die rotvent uit Night of the Living Dead, hij leek er zelfs op.
Ja joolstein het klopt als een bus nu 
Richard_Voorhees welkom bij de club van silent lovers 
Boeikens
-
- 4467 messages
- 5324 votes
Dracula Has Risen from the ... FW 14/07 => 4 Pt (Totaal 80)
http://i1233.photobucket.com/albums/ff383/axehandle2/veron.jpg
En wederom een geslaagde Hammer Dracula! Eentje uit mijn geboortejaar 
Christopher Lee straalt weer in zijn rol als enige "echte" Dracula, heeft hier wat meer presence gekregen en mag zowaar enkele woorden spreken ?
Het verhaal vervolgt de Prince of Darkness alwaar hij begraven werd onder het ijs, maar heeft verder veel weg van de eerste Dracula. Uit wraak gaat hij op zoek naar een passende bruid, en wie kan hem ongelijk geven met een prachtige verschijning als Veronica Carlson als slachtoffer ?
In lijn met de voorgangers zijn setting en sfeer weer top, gaat het tempo weer wat de hoogte in en wordt alles ook wat gewelddadiger, met hier een memorabele eindscène wanneer Dracula wordt opgespietst.
Uitwerking en beeldkwaliteit is weer verbeterd en er wordt hier soms gebruik gemaakt van een soort oranjerode kleurfilter, wat ik persoonlijk geen echte meerwaarde vond.
Ook leuk, Ewan Hooper die als priester voortdurend met zichzelf in een gewetensconflict zit.
Drie op een lijn die aantonen dat Christopher Lee als Dracula onklopbaar blijft ?
baspls
-
- 4118 messages
- 1673 votes
7. Reazione A Catena (1971) - FTV - 13 juli - 3 punten (7 films - 27 punten)
Mijn tweede Mario Bava-film en de eerste Giallo die ik van hem zie.
Een oude gravin wordt vermoord en haar man is spoorloos verdwenen. Een erfgenaam komt de baai opeisen. Al snel ontstaat er een spoor van moorden rond de baai.
Het verhaal komt al meteen opgang met een ijzersterk begin. Op een erg slimme manier worden de moorden gebracht en volgt - zoals de titel al zegt - een kettingreactie. Hoewel veel aspecten van de film nu door Amerikaanse Slashers zo vaak zijn gebruik dat ze als clichés worden gezien, komt het hier allemaal nog fris en origineel over.
Omdat ik gewend ben de Engelse dub te kijken bij Argento's films (hier spelen ook vaak Amerikaanse en Britse acteurs in) heb ik dat hier ook maar gedaan. De Amerikaanse dub is erg degelijk, in tegenstelling tot wat gebruikelijk is bij Italiaanse films. Het acteerwerk was ook goed, beter dan van de meeste Slashers.
Door het lage budget werd Bava gedwongen om zijn eigen Cinematograaf te zijn. Visueel is de film dan ook echt schitterend. De cinematografie is erg sterk, sommige shots zien er briljant uit. Het kleurgebruik is erg sfeervol en doet de film aanvoelen als een zomeravond. Omdat er eigenlijk geen bos was op de filmlocatie zijn de meeste scènes in een klein stukje plantsoen geschoten, waarmee Bava de illusie wekt dat het een bos is.
De kills zijn lekker bruut en de gore ziet er erg goed uit. De special effects zijn dan ook verzorgd door niemand minder dan Carlo Rambaldi.
De film was duidelijk een grote inspiratiebron voor de Friday The 13th-films. Een aantal kills uit Friday The 13th: Part 2 zijn zelfs nagenoeg identiek, shot voor shot nagedaan.
Dario Argento zou de film zo goed hebben gevonden dat hij de filmrol van zijn lokale bioscoop had gestolen. Christopher Lee zou tijdens de Britse première uit de zaal zijn gelopen omdat hij de film te gewelddadig vond (iets wat ik me niet voor kan stellen).
Vind het op zich jammer dat er meer dan 1 moordenaar is en de continuïteit van de nachtscènes laat ook een beetje te wensen over (dan is het pikdonker en dan ineens weer schemer). Het einde voelt ook heel onwerkelijk en absurd aan, alsof het een alternatief is.
