• 178.094 movies
  • 12.213 shows
  • 33.984 seasons
  • 647.094 actors
  • 9.372.898 votes
Profile

Horrorfilm challenge zomer 2016

Friday the 13 th

• 2558 messages
  • 2023 votes

Telt Coma (1978) mee?

Gang_Star

• 6837 messages
  • 3401 votes

Friday the 13 th wrote:

Telt Coma (1978) mee?

Films tellen mee als ze bij genre onder horror vallen op moviemeter en/of imdb. Deze film voldoet aan die voorwaarde op imdb. Het antwoord is dus ja.

Zwolle84

• 8022 messages
  • 0 votes

Mirrors (2008) - FTV - 2 punten - 27 juni 2016 (tussenstand totaal: 2 films, 4 punten)

http://cdn1.ihorror.com/wp-content/uploads/2014/04/mirror8.jpg

"Alexandre Anee" was mijn reactie toen ik onlangs het dierenleed in het verder sowieso al flauwe The Hills Have Eyes onder ogen kreeg. Niet helemaal eerlijk, want Horns en vooral Haute Tension zijn wél uitstekende films waarin deze Fransman laat zien over een flinke berg creativiteit en vakmanschap te bezitten.

Dat blijkt ook uit Mirrors. Vooral die openingsscène is ongelooflijk sterk en sleurt je gelijk de film in. Niet dat ik heel veel overtuigingskracht nodig had, want de combinatie spiegels-horror doet het sinds het ultieme Oculus zeer goed in huize Zwolle84.

Beetje eenvoudig uitgangspunt natuurlijk, dat wel, maar Aja zet er wederom zoveel klasse tegenover dat Mirrors absoluut een eigen gezicht heeft. Een gezicht zonder onderkaak om precies te zijn, zoals iedereen die de film heeft gezien zal beamen.

Dat, samen met het moment waarop Amy voor het eerst een spiegel in actie ziet én het fraai vormgegeven slotstuk, is een goed voorbeeld van het enorme talent dat Aja is. Een goede horrorscène in het duister kan iedereen wel maken; wie dat bij klaarlichte dag voor elkaar wil krijgen, moet van goeden huize komen. Want dan valt pas echt op hoe sterk de gore eruitziet vergeleken met de meer pulpy films en hoe creatief hij vaak te werk gaat. Het zijn scènes die je bijblijven.

Toch kom ik niet hoger dan een 7 uit, wat komt doordat Mirrors een beetje sleept. De horror is goed, de drama - die hier (te) veel ruimte krijgt - is dat beduidend minder. Vooral dat eeuwige I don't believe you... Now I do-riedeltje werkt behoorlijk zaaddodend. En het achterliggende verhaal over het hoe en waarom vond ik persoonlijk niet zo interessant.

Prima film kortom die zeer goed had kunnen zijn met wat kritischer knipwerk.

(Voor de geïnteresseerden: hij staat op de Nederlandse Netflix.)

Kondoro

• 11519 messages
  • 2861 votes

baspls heb je al vakantie ?

jeroentjuhhhhh haha, morgen je derde dag vrij?

alexspyforever

• 21517 messages
  • 2328 votes

Welkom Legan de adoptie door onze horrormama Miszmi is hierbij aanvaard

Dit houdt in dat zij gewoon controleert of je je puntentotaal goed toepast en bijhoudt. Bij vragen kan je bij iedere organisator terecht. Bedankt alvast voor je bijdrages en veel plezier

Friday the 13 th Coma (1978) heb ik zelf gezien en hoewel meer een thriller geeft imdb horror aan, dus go for it. Ik vond het alvast een prima film, aangenaam verrast.

Bas I. House on Haunted Hill is zeker een film die leuker wordt met elke kijkbeurt, een van mijn favoriete Price films

Boeikens ik ben verrast dat je de originele Poltergeist nog nooit eerder had gezien, persoonlijk hou ik meer van The Gate (1987)

Tonypulp

• 21231 messages
  • 4608 votes

Kondoro wrote:

jeroentjuhhhhh haha, morgen je derde dag vrij?

