• 178.031 movies
  • 12.206 shows
  • 33.975 seasons
  • 647.057 actors
  • 9.371.620 votes
Profile

Horrorfilm challenge zomer 2016

alexspyforever

• 21517 messages
  • 2328 votes

Laatste tussenstand

http://farm9.staticflickr.com/8302/7896058226_df8681883c_h.jpg

1. alexspyforever 420

2. joolstein 374

3. Richard_Voorhees 290

4-5. Boeikens en Willy Wartaal 258

6. baspls 214

7. jeroentjuhhhhh 213

8. Gang_Star 198

9-10. Woland en John Milton 170

11. U96 160

12. EW101 93

13. morpheus2000 71

14. wendyvortex 68

15. Flat Eric 67

16. Legan 57

17. Kondoro0614 56

18. john mcclane 2 54

19. Miszmi 47

20. moviefreak#1 41

21. leatherhead 32

22-23. arno74 en Night's Watch 29

24-25. Bas I. en Friday the 13 th 27

26. Film Pegasus 26

27. Chainsaw 25

28. TornadoEF5 23

29. mikey 20

30. HALVE TAMME. 19

31. Zwolle84 18

32. jOERI 12

33. John Barry 11

34. Dying Rose 7

35. marciee 6

36. Gh8st 4

37. Teunnis 3

Enkele mededelingen:

* Deze challenge stopt dus aanstaande woensdag om 23:59 u. Dat betekent dat alle horrorfilms die nog worden gekeken moeten worden geregistreerd voór donderdag 1 september 00:00 u. Latere registraties leveren geen punten meer op.

* De eindstand zal worden geplaatst door baspls op zaterdag 3 september, hij mag zelf kiezen welk tijdstip

* Miszmi zal de podiumceremonie doen, neen grapje, ze heeft een heel mooie enquête samengesteld en we hopen op jullie medewerking om die eerlijk in te vullen. Het kan dienen als feedback naar de organisatie toe (wat kan er eventueel nog beter) en ook mogelijk vragen beantwoorden op wat na deze challenge. De enquête zal ook niet enkel horrorgerelateerd zijn.

* En voor de rode lantaarn is er nog een troostprijs, een weekendje op militair kamp met Boeikens

Miszmi het is nu aan jou

Zwolle84

• 8022 messages
  • 0 votes

Uit welke film komt die afbeelding, alexspyforever?

alexspyforever

• 21517 messages
  • 2328 votes

Zwolle84 wrote:

Uit welke film komt die afbeelding, alexspyforever?

niet uit een film, ik googelde gewoon op afbeelding "almost over horror" en dit was een van de resultaten, vond het wel passend

Zwolle84

• 8022 messages
  • 0 votes

alexspyforever wrote:

(quote)

niet uit een film, ik googelde gewoon op afbeelding "almost over horror" en dit was een van de resultaten, vond het wel passend

Jammer.

Boeikens

• 4467 messages
  • 5318 votes

alexspyforever wrote:

* En voor de rode lantaarn is er nog een troostprijs, een weekendje op militair kamp met Boeikens

I'm ready

https://s-media-cache-ak0.pinimg.com/736x/5f/aa/d8/5faad86a3dac7094cb3713162b85debf.jpg

Willy Wartaal

• 433 messages
  • 3802 votes

87. Intruder 1989 - FTV - 3 punten - 27 augustus 2016 (totaal 261 punten)

http://www.frogbros.nl/image.php?id=8912&pid=6368&w=560

De eerste helft is eigenlijk gewoon een komedie met coming of age elementen en bevat leuke dialogen. Na dik een half uur verandert de film langzaam aan in een slasher. De film heeft een best eigenaardige sfeer en humor, dit wordt versterkt door de vele inventieve camerastandpunten. De gore en de kills zijn top en reden genoeg om de film te gaan bekijken. Ik vond het alleen wat jammer van de praktisch onmogelijke situaties waarin de lijken of delen ervan (heen en weer) worden verplaatst en waarin de killer met lichtsnelheid van de ene naar de andere plek lijkt te komen.

alexspyforever

• 21517 messages
  • 2328 votes

Wat ik ook heel mooi vind John Milton en Woland broederlijk op dezelfde hoogte Of is het John die zich niet wil laten verslaan

John Milton

• 24221 messages
  • 13386 votes

Ja goed he? Ik heb zaterdag nog een terrasje met hem gepakt voor ik naar The Shallows ging en het kwam nog even ter sprake!