Alles bij elkaar is Reazione a Catena een erg vermakelijke Giallo met een prima verhaal, sterke kills en mooie beelden. Ben erg benieuwt naar Bava's andere gialli.
joolstein
-
- 10837 messages
- 8924 votes
Mo : The Boxer's Omen (1983) ) – 3 punten – 14 juli 2016 (55 films -176 pnt.)
http://i2.listal.com/image/672840/600full-the-boxer's-omen-poster.jpg
Review: Wat een bijzondere en vreemde film. Veel boeddhistische mystiek gecombineerd met zwarte magie. Dit resulteert in heel wat freaky beelden met ingewanden, hersens en eten. De special effects zijn erg jaren `80 maar zien er nog best cool uit. De Shaw Brothers studio waren nadat de Kungfu hype was afgelopen opzoek naar nieuwe manieren om geld te verdienen. Daarvoor zochten ze hun heil in de Horror. Regisseur Chih-Hung Kuei kreeg van de studio een voor hun maatstaven ruim budget en maakte deze bizarre film. Toch moesten wij westerlingen een tijdje wachten op de DVD release want deze film is pas in 2006 op DVD verschenen. Als je van aparte films houd dan is dit een absolute Must-see!
EW101
-
- 1256 messages
- 2284 votes
Boeikens 1968 was inderdaad een goed jaar voor horrorfilms met onder andere Kuroneko (1968) , Night of the Living Dead (1968) en deze. 
joolstein Bedankt voor de tip! Ik zal zeker Mo:The Boxer's Omen eens uitproberen. Het klinkt vrij interessant.
Willy Wartaal
-
- 433 messages
- 3815 votes
16. Eyes of a Stranger 1981 - FTV - 3 punten - 14 juli 2016 (totaal 41 punten)
http://horrorsandscaryshits.blox.pl/resource/eyes.jpg
De genre aanduiding en poster op MM zijn wat misleidend, ik had een soort van highschool slasher verwacht maar kwam bedrogen uit, deze film lijkt meer op Someone's Watching Me, en is dus meer een thriller. Ook staat Jennifer Jason Leigh hier als eerste genoemd maar dat zou Lauren Tewes moeten zijn. Misschien ook hierdoor wat hoog uitgevallen in mijn beoordeling, want het acteerwerk was oerdegelijk, de personages en dialogen van een aannemelijk niveau en de film was bij wijlen echt spannend. De setting in Miami draagt bij aan een lekker 80's sfeertje en de locaties en sets in en rondom de twee flats zijn prima. De backstory van de zusters verteld d.m.v. flashbacks had van mij niet zo gehoeven, het had wat subtieler gemogen of wat vager kunnen blijven. Desalniettemin was het leuk om JJL in die rol van de jongere zus te zien. Tom Savini heeft de make-up/effecten verzorgd maar dit is niet een film waar hij echt ontzettend veel werk aan heeft gehad denk ik. De killer is ijskoud en wordt prima gespeeld door John DiSanti, we krijgen echt een klein kijkje in zijn leven en manier van doen.
alexspyforever
-
- 21517 messages
- 2328 votes
Matango (1963) aka The Attack of the Mushroom People - FTV - 15 juli 2016 (47 films - 172 punten)
http://www.classichorrorcampaign.com/wp-content/uploads/2012/09/matango-poster-italy.jpg
Ik en Japanse/Aziatische (horror)films het lijkt zelden een geslaagde combinatie. Die ongelooflijke traagheid waar zelfs een LImburger als ik het van op mijn heupen krijg. Nochtans vond ik de originele Gojira erg goed, dus dacht ik, misschien lijden die oudere films niet onder dat euvel dat me vaak dwars zit. Ijdele hoop zo bleek, verhaal is niet vooruit te branden en de karakters hebben de persoonlijkheid van een stijve plank. Veel geruzie onder elkaar Blair Witch Project Style en weinig te zien. Vaak wordt er opgebouwd maar leidt vaak tot niets. Ja, op het einde krijgen we dan toch nog die rare paddestoelmensen te zien . Dus toch nog iets beter dan die draak van een found footage film.