.... yup

Alleen Donderdag en Vrijdag nog aan de slag, daarna vakantie!

leatherhead

• 3556 messages
  • 1813 votes

Zwolle84 wrote:

(afbeelding)

Ghehe, krijg spontaan zin om die scene opnieuw te kijken door die still. Blijft een hoogtepuntje wat sfx betreft.

moviefreak#1

• 14390 messages
  • 25163 votes

4. The Cat and the Canary (1939) FTW 5 punten (totaal: 4 films, 12 punten)

(afbeelding)

Bob Hope in een klassiek verhaal over een eng huis met enkele lieden die al dan niet verdwijnen ofwel zorgen dat anderen verdwijnen (of zijn het toch spoken of zelfs Bob Hope zelve?) Eerder een screwball komedie dan een horror maar wel erg vermakelijk, 3*.

5. Murders in the Zoo (1933) FTW 5 punten (totaal 5 films, 17 punten)

(afbeelding)

Alleen al het idee om mensen te vermoorden met een dier als moordwapen is genoeg om mij voor de buis te krijgen. In deze film zitten enkele zeer interessante scènes die er verrassend goed uitzien voor een film uit 1933. Een (wat onhandig geschoten) scène waarin een vrouw tussen wat alligators wordt gegooid en als hoogtepunt een man die door leeuwen achtervolgd in een kooi terecht komt met een anaconda, die hem vervolgens wurgt. Erg onder de indruk van die scènes, jammer genoeg is de film te kort om aan echte karakterstudie te doen. 3,5* toch wel.

Miszmi

• 3240 messages
  • 598 votes

Friday the 13th: The Final Chapter (1984) - FTV - 3 punten - 28 juni 2016 - Tussenstand: 17 punten

Review: Inmiddels alweer deel 4, al zal dat voorlopig even de laatste zijn vermoed ik. Al ken ik mezelf langer dan vandaag, als ik donderdag de tijd kan vinden, zet ik ook zo deel 5 aan. Dit deel is qua verhaal sterker ten opzichte van de eerdere delen, het acteerwerk is daarentegen bij vlagen dramatisch. Ik voel geen emotie, wat bij Jason dan wel weer goed tot zijn recht komt, maar de rest van de cast voel ik ook helemaal niets bij. Ik krijg bij het kijken van deze film niet het gevoel dat de personages bang zijn, iets dat toch wel erg belangrijk is. De film loopt in een hoog tempo, waardoor het vrij snel wegkijkt. Op vrijwel alle vlakken is dit deel beter dan de drie voorgaande, met enkele mooie terugkoppelingen naar die delen, maar door de acteerprestaties ga ik geen hogere stem toekennen dan deel 3.

Kondoro

• 11519 messages
  • 2861 votes

Tonypulp wrote:

(quote)

.... yup

Dat gaan we verliezen haha. Ik moet nog vier weken .

Gang_Star

• 6837 messages
  • 3401 votes

#3 The Raven (1963) 3* - FTV- 4 punten - 28 juni 2016 (Totaal 8+4= 12 punten)

(afbeelding)

Review: Een verfilming van werk van Edgar Allan Poe met in de hoofdrollen Vincent Price en Boris Karloff. Kan toch vrijwel niet mis gaan zou je denken en dat gaat het dus ook zeker niet. Het is een degelijke film met ook nog een rol van Jack Nicholson. Aan acteertalent dus geen gebrek en deze heren maken dan ook een goede indruk in deze productie. Een Horrorkomedie die eigenlijk meer een komedie is. De humor is leuk en er zitten een aantal leuke oneliners in. Het heeft zijn spannende momenten en is vrij sfeervol, de scenes in en rondom het kasteel van Dr. Scarabus zijn daar het beste voorbeeld van.

alexspyforever

• 21517 messages
  • 2328 votes

Circus of Horrors (1960) - FTV - 4 punten - 28 juni 2016 (4 films - 16 punten)

http://nostalgiacentral.com/wp-content/uploads/2016/01/circusofhorrors5.jpg

Films over circus hebben mij steeds aangetrokken. Dat het een aantrekkelijke bedoening is voor de toeschouwers maar aartsgevaarlijk voor de beoefenaars blijkt uit deze film. Echter zijn deze ongelukken wel geheel toeval? Meer een drama en sci-fi met een wetenschapper die geobsedeerd raakt met zijn creaties of restoraties dan bloederige horror. Het blijft wel boeiend van begin tot eind. Vergelijkbaar met oa Les yeux sans Visage en The Head (1959) maar deze 2 hebben beduidend meer duistere sfeer dan Circus. De regisseur heeft wel zijn best gedaan om mooie vrouwen bij elkaar te krijgen. Ik had er ook geen idee van dat in het circus de vrouwen al in die tijd in zulk weinig verhullende outfits optraden.

