- Home
- Filmforum
- Gebruikers - Filmgames
- Horrorfilm challenge zomer 2016
Horrorfilm challenge zomer 2016
Richard_Voorhees
-
- 2311 messages
- 2135 votes
The Creeping Flesh (1973) - FTV - 3 punten - 15 augustus 2016 (67 films, 244 punten)
http://images.moviepostershop.com/the-creeping-flesh-movie-poster-1973-1020699001.jpg
Peter Cushing laat in deze film de breedheid van zijn acteer kwaliteiten zien. In deze film weet hij zowel te overtuigen als krankzinnige/geobsedeerde geleerde alsook een wanhopige vader die zich zorgen maakt om het welzijn van zijn dochter. Prachtig om hem in deze film aan het werk te zien.
Daarnaast word hij nog eens bijgestaan door een solide Christopher Lee en ook Lorna Heilbron weet op een overtuigende wijze haar steentje bij te dragen.
Niet alles in deze film werkt. Het hele gebeuren rondom de familieperikelen en de daarbij gepaarde krankzinnigheid komt wel goed over.
Dat dit veroorzaakt zou worden door een duivels creatuur met een geraamte waar weer vlees aan komt groeien iets minder. Ik moet ook zeggen dat ik de vertoning van het monster een van de zwakste momenten uit de film vind.
Verder valt er echter genoeg te genieten aan deze vlotte gotische horror met een sfeervolle soundtrack.
4*
Flat Eric
-
- 6443 messages
- 1026 votes
Dracula (1931) - 15/8/16 - Rw - 4 punten , totaal 55 punten.
Een charmante Oost-Europese man met sexy accent die bloedzuigen en zwaaien met een cape tot een kunst heeft verheven. De vrouwtjes vallen om bij bosjes.
http://i65.tinypic.com/2ltsjm1.png
Mijn allereerste kennismaking ooit met Dracula was Christoper's Lee versie. Die was voor mij heel lang de one and only Dracula.
Maar eigenlijk is Bela Lugosi toch een stuk sterker als Dracula door zijn hele appearance en hypnotiserende blik. De film is vrij traag, passend in de tijdsperiode, maar weet toch te blijven boeien.
Het nagenoeg ontbreken van muziek is vrij opvallend maar voegt gek genoeg eigenlijk toch wel een zekere spanning aan de film toe.
Minpuntje waren de vleermuizen. Die zagen er toch wel amateuristisch en onecht uit.
Al met al een fijne nostalgische horror!
john mcclane 2
-
- 3489 messages
- 6576 votes
RW-15 augustus 2016
erg lage score hier op MM.
Maar ik vond het zeker de moeite waard, ook de tweede keer.
Nederhorror,,,het is en blijft en zeldzame en moeilijke poging.
Maar dat maakt het des te leuker als er een redelijk geslaagde poging word gedaan.
En met het vooruitzicht op Dick Maas zijn nieuwe film blijven de makers niet opgeven.
Personelijk vind ik amsterdamned nog steeds erg goed. misschien wel de beste nederhorror die er gemaakt is.
Ik dwaal af .
Een 3 * omdat er weinig keuze is,,en dit mede door de lekker korte speelduur een kijkbeurt waard is .
john mcclane 2
-
- 3489 messages
- 6576 votes
FTV - 15 augustus 2016
Cheesy 80's horror.
Dus even over de slechte effecten en de muziek door de film heen zetten.
Als je die maar even voor lief neemt,( want soms lijkt het alsof ze konden kiezen uit 3 synthesizers ) heb je een best originele film.
Al word er wel wat gejat hier en daar. (beetje contradictie sorry)
Het heeft zijn charme,
En er zitten redelijk wat hoge WTF scene's tussen. Bezetten kippen.