arno74
-
- 8700 messages
- 3342 votes
10. La Hora Fría - The Cold Hour (2006) - RW - 14 juli 2016 - 1 punt (totaal: 26 punten)
http://oi63.tinypic.com/ndvb84.jpg
Leuke scifihorror over een groep mensen die na een toekomstige destructieve wereldoorlog in een ondergronds complex zijn gaan leven, ver weg van de door biologische wapens besmette "vreemden". 's-Nachts, tijdens het "koude uur" moeten ze zich opsluiten in hun kamers omdat de "vreemden" dan het meest actief zijn. Af en toe moeten ze zwaarbewapend hun complex uit om op zoek te gaan naar voedsel of om de populatie vreemden in hun buurt te decimeren. Een film met een rustig tempo die vooral heerlijk sfeervol is, al is het wel een stuk leuker om deze op een koude winterdag te zien dan op zo'n warme zomerdag. Ruim 3,5*.
Willy Wartaal
-
- 433 messages
- 3815 votes
15. Open Grave 2013 FTV - 2 punten - 15 juli 2016 (totaal 43 punten)
http://cdn.collider.com/wp-content/uploads/open-grave-slice.jpg
Voelde aan als een lange aflevering van Lost, veel mysterie en gepraat over wie wel en/of niet te vertrouwen. Het concept is hier beter dan de uitvoering, had na afloop het idee dat er een betere film gemaakt had moeten worden omdat het uitgangspunt toch wel goed is gevonden. Een ander soort film dan ik had verwacht is het zeker. De personages zijn niet ontzettend interessant, acteerwerk is wisselend. Visueel zeer standaard en over het algemeen weinig dat er tussenuit springt. Niet slecht maar geen directe aanrader.
Film Pegasus (moderator films)
-
- 31149 messages
- 5449 votes
The neon demon (2016) - FTV - 15 juli 2016 - 2 punten
http://theplaylist.net/wp-content/uploads/2016/05/The-Neon-Demon-Elle-Fanning-1000x520.jpg
Refn is vooral een regisseur die me vanaf Drive begon op te vallen. Bij Only God Forgives verlieten mensen de bioscoopzaal, al lag de film mij best wel. Deze film gaat gewoon in de stijl verder en Refn toont dat hij één van de opvallendste regisseurs is in de 21e eeuw. Elke scène is uitgekiend, mooi n beeld gebracht, geen overbodige score maar wel passende muziek op de juiste plaats,... Hij kan de spanning doorheen de film houden. Het einde beviel me iets minder en deed me op m'n honger zitten. Het vuurwerk bleef toch ietwat uit. Maar verder is het wel een bijzonder fraaie film geworden. Zeker top 10 in het eindejaarslijstje.
alexspyforever
-
- 21517 messages
- 2328 votes
Deliria aka Stage Fright (1987) - FTV - 15 juli 2016 - 3 punten (48 films - 175 punten)
https://67.media.tumblr.com/0ce39caa37fb2bafb85a879cd5fade4e/tumblr_o4omzfhJtx1t7lixko1_500.gif
Slashers is één van mijn minst favoriete subgenres in het horror al kunnen ze soms wel ontspannend zijn. Helaas is er buiten Alice Sweet Alice nog geen enkele die voor mij het herbekijken waard is. Het is ook de enige met een degelijk verhaal en uitgediepte karakters. Het probleem met standaard slashers is naast weinig verhaal en saaie karakters ook vaak een killer met een vaag of geen motief. En dan nog maar te zwijgen van de talloze keren dat de moordenaar weer tot leven wordt gebracht hetgeen tot ontelbare sequels leidt. Stage Fright vind ik dan wel de moeite waard voor later nog eens opnieuw te bekijken. Het blijft wel vrij clichématig met het ene slachtoffer dat na het andere valt totdat er nog maar één overblijft. De moorden zijn hier wel wat "creatiever", met verschillende wapens, het theater is een geweldige locatie en iets anders dan de eeuwige home invasion of killer in the woods. Verder vond ik het uilenkopmasker van de moordenaar een verfrissing, mysterieus en spookachtig. En dan naar het einde toe de scène waar de moordenaar vol trots al de vermoorde mensen en afgehakte lichaamsdelen presenteert on stage als ware het een kunstwerk is gewoon schitterend op een zieke en lugubere manier!