John Milton

• 24221 messages
  • 13386 votes

Tonypulp wrote:

(quote)

.... yup

Damn. Ik moet de komende drie dagen 'allemaal' nog voor ik vakantie heb. Gaan nou twee Jeroenen tegen elkaar opboksen

Maar als je er elke dag 5 gaat kijken geef ik het op hoor

alexspyforever

• 21517 messages
  • 2328 votes

Gang_Star wrote:

#3 The Raven (1963) 3* - FTV- 4 punten - 28 juni 2016 (Totaal 8+4= 12 punten)

Als deze Corman-Price-Poe productie je beviel maar je hebt het liever meer horror en geen comedy dan kan ik je deze 3 aanbevelen:

House of Usher (1960)

Pit and the Pendulum (1961)

The Masque of the Red Death (1964)

Er zijn er in totaal 7 maar die 3 vind ik het beste en heb ik ook op DVD.

Ook is er een oudere veel duistere versie van The Raven met Karlof en Lugosi, de beste van hun 2 samen naar mijn mening dus deze raad ik ook aan Richard_Voorhees aan.

The Raven (1935)

Gang_Star

• 6837 messages
  • 3401 votes

alexspyforever wrote:

(quote)

Als deze Corman-Price-Poe productie je beviel maar je hebt het liever meer horror en geen comedy dan kan ik je deze 3 aanbevelen:

House of Usher (1960)

Pit and the Pendulum (1961)

The Masque of the Red Death (1964)

Er zijn er in totaal 7 maar die 3 vind ik het beste en heb ik ook op DVD.

Ook is er een oudere veel duistere versie van The Raven met Karlof en Lugosi, de beste van hun 2 samen naar mijn mening dus deze raad ik ook aan Richard_Voorhees aan.

The Raven (1935)

Bedankt voor de tips, maar die eerste twee die je noemt heb ik allebei al gezien. Beide 2,5*, vond er maar weinig aan. Ben schijnbaar niet zo'n liefhebber van de films van Vincent Price, maar verhalen van Poe trekken mijn aandacht wel vaak. Ik vond deze The Raven samen met House of wax de betere films van Price, House on haunted hill viel mij ook wat tegen eerlijk gezegd.

alexspyforever

• 21517 messages
  • 2328 votes

Gang_Star denk dat je niet zo een fan bent van de creepy gothic atmosfeer waarin de 3 die je niet aanstonden toch wel in uitblinken. The Raven moet het naast comedy meer van actie hebben. En gezien jij ook van actiefilms houdt vind ik het niet zo vreemd dat je The Raven meer kon smaken

Ik stoorde me meer aan de comedy bij The Raven, comedy horror is vaak miss en te weinig hit voor mij waardoor ik ze meestal mijd.

moviefreak#1 ik vind persoonlijk de originele Cat and the Canary veel leuker

The Cat and the Canary (1927)

Sfeer is veel donkerder en minder comedy en er wordt niet zoveel in gepraat. Ik vond Bob Hope zeer irritant in de remake.

EW101

• 1256 messages
  • 2284 votes

The Thing (1982)- RW- 2 Punten-28 Juni -Totaal: 12 Punten

http://www.frenchtoastsunday.com/wp-content/uploads/2015/10/061.png

Ik heb met een huisgenoot, The Thing, weer gekeken. Wat kan er nog over gezegd worden? Het is toch verplichte kost voor een horrorfilmliefhebber. Wat nu echt anders was sinds laatste keer; ik keek de eerste keer met een open mond naar de special-effects (En nog steeds een beetje, ondanks ik ze nu wel ken; ze blijven gewoon goed; erg creatief en origineel.) Nu keek ik meer naar de sfeer. Op mijn tv zagen de enkele scènes in de sneeuw met blauw achtergrondlicht gecombineerd met het rode fakkellicht er prachtig uit. Het geluid dat van de 'Thing' afkomt, blijft ook nog steeds ijzingwekkend.

De spanningen in het kamp komen goed over en gaan goed samen met de setting (die beklemmend is).