En bijvoorbeeld "connect the dots" 
TornadoEF5
-
- 5616 messages
- 1726 votes
FTV - The Shining (1980) - 3 punten - totaal: 15 punten - 15 augustus 2016
https://pmcvariety.files.wordpress.com/2015/10/the-shining.jpg?w=670&h=377&crop=1
Eindelijk eens bekeken. Stond al voor een lange tijd op mijn watchlist. Het is ook mijn vierde Kubrick. De voorlopige balans is ook in balans. Twee films werden goed ontvangen (Shining en 2001). Twee films werden minder goed ontvangen (ACO en Dr. Strangelove), hoewel dat ook te wijten kan zijn aan mijn prille leeftijd. Niet elke film slaat aan.
Deze film is goed. Ik kan nog niet oordelen of het een meesterwerk is, maar ik kan er wel de status van (horror)-klassieker in zien. Jack Nicholson acteert geweldig, het camerawerk is beeldig, de muziek is zoals vanouds af aan bij Kubrickfilm sfeervol, en bombastisch in goede zin. Het verhaal is zeker niet slecht, hoewel de mythe beter is dan de inhoud (maar daar is ook niets mis mee). Ik heb het gevoel dat dit wel een groeier (kan) worden. Voor nu 8/10
Boeikens
-
- 4467 messages
- 5319 votes
They Wait (2007) FW 15/08 => 2 Pt (Totaal 217)
"Scary as Hell", hmmm, nee dus ?
Mama moet op bottenjacht om haar zoon te redden uit de geestenwereld.
Er zijn wel enkele kleine schrikmomentjes en het is allemaal wat mysterieus maar de spanning wordt nergens echt opgebouwd, de sfeer is er met ups en downs en griezelig is het voor een ghost filmpje al helemaal niet voldoende.
Beste scène was nog het eindshot van stoute oma ?
alexspyforever
-
- 21517 messages
- 2328 votes
Cannibal Holocaust (1980) - RW - 15 augustus 2016 - 2 punten (108 films - 372 punten)
http://www.gorefiend.com/wp-content/uploads/2015/02/Cannibal-Holocaust.jpg
De mensen die niet kunnen tegen dierenleed, tja die kunnen best geen enkele kannibalenfilm kijken. Eigenlijk is het dierenleed hier niets vergeleken met al de andere jungle horrorfilms dus de film daarop aanrekenen is een beetje makkelijk. Neen, eigenlijk heb ik geen punten van kritiek. Wat mij betreft nog steeds de beste kannibalenfilm. De kannibalen zijn beslist geen doetjes en ze doen wel degelijk erg schokkende dingen. Maar wat de blanke filmploeg doet om een sensationele documentaire te kunnen maken en hopen om op die manier eeuwige roem (en rijkdom) te vergaren is wellicht nog veel schokkender. Of om het met met de laatste woorden van professor Monroe te zeggen:
Who are the real cannibals?
En eigenlijk is er niet ontzettend veel kannibalisme aanwezig, er zijn andere films waar de focus meer op de menseneterij ligt.
Nogmaals die zanikers die vinden dat de film alleen goedkoop wil scoren omwille van het dierenleed zou ik willen vastbinden en naar de andere kannibalenfilms te kijken waar meer dierenleed dan mensenleed in zit en die een prutsverhaal voorschotelen. 
Richard_Voorhees
-
- 2311 messages
- 2135 votes
The Devil's Men (1976) - FTV - 3 punten - 15 augustus 2016 (68 films, 247 punten)
https://thetelltalemind.files.wordpress.com/2015/05/the-devils-men.jpg
Ik verwachtte er van te voren weinig van, vooral omdat het de enige film is die Costas Karagiannis heeft gemaakt. Het bleek echter nog best cheesy vermaak te zijn. We zien Donald Pleasence en Peter Cushing het tegen elkaar uitvechten, verder omgeven door een Griekse cast.
Het toffe is dat ze het meeste ook daadwerkelijk in Griekenland hebben opgenomen, waardoor de sfeer van het land wel echt overkomt.