Maar deze vier had ik dus in feite al gezien, op The Conjuring na dan. Dus het is wél toevallig, doch zeer gepast!

Miszmi

• 3240 messages
  • 598 votes

alexspyforever heeft jullie al kort het doel uitgelegd. De enquête is slechts bedoeld om te kijken hoe het beter kan voor een volgende keer. Tevens hebben jullie de mogelijkheid om te beantwoorden of jullie überhaupt zin hebben om deze challenge ooit te herhalen. We hebben er alleen wat aan als het serieus wordt ingevuld, op die manier kunnen we kijken wat ging er goed en wat kan/moet beter. De enquête is volledig anoniem en er hoeven ook geen (persoonlijke) gegevens ingevuld te worden. Aangezien Bas op 3 september een eindstand plaatst, zal ik op diezelfde dag de (belangrijkste) resultaten van de enquête met jullie delen.

Als er nog vragen zijn, stel ze gerust, zo niet, zouden we het heel erg waarderen als jullie het even in willen vullen: Evaluatie Horror Challenge Moviemeter 2016 - survio.com

John Milton

• 24221 messages
  • 13386 votes

Gedaan! En al loopt het nog twee daagjes, ik denk dat mijn plaats in de eindstand definitief is aangezien ik geen horrors meer op stapel heb staan voor vandaag en morgen (alhoewel, ik kan natuurlijk ook nog verder ingehaald worden ).

Bij deze alvast grote dank aan de organisatoren, ik heb met veel plezier meegedaan en een hoop mooi nieuws ontdekt!

http://cdn2.crushable.com/wp-content/uploads/2015/01/thank-you.gif

jOERI

• 168 messages
  • 852 votes

En enquete ingevuld

Miszmi

• 3240 messages
  • 598 votes

Eén nadeel aan dat de enquête anoniem is, ik kan nu diegene niet persoonlijk benaderen die graag wil weten hoeveel tijd het organiseren kost etc. Diegene kan mij een privébericht doen, daar kan ik eventueel alles uitleggen.

Boeikens, je bent een gevaarlijke man. Helaas weet ik niet wie dat vindt

Boeikens

• 4467 messages
  • 5318 votes

Miszmi wrote:

Eén nadeel aan dat de enquête anoniem is, ik kan nu diegene niet persoonlijk benaderen die graag wil weten hoeveel tijd het organiseren kost etc. Diegene kan mij een privébericht doen, daar kan ik eventueel alles uitleggen.

Boeikens, je bent een gevaarlijke man. Helaas weet ik niet wie dat vindt

Te gek voor woorden

Flat Eric

• 6443 messages
  • 1026 votes

Ik ben na afloop wel benieuwd naar een top 10 van de meest bekeken horrorfilms !

alexspyforever

• 21517 messages
  • 2328 votes

Flat Eric wrote:

Ik ben na afloop wel benieuwd naar een top 10 van de meest bekeken horrorfilms !

Daar ga ik me in het weekend mee bezig houden eens we alle resultaten hebben door de registraties van alle deelnemers bij elkaar zetten en dan wat statistieken maken zoals die van meest bekeken films,gemiddeld aantal punten per film van elke deelnemer (puntentotaal/aantal films), gemiddeld aantal films bekeken per dag voor elke deelnemer (aantal films/66) etc.

Willy Wartaal

• 433 messages
  • 3802 votes

88. Blood Feast 1963 - FTV - 4 punten - 28 augustus 2016 (totaal 265 punten)

http://67.media.tumblr.com/tumblr_llx8m6dLl11qe7wjmo1_500.gif

Eerste splatter of niet, deze film was slecht, en dan niet op de leuke manier. De muziek is eentonig, het geluid is slecht. De gore ziet er niet goed uit, bloed zonder wonden. De dialogen verschrikkelijk, acteurs lijken voor de eerste keer te acteren en zelfs de meest simpele dingen lijken nergens op. Alles is toevallig en ontzettend dom, alle personages praten alleen maar over de moordenaar, en die komt dan toevallig net de hoek om. Ik dacht dat er aan het einde nog een soort van massaslachting plaats zou vinden maar niets is minder waar. Dit is waarschijnlijk de eerste en laatste Herschell Gordon Lewis film die ik kijk, 67 minuten was al te lang.

John Milton

• 24221 messages
  • 13386 votes

alexspyforever wrote:

Daar ga ik me in het weekend mee bezig houden eens we alle resultaten hebben door de registraties van alle deelnemers bij elkaar zetten en dan wat statistieken maken zoals die van meest bekeken films,gemiddeld aantal punten per film van elke deelnemer (puntentotaal/aantal films), gemiddeld aantal films bekeken per dag voor elke deelnemer (aantal films/66) etc.