Soms vond ik wel enkele overgangen te snel gaan. Zo ook in de finale.

Night's Watch

• 1212 messages
  • 1200 votes

[Rec] – FTV – 2 punten – 28 juni 2016 (4 punten in totaal)

Ik ben bang dat ik met [Rec] (2007) al meteen één van de beste films van mijn watchlist gezien heb, heerlijke film! [Rec] ² (2009) is ook direct toegevoegd aan de watchlist.

Een kleine tachtig minuten naar Manuela Velasco kijken is totaal geen straf, zeker niet in een film zoals deze. Naast de goedlachse presentatrice blijkt al snel dat ze een ook behoorlijke pittige kant heeft, heerlijk om te zien hoe ze uitvalt tegen de politieagent.

Het rustige begin in de brandweerkazerne komt wat saai over en wekt voornamelijk nieuwsgierigheid op naar wat er nog gaat komen, gelukkig gaat het snel over op 'actie'. De hysterie die er heerst als ze in het huis komen en die in het grootste gedeelte van de film aanwezig blijft is één van de sterke punten, de manier van filmen (en niet te vergeten het bijhorende geluid) versterkte deze hysterie alleen maar. De zolder scene is een sterke afsluiter, één van de betere horror scenes die ik gezien heb.

Miszmi

• 3240 messages
  • 598 votes

EW101 wrote:

Ik heb met een huisgenoot, The Thing, weer gekeken. Wat kan er nog over gezegd worden? Het is toch verplichte kost voor een horrorfilmliefhebber.

Tenzij je een fobie hebt voor spinnen, dan sla je hem over. Dankzij jouw plaatje zal ik de rest van de nacht al niet meer slapen, bedankt

John Milton

• 24221 messages
  • 13386 votes

Day two part two: Boobies

06. Blood: The Last Vampire (2000) - FTV - 2 punten - 28 juni 2016 (Tussenstand totaal 6 films, 24 punten)

This overhyped slashfest fails to rise above the extravagant pointlessness that plagues inferior anime - Mark Holcomb

https://bizarrocentral.files.wordpress.com/2012/10/792.jpg

Voor de treinreis terug van het werk is zo'n kortje ideaal. Ik mag dan geen anime fan zoals sommigen hier op de site, maar een hater ben ik ook allerminst. Ik zeur alleen wel snel over stijl en de kwaliteit van de animatie, en die bevielen me hier beiden totaal niet. Het verhaal had wellicht wat goed kunnen maken, maar jonge meisjes met gaven en geheime organisaties, wanneer de animatie je ook nog eens niet bevalt, wat zal ik zeggen. ik was niet heel teleurgesteld dat het met 48 minuten klaar was. Dit is aan mij niet helemaal besteed. Ik kon de negatieve critic reviews die ik achteraf las dan ook wel begrijpen. Moeilijk te becijferen, deze horror animatie.

2,5*

07. Maniac (1934) - FTV - 5 punten - 29 juni 2016 (Tussenstand totaal 7 films 29 punten)

https://scarletboulevard.files.wordpress.com/2014/12/433.jpg

Loop ik gisteren en vanmorgen een beetje shots met zorgvuldige mise-en-scene uit gerenommeerde klassiekers te fotograferen uit mijn eigen boeken over de stomme film, zie ik opeen een filmposter van een jaren '80 sorority blondje voorbij komen in quite a skimpy thingy. Right. Ook leuk. Dat hebben we ook nog.

Maar valt het te combineren, die twee zaken, terwijl het meetelt voor de challenge? Sex speelde vanaf het begin een rol, maar zijn er ook exploitationfilms uit die tijd, of early talkies? Dus niet pre-code vrijheid of Hays office uitdagende raciness, maar echt campy exploitation? Bestaat dat? Meet Maniac, ook wel bekend als Sex Maniac, uit het jaar 1934. Losjes gebaseerd op Edgar Allan Poe's The Black Cat, volgens Wikipedia. Nu heb ik de tevens uit '34 afkomstige Ulmer verfilming van dat verhaal ook gezien, met Karloff en Lugosi, en ik zie niet het niet zo. En ik kan hier best een lang verhaal van maken, maar doe het niet.