Het vuurspuwende, pratende minotaur standbeeld is cheesy as hell, maar maakt het daardoor juist vermakelijk om naar te kijken. Gewoon niet al te serieus nemen. Het is iets dat de makers met het over-the-top einde willen zeggen, waarin het standbeeld en de hele sekte ontploft door wat heilig water van Pleasence.
De soundtrack is dan nog wel een tikje aan de irritante kant. Voornamelijk wat overdreven synth/keyboard geluidjes die allesbehalve spanning opwekken. Dit in de rustige stukken afgewisseld met traditionele muziek die me deed denken aan het lokale Griekse restaurant. Maar het 'hoogtepunt' qua muziek is te horen tijdens de aftiteling. Het leek wel of het nummer speciaal voor de film geschreven was. Weird en ongepast zo na het moralistische einde, maar zeker een vermakelijk deuntje.
Goed, je merkt soms dat de film gemaakt is door iemand met weinig ervaring, maar dat mag de algehele pret niet drukken. Pleasence en Cushing zorgen voor mij al voor voldoende entertainment en de rest was ook wel redelijk te verwerken.
2,5*
Woland
-
- 4796 messages
- 3817 votes
Gremlins (1984) -RW - 2 punten - 15 augustus 2016 (totaal 48 films, 154 punten)

Gremlins is zo'n film waarmee ik ben opgegroeid. Het is altijd vreemd om dat soort films terug te kijken, je kijkt toch gigantisch anders aan tegen een film dan toen je tien was. En hoewel ik toch warme herinneringen bewaar aan deze film is dat toch ook voor een groot deel nostalgie, bleek bij deze herziening - een goeie twintig jaar ouder en wijzer is dit nog wel aardig, maar meer ook niet. De gremlins als chaotische relmonstertjes waren nog wel leuk en ook cool gemaakt, maar ik stoorde me toch best vaak aan de flauwe, geforceerde humor en clichepersonages, vooral wanneer die vervelende Gizmo weer eens schattig probeert te doen. Daarbuiten keek het toch nog redelijk lekker weg en tegen het einde als alleen Stripe nog over is wordt het zowaar zelfs een beetje spannend en horrorachtig. Laat ik het op 2.5* houden.
Night's Watch
-
- 1212 messages
- 1200 votes
From Dusk till Dawn (1996) – FTV – 3 punten – 14 augustus 2016 (19 punten in totaal)
http://cdn.bloody-disgusting.com/wp-content/uploads/2016/01/From-Dusk-Till-Dawn.jpg
Degenen die deze film gezien hebben zullen herkennen dat het rond de helft van de speelduur het je nog totaal niet duidelijk is waarom dit een horrorfilm zou zijn en dat er vervolgens van het ene op het andere moment geswitcht wordt van genres. En eerlijk gezegd vond ik het eerste gedeelte vele malen sterker dan het afsluitende horrorstuk. Halverwege de film vond ik de film al minstens vier sterren waard maar daar zijn er nog krap aan drie. De slachtpartij had zeker wel een aantal leuke momenten maar als geheel valt de film toch tegen helaas.
alexspyforever
-
- 21517 messages
- 2328 votes
From Dusk till Dawn (1996) – FTV – 3 punten – 14 augustus 2016 (19 punten in totaal)
(afbeelding)
Ach zo, de mooie Salma Hayek doet mee, dan wil ik de film wel een kans geven. Het wordt toch een beetje als een klassieker beschouwd en die wil ik dan toch eens allemaal gezien hebben. Al zal de film wellicht niet mijn ding zijn (vampieren behoren sowieso al tot mijn minst favoriete monsters) een mooie vrouw maakt het toch wat kijkbaarder 
Night's Watch
-
- 1212 messages
- 1200 votes
Ach zo, de mooie Salma Hayek doet mee, dan wil ik de film wel een kans geven. Het wordt toch een beetje als een klassieker beschouwd en die wil ik dan toch eens allemaal gezien hebben. Al zal de film wellicht niet mijn ding zijn (vampieren behoren sowieso al tot mijn minst favoriete monsters) een mooie vrouw maakt het toch wat kijkbaarder
De 'show' die zij geeft is zeer zeker de moeite waard! 