Ja Statistiekjes.... Kom maar bij pappa! Ben ik dol op!

alexspyforever

• 21517 messages
  • 2328 votes

Willy Wartaal wrote:

88. Blood Feast 1963 - FTV - 4 punten - 28 augustus 2016 (totaal 265 punten)

(afbeelding)

Eerste splatter of niet, deze film was slecht, en dan niet op de leuke manier. De muziek is eentonig, het geluid is slecht. De gore ziet er niet goed uit, bloed zonder wonden. De dialogen verschrikkelijk, acteurs lijken voor de eerste keer te acteren en zelfs de meest simpele dingen lijken nergens op. Alles is toevallig en ontzettend dom, alle personages praten alleen maar over de moordenaar, en die komt dan toevallig net de hoek om. Ik dacht dat er aan het einde nog een soort van massaslachting plaats zou vinden maar niets is minder waar. Dit is waarschijnlijk de eerste en laatste Herschell Gordon Lewis film die ik kijk, 67 minuten was al te lang.

Jammer, dat je het niets vond. Voor goed acteren, diepgaand verhaal of karakterontwikkeling moet je niet bij HG Lewis zijn. Ik persoonlijk hou wel van zijn no-nonsense aanpak. Daarom kies ik bewust voor zijn films ipv de standaaard slashers waar (te) veel tijd wordt gestoken in plotjes, karakters en dialogen die me toch niet boeien. Al moet ik wel zeggen dat Blood Feast ondertussen wel experimenteel overkomt nu. Hij heeft er betere gemaakt maar het hang van je verwachtingspatroon af natuurlijk. Moest je toch nog willen proberen The Wizard of Gore is het meest gore en wellicht met het meest verhaal. BLood Feast 2 vond ik zeer entertaining en is samen met Wizard mijn favoriete HG Lewis. Ik hou ook van de luchtige toon in zijn films zonder dat het flauwe comedy wordt, dus niet zoals Bad Taste of zo. Blood Feast is redelijk serieus, zijn latere werk is echt veel luchtiger.

Willy Wartaal

• 433 messages
  • 3802 votes

89. Taxidermia 2006 - FTV - 2 punten - 28 augustus 2016 (totaal 267 punten)

http://www.edrants.com/wp-content/uploads/2009/08/taxidermia.jpg

Somber, bizar en smerig. Tientallen liters kots, kilo's ingewanden, zweet, okselhaar en geslachtsdelen, alles krijgen we te zien. Een sterke maag is wel vereist. Prachtige cameravoering, montage en fotografie. Ik kon hier zeker van genieten, ook de humor heb ik kunnen waarderen. Prima casting en acteerwerk, verwacht geen schoonheden te zien. Ben zeker benieuwd geworden naar de andere films van deze regisseur.

Willy Wartaal

• 433 messages
  • 3802 votes

alexspyforever

Ik begrijp dat ik voor die dingen niet bij dit soort films moet zijn maar als het me echt gaat irriteren dan is er wel iets goed mis. Blood Feast en Bad Taste bijvoorbeeld heb ik allebei stukjes doorgespoeld omdat ik er geen plezier meer aan had om er normaal naar te blijven kijken. The Toxic Avenger die jij ook laatst hebt gekeken is ook een film die slecht is maar doet weer zoveel goed en daarmee valt zoveel te beleven dat ik daar wel van kan genieten. Ik kijk horrorfilms in principe nooit met de verwachting of eis dat er een diepgaand verhaal in zit of dat de karakters zich ontwikkelen. Enige tijd besteden aan dialogen, acteursregie en realisme binnen de gecreëerde wereld of geloofwaardigheid in het algemeen is voor mij toch meestal wel een vereiste.

Willy Wartaal

• 433 messages
  • 3802 votes

90. The Thing from Another Worl... - FTV - 4 punten - 28 augustus 2016 (totaal 271 punten)

http://images.popmatters.com/blog_art/t/thething2.jpg

Lijkt minder op Carpenter's The Thing dan ik had verwacht. Ik vond dit nogal een flauw filmpje, veel gepraat maar weinig te zien. Vond het interessant tot aan het gedeelte waar ze het ruimteschip opblazen en zich daar amper druk om maken. De meegereisde journalist is een vervelend mannetje en sowieso zijn er veel te veel personages die zich met alles bemoeien. Weinig emotie waardoor de dreiging van het nogal makkelijke ruimtewezen nauwelijks voelbaar is. De setting is natuurlijk geweldig en je waant je in de poolbasis waar het zich afspeelt, de beelden van buiten en die van het vliegtuig zijn overtuigend.