Kijk deze alleen als je echt geïnteresseerd bent of onderzoek moet doen naar dit soort films in die periode, of écht een makkelijke Harry bent. Anders zou ik absoluut die tijd spenderen aan The Black Cat (1934). Precies 4 keer zou goed als deze, in sterren uitgedrukt. Tenzij je graag een ultra low-budget, camp geacteerde film wilt zien over een voormalig vaudeville acteur die assistent wordt van een dokter met Frankenstein aspiraties. "It's Aliiiiiiiiive denk je dan misschien, maar deze film was dat voor mij allerminst. Echt behoorlijk butt. En op het crazy scientist gedeelte na, is er op zich niet heel horror te vinden, hoe vaak de crazy evil plan laugh ook klinkt...

De grootste horror was nog wel dat ik meermaals aan mijn eigen acteerwerk moest denken in de horrorfilmpjes die we als tieners met vriendjes maakten. Vooral die geluiden. Uncanny. En dat is geen schouderklopje voor mezelf, trust me.

1*

leatherhead

• 3556 messages
  • 1813 votes

Yeux Sans Visage, Les (1960) - FTV - 4 punten - 29 juni 2016

http://seriousmovies.com/wp-content/uploads/2015/04/les-yeux-sans-visage-1373370353-105.jpg

Review: Tegenvaller. Nu weten films uit < 70' jaren sowieso zelden indruk op me te maken, maar om de één of andere reden had ik hier nog enige verwachtingen bij. De opzet van de film is best interessant, de uitwerking een beetje underwhelming. Sporadisch een mooi shot, dat wel, maar visueel verre van imposant genoeg om de film te kunnen dragen. Temeer ook omdat elk beetje sfeer dat opgebouwd werd maar al te gauw kundig afgebroken werd door de soundtrack. Jolige tralala die je eerder het gevoel geeft in het circus te zitten dan dat je naar een heuse horrorfilm zit te koekeloeren.

Acteerwerk verdiende verder ook geen lauwerkrans, al was ik eigenlijk allang blij dat het zelden oversloeg in geschmier of overacting. Wat rest is een redelijk vermakelijke, bij momenten wel onderhoudende, en zowaar af en toe (onbedoeld) komische film. Dat laatste maakt het nog net iets pijnlijker aangezien deze film toch met regelmaat terug te vinden is op allerlei 'disturbing cinema' lijstjes. Tja, op papier misschien. 2*.

joolstein

• 10831 messages
  • 8917 votes

House on Haunted Hill (1959) - FTV - 4 punten - 29 juni 2016 ( 9 films 28pnt.)

(afbeelding)

Review: Film met Vincent Price, fantastisch acteur. Nu staat erbij deze film het genre Horror , echter ben ik van menig dat het meer een thriller is. Het is een agatha christie met een paar elementen uit de Horror. Moet toegeven er zat wel één hele goede jump-scare in, maar verder ?! De film was niet slecht maar mis toch de Horror. Hierdoor ben ik ietwat teleurgesteld.

House on Haunted Hill (1959)

John Milton

• 24221 messages
  • 13386 votes

Jammer leatherhead, ik kon er wel meer mee (maar ben ook gunstiger gestemd wellicht ten opzichte van oudere horror). Moest je niet af en toe nog hieraan denken?

leatherhead

• 3556 messages
  • 1813 votes

Eigenlijk niet, gek genoeg, want dat is inderdaad geen vreemde vergelijking. Vind ik als film ook een stuk verontrustender en vooral intelligenter, hoewel het wellicht niet helemaal eerlijk is om twee films met zó'n tijdsverschil met elkaar te vergelijken.

Moest vreemd genoeg meer dan eens aan Goodnight Mommy denken, al kwam dat vooral door dat afgebonden koppie denk ik.

John Milton

• 24221 messages
  • 13386 votes

08. She-Wolf of London (1946) - FTV - 4 punten - 29 juni 2016 (Tussenstand totaal 8 films 33 punten)

http://i46.photobucket.com/albums/f135/Jeroen_Berndsen/image_zpsnlvd1wtp.jpeg

Meer mysterie dan horror, deze nakomeling van de Universal stal. Vijf jaar na The Wolf Man (1941) en qua titel gelijkend op het dan toch iets betere Werewolf of London (1935), verwacht je wellicht iets soortgelijks van de studio, maar dit is totaal andere koek. Op mooie transformaties en make-up effecten á la Jack Pierce hoef je hier niet te rekenen. De film besteed meer aandacht aan de onrust die de zogenaamde Allenby Curse bij phyllis teweeg brengt dan het laten zien van daadwerkelijk spannende dingen.