Night's Watch
-
- 1212 messages
- 1200 votes
A Nightmare on Elm Street (1984) – FTV – 3 punten – 15 augustus 2016 (22 punten in totaal)
http://wheresthejump.com/wp-content/uploads/2015/06/A-Nightmare-on-Elm-Street-1.jpg
Niet helemaal wat ik verwacht had, maar wel ontzettend tof! Het plot wat betreft dromen en werkelijkheid, Freddy, de spanning en het einde vond ik allemaal erg sterk. Daarnaast voelde het ondanks dat het een film uit 1984 is voor mij totaal niet oud aan. Over deel II zie ik weinig positieve berichten dus ik laat het wellicht bij dit eerste deel, maar in ieder geval fijn om deze eens gezien te hebben.
Willy Wartaal
-
- 433 messages
- 3814 votes
63. The Birds 1963 - FTV - 4 punten - 15 augustus 2016 (totaal 180 punten)
"It's the end of the world!!"
http://imagescine.critictoo.com/wp-content/uploads/2012/09/The-Birds.jpg
Mijn derde Hitchcock en voor de derde maal niet onder de indruk. Behoorlijk lange intro totdat de eerste vogelaanval zijn intrede maakt. Achteraf gezien is dat niet eens zo erg want het begin is niet het minste deel van de film, schilderij-achtige plaatjes van het landschap en het vissersdorpje en een aardige dosis humor. Vanaf het moment dat de vogels beginnen met de aanvallen wordt het wat minder allemaal. Vond het nergens echt spannend en kon me ook niet echt inleven in het feit dat wat vogels ervoor zouden zorgen dat ik bang word. Meer dan een paar sneetjes en ketchup krijgen we niet te zien op één uitzondering na, lachwekkend is het wel dat aan het einde wanneer ze helemaal in shock is en naar het ziekenhuis ''moet'' ze dus alleen een paar sneetjes en schaafwondjes heeft. Het verhaal en de romantiek grepen me niet, de effecten hielpen ook niet mee. Twee dingen blijven me bij, de lovebirds die heen en weer gaan in de auto wanneer deze door een bocht gaat en de scene waar Miss Daniels op het bankje bij de school zit en er steeds meer kraaien landen op het klimrek.
joolstein
-
- 10831 messages
- 8917 votes
The Ouija Experiment (2011) - FTV - 2 punten - 14 t/m16 augustus - ( 107 films - 350pnt.)

Review: Tjonge wat was dit slecht! Acteerwerk is slecht, ( soms niet eens erg) nietszeggende personages, een verhaal wat te simpel voor woorden is, en naar mijn mening ook niet klopt. Het eerste deel van de film en het tweede deel lijken wel samengevoegd. Waren het niet dat de personages wel hun rol doorspelen. Ook qua jump scares is er erg weinig te beleven en ze verprutsen het door dit zo lang uit te spinnen dat iedereen ze wel aan ziet komen. Horror-elementen zijn er eigenlijk ook niet waardoor dit verhikel op alle fronten faalt. Echt zonde van je tijd!