Michael Myers en zijn vriendjes kunnen voor mij nu voor altijd inpakken (niet dat ik die ooit echt goed vond).
Boeikens
-
- 4467 messages
- 5324 votes
The Lords of Salem (2012) FW 15/07 => 2 Pt (Totaal 82)
Magere Rob Zombie.
Het plot is echt mager en daarmee een valkuil om een mooi onderhoudende film te maken. Alsnog vind ik dat het op dit vlak best meeviel mede ook het vrij goede acteerwerk.
Bij deze prent zit het hem in de dagelijkse kleine, soms subtiele verschijningen en gebeurtenissen, die met de dag wat grootser worden. Zij dragen bij tot een prachtige sfeerschepping die een groots finale deden vermoeden, echter werd ik hierin zeer teleurgesteld.
Grootste minpunt vond ik tevens ook de enorme traagheid in het verhaal en de totaal ontbrekende spanning.
Tonypulp
-
- 21231 messages
- 4608 votes

The Corpse Grinders II (2000) - FTV - 2 punten - (14-07-2016)
The long awaited sequel to the original cult classic! ? Dat Mikels 28 jaar na dato teruggrijpt naar zijn Corpse Grinders idee is absoluut niet omdat de fans voor zijn deur stonden te smeken om een vervolg, maar gewoon omdat het kan. En vooral omdat het nóg gekker kan (blijkbaar). De openingsscène is met afstand één van de slechtste staaltjes special effects die ik ooit heb gezien. Lomp geknip en geplak met wat (evenzo lelijk) stock footage en acteurs die in de meest idiote pakjes zijn gepropt. De toon is gezet! Verder weer veel van hetzelfde, maar het verhaal wordt wel opgeleukt met speciale agenten die uit naam van de overheid het speciale kattenvoer willen kopen voor de aliens ? Heerlijke SOV troep, met zoals gewoonlijk véél te veel slap gelul, maar oh zo charmant.
Staat, evenals het eerste deel, op het YT kanaal van Kings of Horror.

Meat Market (2000) - FTV - 2 Punten - (14-07-2016)
Shot on video goodness! I love it ? De Meat Market ''trilogy'' (derde deel schijnt nogal af te wijken) heb ik al een tijdje op DVD liggen. Laatste tijd meerdere SOV-achtige titels bekeken en ze verschillen weinig van elkaar. Clement heeft veel wilde ideëen met een vage groep personages (worstelaar, lesbische vampieren, zombie hunters..), maar het komt eigenlijk telkens op hetzelfde neer. Brak dialoogje, dwalende zombies (gruwelijk gedaan! Lekkere ''dikke'', brokkerige make-up) en een vuurgevecht. Erg veel gore zit er niet in. Aan het einde een paar hoofden die worden opgeblazen, wat weer fantastisch is gedaan, maar verder erg op de gunplay gericht. Heeft uiteraard alles met budget te maken, maar het is in ieder geval geen moment duf.

Blood Frenzy (1987) - FTV - 3 Punten - (14-07-2016)
Lekker onzinnige SOV woestijn-slasher met een bonte verzameling personages met ieder hun eigen probleem. Maakt het makkelijker uit te zitten dan veelal het geval was met SOV titels uit deze periode, waarin de vele dialogen toch vaak hét probleem zijn. Hier valt dat wel mee. Erg speels en vlot, waardoor het toch een beetje onder dat SOV-vooroordeel uitkomt. Chapeau. Maar als slasher is het misschien niet spectaculair genoeg. Einde is wel lekker schreeuwerig en over de top, maar de meeste kills (die traditie getrouw zuinig zijn verspreid) komen neer op het langzaam doorsnijden van de keel. Iets meer afwisseling doet de kijker goed. Toch jammer dat Freeman het hierbij heeft gelaten, want er zijn veel genregenoten die het lastiger hadden met hun debuut. Kleine beetje overlooked dus.