En we gaan toch maar weer iets strenger op kwaliteit proberen te selecteren. De afgelopen drie films waren alledrie impulsief buiten de watchlist om, en dat pakte in geen van de gevallen denderend uit.

Pretty boring, helaas. 2*

joolstein

• 10831 messages
  • 8917 votes

Ta Paidia tou Diavolou (1975) - FTV - 3 punten - 29 juni 2016 (10 films 31pnt.)

http://images-eu.amazon.com/images/P/B004CSKCZY.02.LZZZZZZZ.jpg

Review: Een verhaal is er absoluut niet. Een koppel gaat los op een afgelegen Grieks eiland en vermoord iedereen die in hun ogen zondigt. Wat volgt zijn zo`n beetje alle perversiteiten die je kan bedenken en die schokken. De film is geen grote aanrader, behalve als je liefhebber ben van exploitation-films. Dan heb je met deze wel een hele goede! Het had soms wel iets weg van Duitse softporno. Enfin interessant om gezien te hebben maar dit zet ik niet gauw een tweede keer op.

Ta Paidia tou Diavolou (1975)

joolstein

• 10831 messages
  • 8917 votes

Rob Zombie's Halloween (2007) ) - FTV - 2 punten - 29 juni 2016 (11 films 33pnt.)

http://www.iconsoffright.com/images/rzhalloween1.jpg

Review: Het mooie van deze challenge is dat ik veel wat is blijven liggen nu kijk! Ik had nog geen film van Rob Zombie gekeken (wel een stukje van The Lords of Salem (2012) maar ik viel in slaap. Kwam trouwens niet door de film!) en nu me dus aan Halloween gewaagd. En dit was een prima remake. Zombie heeft oog voor detail. Puik camerawerk, goed geluid, prachtig in beeld gebrachte kills. Het smaak zeker naar meer!

Halloween (2007)

U96

• 731 messages
  • 762 votes

Zwolle84 wrote:

(quote)

Is vaak wel goedkoop te scoren. Er zijn ook boxen met alle drie delen, maar die tweede vind ik persoonlijk erg flauw.

zal er toch eens naar moeten zoeken denk ik je hebt m'n interesse gewekt

U96

• 731 messages
  • 762 votes

Night's Watch wrote:

[Rec] – FTV – 2 punten – 28 juni 2016 (4 punten in totaal)

Ik ben bang dat ik met [Rec] (2007) al meteen één van de beste films van mijn watchlist gezien heb, heerlijke film! [Rec] ² (2009) is ook direct toegevoegd aan de watchlist.

Een kleine tachtig minuten naar Manuela Velasco kijken is totaal geen straf, zeker niet in een film zoals deze. Naast de goedlachse presentatrice blijkt al snel dat ze een ook behoorlijke pittige kant heeft, heerlijk om te zien hoe ze uitvalt tegen de politieagent.

Het rustige begin in de brandweerkazerne komt wat saai over en wekt voornamelijk nieuwsgierigheid op naar wat er nog gaat komen, gelukkig gaat het snel over op 'actie'. De hysterie die er heerst als ze in het huis komen en die in het grootste gedeelte van de film aanwezig blijft is één van de sterke punten, de manier van filmen (en niet te vergeten het bijhorende geluid) versterkte deze hysterie alleen maar. De zolder scene is een sterke afsluiter, één van de betere horror scenes die ik gezien heb.

de eerste Rec film is voor mij één van de beste found footage horrorfilms !!!

Boeikens

• 4467 messages
  • 5319 votes

Poltergeist II: The Other S... FW => 3 Pt (Totaal 14 Pt)

Het gebeurt niet vaak met sequels maar deze is zeker een van de betere.

Het verhaal loopt gewoon verder na het eerste deel, schept wat meer duidelijkheid in de mysterie maar is voor de rest weinig vernieuwend.

Toch is dit alles behalve een slecht teken want waarom een geode basis veranderen? De sfeer zit er weer sterk in, de spanning is wat minder maar blijft wel goed aanwezig en Henry Kane is hier een sterk voorkomend figuur.

Guest

Let op: In verband met copyright is het op MovieMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.