U96
-
- 731 messages
- 762 votes
http://az795576.vo.msecnd.net/bh-uploads/2016/01/TheBoy-Featured-1050x683.jpg
The Boy (2016) – FTV – 2punten – 15augustus2016
horrorfilm van William Brent Bell, film heeft een aardige spanningsopbouw met enkele schrikmomenten maar verder word het nooit echt griezelig, het verhaal komt traag op gang maar blijft toch misterieus tot het einde, wanneer je weet hoe de vork aan de steel zit denk je “is het maar dat” kortom voor mij wel wat teleurstellend einde, de acteerprestties zijn wel goed en vooral de sfeer en het decor die deze film toch goed maakt, daarom voor mij een 2,5*
(54films:135punten)
Willy Wartaal
-
- 433 messages
- 3814 votes
64. Just Before Dawn 1981 - FTV - 3 punten - 16 augustus 2016 (totaal 183 punten)
http://diaboliquemagazine.com/wp-content/uploads/2013/06/JBD-Midline-2.png
Na een best veelbelovend begin wordt het na verloop van tijd toch wat flauw. Weinig (memorabele) kills, en weinig spektakel. De locatie is wel lekker en ook de inbred familie zorgt voor wat vermaak. Vond het toch wat saai worden en het groepje jongeren was net niet leuk genoeg. De humor vond ik maar deels geslaagd en natuurlijk zit de film vol met fouten. Zelfs het bizarre einde kan mij er niet van weerhouden toch een dikke onvoldoende te geven, net geen 2,5*.
Zwolle84
-
- 8022 messages
- 0 votes
Tusk (2014) - FTW - 2 punten - 16 augustus 2016 (tussenstand totaal: 8 films, 14 punten)
http://3.bp.blogspot.com/--qJ87nnZu1A/VLc4XPFpt_I/AAAAAAAAI5w/n5BvEuYpn24/s1600/tusk%2B4.png
"Man is a savage animal, Mr Bryton. Better to be a walrus"
Kevin Smith moet haast wel op een dag The Human Centipede hebben gekeken terwijl hij bij zichzelf dacht: "Dit kan veel gekker." De duizendpoot werd een walrus, hij schreef er de belachelijkste karakters omheen et voilà, Tusk was geboren.
Dat klinkt ontzettend slecht en flauw. En dat is het ook, maar wel op een hilarische manier. Tusk is dan ook zeker geen horror, maar een volbloed komedie. Dat begint al met het ontzettend melige duo Wallace en Teddy (gespeeld door het The Sixth Sense-menneke), dat samen een puberale podcast over sterke verhalen verzorgt. De woorden die ze daarbij gebruiken alleen al, heerlijk.
Op een dag gaat Wallace - erg leuk gespeeld door een Justing Long die eindelijk bewijst meer te kunnen dan het neerzetten van dat eeuwige sulletje - in Canada op zoek naar een nieuw verhaal en klopt hij aan bij Howard Powe, een zo blijkt later psychopaat die hem vertelt over een walrus, Mr Tusk. De rest van het verhaal kun je zelf wel invullen.
Zo voorspelbaar als het plot verder is, zo ontzettend leuk is het ingekleurd. Alleen die dialogen al. Terwijl de Canadees - sinds South Park is het volk niet zo belachelijk neergezet - Howe rustig vertelt over zijn avontuur, reageert Bryton als een typisch overdreven Yank met opmerkingen als "Sweet whistling Christ". Niet iedereen zal er gezien de kritieken vatbaar voor zijn, maar ik had het niet meer.
En zo blijft Kevin Smith steeds meer hout op het vuur gooien. Nog zo'n hilarisch karakter is Guy Lapointe, de enige man die afweet van Howes gruweldaden. Geweldig is het moment waar Lapointe - gespeeld door Johnny Depp, zo ontdekte ik pas na afloop - slurpend aan zijn milkshake nuchter vertelt over de schokkende waarheid, tot afgrijzen van Teddy en Brytons vriendin. Hun blikken terwijl de details boven water komen, briljant.
Het einde is al net zo mooi, maar zal ik hier niet verklappen. Hoewel het er eigenlijk ook niet toe doet, want tijdens de aftiteling krijg je een podcast te horen waardoor je gaat twijfelen over de hele gebeurtenis. Wat denk jij? Heeft het echt plaatsgevonden? Reageer met #walrusyes of #walrusno.