Blackenstein (1973) - FTV - 3 Punten - (14-07-2016)
Blacula is inderdaad leuker. Dat is dan ook een film die nog erg goed op zichzelf staat en kwalitatief nog best z'n mannetje staat. Hier is het idee véél meer in de stijl van een oertypische exploitation film. Erg veel nieuws wil het er niet aan toevoegen. Gewoon een über goedkope urban versie van Frankenstein. Verschrikkelijk geacteerd ook, je zult het bijna niet geloven dat dit (relatief) serieus is bedoelt. Eerste half uur is verreweg het beste. Wanneer je met het monster te maken krijgt, is het slechts een herhaling van zetten en is de film werkelijk niet vooruit te branden. Toch heeft het nog wel enige waarde als blaxploitation film, want like it or not; zo waren de meeste titels. Vergelijken met Blacula is tegelijkertijd oneerlijk en logisch.. jammer!
57 films gezien en daarmee 181 punten.
joolstein
-
- 10837 messages
- 8924 votes
Madhouse (1974) – 3 punten – 15 juli 2016 (56 films -179 pnt.)

Review: Oh wat een fijne film! Erg goed gevonden. Vincent Price speelt de Horror acteur Dr. Death die heel wat films op zijn naam heeft. En door de hele film heen komen er dan fragmenten van de successen van die acteur maar in werkelijkheid zijn het natuurlijk films van Poe verfilmingen van Corman/Price. Ook Peter Cushing is van de partij en samen tillen ze deze vrij simpele slasher naar een hoger niveau. Chapeau! voor de make-up van Dr. Death.
John Milton
-
- 24226 messages
- 13390 votes
Man. Je bent een weekje weg en sommige mensen hebben er 100 punten bij. 
Gelukkig was het het waard 
Ik zal eerdaags ook weer beginnen met wat horrortjes! Missed it... maar de WiFi in de hotelkamer was te brak voor streaming video, helaas! Anders had ik er in ieder geval een paar gekeken.
joolstein
-
- 10837 messages
- 8924 votes
John Milton Welkom terug van je welverdiende vakantie. Niet getreurd,
sommige moeten straks ook nog op vakantie! En ik denk dat je de achterstand zo weer heb ingehaald!

Woland
-
- 4796 messages
- 3817 votes
Leprechaun 2 (1994) - FTV - 3 punten - 14 juli 2016 (totaal 21 films, 73 punten)

Tja, hier ga ik niet teveel woorden aan vuil maken. De Leprechaun-reeks is een guilty pleasure - horror is het nauwelijks, grappig is het meestal ook niet, maar in de meeste gevallen is het prima verstand-op-nul popcorn en bier kijkvoer. Bij wijze van spreke dan, want ik vind popcorn niet te vreten. En deze is van ongeveer hetzelfde niveau als z'n voorganger en opvolger, vermakelijk genoeg om weg te kijken. En gelukkig een stuk beter dan het gedrocht Leprechaun in the Hood. 2.5*
Woland
-
- 4796 messages
- 3817 votes
En welkom terug John Milton, hoop dat Praag wederom een beetje bevallen is! En vrees niet, ook nadat jij een weekje weg bent geweest heb ik je nog niet bijgehaald.
joolstein
-
- 10837 messages
- 8924 votes
The Purge: Election Year (2016) – 2 punten – 15 juli 2016 (57 films -181 pnt.)
http://media.services.cinergy.ch/media/cinemanteaser174x240x2/2d969570ea9149a2b75e1b9156bb80c683770ef1.jpg
Review: Helaas een zwakke film Vooral een herhalingsoefening van het tot nu toe betere tweede deel. Aan het begin van de film had ik goede hoop, zeer creepy begin! Verder zag je een paar aardige beelden van Purgers. De scene met de verlichte guillotine (waarom diende opeens al die lichtjes ?) zet de spiraal naar beneden in. Hierna is het getoonde vooral voor de hand liggende toevalligheden. Dit eindigt natuurlijk in een dom vuurgevecht met tot slot een hanengevecht. Goh wie zal er winnen? Daarna komt het standaard sentimentele stukje? Nu waren de eerste twee ook niet de meest briljante films. Maar waren er nog leuke toevoegingen. Met deze film sloeg bij mij de Purge- verveling toe. Ik zag er in ieder geval niet veel leuks in?