Willy Wartaal

• 433 messages
  • 3802 votes

91. We Are Still Here 2015 - FTV - 2 punten - 29 augustus 2016 (totaal 273 punten)

https://scribehardonfilm.files.wordpress.com/2015/06/we-are-still-here-larry-fessenden-ltbx.png

Best een prettig filmpje waar het matige acteerwerk de grootste kwaal is. De film begin als een groot cliché, maakt uiteindelijk een behoorlijke draai en wordt mede daardoor nog best interessant. De effecten zien er goed uit, net als de gore met behoorlijk wat liters bloed, snap niet dat mensen daar over klagen. Een aantal zaken zijn wat vaag en bepaalde dingen worden niet besproken of uitgelegd. De sfeer is wel lekker en de setting in New England door de fijne fotografie prettig.

alexspyforever

• 21517 messages
  • 2328 votes

allez Willy Wartaal het boodschappenlijstje moet precies nog af, wil je alsnog 300 punten of 100 films zien?

From Dusk till Dawn (1996) - FTV - 29 augustus 2016 - 3 punten (423 punten - 129 films)

https://i.ytimg.com/vi/txqpLEufGnA/maxresdefault.jpg

Voor ik aan deze film begon was ik me reeds van bewust dat het horrorgedeelte pas later zou komen. Eerst krijgen we een langgerekt ontvoering/misdaad verhaal met twee acteurs waar ik geen fan van ben. Eens dat de broers met hun gijzelaars terechtkomen in de strip-tease bar begint dus de horror waarvan de eigenaars en strippers vampieren blijken te zijn. Eigenlijk heb ik deze film vooral gekeken voor Salma Hayek die helaas maar een 10-tal minuten screentijd krijgt. Heel sexy maar geen naakt, daarvoor zal je een andere film moeten kijken. Hoe dan ook heb wel genoten van haar dans act. Daarna krijgen we de standaard actie horror waarin het 5-tal met de hulp van 2 andere zware jongens als volleerde vampierjagers de boel gaan uitmoorden . Goede speciale effecten dat wel, maar dit soort repetitief geweld gaat me al snel vervelen. Ik ben nu eenmaal geen fan van actiefilms. Het einde was zoals het immer uitdrukkingloze gezicht van Clooney, de overlevers gaan naar huis en laten nauwelijks een traan om het verlies van hun geliefden.

joolstein

• 10829 messages
  • 8915 votes

Ozone! Attack of the Redneck Mutants (1986) FTV - 3 punten - 29 augustus - (114 films – 377pnt.)

(afbeelding)

Review: Vreselijk slechte film. Soms kan dat best leuk zijn maar in dit geval dus niet! De gore is ronduit slecht. Er zitten ellenlange scene`s in waarbij je, je af vraagt waar ze voor dienen? Oma die het eten klaar maak, een vrouw die haar tanden flost en poetst enz. En dan is er nog die jaren tachtig boodschap over de o- zone laag. Deze kan bij mij dus op het lijstje slechtste film die ik ooit gezien heb.

Ozone! Attack of the Redneck Mutants (1986)

Willy Wartaal

• 433 messages
  • 3802 votes

alexspyforever

Ja ik ga voor de 100, moet er wel 3 per avond kijken maar dat gaat wel lukken. Ik zoek momenteel de films uit die minder dan 100 minuten duren. Weet niet of ik de 300 punten ga halen want ik wil woensdagavond nog twee films rewatchen.

Flat Eric

• 6443 messages
  • 1026 votes

The Shining (1980) - RW - 29/8/16 - 2 punten - totaal ?

Van het weekend was ik op een feestje waar iemands kind ineens een pluchen berenmasker op had. Creepy. Ik had meteen een associatie met The Shining.

Vandaar weer eens herzien!

Een absoluut meesterwerk!!!!

Bijna iedere scene is memorabel en raak. De beklemmende sfeer in het hotel, de roaring twenties sfeer in de balzaal " hello Lloyd" , de geweldige cast met een werkelijk maniakale Jack , de wanhopige Wendy, het schattige ventje op zijn driewieler scheurend door de gangen over dat tapijt,tegels, tapijt, tegels, " come play with us" . En de begintune met de auto door de bergen, ja zo kan ik wel door blijven gaan.