8/10
Miszmi
-
- 3240 messages
- 598 votes
A Nightmare on Elm Street (1984) – FTV – 3 punten – 15 augustus 2016 (22 punten in totaal)
(afbeelding)
Niet helemaal wat ik verwacht had, maar wel ontzettend tof! Het plot wat betreft dromen en werkelijkheid, Freddy, de spanning en het einde vond ik allemaal erg sterk. Daarnaast voelde het ondanks dat het een film uit 1984 is voor mij totaal niet oud aan. Over deel II zie ik weinig positieve berichten dus ik laat het wellicht bij dit eerste deel, maar in ieder geval fijn om deze eens gezien te hebben.
Deel 2 is inderdaad niet best, maar er zitten echt nog wel delen tussen die zeer zeker de moeite waard zijn. Er zijn twee delen die tegen het slechte aanhangen, ik weet zo niet meer welke dat, buiten deel 2, is. De remake zou ik persoonlijk ook achterwege laten.
TornadoEF5
-
- 5616 messages
- 1726 votes
FTV - Akmareul Boatda (2010) - 2 punten - totaal: 17 punten - 16 augustus 2016
https://thewolfmancometh.files.wordpress.com/2012/04/i-saw-the-devil-snow-blood-trail2.jpg
Zeer goede film.
Vooral spannend van de eerste tot de laatste minuut (net zoals bij A Bittersweet Life) en opnieuw een heerlijk staaltje vechtkunsten die getoond worden in de film (gebracht door dezelfde acteur van ABS). Gewoon een boeiend verhaal, en soms (vooral in het begin) omgeven door stijlvolle beelden. Zuid-Koreanen zijn zoals eerder gezegd meesters in het maken van dit soort films. Het hoofdpersonage valt wel op door wat verkeerde en onbegrijpelijke keuzes: zoals de moordenaar vrij te laten rondlopen (en hem nog meer te laten uithalen) - maar achja, het is en blijft een film.
alexspyforever
-
- 21517 messages
- 2328 votes
Over deel II zie ik weinig positieve berichten dus ik laat het wellicht bij dit eerste deel, maar in ieder geval fijn om deze eens gezien te hebben.
Niet erg om deel 2 over te slaan omdat dit niet echt een logisch vervolg is van 1 en ook niemand uit deel 1 behalve Freddy zelf dan terugkomt. Deel 3 is zeker nog de moeite omwille van Nancy die nu volwassen is en nogmaals de strijd met Freddy aangaat samen met de tieners die door zijn nachtmerries worden geplaagd. Na deel 3 gaat het snel bergafwaarts naar mijn mening omdat het steeds weer hetzelfde verhaaltje is gewoon met andere slachtoffers.
Richard_Voorhees
-
- 2311 messages
- 2135 votes
La Revanche des Mortes Vivantes (1987) - FTV - 3 punten - 16 augustus 2016 (69 films, 250 punten)
http://www.scifi-movies.com/images/contenu/data/0003150/affiche-la-revanche-des-mortes-vivantes-the-revenge-of-the-living-dead-girls-1987-1.jpg
Erg sleazy werkje. Overal waar men de kans krijgt wil men vrouwelijk bloot laten zien. Hierbij als hoogtepunt een lesbische scene met de zombie dames die eindigt met een zwaard in het vrouwelijk geslachtsorgaan. We kunnen de makers echter moeilijk betichten van seksisme, want er word ook nog een penis afgebeten. Beide geslachten worden dus gemutileerd door de op wraak zinnende zombie dames.
De gore fx zien er nog best redelijk uit en de maskers van de zombies zijn ook erg tof. Het is alleen jammer dat om de moorden heen er zo weinig bijzonders gebeurd.
Hierbij moet er ook gezegd worden dat de acteer prestaties niet fantastisch zijn. Ook de personages zijn nogal plat geschreven en kunnen betiteld worden als 'het hoertje' of 'de fabrieksdirecteur'. We krijgen namelijk nul background, waardoor de personages niet meer worden dan wat ze zijn.