The Purge: Election Year (2016)
alexspyforever
-
- 21517 messages
- 2328 votes
Invasion of the Saucer Men (1957) - FTV - 15 juli 2016 - 4 punten (49 films - 179 punten)
http://images.tcj.com/2016/04/wallpaperinvasionofthesaucermen1024x768.jpg
Het verhaal was nogal dom en ook de karakters waren niet om over naar huis te schrijven. Voor een keer zijn de monsters op de poster niet overdreven, want zo zagen er in de film ook min of meer uit. De beste momenten zijn ook wanneer de monstertjes in beeld zijn of in actie komen. Het zijn beslist geen doetjes, maar uiteindelijk zijn ze toch niet zo gevaarlijk als eerst gedacht doden hun slachtoffers niet, maken hun enkel dronken Ook de manier waarop de jongeren de monsters verslaan is kinderlijk eenvoudig. Misschien hebben de makers van Gremlins hier wel hun mosterd gehaald haha.
Welcome back John Milton hope you had a good time 
Boeikens je moet je puntentotaal toch nog eens nakijken, volgens mij heb je te weinig.
Boeikens
-
- 4467 messages
- 5324 votes
Taste the Blood of Dracula ... FW 15/07 => 3 Pt (Totaal 85) + 3 Pt (correctie dankzij alexspyforever) = Totaal 88)
Wederom een sterke Dracula uit de Hammer reeks.
We beginnen hier weer met de eindscène uit Risen of the Grave wat op zich weer een sterk en sfeervol begin is. Spijtig genoeg zak het verhaal dan wat weg met een hoop romantiek, waarvan er de hele film door naar mijn mening wat teveel van is. Het neemt eenvoudigweg teveel tempo en sfeer uit het verhaal.
Christopher Lee heeft hier weer iets minder acteertijd maar doet het op "zijn" momenten weer onklopbaar goed! Er zijn weer enkele sterk sfeervolle momenten, zoals het ritueel voor de herrijzenis, en het bloed vloeit bij momenten weer rijkelijk.
Dracula's einde vind ik hier dan weer de minste van de vier eerste delen (met Lee ?).
Woland
-
- 4796 messages
- 3817 votes
Sien Nui Yau Wan (1987) (A Chinese Ghost Story) - FTV - 3 punten - 15 juli 2016 (totaal 22 films, 76 punten)

Knotsgekke film. Soms wordt het wel erg druk, maar grotendeels stuitert deze film op plezierige wijze voort. Ik heb eerder de vergelijking gelezen met The Evil Dead, en ja, die is inderdaad duidelijk te zien. Zeker op de wat meer horror-komedie-momenten is er eenzelfde soort sfeer en een vergelijkbare humor, met een onhandige sukkel als hoofdpersoon die goedkoop gemaakte ondoden te slim af probeert te zijn. In deze film lukt het Ning helemaal met meer geluk dan wijsheid om zich voorbij het kwaad te stuntelen. Zo leuk als The Evil Dead is dit niet, maar toch, leuk is het alsnog. De film zeilt ondertussen alle genres door - de horror en komedie zijn duidelijk aanwezig, maar ook fantasy, romantiek en kung fu komen hier voorbij. De muziek is wel een verschrikking, op een jaren '80 met synthesizer-manier. Maar de film is fijn geschoten en over het algemeen gewoon leuk gedaan, als je flauwe slapstick en slechte grappen kan waarderen, of het in ieder geval niet al teveel stoort. Het is in ieder geval weer eens wat anders dan de zoveelste slasher of matige monsterfilm. 3.5*
Richard_Voorhees
-
- 2311 messages
- 2135 votes
Lurking Fear (1994) - FTV - 3 punten - 15 juli 2016 (25 films, 103 punten)
https://upload.wikimedia.org/wikipedia/en/6/6a/Poster_of_the_movie_The_Lurking_Fear.jpg
Jan Doense gebruikte het Mr. Horror label om zijn eigen smaak te promoten, laten we het erop houden dat smaken verschillen...