Doe ik niet, dit is nou echt een film die zelfs na 20 keer herkijken nog steeds niet verveeld en je keer op keer weer pakt.

Heerlijk!!!!!

Richard_Voorhees

• 2311 messages
  • 2135 votes

Holidays (2016) - FTV - 2 punten - 29 augustus 2016 (85 films, 292 punten)
http://static.rogerebert.com/uploads/movie/movie_poster/holidays-2016/large_sk9jHoHni5u88SMK4nJKumcM7eR.jpg
Een anthologiefilm van verschillende (mij) onbekende regisseurs (m.u.V. Kevin Smith).
Niet altijd even geslaagd. Zo vond ik toevallig de twee verhalen met zwangere vrouwen de minste uit de reeks.
De make-up fx in het pasen segment zagen er wel goed uit en blinkt het vaderdagssegment uit in de sfeer.
Kevin Smith kreeg de eer om het platgewalste Halloween als thema te nemen. We krijgen hierbij echter een verhaal dat bar weinig met Halloween te maken heeft, alleen krijgen we te horen dat het die dag toevallig Halloween is.
Smith slaagt er zowaar in om het meest sadistische verhaal neer te zetten. Van mij had hij wel wat blood & gore mogen laten zien, want dergelijke scenes gebeuren in dit segment helaas off-screen.
Ik verwachtte hier helemaal niks van, maar moet zeggen dat ik me nog wel heb kunnen vermaken met deze anthologiefilm. Hij zal hoogstwaarschijnlijk niet tussen de beste horrorfilms van dit jaar passen, maar hij is wel geinig.
3*

joolstein

• 10829 messages
  • 8915 votes

Visiting Hours (1982) FTV - 3 punten - 29 augustus - (115 films – 380pnt.)

(afbeelding)

Review: Verwacht bij deze film geen Horror. Ook al doen de poster en de keuze bij het genre anders vermoeden. Nee, het is gewoon een Thriller over een seriemoordenaar. En dan nog wel een moordenaar met mes wat hij op een zeer knullige manier gebruikt. Verder zitten er in de film nogal een paar rare ontwikkelingen. Hierdoor verliest de moordenaar zijn koudbloedige karakter. Wat overblijft is een film die laat zien op hoeveel verschillende manieren je een ziekenhuis binnen kan komen. Helaas niet erg boeiend. Michael Ironside deed het verder wel prima in deze vakkundig gemaakte maar verder slappe thriller. Visiting Hours (1982)

joolstein

• 10829 messages
  • 8915 votes

Non Si Sevizia un Paperino Don't Torture a Duckling (1972) FTV - 3 punten - 30 augustus - (116 films – 383pnt.) Eerst genre op IDMB is Horror Non si sevizia un paperino (1972) - IMDb

http://api.ning.com/files/zCFAyXbrZcvAiPnFgaGlcd-Y9tdyPQpkzy5CKTwd-n2*tKTW5uNhocyu3a37o6zQvRsgvXtocUXfap*HVoaSBRkjx7kRIlqr/DontTortureaDuckling1972DVDRip.jpg

Review:Veel films van Lucio Fulci heb ik nog niet gezien (volgens mij maar één). Maar deze beviel me zeer goed. Een prachtige setting op het Italiaanse platteland. Weinig gore maar één scene springt boven alles uit. Die scene is gewoonweg fantastisch. Voor een doorgewinterde film kijker is het qua verhaal misschien niet al te sterk, maar ik vond de plottwisten van een maniak naar zwarte magie of toch anders wel erg goed gedaan. Een charmante en sfeervolle Giallo film.

Non Si Sevizia un Paperino (1972)

Willy Wartaal

• 433 messages
  • 3802 votes

92. Leprechaun 1993 - FTV - 3 punten - 29 augustus 2016 (totaal 276 punten)

http://3.bp.blogspot.com/-X3osCGZ4u70/VEFZhF3B6HI/AAAAAAAAFZ8/3cjKj-yvGqo/s1600/Jennifer-Aniston-in-Leprechaun-1993-Movie-Image.jpg

Voor een komedie niet echt grappig en als horror slaagt deze film ook niet. Het ziet er allemaal wel redelijk verzorgd uit en er zijn een paar leuke momentjes. Aniston is het enigste dat de film nog enigszins aantrekkelijk maakt. Deed me wat denken aan Gremlins, alleen is dit dan de mislukte variant. De vervolgdelen ga ik absoluut niet aanraken.

Guest

Let op: In verband met copyright is het op MovieMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.