Ik dacht eerst te maken te hebben met een film van Jean Rollin, maar dit blijkt van (softcore) porno regisseur te komen (Pierre B. Reinhard). Weinig verrassend als je deze prent van hem ziet.
2*
Friday the 13 th
-
- 2558 messages
- 2023 votes
Eden Lake (2008) RW - 1 punt - 21 punten
Kwam vorige week op tv en had hem opgenomen, ik heb hem ooit in 2008 gezien en ben blij dat ik hem herzien heb. De film is echt goed gemaakt, continu spannend en gruwelijk. Onvoorstelbaar wat dit koppel heeft moeten meemaken in de film, alles is zo "echt" mogelijk in beeld gebracht en van dat einde, ja daar wordt je niet blij van. Achtergestelde Britse hangjongeren en hun ontwrichte familie....prima horrorkijkvoer!
4,5 punten
Flat Eric
-
- 6443 messages
- 1026 votes
FTW - 16/8/16 - 2 punten - totaal 57 pnt.
Narigheid.
Van deze film had ik weinig verwacht en dus heel lang links laten liggen omdat ik dacht dat het wel een cliché tiener slasherfilm zou zijn.
Nou, niet dus. Het gaat vooral over (het gevaar van) groepsdrang en (het gebrek aan) opvoeding "Nee, dat doen mijn kinderen niet". Ik had zo te doen met het stel. De cast tot aan de etterkinderen toe was werkelijk erg overtuigend. Kortom, een erg nare film maar wel goed.
Nu ben ik wel even toe aan iets vrolijker horror.
alexspyforever
-
- 21517 messages
- 2328 votes
Castle Freak (1995) - FTV - 16 augustus 2016 - 3 punten (109 films - 375 punten)
http://i.imgur.com/3VOYrr4.jpg
Ik hou erg van films zoals Dolls en Re-Animator. Regisseur Gordon lijkt ook vaak beroep te doen op dezelfde acteurs zoals hier in dit geval Barbara Crampton en Jeffrey Combs (beide ook in Re-Animator en From Beyond). Dat deze film wat duisterder ging zijn had ik wel verwacht. De locatie van het kasteel zorgt alvast voor een goede donkere en lugubere sfeer. Ook het monster zag er schrikwekkend lelijk uit en zorgde voor enkele goede gorige scènes. Ook wist hij zelfs medelijden op te wekken. Vooral de scènes met blinde tienerdochter Rebecca vond ik sterk. Hoofdfiguur John vond ik dan weer minder interessant en ook de politie vond ik heel vervelend als toevoeging. Dan toch nog wel een spannende finale al was het eindresultaat wel voorspelbaar.
Richard_Voorhees
-
- 2311 messages
- 2135 votes
Le Lac des Morts Vivants (1981) - FTV - 3 punten - 16 augustus 2016 (70 films, 253 punten)
https://40.media.tumblr.com/tumblr_lo83e7OjQj1qmd0mro1_500.jpg
Jean Rollin is een beetje een love it or hate it regisseur: sommigen vinden zijn werk geweldig en sommigen kunnen er helemaal niks mee.
Ik denk dat ik wat dat betreft een beetje in het midden zit. De helft van wat ik nu van hem gezien heb vond ik wel genietbaar, maar ik besef ook wel dat zijn films niet bestaan uit kwalitatief hoogstaand werk. Zo huurde hij regelmatig porno actrices in voor de nude shots, omdat die vrouwen daar al minder/geen moeite mee hadden. Hadden deze dames ook maar enig acteer talent? Meestal niet...
Maar goed, nu dwaal ik misschien wat teveel af. 'Zombie Lake' is overduidelijk met een klein budget gemaakt. Dit zorgt voor een behoorlijk knullig eindresultaat, maar toch heb ik me hier nog behoorlijk mee kunnen vermaken.