Review: Toen ik het logo van Full Moon zag verschijnen (ik wist niet dat dit een productie van hen was) begon ik al te vrezen. Een B-film zou het hoe dan ook gaan worden en nu maar hopen dat deze tot de betere helft van hun B-films behoort.
Dat doet deze film naar mijn mening niet. We krijgen een hoop personages op een beperkte ruimte bij elkaar, waardoor met name de eerste helft van de film uit veel dialogen bestaat. Het lijkt dan ook in de eerste instantie op een slechte poging tot een crime thriller. Helaas zijn de dialogen van povere kwaliteit en komen de verschillende typetjes ook niet helemaal lekker uit de verf. Het acteer werk is ook niet denderend. Meestal vind ik Jeffrey Combs wel goed, maar zijn personage is wat aan de flauwe kant (meer de schuld van de bedenkers van het scenario). Ook Ashley Laurence deed het veel beter in de Hellraiser films, maar goed.
Het tweede deel maakt het nog voor een gedeelte goed. Zo vind ik persoonlijk de monsters nog wel vermakelijke looks hebben. Ja, je ziet overduidelijk dat het rubber (o.i.d.) is, maar toch heeft het wel een leuke uitstraling.
Verder is het heerlijk overdreven einde (MIchael Bay is er haast niks bij
) ook nog wel vermakelijk.
Ik ben benieuwd wat er door Lovecraft's hoofd zou zijn gegaan als hij gezien had wat ze met zijn kort verhaal hebben gedaan.
2*
Richard_Voorhees
-
- 2311 messages
- 2135 votes
Eindelijk een mede blaxploitation kijker hier! Je hebt ook nog Abby (1974) (een soort blaxploitation Exorcist) waar William "Blacula" Marshall de priester in speelt en Dr. Black, Mr. Hyde (1976) (titel spreekt wel voor zich). Die laatste vond ik nog wel tof.
Woland
-
- 4796 messages
- 3817 votes
Scarecrows (1988) - FTV - 3 punten - 15 juli 2016 (totaal 23 films, 79 punten)

Kom, laat ik eens op de horror-afdeling van Netflix kijken, of er tussen de ladingen ontzettende meuk en aardige films die ik al lang gezien heb nog wat redelijks te vinden is, dacht ik bij het begin van de horrorchallenge. Daar kwam onder andere deze voorbij - allicht geen topper, maar het zag er op het eerste gezicht en qua IMDB/MM/ICM-verhalen die ik hoorde redelijk uit.
De eerste helft van de film had ik spijt als haren op m'n hoofd. De scarecrows waren op een hand te tellen, en als ze al te zien waren stonden ze stil, zoals het een goede vogelverschrikker betaamt. Wat we wel te zien kregen waren een stel bankrovers, het cliche-type stoere mannen gespeeld door slechte acteurs die aan het ruzie maken waren over buit. Ik vreesde dat ik in een slechte actiefilm in plaats van een slechte horrorfilm beland was. Gelukkig wordt het in de loop van de film een stuk beter, als de vogelverschrikkers ook een beetje los gaan en af en toe ook best eng beginnen te worden. Acteren kunnen ze ook in de tweede helft niet, maar het wordt wel een leuke horrorfilm waar er af en toe behoorlijk bruut geweld voorbij komt. De tweede helft haalt wel een voldoende wat mij betreft, maar de eerste absoluut niet - 2.0*.
Boeikens
-
- 4467 messages
- 5324 votes
Scarecrows (1988) - FTV - 3 punten - 15 juli 2016 (totaal 23 punten, 79 films)
Eerder andersom, niet? 
U96
-
- 731 messages
- 762 votes

Zong Sheng (2014) – FVT – 2 punten – 16 juli 2016
horrorfilm van Herman Yau & Tin Chi Ng, heel bizare film die soms heel chaotisch is, de ganse film door stapelt zich de ene vraag na de andere op de ganse film word je op een dwaalspoor gezet daardoor zit er nagenoeg geen spanning in de film en heb je geen horrorgevoel bij deze film, tot het einde is wat je totaal niet hebt verwacht en dan word alles duidelijk, acteerwerk was ook heel chaotisch vooral het karrakter dat de moeder neerzette soms echt iritant,een bizare 2,5*
(27films:67punten)