Het zijn vooral de (onbedoeld) grappige elementen die de film zo leuk maken. Het begint al met de groen geschminkte zombies die make-up vlekken achterlaten, maar er is meer, veel meer. Iemand die er in een flashback exact hetzelfde eruit ziet als jaren later. Een veel te uitgerekte seksscene. 90% van de vrouwelijke cast leden loopt minstens een keer met ontbloot bovenlichaam door het beeld. Een zombie die in een stampvol café enkel wat meubels omver gaat gooien. Houterige actiescenes met in het WOII stuk overdreven sound fx. De manier waarop de zombies branden tijdens/na de vlammenwerper scene.
Neem daarbij het subplot van een zombie die zijn dochter herkent dat niet overtuigend overkomt door het slechte acteer werk. Wel typisch dat Rollin hiermee de zelfbewuste zombie al ruim voor Romero uitvond. Al durf ik wel met 99% zekerheid te zeggen dat Romero zijn inspiratie daarvoor niet uit deze film haalde.
Verre van een goede film, maar ik heb me er redelijk mee kunnen vermaken.
Night's Watch
-
- 1212 messages
- 1200 votes
Miszmi alexspyforever Ik laat de volgende delen nu even links liggen, maar wellicht dat ik deel één nog een herzie met enkele volgende delen er achteraan als ik weer meedoe aan "iets" met horrorfilms!
alexspyforever
-
- 21517 messages
- 2328 votes
2001 Maniacs (2005) - FTV - 17 augustus 2016 - 2 punten (110 films - 377 punten)
http://www.horrortalk.com/images/reviews_a_g/2001-maniacs/2001-maniacs-12.jpg
Ik ben meestal niet zo gek van remakes zeker niet als ik het origineel goed vind. Deze remake is meer dan behoorlijk en ik vond Robert Englund als burgemeester zelfs beter dan deze uit het origineel (Two Thousand Maniacs) van HG Lewis. Voor de rest zijn het allemaal andere karakters die niet erg leuk of interessant waren. De "geëerde" gasten zijn een stel vervelende tieners die ik allemaal een pijnlijke dood toewenste En jawel mijn bede werd verhoord want deze keer gingen ze er allemaal aan in tegenstelling tot het origineel waarin het laatste koppel wél kon ontsnappen. Fijn dat ze hier er toch een ander einde van hebben gemaakt dan het origineel en dat was hier ook passend. Er zijn meer gasten dus meer kills, meer bloed en gore (hoewel niet overdreven) en wat meer seks en naakt (nouja het blijft allemaal vrij braaf). Slechts 1 kill werd overgenomen uit het origineel. Jammer dat die kill met de ton uit het origineel hier niet bij was. De onthulling van het grote mysterie dat ik natuurlijk al kende door de HG Lewis versie kwam te vroeg en op sensationele wijze. Dat zal wel de ziekte van de tijd zijn zeker? Neen, dat gedeelte waarin die kerel met zuiderse roots dat meisje moest doden (ik had zoiets van euh stomkoppen natuurlijk gaat hij proberen te ontsnappen) met daaropvolgend het duel een beetje teveel. Vermakelijk maar beetje langdradig en brengt weinig nieuws en wel een geweldige eindscène!
marciee
-
- 26 messages
- 16 votes
Hoi allemaal,
Wat leuk om te lezen dat dit soort spelletjes worden georganiseerd!
Graag zou ik nog mee willen doen, als dat mag.
Ik zal er alleen nog even moet inkomen, want ik ben nieuw op het forum. Maar oefening baart kunst.
Ik heb inmiddels alle pagina's van dit forum doorgelezen. Dat was een hele klus, maar wel de moeite waard. Heb hierdoor een lijstje gemaakt met films die ik graag nog wil zien.
Ik hoor wel of ik nog mee mag doen